داروی گیاهی برای رشد قد کودک

خواص دارویی و گیاهی

بلند قد بودن همیشه رابطه مستقیم با جذابیت دارد. در حقیقت یکی از شاخصه‌های اصلی جذابیت در زنان و مردان داشتن قد بلند است. بلند قدی یک خصوصیت ژنتیکی است. اگر والدین کوتاه قدی دارید، نباید انتظار داشته باشید که قدتان بلند باشد. از طرفی، ژنتیک به طور مطلق در میزان قد موثر نبوده و عوامل محیطی نیز در این زمینه نقش مهمی‌ایفا می‌کنند.

معمولا فرآیند رشد با سپری کردن دوران نوجوانی به اتمام می‌رسد. اگر این دوره طلایی را گذرانده ولی همچنان رویای داشتن قد بلند را دارید، ناامید نباشید.

داشتن رژیم غذایی متعادل توصیه تمام کارشناسان است. گیاهان نیز در این رژیم نقشی اساسی را ایفا می‌کنند؛ زیرا هم سلامتی عمومی‌بدن را افزایش می‌دهند و هم عملکرد آن را  بهبود می‌بخشند.

گیاه خواری همچنین تاثیر قابل ملاحظه ای در ترشح هورمون‌های خاص در بدن دارد. آیا می‌دانستید اگر میزان قابل توجهی از رژیم غذایی خود را به گیاه خواری اختصاص دهید، قدتان رشد خواهد کرد؟ پس بهتر است برای آن که قدتان بلد شود، متن زیر را به دقت مطالعه کنید:

آن چه در ادامه خواهید خواند معرفی گونه‌های مختلف گیاهانی است که اگر دوران بلوغ و نوجوانی را سال‌ها است طی کرده‌اید، می‌توانند به صورت طبیعی به افزایش قد شما کمک کنند.

 

 

ریواس گیاهی خودرو است و از زیرساقه ‌های ضخیم و کوتاه به وجود می‌آید. در امریکا گیاه ریواس را یک نوع میوه می‌دانند که هم به عنوان غذای اصلی، هم به عنوان دسر از آن استفاده می‌شود. گیاه ریواس نه تنها باعث ترشح هورمون‌های رشد در بدن شده و به افزایش قد کمک می‌کند، بلکه تاثیر به سزایی نیز در افزایش سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری دیابت دارد.

کولارد سبز گونه‌ای از کلم‌ است که عمدتاً در کشورهای امریکا، برزیل و پرتغال کشت می‌شود. کولارد سبز سرشار از مواد غذایی همچون ویتامین C، ویتامین K، انواع فیبر و برخی مواد ضد سرطان است. مصرف این گیاه مغذی در افزایش رشد تاثیر مستقیم دارد.

 

اسفناج از دسته گیاهان سبز رنگ است که غالباً در مناطق جنوب غربی آسیا یافت می‌شود. اسفناج گیاهی مغذی و سرشار از کلسیم، ویتامین، آهن و فیبر است. این عناصر در عملکرد مناسب بدن و همچنین افزایش طول قد نقش موثری را ایفا می‌کنند.

هرچند شلغم، گیاهی مختص مناطق گرمسیر است، اما امروزه می‌توان در سراسر جهان این گیاه را به دست آورد. ویتامین، فیبر، پروتئین، چربی و کلسترول، مجموع مواد و عناصری هستند که در این گیاه مفید وجود دارند. مصرف شلغم باعث ترشح منظم هورمون رشد در بدن شده و طول قد را افزایش می‌دهد.

 

بامیه در نقاط مختلف ‌های دیگری همچون «بیندی» و «انگشتی» دارد. این گیاه با خاصیت ملین خود بسیار مغذی بوده و عناصر متعددی مانند انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدرات، آب و فیبر را در خود جای داده است. این عناصر مغذی باعث افزایش هورمون رشد، پس از نوجوانی، شده که در نتیجه، افزایش طول قد را به همراه دارد.

 

وجود انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها، اسید فولیک  و فیبر در لوبیا، آن را در زمره گیاهان مغذی قرار داده است. مصرف منظم لوبیا، به دلیل داشتن پروتئین زیاد، منجر به تحریک هورمون‌های رشد شده و به افزایش طول قد کمک می‌کند.

بروکلی گیاهی خوراکی و از خانوداه کلم‌ها است. عناصر موجود در کلم بروکلی را ویتامین C، انواع مختلف فیبرها، مواد ضد سرطان و آهن تشکیل می‌دهد. بروکلی را می‌توان بدون تردید در ردیف مواد غذایی سالمی‌قرار داد که نقش مهمی‌در تنظیم عمکلرد بدن داشته و باعث تحریک هورمون‌های رشد شده که در نهایت به افزایش طول قد می‌انجامد.

 

این دانه سبز دایره‌ای شکل که در ردیف گیاهان قرار دارد مغذی و عامل مهمی‌در رشد افراد است. عناصر نخود فرنگی را پروتئین، ویتامین، انواع فیبر و مواد معدنی تشکیل می‌دهد.

 

کلم بروکسل نیز از خانوداه کلم‌ها است. علاوه بر ویتامین، مواد معدنی، پروتئین، آهن، فیبر و ۸۲۳۰، این گیاه حاوی مواد ضد سرطان نیز می‌‌باشد. همه این مواد در کنار هم ترشح هورمون‌های رشد را افزایش داده و آن‌ها را دوباره به کار می‌اندازند.

بوک چوی یک نوع کلم چینی است که سرشار از فیبر، کربوهیدارت، ویتامین و ۸۲۳۰ بوده و همانند سایر گیاهانی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد هورمون‌های رشد را تحریک کرده و عاملی برای افزایش طول قد می‌باشد.

 

در این مقاله سعی شد تا گیاهانی که برای بلندی قد مفید هستند به صورت خلاصه معرفی شوند. با این حال کوتاه قدی جرم نیست! البته می‌توان این خاصیت ژنتیکی را تغییر داد. اگر می‌خواهید قد بلند شوید باید تلاش کنید و دستورالعمل‌های پیشنهادی را به کار ببرید. یک بره غذایی سالم برای خود طراحی کنید که گیاهان معرفی شده در آن باشد. همواره با یک متخصص حرفه‌ای نیز در ارتباط باشید تا سرانجام به آن چه می‌خواهید برسید. ولی در این مسیر باید واقع گرا بوده و محدودیت‌های خود را نیز در نظر بگیرید.

 

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در خود مطلع شوید، همین الان خود را در کادر زیر وارد کنید:

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

حساب کاربری ندارید؟




خانه

موبایل

هورمون رشد از غده اي در مغز به هيپوفير پيشين ترشح مي شود

 

 عوامل موثر بر رشد کودکان شامل نژاد، عوامل هورموني،تغذيه،عوامل جسمي و رواني هستند. از ميان اين عوامل ، هورمون ها اهميت ويژه اي دارند. هورمون هاي موثر در رشد، گوناگون هستند: هورمون تيروئيد ،هورمون رشد ، هورمون هاي استروژن ، آندروژن.

اين روزها شايعه شده که قد ايرانيان رو به کاهش گذاشته. اين گفته، هر پدر و مادري را به صرافت مي اندازد که مراقب مسائل رشدي فرزند خود باشد و هرگونه عامل ناخواسته و تاثيرگذار که جلوي رشد کودکش را مي گيرد از بين ببرد. در عين حال هميشه پدر و مادرها مي خواهند فرزندانشان قد بلندتري داشته باشند چرا که فکر مي کنند قد بلند نشانه سلامت است ودر ورزش و همين طور زمينه هاي مختلف زندگي به موفقيت بيشتر منجر خواهد شد.براي همين سراغ چند متخصص رفتيم تا ببينيم بچه ها براي داشتن قد مناسب نياز به چه مراقبت هايي دارند.توصيه به مادران شير مادر کامل ترين و مهم ترين منبع غذاي کودک در 6 ماه اول است. بعد از  6  ماه مي توانيد به او غذاي مکمل هم بدهيد. تا 3 سالگي کودکتان سعي کنيد 6-5 وعده در روز به او غذا بدهيد و در غذاي او از شير مادر، ميوه ،سبزي هاي زرد ،نارنجي، سبز کدو حلوايي و طالبي ،خرما ،آلو، زردآلو و استفاده کنيد.اگر کودکتان به بيماري مبتلا شد،بايد براي جبران رشد به تعويق افتاده اش يک وعده اضافي به او غذا بدهيد.سعي کنيد به کودکتان ابراز علاقه و عشق کنيد ،زيرا بهبود عاطفي عاملي موثر بر رشد جسمي و ذهني است.هورمون تيروئيد هورمون تيروئيد تاثيرات خود بر رشد را از دوران جنيني شروع کرده و تا 3 سالگي ادامه ميدهد به دليل اين که اين هورمون نمي تواند از جفت عبور کند، اگر در مراحل جنيني اختلالي در توليد اين هورمون به وجود آيد نوزاد از بدو تولد دچار کم کاري تيروئيدي و در نتيجه عقب ماندگي رشد جسمي و مغزي خواهد شد.امروزه يکي از آزمايش هاي مهم بدو تولد اندازه گيري هورمون تيروئيد است.هورمون رشد (GH) هورمون رشد از غده اي در مغز به هيپوفير پيشين ترشح مي شود. اين هورمون باعث رشد بيشتر و تقويت استخوان ها خواهد شد و مهم ترين عامل افزايش قد، در دوران رشدي هر فرد است.اگرچه ميزان توليد هورمون رشد در بدن کاملا به مغز وابسته است اما مي توان با روش هايي توليد اين هورمون را در مغز افزايش داد.براي افزايش ترشح هورمون رشد،سعي کنيد کودک تان خواب کافي در طول شبانه روز داشته باشد وعده هاي غذايي کم حجم و متعددتري به فرزندتان بدهيد.زيرا خوردن غذاهايي که داراي قند بالا هستند سبب ترشح انسولين بيشتر شده در نتيجه اين قند تبديل به چربي شده واضافه وزن کودک تان را سبب خواهد شد و در نهايت توليد هورمون رشد در بدن کودک متوقف خواهد شد.

 هورمون رشد باعث رشد بيشتر استخوان ها و تقويت آنها میشود

 

 استانداردهاي طبيعي براي قد کودکان 95 درصد نوزادان کامل قدي بين  55-45 سانتي متر دارند که دريک سال اول زندگي  3-25 سانتي متر افزايش قدي خواهند داشت.در سال دوم ميزان رشد بدن کاهش يافته و حدود 4 سانتي متر در سال است. در سنين قبل از مدرسه هر سال افزايش قد ثابت است و  8-6 سانتي متر در سال است. يعني کودک 3 ساله قدي حدود 91 سانتي متر و کودک 4 ساله قدي حدود 11 سانتي متر خواهد داشت. از  4 سالگي تا شروع سنين بلوغ رشد قدي کودک  7-5 سانتي متر است. در نوجواني رشد قد بسته به جنسيت کودک تغيير مي کند. متوسط افزايش قد در دختران  12-8 ساله 8 سانتي متر و در پسران  14  ساله  1  سانتي متر در سال است. اين تغييرات ابتدا با طويل شدن اندام ها شروع شده و با افزايش طول قطر تنه همراه است. لازم به ذکر است رشد طولي عمومي بين  22-17 سالگي با بسته شدن صفحات رشدي و يکنواخت شدن استخوان ها پايان مي يابد.دليل اختلالات رشدي از ديگر اختلالات رشد ، انحراف استخوان ها از زوايه هاي طبيعي مثل انحراف زانوها است که بايد به طورجدي تحت درمان قرار گيرد. عوامل موثر براين بيماري وراثت ،تغذيه ناسب ،عدم ورود کلسيم کافي به بدن و کمبود ويتامين هايي مانند ويتامين D در سنين رشد است که براي جبران آنها مي توان از لبنيات و آفتاب کافي بهره برد.بيخود مرا نکشيد رشد قدي تابع عوامل مختلفي است که وراثت مهم ترين آنهاست. اگر در بررسي هاي عوامل موثر بر رشد ، ساير عوامل به غير از وراثت ،درحال طبيعي قرار داشته باشند، بايد از دست کاري بي مورد مثل داروهاي هورموني خودداري کرد. به خصوص که گاهي افزايش هورمون رشد در دوران بلوغ باعث افزايش قدي بيش از حد معمول مي شود.کوتاهي قد به خاطر مشکل تغذيه کوتاهي قد در کشورهاي درحال توسعه به دليل کمبودهاي تغذيه اي به نسبت ديگر کشورها بيشتر مشاهده مي شود.عوامل مختلفي روي قد تاثير مي گذارند از جمله قد ،نژاد و سلامت کلي اجتماع. در سال هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي سوء تغذيه و کوتاهي قد نسبت به سال هاي ابتدايي انقلاب بهبود قابل توجهي يافته اما هنوز در شرايط مطلوب قرار نگرفته. هر پدر و مادري بايد بداند که فرزندش از لحاظ تغذيه اي ،سلامت و رشد و نمو در چه شرايطي قرار دارد. به والدين توصيه مي شود از مراکز بهداشتي درماني منحني رشدي فرزند خود را بخواهند. البته در کمال تاسف بايد متذکر شد اين مراکز مانند سابق قد و وزن بچه ها را به طور مرتب و دقيق اندازه نمي گيرند که نقش نظارت وزارت بهداشت بر کار اين گونه مراکز بايد پررنگ تر شود. همچنين مراکز بهداشتي بايد به مادران آموزش دهند که براي رسيدن به قد و وزن متناسب کودک، چه ترفندهاي تغذيه اي و بهداشتي را پياده کنند.تعادل در تغذيه کودک بسيار مهم است و از روي همين منحني ها است که مي توان کمبودهاي تغذيه اي کودک را شناخت و اقدامات مکمل را به منظور بهبود تغذيه او انجام داد.  

 یکی از علل کوتاهی قد در کودکان کمبود های تغذیه ای است

 بچه ام چند وجبي باشد سالم است؟ 1-وزنوزن يک نوزاد طبيعي و به موقع دنيا آمده بين (3/5-2/5) کيلوگرم است. شما مي توانيد وزن کودک خود را با فرمول هاي زير مقايسه کنيد و دريابيد که کودکتان رشد طبيعي دارد يا خير.2(سن شيرخوار به ماه +9) 12 ماهگي -3 ماهگي8+(2×سن کودک به سال)6 سالگي -2 سالگي2/(5-(7×سن کودک به سال))6 سالگي -12 سالگي

2-قدقد نوزاد سالم به موقع دنيا آمده حدود (5) سانتي متر است .نوزاد به مرور تا يک سالگي (25) سانتي متر افزايش قد خواهد داشت .براي مقايسه قد کودک خود با استانداردهاي سلامت مي توانيد از فرمول زير کمک بگيريد:77+(6×سال)اندازه طبيعي کودک (2 تا12) سال

 

3-دورسردورسر يک نوزاد سالم وبه موقع دنيا آمده حدود (35) سانتي متر است .سپس در سه ماهه اول (6)سانتي متر در سه ماهه دوم (3)سانتي متر و در (6) ماهه دوم (3)سانتي متر به دور سر او اضافه خواهد شد.

بد نيست بدانيد ابعاد کودک دائما در حال رشد است. بنابراين با داشتن اين اطلاعات مختصر مي توان ارزيابي دقيقي از وضعيت سلامت کودک خود داشت. توصيه مي کنيم شما والدين در اولين سال تولد هر ماه فرزندتان را توزين کنيد و به محض اين که احساس کرديد رشد فرزندتان کند شده يا لاغري محسوس را در کودک خود ديديد، حتما به پزشک مراجعه کنيد و توصيه هاي بهداشتي و پزشکي او را مو به مو اجرا کنيد .لازم به يادآوري است که سرعت رشد وزني به مراتب سريع تر از سرعت رشد قد و دور سر است .علاوه بر عوامل فوق الذکر رشد کودک به شدت تحت تاثير عوامل محيطي يعني شرايط اقتصادي، موقعيت جغرافيايي ،نژاد، وضعيت فرهنگي و بهداشتي خانواده مهم است. يعني اگر شما دوقلوهاي همسان داشته باشيد هريک را در شرايط محيطي مختلف بزرگ کنيد ،رشد جسماني و رواني آنها متفاوت است.منحني رشد مخصوص کودک خود را بکشيد هدف اصلي از به کاربردن منحني هاي رشد پي بردن به روند رشد کودک است که وزن کودک خود شاخص بسيار گويايي از سوءتغذيه کودک است.مطابقه با استانداردهاي جهاني کودک زير  3 سال بايد هر  2  ماه افزايش وزن نداشته باشد، رشد کودک دچار اختلال شده ،توصيه مي کنيم کودک زير يک سال را هر ماه،کودک  2-1 سال را هر  2  ماه و کودک  3-2  ساله را هر سه ماه وزن کنيد.«روي» عنصرمسئول سوخت و سازي بدن به طور کلي مقدار روي موجود در بدن  2/5 -1/5  گرم است که بخش قابل توجهي از اين مقدار در بافت عضلاني، استخوان ها و کبد تجمع يافته و مقداري از آن هم در مو، ناخن و پوست است.د رکشور ما کمبود روي شايع است و ديده شده کودکاني که کوتاهي قد تغذيه اي داشته اند با مکمل روي رشد بهتري کرده اند.

منابع روي: به طور کلي منابع غذايي که حاوي پروتئين هستند منبع خوبي از روي هم هستند.جگر و انواع گوشت قرمز، گوشت سفيد هم روي دارد اما نه به اندازه گوشت قرمز، تخم مرغ، لوبيا، عدس ،غلات سبوس دار، لبنيات، مغزهاي گردو، بادام ،فندق و سعي کنيد بيشتر از منابع حيواني استفاده کنيد زيرا جذب روي از منابع حيواني به مراتب ساده تر از منابع گياهي است .شير مادر هم شامل مقادير قابل توجهي روي است که قابليت جذب بالايي هم دارد.رشد با افزايش طو ل استخوان افرادي که مراقبت کودک را برعهده دارند بايد آشنايي دقيقي با الگوهاي رشد طبيعي داشته باشند تا هرگونه انحراف از اين الگوها را به سرعت شناسايي و تحت کنترل قرار دهند. دراين رابطه منحني هاي رشدي که روي کارت هاي بهداشتي مراکز بهداشت رسم مي شوند کمک چشمگيري به والدين کودک مي کنند. رشد طولي کودکان از طريق افزايش طول استخوان هاست که به وسيله صفحات رشد استخواني صورت مي گيرد. عملکرد اين صفحات رشد،تحت تاثير تغذيه و هورمون هاي متعددي از جمله هورمون رشد، هورمون جنسي، هورمون تيروئيد و انسولين است.علاوه بر اين هورمون هاي متعدد،آسيب هاي موضعي مثل شکستگي ها، عفونت هاي استخواني ، ضربه هاي کوچک و مداوم هم مي تواند تاثيرات به سزايي بر رشد استخوان ها داشته باشد.

منبع: shahrzadpress.com


برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب

شماره موبایلتان را خودتان بگذارید 912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 جوانه‌ها باعث رشد قد کودکان می‌شوند

دکتر رضا راست‌منش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به پرسش هایی درباره انواع جوانه ها،نحوه پرورش و نگهداری‌شان در خانه و اینکه چه موادمغذی‌ای دارند و آیا باید آنها را خام خورد یا می‌شود به صورت پخته نیز مصرف کرد؟ پاسخ می دهد:این ادعا درست است که جوانه‌ها ارزش غذایی بالایی دارند؟بله. هر دانه‌ای یك قوه یه دارد یعنی در یك زمان تعریف‌شده می‌تواند مجددا حیاتش را آغاز كند و طی این روند، میزان مواد مغذی موجود در آن افزایش پیدا می‌كند.به نظر شما ارزش غذایی دانه‌ها با جوانه‌هایشان یکسان است؟ نه. وقتی دانه به جوانه تبدیل می‌شود ویژگی‌هایی پیدا می‌كند كه قبلا نداشته است؛ مثلا سلنیوم موجود در دانه یا قابل دسترسی نیست یا در كمترین مقدار قابل دسترسی است ولی وقتی دانه، جوانه می‌زند مقدار سلنیومی كه بدن می‌تواند دریافت کند، به چند برابر افزایش می‌یابد.

در مورد ویتامین‌ها هم همین‌طور است. به‌طور مثال، 1 گرم عدس خام، 15 میلی‌گرم ویتامین C دارد ولی 1 گرم جوانه عدس، دارای 5/16 میلی‌گرم ویتامین C است. البته جوانه‌زدن باعث می‌شود میزان دسترسی بدن به پروتئین‌های گیاهی نیز افزایش پیدا كند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از پخت غلات و حبوبات اجازه دهید جوانه بزنند.

در این شرایط دسترسی به پروتئین به مراتب می‌شود، مقدار پورین و پریمیدین جوانه‌ها نیز بالا می‌رود و این تركیب‌ها زمانی اهمیت پیدا می‌كنند كه فرد دچار سوختگی یا سرطان است و باید سلول‌ها تكثیر سریعی داشته باشند و زودتر ترمیم شوند. آیا با پختن یا تفت دادن جوانه‌ها از ارزش غذایی‌شان كاسته می‌شود؟ نه، می‌توانیم جوانه‌ها را روی سالادمان بریزیم. در ضمن،‌ اگر آنها را بپزیم، حرارت باعث از بین رفتن موادمغذی آنها نمی‌شود. آیا ارزش غذایی جوانه‌های مختلف با هم متفاوت است؟ چارچوب كلی تركیب‌های غذایی و میزان پروتئین، چربی، ویتامین‌ها و موادمعدنی آنها چندان تفاوتی با هم ندارد. البته برخی دانه‌ها و جوانه‌ها حاوی تركیب‌هایی هستند كه خاص خودشان است. مثلا برخی جوانه‌ها تركیب‌های حلقوی دارند كه اشتها را بالا می‌برند، برخی دیگر اشتها را كاهش می‌دهند، برخی حاوی ویتامین K و هستند. برخی هم بر شدت درد قاعدگی تاثیر می‌گذارند. می‌توانید بگویید مصرف چه جوانه‌ای برای چه فردی مناسب‌تر است؟ در کل، نمی‌توان گفت كدام جوانه مناسب كدام فرد یا كدام بیماری است، اما تحقیقات نشان داده برای خانم‌های باردار بهترین جوانه، جوانه نخود و لوبیاست چون حداقل نمایه گلایسمی را دارند و جوانه‌های آنها حاوی مقادیر فراوانی از ماده‌ای به سلنوسیستئین است كه در فرایند افزایش قد جنین تاثیر مثبتی می‌گذارد.

قد جنین مادرانی كه در طول بارداری از این جوانه‌ها مصرف می‌كنند در مقایسه با مادرانی كه جوانه نخورده‌اند، بلندتر است. در كل، جوانه‌ها سلنیوم دارند و باعث افزایش قد كودكان می‌شود و ما به مادران توصیه می‌كنیم به فرزندانشان انواع جوانه‌ها را بدهند تا قدشان بلندتر شود. جوانه‌ها را با چه موادی مصرف کنیم تا جذب مواد مغذی‌شان بهتر شود؟ مواد موجود در جوانه‌ها، جذب كاملی دارند و میزان جذب آنها تابع شرایطی مثل حرارت و دما یا pH نیست. نیازی نیست كار خاصی انجام دهیم مثلا آن را با آبلیمو یا ماست یا روغن بخوریم تا جذب مواد مغذی‌شان شود. آیا تمام جوانه‌ها قابل خوردن هستند یا محدودیت و ممنوعیتی وجود دارد؟ مصرف جوانه حبوبات و غلات، محدودیت و ممنوعیتی ندارد و می‌توان همه آنها را مصرف كرد. البته استثناهایی هم وجود دارد. مثلا برای فردی كه مصرف باقلا برایش ممنوع است و فاویسم دارد، مسلما مصرف جوانه آن نیز توصیه نمی‌شود. جوانه‌ها را در چه شرایطی و تا چه مدت می‌توان نگهداری و مصرف کرد؟ مادامی كه دانه خشك است، حداقل امكان فساد قارچی و كپكی را دارد اما وقتی جوانه زد چون میزان آب آن فراوان است، عمری بین 2 تا 6 روز در یخچال دارد. توصیه می‌شود برای پیشگیری از لزج و بدبوشدن جوانه، آنها را در یخچال نگهداری و فورا مصرف كنید. وقتی جوانه تغییر رنگ می‌دهد و لزج می‌شود بو و طعم آن تغییر پیدا می‌كند و اینها نشانه‌هایی از فساد هستند. آیا لازم است جوانه‌ها را قبل از مصرف بشوییم؟ اگر خودتان در منزل آنها را تهیه كرده‌اید و دانه‌ها را قبل از جوانه زدن شسته‌اید و در شرایط مناسب نگهداری كرده‌اید، نیاز به شستن نیست اما جوانه‌های آماده بهتر است شسته و در سبدی آبشان گرفته شود و بعد مصرف شوند.منبع:salamat.ir


برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید

جلوگیری از ریزش مو

تقویت رشد مو

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

?????درمان التهابات گوارشی با شیرین بیان اگر دچار التهاب دهان، زبان و حلق شده‌اید، جویدن و مکیدن ریش

گیاه #بومادران ️دمکرده یا عرق بومادران رافع خونریزی های زنانگی است ▪️دمکرده بومادران التهابات معده ر

????علایم کم کاری #تیروئید خستگی ? افزایش حساسیت به سرما ? یبوست ? خشکی پوست ? افزایش وزن غیرقابل تو

?نخوردن صبحانه یکی از عوارض یبوست و ابتلا به سرطان روده بزرگ است. کسانی که صبحانه سالم میخورند کنترل

???. اگر حس میکنید که به آسانی و بی دلیل عصبانی می شوید شاید میزان ویتامین B در بدنتان کم است. این و

????? #آیا_میدانید ?قارچ طبیعت سرد و تر داشته و همچنین نفاخ و دیر هضم است ⇦✨مصرف زیاد آن ، باعث انسد

?بادَرَنجبویه خلق و خوی‌تان را بهتر می‌کند اگر با رسیدن فصل سرما و ابری شدن هوا دچار افسردگی می‌شوید

????? #درمان_عفونت_رحم ۱- کمپرس سرد: خارش واژن بخصوص در طول شب میتواند بسیار مشکل باشد و خواب شما را

????? #آیا_میدانید⁉️ ?نوشیدن آب به خصوص آب سرد بلافاصله بعد از رابطه جنسی بعلت گرم بودن بدن و طبع سر

???#لکنت_زبان ?جهت معالجه لکنتِ زبان، کمی فلفل سبز تند و همچنین مواد فسفر دار مثل ✨مـاهی ✨قلـم ⇦✨و س

?بره عبادی هر ماه بارداری ⭕️ ماه اول ماه قلب است چون چهار هفته اول زندگی جنین ، قلب فعالیت خود را

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ?????️✨امام صادق(ع): ✍نوشیدن سویق با روغن زیتون گوشت می‌رویاند و است

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ????عوامل افزاینده #میل_جنسی: ??ویژه متاهلینی که دچار سردی روابط،جنس

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ???زمان های مکروه برای #همبسترشدن و بسته شدن نطفه: ✅ میان طلوع فجر و

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ??⚜ امام کاظم (ع): ?گل مرزنجوش نیکو گلی است . ?در زیر عرش می روید و

?#برخی_از_خواص_نخود ✍?نخود پخته قبل و بعد غذا مصرف شود مفید است هم پیش غذا و هم دسر مفیدی بوده و می

??????? #عسل_و_موضع_درد عسل خودش را به موضع درد میکشاند همانطور که آهنربا به سمت آهن می رود (سرعت اث

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ??? افسردگی چرا در بین افراد فعال میشود و ایا راهکاری برمبنای طب اسل

#تقویت‌قلب ?آبِ بِه با عسل، ?مربّای بِه عسل، ?مربّای آمله، ? دمکردۀ گُل بومادران با عسل، ?مغز خام پس

?درمانهای اورژانسی خونریزی درمان: ?برای زخم ها اولین کاری که می کنیم باید جلوی خونریزی را بگیریم و ب

? #آداب‌انقعادنطفه۱۲(جماع/تطهیرقوّه‌مولده) در روایت دیگر منقول است که اگر کسی انگشتری با او باشد که

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ???? شربت #پونه؛ سرشار از خاصیت ? قوی‌ترین سلاح گیاهی برای نابودی #ع

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ???? سریع ترین درمان گل مژه #چشم ? بهترین درمان خانگی گل مژه چشم، اس

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ???? گیاهی که باعث #سلامت #کلیه می‌ شود ? این گیاه باعث می‌شود که حج

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ???? #نکته_های_شنیدنی ? #گوش _ درد ? ? در گوش درد ☹️، که تقسیم می شو

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ????? عوارض جراحی “#کیسه_صفرا #جراحی “کیسه صفرا می‌تواند ۱۲ عارضه

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ???? استفاده از #شیر در فرایند پخت #گوشت ✨ نبینى قومى از عرب و ترک و

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ????? تأثیر مشاغل بر باروری صنعتی شدن جهان در قرن گذشته اگرچه منجر ب

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ???? طرز تهیه #آش مخصوص #سرماخوردگی، عفونت های تنفسی و هر نوع #آنفول

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ???? نکته های شنیدنی: زبان گنجشک ? زبان گنجشک به شکل درخت زیبایی است

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ????? تدابیر فصل #پاییز ? مزاج این فصل، سرد و خشک است. مزاج فصل پایی

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ????? گرفتگی کبدی، ضعف قوه جنسی و اعصاب از جمله مضرات نوشیدن “آب یخ

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ????#کدو_تنبل ? سرشار از ویتامین A, Kو C است و معدنی مثل مس، زینک، پ

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ??? #رفع_خارش_پوست ? اگر دچار خارش و جوش‌های پوستی به دلیل خشکی پوست

??????رفع اورژانسی #فشار_خون_بالا? ?ازجوشانده چای ترش استفاده کنید. ?سیر را رنده وباکمی آبلیمو به بی

?????خانم هایی که دچار خونریزی بیش از حد عادت ماهانه هستند.? پس از سپری شدن حدود ۳ تا ۵ روز از دوران

????گیاه #مریم_گلی را هر‌چندوقت در خانه بسوزانید ? تحقیقات نشان داده است سوزاندن این‌گیاه ۹۴% از باک

???? مصرف این خوراکی باعث #پیری_پوست خانم ها می شود? مطالعات اخیر محققان نشان می دهد شکر و قند یکی ا

????? #دمنوش_گل_پنیرک? درمان ورم گلو وحلق ⚜️شسشو دهنه کلیه ضد سوزش مثانه ⚜️درمان سینه درد ?✍️ یڪ تا

???????#توت_خشک،جایگزین قند? ?بهترین قند طبیعی ?مفید برای کاهش وزن ?کاهنده کلسترول بدخون ?ضدسرطان و

???? #حشره_کش_طبیعی ?مقدار مساوی شکر و جوش شیرین را ترکیب و در محل عبور آنها بپاشید سوسکها جذب شکر م

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ????چرا کودکان دبستانی و جوانان خودرا با تغذیه سوداوی و سرد ٬ صبح هن

?مسکن های مزاج بلغم ?مرزه، مرزنجوش، برگ چغندر، پونه، نعناع، شنبلیله، شوید، کرفس، گزنه ?فلفل سیاه، زن

?مسکن های مزاج خون ?سیب ?برگ چغندر ?انار شیرین ?کاسنی ?شاتره ?عسل کنار و ترنجبین ?آب انار، آب زرشک ?

?مسکن مزاج صفرا ?عسل ?آب فاتر ?آب انار ?آب زرشک ?عرق کاسنی ?روغن زیتون ?خرفه ?کاهو ?کباب ماهی ?مویز

مسکن مزاج سودا ?سکنجبین گرم ?شربت زعفران ?دمکرده خاکشیر ?دمکرده اسطوخدوس ?عسل و کندر شیرین ?شربت عسل

??کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: #مسکن دردهای استخوانی فلفل و روغن فلفل برای دردهای استخوانی که برا

??کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: #مسکن دردهای رحمی و زیر دل و ایام عادت ماهانه زنانه مقداری گل سرخ

???کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: #رطوبت_معده جهت رفع رطوبت معده مقداری پونه را کوبیده و ناشتا مصرف

?کاهش دهنده های تب: ?خرفه یا تخم آن ?سیب کال یا آب آن ?زرشک یا آب زرشک ?انار یا آب انار ?سویق شسته ?

???????⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️ دیابت نوع یک نوزاد با مصرف ماکارونی در بارداری نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان م

#خطرات_دستمال_کاغذی_برای_سلامت ️ توصیه‌ها و هشدارهای یک متخصص پوست در خصوص دستمال کاغذی ? احتمالا شم

??????? #رشد_کودکان ✍حجامت عام ✍پرهیزازغذاهای سودازها بادمجان و گوشتهای گاو وگوساله و چای سیاه غلیظ

?تدابیر #بارداری ️موارد توصیه شده در دوران بارداری ?خوردن “کندر نر ✔️خواص: ۱⃣تقویت قلب

???#نزدن_موی_بدن امام کاظم (؏) ?موی بدن چون بلند شود↯ ?آب کمر را قطـع مے‌ڪند ?مفصل ها را سست مے‌ڪند

?????????? #سنای مکی و خاصیت ان درطب اسلامی ️از داروهای پرکاربرد در طب اسلامی که بسیار سفارش شده است

???? فصل پاییز با دوداسفند ?•⇦ به علت مسموم بود هوای پاییزی صبح ها در خانه اسفند دود ڪنید ?•⇦ اینڪار

????? #عطسه_ڪردن : ️امام رضا علیه السلام ?✍?عطسه ڪردن یڪ مڪانیسم دفاعی طبیعی براے بدن است و مطابق رو

???????? ? مصرف “#پیتزا به این ۷ دلیل خطرناک است متأسفانه در حال حاضر در اغذیه‌فروشیهای مختلف سطح ش

???? ✅درمان انواع #هپاتیت ها: طول درمان معمولا سه تا شش ماه است: سرکه انگبین روزی دو تا سه لیوان. ✍م

??????? ?هرگـــز ناشتا خربزه نخورید خوردن خربزه ناشتــا و با شکم خالی موجب بروز سوء هاضمه، گرفتگی شد

????#درمان_بیخوابی ?مصرف کاهو و سکنجبین ?مالیدن روغن بنفشه به ملاج سر ?دمکرده گل گاوزبان + لیمو عمان

???????✍ امام علے(؏): هیچگاه به سوء هاضمه مبتلا نشدم. پرسیدند چرا؟فرمودند: زیرا هیچ لقمه‌اے به سوے‌

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ????#هشدارهای_پزشکی ?برنج با ماست فراموشی می‌آورد❗️ ?مصرف برنج با ما

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ??# علت ریزش مو درآقایون ✅معمولا ازشدت حرارت و گرمیست ✍اگرحرارت ناشی

????#سردردهای_بلغمی : #علائم سردردهای بلغمی عبارت است از: ?‌‌✍درد معمولا از گردن و پشت سر شروع می‌شو

?????#واریس‌پشت‌پا نارسائی ورید (سیاهرگ) سطحی اندام تحتانی هنگام اتّصال به ورید مرکزی، باعث ایجاد وا

?????? #بارهنگ_و_عرق‌نعنا درمان ۸۰ درصد از بیماری‌های #گوارشی ✅ یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ در یک و

???#کرفس ????? ?یکی دیگر از خواص کرفس کاهش ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی است. رادیکال های آزاد می ت

??????#درمان‌لک‌های‌صورت: الف ) سرکه انگبین (۲ واحد عرق نعنا + ۲ واحد عسل + ۱ واحد سرکه انگور طبیعی

??? درمان #عفونت_لثه ?مسواک با خمیردندان《 ۵واحـدعسل+ ۲واحـدنمک》انجام دهید. ?که در چند روز اول خونریز

????#درمان‌چاقی‌ولاغری (سودای ها) ج) سوداویها: با توجه به پیش فرض گفته شده وزن ایده آل یک سوداوی ۶۳

??????? #درمان_ضعف_چشم_از_نظر_طب_سنتی: آیا از نظر طب سنتی درمان کوتاه مدت برای ضعف چشم با نمره ۷ دور

???????☕️دم نوش پونه کوهی و آویشن شیرازی این دم نوش از مناسب‌ترین نوشیدنی‌های گرم برای روزهای زمستان

?????? #روغن_زیره ? این روغن جهت آشپزی میتواند همانند ادویه زیره که کاربرد زیادی در آشپزی دارد عمل ک

?????#کشمش و مویز ????? ? ترکیبات مویز اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلالات بیماری آلزایمر دارد

??????#واریکوسل واریکوسل را واریس بیضه ها هم میند.این بیماری امروزه بین مردان بسیار شایع شده و یک

??????#سنگ‌ کیسه صفراء سنگ صفرای بزرگ شده با این دارو پوک شده و بعد خرد می‌شود. ?هر روز یک لیوان سرک

??????نخوابیدن در شب به خاطر فکر و خیال علت آنست که سودای روان زیاد شده است. ۱⃣ سعی کنند در روز خود

#عوامل‌ایجادکبدچرب(دکترضیایی) چاقی و اضافه وزن، چربی خون بالا مخصوصا تری گلیسیرید خون ?کاهش سریع وزن

??????? ??? سوال و جواب ببخشید استاد،نظرشمادرمورد مصرف روغن آرگان برای تقویت مو وازبین بردن لک قهوه

چنددقیقه فکرکنیم ️❗️ آقایان و یا خانمهای عضو گروههای طب سنتی و اسلامی تحقیقات میدانی و کتابخانه ای خ

ویارشناسی زنان باردار برمبنای طب سنتی با نگاههای اساتید و خودم سوال ??? سلام شب بخیر ببخشید استاد مع

?????⭕فشارخون: فشارخون درطب سنتی ناشی از امتلا خون است که می تواند هم از بلغم باشد و هم از دم . وقتی

???????آقایی گفتند با توجه به اینکه بیماری قلب دارم دچار بیماری پارکینسون هم شده ام آیا طب سنتی راهک

??????#زکام و #سرماخوردگی(۷) #آبریزش_بینی(نسخه۱) مالیدن روغن کنجد به ملاج سر وچکاندن یک قطره روغن سی

????# تخم کتان لاغری و کاهش وزن برمبنای طب سنتی ▫▫◽◽◽◻◻◻ همان گونه که در بالا ذکر شده است، تخم کتان

???#الزایمر شکر سفید چغندر عامل اصلی آلزایمر است. ?دردناک ترین بیماری قرن، یعنی آلزایمر که با حواس پ

????#ترک_و_خشکی_لب ?آیا دچار خشکی یا ترک لب هستید؟ هرشب قبل از خواب ۳ یا ۵ قطره روغن بنفشه یا روغن ز

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی: ???? ?راهکار مقابله با عرق زیاد و چربی مو و خارش مو و ایجاد براقی مو

????? ✍️ممنوعات مصرف همزمان شیر : شیر  ترب شیر ? گوشت شیر ? حبوبات شیر ? تخم مرغ شیر ? ماهی شیر ? شر

?????رفع حالت تهوع در سفر ✍️اگه از اون دسته افرادی هستید که حین سفر دچار حالت تهوع میشید ✍️‌همراه خو

???? ✍️یکی از بهترین مواد طبیعی برای افزایش حافظه و تمرکز، ترکیب عسل و گردوست! همچنین این ترکیب برای

?????۷ عادت خطرناکی که به چشم آسیب می زنند: ✍️مالش چشم ✍️فراموش کردن عینک آفتابی ✍️سیگار کشیدن ✍️رژی

?اگر دچار اضطراب یا افسردگی هستید صبح ها “چای زعفران بنوشید شادی آور ?ضد آلزایمر ?پیشگی

???برای درمان تاری دید ✍️ شب قبل از خواب سرمه چشم بکشید ?✍️صبح ناشتا یک لیوان آب هویج زرد را به همرا

?اگر ریشه ابروهای شما ضعیف شده و مدتهاست که درنمیاد روغن سیاه دانه را با نوک انگشت ها روی ابروها ماس

?????✍️خوردن آب با میوه های آبدار آیا می دانید که خوردن آب همراه با میوه های آب دار مشکل ساز است! ?م

?????نوشیدنی چاق کننده نصف آناناس ?سیب ۱عدد ?جوانه یونجه۱مشت ?جوانه گندم خالص۱ق ✍️آب تمامی مواد راگر

???✍️ #داروی_استخوانساز سویق سنجد و برگ چغندر ?موارد استفاده : ?جهت رشد و ترمیم استخوان ها و برای تق

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای آسم خفیف کودکان را بر مبنای طب سنتی تدبیرش کنیم بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای آلرژی درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۰ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای آسم و بررسی راهکارها فقط بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۸ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای آسم و روشهای درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۶ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای آسم و راهکارهای تدریجی درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای مغز کودکان و بچه مدرسه ای را با خشکبار و عسل و هریره بادام و تغذیه گرم برای آینده کشور سرباز سازی کنیم بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای کودکان بد غذا و راهکارش بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای شب ادراری اطفال و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای زردی و یرقان و علل آن و راهکاردرمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای ریفلاکس نوزادان و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۵ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای پیران و کهنسالان باید به وعده غذایی شان افزوده و لیکن حجم آن کاهش یابد بسته هستند

۱۲ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای پیری زودرس با پرخوری و بی تحرکی و آب خوری زیاد و فست فودها و غذای چرب و دخانیات بسته هستند

۲۳ آبان ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای پیری زودرس عوامل آن پرخوری و دخانیات و فست فودها و عصبانیت و کافئین جات زیاد بسته هستند

۲۲ مهر ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای طول عمر و روشهای تقویت آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۸ مهر ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای پیران و کهنسالان و روش تغذیه آنها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای یائسگی زودرس و راهکارهای پیشگیرانه بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۹ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای سلولیت یا همان برجسته شدن باسن و شکم و ران و کشاله زنان : بسته هستند

۱۷ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای خونریزی واژینال را در ایام پریودی با سویق عدس بر مبنای طب سنتی تدبیرش کنیم بسته هستند

۱۵ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای جوش ها و دمل بزرگ در دور اسفنج مقعد و یا دهانه واژینال و یا جوشهای چرکین سفیدرنگ درروی سینه بانوان بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۴ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای رازیانه داروی خاص گیاهی برای بانوان بسته هستند

۱۵ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای جوش ها و دمل بزرگ در دور اسفنج مقعد و یا دهانه واژینال و یا جوشهای چرکین سفیدرنگ درروی سینه بانوان بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۳ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای نوشابه گازدار و کاهندگی اسپرم و مشکلات نعوظ بسته هستند

۰۵ شهریور ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای بارداری و ایجاد شرایط باروری سالم بر مبنای طب اسلامی و سنتی بسته هستند

۰۴ شهریور ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای سکس دهانی با آلت جنسی مرد و زن از نظر طب های اسلامی و سنتی و نوین بسته هستند

۱۵ مرداد ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای درمان بیماریها نیاز به تدابیر نفسانی و معنوی بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای حشره کش طبیعی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای مریم گلی گیاه ضد عفونت بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای اعتیاد به سیگار و مواد مخدر و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای سم و سموم داخل بدن و راهکاردفع آن با حجامت موضعی و یا عام بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۹ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای خرما و درمان انگل شکم در طب اسلامی بسته هستند

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۱۰ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای عسل و تسکین درد بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای پختن شیر با گوشت داروی استخوان ساز و تقویت بدن بر مبنای طب اسلامی و طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای مغز کودکان و بچه مدرسه ای را با خشکبار و عسل و هریره بادام و تغذیه گرم برای آینده کشور سرباز سازی کنیم بسته هستند

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای لثه و پاکسازی عفونت آن و رفع پوسیدگی دندانها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۶ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای آفت دهان و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای دندان درد و راهکار مقابله بر مبنای طب اسلامی با روغن حنظل بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای سبزی ترخون داروی خونریزی لثه و زخم دهان بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای روغن زیره کاربردی برای آشپزخانه و کاهنده وزن و خاصیت چربی سوزی بسته هستند

۰۳ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای روغن بادام شیرین داروی زخم معده بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۵ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای روغن شترمرغ و خاصیت آب برای پوست و مفاصل و زخم بستر بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۴ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای روغن بنفشه و خاصیت های بیشمار آن برای گرم مزاج ها و سردردگرم و چشم درد گرم بسته هستند

۱۴ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای روغن دنبه و خاصیت آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای قد و روش رشد قد فقط بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای سنگ کلیه های سخت و دفع تدریجی آن به روش طب سنتی بسته هستند

۰۹ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای مزاج صفراوی و و تاثیرات آن بر بدن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۹ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای #آب اشامیدنی و اب میوه نوشیدن محاسن و معایب و روش استفاده بسته هستند

۰۹ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای خشم و روش کنترل آن با یک نفس عمیق بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای فصل پاییز با دود اسفند سبب رفع زکام و ضد عفونت بسته هستند

۲۹ اسفند ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای فصل بهار و تدابیر همه جانبه برای سالم زیستی بر مبنای طب اسلامی و سنتی بسته هستند

۱۵ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای فصل زمستان تغدیه و نوشیدنی سرد و تر یعنی بلغمی عامل تولید خلط بلغم بسته هستند

۱۱ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای فصل پاییز و روشهای پیشگیری بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۱ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای فصل پاییز و روشهای زیست بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای قلب و روش تقویت قلب بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای خونریزی اورژانسی و راهکارمقابله بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای فشارخون بالا و راهکار اورزانسی در طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای واریس و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای فشارخون و راهکار کاهش بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای فصل پاییز و راهکارهای مقابله بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای مزاج بلغمی و راهکارهای مقابله بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای مزاج دموی و راهکارهای مقابله بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای مزاح صفرا و راهکارهای مقابله بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای مزاج سودا و راهکارهای مقابله بسته هستند

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای زودانزالی و راهکارش بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۰۹ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای اسپرم و روش اسپرم سازی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۴ فروردین ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای نیروی جنسی زنان و و مردان و راهکارهای طب اسلامی و طب سنتی برای تقویت اسپرم و زودانزالی بسته هستند

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۱۰ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای افسردگی چرا در بین افراد فعال میشود و ایا راهکاری برمبنای طب اسلامی و طب سنتی وجوددارد بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای عطسه و خاصیت آن برای مغز بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای بیخوابی و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای سردرد بلغمی و راهکاردرمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای استخوان درد را با روغن فلفل تدبیرش کنیم بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای استخوانسازی و مفصل سازی با سویق سنجد بر مبنای طب اسلامی و طب سنتی بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای پوکی استخوان و راهکار مقابله با سنجد بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای رگ به رگ شدن عروق پاها و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای گرفتگی کبدی، ضعف قوه جنسی و اعصاب از جمله مضرات نوشیدن “آب یخ بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای قند و شکر عامل چاقی و پیری و گرفتگی تنفس و پیری پوست صورت بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای توت خشک جایگزین قند در طب سنتی بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای کدوی تنبل داروی نرم کننده مو بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای خارش و جوش پوست و راهکار درمانی با خیار و عرق کرفس بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای موی بلند سبب قطع آب کمر و سستی مفاصل و ضعف بدن بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای ریزش موی سر آقایان بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای لک صورت و راهکاردرمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای چشم و درمان گل مژه چشم بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای چشم و روش تقویت آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای چشم و آسیبهای وارده بر آن بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای تاری دید و راهکارش بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای ابروسازی و تقویت آن با روغن سیاهدانه و یا فندوق و یا سرمه طبیعی بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای کیسه صفرا و اختلالات جراحی بر مبنای طب اسلامی و سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای هپاتیت و راهکاردرمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای واریکوسل و یا واریس بیضه ها روش درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای سنگ کیسه صفرا و راهکاردرمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای کبد چرب و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۲ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای کیست تخمدان و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۷ آذر ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای پستان دارای فیبروکیستیک و پرهیزات بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۷ آذر ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای کیست کلیه و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۱ آذر ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای کیست رحم بلغمی و یا تنظیم پریود بلغمی و درمان آن با نگاهی بر طب سنتی بسته هستند

۰۲ شهریور ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای کیست تخمدان و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای معده دارای رطوبت و سرد را با پونه تدبیرش کنیم بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای گوارش و سالمسازی آن با هرلقمه غذا با ذکر بسم الله الرحمن الرحیم بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای گوارش درمانی با داروی خاص تخم بارهنگ و عرق نعنا بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای تهوع در سفر و راهکار درمانی سریع بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۶ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای رژیم لاغرسازی گام به گام و پلیکانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای گوش درد درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای صدای گوش و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۶ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای خون دماغ و راهکارهای مقابله بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای لوزه درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای گلو و حنجره و صوت مناسب بر مداحان بر مبنای طب اسلامی و سنتی بسته هستند

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای پونه و روش تهیه دمنوش و یا شربت آن بعنوان سلطان ضدعفونت در کل بدن و مجاری ادراری بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای بواسیر درمانی بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۰۴ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای پروستات و سرطان پروستات و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۳ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای پروستات و راهکارهای کاهش پروستات بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۳ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای سرطان پروستات و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۰ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای یبوست بعدزایمان و راهکارها بر مبنای طب سنتی و مضرات شدید نوشیدن کافیین ها بسته هستند

۱۷ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای تغذیه سه وعده بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۱۱ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای عقیقه و اسرار آن برای کودکان از منظر طب اسلامی بسته هستند

۰۵ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای دست ها را قبل از عذا بشوریم بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۰۵ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای ماهی خوری بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۰۴ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای دعاهای سردرد و کمردرد و زانو درد و درد گوش و تمام بیماریها بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۱۵ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای ورزش پیاده روی عامل گردش خون به قلب بسته هستند

۱۲ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای پیاده روی دفع غلبه خلط بلغم از بدن و رفع چاقی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۱ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای ورزش آرام و معتدل بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۸ آذر ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای پیاده روی ورزشی برای تقویت قلب وریه وکاهنده کلسترول ومانع پوکی استخوان وضد چربی بسته هستند

۱۰ مرداد ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای ماهی و ماست و ترشی و دوغ با هم خوردن و مضراتش عامل ام اس و نفخ شکم بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای ام اس یا ms در طب سنتی راهکاردرمانی قطعی و لیکن بشرط همت و کوشش دارد بسته هستند

۱۷ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای ام اس و علل رشدش در ایران به علل کمبود ویتامین دی و مصرف دخانیات و عفونتها بسته هستند

۱۶ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای ام اس و پارکینسون و لقوه و راهکارهای درمانی بر مبنای نطریات اساتید طب سنتی بسته هستند

۲۶ آذر ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای ام اس درمانی و راهکارهای آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای صدقه دادن برای دفع بیماری و بلاها و جذام و پیسی بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۰۱ شهریور ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای چشم زخم شناسی و راهکار درمانی آن بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۲۶ مرداد ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای چشم زخم و راهکارهای درمان های سخت بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۲۳ مرداد ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای بیماری طولانی و تاکید بر درمانش بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۲۳ مرداد ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای درمان و روشهای پیشگیری بر مبنای طب اسلامی و سنتی بسته هستند

۲۳ اسفند ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای خودارضایی نوجوانان یعنی بازی دست با موضع تناسلی‼️‼️‼️‼️ بسته هستند

۰۴ آذر ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای لقوه و ارزش و پارکینسون ناشی از تکرار خودارضایی و راهکار ترک آن بسته هستند

۱۹ مهر ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای خودارضایی یا ازدواج با کف دست و استفتائات پاسخ مقام معظم رهبری بسته هستند

۲۶ مرداد ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای استمنا کردن بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۲۵ مرداد ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای خودارضایی و آثار زیانبار تدریجی و یا درازمدت آن در مجردها و متاهل ها بر مبنای طب اسلامی و سنتی بسته هستند

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای کشمش و مویز و خاصیت گسترده آن بر مبنای طب اسلامی و طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای حافظه و تقویت تمرکز و دفع غم و غصه با عسل و گردو بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای تخمه کدو داوی تقویت مو و ضد ریزش و ضد پروستات بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۷ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای تخم کدو و خاصیت گسترده آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظری بدهید

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای رحم و خونریزی غیر متعارف و مقابله با آن با پودر سنجد بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای رحم و دردهای زیر دل را با دمنوش گلسرخ تدبیرش کنیم بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای دستمال کاغذی و مضراتش برای رحم و ایجاد عفونتهای قارچی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای اعضای تناسلی دیدن برای دانشجویان طب به قصد آموزش طب بر مبنای فتاوی مقام معظم رهبری بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای چاقی و لاغرسازی در مزاج های چهارگانه بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای چاق کننده با نوشیدنی ترکیبی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۲ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای جوانی و راز جوان ماندن با نخود و کرفس و سیاهدانه و ماش بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۲ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای لاغرسازی بدن و درمان چاقی و راهکارها بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۱۲ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای لاغرسازی و رژیم غذایی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۹ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای آش جات مخصوص سرماخوردگی و آنفولانزا و تنگی و عفونتی تنفسی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای تب درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای سرماخوردگی و زکام و راهکارها بر مبنای طب سنتی و اسلامی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای سرماخوردگی و آنفولانزا و سرفه و سینوزیت و ضرورت پرهیزات بر مبنای طب سنتی بسته هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای سرماخوردگی را طب طب اسلامی تدبیرش کنیم بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای اعضای تناسلی دیدن برای دانشجویان طب به قصد آموزش طب بر مبنای فتاوی مقام معظم رهبری بسته هستند

۰۹ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای طب اسلامی و طب سنتی و تفاوت آنها برای درمان و اشتباهات طب امروز بسته هستند

۰۸ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای صدقه دادن برای دفع بیماری و بلاها و جذام و پیسی بر مبنای طب اسلامی بسته هستند

۰۸ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای احکام طبابت پزشکان برای زنان از منظر طب اسلامی بر اساس فتوای مقام معظم رهبری بسته هستند

۱۸ دی ۱۳۹۶

دیدگاه‌ها برای طب سنتی و بره ریزی ۳۰۰ ساله نفوذی های بیگانه برای دفن طب ایرانی و طب سنتی بسته هستند

۰۸ مهر ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای طب سنتی و موضوعات نوین بیماریها در قرن ۲۱ بسته هستند

۰۹ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای طب اسلامی و طب سنتی و تفاوت آنها برای درمان و اشتباهات طب امروز بسته هستند

۰۸ شهریور ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای غفلت سیستم طب سنتی برای یافتن راهکارهای سخت بیماران درقرن ۲۱ ❗❗ بسته هستند

۱۷ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای چکاب بیماری و نقد و نظرات بر مبنای طب اسلامی و سنتی و طب امروز بسته هستند

۱۷ مرداد ۱۳۹۷

دیدگاه‌ها برای گیاه شناسی دارویی بر مبنای طب سنتی در کتاب میر حیدر حسین بسته هستند
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *