عوارض قرص fefol spansule

خواص دارویی و گیاهی

عوارض قرص fefol spansule
عوارض قرص fefol spansule

پذیرش و چاپ تضمینی در معتبرترین مجلات تماس

 فیفول (Fefol) متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن می شود. آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند. این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن می شود. کمبود آهن یا همان کم خونی از مشکلات بسیار شایع مخصوصا در میان خانم‌هاست که عملکرد کلی بدن را تحت تاثیر قرار داده و باعث خستگی و دیگر مشکلات برای فرد می‌گردد. آهن نقش اساسی در بدن شما بازی می کند. مهمترین وظیفه آهن در بدن انتقال اکسیژن است. آهن جزء اساسی “هموگلوبین” است که در گلبولهای قرمز خون قرار دارد و اکسیژن را به بافتهای مختلف بدن می رساند. بنابراین اگر بدن شما آهن کافی نداشته باشد نمی تواند هموگلوبین کافی بسازد و در نتیجه کارآیی و تعداد گلبولهای قرمز خون افت می کند و بدن دچار خستگی زودرس و افت عملکرد می شود.
 

در 24 ساعت اول: علایم مسمومیت معده یا روده مانند اسهال. اختلالات قلبی مانند فشار خون پایین و تاکی کاردی (تند تپشی). بروز تغییرات متابولیک مانند بالا رفتن اسیدیته بدن و یا قند خون. افسردگی عصبی از خستگی تا کما. (تسکین موقتی علایم ممکن است رخ دهد.) پس از 24 ساعت: مسمومیت و انسداد معده و روده، شوک، افزایش اسیدیته بدن، کما، نارسایی کبدی، زردی چشم ها و پوست، کاهش قند خون، اختلالات انعقاد خون، کاهش ادرار، نارسایی کلیه، تجمع مایع در ریه ها درصورت فراموش کردن مصرف یک دوز فیفول به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.
 

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود: تحریک پذیری روده درد معده تهوع و استفراغ یبوست اسهال مدفوع تیره رنگ زخم های دهانی (درصورت استفاده نادرست مانند مکیدن یا جویدن دارو. همچنین افراد سالمند و یا بیمارانی که در بلع دارو مشکل دارند ممکن است دچار زخم گلو یا مری شوند. اگر کپسول فیفول وارد مجاری تنفسی شود می تواند سبب التهاب نایژه ها شود.) تمام عوارض جانبی که پس از مصرف فیفول برایتان اتفاق میفتد را با پزشک درمیان بگذارید.

پذیرش و چاپ تضمینی در معتبرترین مجلات تماس

دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید. یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از مصرف چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل نباید از فیفول استفاده کنید. این مواد می توانند میزان جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C می توانند سبب افزایش جذب آهن شوند. فیفول معمولا بصورت یک کپسول در روز مصرف می شود. برخی از افراد باردار ممکن است به مقادیر بیشتری از آهن نیاز داشته باشند. درصورت ضرورت پزشک شما می تواند مقدار دوز دارو را افزایش دهد. کپسول فیفول را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. گرچه آهن با معده خالی بهتر جذب می شود اما برای کاهش دادن ناراحتی های احتمالی دستگاه گوارش می توان آن را پس از غذا نیز مصرف کرد. به دلیل افزایش عوارض جانبی از جویدن، مکیدن و یا نگه داشتن کپسول فیفول در دهان خودداری کنید. در عوض می توان کپسول را باز کرد و آن را با غذای نرم و سرد مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد. پزشک و یا دکتر داروساز مدت زمان استفاده از فیفول را برای شما تعیین خواهد کرد.
 

روزانه 1 عدد قرص فیفول یا مطابق با دستور پزشک و داروساز

زنان باردار خصوصا در سه ماه اول بارداری نمی‌توانند از قرص فیفول استفاده کنند. در دوران بارداری میزان آهن و اسید فولیک بدن افزایش پیدا می‌کند که با مصرف این دارو باعث بروز مسمویت و حساسیت دارویی می‌شود.

دمای مناسب برای نگهداری قرص فیفول زیر ۲۵ درجه است. بعد از مصرف درب قوطی را کاملا ببندید تا از نفوذ هوا جلوگیری شود.عوارض قرص fefol spansule

به خاطر داشته باشید كه هر كدام از مكمل‌های آهن دارای سطح متغیری از عنصر آهن هستند، بنابراین در مورد انتخاب نوع مكمل آهن خود از دكتر خودتان سوال كنید.

مقدمه

مؤسسه  پژوهشي – تحقيقاتي و اطلاع رساني طعام اسرار به عنوان پايه گذار روش هاي نوين سلامتي، بر اساس تغذيه صحيح، علمي و بازگرداندن تعادل عمومي و جسمي افراد، در سال 1378 تأسيس و تاکنون هزاران نفر از بيماران و افراد مختلف را با اصول صحيح تغذيه و پيروي از آن آشنا کرده است. اين مؤسسه با بهره گيري از متخصصان و کارشناسان زبده و کارآمد، مفتخر است که تجربيات درخشان به دست آمده در طرح هاي ويژه درماني خود را در اختيار عموم هموطنان قرار دهد.

ما با استفاده از تمامي امکانات درماني مفيد و بدون هر گونه عارضه که مشتمل بر پزشکي نوين، طب سنتي ، رژيم درماني تخصصي، ورزش وغيره است، روشي را ابداع نموديم که درنوع خود منحصر بفرد است. خلاصه تمامي اين روش ها اين است که بدون استفاده از دارو و تنها با استفاده از خواص شفابخش خوراکي ها مي توان به درمان ها و نتايجی دست يافت که بيشتر به شفا و معجزه مي ماند تا درمان!

با علم به اينکه همه چيز را همه کس مي دانند، اين مرکز براي کسب اطلاعات بيشتر و تطبيق آگاهي هاي خود با دانش روز دنيا به طور شبانه روزي جديدترين مقالات را از طريق اينترنت استخراج مي نمايد و از هر آنچه که در خصوص چاقي و لاغري در هر گوشه دنيا منتشر مي شود آگاهي مي يابد و همواره قصد آن را دارد که بتواند به نحو احسن پاسخگوي مراجعين خود باشد و خلاصه اينکه اين مرکز تحقيقاتي هر آنچه که در رؤياها مي گنجد را  در يک جا جمع کرده و مشغول تکميل آن است.عوارض قرص fefol spansule

اين مؤسسه تاکنون توانسته است که  هزاران نفر را در قالب ويزيت هاي انفرادي و کلاس هاي دسته جمعي، تحت تأثير اهداف و يافته هاي خود قرار دهد و چنانچه خوانندگان مقالات پژوهشي مؤسسه را نيز به اين تعداد اضافه کنيم، مشاهده مي شود که ارزيابي بسيار مثبت واميدوار کننده اي خواهيم داشت.

لازم به ذکر است که اين مؤسسه به واسطه استقلال در عملکرد خود، تاکنون از هر گونه وابستگي به ادارات دولتي جدا بوده و ضمن آنکه تمام اعمال وامور خود را بر اساس مقررات وقوانين انجام می دهد، با اين وجود از هيچ ارگان يا سازمانی دستور دريافت نمي کند .

مجوزهای کسب شده توسط مؤسسه

مؤسسه تحقيقاتي – پژوهشي طعام اسرار با توجه به ابعاد کاري خود، در حال حاضر داراي مجوزهاي زير است:

اساسنامه

اساسنامه این موسسه به شرح زیر می باشد:

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

آدرس سایت

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

با ما تماس بگيريد

ما با استفاده از تمامي امکانات درماني مفيد و بدون هر گونه عارضه، تلفیقی از پزشکي نوين، طب سنتي، رژيم درماني تخصصي، ورزش و ….. روشي را ابداع نموديم که پس از مدتي با نام طعام اسرار خود را به ظهور رسانید. چکیده تمامي اين روش ها اين است که بدون استفاده از دارو و تنها با استفاده از خواص خوراکي ها مي توان به درمان ها و نتايجی دست يافت که باور آن کمی مشکل به نظر می آید!

فیفول متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن میشود. آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند. این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن میشود.

فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید در دوران بارداری مورد استفاده قرار میگیرد.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:

هشدار ها و اقدامات احتیاطی:

به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.عوارض قرص fefol spansule

مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمیشود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید:

درصورت استفاده از هرگونه داروی دیگر؛ به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر، با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:

مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی توصیه میشود.

درصورتی که باردار هستید، قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد شیر میدهید؛ پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید.

فیفول حاوی مقادیری ساکارز است. اگر دچار اختلال عدم تحمل برخی از قند ها هستید پیش از مصرف فیفول به پزشک اطلاع دهید.

دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید.

یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از مصرف چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل نباید از فیفول استفاده کنید. این مواد میتوانند میزان جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C میتوانند سبب افزایش جذب آهن شوند.

فیفول معمولا بصورت یک کپسول در روز مصرف میشود. برخی از افراد باردار ممکن است به مقادیر بیشتری از آهن نیاز داشته باشند. درصورت ضرورت پزشک شما میتواند مقدار دوز دارو را افزایش دهد.

کپسول فیفول را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. گرچه آهن با معده خالی بهتر جذب میشود اما برای کاهش دادن ناراحتی های احتمالی دستگاه گوارش میتوان آن را پس از غذا نیز مصرف کرد.

به دلیل افزایش عوارض جانبی از جویدن، مکیدن و یا نگه داشتن کپسول فیفول در دهان خودداری کنید. در عوض میتوان کپسول را باز کرد و آن را با غذای نرم و سرد مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

پزشک و یا دکتر داروساز مدت زمان استفاده از فیفول را برای شما تعیین خواهد کرد.

درصورت مصرف بیش از حد:

درصورت استفاده بیش از حد از فیفول (اووردوز) و یا بلعیدن تعداد زیادی از دارو ها توسط کودک یا فرد دیگر فورا به اورژانس مراجعه کنید.

اووردوز با آهن در کودکان میتواند مرگبار باشد.

علایم مصرف بیش از حد:

در 24 ساعت اول: علایم مسمومیت معده یا روده مانند اسهال. اختلالات قلبی مانند فشار خون پایین و تاکی کاردی (تند تپشی). بروز تغییرات متابولیک مانند بالا رفتن اسیدیته بدن و یا قند خون. افسردگی عصبی از خستگی تا کما. (تسکین موقتی علایم ممکن است رخ دهد.)

پس از 24 ساعت: مسمومیت و انسداد معده و روده، شوک، افزایش اسیدیته بدن، کما، نارسایی کبدی، زردی چشم ها و پوست، کاهش قند خون، اختلالات انعقاد خون، کاهش ادرار، نارسایی کلیه، تجمع مایع در ریه ها

درصورت فراموش کردن مصرف دارو:

به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

مواد تشکیل دهنده فعال: سولفات آهن (150 میلی گرم) و فولیک اسید (500 میکروگرم)

مواد تشکیل دهنده غیرفعال: ساکارز، نشاسته ذرت، کائولن سنگین، ژلاتین، تیتانیوم دی اکسید، اکسید آهن قرمز، گلیسرول مونو استئارات، موم سفید، کلسیم سولفات دی هیدرات، کینولین زرد و…

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود:

زخم های دهانی (درصورت استفاده نادرست مانند مکیدن یا جویدن دارو. همچنین افراد سالمند و یا بیمارانی که در بلع دارو مشکل دارند ممکن است دچار زخم گلو یا مری شوند. اگر کپسول وارد مجاری تنفسی شود میتواند سبب التهاب نایژه ها شود.)

تمام عوارض جانبی که برایتان اتفاق میفتد را با پزشک درمیان بگذارید.

دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. اووردوز با فیفول میتواند مرگبار باشد.

جهت محافظت از تابش نور، دارو را در بسته بندی آن نگهداری کنید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته خودداری کنید.

درصورت متوجه شدن هرگونه تغییرات در شکل کپسول مانند شکستگی، از مصرف آن خودداری کنید.

برای شیوه صحیح دور ریختن دارو های بلا استفاده با دکتر داروساز مشورت کنید. دفع دارو ها از طریق زباله های خانگی یا مجاری فاضلاب میتواند باعث آلودگی محیط زیست شود.

اگر هنوز سوالی در رابطه با فیفول دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 09 بهم 1396

مرجع : www.drugs.com

سلام من 31 سالمه مجردم میخواستم بدونم مصرف این قرص برای من توصیه میشه. تو دوران کودکی مشکل سرگیجه داشتم و تنم درد میگرفت.الان فقط بدن ضعیف دارم حین تمرین کمی لرزش دست و پا دارم قرص جوشان ویتامینc مصرف میکنم. ممنون.

ارسال جواب

عوارض قرص fefol spansule

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام
۴۳ساله هستم ۱ماه هست که فیفول مصرف میکنم روزی ۳عدد و این وعده مصرف دارویی را پزشک برایم تجویز کرده تو این ماه ۲بار پریود شدم میخواستم بدونم این از عوارض فیفول هست یا نه

ارسال جواب

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام،من این قرص رو ۲ ساعت بعد از قرص کلسیم د میخورم آیا فاصله بینشون کافیه؟و بعد مصرف این قرص تپش قلب شدید میگیرم الان چندماهه که هرشب میخورم چون تو دوره بارداری هستم آیا باید قطعش کنم؟

ارسال جواب

آیافیفول چاق کننده هست

ارسال جواب

پس چرا دکتر برای کودک من تجویز کرده اگه مجاز نیست کودک استفاده کنه

ارسال جواب

سلام،من تامیرم داروخونه نمیتونم بگم فیفول خندم میگیره بایدقبلش چی بخورم که نخندم یبارگفتم فوفول گفت عمته

ارسال جواب

آیامیتواندکم خونی شدیدرادرمان کند

ارسال جواب

سلام
مصرف این مکمل موجب برطرف شدن کمبود آهن در بدن می شود.
به تشخیص پزشک بستگی دارد که اگر با مصرف این مکمل مشکل شما برطرف شود نیاز به مصرف مکمل دیگر یا دوز مصرفی بیشتر نیست.
در غیر اینصورت باید از جایگزین قوی تر یا دوز مصرفی بیشتر استفاده کنید.

سلام .حدود ۷-۸ ماهه پیش دو تا آمپول فرینجکت وریدی تزریق کردم الان می تونم فیفول بخورم؟

ارسال جواب

باسلام.میخواستم بدونم بعدازمصرف سه ورق کپسول فیفول بازهم میتوانم بگیرم واستفاده کنم چون ذخیره آهنم سه بود

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

فیفول متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن میشود. آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند. این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن میشود.

فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید در دوران بارداری مورد استفاده قرار میگیرد.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:

هشدار ها و اقدامات احتیاطی:

به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.عوارض قرص fefol spansule

مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمیشود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید:

درصورت استفاده از هرگونه داروی دیگر؛ به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر، با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:

مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی توصیه میشود.

درصورتی که باردار هستید، قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد شیر میدهید؛ پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید.

فیفول حاوی مقادیری ساکارز است. اگر دچار اختلال عدم تحمل برخی از قند ها هستید پیش از مصرف فیفول به پزشک اطلاع دهید.

دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید.

یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از مصرف چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل نباید از فیفول استفاده کنید. این مواد میتوانند میزان جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C میتوانند سبب افزایش جذب آهن شوند.

فیفول معمولا بصورت یک کپسول در روز مصرف میشود. برخی از افراد باردار ممکن است به مقادیر بیشتری از آهن نیاز داشته باشند. درصورت ضرورت پزشک شما میتواند مقدار دوز دارو را افزایش دهد.

کپسول فیفول را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. گرچه آهن با معده خالی بهتر جذب میشود اما برای کاهش دادن ناراحتی های احتمالی دستگاه گوارش میتوان آن را پس از غذا نیز مصرف کرد.

به دلیل افزایش عوارض جانبی از جویدن، مکیدن و یا نگه داشتن کپسول فیفول در دهان خودداری کنید. در عوض میتوان کپسول را باز کرد و آن را با غذای نرم و سرد مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

پزشک و یا دکتر داروساز مدت زمان استفاده از فیفول را برای شما تعیین خواهد کرد.

درصورت مصرف بیش از حد:

درصورت استفاده بیش از حد از فیفول (اووردوز) و یا بلعیدن تعداد زیادی از دارو ها توسط کودک یا فرد دیگر فورا به اورژانس مراجعه کنید.

اووردوز با آهن در کودکان میتواند مرگبار باشد.

علایم مصرف بیش از حد:

در 24 ساعت اول: علایم مسمومیت معده یا روده مانند اسهال. اختلالات قلبی مانند فشار خون پایین و تاکی کاردی (تند تپشی). بروز تغییرات متابولیک مانند بالا رفتن اسیدیته بدن و یا قند خون. افسردگی عصبی از خستگی تا کما. (تسکین موقتی علایم ممکن است رخ دهد.)

پس از 24 ساعت: مسمومیت و انسداد معده و روده، شوک، افزایش اسیدیته بدن، کما، نارسایی کبدی، زردی چشم ها و پوست، کاهش قند خون، اختلالات انعقاد خون، کاهش ادرار، نارسایی کلیه، تجمع مایع در ریه ها

درصورت فراموش کردن مصرف دارو:

به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

مواد تشکیل دهنده فعال: سولفات آهن (150 میلی گرم) و فولیک اسید (500 میکروگرم)

مواد تشکیل دهنده غیرفعال: ساکارز، نشاسته ذرت، کائولن سنگین، ژلاتین، تیتانیوم دی اکسید، اکسید آهن قرمز، گلیسرول مونو استئارات، موم سفید، کلسیم سولفات دی هیدرات، کینولین زرد و…

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود:

زخم های دهانی (درصورت استفاده نادرست مانند مکیدن یا جویدن دارو. همچنین افراد سالمند و یا بیمارانی که در بلع دارو مشکل دارند ممکن است دچار زخم گلو یا مری شوند. اگر کپسول وارد مجاری تنفسی شود میتواند سبب التهاب نایژه ها شود.)

تمام عوارض جانبی که برایتان اتفاق میفتد را با پزشک درمیان بگذارید.

دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. اووردوز با فیفول میتواند مرگبار باشد.

جهت محافظت از تابش نور، دارو را در بسته بندی آن نگهداری کنید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته خودداری کنید.

درصورت متوجه شدن هرگونه تغییرات در شکل کپسول مانند شکستگی، از مصرف آن خودداری کنید.

برای شیوه صحیح دور ریختن دارو های بلا استفاده با دکتر داروساز مشورت کنید. دفع دارو ها از طریق زباله های خانگی یا مجاری فاضلاب میتواند باعث آلودگی محیط زیست شود.

اگر هنوز سوالی در رابطه با فیفول دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 09 بهم 1396

مرجع : www.drugs.com

سلام من 31 سالمه مجردم میخواستم بدونم مصرف این قرص برای من توصیه میشه. تو دوران کودکی مشکل سرگیجه داشتم و تنم درد میگرفت.الان فقط بدن ضعیف دارم حین تمرین کمی لرزش دست و پا دارم قرص جوشان ویتامینc مصرف میکنم. ممنون.

ارسال جواب

عوارض قرص fefol spansule

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام
۴۳ساله هستم ۱ماه هست که فیفول مصرف میکنم روزی ۳عدد و این وعده مصرف دارویی را پزشک برایم تجویز کرده تو این ماه ۲بار پریود شدم میخواستم بدونم این از عوارض فیفول هست یا نه

ارسال جواب

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام،من این قرص رو ۲ ساعت بعد از قرص کلسیم د میخورم آیا فاصله بینشون کافیه؟و بعد مصرف این قرص تپش قلب شدید میگیرم الان چندماهه که هرشب میخورم چون تو دوره بارداری هستم آیا باید قطعش کنم؟

ارسال جواب

آیافیفول چاق کننده هست

ارسال جواب

پس چرا دکتر برای کودک من تجویز کرده اگه مجاز نیست کودک استفاده کنه

ارسال جواب

سلام،من تامیرم داروخونه نمیتونم بگم فیفول خندم میگیره بایدقبلش چی بخورم که نخندم یبارگفتم فوفول گفت عمته

ارسال جواب

آیامیتواندکم خونی شدیدرادرمان کند

ارسال جواب

سلام
مصرف این مکمل موجب برطرف شدن کمبود آهن در بدن می شود.
به تشخیص پزشک بستگی دارد که اگر با مصرف این مکمل مشکل شما برطرف شود نیاز به مصرف مکمل دیگر یا دوز مصرفی بیشتر نیست.
در غیر اینصورت باید از جایگزین قوی تر یا دوز مصرفی بیشتر استفاده کنید.

سلام .حدود ۷-۸ ماهه پیش دو تا آمپول فرینجکت وریدی تزریق کردم الان می تونم فیفول بخورم؟

ارسال جواب

باسلام.میخواستم بدونم بعدازمصرف سه ورق کپسول فیفول بازهم میتوانم بگیرم واستفاده کنم چون ذخیره آهنم سه بود

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

فیفول متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن میشود. آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند. این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن میشود.

فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید در دوران بارداری مورد استفاده قرار میگیرد.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:

هشدار ها و اقدامات احتیاطی:

به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.عوارض قرص fefol spansule

مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمیشود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید:

درصورت استفاده از هرگونه داروی دیگر؛ به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر، با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:

مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی توصیه میشود.

درصورتی که باردار هستید، قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد شیر میدهید؛ پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید.

فیفول حاوی مقادیری ساکارز است. اگر دچار اختلال عدم تحمل برخی از قند ها هستید پیش از مصرف فیفول به پزشک اطلاع دهید.

دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید.

یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از مصرف چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل نباید از فیفول استفاده کنید. این مواد میتوانند میزان جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C میتوانند سبب افزایش جذب آهن شوند.

فیفول معمولا بصورت یک کپسول در روز مصرف میشود. برخی از افراد باردار ممکن است به مقادیر بیشتری از آهن نیاز داشته باشند. درصورت ضرورت پزشک شما میتواند مقدار دوز دارو را افزایش دهد.

کپسول فیفول را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. گرچه آهن با معده خالی بهتر جذب میشود اما برای کاهش دادن ناراحتی های احتمالی دستگاه گوارش میتوان آن را پس از غذا نیز مصرف کرد.

به دلیل افزایش عوارض جانبی از جویدن، مکیدن و یا نگه داشتن کپسول فیفول در دهان خودداری کنید. در عوض میتوان کپسول را باز کرد و آن را با غذای نرم و سرد مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

پزشک و یا دکتر داروساز مدت زمان استفاده از فیفول را برای شما تعیین خواهد کرد.

درصورت مصرف بیش از حد:

درصورت استفاده بیش از حد از فیفول (اووردوز) و یا بلعیدن تعداد زیادی از دارو ها توسط کودک یا فرد دیگر فورا به اورژانس مراجعه کنید.

اووردوز با آهن در کودکان میتواند مرگبار باشد.

علایم مصرف بیش از حد:

در 24 ساعت اول: علایم مسمومیت معده یا روده مانند اسهال. اختلالات قلبی مانند فشار خون پایین و تاکی کاردی (تند تپشی). بروز تغییرات متابولیک مانند بالا رفتن اسیدیته بدن و یا قند خون. افسردگی عصبی از خستگی تا کما. (تسکین موقتی علایم ممکن است رخ دهد.)

پس از 24 ساعت: مسمومیت و انسداد معده و روده، شوک، افزایش اسیدیته بدن، کما، نارسایی کبدی، زردی چشم ها و پوست، کاهش قند خون، اختلالات انعقاد خون، کاهش ادرار، نارسایی کلیه، تجمع مایع در ریه ها

درصورت فراموش کردن مصرف دارو:

به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

مواد تشکیل دهنده فعال: سولفات آهن (150 میلی گرم) و فولیک اسید (500 میکروگرم)

مواد تشکیل دهنده غیرفعال: ساکارز، نشاسته ذرت، کائولن سنگین، ژلاتین، تیتانیوم دی اکسید، اکسید آهن قرمز، گلیسرول مونو استئارات، موم سفید، کلسیم سولفات دی هیدرات، کینولین زرد و…

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود:

زخم های دهانی (درصورت استفاده نادرست مانند مکیدن یا جویدن دارو. همچنین افراد سالمند و یا بیمارانی که در بلع دارو مشکل دارند ممکن است دچار زخم گلو یا مری شوند. اگر کپسول وارد مجاری تنفسی شود میتواند سبب التهاب نایژه ها شود.)

تمام عوارض جانبی که برایتان اتفاق میفتد را با پزشک درمیان بگذارید.

دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. اووردوز با فیفول میتواند مرگبار باشد.

جهت محافظت از تابش نور، دارو را در بسته بندی آن نگهداری کنید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته خودداری کنید.

درصورت متوجه شدن هرگونه تغییرات در شکل کپسول مانند شکستگی، از مصرف آن خودداری کنید.

برای شیوه صحیح دور ریختن دارو های بلا استفاده با دکتر داروساز مشورت کنید. دفع دارو ها از طریق زباله های خانگی یا مجاری فاضلاب میتواند باعث آلودگی محیط زیست شود.

اگر هنوز سوالی در رابطه با فیفول دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 09 بهم 1396

مرجع : www.drugs.com

سلام من 31 سالمه مجردم میخواستم بدونم مصرف این قرص برای من توصیه میشه. تو دوران کودکی مشکل سرگیجه داشتم و تنم درد میگرفت.الان فقط بدن ضعیف دارم حین تمرین کمی لرزش دست و پا دارم قرص جوشان ویتامینc مصرف میکنم. ممنون.

ارسال جواب

عوارض قرص fefol spansule

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام
۴۳ساله هستم ۱ماه هست که فیفول مصرف میکنم روزی ۳عدد و این وعده مصرف دارویی را پزشک برایم تجویز کرده تو این ماه ۲بار پریود شدم میخواستم بدونم این از عوارض فیفول هست یا نه

ارسال جواب

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام،من این قرص رو ۲ ساعت بعد از قرص کلسیم د میخورم آیا فاصله بینشون کافیه؟و بعد مصرف این قرص تپش قلب شدید میگیرم الان چندماهه که هرشب میخورم چون تو دوره بارداری هستم آیا باید قطعش کنم؟

ارسال جواب

آیافیفول چاق کننده هست

ارسال جواب

پس چرا دکتر برای کودک من تجویز کرده اگه مجاز نیست کودک استفاده کنه

ارسال جواب

سلام،من تامیرم داروخونه نمیتونم بگم فیفول خندم میگیره بایدقبلش چی بخورم که نخندم یبارگفتم فوفول گفت عمته

ارسال جواب

آیامیتواندکم خونی شدیدرادرمان کند

ارسال جواب

سلام
مصرف این مکمل موجب برطرف شدن کمبود آهن در بدن می شود.
به تشخیص پزشک بستگی دارد که اگر با مصرف این مکمل مشکل شما برطرف شود نیاز به مصرف مکمل دیگر یا دوز مصرفی بیشتر نیست.
در غیر اینصورت باید از جایگزین قوی تر یا دوز مصرفی بیشتر استفاده کنید.

سلام .حدود ۷-۸ ماهه پیش دو تا آمپول فرینجکت وریدی تزریق کردم الان می تونم فیفول بخورم؟

ارسال جواب

باسلام.میخواستم بدونم بعدازمصرف سه ورق کپسول فیفول بازهم میتوانم بگیرم واستفاده کنم چون ذخیره آهنم سه بود

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

فیفول متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن میشود. آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند. این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن میشود.

فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید در دوران بارداری مورد استفاده قرار میگیرد.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:

هشدار ها و اقدامات احتیاطی:

به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.عوارض قرص fefol spansule

مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمیشود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید:

درصورت استفاده از هرگونه داروی دیگر؛ به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر، با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:

مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی توصیه میشود.

درصورتی که باردار هستید، قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد شیر میدهید؛ پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید.

فیفول حاوی مقادیری ساکارز است. اگر دچار اختلال عدم تحمل برخی از قند ها هستید پیش از مصرف فیفول به پزشک اطلاع دهید.

دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید.

یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از مصرف چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل نباید از فیفول استفاده کنید. این مواد میتوانند میزان جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C میتوانند سبب افزایش جذب آهن شوند.

فیفول معمولا بصورت یک کپسول در روز مصرف میشود. برخی از افراد باردار ممکن است به مقادیر بیشتری از آهن نیاز داشته باشند. درصورت ضرورت پزشک شما میتواند مقدار دوز دارو را افزایش دهد.

کپسول فیفول را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. گرچه آهن با معده خالی بهتر جذب میشود اما برای کاهش دادن ناراحتی های احتمالی دستگاه گوارش میتوان آن را پس از غذا نیز مصرف کرد.

به دلیل افزایش عوارض جانبی از جویدن، مکیدن و یا نگه داشتن کپسول فیفول در دهان خودداری کنید. در عوض میتوان کپسول را باز کرد و آن را با غذای نرم و سرد مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

پزشک و یا دکتر داروساز مدت زمان استفاده از فیفول را برای شما تعیین خواهد کرد.

درصورت مصرف بیش از حد:

درصورت استفاده بیش از حد از فیفول (اووردوز) و یا بلعیدن تعداد زیادی از دارو ها توسط کودک یا فرد دیگر فورا به اورژانس مراجعه کنید.

اووردوز با آهن در کودکان میتواند مرگبار باشد.

علایم مصرف بیش از حد:

در 24 ساعت اول: علایم مسمومیت معده یا روده مانند اسهال. اختلالات قلبی مانند فشار خون پایین و تاکی کاردی (تند تپشی). بروز تغییرات متابولیک مانند بالا رفتن اسیدیته بدن و یا قند خون. افسردگی عصبی از خستگی تا کما. (تسکین موقتی علایم ممکن است رخ دهد.)

پس از 24 ساعت: مسمومیت و انسداد معده و روده، شوک، افزایش اسیدیته بدن، کما، نارسایی کبدی، زردی چشم ها و پوست، کاهش قند خون، اختلالات انعقاد خون، کاهش ادرار، نارسایی کلیه، تجمع مایع در ریه ها

درصورت فراموش کردن مصرف دارو:

به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

مواد تشکیل دهنده فعال: سولفات آهن (150 میلی گرم) و فولیک اسید (500 میکروگرم)

مواد تشکیل دهنده غیرفعال: ساکارز، نشاسته ذرت، کائولن سنگین، ژلاتین، تیتانیوم دی اکسید، اکسید آهن قرمز، گلیسرول مونو استئارات، موم سفید، کلسیم سولفات دی هیدرات، کینولین زرد و…

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود:

زخم های دهانی (درصورت استفاده نادرست مانند مکیدن یا جویدن دارو. همچنین افراد سالمند و یا بیمارانی که در بلع دارو مشکل دارند ممکن است دچار زخم گلو یا مری شوند. اگر کپسول وارد مجاری تنفسی شود میتواند سبب التهاب نایژه ها شود.)

تمام عوارض جانبی که برایتان اتفاق میفتد را با پزشک درمیان بگذارید.

دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. اووردوز با فیفول میتواند مرگبار باشد.

جهت محافظت از تابش نور، دارو را در بسته بندی آن نگهداری کنید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته خودداری کنید.

درصورت متوجه شدن هرگونه تغییرات در شکل کپسول مانند شکستگی، از مصرف آن خودداری کنید.

برای شیوه صحیح دور ریختن دارو های بلا استفاده با دکتر داروساز مشورت کنید. دفع دارو ها از طریق زباله های خانگی یا مجاری فاضلاب میتواند باعث آلودگی محیط زیست شود.

اگر هنوز سوالی در رابطه با فیفول دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 09 بهم 1396

مرجع : www.drugs.com

سلام من 31 سالمه مجردم میخواستم بدونم مصرف این قرص برای من توصیه میشه. تو دوران کودکی مشکل سرگیجه داشتم و تنم درد میگرفت.الان فقط بدن ضعیف دارم حین تمرین کمی لرزش دست و پا دارم قرص جوشان ویتامینc مصرف میکنم. ممنون.

ارسال جواب

عوارض قرص fefol spansule

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام
۴۳ساله هستم ۱ماه هست که فیفول مصرف میکنم روزی ۳عدد و این وعده مصرف دارویی را پزشک برایم تجویز کرده تو این ماه ۲بار پریود شدم میخواستم بدونم این از عوارض فیفول هست یا نه

ارسال جواب

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام،من این قرص رو ۲ ساعت بعد از قرص کلسیم د میخورم آیا فاصله بینشون کافیه؟و بعد مصرف این قرص تپش قلب شدید میگیرم الان چندماهه که هرشب میخورم چون تو دوره بارداری هستم آیا باید قطعش کنم؟

ارسال جواب

آیافیفول چاق کننده هست

ارسال جواب

پس چرا دکتر برای کودک من تجویز کرده اگه مجاز نیست کودک استفاده کنه

ارسال جواب

سلام،من تامیرم داروخونه نمیتونم بگم فیفول خندم میگیره بایدقبلش چی بخورم که نخندم یبارگفتم فوفول گفت عمته

ارسال جواب

آیامیتواندکم خونی شدیدرادرمان کند

ارسال جواب

سلام
مصرف این مکمل موجب برطرف شدن کمبود آهن در بدن می شود.
به تشخیص پزشک بستگی دارد که اگر با مصرف این مکمل مشکل شما برطرف شود نیاز به مصرف مکمل دیگر یا دوز مصرفی بیشتر نیست.
در غیر اینصورت باید از جایگزین قوی تر یا دوز مصرفی بیشتر استفاده کنید.

سلام .حدود ۷-۸ ماهه پیش دو تا آمپول فرینجکت وریدی تزریق کردم الان می تونم فیفول بخورم؟

ارسال جواب

باسلام.میخواستم بدونم بعدازمصرف سه ورق کپسول فیفول بازهم میتوانم بگیرم واستفاده کنم چون ذخیره آهنم سه بود

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

فیفول متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن میشود. آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند. این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن میشود.

فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید در دوران بارداری مورد استفاده قرار میگیرد.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:

هشدار ها و اقدامات احتیاطی:

به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.عوارض قرص fefol spansule

مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمیشود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید:

درصورت استفاده از هرگونه داروی دیگر؛ به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر، با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:

مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی توصیه میشود.

درصورتی که باردار هستید، قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد شیر میدهید؛ پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید.

فیفول حاوی مقادیری ساکارز است. اگر دچار اختلال عدم تحمل برخی از قند ها هستید پیش از مصرف فیفول به پزشک اطلاع دهید.

دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید.

یک ساعت قبل و یا دو ساعت پس از مصرف چای، قهوه، شیر، تخم مرغ و غلات کامل نباید از فیفول استفاده کنید. این مواد میتوانند میزان جذب آهن را کاهش دهند. گوشت و محصولات حاوی ویتامین C میتوانند سبب افزایش جذب آهن شوند.

فیفول معمولا بصورت یک کپسول در روز مصرف میشود. برخی از افراد باردار ممکن است به مقادیر بیشتری از آهن نیاز داشته باشند. درصورت ضرورت پزشک شما میتواند مقدار دوز دارو را افزایش دهد.

کپسول فیفول را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. گرچه آهن با معده خالی بهتر جذب میشود اما برای کاهش دادن ناراحتی های احتمالی دستگاه گوارش میتوان آن را پس از غذا نیز مصرف کرد.

به دلیل افزایش عوارض جانبی از جویدن، مکیدن و یا نگه داشتن کپسول فیفول در دهان خودداری کنید. در عوض میتوان کپسول را باز کرد و آن را با غذای نرم و سرد مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

پزشک و یا دکتر داروساز مدت زمان استفاده از فیفول را برای شما تعیین خواهد کرد.

درصورت مصرف بیش از حد:

درصورت استفاده بیش از حد از فیفول (اووردوز) و یا بلعیدن تعداد زیادی از دارو ها توسط کودک یا فرد دیگر فورا به اورژانس مراجعه کنید.

اووردوز با آهن در کودکان میتواند مرگبار باشد.

علایم مصرف بیش از حد:

در 24 ساعت اول: علایم مسمومیت معده یا روده مانند اسهال. اختلالات قلبی مانند فشار خون پایین و تاکی کاردی (تند تپشی). بروز تغییرات متابولیک مانند بالا رفتن اسیدیته بدن و یا قند خون. افسردگی عصبی از خستگی تا کما. (تسکین موقتی علایم ممکن است رخ دهد.)

پس از 24 ساعت: مسمومیت و انسداد معده و روده، شوک، افزایش اسیدیته بدن، کما، نارسایی کبدی، زردی چشم ها و پوست، کاهش قند خون، اختلالات انعقاد خون، کاهش ادرار، نارسایی کلیه، تجمع مایع در ریه ها

درصورت فراموش کردن مصرف دارو:

به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.

مواد تشکیل دهنده فعال: سولفات آهن (150 میلی گرم) و فولیک اسید (500 میکروگرم)

مواد تشکیل دهنده غیرفعال: ساکارز، نشاسته ذرت، کائولن سنگین، ژلاتین، تیتانیوم دی اکسید، اکسید آهن قرمز، گلیسرول مونو استئارات، موم سفید، کلسیم سولفات دی هیدرات، کینولین زرد و…

درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود:

زخم های دهانی (درصورت استفاده نادرست مانند مکیدن یا جویدن دارو. همچنین افراد سالمند و یا بیمارانی که در بلع دارو مشکل دارند ممکن است دچار زخم گلو یا مری شوند. اگر کپسول وارد مجاری تنفسی شود میتواند سبب التهاب نایژه ها شود.)

تمام عوارض جانبی که برایتان اتفاق میفتد را با پزشک درمیان بگذارید.

دارو را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. اووردوز با فیفول میتواند مرگبار باشد.

جهت محافظت از تابش نور، دارو را در بسته بندی آن نگهداری کنید.

از مصرف داروی تاریخ گذشته خودداری کنید.

درصورت متوجه شدن هرگونه تغییرات در شکل کپسول مانند شکستگی، از مصرف آن خودداری کنید.

برای شیوه صحیح دور ریختن دارو های بلا استفاده با دکتر داروساز مشورت کنید. دفع دارو ها از طریق زباله های خانگی یا مجاری فاضلاب میتواند باعث آلودگی محیط زیست شود.

اگر هنوز سوالی در رابطه با فیفول دارید. میتوانید آن را در انجمن پرسش و پاسخ مطرح کرده و متخصصین مربوطه در وب سایت به آن جواب دهند.

مترجم:
فرهاد نامدار

نوشته شده در 09 بهم 1396

مرجع : www.drugs.com

سلام من 31 سالمه مجردم میخواستم بدونم مصرف این قرص برای من توصیه میشه. تو دوران کودکی مشکل سرگیجه داشتم و تنم درد میگرفت.الان فقط بدن ضعیف دارم حین تمرین کمی لرزش دست و پا دارم قرص جوشان ویتامینc مصرف میکنم. ممنون.

ارسال جواب

عوارض قرص fefol spansule

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام
۴۳ساله هستم ۱ماه هست که فیفول مصرف میکنم روزی ۳عدد و این وعده مصرف دارویی را پزشک برایم تجویز کرده تو این ماه ۲بار پریود شدم میخواستم بدونم این از عوارض فیفول هست یا نه

ارسال جواب

پرسشتان را در بخش سوالات (انجمن) مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

سلام،من این قرص رو ۲ ساعت بعد از قرص کلسیم د میخورم آیا فاصله بینشون کافیه؟و بعد مصرف این قرص تپش قلب شدید میگیرم الان چندماهه که هرشب میخورم چون تو دوره بارداری هستم آیا باید قطعش کنم؟

ارسال جواب

آیافیفول چاق کننده هست

ارسال جواب

پس چرا دکتر برای کودک من تجویز کرده اگه مجاز نیست کودک استفاده کنه

ارسال جواب

سلام،من تامیرم داروخونه نمیتونم بگم فیفول خندم میگیره بایدقبلش چی بخورم که نخندم یبارگفتم فوفول گفت عمته

ارسال جواب

آیامیتواندکم خونی شدیدرادرمان کند

ارسال جواب

سلام
مصرف این مکمل موجب برطرف شدن کمبود آهن در بدن می شود.
به تشخیص پزشک بستگی دارد که اگر با مصرف این مکمل مشکل شما برطرف شود نیاز به مصرف مکمل دیگر یا دوز مصرفی بیشتر نیست.
در غیر اینصورت باید از جایگزین قوی تر یا دوز مصرفی بیشتر استفاده کنید.

سلام .حدود ۷-۸ ماهه پیش دو تا آمپول فرینجکت وریدی تزریق کردم الان می تونم فیفول بخورم؟

ارسال جواب

باسلام.میخواستم بدونم بعدازمصرف سه ورق کپسول فیفول بازهم میتوانم بگیرم واستفاده کنم چون ذخیره آهنم سه بود

ارسال جواب

شما می توانید سوال های خود را در انجمن پرسش و پاسخ وب سایت داروی مطرح کنید و پزشکان و متخصصین داروی در این رابطه پاسخ دهند.

برای در این وب سایت شما بایستی قوانین وب سایت را در این رابطه مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل داروی

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت داروی محفوظ میباشد و استفاده از محتوا و امکانات آن وابسته به رعایت قوانین آن میباشد.

عوارض مکمل های آهن برای کم خونی در زنان بیشتر است. زیرا در کل زنان نسبت به مردان نیاز بیشتری به آهن دارند. بنابراین مکمل های آهن را بیشتر مصرف می کنند و عوارض جانبی آن ممکن است واقعیت زندگی بسیاری از زنان باشد.

زنان بین سن 19 تا 50 سالگی 2 برابر مردان به قرص آهن نیاز دارند.مصرف توصیه شده آهن برای زنان، 18 میلی گرم در روز در مقابل 8 میلی گرم در روز برای مردان می باشد.هنگام شروع مصرف مکمل های آهن ممکن است ناراحتی معده، یبوست،حالت تهوع و استفراغ داشته باشید.

اینها جزء عوارض جدی مکمل های آهن نیستند ؛ در این بخش از سلامت نمناک به چند مورد از عوارض آن اشاره خواهیم کرد که مشکلات جدی به وجود می آورند و چگونگی جلوگیری از آن را به شما یاد خواهیم داد.

دو نوع مکمل آهن وجود دارد که بعضی غیر آهنی و بعضی آهنی هستند.مکمل های غیر آهنی توسط بدن بهتر جذب می شوند و حاوی تقریبا 33 درصد آهن می باشند ، معمولا این مکمل ها ترجیح داده می شوند .عوارض قرص fefol spansule

سه نوع مکمل غیر آهنی وجود دارد، که عبارتند از:سولفات آهن، فومارات آهن و گلوکونات آهن .دوز معمول مکمل های آهن 325 میلی گرم می باشد.

با توجه به شدت کم خونی شما، دوز مصرفی در روز برای مکمل های آهن را تعیین میکنند.ممکن است هر روز به 60 تا 200 میلی گرم آهن نیاز داشته باشید. و یا هر روز از 2 الی 3 عدد قرص به جای آن استفاده کنید.

علائم گوارشی و آسیب های شکمی برای این مکمل ها وجود دارد و تقریباً یک چهارم افراد مبتلا به آنمی که از مکمل های آهن استفاده می کنند، این عوارض جانبی دستگاه گوارش، مانند:نارسایی معده، یبوست را تجربه میکنند.

در حالی که دوره های شدید قاعدگی یکی از علل اصلی کم خونی هستند، دلایل دیگری مانند خونریزی داخلی وجود دارد که علت آن، کمبود آهن نیست.

اگر دچار تب و یا خون در مدفوع ،درد شدید شکم ،درد و گرفتگی، کم خونی شدید شوید،ممکن است که به علت شرایط جدی تری باشد. پس بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

هنگامی که علت کم خونی شما کمبود آهن باشد و نه چیزی جدی تر،می توانید از روش هایی استفاده کنید که به کم کردن عوارض جانبی مکمل آهن کمک میکنند.

1. یک لیوان آب پرتقال را با قرص بنوشید، که ویتامین c موجود در آب پرتقال جذب آهن را افزایش میدهد.

2. هر داروی دیگری، حداقل دو ساعت قبل از قرص آهن مصرف شود. داروها ممکن است باعث کاهش جذب قرص آهن شوند.

3. هنگام مصرف مکمل های آهن از مصرف کلسیم اجتناب کنید.

4. قرص ها را در جای خنک نگه دارید. ترجیحاً در کابینت آشپزخانه به جای حمام یا هر جای دیگری.

5. یاد داشته باشید که مکمل آهن برای طولانی مدت باید استفاده شود. تا شش ماه پس از شروع درمان مجبورید مکمل های آهن را برای بهبودی از کم خونی ادامه دهید.

 

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

فیفول (Fefol) متعلق به گروهی از دارو هاست که به مکمل ها و مواد معدنی موسوم هستند. فیفول موجب جایگزین شدن آهن در بدن می شود.

آهن یک ماده معدنی است که بدن برای تولید گلبول های قرمز به آن نیاز دارد. درصورت کمبود آهن، بدن قادر نخواهد بود تا تعداد کافی از گلبول های قرمز را تولید کند.

این وضعیت باعث به وجود آمدن کم خونی فقر آهن می شود. کمبود آهن یا همان کم خونی از مشکلات بسیار شایع مخصوصا در میان خانم‌هاست که عملکرد کلی بدن را تحت تاثیر قرار داده و باعث خستگی و دیگر مشکلات برای فرد می‌گردد.

آهن نقش اساسی در بدن شما بازی می کند. مهمترین وظیفه آهن در بدن انتقال اکسیژن است. آهن جزء اساسی “هموگلوبین” است که در گلبولهای قرمز خون قرار دارد و اکسیژن را به بافتهای مختلف بدن می رساند.عوارض قرص fefol spansule

بنابراین اگر بدن شما آهن کافی نداشته باشد نمی تواند هموگلوبین کافی بسازد و در نتیجه کارآیی و تعداد گلبولهای قرمز خون افت می کند و بدن دچار خستگی زودرس و افت عملکرد می شود.


بیشتر بخوانید:

انواع قرص آهن / معرفی و شناخت انواع قرص آهن برای درمان کم حونی


کپسول آهن فیفول برای تأمین نیاز روزانه بدن به اسید فولیک و آهن توصیه می شود. هم آقایان و هم بانوان می توانند از کپسول ففول استفاده نمایند ولی استفاده برای بانوان در دوران قاعدگی و همچنین بارداری ( از هفته سیزدهم به بعد) توصیه می شود. کپسول ففول (فیفول) محتوی آهن و اسید فولیک است که در طبقه بندی دارویی می توان آنرا ویتامین همراه با مینرال دسته بندی کرد.

فیفول برای پیشگیری و یا درمان کم خونی فقرآهن و یا کمبود فولیک اسید در دوران بارداری مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن آهن در حفظ سلامت پوست مو ناخن و سایر بافت‌های بدن نیز نقش اساسی دارد. اما اینکه بدن شما به چه میزان آهن به طور روزانه نیازمند است به سن، جنس و وضع سلامتی شما بستگی دارد.





روزانه 1 عدد قرص فیفول یا مطابق با دستور پزشک و داروساز

به دلیل بروز زخم های دهانی و تغییر رنگ دندان ها، باید از مکیدن، جویدن یا نگه داشتن دارو در دهان خودداری شود. دارو را بصورت کامل و با یک لیوان آب ببلعید. اگر در بلع دارو مشکل دارید، در مورد نحوه مصرف با پزشک مشورت کنید.
مصرف این دارو برای کودکان و افراد مسن توصیه نمی شود.

درصورت داشتن هریک از موارد زیر پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید:


درصورت استفاده از هرگونه داروی دیگر؛ به ویژه موارد ذکر شده در لیست زیر، با پزشک یا دکتر داروساز مشورت کنید:


مصرف قرص فیفول در دوران بارداری و شیردهی توصیه می شود.

درصورتی که باردار هستید، قصد باردار شدن دارید و یا به نوزاد شیر می دهید؛ پیش از مصرف فیفول با پزشک مشورت کنید.

فیفول حاوی مقادیری ساکارز است. اگر دچار اختلال عدم تحمل برخی از قند ها هستید پیش از مصرف فیفول به پزشک اطلاع دهید.

به محض یادآوری، داروی فراموش شده را مصرف کنید. اگر به نوبت مصرف بعدی دارو کمتر از 2 ساعت باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده اجتناب کنید. از مصرف داروی اضافی برای جبران نوبت از دست رفته خودداری کنید.


درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله:بثورات پوستی، تنگی نفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو فورا به اورژانس مراجعه کنید.

فیفول همچنین میتواند سبب عوارض جانبی زیر شود:

درصورت داشتن هریک از موارد زیر نباید از فیفول استفاده کنید:



بیشتر بخوانید:


درمان کمبود آهن در بدن


فواید و عوارض قرص آهن برای کودکان


مضرات مصرف بیش از حد آهن برای بدن


 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

موارد مصرف : – کمک به رفع کم خونی ناشی از کمبود آهن و اسید فولیک در بدن – جلوگیری از ريزش موی سر ناشی از آنمی- بهبود افسردگی- کمک به درمان آرتريت روماتوئيد

دستور مصرف : بزرگسالان ( آقایان و خانم های بالای 12 سال) : روزانه 1 کپسولخانم های باردار : روزانه 1 عدد بعد از هفته سیزدهم بارداری و یا طبق دستور پزشک

شرایط نگهداری : در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

موارد هشدار و نکات قابل توجه : – در صورت حساسیت به آهن ، فولیک اسید و اجزای تشکیل دهنده از مصرف آن خودداری کنید.- قرص های حاوی آهن را حتما با تجویز و مشورت پزشک مصرف نمایید.- در صورت داشتن بیماری های کبدی و معدی و همچنین داشتن ذخاير بيش از حد آهن در بدن از مصرف خودسرانه ی قرص های حاوی آهن خودداری کنید.

عوارض جانبی : ممکن است باعث تهوع و استفراغ ، یبوست و تيرگی مدفوع در افراد شود.عوارض قرص fefol spansule

تداخلات دارویی : به منظور افزايش جذب آهن موجود در فرآورده از مصرف همزمان آن با محصولات حاوی متيل گزانتين ها نظير: کافئين، تئين، تئوفيلين و … که در چای سياه، سبز و قهوه يافت می شود خودداري نماييد. مصرف همزمان اين فرآورده با داروهايی که به نوعی کاهنده اسيد معده هستند (نظير امپرازول، آلومينيوم ام جی و …) سبب کاهش جذب آهن خواهد شد.آنتی بيوتيک هايی مثل تتراسايکلين، داکسي سايکلين و  سيپروفلوکساسين باعث کاهش جذب آهن خواهند شد. همچنین مصرف همزمان اين مکمل با ساير مکمل های حاوی مينرال ها نظير: کلسيم، روی، مس و … به دليل کاهش جذب آهن در فرآورده توصيه نمی شود. در کنار موارد ياد شده مصرف همزمان ففول با رژيم پر لبنيات به دليل محتوای بالای کلسيم و نيز تخم مرغ سبب پايين آمدن جذب آهن اين فرآورده می شود.

اجزای تشکیل دهنده : 

آهن : آهن به دو صورت فروس و فریک وجود دارد بدن آهن فروس که احیا شده است را از روده ها بهتر جذب می کند جذب آهن فروس ۳ برابر آهن فریک است.جذب آهن در شرایطی که معده خالی است بهتر صورت می گیرد اما در بسیاری از افراد٬ مصرف مکمل آهن با معده ی خالی همراه با عوارضی همچون درد ناحیه شکم، سوزش سر دل، اسهال یا یبوست همراه است. در این افراد توصیه می شود که مکمل آهن را همراه با وعده غذایی مصرف کنند والبته این کار قابلیت جذب آهن را بشدت کم می کند.

فولیک اسید : اسيد فولیک، پس از تبديل به اسيد تتراهيدروفولیک، برای توليد گويچه های قرمز، سنتز پورين وتيميديلات ها ،متابوليسم اسيدهای آمينه از قبيل گليسين و متيونين و هيستيدين ضروری است.اسيد فولیک حتی در موارد سوءجذب تقريباً به طور كامل از مجرای گوارش جذب می شود. متابوليسم اين دارو كبدی است. زمان لازم برای رسيدن به اوج غلظت سرمی، 60-30 دقيقه است. دفع اسيد فولیک كليوی است.

Reference

فیفول (fefol) یک فرآورده­ خون ساز می باشد که شامل سولفات آهن و مقداری فولیک اسید است.

اختلالات گوارشی و یبوست از عوارض قرص فیفول می باشد.

– کلیه پاسخ هایی که توسط کارشناسان و متخصصان هر رشته به کاربران داده میشود کاملا حالت پیشنهادی دارند و نباید به عنوان تشخیص, تجویز, یا رهنمودهای تخصصی و قانونی تلقی شوند و در صورت لزوم شخصی بایستی حتما از منابع تخصصی تر مانند پزشکان متخصص, وکلا, و .

نیز کمک بگیرد.

عوارض قرص fefol spansule

این مسئولیت کاملا بر عهده مخاطبان است که قبل از هر نوع تصمیم گیری یا اقدامی از صحت و مفید بودن این اطلاعات برای خود اطمینان حاصل کرده و صرفا با مسئولیت خودشان به این پیشنهادات عمل کنند.

کلیه سوالات توسط کارشناسان رشته مربوط به هر مطلب پاسخ داده میشود.

به سوالات تکراری, خارج از موضوع, و غیرقابل انتشار پاسخ داده نمیشود.

عوارض قرص fefol spansule
عوارض قرص fefol spansule
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *