عوارض حنا روی مو

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

حنا گیاه گلداری است که اکثرا از آن رنگ گرفته  می شود. حنا دارای های مختلفی در سراسر جهان است، از جمله هینا و privet ، اما همه آنها توصیف کننده همان گیاه قابل توجهی است که دارای علمی Lawsonia inermis است. گیاه حنا با گل های سفید یا صورتی و همچنین میوه های کوچک، دارای خواص بی‌شماری است. با مضرات و خواص حنا برای مو و پوست سر آشنا شوید.

 “حنا توسط افراد مختلف در سراسر جهان به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. اکثریت مردم احتمالا آن را برای رنگ بخشیدن  به مو و یا بر روی پوست به کار می برند که به طور سنتی در بسیاری از فرهنگ ها استفاده می شود. حنا در طیف گسترده ای از روش های استفاده، از جمله رنگ دهی، همچنین در عصاره های آب، تنتور، پوست، دانه  و یا برگ آن مشاهده کرد. این تنوع پذیری، حنا را تبدیل به عنصری بسیار ارزشمند در داروهای سنتی تبدیل کرده است.

عوارض حنا روی مو

اگر تصور می کنید که حنا تنها می تواند برای رنگ آمیزی موها استفاده شود، می توان گفت که اینطور نیست و در کشورهای مختلف، استفاده های بی‌شماری از این گیاه ساده وجود دارد که  هر کدام هدف خاصی را در به کارگیری این گیاه مفید دنبال می کنند. حنا، یکی از بهترین مواد موثر بر زیبایی مو است که در کشور هند رواج دارد.

از سال ها و قرن ها پیش، زنان از قدرت این ترکیب طبیعی برای تقویت، تغذیه و زیبایی چهره خود استفاده کرده اند. پس از آن، آنها از برگ حنا برای درمان مو استفاده می کردند؛ زن مدرن از پودر حنا برای درمان مو استفاده می کند.

به طور کلی می توان گفت که حنا برای پوست سر خطری ندارد. اما این نکته را فراموش نکنیم، عدم تعادل در مصرف این ماده خطراتی به دنبال خواهد داشت.  بهتر است در مورد مصرف حنا بر روی موها و پوست سر، زمان مناسبی را رعایت کنید.

ممکن است استفاده از حنا روی پوست سر، به مدت خیلی طولانی ممکن است سبب خارش و یا دیگر حساسیت های پوستی شود.

یکی از قابل توجه ترین استفاده های حنا ، به کارگیری آن برای محافظت از پوست در برابر عفونت ها و از بین بردن التهاب است. این خاصیت نه تنها برای درمان سوختگی ها، زخم ها و خراش ها کاربرد دارد، بلکه به دلیل اینکه می تواند یک لایه محافظ علیه پاتوژن ها و مواد خارجی ایجاد کند، می تواند باعث سفتی و استحکام  پوست و لایه های تشکیل دهنده پوست صورت باشد.

همچنین به دلیل توانایی خنک کنندگی طبیعی در انواع پوست از آن استفاده می شود. حنا با خاصیت قوام و سفت کنندگی پوست، همانند ژل آلوئه ورا عمل می کند.

می‌خواهید پوست سفتی داشته باشید، سفت کردن پوست شل بدون جراحی را در این مقالهبخوانید.

افرادی که مبتلا به آرتریت یا درد روماتیسمی در پاها هستند، می توانند به راحتی از روغن حنا در مناطق دردناک استفاده کنند تا از چنین درد غیر قابل تحملی خلاص شوند.همچنین در صورتی که درجه حرارت بدن بیش از حد بالا رفته باشد، حنا را به کف دست و پای خود بمالید تا بدن شما را خنک کند.

– ترکیبی از پودر حنا و روغن خردل یک درمان عالی و مناسب برای ریزش مو است.

– 25 میلی لیتر روغن خردل را به چند برگ حنا اضافه کنید و بر روی موهای خود بگذارید.

– این روغن را 2 تا 3 بار در هفته برای ماساژ دادن موها و پوست سر خود استفاده کنید.

حنا گیاه مفیدی برای درخشان کردن موهای سر محسوب می شود. برای این کار، عصاره  حنا را جوشانده و بگذارید سرد شود. 3 قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کرده و این عصاره را روی موهای سر خود اعمال کنید.

پس از نیم ساعت آن را شستشو دهید. خواص حنا باعث رشد مو و پودر حنا  باعث تغذیه و تحریک فولیکول های مو می شود.

25 میلی لیتر روغن گینگی را به 5 پیمانه پودر حنا اضافه کرده و به مدت 5 تا 6 دقیقه بر روی موهای سر بمالید. شما می توانید 2 تا 3 بار در هفته از این روغن اسانس استفاده کنید. روش دیگر استفاده از حنا به صورت زیر است: حنا را در آب شستشو دهید. بهتر است از دانه های درشت حنا استفاده شود.

سپس، یک عدد موز له شده را به آن اضافه کرده تا به شکل خمیری یک دست در آید. هر روز صبح به موهای سر خود بمالید. این خمیر را 5 دقیقه روی موهای سر قرار داده و سپس با آب سرد شستشو دهید. این روش، سبب تقویت موها و جلوگیری از ریزش آن ها می شود.

روغن حنا در درمان دارویی در طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله سردرد تا جهش های عصبی و سایر اختلالات پوستی، کاربرد دارد. حنا به عنوان یک گیاه دارویی به عنوان مهارکننده درد، مهارکننده مشکلات قلبی، ضد باکتری، ضد قارچ، تعدیل فشار خون بالا و آرامبخش مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین عصاره حنا، نور ماوراء بنفش را از بین می برد.

روغن گل حنا باعث کاهش درد عضلات می شود، در حالی که دانه های آن در دئودورانت ها نیز استفاده شده و قاعدگی را تنظیم می کنند. روغن حنا باعث خواب و از بین بردن اختلالات خواب می شود. حنا در پوست هم برای درمان علائم زردی و بزرگ شدن کبد و طحال استفاده می شود.

روغن حنا  را می توان برای درمان اگزما، کمر درد، عفونت های قارچی و سوختگی و همچنین برای دردهای روماتیسمی و آرتریت استفاده کرد.

به همین منظور از برگ های حنا به منظور کاهش روماتیسم  و کمر درد استفاده می شود. آب میوه  حنا  یک گیاه دارویی برای گرمای بالای بدن و در مقابل شکنندگی مو های سر، روغن حنا دارویی تاثیر گذار است.

پوست گیاه حنا در درمان التهابات پوستی بسیار موثر است. به این منظور پوست حنا را خیسانده و بر نواحی آسیب دیده پوست قرار دهید. از پوست حنا برای اختلالات کبدی استفاده می شود. برای این درمان 1 تا 5 دسی گرم پودر حنا و یا 3 تا 5 گرم  از عصاره آن را تهیه کرده و برای درمان اختلالات کبدی مصرف کنید.

خواص حنا در درمان طاسی بی نظیر است. با استفاده از روغن خردل آب پز شده با برگ های حنا  می توانید موهای از دست رفته را تجدید کنید. 25 گرم روغن خردل در یک تابه جوش داده  و حدود 5 تا 6 گرم برگ حنا را به تدریج به روغن اضافه کنید.

سپس این روغن را از طریق پارچه فیلتر کرده و در یک بطری ذخیره کنید. ماساژ منظم این روغن بر روی سر باعث تولید فراوان مو می شود.

حنا داروی مناسبی در طب سنتی به شمار می رود. روغن حنا در بخش طب گیاهی موسسه تحقیقاتی پزشکی اسلامی و تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی ایران و توسط متخصصین تایید شده است. در طب سنتی برای خواص حنا کاربرد های بسیاری عنوان شده است و از سال ها پیش برای درمان انواع بیماری ها و تقویت پوست و مو مورد استفاده قرار می گرفت.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:

www.rewardme.in

 

عوارض حنا روی مو

آیا بذر کتان باعث نازایی می شود؟

آیا بادکش درمانی برای لاغری مفید است؟

ملاحظات مصرف آویشن در دوران بارداری

آیا نمک درمانی واقعا موثر است؟

راهکارهایی برای درمان گیاهی سینوزیت

خواص دانه کرچک و مضرات آن

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دمتون گرم بچه های نبض ما مقاله عالی بود کلا حنا یه چیز باورنکردنی همه کاره ای هست !حنا موزیک هایی که داره خواصی که برای موی سر داره خواصی که برای پوست صورت داره همه و همه واقعا خاص هستند.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


حنا ماده ای است گیاهی که در خاورمیانه و کشورهای جنوب آسیا طرفداران بسیاری دارد. در موارد از حنا جهت رنگ نمودن موی سر استفاده می شود و یک رنگ قهوه ای مایل به قرمز زیبایی به موهای تیره می دهد. هرچند که بسیاری از افراد از خاصیت های آن در درمان ریزش مو و بهبود رشد مو آگاهی ندارند. علت موثر بودن حنا در رشد مو این است که با پروتئین های طبیعی در مو مخلوط می شود در نتیجه سبب تحریک رشد مو می شود. بعلاوه استفاده از حنا بطور منظم مو را سالم تر و محکم تر می کند.


استفاده از حنا از سالهای خیلی دور و از زمان پیامبران توصیه می شده است . حنا گیاهی پرخاصیت است که از فواید آن برای مو می دانیم در حالی که پودربرگهای معجزه آسای این گیاه درمان دردهاست. حنا گیاهی به صورت درختچه یا درختی با برگهای سبز متمایل به خاکستری، بیضوی و گلهائی به صورت خوشه گرزن بزرگ، به رنگ سفید یا زرد بسیار خوشبو، با میوه های خشک و شکوفا که حاوی دانه هائی خیلی کوچک است . به فارسی حنا و در کتب سنتی و به عربی حنا، الهناء رقون و رقان گویند و گل آن را فاغیه می ند. برگهای آن متقابل، ساده، چرمی، کامل به طول 2 تا 3 و به عرض 1 سانتی متر، بیضوی و نوک تیز می باشد. برگهای گیاه حنا ، بخش داروئی آن را تشکیل می دهد . برداشت برگ حنا از سال دوم و سوم و کشت آن سالی دو بار صورت می گیرد. در اوایل تیرماه به حنای گرما و در اواخر آبان ماه به حنای قوس معروف است .

عوارض حنا روی مو





خواص برگ حنا

مالیدن مخلوط برگ های له شده این گیاه با روغن زیتون به موی سر کمک زیادی به رشد آن می کند، به ویژه اگر این مخلوط را با آب گشنیز ترکیب کرده و سپس مورد استفاده قرار داد. اگر مدت هاست که به دنبال راهکاری برای رفع بوی بد عرقی هستید که در هنگام پوشیدن کفش به آن دچار می شوید، باید بگویم که می توانید خوشحال باشید زیرا که حنا برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر بوده و می تواند این دغدغه شما را نیز برطرف کند.از جوشانده برگهای حنا به صورت غرغره برای رفع پیله دندان استفاده می شود. در مصرف داخلی برای کاهش درد معده بعد از زایمان و همچنین برای رفع خشونت صدا تجویز می شود. از دیگر خواص حنا این است که برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر است.


خواص دارویی و زیبایی برگ و پودر حنا

فواید و خواص حنا برای رفع مشکلات پوستی و داخلی

حنا به صورت موضعی در درمان بیماریهای قارچی پوستی بویژه در قارچ های عامل کچلی و تخفیف دردهای روماتیسمی بکار می رود.ضد باکتری، ضد قارچ، ضد تب، ضد اسپاسم، ضد ویروس، ضد آفتاب، قابض، تهوع آور، ادرارآور، قاعده آور، ملین، خلط آور، محافظ کبد، کاهش دهنده پرفشاری خون،سقط کننده، حساسیت زا، مهار کننده ی نیترات ردوکتاز و مسکن از خواص مفید حنا است.حنا دارای اثر ضد باکتری خصوصاً در باکتریهای گرم مثبت می باشد؛ همچنین دارای اثر ضد قارچی در قارچ های مولد کچلی تریکوفایتون، اسپوروتریکوم و کریپتوکوکوس است.

برای تسکین سردرد خود از حنا به عنوان ضمادی استفاده کنند و آن را به صورت ضماد به سر خود بمالید.اگزما عارضه پوستی است که به ویژه در هنگام تغییرات فصلی افراد زیادی را درگیر خود می کند. مشکلی پوستی که رفع آن گاهی اوقات دردسر ساز است. در این مورد نیز به گفته متخصصان طب سنتی، می توان از گیاه حنا استفاده کرد.به عبارتی یکی دیگر از خواص استفاده از حنا رفع این مشکل است، پس اگر مبتلا به این عارضه هستید باید گرد برگ حنا با برگ هلو را به خوبی مخلوط کرده و از آن به صورت ضماد استفاده کنید.

نکته دیگر اینکه برای معالجه جوش و کورک سر کودکان ریشه حنا را خشک کرده و بعد به صورت ضماد آن را روی سر وی بگذارید.برای رویاندن ناخن شما باید روزی 1 گرم از آب جوشانده حنا را تهیه و به مدت 1 روز آن را استفاده کنید. برای این کار 1 گرم برگ حنا را در 25 سی سی آب خیسانده و بجوشانید تا به یک پنجم برسد سپس آن را شیرین کرده به مدت یک ماه میل کنید.حنا به صورت پرده ای، مانع تأثیر اشعه خورشید بر روی پوست بدن می شود.


فواید و خواص پودر حنا برای درمان گرگرفتگی

اگر شما از نقاط داغ و یا گر گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید، با استفاده کردن از حنا می توانید آن را بهبود بخشید. اما حنا نمی تواند نگرانی شما دراین موضوع را از بین ببرد و اگر وضع پوست شما گرم است به پزشک مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد.برای تسکین درد اعصاب و مفاصل استفاده از روغن حنا به افراد توصیه می شود. برای اینکه این ضماد بهترین اثر را با خود به همراه داشته باشد باید گل حنا را در روغن زیتون بجوشانید، آن را صاف کرده و بعد از آن استفاده کنید.


خواص حنا برای درمان اسهال خونی و زخم روده


حنا یک درمان طبیعی ضد ریزش مو و حفظ سلامت مو است. کوتیکول های مو را درمان میکند در نتیجه در بهبود سلامت ریشه مو نیز موثر است که این امر مانع از خرد شدن تارهای مو شده و درخشندگی موها را حفظ می کند. همچنین حنا PH پوست سر را در حد متعادل نگه می دارد تا از ریزش موی زودرس جلوگیری کند.




ابتدا برگ های حنا را با روغن خردل بجوشانید و به طور مرتب به موها بمالید. البته برای شادابی موها توصیه دیگری نیز برای شما دارم اینکه مخلوطی از پودر حنا را با آب و آب لیمو مخلوط کرده و آن را به موها بمالید. سپس یک ساعت صبر کنید و بعد موها را بشویید. بعد از اینکه موها را خشک کردید می توانید برق آن را در آینه تماشا کرده و لذت ببرید.حنا یک نرم کننده گیاهی بسیار عالی بشمار می آید. سبب می شود تا موهایتان شفاف و براق بنظر برسد همچنین مو را تغذیه می کند و آن را نرم و ابریشمی می سازد. بهترین راه جهت استفاده از فواید حنا برای نرم کردن مو خیساندن آن در ماست ساده و سپس مالیدن آن به تمام نواحی سر است.

ماست مانع از خشکی مو شده و درخشندگی تارهای مو را سبب می شود. همچنین می توانید پودر حنا را با ماست و چند قطره آبلیمو مخلوط نمایید و به سر خود بمالید و بعد از یکساعت سرتان را بشویید. اگر می خواهید از حنا برای تیره کردن رنگ موهایتان استفاده کنید پودر حنا و آبلیمو را در یک ظرف آهنی مخلوط نمایید و بگذارید یک شبانه روز بماند. البته اگر می خواهید موهایتان رنگ قهوه ای مایل به قرمز داشته باشد به هیچ وجه از ظروف آهنی استفاده نکنید.

مخلوط نمودن حنا با گیاهانی نطیر ریحان و مارچوبه نیز در رشد مو موثر است. یک راه طبیعی و بدون عوارض جانبی جهت زیبایی و درخشندگی مو بشمار می آید. امکان دارد استعمال حنا در مقایسه با برخی از محصولات گرانقیمت بهداشتی اتلاف وقت بشمار آید اما صرفا زمانی به خواص آن پی می برید که آن را بطور منظم استفاده نمایید.


حنا گذاشتن روی مو از قدیم مورد استفاده بوده است و علاوه بر زیبایی مو راهی طبیعی و سنتی برای تقویت و پرپشت شدن موها است. شاید استفاده از حنا دلیلی بر پرپشت بودن و زیبایی موهای مادربزرگهایمان است.



استفاده از حنا مثل رنگ مو نیست. حنا هر چقدر روی موهایتان بماند، رنگ مسی آن می شود .حنا نسبت به رنگ مو آسیب کمتری به مو وارد می کند و نسبت به آن دیرتر کم رنگ می شود. حنا در واقع یک رنگ شفاف است که علاوه بر رنگ قرمز پررنگش به موها حالت می دهد و آنها را درخشنده می کند. از آنجایی که حنا یک رنگ شفاف است، رنگ موهایتان را عوض نمی کند و فقط آن را با یک رنگ می پوشاند. بنابراین اگر موهایتان مشکی باشد، وقتی زیر نور به آنها نگاه کنید، فقط درخشندگی قرمز رنگ خواهد داشت. اما اگر موهایتان بلوند و یا خاکستری باشد، نارنجی درخشان دیده می شود و اگر موهایتان قهوه ای باشد، یک سایه روی آنها ایجاد می شود.

اگر موهایتان را رنگ می کنید تا سفیدی های آن را بپوشانید، موهای خاکستری نارنجی روشن یا شاید نارنجی گلگون به نظر خواهند رسید. سعی کنید حنایی انتخاب کنید که کیفیت مناسبی داشته باشد تا رنگ موهایتان خوب شود. دستور آماده کردن آن ساده است:یک مایع اسیدی و پودر حنا. می توانید از آب لیمو (یا سایر آب میوه های اسیدی)، چای، یا قهوه به این منظور استفاده کنید. کمی ماست به خمیر به دست آمده اضافه کنید تا کمی سفت تر شود. در ظرف را با یک پلاستیک بپوشانید و بگذارید حنا حداقل به مدت 12 ساعت در یک محل گرم بماند. سپس حنا را در یک بطری پلاستیکی (یا کیسه ی پلاستیکی با گوشه های بریده شده) قرار دهید.





سرتان را مانند یک کره فرض کنید. کاری کنید که در پایان کار، موهایتان بالای سرتان باشند. به این ترتیب به گیره ای برای نگه داشتن آنها در سر جایشان نیاز نخواهید داشت. به قسمت هایی از صورت تان که به خط رشد موهایتان نزدیک است وازلین بزنید. به این ترتیب از رنگی شدن صورت تان جلوگیری می کنید. می توانید با موهای خیس و یا خشک شروع کنید، اما اگر موهایتان خشک باشند کارتان آسان تر استدستکش بپوشید و حنا زدن را شروع کنید. از بالای موهایتان شروع کنید و هر دفعه دسته ی کوچکی از موهایتان را انتخاب کنید.حنا را فقط به ریشه و پوست نزدیک به آن دسته از موهایتان بزنید. مقدار حنای زیادی بردارید و یک لایه ی ضخیم بزنید.

حنای بیشتری به طول موهایتان بزنید.حتماً از ریشه ی موهایتان شروع کنید و به تدریج به سمت پایین پیش بروید.بعد از اینکه هر دسته تمام شد آن را کمی بپیچانید و سپس رها کنید.سعی کنید دسته ی بعدی که انتخاب می کنید نزدیک به دسته ی قبلی باشد.موهایتان بدون کلیپس هم سر جایشان می ایستند. علت این است که شما همه ی آنها را بالای سرتان جمع کرده اید و هر بخشی در یک جهت رها کرده اید. به همین روند ادامه دهید تا تمام موهایتان را حنا بزنید. روش های دیگری نیز برای استفاده از حنا وجود دارد.

بگذارید حنا 2 الی 4 ساعت یا روی موهایتان بماند تا رنگش اثر کند. اگر دوست داشتید می توانید بگذارید تمام طول شب روی موهایتان بماند. اما باید حتماً سرتان را با چیزی ببندید و سپس یک کلاه مخصوص رنگ هم سرتان کنید تا از بیرون ریختن حنا جلوگیری کنید. زمانی که منتظر هستید، حنا روی موهایتان سفت خواهد شد.

موهایتان را بشویید. این کار ممکن است کمی سخت باشد. باید سرتان را زیر شیر آب بگیرید و سپس شروع به شستن موها کنید تا کاملاً تمیز شوند. شامپو به موهایتان بزنید. سپس کمی مرطوب کننده ی مخصوص به موهایتان بزنید. حنا حاوی پروتئین است بنابراین با این کار موهایتان تقویت هم خواهند شد اما ممکن است کمی سفت و خشک هم به نظر برسند. به همین دلیل باید بعد از شستن آنها از یک مرطوب کننده ی مخصوص استفاده کنید. بگذارید مرطوب کننده حداقل 1 الی 15 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس مجدداً سرتان را بشویید. اگر لازم دیدید باز هم مرطوب کننده بزنید. به موهایتان برس بکشید تا تمام دانه های حنا از لابه لای موهایتان برود. نگران نباشید؛ بوی حنا و دانه های آن پس از چند بار شستن به طور کامل از لابه لای موهایتان می روند.

عوارض حنا روی مو





نکات و هشدارهای مهم در حنا گذاشتن مو




مضرات حنا




پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

آکنه کیستیک، نوع شدیدی از آکنه است که به صورت برآمدگی های حساس، بزرگ و قرمز رنگی در عمق پوست ظاهر می شوند. آکنه کیستیک دردناک است و به سختی درمان می شود و در صورت ماندگاری طولانی به مدت چند ماه، باعث بروز لکه هایی بر روی پوست می شوند. درمان های موثر عبارتند از ایزوترتینوئین خوراکی، قرص های ضدبارداری و رتینوئید موضعی. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی آکنه کیستیک می پردازیم و راه های درمان

عوارض حنا روی مو

این سوالی است که اغلب از ما پرسیده می شود. جواب خیر است. اما استفاده از مسواک برقی می تواند با از بین بردن لکه ها، دندان هایتان

دررفتگی استخوان فک چیست؟ ساختار فک به شکل واضحی پیچیده است و دررفتن استخوان فک معمولا بسیار آسان تر از چیزی که انتظار می رود اتفاق می افتد.

بی اختیاری ادرار به شرایطی گفته می شود که در آن فرد، کنترل روی مثانه را از دست بدهد و ادرار به صورت بی اختیار دفع شود. این

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *