داروی ورم معده شدید

خواص دارویی و گیاهی

ورم معده به عنوان التهاب ، تحریک و یا فرسایش پوشش معده ، معروف به مخاط معده تعریف می شود پس با درمان ورم معده با ما همراه باشید .

علائم ورم معده ( گاستریت ) از فرد به فرد متفاوت است و بسیاری از افراد علائم بالایی ندارند ، با این حال شایع ترین علائم عبارت اند از تهوع ، استفراغ ، احساس پریشانی در معده ، احساس سوزش یا خارش معده ، سوزش سر دل ، از دست دادن اشتها ، مدفوع تیره می باشد .

چهار علت اصلی برای اینکه افراد از ورم معده رنج می برند وجود دارند ، عفونت ، کمبود ویتامین B12 ، مصرف بیش از حد داروهای ضد درد و التهابی و غذاهای اسید ، تند و نوشیدنی ها

 

 

داروی ورم معده شدید

لیست مطالب :

توت فرنگی به دلیل املاح آنتی اکسیدانی و حتوای بالا ترکیبات فنلی به درمان ورم معده شما بسیار کمک می کند و همچنین از شروع التهاب معده شما کمک می کند .

در یک مطالعه در سال 211 ، محقاقا اروپایی به این نتیجه رسیدند که مصرف منظم توت فرنگی می تواند به کاهش آسیب های ناشی از الکل در غشای مخاطی معده کمک کند .

زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی می تواند برای درمان ورم معده موثر باشد و همچنین التهاب را کاهش دهد و عفونت را نیز از بین ببرد .

ماست برای افراد مبتلا به ورم معده مفید است زیرا دارای پروبیوتیک است که سبب محافظت معده شما می شود از باکتری هایی که سبب ورم معده می شودند .

همچنین ماست سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند تا عفونت شما سریع تر بهبود پیدا کند و از گسترش آن جلوگیری شود .

چای بابونه همچنین برای درمان ورم معده مفید است زیرا غنی از روغن های ضروری خاص برای سیستم گوارش می باشد و حتی می تواند دیواره روده را تسکین دهد .

بابونه همچنین درد ناگهانی را تکسین می دهد و گاز معده را از بین می برد و التهاب معده را کاهش می دهد و بنابراین خطر ابتلا به زخم معده را نیز کاهش می دهد .

 

 

ریحان برای درمان ورم معده حاد بسیار مفید است زیرا دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است که به کاهش التهاب و عفونت ناشی از باکتری ها کمک می کند و می تواند علائم درد معده ، سوء هاضمه ، استفراغ و حالت تهوع را کاهش دهد .

نعنا یکی دیگر از گیاهان شناخته شده برای درمان ورم معده به علت خواص ضد التهابی ، ضد باکتری و ضد اسپاسم است .

خاوص آرام بخش آن می تواند التهاب معده را کاهش دهد و همچنین می تواند به کاهش تهوع و سوزش سر دل کمک کند .

دانه رازیانه سیستم گوارش را تکسین می دهد و ماهیچه های دستگاه گوارش را آرام می کند و برای درمان ورم معده توصیه می شود و با توجه به خواص ، ضد اسپاسم ، ضد التهابی و ضد باکتری می تواند علائم سوء هاضمه ، نفخ ، گاز معده ، سوزش سر دل و اسفراغ مفید است .

خواص ضد التهابی و آرام بخش شیرین بیان می تواند التهاب را کاهش دهد و علائم مانند سوزش سر دل ، احساس سوزش در معده و غیره را از بین ببرد .

یکی دیگر از دارو های موثر برای درمان ورم معده ( گاستریت ) آب سیب زمینی خام است که می تواند علائم ورم معده را از بین ببرد .

اگر می توانید هر روز 2 عدد آب نارگیل بنوشید

به طور منظم مصرف چای سبز می تواند ورم معده مزمن را از بین ببرد

غذا ها را به آرامی جوید و بخورید تا به معده شما فشار وارد نشود

از غذاهایی که آب زیادی مصرف می کنند تا هضم شوند خودداری کنید

در طول روز آب زیاد بنوشید

همچنین می توانید از مکمل های ویتامین E ،  B12 و C استفاده کنید

سیگار را ترک کنید و همچنین مصرف الکل را کاهش دهید

همچنین استرس خود را کاهش دهید و اگر می توانید یوگا کار کنید

 

نظر

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

داروی ورم معده شدید

زخم معده عبارت است از یک زخمِ باز که در سطح داخلی معده و قسمت فوقانی روده‌ی کوچک ایجاد می‌شود. سوزش معده، یکی از شایع‌ترین علائم زخم معده است. در این مقاله به بررسی علائم زخم معده و نحوه‌ی تشخیص و درمان آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

زخم معده شامل موارد زیر است:‌

رایج‌ترین علت زخم‌‌ معده عفونتی است که از طریق باکتری هلیکوباکتر پیلوری (H.pylori) ایجاد می‌شود. علت دیگر آن مصرف طولانی‌مدت آسپرین و مُسکن‌های دیگری نظیر ایبوپروفن (Advil ،Motrin و غیره) و ناپروکسن سدیم (Aleve ،Anaprox و غیره) است. استرس و خوردن غذاهای تند به زخم معده منجر نمی‌شوند ولی می‌توانند علائم بیماری را تشدید کنند.

همان‌طور که قبلا گفتیم رایج‌ترین علامت زخم معده سوزش معده است. اسید معده درد را بدتر می‌کند، همین‌طور معده‌ی خالی. با خوردن غذاهایی که اسید معده را کاهش می‌دهند یا با مصرف داروهای کاهش‌دهنده‌ی اسید معده، می‌توان درد ناشی از زخم معده را برطرف کرد، اما باید به یاد داشت که درد دوباره باز می‌گردد. این درد بین وعده‌های غذایی و شب‌ها شدت می‌گیرد.

تقریبا سه‌چهارم مبتلایان به زخم معده اصلا علائمی ندارند. در موادر نادر، علائم زخم معده شدید هستند، نظیر:

اگر علائم حاد بالا را مشاهده کردید حتما باید نزد پزشک بروید. هم‌چنین اگر داروهای بدون نسخه‌ی آنتی‌اسید و کاهنده‌ی اسید معده دردتان را برای مدتی تسکین دادند ولی درد دوباره بازگشت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

زخم معده زمانی ایجاد می‌شود که اسید موجود در دستگاه گوارش، لایه‌ی درونی معده یا روده‌ی کوچک را از بین ببرد. اسید می‌تواند زخم باز دردناکی ایجاد کند که منجر به خون‌ریزی می‌شود.

دستگاه گوارش شما پوشیده از لایه‌ای مخاطی است که در حالت عادی از آن در برابر اسید محافظت می‌کند. اما اگر اسید معده افزایش یابد یا مخاط کاهش یابند، ممکن است به زخم معده دچار شوید. شایع‌ترین علل ایجاد زخم معده عبارت‌اند از:‌

این باکتری عمدتا در لایه‌ی مخاطی که بافت‌های معده و روده‌ی کوچک را پوشانده و از آنها محافظت می‌کند، یافت می‌شود. این باکتری مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، اما می‌تواند موجب التهاب لایه‌ی درونی معده شود که درنهایت به زخم معده می‌انجامد.

دقیقا مشخص نیست که عفونت هلیکوباکتر پیلوری چگونه منتشر می‌شود. ممکن است از طریق تماس بدنی نزدیک مانند بوسیدن، از یک شخص به شخص دیگر منتقل می‌شود. این باکتری می‌تواند از طریق آب و غذا هم وارد بدن شود.

مصرف آسپرین و نیز داروهای مُسکن بدون نسخه یا تجویزی که داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDها) یده می‌شوند، می‌تواند لایه‌ی داخلی معده و روده‌ی کوچک را ملتهب کند و بسوزاند. این داروها شامل ایبوپروفین (Advil ،Motrin ib و غیره) و ناپروکسن سدیم (Aleve ،Anaprox و غیره) هستند. اما استامینوفن (Tylenol) جزء آن‌ها نیست.

زخم معده در سالمندانی شایع است که از داروهای مُسکن به‌طور مداوم استفاده می‌کنند. هم‌چنین افرادی که این داروها را به‌خاطر آرتروز مصرف می‌کنند در معرض ابتلا به زخم معده قرار دارند.

مصرف برخی داروهای دیگر همراه با NSAIDها نظیر استروئید، داروهای ضد انعقاد، آسپرین با دُز کم، داروهای ضد افسردگی (SSRIها)، آلندرونات (Fosamax) و ریسترونات (Actenol) می‌تواند خطر ابتلا به زخم معده را افزایش دهد.

علاوه بر مصرف برخی داروها نظیر آسپرین، در موارد زیر نیز خطر ابتلا به زخم معده افزایش می‌یابد:

این عوامل به‌تنهایی باعث ایجاد زخم معده نمی‌شوند اما می‌توانند زخم معده را شدیدتر کنند و درمان آن را دشوارتر سازند.

چنان‌چه زخم معده درمان نشود، موارد زیر اتفاق خواهد افتاد:‌

پزشک برای اینکه زخم معده را در شما تشخیص دهد، ابتدا سابقه‌ی پزشکی‌تان را بررسی و شما را معاینه می‌کند. در فرایند تشخیص زخم معده، ممکن است آزمایش‌های زیر را انجام دهید:

پزشک شما آزمایش‌هایی توصیه می‌کند تا مشخص شود این باکتری در بدن شما وجود دارد یا خیر. این کار با انجام آزمایش خون، مدفوع یا بازدم انجام می‌شود. آزمایش بازدم از همه دقیق‌تر است. آزمایش‌ خون معمولا دقیق نیست و در حالت عادی انجام نمی‌شود.

در آزمایش بازدم، شما غذا یا نوشیدنی حاوی کربن رادیواکتیو میل می‌کنید. باکتری H.pylori این مواد را در معده‌ی شما تجزیه می‌کند. سپس، داخل یک کیسه فوت می‌کنید و در کیسه را می‌بندند. اگر در بدن شما باکتری H.pylori وجود داشته باشد، در نمونه‌ی بازدم شما کربن رادیواکتیو به‌شکل مونواکسید کربن ظاهر خواهد شد.

اگر قبل از انجام آزمایش تشخیص باکتری، آنتی‌اسید مصرف کرده‌اید، حتما این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید. بسته به نوع آزمایش، شاید لازم باشد برای مدتی مصرف دارو را قطع کنید، چرا که آنتی‌اسیدها می‌توانند در نتیجه‌ی آزمایش اختلال ایجاد کنند و نتیجه‌ نادرست به‌دست آید.

گاهی پزشک قسمت فوقانی دستگاه گوارش شما را با یک وسیله معاینه کند. به این کار آندوسکوپی می‌گویند. در این روش پزشک یک لوله‌ی توخالی مجهز به یک ذره‌بین (آندوسکوپ) را از طریق گلو به مری، معده و روده‌ی کوچک می‌فرستد. در فرایند آندوسکوپی پزشک به دنبال زخم‌ها می‌گردد.

اگر پزشک در شما زخم معده تشخیص داد، از بافت معده‌تان نمونه‌برداری می‌شود تا در آزمایشگاه آن را بررسی کنند. در این روش هم‌چنین می‌توان تشخیص داد که باکتری H.pylori در لایه‌ی درونی معده وجود دارد یا خیر.

چنان‌چه سالمند باشید، علائم خون‌ریزی داشته باشید، به‌تازگی وزن کم کرده باشید یا در خوردن و بلع غذا مشکل داشته‌ باشید، پزشک شما احتمالا آندوسکوپی را توصیه خواهد کرد. اگر با آندوسکوپی در معده‌تان زخمی مشاهده شد، پس از درمان یک آندوسکوپی دیگر انجام می‌شود تا حتی در صورت بهبود علائم، از بهبود زخم معده کاملا اطمینان حاصل شود.

طی یک سری عکس‌برداری‌ از قسمت فوقانی دستگاه گوارش که گاه «بلع باریوم» نیز یده می‌شود، تصاویری از مری، معده و روده‌ی کوچک گرفته می‌‌شود. برای عکس‌برداری با اشعه‌ی ایکس، ابتدا مایعی سفید‌رنگ می‌نوشید که حاوی باریوم است. این مایع دستگاه گوارش شما را پر می‌کند و زخم معده را قابل رؤیت می‌کند.

درمان زخم معده بسته به علت آن متفاوت است. معمولا در طی درمان، اگر باکتری H.pylori وجود داشته باشد، باید آن را از بین برد و در صورت امکان مصرف آسپرین و مُسکن‌های مشابه آن را کاهش داد یا قطع کرد و با دارو‌های دیگر علائم زخم معده را بهبود بخشید.

داروهایی که برای زخم معده تجویز و مصرف می‌شوند عبارت‌اند از:

اگر باکتری H.pylori در دستگاه گوارش شما پیدا شود، پزشک ترکیبی از آنتی‌بیوتیک‌ها را برای از بین بردن آن توصیه خواهد کرد. این آنتی‌بیوتیک‌ها عبارت‌اند از: آموکسی‌سیلین (Amoxil)، کلاریترومایسین (Biaxin)، مترونیدازول (Flagyl)، تینیدازول (Tindamax)، تتراسیکلین (Tetracycline HCL) و لووفلوکساسین (Levaquin).

مدت زمان مصرف این آنتی‌بیوتیک‌ها برحسب محل زندگی شما و مقاومت بدن‌تان به آنتی‌بیوتیک متفاوت است. شما احتمالا به مدت دو هفته باید آنتی‌بیوتیک بخورید و داروهای دیگر را نیز مصرف کنید تا اسید معده‌تان کاهش یابد. داروهایی که با آنتی‌بیوتیک مصرف خواهید کرد، بازدارنده‌ی پروتون پمپ (proton pump inhibitor) و شاید Pepto-Bismol خواهند بود.

بازدارنده‌های پروتون پمپ (PPIها) با غیرفعال کردن قسمت‌هایی از سلول‌ که اسید تولید می‌کنند، اسید معده را کاهش می‌دهند. این داروها هم شامل داروهای بدون نسخه هستند هم داروهایی که تنها با نسخه‌ی پزشک تهیه می‌شوند. از میان این داروها می‌توان به این موارد اشاره کرد: اومپرازول (Prilosec)، لانسوپرازول (Prevacid)، رابپرازول (Aciphex)، اسومپرازول (Nexium) و پانتوپرازول (Protonix).

مصرف طولانی‌مدت بازدارنده‌های پروتون پمپ به‌خصوص با دُز زیاد، خطر شکستگی لگن، مچ و ستون فقرات را بالا می‌برد. از پزشک خود بپرسید که آیا مصرف مکمل‌های کلسیم می‌تواند این خطرها را کاهش دهد یا خیر.داروی ورم معده شدید

داروهایی که تولید اسید را متوقف می‌کنند و مسدودکننده‌های هیستامین (H-2) نیز یده می‌شوند، میزان اسید معده‌ دستگاه گوارش شما را کاهش می‌دهند و بدین‌ترتیب زخم معده را بهبود می‌بخشند و روند درمان آن را سریع می‌کنند.

این داروها که هم بدون نسخه هم با نسخه قابل تهیه هستند، شامل رانیتیدین (Zantac)، فاموتیدین (Pepcid)، سیمتیدین (Tagamet HB) و نیزاتیدین (Axil AR) هستند.

پزشک شما ممکن است در رژیم دارویی‌تان داروهایی را برای خنثی کردن اسید معده بگنجاند. این داروها اسید معده را خنثی می‌کنند و سریعا می‌توانند درد معده را نیز برطرف کنند. بسته به مواد اصلی به کار رفته در این نوع دارو باید دانست اسهال یا یبوست از عوارض جانبی مصرف این داروهاست.

در برخی موارد پزشک ممکن است داروهایی‌ها تجویز کند که به محافظت از بافت‌ لایه‌ی داخلی معده و روده‌ی کوچک کمک کند.

از میان این داروها می‌توان به سوکرالفات (Cerafate) و میسوپروستل (Cytotec) اشاره کرد.

زخم معده‌ در بسیاری موارد به‌خوبی درمان می‌شود. اگر علائم آن شدید و حاد باشند یا بعد از درمان باز هم علائم به‌قوت خود باقی باشند، ممکن است پزشک آندوسکوپی مجدد تجویز کند تا سایر عللی را که موجب این علائم می‌شوند، پیدا کند.

زخم‌ معده‌هایی که خوب نمی‌شوند اغلب زخم‌های ارتجاعی یده می‌شوند. دلایل بسیاری برای عدم بهبود زخم معده وجود دارد، ازجمله:‌

در موارد نادر، زخم معده می‌تواند بر اثر موارد زیر به وجود آید:‌

درمان زخم معده معمولا علاوه بر مصرف آنتی‌بیوتیک‌های مختلف، مستلزم از بین بردن عواملی است که ممکن است در روند درمان تداخل کنند.

اگر بر اثر زخم معده دچار مشکلی حاد نظیر خون‌ریزی شدید یا پرفوراسیون (سوراخ‌شدگی معده) شدید، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. هرچند امروزه به دلیل وجود داروهای مؤثر فراوان کمتر از گذشته به جراحی نیاز می‌شود.

داروهای بدون نسخه که حاوی کلسیم کربنات هستند (Tum، Rolaid) می‌توانند به درمان زخم معده کمک کنند، اما نباید آنها را به‌عنوان داروهای اصلی مصرف کنید. هم‌چنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه فلز روی (زینک) می‌تواند زخم معده را بهبود بخشد.

از گیاهان داروهایی که برای درمان زخم معده توصیه می‌شوند، می‌توان به زردچوبه، مصطکی، کلم و شیرین‌بیان اشاره کرد.

گرچه داروهای بدون نسخه و جایگزین می‌توانند مفید واقع شوند، شواهد دال بر اثربخشی آن‌ها اندک است. از این رو توصیه می‌شود از آنها به‌عنوان داروی اصلی درمان زخم معده استفاده نکنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15تومان

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

سلام
تشکر از مطلبی ک فراهم کردید.
باعث شد ک شناخت پیدا کنم و هر چه زودتر به دکتر مراجعه کنم.
فقط امیدوارم دیر نشده باشه
با آرزوی سلامتی برای تمامی انسانها

با سلام

مرسي مطالبتون به من خيلي کمک کرد

برای درمان من قرص اولتاپ را به شما پیشنهاد میکنم

با تشکر

دوست عزیز اولتاپ یا همون امپرازول خارجی(که در کرج تولید میشه!)یکی از موثرترین مهار کننده های اسید معدس.ولی توجه داشته باشین که درمان نمیکنه.کنترل میکنه.این دوتا رو باهم اشتباه نگیریم.برای درمان زخم معده چند نوع قرص به مدت معین باید مصرف بشه که یکیش اولتاپ هستش.موید باشید

با سلام ممنون مطالب ارزنده ای گذاشتین

خواص خوراکی ها

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

دیوار؛ چگونه دیوارهای خانه را مثل حرفه‌ای‌ها بیاراییم

مراحل بره ریزی موفق؛ چطور به همه کارهایمان برسیم؟

سام و حیوان خانگی‌اش؛ کتابی برای مهار خشم کودکان

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

درمان خانگی آبسه دندان با ۱۰ روش آسان و موثر


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند




خانه

موبایل

پرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه می شود

 

داروی ورم معده شدید

راه های مختلفی برای درمان ورم معده وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود. در این مطلب گیاهان دارویی مفید برای درمان این بیماری آورده شده اندپرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب، مصرف زیاد کافئین و شکلات و همچنین استرس ها باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه، سوزش و درد سر دل، نفخ و حالت تهوع می شود. گاز معده اغلب در اثر بلع هوا به خصوص در موقع غذا خوردن به وجود می آید و بهترین روش معالجه آن صرف غذا بدون عجله و با آرامش است. منشأ گاز موجود در روده ها نیز علاوه بر بلع هوا انجام تخمیر توسط میکروب های روده است.

در اغلب بیمارانی که از وجود گاز زیاد در معده و روده شکایت می کنند، حجم گاز افزایش پیدا نکرده است؛ بلکه در اثر اختلال در حرکات روده همان حجم طبیعی گاز، قادر به عبور معمولی از بالا به پائین در روده نیست و بیمار احساس نفخ می کند.

راه های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود.جامعه امروز به بیماری سرعت و استرس مبتلا است، برای مقابله با عوارض ناشی از این مسئله که اغلب مزمن، هزینه بر و طولانی است، می توان از گیاهانی که به طور روزمره در دسترس ما هستند، استفاده کرد.

گیاه درمانی روشی است که در آن، بعد از معاینه های پزشکی و تشخیص لازم، از عناصر گیاهی با توجه به مواد موثره و خواص آن ها، برای رفع علائم بیماری استفاده می شود. این روش همانند طب جدید به مبارزه با علائم بیماری پرداخته و برای رفع آن ها می کوشد.گیاهان موثر در درمان التهاب و ورم معدهبابونهیکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است. این گیاه به آسانی این مرض را درمان می کند و آن هایی که سال هاست با این مرض دست به گریبان هستند می توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند.

یکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است

  برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (4 قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش و یا چهار تا چای کیسه ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش) و در هنگام صبح ناشتا چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یک ربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد.رازیانهاز تخم و برگ این گیاه می توان به عنوان دم کرده استفاده کرد. رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد. 

رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد

 نعنابرگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل، نفخ و درد معده و دستگاه گوارش استفاده می شود. این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریک می کند و در درمان حالت تهوع و سردرد موثر است.  

برگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل و درد معده استفاده می شود

 زنجبیلاز 2 سال قبل تاکنون برای درمان تمامی اختلالات هضم استفاده می شده است. زنجبیل خواص تحریک کننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود بخشیدن به عملکرد آنزیم های گوارشی به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند.  

زنجبیل، به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند

 شیرین بیانقسمت مورد استفاده شیرین بیان ساقه های زیرزمینی و ریشه های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. ترکیب موجود در ریشه های گیاه پنجاه برابر از شکر شیرین تر است و مقدار آن با توجه به شرایط محیطی و گونه گیاه بین 5 تا 2 درصد است. در طب سنتی از این گیاه برای درمان اسپاسم عضلات و تورم، برونشیت، روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می شود. ریشه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است و از بروز زخم معده و اثنی عشر جلوگیری می کنند.  

شه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است

  ریحانریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند و از بسیاری از بیماری های معده، روده مثل اسهال و استفراغ جلوگیری کند.  

ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند

  مخلوط مقدار مساوی از آب ریحان و آب ریشه زنجبیل 2 یا 3 بار در روز برای کاهش درد معده مفید است. همچنین می توانید 1 تا 15 برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید و میل نمایید. چای ریحان را می توانید روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید.  

  شنبلیلهبرای درمان زخم معده استفاده می شود. شنبلیله حاوی یک ترکیب لعاب دار است که زخم معده را بهبود می دهد. برای دل درد یک قاشق از دانه شنبلیله را در دو فنجان آب حل کنید. سپس دانه ها را فشار داده تا حل شوند، کمی عسل اضافه کنید. حدود یک هفته دو بار در روز استفاده کنید.

شنبلیله، برای درمان زخم معده استفاده می شود

  

 بومادرانیک چنگ از گیاه گل بومادران را در یک لیوان آب جوش دم کرده یک استکان قبل از ناهار و شام میل کنید. (برای زنان باردار مضر است).

بومادران برای درمان ناراحتی های معده مفید است

منبع:tebyan.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

گاستریت ، التهاب معده یا همان ورم معده به دلیل التهاب پوشش معده بوجود می آید که دلایل زیادی هم دارد . یکی از دلایل اصلی آن آلوده شدن به میکروب معده میباشد . نشانه های ورم معده از دست دادن اشتها ، کاهش وزن ، حالت تهوع ، استفراق ، درد در بالای شکم ، باد معده زیاد ، آروغ زدن و احساس سیری بعد از خوردن مقدار کمی غذا . در موردهای معمولی میتوان با داروهای بدون نسخه ، عوض کردن رژیم غذایی و کاهش استرس ورم معده را درمان کرد اما در صورت مقاوم بودن باید به پزشک مراجعه شود .

در صوت داشتن علائم زیر اقدام به درمان در خانه نکنید :

درد شدید

کاهش وزن

بروز علائم التهاب معده در هنگام مصرف داروهای بدون نسخه مانند آسپرینداروی ورم معده شدید

بودن خون در مدفوع یا داشتن استفراق خونی

مثبت بودن تست میکروب معده

بودن علائم بیماری در صورت داشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش

در صورت داشتن علائم زیر میتوانید در خانه درمان را انجام دهید :

داشتن علائم خفیف مانند : از دست دادن اشتها ، تهوع ، سکسکه ، سوزش سر دل ، یا سوء هاضمه که بعد از غذا اتفاق می افتند و به سرعت از بین میروند .

علائم نظم و نادر است .

ضد اسید ها یا مسکن ها موقتا درد را کنترل مینمایند .

شما تمایل دارید در رژیم غذایی و سبک زندگی خود تغییر دهید و نتایج آن را ببینید .

ضد اسید معده مصرف کنید . ضد اسیدها گاستریت را درمان نمیکنند اما باعث کاهش اسید معده و درد خواهند شد . بعد از خوردن و نوشیدن مواد غذایی مانند : چای ، قهوه ، غذای چرب و آماده ضد اسید معده میتواند به شما کمک کند .

ضد اسیدهای رایج مانند : هیدروکسید آلومینیوم ، هیدروکسید منیزیم ، کربنات کلسیم و بی کربنات سدیم میباشد .

در صورتی که قرص دیگری نیز مصرف میکنید ۱ ساعت بین مصرف ضد اسید با آن فاصله بگذارید .

آب بنوشید . روزی ۸ لیوان آب بنوشید . بعضی از افراد آب تصفیه شده را ترجیح میدهند اما تا زمانیکه منبع آب مناسب باشد میتوان آن را مصرف کرد .

مکمل مصرف کنید . مصرف درست ویتامین ها و روغن ها میتواند به کاهش التهاب پوشش معده کمک کند و همچنین با میکروب معده مبارزه کند . مکمل های پیشنهادی :

ویتامین E : کاهش ورم

ویتامین C : مصرف روزانه ۵ گرم ویتامین C به مدت ۴ هفته نشان داده است که باعث از بین بردن میکروب معده و گاستریت در بعضی از بیماران شده است .

امگا ۳ : روزانه ۱ تا ۲ کپسول میتواند به کاهش ورم معده کمک کند .

پروبیوتیک : باکتری های خوب موجود در پروبیوتیک میتواند به مهار میکروب معده که باعث التهاب معده میشود کمک کند .

درمان های گیاهی را امتحان کنید . گیاهان به مدت قرن ها برای مبارزه با علائم گاستریت استفاده میشده است بنابراین امتحان خود را پس داده اند . میتوانید قرص آنها را نیز استفاده کنید . از گیاه تازه آنها به عنوان چای استفاده میکنید که باید آن را به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید . برای برگ ها و گل ها آنها را ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دم کنید و روزی ۲ تا ۴ بار بنوشید .

کرنبری : ۴۰۰ میگیرم ۲ بار در روز . کرنبری به مبارزه با میکروب معده کمک میکند زیرا میتواند از تماس باکتری ها با بافت ها جلوگیری کند . آب کرنبری و قرص آن هر دو موثر هستند .

عصاره مصطکی ( کندر رومی ) : ۱ تا ۲ گرم روزانه در ۲ تا ۳ وعده مصرف شود . میتواند از رشد میکروب معده جلوگیری کند .

عصاره شیرین بیان : ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم ۳ بار در روز مصرف کنید . شیرین بیان باعث کاهش ورم معده و مبارزه با میکروب معده میشود .

نعناع فلفلی : نعناع باعث آرام کردن معده و مبارزه با میکروب معده میشود .

زنجبیل : زنجبیل به جلوگیری از زخم معده و کاهش مقدار میکروب معده در روده کمک میکند . از هر نوع زنجبیل مانند : دم کردنی ، جویدنی یا زنجبیل تازه میتوانید استفاده کنید .

مسکن خود را عوض کنید . مسکن هایی مانند آسپرین و ایبوپروفن از دلایل عمده التهاب معده هستند . از دیگر مسکن ها مانند استامینوفن که باعث تحریک کمتر میشود استفاده کنید .

از مواد غذایی که باعث تحریک کردن معده میشوند خودداری کنید . ورم معده میتواند با مصرف بعضی از مواد غذایی مانند : سرخ کردنی ها و غذاهای خیلی تند تشدید شود .

نوشیدنی های اسیدی مانند قهوه ، نوشابه یا مرکبات .

غذاهای تصفیه شده مانند ماکارونی ، نان سفید و شکر .

اسید های چرب ترانس که اصولا در کلوچه و کیک یافت میشود .

غذاهای فرآوری شده مثل : غلات صبحانه ، چیپس ، گوشت یخ زده ، سوسیس .داروی ورم معده شدید

غذای سرخ شده

غذای خیلی تند

سیگار و الکل مصرف نکنید . هر دوی آنها باعث وخیم تر کردن اوضاع خواهند شد . اگر سیگاری هستید ترک کنید .

غذا باحجم کمتر میل کنید . اگر دارای درد معده هستید که جزء علائم التهاب معده است به جای خوردن ۳ وعده غذای حجیم از وعده های غذایی با حجم کمتر استفاده کنید . هر ۲ الی ۳ ساعت غذای کم حجم بخورید .

میوه جات و سبزیجات بیشتری میل کنید . باید بدانید که کدام میوه ها و سبزیجات برای شما مفید هستند و کدامیک مضر . به صورت کلی میتوان گفت میوه و سبزی حاوی آنتی اکسیدان ، فلاونوئیدها ، ویتامین B و کلسیم برای ورم معده مفید میباشند .

آنتی اکسیدان : بلوبری ، آلبالو ، گوجه ، فلفل دلمه و کدو

ویتامین B و کلسیم : بادام ، لوبیا ، غلات کامل ، اسفناج و کلم برگ

فلاونوئیدها : سیب ، کرنبری و کرفس

پروتئین سالم میل کنید . گوشت کم چرب ، ماهی و توفو منابع خوب از پروتئین هستند که به حفظ سلامت سیستم گوارش کمک میکنند .

استرس خود را کاهش دهید . نشان داده شده است که استرس باعث افزایش التهاب معده و اسید معده میشود که هر دوی آنها باعث بدتر شدن علائم گاستریت خواهد شد .

کاری را که از آن لذت میبرید انجام دهید . اگر ورم معده بدتر شد سعی کنید کارهایی که دوست دارید مانند : کتاب خواندن ، گوش دادن به موسیقی یا شام خوردن با دیگران را انجام دهید .

تمایلات مثبت اجتماعی : به خصوص کسانیکه تماس فیزیکی مانند بغل کردن را دارند باعث تولد اکسیتوسین در بدن آنها میشود که استرس آنها را کاهش میدهد .

استرس موقعیتی خود را کاهش دهید . مثلا اگر از ترافیک متنفر هستید زودتر حرکت کنید یا به موسیقی و کتاب صوتی گوش دهید تا حواستان پرت شود .

به اندازه کافی بخوابید . نداشتن خواب کافی عوارض زیادی بر روی سلامتی شما خواهد داشت ، از کاهش سیستم ایمنی بدن تا ریسک ابتلا به چاقی . خوابیدن به مقدار کافی باعث کاهش استرس و کمک به التهاب معده نیز میشود .

بزرگسالان : ۷ تا ۹ ساعت خواب

نوجوانان : ۹ تا ۱۰ ساعت خواب

کودکان کوچکتر : حداقل ۱۰ ساعت خواب

همیشه سر ساعت مشخص بخوابید و بیدار شوید .

استفاده از کامپیوتر و تلفن همراه را در نزدیکی زمان خواب محدود کنید .

۱ ساعت قبل از خواب چیزی نخورید .

ورزش کنید . ایروبیک به صورت ویژه باعث کاهش افسردگی و اضطراب میشود . همیشه یادتان باشد که به صورت سبک شروع کنید و کم کم زمان آن را زیاد کنید . ورزش هایی که باعث افزایش آندروفین میشوند عبارتند از :

راه رفتن یا سریع راه رفتن به مدت حداقل ۱۰ دقیقه

یوگا

رقصیدن

دوچرخه سواری

تکنیک های ریلکسیشن را تمرین کنید . نشان داده شده است که مدیتیشن باعث بهبود سلامتی و کاهش استرس میشود . از روشهایی زیر میتوانید استفاده کنید :

مایند فولنس ( mindfulness )

تای چی

مدیتیشن مانترا

با متخصص سلامت ذهن صحبت کنید . این پزشکان میتوانند راهکارهایی برای کاهش استرس برای شما پیشنهاد دهند که بسیار موثر میباشد . در صورتیکه راههای قبلی چاره ساز نبود باید این روش را نیز انجام دهید .

برای تشخیص بیماری کمک بگیرید . پزشک شما را معاینه کرده و آزمایشاتی برای تشخیص قطعی برای شما تجویز میکند . تمام ناراحتی هایی که دارید را قبل از مراجعه روی کاغذ بنویسید تا چیزی را از قلم نندازید . آزمایش خون ، مدفوع ، تنفس ، آندسکوپی و عکس برداری ممکن است مورد نیاز باشد .

داروهای تجویز شده را مصرف کنید . با توجه به بیماری شما پزشک داروهایی برای شما تجویز میکند که اصولا آنتی اسیدها ، مهار کننده پروتون و هیستامین های نوع دوم هستند .

هیستامین ها نوع دوم : رانیتیدین ، سایمتیدین ، فاموتیدین ، این داروها باعث کاهش اسید معده میشوند .

مهار کننده پروتون : امپرازول و دیگر هم خانواده های آن .

این داروها را زیر نظر پزشک و با دز مشخص شده مصرف کنید .

در صورت مبتلا بودن به میکروب معده داروهای آن را نیز باید مصرف کنید . درمان میکروب معده مقداری سخت میباشد و باید رژیم غذایی خود را حفظ کنید . ممکن است پزشک شما برایتان آنتی بیوتیک نیز تجویز کند . داروها را تا تمام شدن دوره درمان مصرف کنید . برای درمان میکروب معده یا همان هلیکوباکتر پیلوری خواندن مقاله زیر حتما پیشنها میشود .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا

ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا به سادگی پخش شده و افراد را دچار این بیماری

تمامی قیچی ها بعد از مدتی تیزی خود را از دست میدهند اما با

پیاز ترشی را اصولا با پیاز قرمز درست میکنند اما با پیاز سفید یا

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که برای سلامتی ضروری است .

جوش صورت یا آکنه عارضه ای است که مردم آن را تجربه کرده

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *