خوردن جوش شیرین ضرر دارد

خوردن جوش شیرین ضرر دارد

آرایش

مدل مو

مدل لباس

چرا نباید جوش شیرین مصرف کرد

از سالها پیش نانواها برای این که خمیر نان زودتر ور بیاید و بتوانند سریع تر و به تعداد بیشتری نان بپزند، از جوش شیرین استفاده می کرده اند.

  درحالت طبیعی ، فرایند تخمیر نان ، باید با خمیر ترش انجام شود که در این صورت ، حدود 3 تا 4 ساعت طول می کشد تا خمیر ور بیاید . با استفاد از جوش شیرین ، جلوی فرایند طبیعی تخمیر نان گرفته می شود و در نان ، تخمیر غیر طبیعی ایجاد می گردد ، به این صورت که جوش شیرین به واسطه فعل و انفعالاتی که در خمیر به وجود می آورد ، باعث می شود نان پف کند و به نظر برسد خمیر تخمیر شده است . اما تخمیر واقعی صورت نمی گیرد و فیتات ها در خمیر باقی می مانند . باقی ماندن فیتاتها در نان باعث می شود جذب فلزهای 2 ظرفیتی تغذیه ای مثل کلیسم ، آهن و روی کم شود و کمبود این مواد پیش آید . فقر این مواد از مشکلات تغذیه ای کشورماست . از سوی دیگر جوش شیرین ویتامین های گروهB را در نان از میان می برد و احتمال بروز بیماری گوارشی را افزایش می دهد و حتی موجب افزایش عوارض دوران بارداری و تولد نوزادانی با وزن کم می شود .

نانهایی که با جوش شیرین پخته می شوند ، مزه خوبی ندارند و کیفیت آنها به حدی پایین است که چند ساعت پس از پخت ، دیگر قابل خوردن نیستند . استفاده از جوش شیرین درپخت نان ، از سال 1375 بر اساس پیشنهاد معاونت بهداشتی وزارت بهداشت – درمان و آموزش پزشکی ، ممنوع شده است ، ولی کماکان مصرف این ماده مضر ادامه دارد

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *