خواص کپسول fefol spansule

خواص دارویی و گیاهی

خواص کپسول fefol spansule
خواص کپسول fefol spansule

مقدمه

مؤسسه  پژوهشي – تحقيقاتي و اطلاع رساني طعام اسرار به عنوان پايه گذار روش هاي نوين سلامتي، بر اساس تغذيه صحيح، علمي و بازگرداندن تعادل عمومي و جسمي افراد، در سال 1378 تأسيس و تاکنون هزاران نفر از بيماران و افراد مختلف را با اصول صحيح تغذيه و پيروي از آن آشنا کرده است. اين مؤسسه با بهره گيري از متخصصان و کارشناسان زبده و کارآمد، مفتخر است که تجربيات درخشان به دست آمده در طرح هاي ويژه درماني خود را در اختيار عموم هموطنان قرار دهد.

ما با استفاده از تمامي امکانات درماني مفيد و بدون هر گونه عارضه که مشتمل بر پزشکي نوين، طب سنتي ، رژيم درماني تخصصي، ورزش وغيره است، روشي را ابداع نموديم که درنوع خود منحصر بفرد است. خلاصه تمامي اين روش ها اين است که بدون استفاده از دارو و تنها با استفاده از خواص شفابخش خوراکي ها مي توان به درمان ها و نتايجی دست يافت که بيشتر به شفا و معجزه مي ماند تا درمان!

با علم به اينکه همه چيز را همه کس مي دانند، اين مرکز براي کسب اطلاعات بيشتر و تطبيق آگاهي هاي خود با دانش روز دنيا به طور شبانه روزي جديدترين مقالات را از طريق اينترنت استخراج مي نمايد و از هر آنچه که در خصوص چاقي و لاغري در هر گوشه دنيا منتشر مي شود آگاهي مي يابد و همواره قصد آن را دارد که بتواند به نحو احسن پاسخگوي مراجعين خود باشد و خلاصه اينکه اين مرکز تحقيقاتي هر آنچه که در رؤياها مي گنجد را  در يک جا جمع کرده و مشغول تکميل آن است.خواص کپسول fefol spansule

اين مؤسسه تاکنون توانسته است که  هزاران نفر را در قالب ويزيت هاي انفرادي و کلاس هاي دسته جمعي، تحت تأثير اهداف و يافته هاي خود قرار دهد و چنانچه خوانندگان مقالات پژوهشي مؤسسه را نيز به اين تعداد اضافه کنيم، مشاهده مي شود که ارزيابي بسيار مثبت واميدوار کننده اي خواهيم داشت.

لازم به ذکر است که اين مؤسسه به واسطه استقلال در عملکرد خود، تاکنون از هر گونه وابستگي به ادارات دولتي جدا بوده و ضمن آنکه تمام اعمال وامور خود را بر اساس مقررات وقوانين انجام می دهد، با اين وجود از هيچ ارگان يا سازمانی دستور دريافت نمي کند .

مجوزهای کسب شده توسط مؤسسه

مؤسسه تحقيقاتي – پژوهشي طعام اسرار با توجه به ابعاد کاري خود، در حال حاضر داراي مجوزهاي زير است:

اساسنامه

اساسنامه این موسسه به شرح زیر می باشد:

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

آدرس سایت

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

با ما تماس بگيريد

ما با استفاده از تمامي امکانات درماني مفيد و بدون هر گونه عارضه، تلفیقی از پزشکي نوين، طب سنتي، رژيم درماني تخصصي، ورزش و ….. روشي را ابداع نموديم که پس از مدتي با نام طعام اسرار خود را به ظهور رسانید. چکیده تمامي اين روش ها اين است که بدون استفاده از دارو و تنها با استفاده از خواص خوراکي ها مي توان به درمان ها و نتايجی دست يافت که باور آن کمی مشکل به نظر می آید!

پذیرش و چاپ تضمینی در معتبرترین مجلات تماس

دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید. یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از مصرف چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل نباید از فیفول استفاده کنید. این مواد می توانند میزان جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C می توانند سبب افزایش جذب آهن شوند. فیفول معمولا بصورت یک کپسول در روز مصرف می شود. برخی از افراد باردار ممکن است به مقادیر بیشتری از آهن نیاز داشته باشند. درصورت ضرورت پزشک شما می تواند مقدار دوز دارو را افزایش دهد. کپسول فیفول را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. گرچه آهن با معده خالی بهتر جذب می شود اما برای کاهش دادن ناراحتی های احتمالی دستگاه گوارش می توان آن را پس از غذا نیز مصرف کرد. به دلیل افزایش عوارض جانبی از جویدن، مکیدن و یا نگه داشتن کپسول فیفول در دهان خودداری کنید. در عوض می توان کپسول را باز کرد و آن را با غذای نرم و سرد مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد. پزشک و یا دکتر داروساز مدت زمان استفاده از فیفول را برای شما تعیین خواهد کرد.
 

روزانه 1 عدد قرص فیفول یا مطابق با دستور پزشک و داروساز

زنان باردار خصوصا در سه ماه اول بارداری نمی‌توانند از قرص فیفول استفاده کنند. در دوران بارداری میزان آهن و اسید فولیک بدن افزایش پیدا می‌کند که با مصرف این دارو باعث بروز مسمویت و حساسیت دارویی می‌شود.

دمای مناسب برای نگهداری قرص فیفول زیر ۲۵ درجه است. بعد از مصرف درب قوطی را کاملا ببندید تا از نفوذ هوا جلوگیری شود.خواص کپسول fefol spansule

به خاطر داشته باشید كه هر كدام از مكمل‌های آهن دارای سطح متغیری از عنصر آهن هستند، بنابراین در مورد انتخاب نوع مكمل آهن خود از دكتر خودتان سوال كنید.

26,700 تومان

موجود در انبار (می توان پیش خرید کرد)

فیفول (Fefol) قرص محتوی آهن + اسید فولیک است با برند تجاری جی اس کی ساخت کشور انگلستان که در طبقه بندی دارویی میتوان آنرا جزء ویتامین + مینرال ها دانستهر کپسول اسپانسول فیفول حاوی ۱۵۰ میلی گرم سولفات آهن (معادل۴۷ میلی گرم آهن المنتال یا خالص) و ۵/۰ میلی گرم فولیک اسید می باشد و از آن بعنوان مکمل غذایی جهت بهبود کم خونی ناشی از کمبود آهن و اسید فولیک بدن استفاده می شود.

واژه اسپانسول به مفهوم آزاد سازی تدریجی یا SR Sustained Released بوده که این واژه بصورت یک نام تجارتی و منحصرا برای این محصول ثبت شده است.

عملکرد دارویی: فیفول یک فرآورده­ خون ساز می باشد که ۸۰% آهن آن بصورت SR فرموله شده که به تدریج و در طی چند ساعت در دستگاه گوارش آزاد می شود، به گونه ای که بیشترین اهن موجود در آن در بخش فوقانی روده کوچک (جایی که بیشترین جذب در آنجا صورت می پذیرد) به تدریج آزاد میشود و نه در معده، زیرا آهن باعث تحریک معده و احساس ناراحتی می گردد.خواص کپسول fefol spansule

موارد منع مصرف: مصرف سه ماه اول بارداری، بالا بودن میزان اسید فولیک و آهن بدن، بروز هر گونه حساسیت نسبت به این دارو.

شکل دارویی: کپسول خوراکی.پوسته کپسولها از دو قسمت شفاف و سبز تشکیل شده است که حاوی گرانولهایی به رنگ قرمز، زرد کم رنگ و سفید می باشد.

شرایط نگهداری: کپسولهای فیفول باید در جای خشک، خنک (دمای زیر ۲۵ درجه) و دور از رطوبت نگهداری شوند. پس از هر بار مصرف، بقیه کپسولها را داخل جعبه گذاشته، در جای خنک و دور از دسترس اطفال و کودکان نگهداری کنید.

کم خونی چه خطراتی بری سلامت من و کودک من دارد؟ کودک شما به خوبی می تـواند نیاز آهن خود را برطرف سـازد؛ او سهم خود را قبل از شما برداشت می کند. اگر شما در سه ماهه اول و دوم بارداری به کم خونی مبتلا باشید احتمال آنکه دچار زایمان زودرس شوید یا نوزادتان با وزن کم به دنیا آید بیشتر خواهد شد. بنابراین این امر را جدی بگیرید. اگر فقر آهن بسیار شدید باشد ذخائر آهن نوزاد هنگام تولد پائین خواهد بود و او را در دوران کودکی در معرض خطر کم خونی قرار خواهد داد.

چطور می توانم بفهمم که به کم خونی مبتلا شده ام؟ پزشک در اولین معاینه دوران بارداری با کمک آزمایشهای مختلف کم خونی را بررسی می کند. یکی از این آزمایشات (هماتوکریت) درصد گلبولهای قرمز را در پلاسما می‌سنجد. آزمایش دیگر (هموگلوبین) وزن هموگلوبین خون را می سنجد. با این حال با پیشرفت بارداری، احتمال ایجاد کم خونی افزایش می یابد. بنابراین در اواخر سه ماهه دوم یا اوایل سه ماهه سوم باید آزمایش تکرار شود. ممکن است به طور طبیعی هماتوکریت و هموگلوبین تا حدی در نیمه دوم بارداری افت کند. علت ین امر افزایش چشمگیر حجم خون و پلاسما (پلاسما بخش مایع خون است) با سرعتی بیش از افزایش گلبولهای قرمز است ولی این افت نباید شدید باشد.

آیا مصرف زیاد آهن عوارض دارد؟ مصرف مقادیر زیاد آهن به صورت قرصهای مکمل می تواند موجب اختلالات گوارشی شود. در کثر موارد مصرف بیش از حد آهن منجر به یبوست می شود که خود یکی از مشکلات دوران بارداری است. اگر شما از یبوست رنج می برید، آب آلو بنوشید زیرا سیستم گوارشی را به حالت طبیعی برمی‌گرداند (و خود یکی از منابع غنی آهن است). تهوع و به ندرت اسهال از سایر عوارض آهن محسوب می شوند. اگر مصرف آهن شما را دچار تهوع می کند سعی کنید هنگام خواب آنرا مصرف کنید

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

دیدگاه شما *

داروخانه اینترنتی دارونت بانک محصولات دارویی در زمینه مکمل غذایی ، محصولات آرایشی و بهداشتی و عطر و خوشبو کننده ها ، گیاهان دارویی و تجهیزات پزشکی می باشد که امکان خرید آسان این محصولات را به صورت آنلاین برای صرفه جویی در وقت و رضایتمندی شما عزیزان فراهم کرده است. داروخانه اینترنتی دارونت با مجوز رسمی درزمینه محصولات داروخانه ایی، خدمات مشاوره آنلاین و خرید اینترنتی و آنلاین با ضمانت اصل بودن محصول و کالا را فراهم کرده است. یکی از مهم ترین اهداف این سایت، خریدی راحت و مطمئن در زمینه مکمل غذایی، مکمل دارویی ، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی بوده است که امکان سفارشگذاری در وبسایت به صورت ۲۴ ساعته برای مشتریان امکان پذیر می باشد.

ثبت نام رایگان و آسان است!

فیفول (Fefol) متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن می شود.

آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند.

این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن می شود. کمبود آهن یا همان کم خونی از مشکلات بسیار شایع مخصوصا در میان خانم‌هاست که عملکرد کلی بدن را تحت تاثیر قرار داده و باعث خستگی و دیگر مشکلات برای فرد می‌گردد.

آهن نقش اساسی در بدن شما بازی می کند. مهمترین وظیفه آهن در بدن انتقال اکسیژن است. آهن جزء اساسی “هموگلوبین” است که در گلبولهای قرمز خون قرار دارد و اکسیژن را به بافتهای مختلف بدن می رساند.خواص کپسول fefol spansule

بنابراین اگر بدن شما آهن کافی نداشته باشد نمی تواند هموگلوبین کافی بسازد و در نتیجه کارآیی و تعداد گلبولهای قرمز خون افت می کند و بدن دچار خستگی زودرس و افت عملکرد می شود.


بیشتر بخوانید:

انواع قرص آهن / معرفی و شناخت انواع قرص آهن برای درمان کم حونی


کپسول آهن فیفول برای تأمین نیاز روزانه بدن به اسید فولیک و آهن توصیه می شود. هم آقایان و هم بانوان می توانند از کپسول ففول استفاده نمایند ولی استفاده برای بانوان در دوران قاعدگی و همچنین بارداری ( از هفته سیزدهم به بعد) توصیه می شود. کپسول ففول (فیفول) محتوی آهن و اسید فولیک است که در طبقه بندی دارویی می توان آنرا ویتامین همراه با مینرال دسته بندی کرد.

فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید در دوران بارداری مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن آهن در حفظ سلامت پوست مو ناخن و سایر بافت‌های بدن نیز نقش اساسی دارد. اما اینکه بدن شما به چه میزان آهن به طور روزانه نیازمند است به سن، جنس و وضع سلامتی شما بستگی دارد.





روزانه 1 عدد قرص فیفول یا مطابق با دستور پزشک و داروساز

به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.
مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمی شود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید:


درصورت استفاده از هرگونه داروی دیگر؛ به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر، با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:


مصرف قرص فیفول در دوران بارداری و شیردهی توصیه می شود.

درصورتی که باردار هستید، قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد شیر می دهید؛ پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید.

فیفول حاوی مقادیری ساکارز است. اگر دچار اختلال عدم تحمل برخی از قند ها هستید پیش از مصرف فیفول به پزشک اطلاع دهید.

به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.


درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود:

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:



بیشتر بخوانید:


درمان کمبود آهن در بدن


فواید و عوارض قرص آهن برای کودکان


مضرات مصرف بیش از حد آهن برای بدن


 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

فیفول متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن میشود. آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند. این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن میشود.

فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید در دوران بارداری مورد استفاده قرار میگیرد.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:

هشدار ها و اقدامات احتیاطی:

به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.خواص کپسول fefol spansule

مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمیشود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید:

درصورت استفاده از هرگونه داروی دیگر؛ به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر، با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:

مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی توصیه میشود.

درصورتی که باردار هستید، قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد شیر میدهید؛ پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید.

فیفول حاوی مقادیری ساکارز است. اگر دچار اختلال عدم تحمل برخی از قند ها هستید پیش از مصرف فیفول به پزشک اطلاع دهید.

دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید.

یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از مصرف چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل نباید از فیفول استفاده کنید. این مواد میتوانند میزان جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C میتوانند سبب افزایش جذب آهن شوند.

فیفول معمولا بصورت یک کپسول در روز مصرف میشود. برخی از افراد باردار ممکن است به مقادیر بیشتری از آهن نیاز داشته باشند. درصورت ضرورت پزشک شما میتواند مقدار دوز دارو را افزایش دهد.

کپسول فیفول را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. گرچه آهن با معده خالی بهتر جذب میشود اما برای کاهش دادن ناراحتی های احتمالی دستگاه گوارش میتوان آن را پس از غذا نیز مصرف کرد.

به دلیل افزایش عوارض جانبی از جویدن، مکیدن و یا نگه داشتن کپسول فیفول در دهان خودداری کنید. در عوض میتوان کپسول را باز کرد و آن را با غذای نرم و سرد مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

پزشک و یا دکتر داروساز مدت زمان استفاده از فیفول را برای شما تعیین خواهد کرد.

درصورت مصرف بیش از حد:

درصورت استفاده بیش از حد از فیفول (اووردوز) و یا بلعیدن تعداد زیادی از دارو ها توسط کودک یا فرد دیگر فورا به اورژانس مراجعه کنید.

اووردوز با آهن در کودکان میتواند مرگبار باشد.

علایم مصرف بیش از حد:

در 24 ساعت اول: علایم مسمومیت معده یا روده مانند اسهال. اختلالات قلبی مانند فشار خون پایین و تاکی کاردی (تند تپشی). بروز تغییرات متابولیک مانند بالا رفتن اسیدیته بدن و یا قند خون. افسردگی عصبی از خستگی تا کما. (تسکین موقتی علایم ممکن است رخ دهد.)

پس از 24 ساعت: مسمومیت و انسداد معده و روده، شوک، افزایش اسیدیته بدن، کما، نارسایی کبدی، زردی چشم ها و پوست، کاهش قند خون، اختلالات انعقاد خون، کاهش ادرار، نارسایی کلیه، تجمع مایع در ریه ها

درصورت فراموش کردن مصرف دارو:

به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

مواد تشکیل دهنده فعال: سولفات آهن (150 میلی گرم) و فولیک اسید (500 میکروگرم)

مواد تشکیل دهنده غیرفعال: ساکارز، نشاسته ذرت، کائولن سنگین، ژلاتین، تیتانیوم دی اکسید، اکسید آهن قرمز، گلیسرول مونو استئارات، موم سفید، کلسیم سولفات دی هیدرات، کینولین زرد و…

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود:

زخم های دهانی (درصورت استفاده نادرست مانند مکیدن یا جویدن دارو. همچنین افراد سالمند و یا بیمارانی که در بلع دارو مشکل دارند ممکن است دچار زخم گلو یا مری شوند. اگر کپسول وارد مجاری تنفسی شود میتواند سبب التهاب نایژه ها شود.)

تمام عوارض جانبی که برایتان اتفاق میفتد را با پزشک درمیان بگذارید.

دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. اووردوز با فیفول میتواند مرگبار باشد.

جهت محافظت از تابش نور، دارو را در بسته بندی آن نگهداری کنید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته خودداری کنید.

درصورت متوجه شدن هرگونه تغییرات در شکل کپسول مانند شکستگی، از مصرف آن خودداری کنید.

برای شیوه صحیح دور ریختن دارو های بلا استفاده با دکتر داروساز مشورت کنید. دفع دارو ها از طریق زباله های خانگی یا مجاری فاضلاب میتواند باعث آلودگی محیط زیست شود.

اگر هنوز سوالی در رابطه با فیفول دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 09 بهم 1396

مرجع : www.drugs.com

سلام من 31 سالمه مجردم میخواستم بدونم مصرف این قرص برای من توصیه میشه. تو دوران کودکی مشکل سرگیجه داشتم و تنم درد میگرفت.الان فقط بدن ضعیف دارم حین تمرین کمی لرزش دست و پا دارم قرص جوشان ویتامینc مصرف میکنم. ممنون.

ارسال جواب

خواص کپسول fefol spansule

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام
۴۳ساله هستم ۱ماه هست که فیفول مصرف میکنم روزی ۳عدد و این وعده مصرف دارویی را پزشک برایم تجویز کرده تو این ماه ۲بار پریود شدم میخواستم بدونم این از عوارض فیفول هست یا نه

ارسال جواب

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام،من این قرص رو ۲ ساعت بعد از قرص کلسیم د میخورم آیا فاصله بینشون کافیه؟و بعد مصرف این قرص تپش قلب شدید میگیرم الان چندماهه که هرشب میخورم چون تو دوره بارداری هستم آیا باید قطعش کنم؟

ارسال جواب

آیافیفول چاق کننده هست

ارسال جواب

پس چرا دکتر برای کودک من تجویز کرده اگه مجاز نیست کودک استفاده کنه

ارسال جواب

سلام،من تامیرم داروخونه نمیتونم بگم فیفول خندم میگیره بایدقبلش چی بخورم که نخندم یبارگفتم فوفول گفت عمته

ارسال جواب

آیامیتواندکم خونی شدیدرادرمان کند

ارسال جواب

سلام
مصرف این مکمل موجب برطرف شدن کمبود آهن در بدن می شود.
به تشخیص پزشک بستگی دارد که اگر با مصرف این مکمل مشکل شما برطرف شود نیاز به مصرف مکمل دیگر یا دوز مصرفی بیشتر نیست.
در غیر اینصورت باید از جایگزین قوی تر یا دوز مصرفی بیشتر استفاده کنید.

سلام .حدود ۷-۸ ماهه پیش دو تا آمپول فرینجکت وریدی تزریق کردم الان می تونم فیفول بخورم؟

ارسال جواب

باسلام.میخواستم بدونم بعدازمصرف سه ورق کپسول فیفول بازهم میتوانم بگیرم واستفاده کنم چون ذخیره آهنم سه بود

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

فیفول متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن میشود. آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند. این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن میشود.

فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید در دوران بارداری مورد استفاده قرار میگیرد.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:

هشدار ها و اقدامات احتیاطی:

به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.خواص کپسول fefol spansule

مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمیشود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید:

درصورت استفاده از هرگونه داروی دیگر؛ به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر، با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:

مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی توصیه میشود.

درصورتی که باردار هستید، قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد شیر میدهید؛ پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید.

فیفول حاوی مقادیری ساکارز است. اگر دچار اختلال عدم تحمل برخی از قند ها هستید پیش از مصرف فیفول به پزشک اطلاع دهید.

دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید.

یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از مصرف چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل نباید از فیفول استفاده کنید. این مواد میتوانند میزان جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C میتوانند سبب افزایش جذب آهن شوند.

فیفول معمولا بصورت یک کپسول در روز مصرف میشود. برخی از افراد باردار ممکن است به مقادیر بیشتری از آهن نیاز داشته باشند. درصورت ضرورت پزشک شما میتواند مقدار دوز دارو را افزایش دهد.

کپسول فیفول را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. گرچه آهن با معده خالی بهتر جذب میشود اما برای کاهش دادن ناراحتی های احتمالی دستگاه گوارش میتوان آن را پس از غذا نیز مصرف کرد.

به دلیل افزایش عوارض جانبی از جویدن، مکیدن و یا نگه داشتن کپسول فیفول در دهان خودداری کنید. در عوض میتوان کپسول را باز کرد و آن را با غذای نرم و سرد مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

پزشک و یا دکتر داروساز مدت زمان استفاده از فیفول را برای شما تعیین خواهد کرد.

درصورت مصرف بیش از حد:

درصورت استفاده بیش از حد از فیفول (اووردوز) و یا بلعیدن تعداد زیادی از دارو ها توسط کودک یا فرد دیگر فورا به اورژانس مراجعه کنید.

اووردوز با آهن در کودکان میتواند مرگبار باشد.

علایم مصرف بیش از حد:

در 24 ساعت اول: علایم مسمومیت معده یا روده مانند اسهال. اختلالات قلبی مانند فشار خون پایین و تاکی کاردی (تند تپشی). بروز تغییرات متابولیک مانند بالا رفتن اسیدیته بدن و یا قند خون. افسردگی عصبی از خستگی تا کما. (تسکین موقتی علایم ممکن است رخ دهد.)

پس از 24 ساعت: مسمومیت و انسداد معده و روده، شوک، افزایش اسیدیته بدن، کما، نارسایی کبدی، زردی چشم ها و پوست، کاهش قند خون، اختلالات انعقاد خون، کاهش ادرار، نارسایی کلیه، تجمع مایع در ریه ها

درصورت فراموش کردن مصرف دارو:

به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

مواد تشکیل دهنده فعال: سولفات آهن (150 میلی گرم) و فولیک اسید (500 میکروگرم)

مواد تشکیل دهنده غیرفعال: ساکارز، نشاسته ذرت، کائولن سنگین، ژلاتین، تیتانیوم دی اکسید، اکسید آهن قرمز، گلیسرول مونو استئارات، موم سفید، کلسیم سولفات دی هیدرات، کینولین زرد و…

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود:

زخم های دهانی (درصورت استفاده نادرست مانند مکیدن یا جویدن دارو. همچنین افراد سالمند و یا بیمارانی که در بلع دارو مشکل دارند ممکن است دچار زخم گلو یا مری شوند. اگر کپسول وارد مجاری تنفسی شود میتواند سبب التهاب نایژه ها شود.)

تمام عوارض جانبی که برایتان اتفاق میفتد را با پزشک درمیان بگذارید.

دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. اووردوز با فیفول میتواند مرگبار باشد.

جهت محافظت از تابش نور، دارو را در بسته بندی آن نگهداری کنید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته خودداری کنید.

درصورت متوجه شدن هرگونه تغییرات در شکل کپسول مانند شکستگی، از مصرف آن خودداری کنید.

برای شیوه صحیح دور ریختن دارو های بلا استفاده با دکتر داروساز مشورت کنید. دفع دارو ها از طریق زباله های خانگی یا مجاری فاضلاب میتواند باعث آلودگی محیط زیست شود.

اگر هنوز سوالی در رابطه با فیفول دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 09 بهم 1396

مرجع : www.drugs.com

سلام من 31 سالمه مجردم میخواستم بدونم مصرف این قرص برای من توصیه میشه. تو دوران کودکی مشکل سرگیجه داشتم و تنم درد میگرفت.الان فقط بدن ضعیف دارم حین تمرین کمی لرزش دست و پا دارم قرص جوشان ویتامینc مصرف میکنم. ممنون.

ارسال جواب

خواص کپسول fefol spansule

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام
۴۳ساله هستم ۱ماه هست که فیفول مصرف میکنم روزی ۳عدد و این وعده مصرف دارویی را پزشک برایم تجویز کرده تو این ماه ۲بار پریود شدم میخواستم بدونم این از عوارض فیفول هست یا نه

ارسال جواب

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام،من این قرص رو ۲ ساعت بعد از قرص کلسیم د میخورم آیا فاصله بینشون کافیه؟و بعد مصرف این قرص تپش قلب شدید میگیرم الان چندماهه که هرشب میخورم چون تو دوره بارداری هستم آیا باید قطعش کنم؟

ارسال جواب

آیافیفول چاق کننده هست

ارسال جواب

پس چرا دکتر برای کودک من تجویز کرده اگه مجاز نیست کودک استفاده کنه

ارسال جواب

سلام،من تامیرم داروخونه نمیتونم بگم فیفول خندم میگیره بایدقبلش چی بخورم که نخندم یبارگفتم فوفول گفت عمته

ارسال جواب

آیامیتواندکم خونی شدیدرادرمان کند

ارسال جواب

سلام
مصرف این مکمل موجب برطرف شدن کمبود آهن در بدن می شود.
به تشخیص پزشک بستگی دارد که اگر با مصرف این مکمل مشکل شما برطرف شود نیاز به مصرف مکمل دیگر یا دوز مصرفی بیشتر نیست.
در غیر اینصورت باید از جایگزین قوی تر یا دوز مصرفی بیشتر استفاده کنید.

سلام .حدود ۷-۸ ماهه پیش دو تا آمپول فرینجکت وریدی تزریق کردم الان می تونم فیفول بخورم؟

ارسال جواب

باسلام.میخواستم بدونم بعدازمصرف سه ورق کپسول فیفول بازهم میتوانم بگیرم واستفاده کنم چون ذخیره آهنم سه بود

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

فیفول متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن میشود. آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند. این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن میشود.

فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید در دوران بارداری مورد استفاده قرار میگیرد.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:

هشدار ها و اقدامات احتیاطی:

به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.خواص کپسول fefol spansule

مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمیشود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید:

درصورت استفاده از هرگونه داروی دیگر؛ به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر، با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:

مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی توصیه میشود.

درصورتی که باردار هستید، قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد شیر میدهید؛ پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید.

فیفول حاوی مقادیری ساکارز است. اگر دچار اختلال عدم تحمل برخی از قند ها هستید پیش از مصرف فیفول به پزشک اطلاع دهید.

دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید.

یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از مصرف چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل نباید از فیفول استفاده کنید. این مواد میتوانند میزان جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C میتوانند سبب افزایش جذب آهن شوند.

فیفول معمولا بصورت یک کپسول در روز مصرف میشود. برخی از افراد باردار ممکن است به مقادیر بیشتری از آهن نیاز داشته باشند. درصورت ضرورت پزشک شما میتواند مقدار دوز دارو را افزایش دهد.

کپسول فیفول را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. گرچه آهن با معده خالی بهتر جذب میشود اما برای کاهش دادن ناراحتی های احتمالی دستگاه گوارش میتوان آن را پس از غذا نیز مصرف کرد.

به دلیل افزایش عوارض جانبی از جویدن، مکیدن و یا نگه داشتن کپسول فیفول در دهان خودداری کنید. در عوض میتوان کپسول را باز کرد و آن را با غذای نرم و سرد مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

پزشک و یا دکتر داروساز مدت زمان استفاده از فیفول را برای شما تعیین خواهد کرد.

درصورت مصرف بیش از حد:

درصورت استفاده بیش از حد از فیفول (اووردوز) و یا بلعیدن تعداد زیادی از دارو ها توسط کودک یا فرد دیگر فورا به اورژانس مراجعه کنید.

اووردوز با آهن در کودکان میتواند مرگبار باشد.

علایم مصرف بیش از حد:

در 24 ساعت اول: علایم مسمومیت معده یا روده مانند اسهال. اختلالات قلبی مانند فشار خون پایین و تاکی کاردی (تند تپشی). بروز تغییرات متابولیک مانند بالا رفتن اسیدیته بدن و یا قند خون. افسردگی عصبی از خستگی تا کما. (تسکین موقتی علایم ممکن است رخ دهد.)

پس از 24 ساعت: مسمومیت و انسداد معده و روده، شوک، افزایش اسیدیته بدن، کما، نارسایی کبدی، زردی چشم ها و پوست، کاهش قند خون، اختلالات انعقاد خون، کاهش ادرار، نارسایی کلیه، تجمع مایع در ریه ها

درصورت فراموش کردن مصرف دارو:

به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

مواد تشکیل دهنده فعال: سولفات آهن (150 میلی گرم) و فولیک اسید (500 میکروگرم)

مواد تشکیل دهنده غیرفعال: ساکارز، نشاسته ذرت، کائولن سنگین، ژلاتین، تیتانیوم دی اکسید، اکسید آهن قرمز، گلیسرول مونو استئارات، موم سفید، کلسیم سولفات دی هیدرات، کینولین زرد و…

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود:

زخم های دهانی (درصورت استفاده نادرست مانند مکیدن یا جویدن دارو. همچنین افراد سالمند و یا بیمارانی که در بلع دارو مشکل دارند ممکن است دچار زخم گلو یا مری شوند. اگر کپسول وارد مجاری تنفسی شود میتواند سبب التهاب نایژه ها شود.)

تمام عوارض جانبی که برایتان اتفاق میفتد را با پزشک درمیان بگذارید.

دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. اووردوز با فیفول میتواند مرگبار باشد.

جهت محافظت از تابش نور، دارو را در بسته بندی آن نگهداری کنید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته خودداری کنید.

درصورت متوجه شدن هرگونه تغییرات در شکل کپسول مانند شکستگی، از مصرف آن خودداری کنید.

برای شیوه صحیح دور ریختن دارو های بلا استفاده با دکتر داروساز مشورت کنید. دفع دارو ها از طریق زباله های خانگی یا مجاری فاضلاب میتواند باعث آلودگی محیط زیست شود.

اگر هنوز سوالی در رابطه با فیفول دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 09 بهم 1396

مرجع : www.drugs.com

سلام من 31 سالمه مجردم میخواستم بدونم مصرف این قرص برای من توصیه میشه. تو دوران کودکی مشکل سرگیجه داشتم و تنم درد میگرفت.الان فقط بدن ضعیف دارم حین تمرین کمی لرزش دست و پا دارم قرص جوشان ویتامینc مصرف میکنم. ممنون.

ارسال جواب

خواص کپسول fefol spansule

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام
۴۳ساله هستم ۱ماه هست که فیفول مصرف میکنم روزی ۳عدد و این وعده مصرف دارویی را پزشک برایم تجویز کرده تو این ماه ۲بار پریود شدم میخواستم بدونم این از عوارض فیفول هست یا نه

ارسال جواب

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام،من این قرص رو ۲ ساعت بعد از قرص کلسیم د میخورم آیا فاصله بینشون کافیه؟و بعد مصرف این قرص تپش قلب شدید میگیرم الان چندماهه که هرشب میخورم چون تو دوره بارداری هستم آیا باید قطعش کنم؟

ارسال جواب

آیافیفول چاق کننده هست

ارسال جواب

پس چرا دکتر برای کودک من تجویز کرده اگه مجاز نیست کودک استفاده کنه

ارسال جواب

سلام،من تامیرم داروخونه نمیتونم بگم فیفول خندم میگیره بایدقبلش چی بخورم که نخندم یبارگفتم فوفول گفت عمته

ارسال جواب

آیامیتواندکم خونی شدیدرادرمان کند

ارسال جواب

سلام
مصرف این مکمل موجب برطرف شدن کمبود آهن در بدن می شود.
به تشخیص پزشک بستگی دارد که اگر با مصرف این مکمل مشکل شما برطرف شود نیاز به مصرف مکمل دیگر یا دوز مصرفی بیشتر نیست.
در غیر اینصورت باید از جایگزین قوی تر یا دوز مصرفی بیشتر استفاده کنید.

سلام .حدود ۷-۸ ماهه پیش دو تا آمپول فرینجکت وریدی تزریق کردم الان می تونم فیفول بخورم؟

ارسال جواب

باسلام.میخواستم بدونم بعدازمصرف سه ورق کپسول فیفول بازهم میتوانم بگیرم واستفاده کنم چون ذخیره آهنم سه بود

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

فیفول متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن میشود. آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند. این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن میشود.

فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید در دوران بارداری مورد استفاده قرار میگیرد.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:

هشدار ها و اقدامات احتیاطی:

به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.خواص کپسول fefol spansule

مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمیشود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید:

درصورت استفاده از هرگونه داروی دیگر؛ به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر، با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:

مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی توصیه میشود.

درصورتی که باردار هستید، قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد شیر میدهید؛ پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید.

فیفول حاوی مقادیری ساکارز است. اگر دچار اختلال عدم تحمل برخی از قند ها هستید پیش از مصرف فیفول به پزشک اطلاع دهید.

دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید.

یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از مصرف چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل نباید از فیفول استفاده کنید. این مواد میتوانند میزان جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C میتوانند سبب افزایش جذب آهن شوند.

فیفول معمولا بصورت یک کپسول در روز مصرف میشود. برخی از افراد باردار ممکن است به مقادیر بیشتری از آهن نیاز داشته باشند. درصورت ضرورت پزشک شما میتواند مقدار دوز دارو را افزایش دهد.

کپسول فیفول را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. گرچه آهن با معده خالی بهتر جذب میشود اما برای کاهش دادن ناراحتی های احتمالی دستگاه گوارش میتوان آن را پس از غذا نیز مصرف کرد.

به دلیل افزایش عوارض جانبی از جویدن، مکیدن و یا نگه داشتن کپسول فیفول در دهان خودداری کنید. در عوض میتوان کپسول را باز کرد و آن را با غذای نرم و سرد مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

پزشک و یا دکتر داروساز مدت زمان استفاده از فیفول را برای شما تعیین خواهد کرد.

درصورت مصرف بیش از حد:

درصورت استفاده بیش از حد از فیفول (اووردوز) و یا بلعیدن تعداد زیادی از دارو ها توسط کودک یا فرد دیگر فورا به اورژانس مراجعه کنید.

اووردوز با آهن در کودکان میتواند مرگبار باشد.

علایم مصرف بیش از حد:

در 24 ساعت اول: علایم مسمومیت معده یا روده مانند اسهال. اختلالات قلبی مانند فشار خون پایین و تاکی کاردی (تند تپشی). بروز تغییرات متابولیک مانند بالا رفتن اسیدیته بدن و یا قند خون. افسردگی عصبی از خستگی تا کما. (تسکین موقتی علایم ممکن است رخ دهد.)

پس از 24 ساعت: مسمومیت و انسداد معده و روده، شوک، افزایش اسیدیته بدن، کما، نارسایی کبدی، زردی چشم ها و پوست، کاهش قند خون، اختلالات انعقاد خون، کاهش ادرار، نارسایی کلیه، تجمع مایع در ریه ها

درصورت فراموش کردن مصرف دارو:

به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

مواد تشکیل دهنده فعال: سولفات آهن (150 میلی گرم) و فولیک اسید (500 میکروگرم)

مواد تشکیل دهنده غیرفعال: ساکارز، نشاسته ذرت، کائولن سنگین، ژلاتین، تیتانیوم دی اکسید، اکسید آهن قرمز، گلیسرول مونو استئارات، موم سفید، کلسیم سولفات دی هیدرات، کینولین زرد و…

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود:

زخم های دهانی (درصورت استفاده نادرست مانند مکیدن یا جویدن دارو. همچنین افراد سالمند و یا بیمارانی که در بلع دارو مشکل دارند ممکن است دچار زخم گلو یا مری شوند. اگر کپسول وارد مجاری تنفسی شود میتواند سبب التهاب نایژه ها شود.)

تمام عوارض جانبی که برایتان اتفاق میفتد را با پزشک درمیان بگذارید.

دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. اووردوز با فیفول میتواند مرگبار باشد.

جهت محافظت از تابش نور، دارو را در بسته بندی آن نگهداری کنید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته خودداری کنید.

درصورت متوجه شدن هرگونه تغییرات در شکل کپسول مانند شکستگی، از مصرف آن خودداری کنید.

برای شیوه صحیح دور ریختن دارو های بلا استفاده با دکتر داروساز مشورت کنید. دفع دارو ها از طریق زباله های خانگی یا مجاری فاضلاب میتواند باعث آلودگی محیط زیست شود.

اگر هنوز سوالی در رابطه با فیفول دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 09 بهم 1396

مرجع : www.drugs.com

سلام من 31 سالمه مجردم میخواستم بدونم مصرف این قرص برای من توصیه میشه. تو دوران کودکی مشکل سرگیجه داشتم و تنم درد میگرفت.الان فقط بدن ضعیف دارم حین تمرین کمی لرزش دست و پا دارم قرص جوشان ویتامینc مصرف میکنم. ممنون.

ارسال جواب

خواص کپسول fefol spansule

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام
۴۳ساله هستم ۱ماه هست که فیفول مصرف میکنم روزی ۳عدد و این وعده مصرف دارویی را پزشک برایم تجویز کرده تو این ماه ۲بار پریود شدم میخواستم بدونم این از عوارض فیفول هست یا نه

ارسال جواب

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام،من این قرص رو ۲ ساعت بعد از قرص کلسیم د میخورم آیا فاصله بینشون کافیه؟و بعد مصرف این قرص تپش قلب شدید میگیرم الان چندماهه که هرشب میخورم چون تو دوره بارداری هستم آیا باید قطعش کنم؟

ارسال جواب

آیافیفول چاق کننده هست

ارسال جواب

پس چرا دکتر برای کودک من تجویز کرده اگه مجاز نیست کودک استفاده کنه

ارسال جواب

سلام،من تامیرم داروخونه نمیتونم بگم فیفول خندم میگیره بایدقبلش چی بخورم که نخندم یبارگفتم فوفول گفت عمته

ارسال جواب

آیامیتواندکم خونی شدیدرادرمان کند

ارسال جواب

سلام
مصرف این مکمل موجب برطرف شدن کمبود آهن در بدن می شود.
به تشخیص پزشک بستگی دارد که اگر با مصرف این مکمل مشکل شما برطرف شود نیاز به مصرف مکمل دیگر یا دوز مصرفی بیشتر نیست.
در غیر اینصورت باید از جایگزین قوی تر یا دوز مصرفی بیشتر استفاده کنید.

سلام .حدود ۷-۸ ماهه پیش دو تا آمپول فرینجکت وریدی تزریق کردم الان می تونم فیفول بخورم؟

ارسال جواب

باسلام.میخواستم بدونم بعدازمصرف سه ورق کپسول فیفول بازهم میتوانم بگیرم واستفاده کنم چون ذخیره آهنم سه بود

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

فیفول متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن میشود. آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند. این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن میشود.

فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید در دوران بارداری مورد استفاده قرار میگیرد.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:

هشدار ها و اقدامات احتیاطی:

به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.خواص کپسول fefol spansule

مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمیشود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید:

درصورت استفاده از هرگونه داروی دیگر؛ به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر، با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:

مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی توصیه میشود.

درصورتی که باردار هستید، قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد شیر میدهید؛ پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید.

فیفول حاوی مقادیری ساکارز است. اگر دچار اختلال عدم تحمل برخی از قند ها هستید پیش از مصرف فیفول به پزشک اطلاع دهید.

دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید.

یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از مصرف چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل نباید از فیفول استفاده کنید. این مواد میتوانند میزان جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C میتوانند سبب افزایش جذب آهن شوند.

فیفول معمولا بصورت یک کپسول در روز مصرف میشود. برخی از افراد باردار ممکن است به مقادیر بیشتری از آهن نیاز داشته باشند. درصورت ضرورت پزشک شما میتواند مقدار دوز دارو را افزایش دهد.

کپسول فیفول را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. گرچه آهن با معده خالی بهتر جذب میشود اما برای کاهش دادن ناراحتی های احتمالی دستگاه گوارش میتوان آن را پس از غذا نیز مصرف کرد.

به دلیل افزایش عوارض جانبی از جویدن، مکیدن و یا نگه داشتن کپسول فیفول در دهان خودداری کنید. در عوض میتوان کپسول را باز کرد و آن را با غذای نرم و سرد مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

پزشک و یا دکتر داروساز مدت زمان استفاده از فیفول را برای شما تعیین خواهد کرد.

درصورت مصرف بیش از حد:

درصورت استفاده بیش از حد از فیفول (اووردوز) و یا بلعیدن تعداد زیادی از دارو ها توسط کودک یا فرد دیگر فورا به اورژانس مراجعه کنید.

اووردوز با آهن در کودکان میتواند مرگبار باشد.

علایم مصرف بیش از حد:

در 24 ساعت اول: علایم مسمومیت معده یا روده مانند اسهال. اختلالات قلبی مانند فشار خون پایین و تاکی کاردی (تند تپشی). بروز تغییرات متابولیک مانند بالا رفتن اسیدیته بدن و یا قند خون. افسردگی عصبی از خستگی تا کما. (تسکین موقتی علایم ممکن است رخ دهد.)

پس از 24 ساعت: مسمومیت و انسداد معده و روده، شوک، افزایش اسیدیته بدن، کما، نارسایی کبدی، زردی چشم ها و پوست، کاهش قند خون، اختلالات انعقاد خون، کاهش ادرار، نارسایی کلیه، تجمع مایع در ریه ها

درصورت فراموش کردن مصرف دارو:

به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

مواد تشکیل دهنده فعال: سولفات آهن (150 میلی گرم) و فولیک اسید (500 میکروگرم)

مواد تشکیل دهنده غیرفعال: ساکارز، نشاسته ذرت، کائولن سنگین، ژلاتین، تیتانیوم دی اکسید، اکسید آهن قرمز، گلیسرول مونو استئارات، موم سفید، کلسیم سولفات دی هیدرات، کینولین زرد و…

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود:

زخم های دهانی (درصورت استفاده نادرست مانند مکیدن یا جویدن دارو. همچنین افراد سالمند و یا بیمارانی که در بلع دارو مشکل دارند ممکن است دچار زخم گلو یا مری شوند. اگر کپسول وارد مجاری تنفسی شود میتواند سبب التهاب نایژه ها شود.)

تمام عوارض جانبی که برایتان اتفاق میفتد را با پزشک درمیان بگذارید.

دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. اووردوز با فیفول میتواند مرگبار باشد.

جهت محافظت از تابش نور، دارو را در بسته بندی آن نگهداری کنید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته خودداری کنید.

درصورت متوجه شدن هرگونه تغییرات در شکل کپسول مانند شکستگی، از مصرف آن خودداری کنید.

برای شیوه صحیح دور ریختن دارو های بلا استفاده با دکتر داروساز مشورت کنید. دفع دارو ها از طریق زباله های خانگی یا مجاری فاضلاب میتواند باعث آلودگی محیط زیست شود.

اگر هنوز سوالی در رابطه با فیفول دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 09 بهم 1396

مرجع : www.drugs.com

سلام من 31 سالمه مجردم میخواستم بدونم مصرف این قرص برای من توصیه میشه. تو دوران کودکی مشکل سرگیجه داشتم و تنم درد میگرفت.الان فقط بدن ضعیف دارم حین تمرین کمی لرزش دست و پا دارم قرص جوشان ویتامینc مصرف میکنم. ممنون.

ارسال جواب

خواص کپسول fefol spansule

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام
۴۳ساله هستم ۱ماه هست که فیفول مصرف میکنم روزی ۳عدد و این وعده مصرف دارویی را پزشک برایم تجویز کرده تو این ماه ۲بار پریود شدم میخواستم بدونم این از عوارض فیفول هست یا نه

ارسال جواب

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام،من این قرص رو ۲ ساعت بعد از قرص کلسیم د میخورم آیا فاصله بینشون کافیه؟و بعد مصرف این قرص تپش قلب شدید میگیرم الان چندماهه که هرشب میخورم چون تو دوره بارداری هستم آیا باید قطعش کنم؟

ارسال جواب

آیافیفول چاق کننده هست

ارسال جواب

پس چرا دکتر برای کودک من تجویز کرده اگه مجاز نیست کودک استفاده کنه

ارسال جواب

سلام،من تامیرم داروخونه نمیتونم بگم فیفول خندم میگیره بایدقبلش چی بخورم که نخندم یبارگفتم فوفول گفت عمته

ارسال جواب

آیامیتواندکم خونی شدیدرادرمان کند

ارسال جواب

سلام
مصرف این مکمل موجب برطرف شدن کمبود آهن در بدن می شود.
به تشخیص پزشک بستگی دارد که اگر با مصرف این مکمل مشکل شما برطرف شود نیاز به مصرف مکمل دیگر یا دوز مصرفی بیشتر نیست.
در غیر اینصورت باید از جایگزین قوی تر یا دوز مصرفی بیشتر استفاده کنید.

سلام .حدود ۷-۸ ماهه پیش دو تا آمپول فرینجکت وریدی تزریق کردم الان می تونم فیفول بخورم؟

ارسال جواب

باسلام.میخواستم بدونم بعدازمصرف سه ورق کپسول فیفول بازهم میتوانم بگیرم واستفاده کنم چون ذخیره آهنم سه بود

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

قرص فیفول یا همان قرص آهن اغلب برای درمان کم خونی و جلوگیری از آن تجویز می گردد. کم‌خونی بیماری است که در آن میزان گلبول‌های قرمز و یا هموگلوبین در خون کم است. بیماری کم‌خونی انواع و علت های مختلفی دارد.

سه گروه شایع بیماری کم خونی شامل: ازبین‌رفتن سلول‌های خونی (همولیز), کاهش تولید سلول‌های خونی, از دست رفتن حجم زیادی از خون.  قرص فیفول در نوع کپسول خوراکی وجود دارد. این کپسول از دو قسمت سبز و شفاف تشکیل شده است. در این مقاله به طور مفصل درباره نحوه مصرف این دارو و علائم کم خونی صحبت می کنیم.

موارد تجویز قرص فیفول برای رفع کم خونی, فقر آهن و کمبود اسید فولیک بدن است. این دارو به عنوان مکمل غذایی استفاده می شود. هر کپسول فیفول دارای 150 میلی گرم سولفات آهن و مقدار ناچیزی فولیک اسید می باشد. این دارو جزو داروهای ویتامینه محسوب می شود. برای جذب بهتر قرص آهن باید آن را با معده خالی خورد. در این حالت بدن بیشترین آمادگی را برای جذب آهن دارد.

خواص کپسول fefol spansule

زنان باردار خصوصا در سه ماه اول بارداری نمی توانند از قرص فیفول استفاده کنند. در دوران بارداری میزان آهن و اسید فولیک بدن افزایش پیدا می کند که با مصرف این دارو باعث بروز مسمویت و حساسیت دارویی می شود.

افراط در خوردن قرص های آهن یا قرص فیفول می تواند باعث بوجود آمدن اختلالات گوارشی مانند یبوست شود. برای رفع این مشکل می توانید از آب آلو استفاده کنید که برای تقویت سیستم گوارشی موثر است. همچنین ممکن است مصرف زیاد آهن باعث حالت تهوع و اسهال شود به همین خاطر برای جلوگیری از این عوارض توصیه می شود که قبل از خواب داروی فیفول مصرف شود.

ممکن است افرادی که با معده خالی این قرص را می خورند دچار حالت تهوع شوند که به این افراد نیز توصیه می شود قرص های فیفول را بعد از شام و نیم ساعت قبل از خواب میل کند.

کم خونی با علائمی مانند رنگ پریدگی پوست, تنگی نفس, سر درد, بی حسی اندام های بدن, سرد شدن دست و پا, احساس درد در ناحیه قفسه سینه, ضعف و بی حالی, سرگیجه و ضربان نامنظم قلب از شایعترین علائم هستند بروز پیدا می کند. گفتنی است با شدت پیدا کردن بیماری, علائم نیز شدت پیدا می کند.

دختران به ویژه در سنین بلوغ باید آهن خونشان به طور کامل تضمین شود. بخشی از این آهن از طریق رژیم غذایی مانند گوشت, سبزیجات و حبوبات تامین می شود. در کنار این مواد می توانند از قرص آهن نیز استفاده کنند و برای جذب بیشتر آن بهتر است که همراه ویتامین ث مصرف شود.

همچنین در کنار سالاد و سبزیجات می توانید از آبلیمو که سرشار از ویتامین ث می باشد نیز استفاده کنید.

از دیگر مواد غذایی که سرشار از آهن است و خوردن آن توصیه می شود می توان به تخم مرغ,  گوجه فرنگی و فلفل دلمه ایی اشاره کرد. توصیه می شود که همراه این خوراکی حتما ویتامین ث نیز مصرف شود.

این دارو باید در محیط خشک و خنک و دور از تابش مستقیم آفتاب نگه داری شود. دمای مناسب برای نگه داری قرص فیفول زیر 25 درجه است. بعد از مصرف درب قوطی را کاملا ببندید تا از نفوذ هوا جلوگیری شود.

در پایان این مطلب به کم خونی و علائم آن می پردازیم. کم خونی در زنان باردار شایع است به همین دلیل این کم خونی ممکن است گاهی برای جنین خطرساز شود. با استفاده از آزمایش های مختلفی می توان کم خونی را تشخیص داد. آزمایش هماتوکريت می تواند میزان گلبولهای قرمز را در پلاسما محاسبه کند. آزمایش هموگلوبین وزن هموگلوبین موجود در خون را محاسبه می کند. گفتنی است که در سه ماه دوم و سوم بارداری میزان کم خونی زنان باردار کم می شود با این حال دوباره این آزمایشات انجام می شود.

منبع : آرگا



موهاتو ابریشمی کن !



روغن خراطین و خواص شگفت انگیز آن !



چطور ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟


معرفی بهترین رستوران های کوش آداسی مناسب با ذائقه شما


مردان زیبا چه ویژگی هایی دارند؟ (معیارهای زیبایی از دید خانم ها)



ایده های جذاب برای تزیین تم تولد مردانه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

خواص کپسول fefol spansule
خواص کپسول fefol spansule
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *