داروی گیاهی برای وزوز گوش

خواص دارویی و گیاهی


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینیدداروی گیاهی برای وزوز گوش

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

طب فارسی – اخبار پزشکی سلامت زیبایی روانشناسی موفقیت زناشویی

وزوز گوش عارضه ایست که تقریبا هنوز دلیل اصلی بروز آن پیدا نشده است. گاهی وزوز گوش به دلیل بیماری های دیگر گوش یا آسیب گوش ها در جنگ و غیره رخ می دهد اما گاهی هم بدون دلیل به یکباره این عارضه حادث می شود. علاوه بر داروهای شیمیایی که برای درمان وزوز گوش توسط پزشکان تجویز می شوند برخی از گیاهان نیز در درمان وزوز گوش موثرند. ما در این مطلب به مطالعه این گیاهان می پردازیم.داروی گیاهی برای وزوز گوش

 وزوز گوش زنگ زدن مزمن گوش است، گرچه ممکن است گاهی به صورت غرش یا ویژویژ باشد. پزشکان علت دقیق وزوز را نمی دانند و اغلب به طور کامل درمان نمی شود. خوشبختانه، رویکردهای طبیعی برای درمان وزوز هم وجود دارد. با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید و با این گیاهان بی نظیر آشنا شوید.

ژینکو: صدها مطالعه اروپاییان مفید بودن عصاره استاندارد ژینکو را برای بسیاری از بیماری های دوران پیری، ازجمله درمان وزوز گوش، سرگیجه، فراموشی، و ضعف گردش خون تأیید کرده اند. ژینگو در همه موارد وزوز مؤثر نیست، ترکیبات مؤثر موجود در برگ گیاه، که ژینکولیدها دارند، به قدری کم است که با درست کردن چای یا تنتور برگ گیاه چیزی به دست نمی آید. اگر می خواهید از این گیاه کمک بگیرید، قص یا کپسول عصاره استاندارد ۵۰:۱ آن را تهیه کنید، که یعنی از ۵۰ کیلوگرم برگ ژینکو یک کیلوگرم عصاره می دهد. این عصاره در فروشگاه های گیاهان دارویی و مواد بهداشتی موجود است. متخصصان خوردن روزانه ۴۰ میلی گرم عصاره ژینکو را برای درمان وزوز توصیه می کنند.

 

گیاه درمانگرهای چینی مصرف دانه کنجد را برای درمان وزوز گوش، تاری دید، و سرگیجه توصیه می کنند. اگر میخواهید دانه کنجد را امتحان کنید، اضافه کردن آن به غذا ایرادی ندارد. یا از کره دانه کنجد یا حلواشکری، که شیرینی کنجدی است، استفاده کنید.

کوهوش سیاه: دب سول، بنیانگذار مرکز گیاه شناسی آونا، در کتاب جالب خود با عنوان ریشه های التیام، داستان یک نوازنده فلوت را بازگو می کند که سالها از وزوزگوش در عذاب بود. این فرد با خوردن تنتور کوهوش سیاه به مدت چند هفته، درمان شد و از آن پس از طرفداران گیاه درمانی شد. دب سول می گوید همراه کردن کوهوش سیاه با ژینکو بسیار خوب است.

همراهان عزیز طب فارسی: دیوید هوفمان، گیاه درمانگر معروف انگلیسی و نویسنده کتاب راهنمای گیاهی، می گوید گلدن سیل ممکن است در درمان برخی موارد وزوز گوش مؤثر باشد. من فکر می کنم این گیاه ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

پیچ تلگرافی: این پوشش گیاهی تزیینی شیب های شنی و آفتابگیر باغچه ها است، ولی چیزی از خواص دارویی آن شنیده نشده بود تا این که گزارشی از دکتر رودولف فریتس وایس، رئیس انجمن گیاه درمانگرهای آلمان و نویسنده کتاب پزشکی گیاهی، منتشر شد. دکتر وایس میگوید این گیاه دارای ترکیب وینکامین است، که در درمان وزوز و نشانگان منیر موفق بوده است. او خوردن سه بار در روز ۲۰ میلی گرم خشک کرده گیاه را پیشنهاد میکند. چون در مورد بی ضرر بودن این گیاه اختلاف نظر هست، بهتر است اول با پزشک خود مشورت کنید.

با توجه به اینکه به نظر می رسد کمبود روی با وزوز گوش و برخی انواع کم شنوایی مرتبط باشد، دکتر ملوین و رباک، استاد روان پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، و نویسنده کتاب تأثیر تغذیه بر بیماریها، خوردن روزانه ۶۰ تا ۱۲۰ میلی گرم روی را پیشنهاد میکند. این مقدار زیادی است (مقدار مورد نیاز معمول روزانه ۱۵ میلی گرم است) و نباید بدون مشورت با پزشک چنین روشی را در پیش گرفت. برخی گیاه درمانگرهاترجیح میدهند میزان مصرف روی را با خوردن برخی گیاهان بالا ببرید. بر اساس بانک اطلاعاتی سنتی، منابع غنی روی به ترتیب عبارتند از اسفناج، جعفری، کلم پیچ، کلم فندقی، خیار، لوبیا سبز، آندیو (کاسنی فرنگی)، لوبیا چشم بلبلی، آلو برغانی، و مارچوبه. من شک دارم کسی بتواند با رژیم غذایی از ۶۰ میلی گرم روی در روز به بدن برساند، ولی به هر حال می توانید همراه با درمان های دیگر، روی مصرفی روزانه خود را هم بالا ببرید. همچنین می توانید با گیاهان برده در بالا (به جز آلو) سوپ درست کرده و بخورید.

نکته: اگر وزوز گوش آزارتان می دهد، آسپیرین یا گیاهان آسپیرینی (مثل پوست بید، عروس چمنزار، و امرودی) مصرف نکنید. مقادیر بالای آسپیرین می تواند باعث زنگ زدن گوش شود.

 

منبع:

قاعدگی در زنان چگونه است و همه ی قاعده ی آن به چه شکل است

5 تا از مسکن های طبیعی شگفت انگیز

شکم گوشتی بزرگی دارید و میخواهید ان را آب کنید ؟ پس این چند وش را بخوانید!

تبخال چیست و چگونه به وجود می آید و راه درمان آن چیست

عفونت ادرار و تکرر ادرار در کودکان چگونه به وجود می آید و راه درمان آن چیست

بوسه هایی که میتواند عامل افزایش بیماری باشد را بشناسید

آیا رژیم غذایی اتکینز برای لاغری همه افراد موثر است؟

شکم گوشتی بزرگی دارید و میخواهید ان را آب کنید ؟ پس این چند

تبخال چیست و چگونه به وجود می آید و راه درمان آن چیست

عفونت ادرار و تکرر ادرار در کودکان چگونه به وجود می آید و داروی گیاهی برای وزوز گوش

بوسه هایی که میتواند عامل افزایش بیماری باشد را بشناسید

خمیر بازی چیست و میزان خطر خمیر بازی برای فرزندانمان چقدر

ورم پا را با این حرکات ورزشی میتوانید کمی درمان کنید و درد

متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در مجله ونوس موجود نیست، البته ممکن است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب مجله جستجو کنید.

مشاهده جدیدترین مطالب

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *