داروی لاغری برای کودکان

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

 

داروی لاغری برای کودکان

 

۱) فقط روی اضافه وزن بچه چاق تکیه نکنید:

بچه هایی که اضافه وزن دارند تافته جدا بافته ندانیم .اگر فرزند شما دارای اضافه وزن است برای او محیطی فراهم کنید که مورد حمایت قرار گیرد و انگیزه تغییر در او بوجود آید. راه حل اساسی برای این مساله باید جست.این را بفهمیم ، بسیار مشکل است که شما همسالانتان را در مدرسه ببینید که هرکدام خوراکی ها و غذاهای مورد علاقه خود رامی خورند و شما مجبورید با یک غذای رژیمی و بی مزه روز را بگذرانید.باید ابتدا در خا نواده تحریم فست فود ها برای تمام اعضا جاری باشد تا کودک بداند این قوانین الزام و اهمیت حیاتی دارند و دوما سعی شود که وعده های غذایی تمام اعضا، خانواده را به مرور کم کرد ، این کار هم برای کودکان خوب است وهم برای بزرگسالان و در ضمن کودک این کار را به عنوان یک قانون جدید در ذهن نهادینه میکند و اجبار فردی روی آن نمی بیند و حالت تدافعی به خود نمی گیرد.

 

۲) به کودکان نحوه درست خرید کردن را یاد دهیم :

بهتر است به هنگام خرید از خوار بار فروشی او همراه شما نباشد واگر تا کنون فرزند شما این کار را انجام میداد و به سوپرمارکت می رفت از امروز به طریقی که او پی به انگیزه شما نبرد این امکان را از او بگییرید و اگر به اصرار با شما همراه می شود به او نحوه خرید غذای سالم و کم کالری را نشان دهید. با این کار نیمی از اشتهای کاذب او که با دیدن غذاهای آماده و پر ذرق و برق و تنقلات و شیرینی جات تحریک می شد را می گیرید و در صورت همراهی با شما به او آموزش می دهید غذاو تنقلات سالم کدام است . هنگامی که میهمان دارید بعد از تعارف هر وعده پذیرایی بدون ذکر علت در جمع آنها را از محل دور کنید و یا از خود او بخواهید مثلا شکلات ها را به آشپز خانه ببرد.

 

۳) به فرزندتان در مورد احساس گرسنگی واقعی و زمان آن آموزش دهید:

فرزند شما باید این را بداند که گرسنگی واقعی چگونه است . او باید بداند که هنگامی که میل به پفک یا چیپس و یا اسنک دارد او گرسنه نیست و گرسنگی حسی است که حتما با خوردن وعده غذایی برطرف میشود.اگر او در حالات گوناگون احساس می کند گرسنه است او را به خوردن میوه ترغیب کنید و یا از چند عدد مغز وخشکبار برای رفع این عطش استفاده کنید. در درجه اول روی سخن این بخش با والدین است و آن این است که اگر این تنقلات بی ارزش در خانه نباشد فرزند شما آنها را هوس نمی کند و نمی خواهد.

 

۴) آموزش نوشیدن:

بچه ها معمولا کالری های بی ارزش می نوشند. این بدان معنی است که آنها به جای نوشیدن آب یا شیر و یا آب میوه های طبیعی از نوشابه های گاز دار و یا آب میوه های اماده استفاده می کنند. این نوشیدنی ها برای کودک چاق بسیار مضر است. آموزش خوردن آب فراوان به کودک به جای این نوشیدنی های کم ارزش او را زودتر به حالت مطلوب می رساند . چای و قهوه هم بهتر است کمتر نوشیده شوند و چرا که باعث از دست دادن آب بدن می شوند . برای اینکه آب خوردن در کودک نهادینه شود باید این رفتار فرم عادتی پیدا کند پس این بره برای تمام اعضاء خانواده اجرا لازم الاجرا است.

۵) تلویزیون و چاقی :

تحقیقات نشان داده بچه هایی که تلویزیون نگاه می کنند از سایر همسالان خود اضافه وزن بیشتری دارند . یکی از بهترین راهها برای اینکه کودک شما کمتر تلویزیون نگاه کند این است که موقع شام خوردن تلویزیون را خاموش کنید و شام را در محیط گرم خانواده و بدور از فشار های جانبی بگذرانید. برای بچه ها امروز این تقریبا یک عادت شده که همراه با تماشای تلویزیون غذا بخورند و یا هنگام بازی با ویدئو گیم تنقلات مصرف کنند در حالی که این کارها اصلا انرژی خاصی نمی برد.البته این عادت در کودکان ناشی از رفتار غلط بزرگسالان است . برای دور کردن کودک از تلویزیون از جمع خانواده شروع کنیم یعنی در ساعاتی از روز که همه با هم هستیم بازی های فکری و یا مطالعه و حتی رسیدگی به باغچه و بهترین گزینه ها هستند. .هرگز در مقابل تلویزیون وعده غذایی را صرف نکنیم .

پورتال سیمرغ

دریافت دانستنیها         ثبت         آفتاب من                 چاپ         بازگش


برای داشتن بچه های سالم تر بخوانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بزرگتر بودن استخوان فک پایین علاوه بر بروز درد در آرواره ها، باعث سر درد، مشکلات گفتاری و پوسیدگی دندان می شود. اصلاح این مشکل در کودکان، نیازی به جراحی ندارد و با عمل ارتودنسی، این مشکل برطرف می شود. در افراد بزرگسال، اصلاح این برآمدگی، هم به جراحی و هم به براکس (متصل کردن دندان ها به یکدیگر) نیاز دارد. در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام به بررسی آندربایت یا بزرگتر بودن استخوان فک پایین نسبت به استخوان فک بالا خواهیم پرداخت

در مورد رژیم کتوژنیک وگان چه می دانید؟ شاید شما هم جزء افرادی باشید که دوست دارند رژیم کتوژنیک بگیرند ولی به نظرشان سخت بیاید و یا بخواهند رژیم وگان بگیرند ولی به نظرشان اصلا قابل اجرا نیست. ما در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام می خواهیم به بررسی یک رژیم غذایی بپردازیم که ترکیبی از رژیم کتوژنیک و وگان است. با ما باشید تا شما را با رژیم کتوژنیک وگان آشنا کنیم. رژیم کتوژنیک وگان چیست؟ رژیم وگان فواید سلامتی زیادی

تمایل سر کودک تان به یک سمت، می تواند هشدار دهنده باشد. تورتیکلی یا کجی گردن نوزاد می ‌تواند در پسران و یا دختران از بدو تولد شروع شود و تا ۳ ماهگی ادامه یابد و این می ‌تواند برای والدین ترسناک باشد. اما اغلب کودکان خیلی زود خوب می شوند، به خصوص وقتی که کجی گردن نوزاد ، زود تشخیص داده ‌شود و به سرعت درمان شود. در این مقاله از بخش سلامت کودک دکتر سلام به بررسی کجی گردن نوزاد می پردازیم. با

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده و موثر را به شما ارائه می کنیم. بله، درست حدس زدید! این راه حل ساده، ورزش است. با انجام این 1 حرکت عالی، شما می توانید سینه های خود را به شکل و فرم اولیه خود تبدیل کنید و هر بار که سینه بند می پوشید، سینه ها کاملا عالی و بزرگ به نظر برسند. در این مقاله از بخش

ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن مرد قادر به انجام و حفظ حالت نعوظ erection برای برقراری یک رابطه جنسی موفق نیست. اگر گاه و بیگاه این مشکل بطور موقتی پیش بیاید، لزوما سبب نگرانی نمی شود ولی اگر ناتوانی جنسی یک مسئله مستمر و ادامه دار باشد، منجر به استرس شده و اعتماد به نفس شخص را تحت تاثیر قرار می دهد و به بروز اختلال در روابط اجتماعی می انجامد. متاسفانه در بسیاری موارد فرد مبتلا بیماری خود را پنهان کرده و داروی لاغری برای کودکان

کبد به هضم غذا کمک می‌ کند و در رساندن انرژی، ویتامین ‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ ها و فیبرها به بدن نقش مهمی ایفا کرده و ضایعات ناشی

بسیاری از افراد دیابتی تمایل دارند که مصرف میوه خود را قطع یا محدود کنند، زیرا احساس می کنند که به وسیله میوه قند خونشان افزایش می یابد.

در مورد ضد عفونی کننده های پوست چه می دانید؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده که دچار زخم یا بریدگی شده باشید و خواسته باشید از ضد

در مورد داروهای رقیق کننده خون چه می دانید؟ آیا دچار انعقاد خون می شوید و نیاز به مصرف داروی رقیق کننده خون دارید؟ شاید اولین دارویی که

ادامه حضور برندهای فرانسوی در ایران پس از تحریم صنعت آرایشی و بهداشتی روزهای جدیدی را پیش رو خواهد داشت. اکثر برندهای بزرگ در حال مذاکره برای ادامه

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چاقی,

چاقی بدون شک یکی از معضلات اصلی جامعه ماست. در سالهای اخیر سن ابتلا به این بیماری بسیار پایین آمده و شمار کودکان و نوجوانان چاق در اطراف ما رو به افزایش است.
تنوع محصولات غذایی ناسالم و تبلیغات رنگارنگ روی آنها، مصرف بیش از اندازه فست‌فودها، تبدیل بازی‌های پرتحرک بچه‌گانه به بازی‌های کامپیوتری و تماشای طولانی مدت تلویزیون هم مزید برعلت شده و به هرچه بدتر شدن اوضاع دامن می‌زنند. بر اساس تحقیقات انجام شده بیش از ۷۰ درصد کودکان چاق اگر به حال خود گذاشته شوند به بزرگسالان چاق تبدیل می‌شوند.
کودکی سن یادگیری است و اکثر عادت‌های افراد در این سن ایجاد می‌شوند، شیوه تغذیه مناسب هم یکی از این عادت‌هاست. اوقات بچه‌ها از پدر و مادر و یا دوستان و اطرافیان الگوبرداری می‌کنند و گاهی رفتارهای نادرست تغذیه و سبک زندگی به آنها منتقل شده و کم‌کم به اضافه‌وزنشان منجر می‌شود. آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم این عادت‌ها با کودکانمان می‌مانند، تبدیل به شیوه زندگی آنها شده و با افزایش سن میزان اضافه‌وزن آنها هم می‌شود. به همین نسبت ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلف مثل دیابت، فشارخون، بیماری قلبی و سرطان نیز افزایش می‌یابد و روی سلامتی آنها به عنوان افراد بزرگسال سایه می‌اندازد و در نهایت مرگ زودرس را برایشان به همراه خواهد داشت.
اگر نتوانیم از همین حالا و در همین سن پیشگیری کنیم با گذشت زمان تغییر عادت‌ها به مرور سخت‌تر می‌شود.
کودکان و نوجوانان به خاطر شرایط سنی ویژه‌ای که دارند و با توجه به نیازهای بدنی‌شان قادر به پیروی از رژیم‌های غذایی محدود کننده و محروم کننده نیستند و تجربه ثابت کرده که رژیم علاوه بر عوارضی که می‌تواند برای کودک شما از لحاظ نقص رشد و کمبود مواد مغذی داشته باشد، باعث ایجاد حالت دافعه و دلزدگی از لاغر شدن می‌گردد و هر گونه سخت‌گیری بیش از حد تنها نتیجه عکس خواهد‌داشت.
ما نمی‌توانیم شرایط جامعه بیرونی را تغییر دهیم، با فست‌فودها، هله‌هوله‌ها، کامپیوتر و تلویزیون بجنگیم و آنها را از دور و بر فرزندمان دور کنیم. تنها کاری که از دست ما برمی‌آید این است که از ابتدا روش‌های تغذیه سالم و درست تصمیم گرفتن را به او یاد بدهیم تا برایش به عادت تبدیل شود. مطمئن باشید عادت‌هایی که تدریجی برایش جا افتاده و در مدت طولانی انجامشان داده همیشه با او خواهند بود و زمانی که از خانه خارج می‌شود هم همراه او می‌روند.
همراهی خانواده و شناخت روش درست در این بین برای کمک به فرزندتان از اهمیت زیادی برخوردار است.
حس مسئولیت والدین در قبال فرزندان غیر قابل انکار است و شما مسلماً در فراهم آوردن هر گونه امکانات و وسایل رفاهی برای آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنید، چه بسا پیش آمدن کوچکترین ناراحتی و بیماری برای عزیزانتان شما را چنان نگران می‌کند که برای رفع آن حاضرید خود را به آب و آتش بزنید اما با بی‌توجهی نسبت به شیوه تغذیه و اضافه‌وزن آنها و گذشتن از کنار این موضوع و ساده انگاشتن قضیه، فرزندان خود را در معرض ابتلا به هولناکترین بیماری‌ها در آینده نه‌ چندان دور قرار می‌دهید!

در کلینیک کاهش وزن سیبیتا بره ویژه و جداگانه‌ای برای تغذیه و لاغری کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده است.
در بره لاغری کودکان و نوجوانان سیبیتا رژیم غذایی ارائه نمی‌شود و تمرکز بره بر آموزش تغذیه سالم، تغییر عادت‌ها و بهبود سبک زندگی است.
نکته مهم در این شیوه، لزوم همراهی و همفکری اعضای خانواده است، چرا که در این شیوه خانواده به عنوان یک واحد در نطر گرفته می‌شود.
میزان مناسب کاهش وزن برای گروه هفت تا دوازده سال، نیم کیلوگرم در ماه و برای گروه سیزده تا هجده سال تا دو کیلوگرم در ماه است.
این بره شامل هشت جلسه به فاصله یک هفته است و دوره اصلی بره دوماهه کامل می‌شود.
برای مشاوره تلفنی و آشنایی یا تعیین وقت مراجعه حضوری با کلینیک لاغری سیبیتا تماس بگیرید: ۶۶۵۲۲۷۳۴

اگر می‌خواهید بدانید آیا فرزندتان چاق است یا نه، لازم است از نمودارهای BMI استفاده کنید. برای محاسبه BMI باید وزن فرزندتان را بر حسب کیلوگرم تقسیم بر مجذور قد او بر حسب متر بکنید و عدد به دست آمده را در نمودار وارد نمایید. می‌توانید نمودارهای زیر را دانلود کنید، پرینت بگیرید و BMI فرزندتان را در فواصل زمانی سه ماهه در آن وارد نمایید تا روند تغییرات وزنش را در طول زمان به دقت زیر نظر داشته باشید. این نمودارها برای سنین ۲ تا ۲۰ سال طراحی شده است.داروی لاغری برای کودکان

 

 

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

داروی لاغری برای کودکان

همه می دانیم که چاقی خوب نیست اما لاغری هم حدومرزی دارد. لاغری کودک همیشه برای والدین نگران کننده است، اما برای جلوگیری از لاغری کودک چه باید کرد؟ در این مقاله در مورد لاغری کودک و همچنین توصیه‌ها و راهکارهایی برای بهبود عادات غذایی کودکان صحبت خواهیم کرد.

قبل از هرچیز، داستان خانمی به اسم لورا و فرزندش را مرور می‌کنیم تا کم‌کم به اصل ماجرا برسیم:

هربار که لورا با دختر ۲ ساله‌اش امیلی به استخر می‌رفت، حسابی فکرش مشغول می‌شد. البته نه به‌خاطر خودش، بلکه برای امیلی. او خیلی نحیف به‌نظر می‌رسید؛ طوری‌که دیگران می‌توانستند دنده‌هایش را بشمارند. لورا هم نگران بود که فکر کنند غذای کافی به دخترش نمی‌دهد. لورا می‌گوید: «من غذای زیادی برایش آماده می‌کردم، اما امیلی اصلا میلی به غذا نشان نمی‌داد. حتی در ۴ و ۵ سالگی هم فقط یک لقمه می‌خورد و می‌رفت.» اکنون که امیلی به کلاس اول می‌رود، با قد تقریبی ۱۱۵ سانتی‌متر، از هم‌کلاسی‌هایش بلندقدتر است، اما حدود ۱۶ کیلوگرم وزن دارد و از این نظر، فقط کمی از یک کودک نوپا سنگین‌تر است!

اندازه‌ی کوچک امیلی، او را در نمودار شاخص توده‌ی بدنی (BMI) که متخصصان برای تعیین وزن مناسب از آن استفاده می‌کنند، در رده‌ی نخست این نمودار قرار می‌دهد. تقریبا ۹۹ درصد از دخترهای هم‌سن امیلی، وزن‌شان از او است، یعنی طبق استانداردهای پزشکی، او دچار کمبود وزن شدید است. اما کارشناسان می‌گویند بهتر است صرفا روی اعداد و ارقام تمرکز نکنیم. دکتر نویل گلدن (Neville Golden)، عضو هیئت تغذیه‌ی آکادمی پزشکی اطفال آمریکا (AAP) می‌گوید: «رشد ثابت و مستمر است که اهمیت دارد.»

او اضافه می‌کند دلایل اصلی نگرانی، کاهش درصد وزن و قد یا عدم افزایش وزن طی دوره‌ی رشد قد است. امیلی که اکنون ۷ سال دارد، در همان رده‌ی درصدی نمودار است که در ۱ سالگی‌اش بود، به‌جزاین، رشد و نموش مشکلی ندارد. متاسفانه نمی‌توان همین ادعا را برای همه‌ی کودکان لاغر هم مطرح نمود.

کودکان طی ۱۲ ماه نخست، رشد زیادی دارند و حتی تا ۷ کیلوگرم هم وزن اضافه می‌کنند. بین ۱ تا ۵ سالگی، کودکان هر سال حدود ۲/۵ کیلوگرم وزن اضافه می‌کنند. پس از آن، اضافه‌شدن وزن کاهش می‌یابد، و کودکان تا زمان بلوغ، به‌طور مداوم هر سال یک کیلوگرم اضافه می‌کنند.

اشتهای کودک طی دوره‌ی زیادکردن وزن ممکن است به‌تدریج کاهش یابد. دکتر نانسی کربز (Nancy Krebs) متخصص تغذیه‌ کودکان می‌گوید: «مرکز اشتها در مغز، مقدار غذای انتخابی کودک برای خوردن را کنترل می‌کند.»

کودکان کم‌سن‌تر در تنظیم مقدار غذایی که نیاز دارند، بسیار خوب عمل می‌کنند، مگراینکه عوامل دیگری مداخله کنند.

بعضی داروها، مثل آنهایی که برای اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی تجویز می‌شوند، ممکن است اشتها را کاهش دهند. وقتی کودکان مبتلا به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی، صبح‌ها داروهایی مصرف کنند که اثربخشی‌شان طول می‌کشد، آثار ضداشتهایشان در زمان نهار به اوج خود می‌رسند.

برای اجتناب از این امر، با پزشک مربوط درباره‌ی تغییر داروها به داروهایی که اثربخشی سریع‌تری دارند یا بره‌ریزی مصرف دارو در زمانی که به مدرسه نمی‌رود، مشورت کنید. دیگر مشکلات سلامتی، همچون بیماری تیروئید، ترش‌کردن و اختلالات خوردن، می‌توانند مانع افزایش وزن شوند. والدین مقصر را به‌خوبی می‌شناسند: بدغذایی!

اگرچه کودکان پیش‌دبستانی هر غذایی را نمی‌خورند، اما برودی بروک ۴ ساله این عادت را از حد گذرانده است. مادر او، کیسی می‌گوید: «غذای برودی فقط ناگت مرغ، فیله‌ی ماهی و پوره‌ی میوه است.»

کودکانی که عادات غذایی‌شان شبیه به برودی است، شاید در خطر عدم دریافت کالری، ویتامین و مواد معدنی لازم برای رشد بدن و مغز باشند. درنتیجه، چه‌بسا در معرض سرماخوردگی باشند، انرژی کمی داشته باشند، در مدرسه نتوانند تمرکز کنند و زود عصبانی شوند. بعضی کمبودهای غذایی بدتر از بقیه هستند و در این میان، کمبود آهن کودکان از همه بدتر است. دکتر کربز می‌گوید: «عدم دریافت مواد کافی می‌تواند منجر به کم خونی و خستگی شود، و با ضعف توجه و رفتار بد در کودکان در ارتباط باشد.» دکتر گلدن اضافه می‌کند: «در قدم بعدی روی (زینک)، کلسیم و ویتامین D هستند که همگی برای رشد طبیعی و سلامت استخوان ضروری هستند، همین‌طور به‌حداقل‌رساندن خطر ابتلا به پوکی استخوان در دوران بزرگ‌سالی.» آزمایش خون می‌تواند تعیین کند که آیا کودک شما کمبود ویتامین دارد یا نه و آیا به مکمل نیاز دارد یا نه.

توده‌ی بدنی پایین در کودکان می‌تواند بلوغ را هم به‌تأخیر بیندازد. اگر شاخص توده‌ی بدنی دختر شما کمتر از ۱۵ است، و نشانه‌های بلوغ یا قاعدگی تا ۱۵ سالگی هنوز در او دیده نمی‌شوند، حتما با متخصص اطفال مشورت کنید.

معمولا نیازی نیست کودک لاغری را که با سرعت ثابتی رشد کرده و به نقاط رشدی دست می‌یابد «چاق و چله» کرد. اما اگر نگران غذای کودک‌تان هستید یا صرفا می‌خواهید عادات غذایی بهتری داشته باشد، این توصیه‌های تخصصی می‌توانند مفید واقع شوند.

آنجلا لموند (Angela Lemond)، متخصص تغذیه می‌گوید: «کار والدین این است که به‌طور مرتب غذا و خوراکی‌های مغذی فراهم کنند. خوردن یا نخوردن آنها به‌اختیار کودک است.»

آیا می‌خواهید دریافت کالری فرزند خود را با میلک‌شیک و سیب‌زمینی سرخ‌کرده افزایش دهید؟ عادت دادن او به خوراکی‌های شیرین و شور می‌تواند خطر بیماری‌هایی همچون دیابت و فشار خون بالا را به‌همراه داشته باشد. لموند که سخن‌گوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا هم هست، می‌گوید: «ارزش غذایی غذاها برای کودکان لاغر مهم است، شاید حتی از بقیه، چون آنها غذای کمی می‌خورند.» آیا نمی‌خواهید فرزندتان با شکم خالی به رخت‌خواب برود؟ در هر وعده، آن غذایی را تهیه کنید که او دوست دارد. اگر کودک سخت‌گیرتان فقط غذاهای ناسالم می‌خورد، سعی کنید این عادت او را با تهیه‌ی نسخه‌های سالمی از آن غذاها ازبین ببرید.

به‌جای محصولات لبنی کم‌چرب، از محصولات پرچرب استفاده کنید؛ روی سبزیجات، پاستا و گوشت، از روغن و پنیر و سس‌های مغذی استفاده کنید؛ غذاهایی تهیه کنید که حاوی چربی‌های سالم هستند، مانند مغزها و آووکادو؛ و بالاخره اینکه به‌جای سوپ‌های آبکی، از سوپ‌های خامه‌ای استفاده کنید.

حتی اگر فرزندتان مدام با غذایش بازی می‌کند، باز هم باید دور سفره، کنار دیگران بنشیند. با کمی شانس، او بالاخره تمایل پیدا می‌کند آنچه شما می‌خورید را امتحان کند. تلویزیون و ابزار دیجیتالی را هم هنگام غذا کنار بگذارید.

لموند می‌گوید: «هر روز سر زمان مشخصی به کودک‌تان میان‌وعده بدهید.» شاید وسوسه شوید که هر زمان فرزندتان دلش خواست برایش میان‌وعده آماده کنید، اما بهتر است بگذارید اشتهایش آماده‌ی وعده‌ی غذایی اصلی شود.

همراه وعده‌های غذایی، یک لیوان کامل شیر یا آب بیاورید و مراقب مایعاتی که بین وعده‌ها می‌نوشد هم باشید. آب‌میوه را کم کنید، چون سیرکننده است.

تحرک علاوه‌بر‌اینکه به فرزندتان کمک می‌کند اشتهای بیشتری پیدا کند، می‌تواند استخوان‌هایش را تقویت کند، عضلاتش را بسازد، به سلامت قلبش کمک کند، خواب بهتری فراهم کند و قدرت ذهنی‌اش را افزایش دهد.

اگر فرزندتان سردرد، خستگی یا سرگیجه دارد، یا اگر صرفا نگران وزن او هستید، با پزشک‌تان صحبت کنید. او می‌تواند شما را به متخصص مربوط ارجاع دهد. می‌توانید با متخصص تغذیه هم درباره‌ی تنوع بیشتری از غذاها، و افزایش کالری و مواد مغذی در وعده‌های غذایی کودک‌تان مشورت کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

وبلاگ‌نویس و مدرس زبان انگلیسی و نویسنده و مترجم چند جلد کتاب. علاقمند به تکنولوژی فکر و ایده‌پردازی و کارآفرینی و صد البته، زبان انگلیسی 🙂

داروی لاغری برای کودکان

سلامت و تربیت کودک

علت عرق سوز شدن؛ پیشگیری و ۱۲ روش درمان خانگی آن

بازی فکری کودکان؛ ۱۴ بازی برای تقویت ذهن و خلاقیت کودک

علت یبوست کودکان؛ علائم، پیشگیری و درمان خانگی آن

درمان بیش فعالی؛ گیاهان دارویی، باید و نبایدهای تغذیه و مکمل‌های ضروری

علت اسهال نوزاد؛ پیشگیری و ۵ روش‌ درمان آن

آلرژی چیست؟ عوامل، علائم و راه‌های درمان

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

بهترین فیلم های علمی تخیلی از گذشته تا کنون

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *