خوردن قرص سرماخوردگی در ماه هفتم بارداری

خواص دارویی و گیاهی

استفاده از بسیاری از داروهای شیمیایی در دوران بارداری توصیه نمی شود. از جمله داروهایی که استفاده و کاربرد فراوانی دارد. داروهای سرماخوردگی است. در صورتی که تمایل دارید با ویژگی های مصرف قرص سرماخوردگی در بارداری آشنا شوید تا پایان همراه ما باشید.

بارداری دوره حساسی است که باید در آن هر کاری و از استفاده از هر دارو و غذای جدیدی با نظر و تجویز پزشک متخصص انجام شود تا سلامت مادر و جنین به خطر نیفتد. سرما خوردگی بیماری است که خیلی فصل خاصی نمی شناسد و در هر موقعی امکان دارد رخ بدهد و علایمش دامن گیر شخص شود. در بسیاری موارد علایم سرماخوردگی در بارداری تشدید می شود و این سبب می شود که مادر ناچارا به سمت داروهای شیمیایی برای خلاصی از این درد پناه ببرد چون استفاده از هیچ نوع دمنوش گیاهی در بارداری برای تسکین درد به خاطر عدم اطلاعات و تاثیرات آن پیشنهاد نمی شود. ما در ادامه این مطلب از مصرف قرص سرماخوردگی در بارداری نوشته ایم.

اول از همه برای اینکه خیالتان را از بابت سلامت جنین راحت کنم, باید بگویم که سرماخوردگی به تنهایی به جنین آسیب نمی رساند اما تب در سرماخوردگی را باید جدی گرفت و به درمان و برطرف کردن آن قبل از آسیب رساندن به جنین پرداخته شود. ذکر این نکته ضروری است که خانم باردار بدون تجویز پزشک نباید هیچ گونه دارویی مصرف کند حتی اگر آن دارو بی خطر باشد چون از تاثیراتش بر روی سلامت جنین اطلاعی ندارد.

خوردن قرص سرماخوردگی در ماه هفتم بارداری

مادر باردار برای استفاده از قرص سرماخوردگی در بارداری باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرد و دارویی که پزشک متخصص آن را برایش تجویز کرده را سر ساعت و به همان مقداری که برایش تعیین شده است, مصرف کند. در هنگام سرماخوردگی جنین از ویروس این بیماری در امان است اما درجه حرارت بدن را باید به طور منظم برای جلوگیری از تب کردن, چک کرد.

خانمهایی که در کمتر از هفته دوازدهم و از هفته سی و هشتم بارداری قرار دارند, نباید سرخود هیچ دارویی را مصرف کنند. مصرف یک سری از آنتی بیوتیک ها بنا بر تشخیص پزشک در طول دوره بارداری مجاز است اما همه آنتی بیوتیک ها در بارداری مجوز مصرف ندارند. حتی استفاده از قرص سرماخوردگی بزرگسالان در بارداری بدون نظر پزشک منع مصرف دارد.

برای تسکین سرفه, درد گلو, آبریزش بینی, عطسه و برطرف کردن عفونت و تب در سرماخوردگی بارداری به پزشک متخصص خود مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید. خوب است بدانید گاهی اصلا بعضی علایم که اعلام می کند شما سرما خورده اید, ربطی به سرما خوردگی ندارد و نشان دهنده یک بیماری دیگر می باشد که باید تشخیص داده شود. در این دوره حتی استفاده از هر نوع گیاه دارویی نیز باید تحت نظر پزشک صورت بگیرد.

به هر حال سرماخوردگی یک بیماری عمومی است و در هر فصلی امکان دارد رخ بدهد و با استراحت و استفاده مکرر از آب پرتقال و لیمو شیرین و شیر به همراه سوپ های رقیق و دیگر مایعات, در حالی که علایم آن شدید نباشد و بشود تحمل کرد می توان در منزل هم به سپری شدن دوره آن بدون استفاده از داروهای شیمیایی و قرص سرماخوردگی پرداخت.

منبع : آرگا



چطوری پوست من را نرم می کنی؟ (لطیف سازی پوست)








نشانی شما منتشر نخواهد شد.





آیا مصرف قرص سرماخوردگی در دوران بارداری باعث آسیب به جنین می شود؟ و داروهای مجاز سرماخوردگی در بارداری کدامند؟ جهت رسیدن به پاسخ پس با ما همراه باشید.

مهراندخت نکاوند، کارشناس‌ ارشد مامایی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: سرماخوردگی از آن گروه بیماری هایی است که در همه فصل ها مبتلا می گیرد.

این بیماری که معمولا خطرناک نیست و دوره درمان محدودی دارد در دوران بارداری احتمال دارد به مشکلی حاد و دردسرساز تبدیل شود، چرا که زنان به دلیل محدودیت های مصرف دارو گاهی مجبور می شوند علایم ناراحت کننده آن را تحمل کنند.

خوردن قرص سرماخوردگی در ماه هفتم بارداری

توصیه ما به زنان بارداری که در ۳ ماهه اول هستند و ۱۲ هفته از بارداریشان می‌گذرد، این است که حتی در مصرف داروهای مجاز هم زیاده روی نکنند و تا می توانند، در این دوره که زمان حساس رشد جنین است، دارو نخورند.

البته اگر کسی به دلیل بیماری خاص طبق نظر پزشک متخصص دارو می خورد و مثلا برای تنظیم قندخون یا مشکل کلیه دارو می خورد، نباید در مصرف آنها اهمال کاری کند و مقصود من مصرف داروهای دیگر مانند آنتی هیستامین برای جلوگیری از آبریزش چشم و بینی یا مواردی مثل آن است.

اگر خانمی در دوره بارداری سرما بخورد بهتر است با استراحت و مصرف مایعات گرم و رقیق، دوره درمان را سپری کند، اما در صورت نیاز، مصرف قرص سرماخوردگی و در صورت وجود تب، مصرف استامینوفن معمولی اشکال ندارد.

به یاد داشته باشید سرماخوردگی مشکلی برای سلامت و رشد جنین ایجاد نمی کند ولی تب بالا می‌تواند به او آسیب بزند. اگر سوزش گلو دارید باید توسط پزشک معاینه شوید، شاید امکان عفونت باکتریایی وجود داشته باشد که در این موارد باید از آنتی بیوتیک های ایمن مانند آمپی سیلین استفاده کنید. البته خبر خوشایند اینکه اکثر موارد با علل ویروسی است که طی ۳ تا ۵ روز استراحت بهبودی به دست می آید خلاصه اینکه در صورت ابتلا به سرماخوردگی بدون تجویز پزشک از هیچ دارویی استفاده نکنید.

نوشیدن آب، جوشانده های مناسب و سوپ مرغ گرم که با پیاز فراوان تهیه شده و قرقره کردن آب نمک رقیق یا چکاندن قطره استریل در بینی از توصیه های دیگر مفید است. مصرف آبمیوه طبیعی را هم فراموش نکنید چون ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها، باعث تقویت سیستم ایمنی می شوند.

 

زمانی که در طول این دوران مبتلا به سرماخوردگی و یا آنفولانزا می شوید، جنین و نوزاد شما از ویروس و عفونت مصون خواهد ماند اما مراقب درج حرارت بدن خود باشید. روزی یک بار درجه حرارت بدن را چک کنید.

اگر دچار تب شدید شدید و یا درجه حرارت بدن شما بالاتر از حد معمول رفت، سعی کنید با پزشک متخصص خود تماس بگیرید. اگر به همراه سرفه ، خلط سبز و یا زرد رنگ مشاهده کردید و یا دچار تنگی نفس – سرفه های شدید- درد سینه و یا گلودرد حاد شدید هرچه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

به خانم های بارداری که در هفته های کمتر از ۱۲ بارداری و یا در هفته های از ۳۸ بارداری هستند توصیه می شود که از هیچ نوع دارویی بدون مشورت با پزشک متخصص استفاده نکنند.

زمانی که سرماخوردگی و آنفولانزا همراه با استفراغ، دلپیچه و اسهال باشد، مصرف مواد مغذی را فراموش نکنید. رژیم مایعات بهترین راه برای جایگزینی مواد از دست رفته بدن است. مایعات باعث التیام شکم و روده ها هستند.

خانم های باردار هرگز از داروهای سرماخوردگی بدون نسخه پزشک استفاده نکنند. دارو هایی که بدون نسخه پزشک هستند برای خانم های باردار خطرناک بوده و احتمال دارد در رشد جنین و نوزاد آنها مشکل به وجود بیاورد.

مصرف بعضی از آنتی بیوتیک ها در طول دوره بارداری بی خطر است اما مصرف تمام آنتی بیوتیک ها در طول دوره بارداری مجاز نیست. قبل از مصرف هر نوع آنتی بیوتیک با پزشک خود مشورت کنید.

هرگز از آنتی بیوتیکهایی که از قبل در منزل باقی مانده استفاده نشود در ضمن دقت کنید تا داروهای خود را به طور کامل تا پایان دوره مصرف کنید. برای کاهش درد و تب از آسپیرین و یا ایبوپرانول استفاده نشود احتمال دارد مصرف این داروها برای جنین مشکل بوجود بیاورد.

 

♥ در طول روز بین ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. آب و آبمیوه ها تولید مایعات را در بدن افزایش می دهد. به ویژه زمانی که تب کرده اید مراقب باشید تا آب بدن شما کم نشود.

♥ چنانچه اشتها خود را از دست داده اید از میوه ها و حبوبات مغذی استفاده کنید سعی کنید تا از هیدروکربنهای خشک مثل بیسکویت و یا نان تست استفاده کرده و یا اینکه وعده های غذایی خود را به ۶ وعده کوچک در طول روز تقسیم کنید.

♥ از آب میوه هایی که سرشار از ویتامین سی هستند استفاده کنید، آب پرتقال بهترین نمونه آن است.

♥ اگر دچار گلو درد هستید ، آب داغ، عسل و لیمو را با هم مخلوط کرده و بنوشید.

♥ استراحت خود را زیاد کنید

♥ چنانچه به راحتی قادر به تنفس نیستید، سر خود را بالا نگه دارید این کار باعث کاهش آبریزش بینی نیز می شود.

♥ برای کاهش ترشحات از دستگاه بخور استفاده کنید. برای آنکه بتوانید مجرای تنفسی خود را به خوبی باز کنید، چند قطره اوکالیپتوس در دستگاه بخور خود بریزید. چنانچه دستگاه بخور در دسترس نیست، سر خود را تا شانه ها با یک حوله بپوشانید و بالای یک ظرف آب درحال بخار کردن نگه دارید.

♥ اگر در ناحیه سینوس ها، بالا و پایین چشمها و اطراف گونه ها احساس درد دارید از کمپرس آب گرم استفاده کنید.

♥ برای برطرف کردن تب و یا سردرد می توانید از مقدار کمی پاراستامول استفاده کنید.

 

( مقاله ای نیز راجب به درمان سرماخوردگی در دوران بارداری با حفظ سلامت جنین در سایت قرار داده شده است جهت مشاهده و مطالعه مطلب بر روی درمان سرماخوردگی در بارداری کلیک کنید. )

 

منبع : نیک استار

این محتوا لایق چه امتیازی است؟ امتیاز دهید

دیدگاه

 +  5    6 .hide-if-no-js{display:none!important}

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خوردن قرص سرماخوردگی در ماه هفتم بارداری

خانم‌ها در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری نگران مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، چون می‌ترسند سلامت کودک دلبندشان تحت تأثیر بیماری آنها قرار بگیرد. علاوه‌براین به‌علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در دوره‌ی بارداری، احتمال بیمار شدن زنان باردار نسبت به قبل افزایش می‌یابد و این مسئله هم به نگرانی آنها می‌افزاید. اما نیازی به ترسیدن نیست. برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در دوره‌ی بارداری نیز روش‌ها و داروهای بی‌خطری وجود دارد. مطلب زیر به معرفی داروهای مطمئن و خطرناک برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در بارداری و همچنین ارائه‌ی روش‌های خانگی برای درمان آنها می‌پردازد.

هر چیزی که در دوره‌ی بارداری برای شما اتفاق بیفتد، نه‌تنها روی بدن خودتان بلکه روی سلامت کودک متولدنشده‌تان نیز اثر می‌گذارد. آگاهی از این مسئله می‌تواند مقابله با بیماری را پیچیده‌تر کند.

درگذشته اگر شما به آنفولانزا یا سرماخوردگی مبتلا می‌شدید، می‌توانستید از یک داروی ضداحتقان بدون نیاز به نسخه (OTC) استفاده کنید اما حالا ممکن است نگران باشید که آیا داروی مصرفی شما در دوره‌ی بارداری بی‌خطر است یا نه. اگرچه داروها می‌توانند علائم بیماری شما را کاهش دهند اما شما نمی‌خواهید که به‌خاطر مصرف آنها مشکلی برای کودک‌تان به‌وجود بیاید.

داروهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید در دوره‌ی بارداری مصرف کنید، بنابراین درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا در طول بارداری لزوما نباید تجربه‌ی استرس‌زایی باشد.

با توجه به سیستم سلامت دانشگاه میشیگان و اکثر پزشکان زنان و زایمان، بهتر است در ۱۲ هفته‌ی اول بارداری از مصرف هرگونه دارویی اجتناب کنید. چون این زمانی حیاتی برای رشد اندام‌های مهم کودک‌تان است. همچنین بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که پس از هفته‌ی ۲۸ بارداری نیز مراقب داروهای مصرفی‌تان باشید. بنابراین اگر درحال‌حاضر باردار هستید یا سعی دارید باردار شوید، قبل از مصرف هرگونه دارویی حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

از مصرف داروهای همه‌کاره که در آنها مواد تشکیل‌دهنده‌ی مختلف برای مقابله با علائم بسیار باهم ترکیب شده‌اند، اجتناب کنید. درعوض برای برطرف کردن علائمی که دارید، داروهای تکی (واحد) را انتخاب کنید. همچنین شما باید از مصرف داروهای زیر در دوره‌ی بارداری پرهیز کنید، مگر آنکه خود پزشک‌تان آنها را تجویز کرده باشد. این داروها احتمال بروز مشکلات مختلف را در دوره‌ی بارداری افزایش می‌دهند:

هنگامی‌که شما در دوره‌ی بارداری بیمار می‌شوید، اول باید کارهای زیر را انجام دهید:

اگر علائم شما بدتر شدند، ممکن است لازم باشد موارد زیر را امتحان کنید:

سرماخوردگی و آنفولانزا دارای علائم مشترک بسیاری هستند، مانند سرفه و آبریزش بینی. بااین‌حال چند تفاوت وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آنها را از هم تشخیص دهید. اگر علائم شما به‌طور کلی خفیف هستند، پس احتمالا سرما خورده‌اید، اما علائمی مانند داشتن لرز و احساس خستگی شدید معمولا مربوط به آنفولانزا هستند.

همان‌طور که می‌دانید بدن در طول بارداری دچار تغییراتی می‌شود. یکی از آن تغییرات، این است که سیستم ایمنی بدن در این دوره، ضعیف می‌شود. یک سیستم ایمنی ضعیف‌تر باعث می‌شود که بدن مادر، نوزاد متولدنشده را پس نزند. بااین‌حال با ضعیف شدن سیستم ایمنی زنان باردار، آنها نسبت به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

همچنین زنان باردار در مقایسه با زنان غیرباردار هم‌سن‌شان، احتمال دارد که به عوارض ناشی از آنفولانزا دچار شوند. این عوارض می‌توانند شامل پنومونی (سینه پهلو یا ذات الریه)، برونشیت یا عفونت‌های سینوسی باشد.

دریافت یک واکسن آنفولانزا، خطر ابتلا به عفونت و عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، دریافت واکسن آنفولانزا می‌تواند تا ۶ ماه پس از تولد به محافظت از زنان باردار و نوزادان آنها کمک کند. بنابراین مهم است که زنان باردار درمورد دریافت واکسن آنفولانزا با پزشک‌شان مشورت کنند.

سایر کارهایی که شما می‌توانید برای پیشگیری از سرماخوردگی انجام دهید، عبارت‌اند از:

اگرچه اکثر سرماخوردگی‌ها مشکلی برای نوزاد متولد‌نشده ایجاد نمی‌کنند اما آنفولانزا باید جدی گرفته شود. عوارض ناشی از آنفولانزا، خطر زایمان زودرس و نقایص زمان تولد را افزایش می‌دهند. اگر متوجه‌ی علائم زیر شدید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید:

CDC توصیه می‌کند زنانی که علائم شبه‌آنفولانزا دارند، بلافاصله با داروهای ضدویروسی درمان شوند. مثل همیشه اگر هرگونه سؤال یا ابهامی درمورد بیماری‌تان داشتید، با پزشک‌تان تماس بگیرید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

بسیار مفید و حالب. مرسی

خوردن قرص سرماخوردگی در ماه هفتم بارداری

لطف دارید دوست عزیز.

ممنون از مطالب مفیدتون

خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده.

جالب بود، ممنون

لطف دارید دوست گرامی.

هورمون استروژن چیست؛ فواید، موارد استفاده و عوارض جانبی آن

عوارض سقط جنین؛ ۷ عارضه خطرناک که باید جدی گرفت

آزمایش غربالگری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

علائم زایمان؛ ۹ نشانه که آمدن بچه نزدیک است

خودنظم‌دهی؛ چطور اهداف بلندمدت‌مان را فدای لذت‌های کوتاه‌مدت نکنیم؟

۶ مزیت به‌کارگیری تبلیغات بنری آنلاین نسبت به بنرهای سنتی

درمان التهاب لثه؛ انواع درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری

نظریه هدف گذاری لاک؛ ۵ اصل برای تعیین اهداف معنی‌دار و چالش‌برانگیز

چطور بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم؟


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

گران ترین تصادف های دنیا؛ ۱۰ خودروی لوکس که در چند لحظه از بین رفتند

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *