خواص خوردن بادام زميني

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بادام زمینی از آن دسته تنقلات خوشمزه و پرطرفداری است که اتفاقا مغذی و مفید هم هست. این مغز خوش‌طعم از گیاهان بومی آمریکای‌ جنوبی است و می‌توان آن را در گروه آجیل‌ها طبقه‌بندی کرد. مطالعات نشان می‌دهد یکی از خواص بادام زمینی کمک به کاهش وزن است. بادام زمینی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ و عروقی نیز مؤثر است. همراه ما باشید، امروز می‌خواهیم نکات مفیدی درباره بادام زمینی برایتان بگوییم.خواص خوردن بادام زميني

علمی این گیاه Arachis hypogea است که با ‌های پسته‌‌شامی، بادام‌ خاکی یا بادام‌ کوهی نیز شناخته می‌شود. بادام زمینی را باید از گیاهان دولپه‌ای دانست که در گروه حبوبات قرار‌ می‌گیرد. مردم ایالات‌متحده در اغلب مواقع بادام زمینی را به‌صورت سرخ‌شده و شور مصرف می‌کنند یا از کره‌ی آن در طبخ غذا استفاده می‌کنند. آنها به مصرف آن به‌صورت خام علاقه‌ای ندارند. از بادام زمینی محصولات دیگری نیز تولید می‌شود که شامل روغن‌ بادام زمینی، آرد و پروتئین بادام زمینی است. محصولات تولیدشده از بادام زمینی در انواع غذاها، دسرها، کیک‌ها، قنادی‌ها، اسنک‌ها و سس‌ها استفاده می‌شود.

جدول زیر اطلاعات دقیقی از تمام مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم بادام زمینی را نشان می‌دهد.

بادام زمینی چربی بالایی دارد و آن را در گروه دانه‌های روغنی طبقه‌بندی می‌کنند و به همین دلیل بخش عمده‌ای از بادام زمینی کشت شده در جهان برای ساخت و تولید روغن گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میزان چربی آن در حدود ۶۵-۴۴ درصد است و بخش عمده‌ی آن از چربی تک‌سیرنشده و چندسیر تشکیل شده‌است، همچنین بادام زمینی حاوی اسید اولئیک (۴۰-۶۰ درصد) و اسید لینولئیک است.

بادام زمینی حاوی پروتئین بالایی است. پروتئین بادام زمینی ۳۰-۲۲ درصد کالری دارد و به همین‌ خاطر آن را یکی از منابع بسیار غنی از پروتئین گیاهی می‌دانند. فراوان‌ترین پروتئین در بادام زمینی arachin و conarachin است که می‌تواند با ایجاد حساسیت در برخی افراد سلامت آنها را به خطر بیندازد.

میزان کربوهیدرات بادام زمینی پایین است. درواقع، میزان کربوهیدرات بادام زمینی در حدود ۱۶-۱۳ درصد از حجم کل آن است. با توجه‌ به پایین‌بودن میزان کربوهیدرات‌ها و بالابودن پروتئین، چربی و فیبر در بادام زمینی شاخص گلوکز نیز در این آجیل بسیار پایین است و در نتیجه مصرف آن بعد از هر وعده‌ی غذایی از ورود سریع کربوهیدرات‌ها به خون جلوگیری می‌کند و به همین دلیل مصرف بادام زمینی برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است.

بادام زمینی یک منبع غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. در ادامه به انواع مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در بادام زمینی اشاره‌‌ی کوتاهی می‌کنیم:

یکی از خواص بادام زمینی داشتن ترکیبات آنتی‌اکسیدان و بیواکتیو (زیست‌فعال) است. درواقع، بادام زمینی را می‌توان در گروه میوه‌های غنی از آنتی‌اکسیدان قرارداد. بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها در پوست بادام زمینی و بادام زمینی خام وجود دارد که به‌ندرت خورده می‌شوند.

در زیر به برخی از ترکیبات مهمی که در مغز بادام زمینی وجود دارد، اشاره می‌شود:

بادام زمینی شامل انواع مختلف ترکیبات گیاهی است. این ترکیبات شامل آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کوماریک اسید، رسوراترول، ایسفلاوون‌ها است. البته بادام زمینی شامل حاوی اسید فیتیک نیز هست که جذب آهن، روی و کلسیم را مختل می‌کند.

چاقی در آمریکا و بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه به‌شدت افزایش یافته است. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که بادام زمینی تأثیر زیادی روی کاهش و ثابت نگه داشتن وزن دارد. علی‌رغم بالابودن میزان چربی و کالری، بادام زمینی در افزایش وزن تأثیر ندارد. درواقع مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بادام زمینی می‌تواند به حفظ وزن کمک می‌کند و حتی در کاهش خطر ابتلا به چاقی نیز بسیار مؤثر باشد.

باید توجه داشت که یکی از خواص بادام زمینی اثرات بسیار مثبت آن بر سلامت بدن و کاهش وزن است.

نتایج تحقیقات یک پژوهش کوچک نشان می‌دهد زنانی که در رژیم‌ غذایی خود از بادام زمینی استفاده می‌کنند در یک دوره‌ی ۶ ماهه در حدود ۳ کیلوگرم وزن کم کردند، این‌درحالی است که گفته می‌شد خوردن بادام زمینی باعث تثبیت وزن اولیه می‌شود.

نتایج یک تحقیق دیگر نیز نشان داد افرادی که در یک بازه‌ی ۸ هفته‌ای روزانه در حدود ۸۹ گرم بادام زمینی مصرف‌ می‌کردند، برخلاف باور عمومی دچار هیچ اضافه وزنی نشدند.

بادام زمینی یک غذای مناسب برای کاهش وزن معرفی می‌شود:

بادام زمینی بسیار خوشمزه است و نباید تأثیر فوق‌العاده‌ی آن را در کاهش وزن نادیده گرفت.

همان‌طور که گفتیم، یکی از خواص بادام زمینی کمک به کاهش وزن است. در ادامه به دیگر فواید و خواص بادام زمینی اشاره می‌کنیم.

بیماری قلبی یکی از دلایل مرگ‌ومیر در جهان است. تحقیقات انجام‌شده نشان‌می‌دهد که مصرف بادام زمینی (و دیگر انواع آجیل) خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به‌شدت کاهش می‌دهد.

بحث‌های زیادی در مورد تأثیرات مثبت بادام زمینی و آجیل بر سلامت قلب شده است.

بادام زمینی شامل موادی است که برای سلامت قلب بسیار مفید است. از جمله‌ی این مواد مغذی می‌توان به منگنز، نیاسین، مس، اسید اولئیک و انواع مختلف آنتی‌اکسیدان‌ها مانند رسوراترول اشاره کرد.

جمع‌بندی: بادام زمینی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی بسیاری است که برای سلامت قلب مفید است.

پیشگیری از سنگ کیسه صفرا یکی دیگر از خواص بادام زمینی است. تقریبا ۱۰ الی ۱۵ درصد افراد بزرگسال در آمریکا مبتلا به سنگ کیسه‌ی صفرا هستند. نتایج دو تحقیق صورت گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که مصرف بادام زمینی به صورت مکرر می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کیسه‌ی صفرا در زنان و مردان کاهش دهد.

بالابودن میزان کلسترول یکی از علل شایع تولید سنگ کیسه‌ی صفرا است و همان‌طور که می‌دانیم بادام زمینی تأثیر مثبتی بر کاهش کلسترول دارد و شاید به همین دلیل مصرف آن موجب کاهش تولید سنگ کیسه‌ی صفرا می‌شود. هرچند تحقیقات بیشتری برای اثبات این فرضیه لازم است.

جمع‌بندی: مصرف بادام زمینی ممکن است ریسک ابتلا به سنگ کیسه‌ی صفرا را کاهش دهد.

گاهی‌اوقات بادام زمینی می‌تواند آلوده به سم آفلاتوکسین باشد که از قارچ آسپرژیلوس فلاووس تولید می‌شود. علائم اصلی مسمومیت غذایی آفلاتوکسین شامل کاهش اشتها، زردی چشم، برخی مشکلات کبدی می‌شود. مسمومیت جدی با آفلاتوکسین ممکن است منجر به نارسایی کبد و سرطان کبد شود.

خطر مسمومیت با آفلاتوکسین به نحوه‌ی نگهداری بادام زمینی بستگی دارد، نگهداری در محیط گرم و مرطوب به خصوص در مناطق استوایی ممکن است شرایط را برای تولید سم آفلاتوکسین مساعد کند.

خشک‌کردن مناسب بادام زمینی بعد از برداشت محصول و نگهداری در شرایط دمایی مناسب و کاهش میزان رطوبت در طول دوره انبارداری تا حد زیادی می‌تواند از مسمومیت آفلاتوکسین جلوگیری کند.

جمع‌بندی: اگر بادام زمینی در محیطی گرم و مرطوب نگهداری شود، ممکن است آلوده به سم آفلاتوکسین شود که موجب بروز برخی مشکلات کبدی می‌شود.

بادام زمینی حاوی تعدادی ضدمغذی‌ است. موادی که در جذب مواد مغذی در بدن اختلال ایجادمی‌کنند.

از میان ضدمغذی‌ها در بادام زمینی،‌ فیتیک‌اسید اهمیت زیادی دارد. فیتیک‌اسید در دانه‌های خوراکی مثل آجیل و حبوبات وجود دارد و میزان آن در بادام زمینی بین ۴٫۵-۰٫۲ متغیر است. فیتیک‌اسید موجب ایجاد اختلال در جذب آهن و زینک از دستگاه گوارش می‌شود. بنابراین، مصرف زیاد بادام زمینی در بلندمدت ممکن است موجب کمبود این موادمغذی در بدن شود.

مصرف متعارف بادام زمینی در رژیم‌ غذایی افرادی که به‌طور معمول از گوشت استفاده می‌کنند، مشکلی ایجاد نمی‌کند، ولی در کشورهای توسعه‌یافته که از حبوبات در وعده‌ی اصلی غذایی خود استفاده می‌کنند، مصرف آن ممکن است مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند.خواص خوردن بادام زميني

بادام زمینی حاوی فیتیک‌اسید است که موجب ایجاد اختلال در جذب آهن و زینک می‌شود.

بادام زمینی یکی از ۸ ماده‌غذایی است که به‌شدت حساسیت‌زاست. برآوردها نشان می‌دهد که تقریبا ۱ درصد از مردم آمریکا به بادام زمینی حساسیت دارند.

حساسیت به بادام زمینی ممکن است آن‌قدر جدی باشد که حتی زندگی افراد را نیز به خطر بیندازد. افرادی که دچار حساسیت هستند باید از مصرف بادام زمینی و محصولات تولید‌شده با آن خودداری کنند. بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند و باید از مصرف آن خودداری کنند، زیرا در صورت داشتن حساسیت، مصرف آن ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد.

فراموش نکنید ‌بادام زمینی یک ماده غذایی بسیار مفید، منبعی بسیار غنی از پروتئین است و حاوی ویتامین‌های بسیار متنوع، موادمعدنی و ترکیبات گیاهی فراوان است. این ماده غذایی تأثیر خوبی در کاهش وزن دارد و مصرف آن در کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا و بیماری‌های قلبی مؤثر است. بادام زمینی چربی و کالری بسیاربالایی دارد و نباید در مصرف آن دچار افراط شد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما بسیار عالی بود باتشکر

سلام مقاله مفید وخوبی بود.

ممنون که نظرتون را با ما به اشتراک گذاشتید.

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

فروش آنلاین لباس با ۱۹ توصیه که موفقیت‌تان را تضمین می‌کند

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

کنترل اضطراب سخنرانی در ۶ گام مؤثر

ارائه‌ آسانسوری؛ چطور در کمتر از ۳۰ ثانیه خودمان را به دیگران معرفی کنیم؟

سخنرانی موفق با ۶ نکته‌ای که باید بدانید

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد


بهترین کشور برای تحصیل کدام است؟

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟




خانه

موبایل

خواص خوردن بادام زميني

بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این نظر می توان گفت جزو آجیل ه نیست.

بادام زمینی، منبع خوب انرژی است. 1 گرم بادام زمینی حاوی 5 گرم چربی، 16 گرم کربوهیدرات است.

بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی می باشد. در بین آجیل ها، بادام زمینی دارای بیشترین مقدار پروتئین می باشد. 1 گرم بادام زمینی حاوی 25 گرم پروتئین می باشد. پس اگر کودک شما فقط بادام زمینی یا کره بادام زمینی می خورد، از کمبود پروتئین در کودک نگران خود نباشید.

چربی های موجود در بادام زمینی، از نوع غیر اشباع و خوب می باشند.

در 28 گرم بادام زمینی، حدود 2 گرم فیبر وجود دارد. این مقدار 9 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می کند.

بادام زمینی، دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B3 می باشد، 112 میلی گرم در 1 گرم. ویتامین B3 باعث افزایش کلسترول خوب ( HDL) می شود، فرایند پیری را به تعویق می اندازد و همچنین از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

برای افزایش این ویتامین توصیه شده که مردان 16 میلی گرم در روز و زنان 14 میلی گرم در روز بادام زمینی مصرف کنند.

ویتامین E نیز در بادام زمینی وجود دارد. 28 گرم بادام زمینی در حدود 1درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تأمین می کند.

بادام زمینی دارای آنتی اکسیدان نیز می باشد. پس سلول را از خرابی و نابودی محافظت می کند، سیستم ایمنی را تقویت می کند.

جالب است بدانید که آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی به همان اندازه میوه ها می باشد و از سیب، چغندر و هویج، آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

منیزیم موجود در بادام زمینی، گرفتگی عضلانی را دور می کند.

بادام زمینی دارای فولات نیز می باشد. فولات از کم خونی، رنگ پریدگی و ضعف جلوگیری می کند.

بادام زمینی حاوی پتاسیم می باشد. پتاسیم موجب تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب می شود و از گرفتگی عضلانی و ادم جلوگیری می کند.

فسفر در بادام زمینی وجود دارد که جلوی ضعف و خستگی را می گیرد.

بدون کلسترول می باشد.

مواد مغذی موجود در بادام زمینی: مقدار در 28 گرم

کالری 166

پروتئین 7/6گرم

کربوهیدرات 1/6 گرم

فیبر 3/2 گرم

چربی 14 گرم

ویتامین E 2/2 میلی گرم

ویتامین B3 8/3 میلی گرم

خواص خوردن بادام زميني

فولات 1/41 میکروگرم

مس 19/ میلی گرم

منیزیم 5 میلی گرم

فسفر 11 میلی گرم

پتاسیم 187 میلی گرم

فواید بادام زمینی

1- بادام زمینی موجب گشاد شدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون می شود و از لخته شدن خون و سکته مغزی جلوگیری می کند.

2- یک رژیم دارای بادام زمینی، به خاطر افزایش منیزیم، فولات، فیبر، مس و ویتامین E ، خطر بیماری قلبی را کم می کند. مصرف 28 گرم بادام زمینی در روز، موجب کاهش بیماری قلبی می گردد. برای جلوگیری از بیماری قلبی، حداقل 1 مشت بادام زمینی و دیگر آجیل ها یا 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را 4 بار در هفته میل کنید.

3- اگر 28 گرم بادام زمینی، آجیل و یا کره بادام زمینی در هفته میل کنید، 25درصد خطر پیشرفت سنگ کیسه صفر را کم کرده اید.

4- به خاطر دارا بودن چربی و کالری زیاد، به افراد چاق توصیه می شود که به میزان کم از آن بخورند. از 1 مشت بادام زمینی موجب افزایش وزن می گردد.

5- بادام زمینی را 2 بار یا در هفته مصرف کنید. ثابت شده است زنانی که از این امر پیروی می کنند، تا 85 درصد سرطان روده بزرگ را از خود دور کرده اند و به همین ترتیب مردان تا 27 درصد این سرطان را کاهش داده اند.

6- میوه نارس آن، ترشح شیر را زیاد می کند.

7- روغن بادام زمینی، ملین و رفع کننده یبوست می باشد.

8- بادام زمینی از نظر خواص، شبیه روغن زیتون می باشد.

مضرات بادام زمینی:

بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند. معمولا آلرژی افراد به بادام زمینی، در دوران کودکی ظاهر می شود.

اولین نشانه های آلرژی به بادام زمینی به صورت آبریزش بینی یا خارش پوست در قسمت هایی از بدن می باشد. نشانه های بعدی شامل: تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی شکمی، سوزش زبان، سختی تنفس ، گلودرد یا درد در دیگر نواحی بدن، افت ناگهانی فشار خون، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و مرگ است.

کم خوردن، بهتر از هرگز نخوردن است. بهتر است فرهنگ غذاخوردن خود و خانواده مان را تغییر دهیم.


تغذیه و تناسب اندام

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بادام‌ زمینی که به های پسته‌ شامی، بادام‌کوهی و پسته زمینی هم شناخته می شود، بوته و میوه ای از تیره ی باقلاییان می باشد.

بادام زمینی فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص بادام زمینی خام و بو داده یا را برای سلامتی، دوران بارداری، دیابت، لاغری و پوست و مو شرح داده ایم.

خواص ضد التهابی بادام زمینی به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما کمک می کند، همچنین اسید های چرب موجود در بادام زمینی تورم و قرمزی پوست ناشی از این بیماری ها را از بین می برد.

بادام زمینی حاوی مقادیر بالای ویتامین E، روی و منیزیم است که پوست را پاکسازی کرده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

بادام زمینی حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم، ویتامین C و اسید های چرب است که با افزایش تولید کلاژن چین و چروک پوست را درمان کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.خواص خوردن بادام زميني

ویتامین E موجود در بادام زمینی به درمان آفتاب سوختگی پوست کمک می کند.

بتا کاروتن و آنتی اکسیدان های موجود در بادام زمینی به رشد و ترمیم بافت های بدن کمک کرده و برای درمان زخم ها و کبودی های پوست مفید می باشد.

بادام زمینی حاوی مقادیر بالای اسید های چرب امگا 3 است که باعث تقویت فولیکول مو و افزایش رشد موی سر می شوند. همچنین بیوتین موجود در بادام زمینی برای جلوگیری از ریزش مو مفید می باشد.

بادام زمینی منبع عالی زیادی از اسید های آمینه است که برای درمان طاسی مردانه مفید می باشد.

کمبود ویتامین E باعث می شود که موی سر شکننده و آسیب دیده شوند، بادام زمینی حاوی مقادیر بالای ویتامین E بوده و به درمان مو های شکننده و آسیب دیده کمک می کند.

بادام زمینی غنی از پروتئین بوده و اسید های آمینه موجود در آنها برای رشد بدن نوزادان و کودکان مفید می باشد.

مقادیر بالای اسید های چرب امگا 3 موجود در بادام زمینی برای رشد مغز نوزادان و کودکان مفید می باشد.

آنتی اکسیدان رزوراترول یا رسوراترول موجود در بادام زمینی برای تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان مفید است.

فراموش نکنید که تغذیه نوزاد زیر یکسال با بادام زمینی خطر واکنش های آلرژیک را افزایش می دهد، اگر می خواهید بادام زمینی را به رژیم غذایی نوزاد خود اضافه کنید بهتر است پس از دو سالگی این کار را انجام دهید.

مقادیر بالای اسید فولیک موجود در بادام زمینی خطر نقص جدی لوله عصبی در جنین در دوران بارداری را کاهش داده و باعث تقویت بدن زنان باردار می شود.

تریپتوفان موجود در بادام زمینی باعث افزایش سروتونین خون شده و به بهبود خلق و خو و درمان افسردگی زنان باردار کمک می کند.

گفته شده که خوردن بادام زمینی در دوران بارداری می تواند خطر بیماری های آلرژیک مانند آسم را در نوزادان و کودکان کاهش دهد.

مقادیر بالای منگنز موجود در بادام زمینی باعث کاهش قند خون شده و خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می دهد.

مقادیر قابل توجه آهن موجود در بادام زمینی باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خون شده و خطر ابتلا به کم خونی در زنان باردار و جنین را کاهش می دهد.

بادام زمینی یک منبع طبیعی ال آرژنین است که به درمان اختلالات نعوظ و تقویت میل جنسی در مردان کمک کرده و باعث بهبود عملکرد جنسی آقایان می شود.

مقادیر بالای فیبر موجود در بادام زمینی به دفع سموم بدن کمک می کند ( تجمع سموم در بدن باعث اضافه وزن و چاقی می شود ) و با کاهش اشتها باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

اگر لاغر هستید و به دنبال راهی برای چاقی و افزایش وزن هستید به شما پیشنهاد می کنیم هفته ای دو بار بادام زمینی یا کره بادام زمینی مصرف کنید.

منگنز موجود در بادام زمینی با افزایش سوخت و ساز چربی ها و کربوهیدرات ها به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

مصرف بادام زمینی خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا و بیماری های صفراوی را کاهش می دهد، همچنین بادام زمینی با پاکسازی کبد و کاهش چربی کبد به درمان بیماری کبد چرب کمک می کند.

بادام زمینی حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد.

بادام زمینی حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین ها، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی اکسیدان هاست و به عنوان یکی از بهترین منابع انرژی برای ورزشکاران و بدنسازان شناخته می شود.

مقادیر قابل توجه فیبر موجود در بادام زمینی باعث بهبود هضم غذا شده و به درمان معده درد و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در بادام زمینی با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

مقادیر بالای اسیدهای چرب مونو غیر اشباع به خصوص اسید اولئیک موجود در بادام زمینی می تواند باعث کاهش چربی خون بالا شود.

پلی فنول های موجود در بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری کرونری، بیماری های قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

تریپتوفان موجود در بادام زمینی باعث افزایش سروتونین خون شده و به درمان افسردگی کمک می کند.

بادام زمینی مقادیر بالای فیتواسترول های خاصی به بتا سیتوستول دارد که خواص ضد سرطانی و ضد تومور دارند. تحقیقات انجام شده در ایالات متحده آمریکا نشان داده که مردان و زنانی که حداقل دو بار در هفته بادام زمینی مصرف کردند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در آن ها به ترتیب 27 و 58 درصد کمتر بوده است.

مطالعات ثابت کرده اند که مصرف مواد غذایی غنی از نیاسین مانند بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را تا 7٪ کاهش می دهد.

بادام زمینی می تواند باعث ایجاد آلرژی و حساسیت شدید در افراد شود، بد نیست بدانید که بادام زمینی یکی از 8 ماده ی غذایی آلرژی زا محسوب می شود که حساسیت به آن حتی می تواند باعث مرگ شود. حساسیت برخی افراد به قدری شدید است که حتی بو کردن بادام زمینی هم می تواند باعث مرگ شود.

علائم آلرژی به بادام زمینی شامل تورم لب ها و زبان، قرمزی پوست، احساس خفگی، حالت تهوع، مشکل تنفس و شوک آنافیلاکسی می باشد.

بادام زمینی گاهی اوقات می تواند با آفلاتوکسین که یک ماده سمی خطرناک است، آلوده شده باشد و باعث مسمومیت با آفلاتوکسین شود، علائم مسمومیت با آفلاتوکسین از دست دادن اشتها، زردی و مشکلات کبدی و در نهایت سرطان کبد می باشد.

تیروئید : بادام زمینی یکی از مواد غذایی گواتروژن محسوب می شود و می تواند باعث اختلال در عملکرد تیروئید و تشدید گواتر شود.

طبیعت بادام زمینی گرم و تر می باشد. بادام زمینی مقادیر بالای اسید اولئیک و اسید لینولئیک، آنمتی اکسیدان ها و پلی فنول ها، ویتامین های گروه B مانند نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین B6، ویتامین B9، ویتامین C، ویتامین A، اسید پانتوتنیک، پتاسیم، منگنز، مس، کلسیم، منیزیم، آهن، سلنیوم و روی می باشد.

بادام زمینی بومی آمریکای جنوبی بوده و در واقع از خانواده ی حبوبات است اما از آنجایی که همه خواص آجیل مانند بادام و بادام هندی را دارا می باشد به عنوان آجیل طبقه بندی می شود.

بادام زمینی را به صورت بادام زمینی خام یا بادام زمینی برشته و بو داده به عنوان آجیل استفاده می کنند، علاوه بر این بادام زمینی را برای تهیه آرد بادام زمینی، کره بادام زمینی، روغن بادام زمینی، انواع سالاد و سس سالاد، سوپ و خورش استفاده می کنند.خواص خوردن بادام زميني

منابع : stylecraze – healthline

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم خواص خوردن بادام زميني

در مورد اختلال اوتیسم چقدر اطلاعات دارید؟ از چه زمانی میتوان تشخیص داد که کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا است؟ چگونه می توانیم ارتباطی موثر و درست با

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

بادام زمینی؛ کاهش یا افزایش وزن؟

بادام زمینی منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده با یک باند غیراشباع است. خوردن آن در حد مناسب ممکن است موجب کاهش کلسترول و بدین ترتیب موجب سلامت قلب شود.

خواص خوردن بادام زميني

بادام زمینی و کره ی بادام زمینی برای سلامتی مفید هستند.

بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، اسیدهای چرب اشباع نشده ی یک باند اشباع، ویتامین ب3(نیاسین)، ب9(اسید فولیک) و ویتامین ای است.

در حقیقت بادام زمینی آجیل نیست، بلکه جزء حبوبات به حساب می آید. آجیل یک میوه ی درختی است مانند فندق، پسته، گردو و بادام. ولی بادام زمینی در رده ی حبوبات قرار دارد. هر دو دسته برای سلامتی مفید هستند ولی بادام زمینی به علت هزینه ی کمتر در دسترس تر است.

 

بادام زمینی و سلامت قلب

خوردن آن در حد مناسب ممکن است موجب کاهش کلسترول و بدین ترتیب موجب سلامت قلب شود. مصرف بادام زمینی به میزان روزانه 5/1 انس پیشنهاد می شود که چیزی در حدود 42 گرم است و 24 کیلو کالری انر‍‍ژی دارد. بهتر است این میزان به دو قسمت تقسیم شده و در دو میان وعده استفاده شود.

بادام زمینی در مقدار کم می تواند اشتهای ما را کنترل کند ولی اگر در

مقادیر زیاد استفاده شود باعث افزایش کالری دریافتی و در نتیجه بهبود

افزایش وزن می شود

اگر ذائقه ی شما می پذیرد آن را به سالادتان اضافه کنید.

بادام زمینی و کاهش وزن

مطالعات نشان داده اند کسانی که آجیل و دانه هایی از جمله بادام زمینی می خورند، نمایه توده بدنی(BMI) کمتری دارند.

یک علت آن می تواند این باشد که بادام زمینی منبع خوبی از چربی مفید، پروتئین و فیبر است که تنها با خوردن یک واحد از آن، گرسنگی از بین رفته و احساس پری و سیری در مدت قابل ملاحظه ای به انسان دست می دهد.

اگر چه در یک واحد انرژی قابل توجهی دارد ولی مدت طولانی تری سیرمان نگه می دارد و همین باعث عدم خوردن غذای اضافی و دریافت کالری زیاد می شود.

به هر حال نکته ی مهمی که باید رعایت شود، میزان مصرف است، پس باید بتوانیم در حد نیاز بخوریم نه هر آن چه روی میز است!!!!

 

بادام زمینی و افزایش وزن

بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، اسیدهای چرب اشباع نشده ی

یک باند اشباع، ویتامین ب3(نیاسین)، ب9(اسید فولیک) و ویتامین ای است

 

برچسب غذایی بادام زمینی بوداده و نمکی در هر سروینگ(28 گرم)

کالری               16 کیلو کالری

چربی کل          14 گرم

سدیم               95 میلی گرم

خواص خوردن بادام زميني

پتاسیم             2 میلی گرم

کربوهیدرات        5 گرم

فیبر                   2 گرم

پروتئین              7 گرم

 

  راحله باباپور

بخش تغذیه تبیان

 

مطالب مرتبط:بادام زمینی دانه ای مفید برای مبتلایان به چربی خون

مطالب مرتبط:

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *