درمان ترک اعتیاد با داروی گیاهی

خواص دارویی و گیاهی

دمنوش گل مینا و زنجبیل، دمنوش زنجبیل و نعنا و گل ساعت از دارو های گیاهی برای درمان ترک اعتیاد هستند.

ترک کردن هر ماده مخدری سختی‌های زیادی دارد. طوری که برای همه کسانی که تصمیم به ترک اعتیادشان دارند مثل یک کابوس بزرگ است. میزان درد و آزردگی ترک هر اعتیادی با هم فرق می‌کند و بسته به اعتیاد به هر ماده مخدری عوارض ترک آن هم متفاوت است. دارو‌های ترک اعتیاد خود اعتیادزاست. برای همین هم بهترین کار این است که تا جایی که می‌توانید از درمان‌های خانگی و داروهای گیاهی استفاده کنید. خیلی به داروی گیاهی با تردید نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند تاثیر داروهای شیمیایی و ترک اعتیاد راحتتر است. اما اگر میزان اعتیاد کم باشد و بتوان بدون استفاده از داروهای شیمیایی که علاوه بر عوارض زیاد آن روی بدن خودشان اعتیاد می‌آورند، داروهای گیاهی را جایگزین کنید بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

از عوارض ترک اعتیاد مشکلات معده و سوءهاضمه است، دلپیچه و حالت تهوع، اسهال، رفلاکس اسید معده در روزهای اول ترک اعتیاد شایع است. زنجبیل و نعناع برای درمان این احوالات عالی است. زنجبیل خاصیت ضد تهوع دارد و نعنا دلپیچه و اسهال را درمان می‌کند. همچنین ریشه مارشمالو برای درمان اسهال و بی‌حالی ناشی از آن در دوران ترک اعتیاد بسیار مفید است. می‌توانید دمنوش این گیاهان را درست کنید و یا پودرش را با آب بخورید.

از مهمترین علائم ترک اعتیاد که ترسناک‌ترین قسمت آن است درد بدن است. برای این کار بهتر است از پوست درخت بید که یک آسپرین طبیعی و گیاهی است استفاده کنید. پوست درخت بید به عنوان سلطان قرص‌های مسکن شناخته شده‌است. وقتی در دوران ترک اعتیاد مشکل معده هست مصرف دارو‌های مسکن و آرام بخش که خودشان مشکلات معده و گوارشی ایجاد می‌کنند اشتباه است. پوست درخت بید را دم کنید روزی تا سه لیوان بنوشید. دیگر گیاهان معروف در آرام‌کردن درد، زرچوبه، اسپیره کوهی، گل مینا و زنجبیل است شما می‌توانید این گیاهان را با هم در یک توری بپیچید و یک چای کیسه‌ای مسکن درست کنید. یادتان باشد در دوران ترک حداقل 15 دقیقه زیر نور آفتاب قرار بگیرید و دراز بکشید بدن شما به انرژی خورشید از هر وقت دیگری نیاز دارد و نور مستقیم آفتاب درد بدن را هم کمتر می کند

از دیگر عوارض ترک، بدخلقی و عصبی بودن است. مشکل در خوابیدن بیقراری زانوها و پاها تا جایی که شاید نتوانند تا چند روز یک خواب خوب داشته باشند. برای درمان این حالت گل ساعتی بهترین گزینه است. دمنوش گل ساعتی بهترین درمان برای از بین بردن افسردگی و اضطراب، بدخلقی است . این گل که همانطور که از ش پیداست شکل ساعت است که برای خواب آرام خیلی‌ها آن را مصرف می‌کنند. شما می‌توانید از سنبل‌الطیب و اسطخودوس هم برای آرام بخشی ناشی از ترک اعتیاد مفید است.درمان ترک اعتیاد با داروی گیاهی

این داروهای گیاهی را هنگام ترک اعتیاد عزیزانتان برایشان تهیه کنید و مطمئن باشید که کمک بسیاری به آنها می‌کنید./ زنجفیل

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.




خانه

موبایل

گیاهان دارویی و طب سوزنی یکی از درمان های کمکی ترک اعتیاد هستند

 

درمان ترک اعتیاد با داروی گیاهی

استفاده از گیاهان دارویی همیشه در فرهنگ ما جایگاه خاصی داشته و همه ما از گل گاو زبان و سنبل الطیبی که مادربزرگ‌هایمان دم می‌کردند، خاطره داریم؛ اما امروزه طب سنتی شکل و شمایل تازه ‌ای پیدا کرده و پزشکان متخصصی دارد که با حساب و کتاب بیمارانشان را درمان می‌کنند.

 

برای رهایی از چنگال اعتیاد که از رویاهای همه خانواده های درگیر آن و معتادانی است که خواسته یا ناخواسته، کم یا زیاد گرفتار این بلای خانمان برانداز شده اند روش های مختلفی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد که یکی از آن ها مصرف گیاهان دارویی و طب سوزنی است. البته شاید یکی از دلایل اقبال گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد باور عامه مردم مبنی بر بی‌ضرر بودن آنها است.

 

*** طب سنتی چیستطب سنتی مجموعه‌ای از دانسته‌ ها، مهارت‌ ها و اعمال که بر پایه نظریه ‌ها، باورها و تجربه ‌های بومی فرهنگ‌ های مختلف است، که در حوزه بهداشت برای پیشگیری، تشخیص، بهبود و مداوای بیماری ‌های جسمی و ذهنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طب سنتی در بسیاری نقاط جهان وجود دارد و مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله مشهورترین انواع آن می‌توان به طب سنتی چین، طب سنتی ایرانی و گیاه ‌درمانی اشاره کرد.

 

*** تعریف اعتیاد

به لحاظ مفهومی، اعتیاد یک بیماری اصلی، مزمن و عصبی است، که در اثر عواملی ژنتیکی، فیزیولوژیک و اجتماعی رشد و بروز پیدا می ‌کند، به طوری که وجه مشخصه این بیماری اختلال در کنترل انجام عملی، یا احساس اجبار در انجام یک عمل مشخص، با وجود آگاهی نسبت به عواقب خطرناک آن می باشد.

وابستگی به مواد (مواد مخدر و دخانی)، یا عادت های ناهنجار، یک اختلال روان پزشکی بوده که از یک سو، معنای لغت خوشبختی را در زندگی فرد و خانواده او از بین می برد و از سوی دیگر آسیب های اجتماعی و اقتصادی بیشماری را به همراه دارد.

 

البته عادتهای ناهنجار و اعتیادهای رفتاری مستقل از مواد شیمیایی تا همین سالهای اخیر هم در طبقه‌ بندی‌ های رسمی به عنوان اعتیاد محسوب نمی ‌شدند و مدت کوتاهی است که اعتیادهایی مانند اعتیاد به اینترنت، اعتیاد به کار و اعتیاد به بازی ‌های کامپیوتری به عنوان شکلی از اعتیاد طبقه‌بندی شده و مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

*** گیاهان دارویی ترک اعتیاد سراب یا واقعیتهر چند دست اندرکاران حوزه طب سنتی معتقد هستند که برخی از گیاهان دارویی می تواند در تسریع درمان اعتیاد کمکی موثر باشد و علائم آن را کاهش دهد تا فرایند ترک اعتیاد راحت تر و قابل تحمل تر انجام شود، اما درعین حال در کنار آن مهمترین عامل ترک اعتیاد را اراده فرد، حمایت خانوادگی، دوستان و عوامل اجتماعی می دانند.

 

آنها بر این باورند که فرد معتاد با اراده قوی می تواند براعتیاد، هرچه قدر شدید، طولانی و به هر چیزی که باشد، غلبه کند، و فرد معتاد می تواند از چنگال این پدیده شوم رها شود.حال نکته مهم اینجاست؛ طب سنتی و سوزنی چه نقشی در ترک اعتیاد دارند و آیا واقعا می توانند کمک کننده باشند؟گیاهان دارویی و طب سوزنی یکی از درمان های کمکی ترک اعتیاد هستند و روند درمان اعتیاد را تسریع می بخشند و از علائم ترک اعتیاد می کاهند .

 

گیاهان دارویی و طب سوزنی می توانند از درمان های کمکی موثر برای ترک اعتیاد و کاهش علائم آن باشند. این روش می تواند به فرد معتاد کمک کند تا مشکلاتی مانند یبوست، بی خوابی، بیقراری، پرخاشگری و اختلالات گوارشی را در دوران ترک اعتیاد، کمتر کند.

 

هرچند روشهای مختلفی برای درمان فرد معتاد وجود دارد اما پزشکان طب سنتی و فعالان طب سوزنی با بهره گیری از ظرفیت آنها در صدد کمک رساندن به این افراد هستند.در این شیوه درمانی، فرایند ترک اعتیاد راحت تر و قابل تحمل تر می شود.از این روش در کشور ما هم استفاده می شود که می تواند روش مناسبی برای درمان اعتیاد باشد.

 

در طب سوزنی مشکل اعتیاد در مدت 2 هفته تا 2 ماه برطرف می شود، این روش ضمن کاهش علائم ترک اعتیاد، احساس بی میلی به هر نوع اعتیاد اعم از سیگار یا شیشه را در فرد معتاد ایجاد می کند.

 

طب سوزنی مهمترین شاخه طب سنتی چین است که با قرار دادن سوزن‌ های بسیار نازک در نقاط خاصی از بدن که به گذرگاه‌های انرژی معروف هستند، سبب تسکین درد یا درمان برخی از بیماری های خاصی در افراد می ‌شود.

 

براساس تئوری طب سوزنی، این نقاط بر روی مسیرهای خاصی از بدن با گذرگاه meridian قرار دارند که انرژی حیات که در زبان چینی به آن «چی» (QI) گفته می‌شود در آنها جریان دارد.

 

استفاده از گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد اثبات نشده است

 

** توجه به فرآورده های گیاهی ترک اعتیادداروهای گیاهی محدودی در این زمینه در کشور وجود دارد، در دنیا ترکیباتی از داروهای گیاهی که می تواند در این زمینه کمک کند وجود دارد که امیدواریم در کشور ما هم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.با تلاش انجام گرفته تعدادی داروهای گیاهی با اخذ مجوزهای لازم وارد بازار شده که مورد استقبال مردم هم قرار گرفته اند که این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

 

** بهره گیری از ظرفیت های گیاهان دارویی برای درمان اعتیادمدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم استفاده از ظرفیت های گیاهان دارویی برای درمان اعتیاد و علائم آن تاکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.در حاضر بسیاری از داروها در حوزه مختلف استفاده می شود پایه گیاهی دارد، استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی برای کاهش علائم ترک اعتیاد، امری پذیرفته شده است.وی اظهار کرد که تعدادی کارهای تحقیقاتی و پژوهشی برای استفاده از گیاهان دارویی در ترک اعتیاد باید افزایش یابد تا راهکارهای مناسب برای درمان این پدیده شوم فراهم شود.

 

** ترکیبات گیاهی و طب سنتی جایگاه ویژه ای در ترک اعتیاد دارندترکیبات گیاهی و طب سنتی جایگاه ویژه ای در ترک اعتیاد دارند و باید از این ظرفیت استفاده بیشتری صورت گیرد.متخصصان طب سنتی در کم کردن وابستگی به اعتیاد افراد به مواد مخدر و اصلاح این روند، نقش موثری دارند.پزشکان طب سنتی و داروسازی سنتی در کنار سایر متخصصان در صدد برطرف کردن این معضل هستند.درمان ترک اعتیاد با داروی گیاهی

برخی از داروهای ترک اعتیاد به داروهای گیاهی به بازار عرضه می شود که قابل اعتماد نیستند و مردم باید با تجویز افراد متخصص اقدام به مصرف دارو کنند.

 

** استفاده از گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد اثبات نشده استهر چند مطالب و دستورالعمل هایی در طب سنتی برای درمان اعتیاد با استفاده از گیاهان دارویی وجود دارد اما این موضوع هنوز به صورت مستند اثبات نشده است.طب سنتی مواردی را برای ترک اعتیاد معرفی کرده است که محققان باید به صورت جدی به فعالیت های پژوهشی و تحقیق در این زمینه بپردازند.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از گیاهان دارویی در این زمینه براساس تجربه های فردی یا گزارشات موردی انجام می گیرد، گفت: برخی افراد از گیاه دارویی خاص استفاده کرده و به نتیجه مطلوب هم دست یافته اند، اما این مورد قابل تعمیم به همه نیست.

فرد معتاد به هنگام ترک دچارعلائمی مانند بی خوابی و درد می شود که این دارو می تواند این علائم را تسکین دهند تا فرد بتواند این دوران را پشت سر بگذراند.منبع:irna.ir


در ادامه بخوانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینیددرمان ترک اعتیاد با داروی گیاهی

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

راهنمای استفاده از کد QR

درمان ترک اعتیاد با داروی گیاهی

خداوند درمان دردهای ما را در گیاهان دارویی  نهاده است و برای رهایی از بند شیطان  و رهایی از وسوسه های نفس گیاهی را انتخاب کرده و بارها انرا ذکر کرده است   تا ما با استفاده از ان  سالم و سلامت باشیم  گیاهی که استفاده از ان می تواند اعتیاد به  هر ماده مخدری را در جهان درمان کند   .آیا ممکن است خداوند متعال در این دنیا دردی گذاشته باشد که درمان آن را نگذاشته باشد؟؟ 

نرم افزار ترک اعتیاد حاوی پیشنهاداتی عملی و تجربه های ثابت شده و کاملا مطمئن و تضمینی برای بهبود حال بیمار است. و باجایگزین دارو های گیاهی و طبیعی بجای مواد و داروهای شیمیایی که خود اعتیاد اور هستند  و عوارض زیان باری برای شما در پی دارند به شما کمک میکند تا در این راه موفق شوید و همچنین بر اساس بره های ۱۲ قدمی و انجمن های گم که  هدف آن حمایت از معتادانی است که به تازگی فرایند بهبودی خود را آغاز کرده اند می توانید از بند اعتیاد رها شده و زندگی جدید خود  را آغاز کنید

با یاری خداوند متعال در نسخه های بعدی این نرم افزار (در صورت استقبال ) راه های پیش گیری از لغزش راه کار های پس از لغزش اصول رهجو و راهنما راه کار های تقویت اراده فرد بیمار و. قرار خواهد گرفت همچنین + صوت های انجمن ها و سخنان راهنما به صورت فایل صوتی قرار خواهیم داد. + ترک شیشه و مواد صنعتی

از شما خواهش مندیم نظر پیشنهاد و انتقادات تان را با ما در میان بگذارید تا بتونیم یک نرم افزار جامع و کاربردی برای بیمارانی که قصد رها شدن ازین منجلاب رو دارن ارائه دهیم

منابع: تبیان – ویکی پدیا – مطالب اقای دکتر یزدان نیاز –  

اضافه شدن مطالب جدید از جمله

الکل

افیون ها

حشیش و ماری

تریاک و مورفین

دارو های ترک اعتیاد

لغزش

و..

و همچنین تغییر در گرافیک بره

%PDF-1.5
3 obj
&gt&gt&gt&gt&gt&gt]
/Group &gt
/Contents 4 R&gt&gt
endobj
4 obj
&gt
stream
xUAOuiQBhe6″I6:4[_$*I78*L| !mGb6V#ANLadAB%){DtR3@+bRkFט#*ӏH.+ʧ*Kdܞ)) so
&gtKR
endstream
endobj
5 obj
&gt&gt&gt&gt&gt&gt]
/Group &gt
/Contents 6 R&gt&gt
endobj
6 obj
&gt
stream
xmPMOW#

“pߘ*c3rR#Bf$

31-32244115

پزشکان و متخصصان حاضر در مرکز بستری ترک اعتیاد نگین با فراهم آوردن محیطی آرامش بخش، سلامتی را برای شما به ارمغان می آورند.

آشنایی با روند درمان مجموعه

تلاش مجموعه نگین پاک زندگی فراهم آوردن محیطی با نشاط برای بیماران است. به منظور آشنا شدن با روند درمان بیماران در مجموعه نگین به مراجعه فرمایید.

درمان ترک اعتیاد با داروی گیاهی

نظرات و پیشنهادات سازنده شما

در صورتی که درباره روند کار مجموعه و یا مطالبی که در سایت قرار میگیرد نظری دارید، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق این صفحه با ما در میان بگذارید.

پیگیری روند درمان بیماران

شما می توانید روند درمان بیمار خود ر از طریق سایت پیگیری نمایید. بدین منظور اطلاعات بیمار خود را در این صفحه وارد نمایید.

پیش ثبت جهت بستری بیمار

جهت انجام عملیات ثبت و وارد کردن اطلاعات اولیه فرم های موجود در این صفحه را با دقت تکمیل نمایید.ما پس از مطالعه اطلاعات ارسالی با شما تماس خواهیم گرفت.

درمان و نگهداری از بیماران دچار اختلالات روانی از جمله دشوارترین و نیز ضروری ترین بخش های خدمات پزشکی می باشد که  نیاز به کادر تخصصی مجرب و پرسنل دوره دیده دارد . همچنین به دلیل گسترش روز افزون مصرف مواد اعتیاد آور (مخدر و محرک ) درجامعه و پیچیده بودن روش های درمان اعتیاد، فراهم نمودن فضای درمانی با امکانات و تجهیزات لازم و تیم ویژه چند تخصصی متشکل از روانپزشک، متخصص بیهوشی، پزشک عمومی، روانشناس، روان پرستار و بسیار حائز اهمیت می باشد.

یکی از قابل اعتماد ترین درمان در همه ی زمینه ها؛ یعنی از سردرد گرفته تا آلزایمر، استفاده از داروهای گیاهی و عمل کردن به اصول طب سنتی است. این موضوع در مورد ترک اعتیاد نیز صدق می کند و تقریبا می توان گفت درصد زیادی از افرادی که با بیماری اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند ترجیح می دهند از دارو های گیاهی و از روش های سنتی که خطر و عوارض کمتری دارند استفاده کنند. ولی آیا روش های سنتی که مجموعه ای از آگاهی ها، مهارت‌ ها و اعمال که بر اساس نظریه ‌ها، باورها و تجربه ‌های بومی فرهنگ‌ های مختلف است برای درمان اعتیاد به مواد مخدر امروزی جواب می دهد؟ یا بهتر بپرسیم، آیا می توان از دارو های گیاهی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر صنعتی مانند شیشه استفاده کرد یا خیر؟

با ما همراه باشید در ادامه این مطلب به یک نتیجه محکم و قابل اتکا در مورد داروی گیاهی برای ترک اعتیاد برسیم.

برخی از داروهای گیاهی می توانند در درمان اعتیاد یا آسانتر ساختن فرآیند و مراحل ترک اعتیاد شیشه کمک کنند، ولی قبل از دارو های گیاهی دو مورد بسیار مهم است که سرنوشت شما را بعد از ترک اعتیاد شیشه مشخص می کند و به شما اجازه می دهد که ترک اعتیاد درست و به جایی داشته باشید و بتوانید بعد از ترک اعتیاد پاک بمانید:

دارو های گیاهی معمولا به عنوان دارو های کمکی استفاده می شوند و می توانند روی سرعت بهبودی شما تاثیر گذار باشند و مشکلات جانبی که بعد از ترک شیشه به سراغ شما می آیند را کاهش دهند. این عوارض عبارتند از: “یبوست، بی خوابی، بیقراری، اختلالات گوارشی و پرخاشگری” که می توان تا حدی آنها را با دارو های گیاهی بر طرف کرد.

استفاده از این داروی گیاهی می تواند به شما کمک کند که روحیه بهتری داشته باشید و از لحاظ روانی و حافظه قدرت خود را در نبود شیشه حفظ کنید. روش مصرف این داروی گیاهی به این صوت است که صبح بلافاصله بعد بیدار شدن از خواب ۲ عدد قرص جینکوبیلوبا به همراه یک قرص ویتامین ب ۱ بخورید  ظهر و شب هم دو عدد جینکوبیلوبا بخورید، البته ممکن است کمی دچار اسهال شوید که در این صورت بهتر است که به جای 4 قرص روزانه 6 قرص بخورید.

صمغ کندر دارای ماده روانگردان اینسنسول استات است و باعث کاهش اضطراب و عصبانیت شما در طول روز می شود. شما می توانید مقداری صمغ خوراکی کندر بخرید  و به اندازه یک بند انگشت انرا (1 تا 2 گرم ) هر 6 یا 8 ساعت بجوید  . البته باید در نظر داشته باشید که تا شب کلا می توانید ۳ گرم  صمغ کندر خوراکی استفاده کنید.

روغن اسطوخودوس دارای الکالوئید روانگردانی به توژون می باشد که البته باید در نظر داشته باشید که روغن تازه باشد. روش استفاده از این روغن برای ترک اعتیاد شیشه هم بسیار راحت است، فقط کافیست صبح بعد از بیدار شدن 3 تا 4 قطره از روغن اسطوخودوس را به اطراف بینی (بالای لب) و زیر چانه (چاکرای گردن) بمالید و شب نیز 4 قطره از آن را بر روی یک دستمال کاغذی ریخته و زیر بالش خود قرار بدهید.

به دلیل گسترش روز افزون مصرف مواد اعتیاد آور ( مخدر و محرک ) درجامعه و پیچیده بودن روش های درمان اعتیاد، فراهم نمودن فضای درمانی با امکانات و تجهیزات لازم و تیم ویژه چند تخصصی متشکل از روانپزشک، متخصص بیهوشی، پزشک عمومی، روانشناس، روان پرستار و بسیار حائز اهمیت می باشد .

پربازدیدترین مقالات پزشکی و ترک اعتیاد

مشاهده کامل مقالات

آخرین اخبار پزشکی و ترک اعتیاد

مشاهده کامل اخبار

ترک اعتیاد

اطلاعات تماس مرکز ترک اعتیاد

اصفهان خیابان شمس آبادی ، جنب بیمارستان سینا ، بن بست نواب ، مجتمع کیان ، طبقه 3

32244115-31

ساعت تماس: 9 الی 14 و 16 الی 2

ساعت کاری دفتر: شنبه تا چهار شنبه 15:3 الی 2:3

اصفهان ، خیابان آبشارسوم کیلومتر25جاده زیار، شهرزیار(میدان امام رضا ) به طرف جاده ورزنه کیلومتر1 جاده ورزنه ابتدای روستای تاریخی برسیان طبقه فوقانی درمانگاه سوم شعبان مرکزبستری ترک اعتیاد نگین

ساعت پذیرش مرکز بستری از ساعت 9 الی 14


درمان ترک اعتیاد با داروی گیاهی

پیوندهای مرتبط با مرکز ترک اعتیاد

 پونه مدیا

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

اقای صدیقی متخصص طب سنتی ۰۲۱۶۵۱۱۴۴۶۹ – ۰۹۱۲۰۵۸۰۶۳۸ — گروه پزشکی در تلگرام:———————-لینک عضویت در گروه طب سنتی پرسس پاسخ- https://telegram.me/titerone — —–درمان ترک اعتیاد کرج مرکز شماره تلفن گیاهان دارویی کرج سراسیاب مارلیک

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *