بهترین دارو برای بیماری صدف

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

بیماری صدف معمولا در سالهای آغازین بزرگسالی و یا بعد از آن رخ می دهد

 

پسوریازیس (Psoriasis) یا صدف یک بیماری شایع پوستی است که در آن ضایعات ضخیم و قرمز رنگ پوشیده از فلس های نقره ای به وجود می آید. اگر چه ممکن است پوست هر بخشی از بدن با این عارضه درگیر شود اما مهم ترین نواحی ای که تحت تاثیر قرار می گیرند عبارتند از پوست سر، آرنج ها، زانو ها و کمر. همچنین این اختلال پوستی می تواند در ناخن ها و چین خوردگی های بدن نیز رخ بدهد.

بهترین دارو برای بیماری صدف

 

بیماری صدف مسری نبوده و از شخصی به شخص دیگر منتقل نمی شود اما ممکن است در چند نفر از اعضای یک خانواده اتفاق بیافتد.

 

بیماری صدف معمولا در سالهای آغازین بزرگسالی و یا بعد از آن رخ می دهد و در بسیاری از افراد، اختلال پوستی فقط به چند ناحیه از پوست محدود می شود. در موارد حاد تر، این بیماری پوستی می تواند بخش وسیعتری از پوست بدن را تحت تاثیر قرار دهد. بیماری صدف ممکن است بهبود یابد و در زمانی دیگر دوباره عود کند.

 

درمان بیماری صدف یا پسوریازیس چگونه است؟

روش های درمانی بسیاری برای بیماری صدف وجود دارد. برخی از روش های درمانی سرعت تولید سلول های جدید پوستی را کاهش می دهند در حالی که روش های درمانی دیگر خارش و خشکی پوست را از بین می برند.

پزشک شما با توجه به میزان و شدت راش ها، محل راش ها در بدن، سن شما، سلامت کلی شما و سایر عوامل یک بره ی درمانی را برای شما در نظر می گیرد.

 

روش های درمانی رایج عبارتند از:1- تدابیر تغذیه ای:  اولین قدم در درمان این بیماری، اصلاح رژیم غذایی است. تغییر سبک زندگی به شیوه زندگی شهری و زندگی ماشینی و شرایط و مشغله های مربوط به آن، باعث شده که آداب صحیح تغذیه به تدریج از یاد برود و عادات نادرست غذایی جایگزین آن شود. به همین دلیل شیوع بیماری های صعب العلاج از جمله پسوریازیس، رو به افزایش است. از این رو اصلاح رژیم غذایی و پرهیز از مواد غذایی حاوی ترکیبات سمی و خطرناک در کمک به بهبود بیماری نقش به سزایی دارند.

 

عدم رعایت دستورات و پرهیزات غذایی موجب می شود که اخلاط ناسب مولد بیماری هرچه در بدن تجمع یابند و حتی اگر بیمار، داروهای تجویز شده را درست و به موقع مصرف نماید، باز هم پاسخ درمانی قابل قبولی را نمی توان انتظار داشت؛ چرا که مواد زایدی که با کمک دارو از بدن خارج می شوند، با مصرف مواد غذایی ناسب مجددا وارد بدن می شوند.

 

بیماری صدف مسری نبوده و از شخصی به شخص دیگر منتقل نمی شود 

  

الف- رعایت آداب تغذیه صحیح

این کار باعث هضم مناسب غذا، کارکرد صحیح دستگاه گوارش و کبد و تولید اخلاط صالح می شود. آداب تغذیه صحیح بسیار زیادند امّا حدّاقل هایی که می توانند مورد توجّه قرار گیرند عبارتند از:

 

غذا را زیاد بجوید. قبل و بعد از غذا کمی نمک میل کنید. از نیم ساعت به غذا تا دو سه ساعت بعد از آن، مایعات و میوه نخورید. در صورت امکان، کم کم وعده ناهار را کم یا حذف کنید. فاصله بین غذا و خواب حداقل دو ساعت باشد. بسم الله اول و شکر آخر غذا را با توجه بگویید. پرخوری نکنید.

 

ب- پرهیزها

در مجموع به نظر می رسد که حرکت نسبی از سمت غذاهای پخته به سوی غذاهای خام یا کمتر پخته و از سوی غذاهای حیوانی به سمت غذاهای حیوانی، در درمان این بیماری نقش مهمّی داشته باشد.

 

بیمار دچار پسوریازیس باید از مصرف مواد غذایی زیر پرهیز کند:

* عدس: چنان که گذشت، در بیماری پسوریازیس، اخلاط غلیظ و مواد زاید در بدن تجمع یافته اند. عدس هم ازجمله خوراکی های است که در بدن تولید خون غلیظ سوداوی می کند.

 

* بادنجان: بادنجان افزاینده خلط سوداست. در منابع طب سنتی مصرف زیاد و طولانی مدت آن را ایجاد کننده قوبا – بیماری با علایم شبیه به پسوریازیس، می دانند.

 

* گوشت گاو و گوساله: گوشت گاو و گوساله طبیعت سردتری نسبت به گوشت گوسفند و بره داشته، مصرف آنها تولید خلط سودا می کند. البته ضرر مصرف گوشت گوساله، کمتر از گاو است.

 

* گوشت ماهی: گوشت ماهی، طبیعتی سرد و مرطوب دارد. در افرادی که مزاج پایه صفرا دارند و به دلیل حرارت زیاد، دچار افزایش سودا شده اند، مصرف ماهی تازه، آن هم به صورت کباب کرده نه سرخ شده، می تواند مفید باشد. امّا کسانی که طبیعت سردی دارند باید از مصرف آن خودداری کنند.

 

افراد سردمزاج،در صورتی که مجبور به مصرف گوشت ماهی شدند، باید در تهیه آن از ادویه گرم مثل زیره، رازیانه، زنجبیل و سبزیجاتی مثل جعفری و شوید استفاده نمایند. البته مصرف ماهی سرخ کرده، ماهی که در تخم مرغ خوابانده شده باشد، ماهی دودی، انواع ماهی کنسرو شده، ماهی یخ زده و مانده برای همه افراد مبتلا ممنوع است.

 

*گوشت بز: مصرف این گوشت برای کسانی که غلبه خلط سودا در بدن دارند – که بیماران دچار پسوریازیس از آن جمله اند مناسب نیست، بخصوص اگر به همراه کشک یا ترشی ها استفاده شود.

بهترین دارو برای بیماری صدف

 

این بیماران اگر زمانی مجبور به مصرف گوشت بز شدند، باید آن را با پیاز، روغن زیتون، نخود، بادام، شلغم و هویج ایرانی بپزند و در واقع به این ترتیب از آن اسفیدباجی تهیه کرده و مصرف نمایند. البته مصرف گوشت بز در افراد گرم مزاج ضرر کمتری دارد. در صورت تمایل، بهتر است از گوشت بزغاله استفاده شود.

 

*گوشت شتر: گوشت شتر، طبیعتی گرم دارد و در صورت مصرف زیاد، در بدن انسان اخلاط غلیظ و خون سوداوی تولید می نماید بنابراین مصرف آن برای بیماران دچار پسوریازیس مناسب نیست. مصرف گاهگاهی آن برای افراد سردمزاج بلامانع است.

 

 اولین قدم در درمان بیماری پسوریازیس ، اصلاح رژیم غذایی است

 

*مرغ های ماشینی و پرورشی: این حیوان های زبان بسته در فضای سربسته زندگی کرده؛ به علت محرومیت از نور آفتاب، کمی تحرّک، تغذیه ناسب، استفاده از آنتی بیوتیک ها و داروهای مختلف در پرورش آنها و ، موادی در بدنشان تجمع می یابد که با خوردن گوشت آنها حالاتی مثل افسردگی و اضطراب در افراد پدید می آید.

 

*غذاهای آماده و مواد غذایی کارخانه ای، انواع مواد غذایی فرآوری شده، غذاهای مانده و فریزری، انواع ساندویچ، سوسیس کالباس و همبرگر، پیتزا و انواع فست فودها و سس ها، الویه، ماکارونی، قارچ، غذاهای تند و شور.

 

* قهوه، نسکافه، کاکائو، انواع آب میوه های صنعتی و نوشابه های گازدار.

 

* یخ، آبی که برای سرد کردن در آن یخ انداخته باشند.

*تنقلات مصنوعی (انواع چیپس، پفک، کیک و کلوچه، شکلات و آب نبات های مصنوعی و )، انواع تخمه و آجیل های بوداده.*غذاهای چرب و سرخ کردنی ها، روغن های نباتی جامد و مایع صنعتی.* شیرینی های کارخانه ای و شیرینی های قنّادی.

*کرم های رتینوئید

 

*کرم های استروئید

*مرطوب کننده ها (برای از بین بردن خشکی پوست)

*قطران ذغال سنگ (Coal tar – یک روش درمانی رایج برای درمان بیماری صدف در پوست سر. در موارد حاد ممکن است این روش همزمان با نور درمانی انجام شود. قطران ذغال سنگ به صورت محلول های حمام، شامپو ها و لوسیون ها تولید می شوند.)

*کرم ویتامین D (شکل خاصی از ویتامین D که توسط پزشک تجویز می شود. ویتامین D موجود در غذاها و قرص های ویتامین D تاثیری بر بیماری صدف ندارند.)

* نور درمانی. نور ماوراء بنفش که تحت نظر مراقبت پزشک مورد استفاده قرار می گیرد به کاهش سرعت تولید سلول های جدید پوستی کمک می کند. PUVA یک روش درمانی ترکیبی است که در آن از یک داروی خاص همراه با یک شکل خاص از نور ماوراء بنفش استفاده می شود.

 

*درمان های دارویی. در این روش از داروهای مختلفی برای درمان بیماری صدفِ متوسط و شدید استفاده می شود. به یاد داشته باشید که این دارو ها باید توسط پزشک و بعد از معاینات دقیق پزشکی تجویز شوند.

 

آیا می توان بیماری صدف را برای همیشه درمان کرد؟

بیماری صدف یا همان بیماری پسوریازیس را نمی توان برای همیشه درمان کرد. اما می توان حتی در موارد شدید نیز تا حد زیادی علائم و نشانه های آن را کاهش داد.

  

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

منابع:WebMDshiateb.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است که باعث ایجاد قرمزی و تکه‌های ناهموار پوستی می‌شود . این بثورات معمولاً در آرنج ، زانو و پوست سر رخ می‌دهند . درحالی‌که درمانی برای پسوریازیس وجود ندارد اما می‌توان با روش‌های مختلفی علائم آن را مدیریت کرد . بسیاری از روش‌های گفته‌شده نیاز به نسخه پزشک دارند و باید تحت نظر پزشک انجام شوند اما راه‌های نیز برای درمان خانگی پسوریازیس وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید .

پسوریازیس در افراد مختلف متفاوت است . درمانی که برای کسی مفید باشد ممکن است در دیگری تأثیر نداشته باشد . درصورتی‌که درمان خاصی را ادامه دادید و جواب نگرفتید از درمان‌های دیگر استفاده کنید .

وان را پرکنید و مقداری نمک دریا داخل آن بریزید . با آب ولرم وان را پرکنید و مقداری نمک دریا داخل آن بریزید سپس به مدت ۱۵ دقیقه داخل آن بخوابید . از زمان گفته‌شده داخل وان نمانید زیرا می‌تواند باعث تحریک شدن پوست بشود .

انجام این کار به‌صورت روزانه باعث کاهش خارش و سوزش پسوریازیس می‌شود .

بهترین دارو برای بیماری صدف

حواستان باشد که آب داغ نباشد زیرا ممکن است آب داغ باعث تشدید علائم بشود .

از صابون ملایم استفاده کنید . استفاده از صابون‌های قوی ممکن است که علائم پسوریازیس را بدتر کند . همچنین از صابون‌های معطر استفاده نکنید زیرا می‌توانند باعث تحریک کردن پوست بشوند . بهتر است کلاً از صابون استفاده نکنید یا از Aqueous cream استفاده کنید .

بعد از حمام پوست را خشک‌کنید . به‌وسیله یک حوله که جذب آب خوبی دارد ؛ پوست را خشک‌کنید . حوله را روی پوست نکشید زیرا می‌تواند باعث تحریک پوست بشود . با حرکات آرام پوست را با حوله خشک‌کنید .

کرم مرطوب‌کننده بزنید . سریعاً بعد از خشک‌کردن پوست روی مناطقی از پوست که دارای پسوریازیس هستند کرم مرطوب‌کننده بزنید تا از خشک شدن پوست جلوگیری شود . متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند که کرم‌ها و پمادهای سنگین را روی لوسیونهای سبک بزنید ، این کار می‌تواند باعث نگه‌داشتن رطوبت در داخل پوست بشود .

همانند صابون ، از کرم‌های معطر استفاده نکنید .

هرروز حمام کنید . یک‌بار حمام کردن نمی‌تواند به بهبودی زیادی در پسوریازیس انجام دهد ، بنابراین باید در این کار پافشاری کنید . به مدت چند هفته هرروز حمام کنید تا نتیجه آن را ببینید .

۱ – پوست خود راکمی در مقابل آفتاب قرار دهید . نشان داده‌شده است که اشعه فرابنفش UVB که در نور خوشید یافت می‌شود علائم پسوریازیس را بهبود می‌بخشد . با استفاده از نور خورشید به‌صورت درست میتوان به نتیجه مشابهی نسبت به نوردرمانی که معمولاً در مطب انجام می‌شود ؛ رسید .

بهتر است قبل از شروع به‌قرار گرفتن در معرض نور خورشید با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است نور خورشید پسوریازیس را تشدید کند .

۲ – کرم ضد آفتاب بزنید . حتماً مناطقی از پوست که دارای پسوریازیس نیستند را با کرم ضد آفتاب محافظت کنید . این کار باعث جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و سرطان پوست می‌شود . از کرم ضد آفتاب با حداقل فاکتور محافظتی ( SPF ) 3 استفاده کنید .

۳ – شروع به گرفت حمام آفتاب کنید . در ابتدای کار فقط به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به‌صورت روزانه و حوالی ظهر این کار را انجام دهید . تا مدتی ابن زمان را نکنید تا مطمئن شوید که پسوریازیس با آفتاب تشدید نمی‌شود .

۴ – به‌تدریج زمان حمام آفتاب را کنید . افزایش تدریجی را به‌صورت ۳۰ ثانیه‌ای انجام دهید . فقط درصورتی‌که پوست شما قادر به تحمل نور آفتاب بیشتری است این کار را انجام دهید .

از زمان توصیه‌شده در مقابل نور خورشید قرار نگیرید زیرا اشعه فرابنفش ممکن است باعث بدتر شدن علائم پسوریازیس بشود .

۵ – تمامی مناطق دارای پسوریازیس را به‌طور مساوی در آفتاب قرار دهید . حواستان باشد که زمانی که در نور آفتاب هستید تمامی مناطق پوست که دارای پسوریازیس است را در مقابل نور آفتاب قرار دهید و در صورت لزوم بچرخید .

۶ – با پزشک خود مرتباً در تماس باشید . برای ادامه گرفتن حمام آفتاب مهم است که به پزشک جهت بررسی آسیب‌های نور خورشید روی پوست و مؤثر بودن این درمان مراجعه کنید .

۷ – از رفتن به سولاریوم اجتناب کنید . دستگاه‌های سولاریوم اکثراً با اشعه UVA کار می‌کنند نه با UVB ، بنابراین به درمان پسوریازیس کمکی نمی‌کنند و می‌توانند علائم پسوریازیس را بدتر نیز بکنند .

از محلول‌های موضعی نسخه آزاد استفاده کنید . بسیاری از محصولات وجود دارند که نشان داده‌شده است در درمان و بهبود علائم پسوریازیس مؤثر هستند .

روش های درمان پسوریازیس

قطران زغال‌سنگ : یکی از قدیمی‌ترین نوع درمان پسوریازیس قطران زغال‌سنگ است . این ماده در بسیاری از کرم‌ها و شامپوهای نسخه آزاد موجود است . این ماده می‌تواند پوست را نسبت به آفتاب حساس کند یعنی مستعد آفتاب‌سوختگی می‌شوید بنابراین قبل از گرفتن حمام آفتاب از آن استفاده نکنید .

اسید سالیسیلیک : این اسید با لایه‌برداری خود باعث نرم شدن و فرونشاندن پوسته‌پوسته‌ها می‌شود . مانند قطران زغال‌سنگ این ماده نیز در بسیاری از محصولات موجود است .

آلوئه ورا : این ژل باعث کاهش تحریک و خارش پوست مرتبط یا پسوریازیس می‌شود .

از کرم ضد خارش استفاده کنید . این کرم‌ها باعث جلوگیری و تسکین دادن پسوریازیس نمی‌شوند اما می‌توانند با خارش ناشی از پسوریازیس بجنگند . کرم‌های مؤثر مانند : کالامین دی ، هیدروکورتیزون و کافور است .

بهترین دارو برای بیماری صدف

از محرک‌های پسوریازیس دروی کنید . علاوه بر درمان علائم پسوریازیس شما باید از مواردی که باعث تحریک یا تشدید علائم می‌شوند اجتناب کنید . مواردی که باعث تحریک کردن پسوریازیس می‌شوند :

با رژیم غذایی ؛ پسوریازیس را درمان کنید . بسیاری از نکات تغذیه‌ای موجود است که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید به درمان پسوریازیس کمک کنید . اطلاعات کامل آن در مقاله درمان خانگی پسوریازیس موجود است که می‌توانید مطالعه بفرمایید .

مواردی که باید رعایت کنید :

استفاده از رژیم غذایی خام طرفداران زیادی دارد .

از غذاهای تصفیه‌شده مانند آرد سفید و شکر سفید استفاده نکنید .  .

مواد غذایی که ثابت‌شده‌اند التهاب را کاهش می‌دهند را استفاده کنید مانند : امگا۳ ( ماهی ، روغن سویا )، لیمو ، پیاز .

از مواد غذایی که عموماً مردم به آن‌ها آلرژی دارند مانند : شیر ، گلوتن و بادام‌زمینی استفاده نکنید .

به پزشک مراجعه کنید . درست است که روش‌های گفته‌شده قبلی در بعضی از افراد مؤثر هستند اما برای تمامی افراد مؤثر نیستند . بسیاری از درمان‌های تخصصی‌تر وجود دارد که پزشک می‌تواند به شما پیشنهاد بدهد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم .

نوردرمانی را امتحان کنید . همانند حمام آفتاب این روش نیز با اشعه UVB به درمان پسوریازیس می‌پردازد . فتوتراپی در یک مرکز پزشکی توسط پزشک انجام می‌شود . پرتوهای استفاده‌شده قوی‌تر از آفتاب بوده و ممکن است پوست را مقداری تحریک کند بااین‌حال درمان مداوم با این روش معمولاً باعث بهبودی می‌شود .

داروهای تجویزی پزشک شامل چه چیزهایی است ؟ داروهای متعددی وجود دارد که در فرم‌های خوراکی و داخل وریدی عرضه می‌شوند . ۲ نوع اصلی از داروهای پسوریازیس سیستمیک و بیولوژیک هستند که حتما باید زیر نظر پزشک مصرف شوند زیرا عوارض بسیار زیادی دارند .

داروهای سیستمیک : این داروها برای کار در سراسر بدن طراحی‌شده‌اند . این داروها به‌صورت خوراکی ( مایع و قرص ) و تزریقی داده می‌شوند . متوتروکسات ، سیکلوسپورین و اسیترتین برخی از داروهای سیستمیک است .

اخطار : داروهای این دسته بسیار خطرناک هستند و برای درمان‌های بلندمدت مناسب نیستند . بعضی از این داروها درواقع داروهای ضد سرطان هستند و بسیار سمی بوده که عواقب جدی و خطرات سلامتی را به همراه دارد .

در صورت استفاده از این داروها باید به‌صورت منظم آزمایش خون بدهید تا از درست‌کار کردن کبد اطمینان حاصل شود .

همچنین با استفاده از این داروها و قطع آن‌ها ممکن است بیماری مقاوم بشود .

بیولوژیک : بیولوژیک‌ها از سلول‌های زنده‌ای که در آزمایشگاه کشت می‌شوند به دست می‌آیند . این داروها به شکل تزریقی هستند . این داروها برخلاف داروهای سیستمیک بخش خاصی از سیستم ایمنی را هدف قرار می‌دهند تا علائم پسوریازیس را مهار کنند .

اینترلوکین ۱۲/۲۳ و اینترلوکین ۱۷ مثالی از داروهای بیولوژیک می‌باشند .

داروهای موضعی پسوریازیس چه چیزهایی هستند ؟ به‌غیراز داروهای بدون نسخه گفته‌شده داروهای موضعی دیگری با غلظت بالاتر به‌صورت تجویزی وجود دارند که باید توسط پزشک تجویز بشوند .

کورتیکواستروئیدهای موضعی : این روش یک درمان دائمی نیست و تا زمانی که مصرف شود تأثیر خود را نشان می‌دهد و در صورت قطع آن تأثیراتش زیاد ماندگاری ندارد . هنگامی‌که برای اولین بار مصرف می‌شود ممکن است به نظر بیاید که پسوریازیس درمان شده است که تصور غلطی است . به همین دلیل داروهای دیگری که در پایین گفته می‌شود را نیز برای بیمار تجویز می‌کنند . داروهای کورتیکواستروئیدی زیادی وجود دارد که ممکن است تجویز شوند مانند بتامتازون ۱% .

ویتامین D : ممکن است به‌صورت تکی یا با کورتیکواستروئید تجویز شود .

رتینوئید : مانند رتین آ ( Retin-A ) و راکوتان که معمولاً در درمان آکنه تجویز می‌شوند .

آنترالین

این درمان‌های موضعی برای بیمارانی که ضایعات کوچکی دارند بسیار مفید است . در کسانیکه ضایعات در کل بدنشان رخ‌داده باید از داروهای سیستمیک یا خوراکی استفاده کنند .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا

بیماری کرون چیست ؟ بیماری کرون یک بیماری التهابی روده است که به دلیل

کراتین یک آمینو اسید میباشد که به طور طبیعی در بدن تولید میشود و

وقتیکه میخواهید به سگ آموزش ایستادن  بدهید باید اول به سگ یاد بدهید که

خیلی از ورزش های امروزی نیاز به داشتن نفس زیاد دارند ، و در

شوره  یا درماتیت سبوره ای یکی از مشکلات رایج پوستی میباشد ، که در

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]



بیماری پسوریازیس در بعضی از افراد بسیار آزاردهنده است و راه‌ هایی برای کنترل و درمان پسوریازیس به کنترل علائم بیماری آن‌ ها کمک می‌ کند. راه‌ ها و داروهای مختلفی برای درمان پسوریازیس وجود دارد اما راه‌های خانگی درمان پسوریازیس کمک شایانی در کنترل بیماری دارد و استفاده از این درمان‌های خانگی آسان و مفیدتر است.

پسوریازیس چیست:

پسوریازیس، یک بیماری پوستی است که، چرخه زندگی سلول‌ های پوستی را بهم می‌ زند و با افزایش سرعت ساخت سلول بر سطح پوست، باعث بوجود آمدن تکه‌ های قرمز یا نقره‌ای ضخیم، خارش‌ دار و خشک می‌ شود. این ضایعات پوستی در نقاط اطراف پوست سر، آرنج و زانو ظاهر می‌ شوند. در به تعدادی از درمان های خانگی این بیماری مزمن پوستی اشاره می کنیم:

بهترین دارو برای بیماری صدف

۱- کرم ضخیم بمالید:

آیا به دنبال راهی برای کم کردن خارش ضایعات پوستی‌ تان هستید؟ کرم‌ های ضخیم می‌ تواند به شما در این زمینه کمک کند.سعی کنید روی ضایعات پوستی، کرم ضخیم بمالید. این کار زخم را التیام می‌ دهد و قرمزی پوست شما را کاهش می‌ دهد.کرم ضخیم مالیدن درمان پسوریازیس و علائم آن را برایتان آسان می‌ کند.

۲- سرکه سیب طبیعی برای پوست سر:

استفاده از سرکه سیب روشی مناسب برای درمان پسوریازیس در پوست سر شما است. محلول آن را چند بار در هفته روی برخی از نقاط پوست سر خود بمالید، این کار خراش پوست سر ناشی از پسوریازیس را التیام می‌ دهد و موجب می‌ شود التهاب پوست سر شما خشک شود. درمان پسوریازیس و بثورات جلدی آن به این روش آسان است.
از سرکه سیب روی نقاطی که ترک خورده و خونریزی کرده است، استفاده نکنید، زیرا موجب می‌ شود که شما احساس سوزش کنید.

۳- نور خورشید:

مدت زمانی از روز را خارج از خانه و جلوی نور خورشید بگذرانید. نور خورشید بهترین درمان پسوریازیس است. به نقاط بدون پسوریازیس، کرم ضد آفتاب بمالید و ۵ یا ۱۰ دقیقه در روز جلوی نور آفتاب بروید. بیش از حد زیر نور آفتاب نروید، نور خورشید بیش از حد می‌ تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را بالا ببرد.

۴- حمام نمک دریایی:

آیا به دنبال راهی برای تسکین خارش پوستتان هستید؟ وان آب گرم به همراه نمک طعام دریایی و سولفات منیزیم می‌ تواند به درمان پسوریازیس کمک کند. بدنتان را ۱۵ دقیقه در حمام نمک بخیسانید و بعد از اینکه بدنتان را آب کشیدید، روی ضایعات پوستی بدنتان مرطوب کننده بمالید.

۵- کپسایسین:

این ماده باعث تندی فلفل می‌ شود و در فلفل تند وجود دارد. محققان می‌گویند این ماده درد، التهاب و قرمزی را کاهش می‌دهد. این ماده در برخی از کرم‌ ها نیز وجود دارد و این نوع کرم‌ ها برای درمان پسوریازیس مفید هستند. البته ممکن است، زمانی که از این کرم‌ ها استفاده می‌ کنید، احساس سوزش داشته باشید.

۶- زردچوبه:

مطالعات نشان می‌ دهد که زردچوبه، از عود و شعله‌ور شدن پسوریازیس جلوگیری می‌ کند و در درمان پسوریازیس نقش به سزایی دارد. از این ماده در وعده‌ های غذایی و برای چاشنی غذاهایتان استفاده کنید تا درمان پسوریازیس در شما به آسانی صورت گیرد.

۷- روغن درخت چای:

این یک گیاه بومی استرالیایی است؛ اما برای تهیه این گیاه نیاز نیست به آن دور دست‌ ها بروید. شامپوهای حاوی این گیاه در بازار موجود است و استفاده از آن‌ها به درمان پسوریازیس پوست سر کمک می‌ کند.

۸- خیس کردن در جو:

این کار یک راه طبیعی برای درمان پسوریازیس و تسکین پوست است. در حمام آب گرم مقداری جو بریزید و مدتی در این آب گرم به همراه جو بشینید تا پوست شما التیام یابد. توجه کنید که از آب ولرم استفاده کنید تا پوستتان تحریک نشود.

۹- مدیتیشن و یوگا:

کاهش استرس می‌ تواند موجب تسکین علائم بیماری شما شود. یوگا بهترین درمان پسوریازیس است، به خصوص اگر دچار ورم مفاصل پسوریازیس هستید و از درد آن رنج می‌برید. یوگا درد مفاصل را تسکین و دامنه حرکات شما را گسترش می‌ دهد.

۱۰- روی آن نواحی را جمع کنید:

در هنگام خواب و یا مواقعی که می‌ توانید، روی نواحی پسوریازیس پوستتان مرطوب کننده بمالید و سپس با روکش پلاستیکی یا دستکش روی آن نواحی را بپوشانید، بعد از آن یک لباس تنگ نیز بپوشید تا مرطوب کننده بتواند به درستی عمل کند و نواحی پسوریازیس پوست شما درمان شود. حفظ مرطوب کنندگی پوست، راهی مفید برای درمان پسوریازیس است.

۱۱- اسید چرب امگا۳:

این اسیدهای چرب با التهاب و تورم مبارزه می‌کند، این اسیدهای چرب در ماهی‌ های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی خال مخالی، ماهی تن، ساردین و قزل‌آلا وجود دارد. شما می‌ توانید با استفاده از این ماهی‌ ها یا مکمل‌ های روغن ماهی، اسید چرب امگا ۳ را دریافت کنید. مصرف امگا۳ به درمان پسوریازیس کمک می‌کند، البته هنوز در مطالعات انجام شده مشخص نشده است که چه میزان امگا۳ برای درمان پسوریازیس مفید است.

۱۲- انگور اورگان:

این اسم کمی گمراه کننده است، این گیاه همیشه سبز است. رسمی این گیاه ماهونیا آکویفولیوم (Mahonia aquifolium) است. کرمی را خریداری کنید که ۱۰% مواد تشکیل دهنده آن گیاه انگور اورگان باشد. استفاده از این نوع کرم‌ها در درمان پسوریازیس نقش مؤثری دارد.

بهترین دارو برای بیماری صدف

۱۳- رژیم غذایی مدیترانه‌ای:

این بره غذایی بر روی ماهی، سبزیجات و میوه‌جات و غلات سبوس‌دار تمرکز دارد. یک مطالعه نشان می‌ دهد که این رژیم غذایی در درمان پسوریازیس مؤثر است.

۱۴- آلوئه ورا:

مطالعات نشان می‌ دهد این گیاه می‌ تواند پسوریازیس را بهبود بخشد و در درمان پسوریازیس نقش مؤثری دارد. آلوئه ورا یک گیاه ضد التهابی است و به کاهش قرمزی کمک می‌ کند. از ژل یا کرم با ۰.۵٪ آلوئه ورا بر روی ضایعات پوستی خود بمالید تا علائم پسوریازیس شما تسکین یابد.

,انواع درمان ها, پسوریازیس, درمان خانگی, درمان ساده, درمان قدیمی, روش های درمانی پسوریازیس, کنترل پسوریازیس

سلام آیا حجامت برای پسوریازیس خوبه ؟

سلام می تواند موثر باشد اما درمان کاملی نمی باشد.

سلام علیکم. به نظر من اکثر بیماری ها در طب اسلامی و سنتی درمان داره. طب سنتی، از ریشه درمان میکنه و لذا زمانبر هست. این بیماری داءالصدف داره و بخاطر غلبه سودا است.
لطفا به متخصصین طب سنتی مراجعه کنید و مزاج خودتون رو بفهمید. اگر سوداوی هستید یا مثل من صفراوی سوخته، باید خیلی دقت کنید و هرغذایی نخورید.
دارو زیاده مثلا ماء الجبن افتیمونی خیلی عالیه ولی باید دقت کنید ما در طب سنتی، منزج داریم و مسهل. یعنی شما همزمان با تعدیل مزاج، باید یک مسهل هم مصرف کنید تا سریع تر این سموم دفع بشن.
شیر یادتون نشه. چون یک درمان خانگی برای این بیماریه. چون مزاج شیر همان مزاج خون است درنتیجه تاحدودی خون مرطوب میشه و پوسته ها برطرف میشن.
پس نیاز ما رطوبت هم هست!
لذا بارهنگ و. مصرف کنید.
نتیجه: حتما به یک متخصص طب سنتی که مجرب هم باشه، مراجعه کنید و از ریشه درمان کنید.

سلام من  مادرم چند سالیه که مبتلاس همه کارها از جمله دریا پماد طب سنتی امتحان کردیم درمان قطعی نداره لطفا اگر دکتری توتهران میشناسین که جواب گرفتین معرفی کنین

من همین الان فهمیدم که مبتلا به بیماری پسوریازیس هستم و مطمئنم فقط بخاطر استرس و نداشتن رژیم غذایی مناسب و پرخوری هستش چند وقت پیش به دکتر طب اسلامی یا سنتی مراجعه کردم به من یک سری نوشیدنی از جمله عرق کبد عرق ارام بخش کامبوجیا اب زرشک و سرکه انگبین داد و شربت عناب و بهم توصیه کرد حتما سالی چند بار حجامت کنم از وقتی که پیش ابن دکتر عزیز رفتم ۲ هفته ای میگذره و خیلی بهتره شده و باز هم میگم من تازه الان متوجه شدم چه بیماری بدی داشتم و ۹۰درصد برای استرس و پرخوری هستش و ۱۰ درصد دیگر عوامل
توصیه میکنم رژیم غذایی مناسب و پیاده روی داشته باشید
قطعا حتما دائما خدا باماست

با سلام من و یکی از آشنایانمون چند سالی هست که این بیماری رو داریم با استفاده از طب سنتی، وضعیتم بهتره استرس کم و پرهیز مواد غذایی گرم مزاج بهترین راه درمانیه. اما به محض اینکه چیز های گرم مزاج میخورم سریع بدنم به خارش میوفته واسه زخم ها هم فقط با یه پماد چرب نگهش دارین که خشک نباشه ان شاء الله که نتیجه بگیرین

درود به همه بزرگواران من۵۰سالمه و ۵ساله درگیرم نوع شدیدش(سرو گوش وبدن) روتجربه کردم اقدامات درمانی باداروهای نئوتیگازون سکلوسپورین وفوتوتراپی حدود۷۰جلسه وداروهای موضعی متفاوت ازدایوبت گرفته تاساختنی های جورواجور را داشتم مقطعی بهترشده ولی هیچوقت بهبودی نداشتم مدتی هم هست که زانوهام شدیدا دردناک ومتورم شده پیش بهترین پزشکای شهرم وتهران رفتم واونجورکه بایدنتیجه نگرفتم که حداقل چندماهی آسوده باشم ولی به تازگی که از دارودرمانی خسته وناامیدشدم بامشاوره بایک پزشکمتخصص طب سنتی ورعایت رژیم غذایی وکم کردن مصرف گوشت ولبنیات واستفاده بیشترازمیوه خصوصا میوهای قرمزوبنفش مثله شاتوت آلبالو آلوسیاه انگورسیاه انارو وسبزیجات وکم کردن استرس وکارواستفاده ازابگرم معدنی شدت بیماری محسوسا کم شده واکنون فقط ازکرم ساختنی موضعی واسکراب بالیف کنفی وشامپو بدن پسوریازیس درحمام نتیجه قابل قبولی گرفتم وفهمیدم که بهترین درمانگر خودماهستیم فقط باید بابدن خودمون مهربان باشیم (من شاغلم وهمیشه سعی میکردم کارموچه دربیرون چه درخانه به بهترین شکل انجام بدم ولی ازخودم غافل بودم )به امید بهبودی همه بیماران

سلام من این بیماری ۴ ماهی هست که گرفتم ابتدا روی الات تناسلیم بود بعد روی دستم . با مراجه به چنتا دکتر روی الاتم خوب شود اما روی دستم هیج تاثیری نداشت و به مرور لکه سفید که پوست میندازه میشه قبلا یکی دوتا لکه بود اما الن ۲۰ ۲۵ تا . دکتر یه کرم دست ساز داد که این نتیجه رسیدم. به نطرتون بیخالش بشم یا بازم برم دکتر ؟

سلام ضایعات پوست دست مقاومتر هستند در درمان بیماری حوصله به خرج دهید لوسیون کلوبتازول یا اشعه دستی توصیه می شود.

سلام.خسته نباشید دوستان من بشتر مطالب شمارو خوندم من یه چند ماه از دارو کرتون دار استفاده کردم و این یه سالی هست که فهمیدم مبتلا به پسوریازیس شدم بیشترش هم پشت گوش و سرم و ناخن های دست و پام هستش رفتم یه شرکتی به مام دارو تو تهران اونجا مخترع این درمان پسوریازیس هستن با استفاده از کرم یه سالی دارم استفاده میکنم از پماد و اون شرکت و رژیم غذایی و توصیه های که کردن ولییی بهبودی ندیدم تا الان ولیی ر تعجب اینم که اونجا خیلیی از این بیمارا بودن و خوب شدن ختی با چشم خودمم دیدم ولیی خودم چرا تا الان بهبودی ندیدم نمیدونم چیه می تونین کمکم کنین لطفا خیلی اذیتم

روزی ۳ مرتبه عنبر نسارا را آتش زده ودود آن را به ناحیه التهاب بگیرید باید دود گرم را احساس کنید بعد با وازلین ارگانیک بدون عطر وضد جوش محل راچرب کنید از صابون پن آنتی باکتریال آلوئه ورا برای شستشو استفاده کنید مخلوط سرکه سیب وعسل طبیعی
خاکشیر را ۳ ساعت خیسانده وشربت سرکه سیب خاکشیر کاسنی شاهتره را روزی ۳ بار میل کنید ۱ استکان جو پوست کنده را با ۵ لیوان آب با شعله کم به مدت۱ ساعت بجوشانید بعد آب ان را با کمی سرکه سیب مصرف نمائید روزی ۳ بار ۳ استکان گلاب مصرف کنید این ‌کارها باید مداوم روزی ۳ بار ۱ماه انجام دهید تا اثرات مطلوب را دریافت کنید

سلام من مامانم نزدیکه ۳۰ساله این مریضی داره هردارویی بگین گرفتیم هردوکتری بگین رفتیم ولی اسری نداشته همش مریضه،اگه دکتر خوب سراغ دارین شیراز معرفی کنین یادارویی  مرسی

تو اردبیل یه دکتری هست که داروی ترکیبی درست میکنه و اثر خوبی داره

سلام .میشه اسم دکتر تو اردبیل رو بگین

الوکوم
کرمی ۵۸ هزار تومنه
دکتر خوبم دکتر غلامعلی،تهران

فقط ۳ تا کرم تهیه میکنید۱.بتامتازون.کلوبتازول.فلوئوسینولون .هرروز یکی را بزن .بعد با محافظ پلاستیکی یا همون نایلون سلفون رویش را بپوشان .حتمن باید رویش را با پلاستیک بپوشانی .در عرض یک هفته علائم بهبودی را میبینی.من با این روش خودم را درمان کردم .

با سلام
من این بیماری ٣ سال پیش گرفتم
اولش خیلی شدید بود یه قسمت گوش و چند قسمت سرمو درگیر کرده بود دکتر محلول دایوبت بهم داد به همراه شامپو فارماسریس که کاملا خوب شدم اما الان اگر پوستم خشک بمونه یا استرس شدید یا خشکی هوا یکم علائم بر میگرده که دو روز از دایوبت یا محلول کلوبتازول استفاده کنم رفع میشه
دایوبت واقعا معجزه میکنه

سلام عزیزم از کرم دایوبت که استفاده کردی تا چه مدت بیماریت نبود?

من الان ۲۱سالمه و از ده سالگیم و پس از بستری شدن تو بیمارستان مبتلاشدم،اول فک میکردیم عفونت قارچیه ولی بعدا دکترا گفتن این بیماریه،خیلی سخته سرم همیشه میخاره مخصوصا وقت امتحانا و لباسام همیشه پراز تیکه های پوست سرمه ،ریزش مو دارم ولی ن خیلی شدید،اول فقط پشت گوشم بود ولی بعدا پس سرم هم گرفت باهاش تقریبا کتار اومدم ولی کامنتا خیلی نگرانم کرد میترسم موهام خیلی بریزه یا صورتمو بگیره این بیماری
اینم بگم حدود ۳-۴سال کرم های موضوعی و انواع پماد و قرص و شربت و مصرف میکردم وقتی دیدم فایده ای نداشت و حتی بیشترش میکرد کلا هیچ دارویی مصرف نکردم ، یکم شد ولی حس میکنم خیلی فرق نکرده
وقتی از حموم میام خیلی شدید میخاره و همش سریع کنده میشه ، وقتایی ک استرس دارم خیلی خارشش شدیدتر میشه 

فقط ۳ تا کرم تهیه میکنید۱.بتامتازون.کلوبتازول.فلوئوسینولون .هرروز یکی را بزن .بعد با محافظ پلاستیکی یا همون نایلون سلفون رویش را بپوشان .حتمن باید رویش را با پلاستیک بپوشانی .در عرض یک هفته علائم بهبودی را میبینی.من با این روش خودم را درمان کردم .

باسلام.من سی ساله این بیماری رو دارمکاش میشد استخر مخصوص داشتیم واسه این بیماران..کشورهای دیگه حتی ماهی لجن خوار هم درون استخر میندازن که موثره

نظر دیگه من اینه که قارچ هم موجب ازدیاد این بیماری میشه برام تجربه شده موقع استحمام هیچ صابونی خوب نیست خشک میکنه ..همچنین اعصاب و استرس که خیلی موثره–خوراکیها هم بیشترین تاثیر رو دارن یشتر اوقات خودم کنترل و درمان می کنمخیلی دنبال تحقیق راجع به بیماریم میکنم وخوشحالم از اینکه میبینم توی سایت هم همین مطالبی که به نتیجه اش رسیدم صحبت میشه. سایت درمانی پسوریازیس خیلی کمک کننده است ..وباتشکر از راهنماییهاشون.حتما باید از همه مطالبشون استفاده واجرا کنیم وگرنه اگه فرضا مدام ناپرهیزی ودر جای دیگه بعضی رو انجام بدیم فایده نداره

وای مردم از بس سرم خارش میکنه.موهام میریزه از جلو کچل شدم.بشدت چرب میشه سفیدک میزنه کف سر خارش دیوانه کننده.مو که بلند میشه خارش شدید.ماشین که بزنم خارش کم میشه.بدون مو ک نمیتونم برم بیرون.کم کم سفیدک زده صورتم .روی دستام.راه درمانش چیه خیلی عصبی و ناراحتم.همین بعد خدمت ک جلو سرم خالی تر شد خارشش عود کرده.خارش داشت از دبیرستان و ریزش شدید مو.لکه های سفید مشخصه دور شقیقه جلو پیشونی همون قسمتای کچلی خارش داره و وسط سر هی خدا این چ عذابیه

سلام این بیماری به‌طور کلی درمان نمی‌ شود. به کمک درمان‌ های ضد قارچ و ضد التهاب تا حدی می‌توان بیماری را کنترل کرد، ولی ریشه‌کن کردن آن ممکن نیست.

با سلام حدود شش ساله در گیر این بیماری روی سینه و پوست صورتم هستم فقط هم از پماد فلئوسینولون زرد رنگ استفاده میکنم تو چند روز محو میکنه ولی استرس باز برمیگردونه باید همیشه این پماد رو همراه داشته باشی و شب ها قبل از خواب رو جاهایی که هست بمالی تا جذب بشه جز این راهی پیدا نکردم دکتر هم رفتن هر پمادی داد جواب نداد

سلام به همگی دوستان..براتون ارزوی سلامتی میکنم
همسرم ۶ سال هس که از این بیماری رنج میبره
تا جایی که تونستم فضا رو واسش اروم کردم،بهتر شده ولی دنبال اینم که کلا قطع بشه اگه میشه راهنمایی کنین مرسی

سلام یکی از راههای بهبود ابن بیماری زالو درمانی و استفاده از یه سری قرصهای گیاهی برا پاکسازی کبد و استفاده از یه سری دمنوشها هست

با سلام..
و آرزوی سلامتی برای همه ی عزیزان..
پمادها و داروهای مالشی موضعی علائم بیماری رو اوکی میکنه..
شما باید سیستم ایمنیتون رو تنظیم کنید..

دوستان عزیز سلام من هم ۱۲ ساله این بیماری را دارم فعلا هم نتونستم خیلی کنترل کنم تقریبا همه بدنم درگیره ترک های کف پا ودست وصورت وسر و. خیلی اذیتم میکنه داروی تبریزیان و.. هم فایده ای نداشت ویک دوره داروی شاگردان خیر اندیش هم همینطور تنها توصیه مفیدم شاید این باشه که از عزیزان تازه بیمار بخوام اصلا زیر بار کورتن از هر نوعش نرن مطلقا

درود بر شما و همگی
من فارغ التحصیل مهندسی شیمی امیرکبیر و نزدیک به چهارسال درگیر این بیماری بودم و به شدت در پی درمانش
حدود یه هفته س پماد ترکیبی ساختم که جواب داده با اینکه دیگه تقریبا همه بدنم رو پسوریازیس گرفته بود

سلام.میشه لطفا بفرمایید چه ترکیبی؟
خیلی ممنونم

سلام دوست خوبم مادر من مدتیه به پاراپسوریاسیس مبتلا شده . اگر این پماد کارسازه و علایم بیماری رو تخفیف میده لطفا ما رو هم دریاب . هزینش رو هم تقدیم میکنیم .

عزیزم درمورد پارا بهترین کاراینه که یه دکترخوب مادرتون رامعاینه کرده ایشون یا نور ویا محلول موضعی تجویز کرده به مدت ۴ تا ۶ ماه که حدودیک ماه ازمصرف متوجه بهبود دانه ها میشوید دراصفهان دکترفرحنازفاطمی بسیااار دکتر خوبی هستنددراین زمینه

سلام من ۲۵ ساله مبتلا هستم دکترا گفتن درمان نداره اما من یه چیزی کشف کردم

سلام جهت اطلاع موقع استحمام از صابون و شامپوی بودار اصلا استفاده نکنید . فقط با اب خالی و شامپوی طبی استفاده کنید . برای درمان از مسکن قوی استفاده کنید آن مسکن باید طبیعی باشد و با اب مخلوط شود .

با سلام. از داروهای ترکیبی استفاده نمودید؟ داروی خارجی رزولو امتحان کردید؟

سلام شستن سر وبدن با سدر هم خوبه

سلام
من از۶سالگی درگیراین بیماریم بنظرمن تحربه ی ایت۲۵سال همراهی این بیماری تنهاراه درمان نداشتن استرس وفشارهای روحیه.من زیاذکتررفتم تمام درمانها موقتین.

سلام،این بیماری چند تا درمان داره،چون کبد هم رو این بیماری تاثیر داره،سعی کنید وزن را کم و قارچ کامبوجا استفاده کنید،مخلوط عرق کاسنی و شاتره هم خوبه، در ضمن پرهیز غذایی از جمله بادمجا،غذای تند و تنقلات نخورید

سلام دوستان عزیز.من ۱۰ سال هست که این بیماری رو مثله همه شما دارم.تجربه ای که بدست اوردم این است که فقط میتوان کنترل کرد تا حدی که انگار درمان شده ولی بعد از یه مدت که ی سری نکات مربوط به ان را رعایت نکنید علائم بر خواهند گشت.در رابطه با پوست سر میتونم بگم تنها شامپویی که کاملا کنترلش خواهد کرد شامپو لورال فرانسه است که رنگ جلد شامپو سرمه ای پررنگ است که البته تو این ایران خراب شده وجود نداره و اجازه ورود این محصول داده نمیشه اونم بخاطر اینکه یه شامپو اشغال تولید داخلشون به فروش برسه.بقیه مدلاش هست ولی اونی که باید باشه نیست.توصیه میکنم ی سفر ترکیه برید ۲۰ ازش بخرید بیارید با خودتون،چون همون هزینه رو صد برابرشو باید اینجا خرج این دکترای پولکی کنید و نتیجه ای هم بدست نیارید.البته شامپوی دیگه ای که میتونم بهتون پیشنهاد بدم الپسین برند المانی است که یکی قوطیش سفیده مخصوص ضدقارچ و اون یکی قوطیش قرمز که کاراییش دوتاس،هم ضد قارچ هم ضد ریزش.ترجیحا هر کدوم به موهاتون سازگارتر بود همونو استفاده کنید و میتونید تو حمام به ان قسمتهایی از بدنتون که این بیماری رو دارید بزنید.حتما جواب خواهید گرفت.در رابطه با بقیه جاهای بدن بهتون توضیح خواهم داد

میدانستی پوست هر کس مثل اثر انگشت متفاوته.

سلام من حدود یک سال پیش روی بدنم چندلکه قرمز به وجود اومد و رفتم دکتر تشخیص نداد چیه البته من از روغن بدن بچه استفاده میکردم که ازاون استفاده نکردم کاملا از بین رفت اون چندلکه و تاالان دیگه بوجود نیومده ولی پدربزرگ من این بیماریو داره به صورت خفیف خواستم بدونم الان باتوجه به اون ینی منم این بیماریو دارم اگه میشه پاسخ بدید چون من میخوام لیزر کنم و اگه این بیماریو داشته باشم نمیتونم لیزر کنم 

سلام بله ریسک پسوریازیس به دلیل سابقه ارثی بیماری در شما بالا بوده اما پسوریازیس معمولا پیشرونده و مزمن بوده و مکررا عود و فروکش دارد به همین دلیل لکه هایی که اشاره می کنید بعید است پسوریازیس بوده باشند و البته نیاز به معاینه پزشک ضروری است.

باید نمونه برداری بشید. تشخیص قطعی با نمونه برداریه

خوشبختانه از بین رفت البته به نظر من این بیماری با کبد هم ارتباط داره حتما یه دکتر خوب کبد هم برید

سلام من ۱۷ سالمه از۵ سالگی این بیماری روگرفتم اون موقع ها پیش هردکتری رفتیم هیچ اثری نکرد همه میگفتن تا ۲۰سالگی ازبین نمیره بیماری صدف من ازنوع پلاکی بود آخرش پیش دکترمحمدحسین مبین (تبریز) رفتیم یه داروی ترکیبی از ویتامینa.d وکلوبتازول و.. یه سری چیزای دیگه داد که باعث شد توهمون دوران بچگی کامل ازبین بره اماچندوقت پیش دوباره بروز کرد از بتاماتازون و ازهمون کرم ترکیبی استفاده کردم وبازهم ازبین رفت.برای من هم روی پوست سرم بود هم پاهام قسمت زانو به پایین وهمه جای دست هام..امیدوارم همه نتیجه بگیرن

بالاترخوندم که یک نفر کدوی خام رو پیشنهادکرده بود من هم یه مدت تجربه اش کردم وکمی موثر بود درکل این بیماری درافرادمختلف به روش های مختلفی بهبود پیدامیکنه وبرای همه یک راه درمان قطعی نیست

سلام دوستانی که تهران هستن حتما پیش دکتر فرنقی برن یه داروی ترکیبی به من داد وقتی چند باری استفاده میکنم از بین میره حتی یادمه یه بار پامو گچ گرفته بودم و این باعث شده بود عارضه ی زیرش خیلی متورم بشه بعد از باز کردن گچ پام نمیتونستم پامو نگاه کنم ولی از این داروی ترکیبی چندین بار زدم

خانمی ۳۵ساله هستم،سالها مبتلا به اگزما پوست دست بودم اما بعدازفشارعصبی شدید ۶ماهه دچارعوارضی شبیه این بیماری شدم که حتی بدنم به درمان با داروهای پسوزیاریس طب اسلامی وچهارمرحله حجامت مخصوص جواب نداد..
ازلطف خداوند باخوردن داروی “سودابر طب اسلامی درطول یکهفته عوارض بیماری تعدیل شد والان بعدازیکماه بسیار وضع پوست بدنم بهترشده.
داروی سودابر طب اسلامی یک معجزه الهی هست،اامتحان کنید ان شاءالله نتیجه میگیرید.فقط حتما دارو رو از مراکز تایید شده دفترآیت الله تبریزیان تهیه کنید.
قیمت دارو هشت هزارتومن وبرای تاثیربیشترباید با داروی “ملینطب اسلامی مصرف بشه.
یاعلی(علیه السلام)

سلام. من پسری هستم ۱۹ساله از ۶سالگی که یادم میاد این بیماری صدف دارم. پست شما خوندم خواستم امتحان کنم، می خواستم بپرسم چگونه می توانم دارو را تهیه کنم.
آدرس یا شماره تماسی دارید که بتوانم مراجعه کنم.
باتشکر فراوان احمد

سلام دوستان یک داروی ارزان قیمت برای بیماری صدف پیداکردم
امیدوارم خیلی زودخوب بشین
لطفا من رو از دعاهای خوبتون بی نسیب نگذارید

اما دارو
دو غاشق غذا خوری زردچوبه را با مقدار کمی اب قاطی کرده و بر روی محل صدمه دیده بگذارید انشاءالله سلامتی خودتان را بدست می اورید

نگران نباشید بچه ها توکلتون بخدا باشه تا میتونید بی خیال باشید و استرس از خودتون دور کنید، منم این بیماری رو دارم اول فئلوسینولون میزدم پوستم نازک شد رفتم دکتر پوست دوتا شامپو و یه پماد داد خیلی سریع جواب گرفتم بلطف خدا ولی دوره داره باید بازم بعد سه چهارماه استفاده بری دوباره دکتر اسم شامپوها برای سر sebizol ۲٪و شامپوی ضدشوره زینگ پریتیون ۲٪ و پماد Resolev plus ریزولف این پماد روزی دوبار میزنی روی ضایعه صورت وغیره و بعد از هر بار حمام قطره بتامتازون میزنی ب سرت من پیش پرفسور یعقوبی رفتم اینارو داد جواب داد بلطف خدا

سلام وقتتون بخیر خواستم بگم راه درمان نمیدونم ولی از بین بردن لکای این بیماری مالش بدن با روغن شترمرغ و یا در خانم ها خوردن سرکه انگبین رازیانه ای و در اقایون خوردن سرکه انگبین نعنایی هست از طب سنتی این روش کمک زیادی می کنه

سلام. من یک سال پیش پسوریازیس خیلی شدید گرفتم به طوری که از نوک سر تا پاهام قرمز شد و پوستم خشک شد و خارش بسیار شدیدی داشتم. دکترای طب مدرن گفتن هیچ درمانی نداره. من پیش دکتر طب سنتی رفتم گفت عامل این بیماری خشکی کبده که در اثر صفرا یا سودا بوجود میاد. من با اصلاح الگوی مصرف غذا کاملا خوب شدم و هیچ اثری از بیماری باقی نمونده. دوستان میتونن از تجربه من استفاده کنند. صبح ناشتا پودر ماالجبن استفاده میکنم که بسیار مفیده. روزی یک لیوان عرق کاسنی. آب جو طبی بدون الکل. روزی یک مشت عناب. استفاده از روغن کنجد با روغن ارده کنجد و حذف کامل روغنهای صنعتی. حذف لبنیات و مرکبات. استفاده از میوه هایی با طبع گرم و تر و نیز سرد وتر.

سلام لطفا میشه با من تماس بگیرید راهنمایی کنید چون من هم همین بیماریو دارم

سلام. ۴۰ سالمه و ۱۰ سال هستش که پسوریازیس روی انگشت های هر دو دستم و آرنج هر دو دستم و روی زانوی هر ۲ پام هستش. برای خودمم جالبه که جفت جفت هستش.

زیاد دکتر رفتم و زیاد کرم مالیدم از انواع ایرانی و خارجی کمی خوب میشد و مجدد دوباره پیدا میشد و بالاخره به این نتیجه رسیدم که : خوب شدن نداره کمتر میشه ولی مجدد بر میگرده راه های کم شدنش : ۱- کاهش استرس۲-مرطوب نگه داشتن پوست۳-استفاده از شامپو بدن بجای صابون حتی صابونهای کرمدار۴-استفاده زیاد از وازلین بر روی نقاطی که پوست خشک یا سفیدی بعد از حمام دارین .بجز صورت۵-حذف گوجه۶-حذف سیگار و مشروبات الکلی ۷-حتمن یه آزمایش تیرویید بدین چون کم کاری غده تیرویید و پرکاری تیرویید نقش مهمی روی افزایش پسوریازیس داره و آزمایش و پیش دکتر غدد ببرین تا دارو بده برای کارکرد صحیح تیرویید.۸-آزمایش ویتامین D3 هم انجام بدین چون کاهش ویتامین D3 در خون باعث افزایش پسوریازیس میشه و میشه با قرص های کمکی ویتامین D3 سطح این ویتامین را در خون بالا برد.۹- استفاده از پمادهای کلوبتازول/بتامتازون/دایونکس/دایووبت/بتاکلسیدرم/کلسیپروتویل/چون کورتن دارن فقط فقط فقط بصورت مقطعی کمی رنگشو عوض میکنه و یا کمترش میکنه ولی بعد از یه مدت دیگه پوست هیچ واکنشی به این کرمها نشون نمیده و از اونور کبد شما رو تخریب کرده مخصوصا کپسول نئوتیگاسون که دوره ۹۰ تایی روزی یه دونه میدن که همین کپسول از بین میبره پسوریازیسو ولی سریع دوباره بر میگرده و اینکه پدر کبد و درآورده و خبر نداریم. فقط خواستم تجربه خودمو بگم ولی خوب بهبودی دست خداست. یا علی مدد

بیماری صد در صد ارثی هستش..این بیماری افراد کمال گرا هستش که وقتی به اون کمال مد نظر خودشون چه از نظر شغلی چه از نظر تحصیلی.مالی.مذهبی وبه اون چیزی که تو ذهنشون نمیرسن استرس ناشی از به حد کمال نرسیدن باعث ایجاد پسوریازیس میشه.
من خودم از کودکی پسوریازیس همراهم بوده و کرم قرص و شامپوهای زیادییی استفاده کردم .
ولی کرم موضعی بتامتازونعااااالی بود

سلام من از ۱۰ سالگی درگیر این بیماری هستم از ۱۸ سالگی تا الان ک ۳۶ سالمه کلا خوب شدم البته دوسال پیش به خاطر استرس زیاد برگشت ولی با خوردن شاتوت سریع درمان شدم..اما الان ب خاطر فشارهای روحی دوباره برگشته و واقعا اذیت میشم نمیدونم داروی گیاهی نتیجه بخش هست یا نه میخام درمان و شروع کنم اما نمیدونم کدوم روش بهتر نتیجه میده اگه میشه ذوستان راهنمایی کنن

سلام..

آیا کسی آمپول سینورا برای درمان پسوریازیس استفاده کرده؟عوارض اون چی هست؟آیا درمان شده؟

سلام بله من سینورا استفاده کردم اولا روی همه جواب نمیده بدن تا بدنه درثانی اینم یه نوع کنترله بعد یه مدت بدن مقاوم میشه

سلام من چند دوره استفاده کردم و بدنم کاملا پاک شد ولی بعد از متی که آزمایش دادم دیدم آنزیم کبدم خیلی بالا رفته و دیگه ازین آمپول استفاده نکردم ولی الان دوباره این بیماری تو بدنم پیدا شد

سلام برای درمان خشک شدن ضایعات بلافاصله بعد از استحمام روغن کنجد استفاده کنید و بعدش در روزهای اول که ضایعات زخیم تر و خشک تر هستن روزی چهار پنج بار این کارو انجام بدین. هرچیزی که از گندم درست شده از قبیل کیک، شیرینی، نان و گوشت قرمز و ادویه های تند اکیدا نباید استفاده کنید. استفاده از کورتون رو هم کاملا قطع کنید . چون با این روش ضایعات با سرعت آهسته تری خوب میشه سعی کنید لباس پوشیده تر بپوشید تا بیرون از خونه معذب نباشید . من با این روش دارم جواب میگیرم.

سلام کاملا درست و سپاس.

ممنون از مشورت خوبتون
اما اگر گندم و نون نخوریم پس چی بخوریم؟ اینایی که شما میگین تقریبا همه سبد غذایی ماهارو تشکیل میده و اگر حذفش کنیم دیگه چیزی باقی نمیمونه تا بخوریم ک

من ۲۶ سالمه و از ۳سالگی بعد از یه تب شدید پسوریازیس گرفتم.البته فقط ترک و التهاب شدید تو کف پاهام بوده و تا ۱۳سالگی درگیرش بودم و بعد از اون خداروشکر دیگه برنگشته.البته همیشه تو کف پاهام و کف دستام کمی خشک هست و پوستم کمی حساسه.میخواستم بدونم برای اینکه مفاصلم یا باقی بدنم درگیر نشه نیاز هست داروی خاصی استفاده بکنم؟یا مراقبت معمولی کافیه.و اینکه ممکنه جاهای دیگه از بدنم رو درگیر کنه یا فقط تو کف پاهام باقی می مونه؟.ممنونم

سلام فرد مبتلا ممکن است با استرس و یا آفتاب‌ سوختگی و خشکی پوست و حتی مصرف بعضی از غذاها دچار مشکلات شدیدتری شود، اجتناب از این موارد می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته و بیماری را خفیف نگه دارد.

من۱۳سال هست درگیر پسوریازیس خفیف ناخن هستم  متخصیصن زیادی هم منو ویزیت کردن.قبلا داروی دایونکس همراه با بتامتازون و کلوبتازول مصرف میکردم نتیچه بخش بود.اما متاسفانه چند سالی هست پماد دایونکس دیگه وارد نمیشه.وجای اون رو دایونت گرفته که زیاد جالب نیست.تنها راه درمان دوری از استرس میباشد.امیدوارم همه دوستان سلامتی کامل رو کسب کنند.

سلام من ۲۰ ساله درگیر صدف هستم و تمام داروها رو امتحان کردم به نظر من بهترین دارو برای درمان دایوبت هست چون من ازش نتیجه گرفتم و دوست دارم شما هم بیماریتون بهتر بشه البته یه مقدار دایوبت خارجی گرون هست ولی ارزش استفاده رو داره استفاده کنید و نتیجه رو بگید که دوستان هم استفاده کنند .

باسلام .. من دایوبت رو مصرف کردم. برای پوست سرم ..چند ماه خوب بودم ..اما الان صورتم هم شده و قراره برم اوزون تراپی، امیدوارم که موثر باشه

سلام به همه دوستان، بنده حدود ده ساله که درگیر این بیماری هستم هر دفعه هم یک قسمت از بدنم رو درگیر میکنه . حدود یک ساله داخل چشم و گوشه های چشمم درگیره و خیلی دارم عذاب میکشم. تا حالا کسی چشمم زده بوده؟؟
من آخرین بار که سر زانوها و روی پاهام زد با تزریق کورتون حدود سه سال از شرشون خلاص شدم ولی این دفعه چشمه خطر ناکه حتی پماد هم نمیتونم بزنم

با عرض سلام خدمت دوستان.من ۲۵سالی هست این مشکل رو دارم و تو این سالها از پماد کلوبتازول بنا به گفته دکتراستفاده میکنم.چون این در و اون در زدن زیاد فایده ای نداره جز استرس و اعصاب خوردی که بزرگترین دشمن این بیماریست،تا زمانیکه استفاده کنین خوبه و مشکلی ندارین ولی درمان قطعی براش ذکر نشده توسط دکترا.هزینه زیادی هم نداره ۲۰۰۰تومنه استفادش ضرری نداره.به امید سلامتی همه دوستان.

سلام کلوبتازول بیش از دوهفته فوقالعاده خطرناک است باعث  دیابت.  فشار خون و اب مرورید میشود. من در چهل ودو سالگی گرفتار اب مرورید  شدم حدود سه سال کلیوبتازول ومشابه کورتون دار استفاده کردم

سلام من ۱۵ سالمه. از ۴ سالگی این بیماری شروع شد و هیچ دکتری نتوانسته آن را درمان کند و نتوانستند که تشخیص بدهند پسوریازیس هست یا اگزما . هیچ دارویی خوبم نمیکنه غیر از دارو های کورتون دار که البته مصرف این دارو ها روی کلیه ها اثر میزاره . ترک های بسیار شدید در کف پاهام پوس پوس شدن کف و دستام و ترک های شدید در سر انگشتام . با ترک هایی که در کف پاهام هست اصلا نمی تونم راه برم و مکررا دست و پاهام خون میاد. همه شهر ها هم رفتم از کاشان بگیرید تا اصفهان و تهران و قم و. اگه میتونید کمکم کنید ممنون میشم.

سلام درمان از طریق ازون تراپی می تواند موثر باشد.

بیا مشهد، خانه احسان، بلوار وکیل آباد، بلوار لادن، روبروی لادن ۳۶ جنب مسجد ، ان شاءالله با طب اسلامی درمان میشی ، مزاجت خشکه باید مرطوبش کنی

من مشهدم این جا که گفتین جواب میده؟

تو اردبیل یک دکتر هست بیا پیش اون

منم این بیماری شما رو دارم که تونستم خوب کنترلش کنم عزیز من این بیماری بخاطر سم خون و سم کبد بخاطر خوردن یه سری غذاها هست و یا پرخوری

سلام میشه دارویی برایه درمان پسوریازیس بهم معرفی کنید

من دکتر آمپول متو تروکسایت بهم داد تا دو سال راحت بودم

سلام سرد مزاجی باعث تشدید این بیماری میشه در طب سنتی میگن بلغم . برنج رو حتما با شوید بخورین ترشی نخورین . چیزهای گرمی مثل خرما و .. بخورین روزی دوبار سرکه سیب بخورین من رفتم پیش دکتر خداروشکر بهتر شدم

اگرچه درمان قطعی برای بیماری پسوریازیس وجود ندارد، اما با درمان های فعلی می توانیم نسبت روزهای خوب را به روزهای بد افزایش دهیم.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *