خاصیت خوردن کره بادام زمینی




خانه

موبایل

آشنایی با خواص کره بادام زمینی

خاصیت خوردن کره بادام زمینی

امروزه کره بادام زمینی جای خود را در بین مردم بازکرده است. اما آیا کره بادام زمینی برای سلامتی خوب است؟برخی کره بادام زمینی را بر روی نان تست مالیده و به عنوان صبحانه میل می‌کنند و برخی در خمیر کیک و کلوچه از آن استفاده می‌کنند، به هر شکلی که استفاده شود غذای بسیار جذاب و پرطرفداری است که اگر یک‌بار آن را خریداری کنید، بعدازآن همیشه یک بسته کره بادام‌زمینی در آشپزخانه خود خواهید داشت.همانند بسیاری از کره‌های مغزهای گیاهی، کره بادام‌زمینی نیز حاوی چربی و کالری بسیار بالایی است (حدود 9 کالری و 16 گرم چربی در هر 2قاشق غذاخوری). خبر خوب این است که با خوردن 2 قاشق کره بادام‌زمینی علاوه بر دریافت 19 کالری، مقدار بسیاری زیادی مواد مغذی نیز دریافت می‌کنید. مغزها و کره‌های آن‌ها منبع بسیار خوبی برای پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی هستند.در سال 23 سازمان نظارت بر غذا و داروی امریکا ادعای فواید سلامتی برای کره بادام‌زمینی و برخی مغزهای گیاهی را تأیید کرد و اعلام کرد شواهد علمی نشان می‌دهد که خوردن مغزهای گیاهی به مقدار  42 گرم در روز ( به‌عنوان بخشی از بره غذایی کم کلسترول و کم‌چربی اشباع‌شده) می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد فواید سلامتی مغزها شامل کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی یا عوامل زمینه‌ساز آن‌هاست اما شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است مغزها به کاهش بیماری‌های دیگری نیز کمک کنند مثلاً کره بادام‌زمینی منبع ماده شیمیایی گیاهی ریزوراترول (resveratrol) است (ماده‌ای که در پوست انگور نیز وجود دارد). مطالعه اخیر در آلمان نشان داد که این ماده تأثیر پیشگیری‌کننده برای سرطان کولورکتال (روده) دارد.نکته جالب این است که بادام‌زمینی درواقع یکی از حبوبات (از خانواده باقلائیان) بومی امریکای جنوبی است که ظاهر و طعمی همانند مغزها دارد.بادام‌زمینی ازنظر تغذیه‌ای نیز همانند مغزها است. حدود نیمی از وزن آن چربی است و بقیه وزنش تقریباً به‌طور مساوی پروتئین و کربوهیدرات (همراه با فیبر) است. حدود نیمی از کل چربی بادام‌زمینی چربی‌های تک پیوندی اشباع‌نشده هستند. این همان چربی است که با سطح سالم‌تر لیپیدهای خون مرتبط است. یک‌سوم چربی آن را چربی‌های چند غیراشباع (Polyunsaturated) تشکیل می‌دهد که کاملاً در بادام‌زمینی از اسیدهای چرب امگا-6 تشکیل‌شده است. حدود14% چربی آن، به‌طور طبیعی اشباع‌شده است.برای خرید  کره بادام‌زمینی به دنبال چه باشیم؟

نکاتی برای خرید کره بادام زمینی

هنگام خرید کره بادام‌زمینی به دنبال محصولات طبیعی که چربی یا شکر افزوده ندارند یا مقدار آن بسیار کم است باشید. برخی شرکت‌ها روغن‌های هیدروژنه بخشی نیز به نوع معمول کره بادام‌زمینی اضافه می‌کنند و بسته به مقداری که افزوده می‌شود، ممکن است چربی‌های ترنس نیز در آن وجود داشته باشند.  از نظر سدیم حتی طبیعی ترین برندهای کره بادام زمینی، مقداری نمک برای طعم به آن می‌افزایند. اگرچه با مقدار کم آن نیز می‌توان طعم خوبی ایجاد کرد و حدود 12 میلی‌گرم سدیم در هر دو قاشق غذاخوری معمولاً مطلوب است.

بادام زمينی و کره ی آناين كره‌ ضد كلسترول استکره بادام زميني براي كساني كه مستعد ابتلا به بيماري‌هاي قلبي هستند، مفيد مي باشد، زيرا چربي‌هاي موجود در بادام‌زميني از نوع چربي‌هاي خوب هستند. به علاوه داراي فيتوسترول است که ساختاري شبيه به کلسترول موجود در غذاهاي حيواني دارد، با اين تفاوت که بر خلاف کلسترول، فيتوسترول براي سلامت قلب و عروق مضر نيست.در ضمن، هر 32 گرم کره بادام‌زميني حدود 5 ميلي‌گرم فيتوسترول دارد و بررسي‌ها نشان داده مصرف روزانه 2 گرم فيتوسترول مي‌تواند تا 1 درصد از ميزان کلسترول LDL يا کلسترول بد بکاهد و در صورتي که فرد رژيم کم چربي داشته باشد، مي‌تواند ميزان کلسترول بد را تا 2 درصد پايين آورد.در كل تحقيقات نشان داده اند که مصرف حداقل 4 بار بادام‌زميني در هفته، تا 37 درصد از خطر بيماري‌هاي قلبي مي‌کاهد. پس اگر مي‌خواهيد از بيماري‌هاي قلبي در امان باشيد، از يک مشت بادام‌زميني (حاوي ده عدد) يا يک قاشق غذاخوري کره بادام‌زميني، آن هم 4 بار در هفته شروع كنيد.

 

خواص داروئی کره بادام زمینی

ضد سرطانتحقيقات ديگري نشان داده اند كه مصرف يک واحد بادام‌زميني (1 عدد بادام زميني) در هفته مي‌تواند از بروز سرطان روده در زنان پيشگيري کند. فيتوسترول موجود در بادام‌زميني و کره بادام‌زميني نيز مي‌تواند رشد سلو‌ل‌هاي سرطان پستان، روده بزرگ و پروستات را کند كرده و حتي از بروز سرطان ريه در افراد مستعد بكاهد. به‌علاوه، بادام‌زميني حاوي نوعي آنتي‌اکسيدان به رزوراترول است که مي‌تواند به نوعي ترکيب ضدسرطاني به پيساتانول تغيير شکل يابد. اين تغيير شکل به کمک نوعي آنزيم که در تومورهاي سرطاني يافت مي‌شود، ايجاد مي‌شود و به اين ترتيب مانع رشد تومورها خواهد شد.

ضد ديابتجالب است بدانيد ثابت شده که مصرف منظم کره بادام‌زميني (حداقل 5 قاشق غذاخوري در هفته) مي‌تواند از بروز ديابت نوع 2 در زنان پيشگيري کند. فيبر و منيزيم موجود در کره بادام‌زميني از جمله دلايل خاصيت ضدديابتي اين ماده غذايي هستند.

دشمن سنگ كيسه صفراتحقيقات بي‌شماري نشان داده اند مصرف مرتب کره بادام‌زميني مي‌تواند احتمال ابتلا به سنگ صفرا را در مردان و احتمال برداشتن کيسه صفرا را در زنان کاهش دهد. دليل اين خاصيت بادام زميني نيز وجود فيبرهاي غذايي، فيتوسترول و منيزيم است. مطالعه 2ساله روي بيش از 8 هزار زن نشان مي‌دهد زناني که حداقل دو قاشق غذاخوري بادام‌زميني يا کره بادام‌زميني در هفته مصرف مي‌کنند تا 25 درصد کمتر به سنگ صفرا مبتلا مي‌شوند.شايد باور نکنيد، اما اين راه ساده و آساني براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري است.

باز هم فيتواسترولاما در مورد مصرف منظم اين نوع كره توسط خانم‌هاي باردار بايد بگوييم، امروزه بحث فيتواستراديول بسيار داغ بوده و محققان اثرات گوناگوني را به آن نسبت مي‌دهند؛ مثلا مشکلات قاعدگي را به کمک آن مي‌توان برطرف کرد، و يا اينکه اين مواد قادرند احتمال بروز پوکي استخوان را كم كنند.از آنجايي که فيتواستراديول‌ در بادام‌زميني وجود دارد (يعني در هر 1 گرم کره بادام‌زميني، 1 ميلي‌گرم از اين ماده يافت مي‌شود)، مي‌تواند براي بيماري‌هاي زنانه موثر باشد، اما مصرف آن در بارداري دلخواه است، يعني نه ضرر خاصي براي مادر و جنين دارد و نه منفعت خاصي، فقط مصرف‌اش بايد به اندازه و در وعده صبحانه باشد، زيرا در صورت افزايش مصرف کره بادام‌زميني به دليل داشتن چربي و انرژي زياد، مشکل اضافه وزن پيش خواهد آمد.افرادی هم که مي‌خواهند شب‌ها شام سبکي بخورند، مي‌توانند با يك فنجان چاي، يك يا دو واحد نان آغشته به اين نوع کره را ميل کنند.

هشدارها:با وجود تمامي فوايد ياد شده، بادام‌زميني جزء مواد غذايي آلرژي‌زا (حساسيت زا) است. حساسيت به بادام‌زميني مي‌تواند شديد باشد، طوري که مصرف مقدار کمي از‌ آن مي‌تواند به شوک آنافيلاکسي منجر شود. در نتيجه افراد مبتلا به آلرژي بايد از مصرف هر گونه غذاي حاوي بادام‌زميني خودداري کنند، حتي خوردن كره بادام‌زميني هم به دليل داشتن ذرات پروتئين درست نيست. بنابراين در دو سال اول زندگي نبايد از بادام زميني و فرآورده‌هاي آن براي تأمين انرژي كودك استفاده كرد، ولي بعد از آن در صورت نداشتن حساسيت، مي‌توان آن را در بره غذايي گنجاند.از سوي ديگر، گاهي پزشک به افرادي كه مستعد ابتلا به سنگ كليه و مثانه هستند، توصيه مي‌کند از خوردن مواد غذايي حاوي اگزالات‌ها از جمله بادام زميني و كره‌ ي آن خودداري کنند، زيرا اين ترکيبات احتمال بروز اين سنگ‌ها را بالا مي برند.يادتان نرود كه کره بادام‌زميني طبيعي را مي‌توان براي يک يا دو هفته در هواي آزاد و دو ماه در يخچال‌ نگه داشت.

 

گردآوری : بخش آشپزی بیتوته

 

منابع : هفته ه سلامت / wiki.54.ir


خوراکی های پرخاصیت

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کره بادام زمینی برای اولین بار در سال ۱۸۸۲ و توسط مارسلوس گیلمور ادسونِ (Marcellus Gilmore Edson) کانادایی تولید شد و بیش از ۱۳۱ سال است که به محبوب‌ترین خوراکی دنیا، به‌ویژه در آمریکا بدل شده است. کره بادام زمینی سرشار از مواد مغذی و بسیار لذیذ است. این ماده‌ی غذایی با هر نوع خوراکی از میوه و شکلات گرفته تا ژله و کرفس، قابل‌مصرف است. وجود میزان زیاد چربی‌های غیراشباعِ تک‌ زنجیره و مواد مغذی دیگر، کره بادام زمینی را به یکی از خوراکی ها و میان وعده های مناسب برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. اما کره بادام زمینی چطور سبب کاهش وزن می‌شود و چه تأثیراتی بر بدن‌تان دارد؟ این مقاله به شما کمک می‌کند با خواص کره بادام زمینی و تأثیرات آن در بدن آشنا شوید. با ما همراه باشید.

خاصیت خوردن کره بادام زمینی

براساس مطالعات دانشگاه وندربیلت (Vanderbilt University) که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، مصرف روزانه‌ی آجیل خطر مرگ را کاهش می‌دهد، زیرا وجود مقادیر بالای مواد مغذی در آجیل‌ها سبب افزایش سلامتی و حفاظت از بدن می‌شود.

جنیفر مک‌ دنیل (Jennifer McDaniel) می‌گوید: «آجیل‌ها دارای اسیدهای چربِ غیراشباع (تک و چند زنجیره) و غنی از آنتی اکسیدان ها هستند و موادی مغذی مانند پتاسیم دارند که به حفظ فشار خون کمک می‌کند، همچنین غنی از فیبر و دارای فیسترول هستند که برای سلامت قلب بسیار مفید است. اسیدهای چربِ غیراشباع (تک و چند زنجیره) با کاهش میزان کلسترول بد (LDL) و سطح تری‌گلیسرید، موجب کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سندرم مرتبط با سوخت‌و‌ساز می‌شود.

اسید چرب تک‌ زنجیره و پروتئینِ موجود در کره بادام زمینی سبب ایجاد احساس سیری می‌شود. مصرف کره بادام زمینی همراه با نان تست یا بدون آن به‌ عنوان صبحانه‌، برای ناهار یا به‌ همراه سیب به‌ عنوان میان‌وعده می‌تواند باعث جلوگیری از پرخوری شما می‌شود. اما همیشه در مصرف کره بادام زمینی میانه‌روی کنید. بهترین مقدار مصرف کره بادام زمینی دو قاشق غذاخوری است.

مصرف کره بادام زمینی می‌تواند خطر پیشرفت دیابت را کاهش دهد. براساس مطالعه‌ای که توسط جکوبسون (Jacobson) در مجله‌ی انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، مصرف ۳۱ گرم آجیل یا کره بادام زمینی (در حدود ۲ قاشق غذاخوری)، حداقل ۵ روز در هفته می‌تواند خطر گسترش دیابت را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

پروتئین، فیبر و اسیدهای چربِ موجود در کره بادام زمینی کمک می‌کنند تا انرژی لازم را از شروع روز تا نیمه‌ی شب حفظ کنید. همچنین در پایدار نگه داشتن قند خون مؤثرند و از افت ناگهانی آن جلوگیری می‌کنند.

اگر می‌خواهید یک رژیم کم کالری بگیرید، مصرف آجیل می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. کره بادام زمینی،‌ پروتئین بیشتری نسبت به سایر آجیل‌ها دارد و این مقدار در دو قاشق غذاخوری چیزی در حدود ۸ گرم است. همچنین به دلیل داشتن چربی و فیبر بالا می‌تواند به‌ عنوان میان‌وعده، برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه دارد. درنتیجه میزان کالری دریافتی درطول روز کاهش پیدا می‌کند. مصرف ۲۰۰ کالری از کره بادام زمینی در مقایسه با مصرف ۲۰۰ کالری نان پرتزل ‌(pretzels)، قادر به سیر نگه داشتن شماست.

براساس مطالعاتی که در نشریه‌ی بین‌المللی «چاقی و اختلالات سوخت‌وساز مرتبط با آن» منتشر شده است، بادام زمینی می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود. براساس این تحقیق زمانی که افراد به‌طور روزانه ۵۰۰ کالری کره بادام زمینی را به مدت ۱۹ هفته مصرف می‌کنند، میزان سوخت‌و‌ساز آنها تا ۱۱ درصد افزایش می‌یابد.

اگر به‌دنبال یک رژیم چاقی سریع هستید، به شما مصرف کره بادام زمینی را پیشنهاد می‌کنیم. مک‌ دنیل می‌گوید: «خواص موجود در کره‌ی آجیل‌ها درصورتی که با مواد دیگری مانند نان سفید یا کراکر و ژله یا شکلات مصرف شوند از بین می‌رود. همچنین کره بادام زمینیِ فرآوری‌شده دارای مواد افزودنی ناسالم و مقدار زیادی نمک است.

چربی کاهش یافته‌ی کره بادام زمینیِ فرآوری‌شده معمولا قند را بالا می‌برد. همچنین از مصرف کره بادام زمینی که در فهرست ترکیبات آن از روغن هیدروژنه (چربی ترانس) استفاده شده است خودداری کنید، زیرا سبب گرفتگی عروق می‌شود. معمولا این نوع از کره‌ی آجیل‌ها به‌ دلیل کالری بالا، به افرادی که می‌خواهند وزن خود را بالا ببرند توصیه می‌شود. این مواد در هر قاشق غذاخوری ۱۰۰ کالری انرژی دارند و نمی‌توان مقدار زیادی از آنها را مصرف کرد. همچنین کره بادام زمینی دارای شکر اضافی است تا طعم بهتری داشته باشد. ترکیب قند و چربی، ذخیره‌سازی چربی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری است که عملکرد بیش‌ از ۳۰۰ فعالیت بیوشیمیایی بدن را تقویت می‌کند. کره بادام زمینی سرشار از منیزیم است و این میزان در حدود ۱۲ درصد از منیزیمِ موردنیاز بدن در هر وعده‌ی مصرفی است. این موضوع به این معناست که کره بادام زمینی می‌تواند به تنظیم دمای بدن، سم زدایی بدن، تولید انرژی، استحکام استخوان و دندان و حفظ سلامت دستگاه عصبی کمک کند.

کره بادام زمینی سرشار از چربی امگا ۶ است که تولید واسطه‌های التهابی را تحریک می‌کند. بادام زمینی فاقد چربی امگا ۳ است که به‌طور طبیعی با التهاب مقابله می‌کند. بنابراین مطمئن شوید که رژیم غذایی شما سرشار از چربی امگا ۳ باشد. برای تأمین این چربی می‌توانید از روغن ماهی‌هایی مثل ماهی سالمون، تخم کتان و دانه‌ی چیا استفاده کنید.

مطالعات نشان می‌دهند که چربیِ غیراشباعِ تک‌ زنجیره که در غذاهایی مانند آجیل یا روغن زیتون وجود دارد، به حفظ سلامت و عملکرد مغز کمک می‌کند. ویژگی آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی آجیل به کاهش استرس (یا آسیب اکسیدانی) مغز کمک می‌کند.

مصرف کره بادام زمینی در افزایش آرامش و افزایش خونسردی مؤثر است و کمک می‌کند تا بر استرس‌تان غلبه کنید. کره بادام زمینی دارای بتاسیتوسترول است که نوعی استرول گیاهی است. به‌ همین دلیل به ورزشکاران توصیه می‌شود تا از کره بادام زمینی استفاده کنند. بتا‌سیتوسترول به طبیعی شدن سطح بالای کلسترول کمک می‌کند و در زمان‌های استرس کلسترول را در تعادل با سایر هورمون‌ها نگه می‌دارد. بتاسیتوسترول همچنین می‌تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کند.

جکوبسون معمولا مصرف محصولات بادام زمینی را توصیه نمی‌کند، زیرا این مواد معمولا توسط قارچ‌ها و کپک‌ها موردتهاجم قرار می‌گیرند. قارچی به‌ آلفاتوکسین سبب تأخیر رشد در کودکان می‌شود و می‌تواند در درازمدت خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد. بهترین راه برای جلوگیری از مصرف این قارچ‌ها این است که از کره‌ی سایر آجیل‌ها مثل بادام درختی یا بادام هندی استفاده کنید.

مصرف کره بادام زمینی در زمان بارداری کمک می‌کند تا احتمال حساسیت کودک به بادام زمینی کاهش پیدا کند. اگر خودتان به بادام زمینی حساسیت ندارید، مصرف یک قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی می‌تواند حساسیت غذایی را از بین ببرد. مطالعات جدید نشان می‌دهند که کودکانِ مادرانی که هیچگونه آلرژی ندارند و به مدت پنج بار در هفته از بادام زمینی یا آجیل‌های دیگر استفاده می‌کنند، به‌ میزان کمتری دچار آلرژی می‌شوند. فرانک گریر (Frank R. Greer) پزشک اطفال دانشگاه وینکسون می‌گوید: «این مواد غذایی با وجود حساسیت‌زا بودن، فوایدی هم دارند؛ بنابراین نیازی نیست که مادران از مصرف آنها خودداری کنند».

بعضی از کشاورزان از آفت‌کش‌های قوی برای سم‌پاشی محصولات‌شان‌ استفاده می‌کنند. مشکل این‌ است که بادام زمینی پوسته‌ی بسیار نازکی دارد و مواد شیمیایی به‌راحتی به آن نفوذ می‌کنند. مواجهه با آفت‌کش‌ها سبب نقص‌های هنگام تولد و اختلالات باروری در مردان می‌شود. برای پیشگیری از نقص‌های هنگام تولد و اختلالات باروری در مردان، از محصولات ارگانیک استفاده کنید.

جکوبسون می‌گوید: «در بسیاری از کره‌های بادام زمینیِ فرآوری‌شده، به منظور افزایش غلظت مواد از روغن‌های گیاهی هیدروژنه به عنوان امولسیون استفاده می‌کنند. مشکل این است که روغن‌های هیدروژنه چربی‌های مضری دارند که جایگزین چربی‌های سالم غشای سلولی می‌شوند و سبب التهاب خواهند شد. درنتیجه هورمون‌ها به‌سختی با سلول ارتباط برقرار می‌کنند. غشای سلولی برای درخشندگی پوست و ایجاد روند سوخت‌و‌ساز در کاهش وزن ضروری است. درنتیجه بهتر است از مواد طبیعی استفاده کنید».

چربی‌های غیر اشباعِ تک و چند زنجیره‌ی بادام زمینی به جذب ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین ای (E) و ویتامین کا (K) کمک می‌کنند. ویتامین E از بدن دربرابر مواد سمی همچون آلاینده‌های موجود در هوا محافظت می‌کند و در تسکین سندرم پیش‌ از قاعدگی مؤثر است. همچنین با اختلالات چشمی مانند آب مرواید (کاتاراکت)، بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و دیابت مبارزه می‌کند. ویتامین K برای انعقاد طبیعی خون ضروری است و به انتقال کلسیم در بدن کمک می‌کند که برای سلامت استخوان مفید است.

براساس مطالب گفته‌شده بادام زمینی دارای چربی‌های غیراشباع تک‌ زنجیره است که به لاغری کمک می‌کنند، فیبرهایی دارد که سبب احساس سیری می‌شوند و پروتئین‌هایی دارد که سوخت‌و‌ساز بدن را تقویت می‌کنند. اما بادام زمینی تأثیری مخفی در کاهش وزن بدن دارد؛ جنیستین ترکیبی است که به‌طور مستقیم روی ژن‌های مرتبط با چاقی تأثیر می‌گذارد و سبب خاموش شدن این ژن می‌شود و توانایی بدن را برای ذخیره‌ی چربی کاهش می‌دهد (لوبیا و عدس هم مواد مؤثر مشابهی دارند، هرچند که به خوش‌طعمی بادام زمینی نیستند).

اگر می‌خواهید کره بادام زمینی مصرف کنید، سعی کنید تا برندی را انتخاب کنید که فقط از بادام زمینی برای تهیه‌ی آن استفاده شده باشد. اگر تمایل دارید که کره بادام زمینی با روغن یا نمک تهیه شده باشد، سعی کنید مطمئن شوید که در آن از روغن هیدروژنه‌ استفاده نشده باشد. همچنین از مصرف کره بادام زمینی که چربی کمی دارد خودداری کنید، زیرا هنگامی که طی روند فرآوری یکی از مواد، به عنوان مثال چربی کاهش پیدا می‌کند ماده‌ی دیگری اضافه می‌شود و معمولا با کاهش میزان چربی، قند اضافه خواهد شد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

خاصیت خوردن کره بادام زمینی

سلام ممنون از مقاله ی خوب
امکانش هست در خرید این محصول راهنمایی کنید
محصول خارجی و داخلی زیادی تو بازار هست
اگر یه برند مناسب معرفی کنید خیلی ممنون میشم

میتونید از مغازه های روغن گیری تهیه کنید و همونجا جلوی چشم خودتون کره بادوم زمینی بگیرن که خیالتون راحت باشه.سالم و ارگانیک

سلام مقاله مفید و خوبی است.

سلام. از لطف شما بسیار ممنونم

خواص خوراکی ها

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

فروش آنلاین لباس با ۱۹ توصیه که موفقیت‌تان را تضمین می‌کند

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

کنترل اضطراب سخنرانی در ۶ گام مؤثر

ارائه‌ آسانسوری؛ چطور در کمتر از ۳۰ ثانیه خودمان را به دیگران معرفی کنیم؟

سخنرانی موفق با ۶ نکته‌ای که باید بدانید

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

خاصیت خوردن کره بادام زمینی

در مورد اختلال اوتیسم چقدر اطلاعات دارید؟ از چه زمانی میتوان تشخیص داد که کودکی به اختلال اوتیسم مبتلا است؟ چگونه می توانیم ارتباطی موثر و درست با

علائم اولیه بارداری چیست؟ آیا می دانستید، هنگامی که عادت ماهانه تان به تاخیر می افتد، ممکن است چند هفته از بارداری تان گذشته باشد؟ حاملگی با بارور

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

خواص کره بادام زمینی در بارداری خواص کره بادام زمینی در بدنسازی خواص کره بادام زمینی در لاغری کره بادام زمینی جزء لذیذترین محصولات تهیه شده از بادام زمینی است و حدود یک سوم بادام زمینی کشت شده در سراسر دنیا، صرف تهیه کره آن می شود. کره بادام زمینی تقریبا همان خواص بادام زمینی را دارد. بادام زمینی حاوی پروتئین با کیفیت عالی و میزان زیادی چربی است


 


 


 

خاصیت خوردن کره بادام زمینی


خواص کره بادام زمینی برای سرطان


 

براساس نتایج حاصل از مطالعات، مصرف 1 عدد بادام زمینی یا یک قاشق سوپخوری کره بادام زمینی در هفته از بروز سرطان روده در زنان پیشگیری می کند. فیتوسترول موجود در بادام زمینی و کره بادام زمینی سرعت رشد سلول های سرطانی موجود در پستان، روده بزرگ و پروستات را کند کرده و از بروز سرطان ریه در افراد مستعد پیشگیری می کند. همچنین بادام زمینی حاوی نوعی ماده آنتی اکسیدان به رزوراترول است که در بدن به یک ترکیب ضد سرطانی به پیساتانول تبدیل می شود. 
این تبدیل به کمک نوعی آنزیم که در تومورهای سرطانی وجود دارد، ایجاد می شود و به این ترتیب از رشد تومورها جلوگیری خواهد شد.


 


خواص کره بادام زمینی و ضد کلسترول آن


 

کره بادام زمینی برای کسانی که مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند، مفید می باشد، زیرا چربی‌های موجود در بادام‌زمینی از نوع چربی‌های خوب هستند. به علاوه دارای فیتوسترول است که ساختاری شبیه به کلسترول موجود در غذاهای حیوانی دارد، با این تفاوت که بر خلاف کلسترول، فیتوسترول برای سلامت قلب و عروق مضر نیست. در ضمن، هر 32 گرم کره بادام‌زمینی حدود 5 میلی‌گرم فیتوسترول دارد و بررسی‌ها نشان داده مصرف روزانه 2 گرم فیتوسترول می‌تواند تا 1 درصد از میزان کلسترول LDL یا کلسترول بد بکاهد و در صورتی که فرد رژیم کم چربی داشته باشد، می‌تواند میزان کلسترول بد را تا 2 درصد پایین آورد.


 

در کل تحقیقات نشان داده اند که مصرف حداقل 4 بار بادام‌زمینی در هفته، تا 37 درصد از خطر بیماری‌های قلبی می‌کاهد. پس اگر می‌خواهید از بیماری‌های قلبی در امان باشید، از یک مشت بادام‌زمینی (حاوی ده عدد) یا یک قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی، آن هم 4 بار در هفته شروع کنید.


 

خواص کره بادام زمینی برای دیابت 


 

ثابت شده است که مصرف منظم کره بادام زمینی (حداقل 5 قاشق سوپخوری در هفته) از بروز دیابت نوع 2 در زنان پیشگیری می کند. فیبر و منیزیم موجود در کره بادام زمینی از جمله دلایل ضددیابتی بودن این ماده غذایی هستند.


 


کاهش وزن با خواص کره بادام زمینی


 

عضی ها، کره بادام زمینی را غذای رژیمی می ند. این گذاری به خاطر آن است که این کره حاوی ۱۸۰ تا ۲۱۰ کالری در هر وعده است. همچنین سرشار از فیبر و پروتئین است که شما را برای مدت طولانی، سیر نگه می دارد. البته، تمام کره های بادام زمینی سالم نیستند ( بستگی به طرز تهیه آنها دارد) ولی شما می توانید نوع سالم آن را تهیه کنید. پس اگر می خواهید کره بادام زمینی انتخاب کنید، ابتدا این موارد را در نظر بگیرید.


 

ابتدا، کره بادام زمینی را انتخاب کنید که از بادام زمینی سالم درست شده باشد. فقط کره های بادام زمینی سالم را از فروشگاه خریداری کنید. این روش، چربی مضر جذب شده را به حداقل می رساند، که این چربی در مواد اولیه مصنوعی وجود دارد و برای طعم دادن به آن افزوده می شوند. کره بادام زمینی انتخاب کنید که شکر کمی داشته باشد. شکر بیشتر، به این معنی است که آن محصول، تجاری است ولی مصرف آن برای آشپزی زیاد موردی ندارد. به هرحال، کره ای را انتخاب کنید که شکر کمتری دارد. ماده سدیم نیز مهم است؛ هر چه سدیم کمتر باشد، سالم تر است. به خاطر داشته باشید که کره بادام زمینی باید طعم طبیعی داشته باشد. بادام زمینی که سدیم زیاد دارد، طعم بادام زمینیش پنهان می ماند. پس اگر خواستید کره بادام زمینی بخرید، باید بادام زمینیش سالم باشد، سدیم و شکرش نیز، کم باشد.


 


 


خواص کره بادام زمینی برای سنگ کیسه صفرا


 

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف مرتب کره بادام زمینی احتمال ابتلا به سنگ صفرا در مردان و احتمال برداشتن کیسه صفرا در زنان را کاهش می دهد. براساس نتایج حاصل از یک مطالعه که در طول 2 سال روی بیش از 8 هزار زن انجام گرفت، زنانی که حداقل دو قاشق سوپخوری بادام زمینی یا کره بادام زمینی در هفته مصرف می کردند، تا 25 درصد کمتر از سایر زنان به سنگ صفرا مبتلا شدند. دلیل این خاصیت بادام زمینی وجود فیبرهای غذایی، فیتوسترول و منیزیم در آن است.


 


سایر مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی 
 

هر 1 گرم کره بادام زمینی، حاوی 1 میلی گرم فیتواسترادیول است، مصرف فیتواسترادیول باعث پیشگیری از پوکی استخوان و کاهش مشکلات قاعدگی می شود.
کره بادام زمینی منبع ویتامین ها و املاحی از قبیل ویتامین B1 ، نیاسین (ویتامین B3)، اسید پانتوتنیک (ویتامین B5)، ویتامین B6، اسید فولیک (ویتامین B9)، ویتامین E، پتاسیم، فسفر، مس، منیزیم، روی و همچنین رنگدانه های گیاهی و فیبر است.


 


 


خواص کره بادام زمینی در بارداری و شیردهی


 

ممکن است نگران باشید که خوردن روغن و کره بادام زمینی در دوران بارداری و شیردهی خطر ابتلا به آلرژی را در نوزاد شما افزایش دهد اما محققان می گویند هیچ شواهدی مبنی بر اینکه خوردن بادام زمینی در دوران بارداری تاثیری بر روی نوزاد داشته باشد وجود ندارد.

خاصیت خوردن کره بادام زمینی


 

مطالعات جدیدتر نشان داده که خوردن بادام زمینی، روغن و کره بادام زمینی در دوران بارداری سیستم ایمنی نوزاد را تقویت کرده و نقص لوله های عصبی را کاهش می دهد. بنابراین اگر به ماده ی غذایی خاصی آلرژی ندارید می توانید در طول حاملگی خود از روغن و کره بادام زمینی لذت ببرید.


 

بادام زمینی در واقع به دلیل اینکه حاوی پروتئین و فولات است یک انتخاب غذایی هوشمند برای زنان باردار و مادران شیرده می می باشد.


 


 


 


 

خواص کره بادام زمینی در طب سنتی , خواص کره بادام زمینی در رژیم غذایی

خواص کره بادام زمینی در طب سنتی , خواص کره بادام زمینی در رژیم غذایی

خواص کره بادام زمینی در طب سنتی , خواص کره بادام زمینی در رژیم غذایی

خواص کره بادام زمینی در طب سنتی , خواص کره بادام زمینی در رژیم غذایی


 


 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

روغن بادام زمینی که به های دیگری مانند روغن گرانات و روغن آراچی نیز شناخته می شود نوعی روغن گیاهی است که از بادام زمینی خام به دست می آید.

روغن بادام زمینی یکی از محبوب ترین روغن ها برای آشپزی محسوب می شود چون هم برای سرخ کردن استفاده می شود و هم برای سالاد و طبخ غذا.

روغن بادام زمینی در کشور های آسیایی از جمله چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند ویت، لائوس و کامبوج مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن گیاهی از انواع مختلف اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک، اسید استریک، اسید پالمیتیک و اسید لینولئیک تشکیل شده است.

مقاله مرتبط : خواص روغن کنجد برای پوست صورت

بر خلاف بسیاری از روغن های گیاهی دیگر، روغن بادام زمینی به دلیل وجود استرول های گیاهی می تواند کلسترول خون را کاهش دهد.

خاصیت خوردن کره بادام زمینی

روغن بادام زمینی حاوی اسید چرب اسید اولئیک است که سطح کلسترول خوب خون HDL را افزایش می دهد. این کلسترول مفید در واقع باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی می شود.

روغن و کره ی بادام زمینی دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های پلی فنول، از جمله رزوراترول هستند. این ترکیب برای از بین بردن رادیکال های آزاد بدن که عامل بیماری هایی از جمله سرطان هستند مفید است.

روغن و کره ی بادام زمینی از سرطان های پروستات و روده بزرگ جلوگیری می کنند.

رزوراترول یک عملکرد مهم دیگر در بدن دارد و آن هم ایت است که به کاهش فشار خون کمک می کند.

روغن بادام زمینی به دلیل وجود رزوراترول با رادیکال های آزاد بدن که می توانند منجر به بیماری آلزایمر شوند مقابله می کند.

رزوراترول موجود در روغن بادام زمینی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، این روغن با افزایش گلبول های سفید خون با عفونت های ویروسی و قارچی مقابله می کند.

روغن و کره ی بادام زمینی به دلیل فیبر غذایی بالا نوعی ملین محسوب می شوند و می توانند از یبوست جلوگیری کنند.

مصرف کره بادام زمینی به دلیل وجود چربی های اشباع نشده و فیبر و منیزیم می تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مفید باشد.

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

روغن بادام زمینی مانند بسیاری از روغن های گیاهی غنی از ویتامین E می باشد که از ایجاد چین و چروک، لکه های پوستی و علائم پیری زودرس جلوگیری می کند.

1 – روغن بادام زمینی باعث درمان جوش صورت می شود

برای از بین بردن آکنه و جوش صورت چند قطره روغن بادام زمینی را با دو تا سه قطره آب لیموترش مخلوط کنید و بر روی پوست بمالید. روغن بادام زمینی برای هر دو پوست معمولی و خشک کاربرد دارد و همچنین از پوست شما محافظت می کند.

2 – روغن بادام زمینی خشکی لب را درمان می کند

برای درمان خشکی لب ابتدا لب ها را مرطوب کرده و به آرامی بر روی آن ها مسواک بکشید سپس 3 تا 4 دقیقه با دستمال مرطوب بپوشانید. بعد از آن لب ها را خشک کنید و روغن بادام زمینی را بر روی لب ها بمالید.

روغن بادام زمینی به دلیل وجود مقادیر بالای ویتامین A، D و E در بسیاری از محصولات مراقبت از مو مورد استفاده قرار می گیرد.

1 – روغن بادام زمینی از ریزش مو جلوگیری می کند

روغن بادام زمینی به دلیل وجود ویتامین E موها را مرطوب و هیدراته کرده و علاوه بر بازسازی و ترمیم موهای آسیب دیده از ریزش مو جلوگیری می کند.

2 – روغن بادام زمینی شوره مو را درمان می کند

یک قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی را با چند قطره از روغن درخت چای و آب لیموترش مخلوط کنید و سپس روی پوست سر خود بمالید. بعد از دو تا سه ساعت با شامپو و آب بشویید.

3 – روغن بادام زمینی موها را درخشان می کند

این روغن خوراکی به دلیل وجود ویتامین D باعث می شود که موهایی سالم تر و درخشان تر داشته باشید.

اگر چه انواع اسید های چرب در روغن بادام زمینی مفید هستند، اما به یاد داشته باشید که روغن بادام زمینی کالری بالایی دارد و می تواند منجر به افزایش وزن شود.

اگر میزان کالری مورد نیازتان را رعایت کنید، بادام زمینی شما را چاق نمی کند، 1 اونس (حدود 3 گرم که تقریبا 32 عدد بادام زمینی می شود) دارای 166 کالری است. مانند سایر آجیل ها، بادام زمینی همچنین حاوی فیبر است، که به سیر شدن کمک می کند.

ماساژ بدن با روغن بادام زمینی باعث افزایش انرژی بدن شده و به کاهش درد مفاصل و ماهیچه ها کمک می کند.

روغن بادام زمینی در دو نوع فشار سرد که به رنگ زرد تیره بوده و بوی تندی دارد و تصفیه شده که زرد کم رنگ است و بوی آن ملایم تر است تولید می شود.

کره بادام زمینی یک خمیر ساخته شده از بادام زمینی خشک شده و بو داده است که پر از مواد مغذی مانند پروتئین، کربوهیدرات، اسیدهای چرب غیر اشباع، فولات، نیاسین، پانوتنیک اسید، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین A، سدیم، منیزیم، کلسیم، منگنز، فسفر، سلنیوم، مس، آهن و روی می باشد.

بادام زمینی حاوی چربی اشباع نشده می باشد و می تواند به طور منظم مصرف شده و باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.

بادام زمینی در واقع یک غذای پر انرژی است. پس رابطه ی آن با کاهش وزن چیست؟

مطالعات نشان داده اند کسانی که آجیل و دانه هایی از جمله بادام زمینی می خورند، نمایه توده بدنی(BMI) کمتری دارند.

یک علت آن می تواند این باشد که بادام زمینی منبع خوبی از چربی مفید، پروتئین و فیبر است که تنها با خوردن یک واحد از آن، گرسنگی از بین رفته و احساس پری و سیری در مدت قابل ملاحظه ای به انسان دست می دهد.

اگر چه در یک واحد انرژی قابل توجهی دارد ولی مدت طولانی تری سیرمان نگه می دارد و همین باعث عدم خوردن غذای اضافی و دریافت کالری زیاد می شود.

به هر حال نکته ی مهمی که باید رعایت شود، میزان مصرف است، پس باید بتوانیم در حد نیاز بخوریم نه هر آن چه روی میز است!

مصرف کره ی بادام زمینی خطر ابتلا به سنگ های صفراوی را کاهش می دهد.

مصرف روغن و کره ی بادام زمینی در بعضی افراد منجر به آلرژی شدید می شود که با علائمی از جمله استفراغ، اسهال، درد شکمی، آنافیلاکسی، آسم و آنژیوادم همراه می باشد.

دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی خانگی 188 کالری دارد.

خاصیت خوردن کره بادام زمینی

یک قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی 119 کالری دارد.

کره بادام زمینی در دو نوع تولید می شود؛ یک نوع آن نرم است و تنها شامل کره می‌باشد اما در نوع دوم تکه‌ های خرد شده بادام زمینی نیز به کره اضافه می شود.

برای تهیه کره ی بادام زمینی در خانه ابتدا 5 گرم بادام زمینی پوست کنده را با مقداری آب مخلوط کرده و می‌جوشانیم تا حدی که کمی پخته شود اما له نشود. سپس با آبکش کردن 4 گرم روغن بادام زمینی، گردو یا نارگیل را به همراه یک چهارم قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کرده و در مخلوط‌ کن می ریزیم تا به صورت کره درآید.

اغلب کره ی بادام زمینی را به صورت شیرین مصرف می کنند، برای این منظور می توان از شکر یا عسل استفاده کرد.

روغن و کره بادام زمینی حاوی منیزیم و ید می باشند که برای عملکرد خوب تیروئید لازم است، در نتیجه توصیه می‌ شود برای سالم نگه داشتن این غده‌ پروانه‌ ای شکل و جلوگیری از کم کاری و پرکاری تیرویید از مصرف مغزهایی مانند بادام زمینی غافل نشوید.

بر اساس یک مطالعه جدید پوست بادام زمینی حاوی مقادیر بالای فیبر، ترکیبات فنولی و آنتی اکسیدان است که باعث سلامتی و جلوگیری از بیماری های قلبی، سرطان و سکته مغزی می شود همچنین گوسته بادام زمینی به دلیل فیبر بالا باعث تناسب اندام نیز می شود.

ممکن است نگران باشید که خوردن روغن و کره بادام زمینی در دوران بارداری و شیردهی خطر ابتلا به آلرژی را در نوزاد شما افزایش دهد اما محققان می گویند هیچ شواهدی مبنی بر اینکه خوردن بادام زمینی در دوران بارداری تاثیری بر روی نوزاد داشته باشد وجود ندارد.

مطالعات جدیدتر نشان داده که خوردن بادام زمینی، روغن و کره بادام زمینی در دوران بارداری سیستم ایمنی نوزاد را تقویت کرده و نقص لوله های عصبی را کاهش می دهد. بنابراین اگر به ماده ی غذایی خاصی آلرژی ندارید می توانید در طول حاملگی خود از روغن و کره بادام زمینی لذت ببرید.

بادام زمینی در واقع به دلیل اینکه حاوی پروتئین و فولات است یک انتخاب غذایی هوشمند برای زنان باردار و مادران شیرده می می باشد.

بادام زمینی دارای خواص بسیاری می باشد که در بالا نیز به آن اشاره کرده ایم. اما با این حال بر سر مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی اختلاف نظر وجود دارد بنابراین قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

در ادامه بخوانید : خواص بادام زمینی

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *