حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

خواص دارویی و گیاهی

حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟
حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟


زنا به رابطه جنسی میان زن و مردی بدون وجود رابطه زوجیت میان آن‌ها گفته می‌شود. مردی که مرتکب زنا شده ‌است را زانی، و زن زناکار را زانیه می‌خوانند. در این نوشته قصد داریم به مجازات زنای مرد مجرد با زن شوهردار بپردازیم.

در اسلام، زنا از گناهان بزرگ است و در شریعت ممنوع گشته است. در قرآن نیز آیاتی وجود دارند که شان نزول آنها درباره تحریم زنا می‌باشد.

زنا نه فقط زنای مرد مجرد با زن شوهردار است بلکه دارای موارد مختلفی است که برای هر کدام از آنها کیفرها و حدود جداگانه‌ای در اسلام وجود دارد.

ما در این قسمت به توضیح این موارد می پردازیم:

حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

زنای با محارم به معنای آن است که مثلاً یک مرد با یکی از زنهایی که جزو محارم نسبی وی هستند و ازدواج کردن با آنان حرام است، زنا کند. محارم نسبی مانند: مادر، خواهر، دختر، دختر خواهر، دختر برادر، عمه و یا خاله.

کیفر آن بنابر نظر بعضی از فقها اعدام است، ولی مفاد بعضی از روایات این است که با شمشیر یک ضربه به گردن او بزنند و اگر زنده ماند او را در حبس نگه دارند تا بمیرد، و احوط (احتیاط واجب)  رعایت این دستور است. حکم اعدام در زنا با زنانی که بواسطه شیر خوردن محرم شده‌اند یا به سبب ازدواج محرم شده‌اند مانند مادر زن محل اشکال است، ولی نسبت به زن پدر جاری است. همچنین در این حکم فرقی نمی‌کند که مرد زنا کننده مجرد باشد و یا متاهل.

در زنای با محارم، در صورتی که زن به انجام عمل زنا راضی بوده، آن زن نیز اعدام می‌شود.

زنای غیر محصنه به زنایی گفته می‌شود که شخص زناکار (زن یا مرد) فاقد همسر و مجرد باشد و به اختیار خود زنا کرده باشد. به زبان ساده تر به زنای شخص مجرد، زنای غیر محصنه گفته می‌شود. زنای مرد مجرد با زن شوهردار در این دسته محسوب نمی شود.

در این نوع از زنا، کیفر شخص زناکار درمرتبه اول یکصد ضربه شلاق است و اگر سه مرتبه زنا کند و در هر مرتبه حد خورده باشد، کیفر او در مرتبه چهارم اعدام است. مرد را در حالی شلاق می‌زنند که ایستاده باشد، و نباید ضربات شلاق بر سر و صورت و عورت او وارد شود.

اگر مرد را هنگام زنا برهنه یافته‌اند، جز عورت بقیه بدن او باید برهنه باشد و اگر با لباس یافته‌اند بنابراحتیاط به هر نحو که او را یافته‌اند شلاق خواهد خورد. زن را در حالی شلاق می‌زنند که نشسته باشد و بدن او با لباس پوشیده باشد، و از شلاق زدن به سر و صورت او خود داری نمایند.

زنای محصنه به شرط وجود احصان محقق می شود و احصان اصطلاحی فقهی است.

احصان  بر دو قسم است: احصان مرد و احصان زن.

اجماع سه شرط زیر است در مرد:

فقهاء شرط بلوغ و عقل را هم افزوده اند و در آن خلاف است. مردی که دارای شرایط بالا باشد محصن (بر وزن مسلم) نامیده می شود. شرط های بالا اگر در شخص بالغ جمع شود و صاحب این شرط ها زنا کند آن زنا را زنای محصنه می نامند.

عبارت است از اجتماع سه شرط زیر در زن :

چنین زنی را محصنه نامند و زنای او را در این شرایط پس از بلوغ، زنای محصنه گویند. احصان از کیفیات مشدده قانونی است.

احصان مذکور بالا در مورد زنا به کار می رود و در قانون کیفری ایران دیده نمی شود و به جای زنای محصنه عنوان «روابط نامشروع زن شوهردار و مرد زن دار» و یا زنای مرد مجرد با زن شوهردار به کار رفته است.

در مساله زنای مرد مجرد با زن شوهردار و در مورد جرم قذف، احصان از اجتماع عقل و بلوغ و حریت و اسلام و عفت در یک فرد حاصل می شود. احصان به این معنی از اصطلاحات فقهاء است و در نصوص شرعی دیده نشده است.

بنابر تعریف قانون مجازات اسلامی جدید، موارد مربوط به زنای مرد مجرد با زن شوهردار بر این قرارند:

ماده ۲۲۱ قانون مجازات اسلامی: زنا عبارت است از جماع مرد و زنی که علقه زوجیت بین آن ها نبوده و از موارد وطی به شبهه نیز نباشد.

ماده ۲۲۲ قانون مجازات اسلامی: جماع با میت، زنا است مگر جماع زوج با زوجه متوفای خود که زنا نیست. لکن موجب سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری درجه شش می شود.

ماده ۲۲۳ قانون مجازات اسلامی: هرگاه متهم به زنا، مدعی زوجیت یا وطی به شبهه باشد ادعای وی بدون بینه یا سوگند پذیرفته می شود مگر آن که خلاف آن با حجت شرعی لازم ثابت شود.

ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی: حد زنا در موارد زیر اعدام است:

ماده ۲۲۵ قانون مجازات اسلامی درباره زنای مرد مجرد با زن شوهردار : حد زنا برای زانی محصن و زانیه محصنه رجم است. در صورت عدم امکان اجرای رجم با پیشنهاد دادگاه صادرکننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه ی قضاییه چنان چه جرم با بینه ثابت شده باشد، موجب اعدام زانی محصن و زانیه محصنه است و در غیر این صورت موجب صد ضربه شلاق برای هر یک می باشد.

ماده ۲۲۶ قانون مجازات اسلامی: احصان در هر یک از مرد و زن به نحو زیر محقق می شود:

ماده ۲۲۷ قانون مجازات اسلامی: اموری از قبیل مسافرت، حبس، حیض، نفاس، بیماری مانع از مقاربت یا بیماری ای که موجب خطر برای طرف مقابل می گردد مانند ایدز و سفلیس، زوجین را از احصان خارج می کند.

ماده ۲۲۸ قانون مجازات اسلامی: در زنا با محارم نسبی و زنای محصنه، چنان چه زانیه بالغ و زانی نابالغ باشد مجازات زانیه فقط صد ضربه شلاق است.

ماده ۲۲۹ قانون مجازات اسلامی: مردی که همسر دائم دارد، هرگاه قبل از دخول، مرتکب زنا شود حد وی صد ضربه شلاق، تراشیدن موی سر و تبعید به مدت یک سال قمری است.

ماده ۲۳۰ قانون مجازات اسلامی: حد زنا در مواردی که مرتکب غیرمحصن باشد، صد ضربه شلاق است.

ماده ۲۳۱ قانون مجازات اسلامی: در موارد زنای به عنف و در حکم آن، در صورتی که زن باکره باشد مرتکب علاوه بر مجازات مقرر به پرداخت ارش البکاره و مهرالمثل نیز محکوم می شود و در صورتی که باکره نباشد، فقط به مجازات و پرداخت مهرالمثل محکوم می گردد.

ماده ۲۳۲ قانون مجازات اسلامی: هرگاه مرد یا زنی کمتر از چهار بار اقرار به زنا نماید به سی و یک تا هفتاد و چهارضربه شلاق تعزیری درجه شش محکوم می شود. حکم این ماده در مورد لواط، تفخیذ و مساحقه نیز جاری است.

عدّه زن شوهردارى که از زنا آبستن شده، سپس از شوهر خود طلاق گرفته، همچون عدّه زن غیر آبستن است.

اگر از زن شوهردارى که زنا کرده، فرزندى به دنیا آید، به شوهرش ملحق می‏شود نه به مرد زناکار؛ مگر آنکه شوهر با لعان نوزاد را از خود نفی کند. در زن شوهردار احصان با یک بار نزدیکى شوهر با او از قُبُل تحقق می‏یابد. در این صورت اگر زن زنا کند، حد رجم بر او جارى می‏شود.

در زنای مرد مجرد با زن شوهردار اگر مردى به اشتباه با زنى آمیزش کند، زن باید عدّه نگه دارد و اگر شوهر داشته باشد، شوهرش در زمان عدّه نمی‏تواند با او هم بستر شود. در جواز دیگر بهره ‏هاى جنسی اختلاف است. در هر صورت در مدت عدّه، نفقه زن بر عهده شوهر است.

آمیزش به شبهه با زن شوهردار، حکم زنا با او را ندارد؛ بدین معنا که زن بر چنین مردى حرام ابدى نمى‏شود.

کسی که تجاوز به عنف می کند و با زنی به زور و اکراه زنا نماید، محکوم به اعدام می شود.حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

 


یاسا همان قانون است.

سلام
من یه سوال داشتمرخدمتتون اگر زنی به عقد مردی در بیاید ولی باکره باشد و با شوهرش رابطه دخول نداشته باشد و بکارت او توسط مرد دیگری برداشته شود و بعد از ان نیز باز با شوهر خود که در عقد او است رابطه جنسی نداشته باشد و جدا شود حکم جیست؟ایا به ان مرد یا کس دیگری که در طول عقد با شوهرش رابطه داشته حرام میشود؟

بعله چون رابطه زوجیت بر قرار نبوده و طبق قانون ملاک محرمیت برداشتن بکارت توسط شخصی نیست.

سلام
اگه پسری بازن شوهر دار رابطه داشته باشه ایا میتونه بعد طلاق زن با او ازدواج کنه

رابطه نامشروع بله ولی زنا خیر.

منظور از رابطه نامشروع یعنی جی و زنا منظور چیست

زنا رابطه جنسی و دخول است و رابطه نامشروع مصادیق زیادی دارد و میتواند صحبتهای عاشقانه دختر و پسری که رابطه محرمیت ندارند باشد.

سلام اگر فردی با زن شوهر داری رابطه ای داشته باشد و شوهر زن از این شخص شکایت کند اما مدرک درستی نداشته باشد باید چکار کند

در صورت نداشتن مدرک قرار منع تعقیب صادر میشود.

سلام.حکم رابطه بازن شوهردارچیست

مجازات زنا بار اول ۱۰۰ ضربه شلاق حدی است.

دوست عزیز در صورت اثبات زنان محصنه با زن شوهر دار، دادگاه نی تواند حکم اعدام زن را بدهد
صد ضربه شلاق برای موارد غیر اثباتی یا در حد لوث است.مگر اینکه شرایط خاصی پیش آید که اعدام جایز نباشد.

زنای محصنه بار اول شلاق حدی دارد.

اگر زن شوهرداری خود را صیغه مرد مجردی در بیاورد ومرد مجرد از شوهرداربودن ان خبر نداشته باشد حکم ان چیست

حسب مورد میتواند زنا و یا رابطه نامشروع اثبات شود.

سلام اگه زنی شوهرش ترکش کرده باشد و با مرد متهل رابطه بر قرار کند جرم زن چیست و جرم مرد چیست ممنون از رهانمایتان

اگر زنا اثبات شود شلاق حدی خواهد داشت. لذا در صورت ترک شوهر زن میتواند برای طلاق اقدام کند.

سلام.اگر زن شوهر داری با مرد مجردی سکس داشته باشد.مجازات مرد و زن هر کردام چیست.مدرک هم فقط چت های بین ان دو باشد.

در صورتیکه زنا اثبات شود شلاق حدی خواهند داشت.

اگرمردناآگاه باشدحسب حدیث رفع جرمی بروی نیست.

تا خود متهم اقرار نکند هیچ جرمی ندارد از نطر قاضی مگر اینکه درحال رابطه آنها را دیده باشند و شهادت بدهند وگرنه چت هیچ چیزی را ثابت قطعی نمیکند

زنا مرد شوهر دار بازن همسردار که هم زن ازهمسرش که هر۱ماه بااو نزدیکی میکند ناراضی هست وهم مردزنش درچندهفته یه بار بااو نزدیکی خیلی ساده داشته وآنچه مرد میخواهد رو درنزدیکی انجام نمیدهد و اوراراضی نمیکند که این نزدیکی بازن شوهر دار هم علت همین مشکل هست.حکم این نزدیکی چیست.ولی بازهم میگم هم زن از همسرش و هم مرد بازنش مشکل خیلی زیاددارند.ممنون میشم زود راهنماییم کنید

در صورتیکه دخول انجام شود زنا میباشد.

سلام
اگرمردمجردبازن همسردار ازمقعدرابطه داشته باشد حکمش چیست؟

زنا و ۱۰۰ ضربه شلاق حدی

منظور از حدی چیست؟

حد مجازاتی است که شرع آنرا تعیین و مشخص کرده است و تعزیر مجازاتی است که قانون آنرا تعیین کرده.

سلام.اگر با زن شوهر دار رابطه سکس داشته باشی ولی زن گفته باشد من مجردم و شوهر ندارم و گفته باشدوزن گفته باشد من مسیحی هستم و در دین من دوطرف راضی باشند مشکلی نیست حکمش چیست؟؟

اگر زنا اثبات شود شلاق حدی و اگر رابطه نامشروع اثبات شود شلاق تعزیری.

اگر شوهری نسبت به زنش بی توجه باشد و هیچ رابطه ی احساسی و جنسی(هیچگونه رابطه )نداشته باشد و خود نیز با توجه به شواهد به رابطه با دیگر زنان مشغول باشد و حاضر نباشد (ب دلیل فرض شخصی) همسرش را طلاق دهد و زنش مجبور به رابطه (سکس) با فرد دیگری شود حکم چیست ؟

اینها دلیل برای رابطه جنسی زوجه نخواهد بود و حکم دادگاه همان زنا است.

لازم به ذکر است مبلغ زیادی پول از طرف مرد به زن داده شده و چک وسفته به مرد داده است.الان از این طریق رابطه مرد را تهدید میکند لطفا راهنمایی کنید.

باید به صورت حضوری با وکیل مشورت کنید.

سلام اگ مرد مجردی به زن متاهلی تجاوز کند و ان زن را با ترساندن مجبور کرده باشد زن از او حامله شده مجازات انها چیست؟

زن مجازاتی ندارد ولی مجازات مرد اعدام است.

اگر زنی شوهر دار باشد و بیشتر از یک سال برای طلاق اقدام کرده باشه بعد از یک سال با مردی اشنا شود و به قصد ازدواج و برای اشنایی بیشتر با او فقط برای ناهار بیرون برن اگه اونارو در فضای عمومی بگیرن بدون هیچ رابطه زنا ایا جرمی متوجه خانم یا اقا میشه حکم دادگاه چیه ایا شوهر زن میتونه شکایت کنه

صرف اینکه با کسی محرم بوده اند خیر.

در مورد سوال فوق در صورت شکایت کردن شوهر زن آیا برای پسر سابقه کیفری حساب میشود؟

سلام.. رابطه با زن شوهر دار در صورت راضی بودن شوهرش حکمش چیست

زنای محصنه محسوب خواهد شد و شلاق حدی دارد.

سلام. اگه مرد مجردی با زن متهل رابطه جنسی و… داشته باشد و زن ۲سال از شوهرش دور و در حال طلاق باشد. اگر روزی این ۲را شوهرش گیر بیندازد. مجازات مرد چیست؟؟ جواب کامل میخواهم. مچکر

مجازات زنا شلاق حدی است.

سلام اولا معانی بیشتر کلمات را بلد نیستم
دوم متوجه نشدم یعنی مرد مجردی با زن کسی رابطه نامشروع داشته باشد آبرویی برای. شوهر زن نمیمونه اونوقت مجازات فقط شلاق است؟ این چه قانونی است دیگه

بله اگر زنا باشد شلاق حدی دارد و اگر صرفا رابطه نامشروع غیر زنا باشد شلاق تعزیری.

سلام من به تازگی از کشور آمریکا به ایران آمدم. من هر روز با زن دایی خودم سکس داشتم و او رو می کردم من به درستی قانون ایران رو در این مورد نمیدانم لطفا راهنمایی ام کنید

با سلام و احترام . در تمامی پاسخهای بای شما حکم زنا محصنه حد ۱۰۰ ضربه شلاق اومده . پس حکم سنگسار کجا رفت ؟؟؟؟!!!!

ن

حکم سنگسار معمولا نمیدهند مگر اینکخپه بالای سخپه بار ثابت شده باشد و یا اینکه سه نفر عاقل شهادت بدهند

متاسفانه سنگساری دیگر در کار نیست . با وضع بیحجابی و تحریک آمیز بودن بطن جامعه فکر کنم تا مدتی دیگر به زانی و زانیه پاداش و تشویقی هم بدهند .

اصلا حکم سنگسار نداریم.متاسفانه دشمنان اسلام برای بد جلوه دادن قانون اسلام این قانون الکی رو به اسلام نسبت میدن.
خداوند تو قران فرموده اگه زن توبه کرد حق ظلم و ستمی ندارید که خداوند آمرزنده و مهربان است

سلام.سکس با زنی که از شوهرش طلاق گرفته و بیوه هس و الان از مرد مجرد طرف حاملس .حکمش چیه؟درصورت شکایت؟

در صورتیکه در حال حاضر مجرد باشد و رابطه محرمیت نداشته باشند زنا محسوب خواهد شد.

اگه مردی با زن شوهر دار فقط پول داده باشد و مرد بارها از زن پرسیده باشد که شوهر داری و طلاقنامه خواسته باشه ولی زن دروغ گفته باشه حکمش چیه

در صورت زنا حتی در این حالت نیز شلاق حدی دارد.

بخدا سوگند اگه روزی من متوجه زنا بشم هردورا گردن میزنم

سلام اگر چنانچه یک جوان ۲۳ ساله با یک زن ۳۸ ساله با هم دستگیر شوند که جوان مجرد و زن متاهل ولی در حال طلاق گرفتن است منتها طلاق نگرفته هنوز جرمشان چیست

اگر رابطه نامشروعی داشته باشند مجازات شلاق دارد.

اگر رابطه نامشروعی داشته باشند مجازات شلاق خواهند داشت.

سلام،،،درسته اگه پسر مجردی با زن شوهر داری رابطه جنسی داشته باشه حتی در صورت طلاق گرفتن اون زن دیگه نمی‌تونه باهاش ازدواج کنه؟

به یکدیگر حرام ابدی خواهند شد.

سلام میشه حکم رابطه جنسی زن شوهر دار با مرد مجرد رو هم بگین که دقیقا چی حساب میشه این رابطه نامشروع هست یا زنا و حکمش چیه؟؟؟؟؟

زنا است و شلاق حدی دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

۸۷۱۳۲ (۰۲۱)



خیانت و داشتن رابطه نامشروع یکی از اولین اتهام‌هایی است که همسران هنگام اختلاف، یکدیگر را به آن متهم می‌کنند. در قانون نیز شکایتی با عنوان روابط نامشروع به رسمیت شناخته شده و از سوی قضات مورد رسیدگی و صدور حکم قرار می‌گیرد.

 ارتباط نامشروع، از تخیل تا واقعیت: مردی قصد دارد از همسرش جدا شود. مهریه همسر او بسیار سنگین است. او برای رهایی از پرداخت این مهریه و نیز سرکیسه کردن همسرش، موقعیتی را فراهم می‌کند که مردی غریبه با همسرش رابطه نامشروع داشته باشد و با فیلمبرداری از این موقعیت، همسرش را تهدید می‌کند که در صورت عدم رضایت به طلاق و نپرداختن مبلغی پول به او، این فیلم را منتشر خواهد کرد. همسر مرد راضی به طلاق و پرداخت پول می‌شود، اما نمی‌داند این نقشه‌ای است که همسرش به واسطه آن تا به حال چند بار اقدام به کلاهبرداری‌های مشابه کرده است.

این خلاصه داستان فیلمی‌ به نام نقاب است که دو سال قبل نسخه کوتاه شده آن در سینماهای ایران به نمایش درآمد اما مدت کوتاهی پس از آن، نسخه کامل فیلم از طریق شبکه غیرقانونی پخش فیلم‌های سینمایی به دست مخاطبان رسید. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده بود اما هنوز هم مردانی هستند که تصور می‌کنند اگر بتوانند برای همسر خود پاپوشی از این نوع درست کنند، راحت و بی‌دردسر از آنها جدا می‌شوند و به سراغ زندگی خود مـی‌رونـد.

بسیاری از این مردان در دادگاه‌های خانواده، همسر خود را تهدید می‌کنند که اگر راضی به طلاق نشود، با جور کردن ۴ شاهد و طرح دادخواستی با عنوان رابطه نامشروع در دادسرای ارشاد، آبروی آنها را می‌برند. اغلب این مردان نمی‌دانند که حتی اگر چنین جرمی‌ نیز در مورد همسرشان به اثبات برسد، این مساله بحث مهریه را منتفی نمی‌کند.حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

چون مهریه مالی است که پیش از وقوع خیانت و در همان زمان عقد به زن تعلق گرفته است و در چنین حالتی ممکن است دادگاه تخفیف اندکی را برای گرفتن مهریه قائل شود و مهریه در هر شرایطی به زن تعلق می‌گیرد و فقط اثبات خیانت می‌تواند سبب شود مرد بتواند براحتی همسرش را طلاق دهد.

در مورد زنانی هم که تمایل به طلاق دارند، ممکن است برخی از آنها به سراغ زنی بروند و او را ترغیب کنند از طریق تماس تلفنی و تله‌گذاری، همسر آنها را به دام بیندازد تا در نهایت پس از اثبات خیانت همسرشان بتوانند بسادگی طلاق بگیرند.

اینها راه‌حل‌هایی است که برخی افراد در دادگاه در پیش می‌گیرند، اما شرایط همیشه مانند فیلم‌های سینمایی نیست و بسیاری از افراد در این مسیر دچار مشکلات عجیب و غریبی می‌شوند.

در شرع مقدس اسلام و تمام مذاهب آسمانی خیانت عملی حرام تلقی شده و ارتکاب آن از سوی هرفردی با کیفر و جزای سنگین همراه است .

در تمامی جوامع مدنی به محض این‌که زن و شوهر با خطبه عقد یا بنابر رسوم و فرهنگ خودشان با هم ازدواج می‌کنند و رابطه زن و شوهری میان آنها پیش می‌آید و زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند، میان آنها حریم و رابطه‌ای ایجاد می‌شود که در تمام جوامع بشری به رسمیت شناخته می‌شود و مردم آن جوامع برای آن قداست و حرمت قائل هستند. به همین دلیل وارد شدن شخص یا اشخاص دیگر به این حریم قبیح و زشت تلقی شده و با آن بشدت برخورد می‌شود.

در بعد تاریخی حتی در قدیمی‌ترین قوانین بشری مثل قانون حمورابی برای کسانی که مرتکب جرائم خانوادگی شوند مجازات سختی پیش‌بینی کرده بودند. مثلا زنی که به شوهرش خیانت می‌کرد یا مردی که به زنش خیانت می‌کرد به مجازات حبس، تبعید و شلاق محکوم می‌شد که این موارد بسته به نوع جرم و کیفیت آن تقسیم‌بندی‌های خاص خود را داشت و این مجازات در مواردی منجر به صدور حکم مرگ مجرم می‌شد.

در شرع مقدس اسلام و تمام مذاهب آسمانی هم خیانت عملی حرام تلقی شده و ارتکاب آن از سوی هر فردی با کیفر و جزای سنگین همراه است.

در شرع مقدس اسلام این جرم در ۲ قسمت زنا و رابطه نامشروع تعریف شده است.

تعزیر هم مجازاتی است که تعیین آن به اختیار حاکم است و تفاوت آن با مجازات در این است که حد را خدا از طریق پیامبر خود برای ما مشخص کرده است و در آن هم جرم و هم مجازات مشخص است.

در ماده ۶۳ قانون مجازات اسلامی‌ در تعریف جرم زنا آمده است: «جماع مرد با زنی که بر او ذاتا حرام است.»

در کتاب دوم از باب اول قانون مجازات اسلامی‌ نیز راه‌های اثبات این جرم و انواع آن مشخص شده است. زنای محصنه، زنای به عنف و زنای غیرمحصنه مواردی است که انواع و اقسام آن در دین اسلام پیش‌بینی و شرح داده شده و مجازات آن مشخص است.

همسران هنگام بروز اختلاف‌های خانوادگی برای رسیدگی به شکایت‌هایشان یا به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست حقوقی ارائه می‌دهند یا در مواردی خاص سراغ دادسرا و طرح شکایت کیفری می‌روند.

جرم رابطه نامشروع شکایتی است که می‌توان در تمام ‌دادسراها آن را طرح و پیگیری کرد.

همسران هنگام بروز اختلاف‌های خانوادگی برای رسیدگی به شکایت‌هایشان یا به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست حقوقی ارائه می‌دهند یا در مواردی خاص سراغ دادسرا و طرح شکایت کیفری می‌روند. جرم رابطه نامشروع شکایتی است که می‌توان در تمام ‌دادسراها آن را طرح و پیگیری کرد.

در شهر تهران دادسرایی تخصصی با عنوان دادسرای ارشاد نیز برای رسیدگی به این جرم تعیین شده که افراد می‌توانند با مراجعه به این محل دادخواست خود را به این دادگاه تخصصی ارائه دهند، اما این مساله مانع از رسیدگی به این شکایت در دادسراهای عمومی‌ نیست. البته گاهی دادسراهای مختلف چنین پرونده‌هایی را برای دادسرای ارشاد ارسال می‌کنند تا در آن محل مورد رسیدگی قرار گیرد،

اما در شهرستان‌ها این شکایت در دادسراها رسیدگی می‌شود. شیوه رسیدگی هم مانند دیگر جرائم کیفری است و دادگاه با احضار متهم و بازجویی از وی وارد رسیدگی به پرونده می‌شود.

نکته جالب توجه این است که بر خلاف دادگاه‌ها و دادسراهای دیگر که خبرنگاران با مجوزهای لازم امکان حضور در جلسات دادگاه و تهیه گزارش از دادسراها را دارند، دادسرای ارشاد هیچ خبرنگاری را برای تهیه گزارش نمی‌پذیرد و درباره پرونده‌هایی که در این دادسرا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد نیز هیچ گونه اطلاع رسانی صورت نمی‌گیرد. چنین مساله‌ای به این دلیل است که ممکن است بیان و گزارش چنین موضوع‌هایی باعث اشاعه فساد و فحشاء شود و در نتیجه قبح این مسائل از بین برود. به همین دلیل در اطلاع رسانی این پرونده‌ها نیز ملاحظه‌های فراوانی لحاظ می‌شود.

 زنان و مردانی که با در دست‌داشتن چنین شکایت‌هایی به دادگستری و یا دادسرا مراجعه می‌کنند،  شکایت خود را چنین مطرح می‌کنند: در بیشتر مواردی که موضوع شکایت رابطه نامشروع است، شاکی مدعی می‌شود همسرش غیر از او با فرد دیگری نیز رابطه دارد. گاهی نیز همسران داشتن چنین رابطه‌ای را به یکدیگر نسبت می‌دهند و هر دوی آنها علیه یکدیگر شکایت می‌کنند.

علت طرح چنین شکایت‌هایی نیز همیشه وجود چنین رابطه ای نیست بلکه در برخی موارد یکی از طرفین دچار توهم است یا این‌که به خاطر بدبینی یا دوست داشتن زیاد، همسر خود را به این مورد متهم می‌کند. در برخی موارد نیز همسران حریم خانواده را رعایت نمی‌کنند و با برخی رفتارهای خاص خود سبب بروز سوء ظن در همسر خود می‌شوند.

برای شکایت رابطه نامشروع نیز شیوه‌هایی همچون اقرار، شهادت، دلایل و مدارک، علم قاضی و اماره برای اثبات جرم وجود دارد.

اقرار اولین و بدیهی‌ترین دلیل اثبات جرم است به این معنی که وقتی از فردی شکایتی شده و متهم به انجام جرم است، در مقابل قاضی یا مامور نیروی انتظامی‌ قرار بگیرد و با زبان خودش اعتراف کند که جرم را مرتکب شده و بعد هم اقرار خود را با امضاء یا اثر انگشت تایید کند. دلایل و مدارک نیز شیوه دیگری برای اثبات جرم است. در قانون آیین دادرسی کیفری مشخص شده که گزارش و اعلام جرم باید مستند باشد و برای قاضی یقین حاصل شود که جرم انجام شده است.

قانون در خصوص این جرم و اثبات آن سختگیری خاصی دارد و در مواردی که فردی به دیگری نسبت زنا دهد و نتواند این جرم را ثابت کند، مجازات سختی پیش بینی شده است. به چنین جرمی‌در متون حقوقی «قذف» گفته می‌شود.

تعریف دقیق حقوقی این عبارت نیز چنین است: قذف نوعی دشنام و به معنای متهم کردن شخصی به زنا یا لواط است و در فقه اسلامی ‌و حقوق کیفری ایران جرم دانسته می‌شود و قذف‌کننده به میزان ۸۰ ضربه شلاق مجازات خواهد شد. این مجازات برای این تعیین شده که افراد به سادگی چنین اتهامی‌ به یکدیگر نزنند و صرف اختلافی کوچک آبروی یکدیگر را نریزند،

زیرا  در دین اسلام آبروی فرد مومن مانند خون اوست و هرکس آبروی مومنی را بریزد مانند این است که خون او را ریخته و به همین‌دلیل قانون برای چنین موضوعی این مجازات سخت را پیش‌بینی کرده است.

در قرآن و در آیه۴ سوره نور نیز آمده است: کسانی که زنان عفیف را به زنا متهم می‌کنند و ۴ شاهد نمی‌آورند ۸۰ ضربه تازیانه بزنید و از آن پس هرگز شهادتشان را نپذیرید که مردمی‌ فاسق‌اند.

البته در مواردی که شکایت رابطه نامشروع مستدل و دقیق باشد، به این شکایت‌ها به دقت رسیدگی و مرتکب آن مجازات خواهد شد؛ اما با کسانی که بخواهند در این زمینه تهمت بزنند و حتی افرادی که به دروغ شهادت می‌دهند مورد مجازات قرار می‌گیرند. به همین سبب افرادی که می‌خواهند چنین شکایتی را مطرح کنند، حتما باید عواقب این کار را در نظر بگیرند و بی‌جهت به کسی تهمت نزنند.

در دنیای امروز و با پیشرفت فناوری دامنه ارتباط‌های انسانی نیز گسترش یافته است. بسیاری از همسران با دیدن تلفن همراه همسرشان و خواندن پیامی‌کوتاه ممکن است نسبت به آنها مشکوک شده و تصور کنند همسر آنها با فردی غیر از او رابطه دارد. اما سوال اینجاست که آیا پیامک می‌تواند دلیلی بر وجود رابطه نامشروع باشد؟

پاسخ به این سوال این گونه است: در چنین پرونده‌هایی علم قاضی بسیار مهم و موثر است. پذیرفتن این مساله بستگی به نظر قاضی دارد و او شرایط و اوضاع و احوال را در نظر می‌گیرد. ممکن است قاضی چنین مساله‌ای را به عنوان یک اماره بپذیرد و ممکن است قبول نکند.

برای شنود تلفن متشاکی یا متهم علاوه بر اجازه قاضی پرونده، نیاز به اجازه قاضی ویژه‌ای نیز هست.

فیلم و عکس نیز از دیگر مواردی است که از نظر برخی افراد ممکن است بتوان با آن رابطه نامشروع را ثابت کرد، در مورد چنین پرونده‌هایی اغلب شهادت شهود و اقرار به عنوان دلیل ارتکاب جرم مورد پذیرش قرار می‌گیرد و فیلم و عکس ادله اثبات جرم تلقی نمی‌شوند و فقط ممکن است برای قاضی به عنوان اماره و نشانه تقلی شود، زیرا مواردی وجود داشته که فیلم یا عکس ساختگی بوده و مونتاژ شده است تا آبروی فردی ریخته شود. چنین مسائلی نیز با توجه به پیشرفت فناوری براحتی قابل انجام است و به همین سبب قضات به چنین مسائلی توجهی جدی ندارند.

وقتی این سوال را از یک قاضی دادگستری می‌پرسم، پاسخ می‌دهد: در شکایت‌هایی که خانم‌ها علیه همسران خود مطرح می‌کنند مواردی که سبب شکایت شده این‌گونه است که زنی آمده از همسر خود شکایت کرده که با زنی رابطه نامشروع دارد، اما در بررسی دادسرا مشخص شده که رابطه شوهرش با یک زن دیگر صرفا رابطه کاری بوده است و فقط در طول یک مسیر مشخص مرد همکار خانمش را سوار خودروی خود کرده و زن با دیدن این صحنه از این مساله تلقی رابطه نامشروع کرده است.

در پرونده‌ای دیگر زنی از تلفن همراه همسرش پیامکی را پیدا کرده که از طرف دوست مذکر مرد ارسال شده، اما چون الفاظ موجود در پیامک ناجور و مشکوک‌ بوده، همسر مرد تصور کرده فرستنده آن یک زن بوده و این تصور ایجاد‌شده که میان او و همسرش رابطه نامشروع وجود داشته است.

در مورد مردها نیز در یک پرونده زنی به دیدن پدر و مادرش می‌رفته و چون شوهرش سختگیری می‌کرده به شوهرش چیزی نگفته و همسرش نسبت به این رابطه مشکوک شده است.حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

در پرونده ای دیگر زنی بدون اطلاع همسرش به خانواده خود کمک می‌کرده و این مساله سبب مشکوک‌شدن همسر و طرح شکایت شده است.

یا در پرونده‌ای دیگر زنی بدون اطلاع همسرش به ورزشگاه می‌رفته و شوهرش وقتی خانه تلفن می‌کرده او جواب نمی‌داده و حضور نداشته و این مساله سبب شکایت شوهر شده است. در تمامی ‌این موارد، ادعاهای شاکی بررسی و مشخص شده این ادعاها صحت نداشته است.

بهتر است همسران شرایط و اوضاع و احوال خود را در نظر بگیرند و اگر روابط کاری یا مسائلی از این دست دارند، با صداقت آن را با همسر خود در میان بگذارند.

او همچنین به مساله «دفاع مشروع» نیز به عنوان یکی از مسائل مرتبط با این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: «در قانون بحثی با عنوان دفاع مشروع وجود دارد و معنی آن این است که اگر مردی همسر خود را در حین ارتکاب عمل زنا با شخص دیگری ببیند می‌تواند هم مرد و هم همسر خود را بکشد.

این مساله نیز تنها در شرایطی قابل پذیرش است که مرد این دو نفر را اصطلاحا در یک فراش یعنی روی تخت یا میز ببیند. البته اگر مرد برای چنین کاری برنامه‌ریزی کند و برای همسرش توطئه یا دام بچیند، با قتل همسرش و فرد دیگر مرتکب قتل شده و قصاص خواهد شد. اگر هم به آنها صدمه‌ای جز کشتن بزند متناسب با آن مجازات می‌شود.

شکلی غیرطبیعی ابراز محبت کنند. جالب است بدانید در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی در ارتباط با جرایم و اعمال منافی عفت آمده است هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی ‌و معابر تظاهر به عمل حرامی ‌نماید، این شاید برخی تصور کنند وجود رابطه زوجیت میان همسران به آنها اجازه می‌دهد تا در ملاءعام به یکدیگر به کار او مجازات دارد و به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس عمل دچار کیفر نمی‌باشد  مثل روبوسی زن و شوهر  ولی عفت عمومی‌ را جریحه‌دار نماید، فقط به حبس از ۲ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود. این مساله نشان می‌دهد روابط زن و شوهر در خارج از چارچوب حریم منزل از نظر قانون قبیح است.

البته قانون در رسیدگی به چنین جرائمی‌ُِ  همه شرایط و اوضاع و احوال را در نظر می‌گیرد و تنها در صورتی مرتکب جرم را مجازات می‌کند که مشخص شود او سوء‌نیت داشته است. مثلا اگر زن و شوهری بعد از یک سفر طولانی در فرودگاه با هم مواجه شوند، طبیعتا این مساله جرم تلقی نمی‌شود، اما مواردی وجود داشته که مردی با همسر خودش و زنی دیگر در خانه‌ای تنها بوده و با همسر خودش رفتاری را کرده تا در زن دیگر زمینه سوء‌استفاده ایجاد کند و قانون نیز با چنین مساله‌ای برخورد کرده است .


یاسا همان قانون است.

باسلام
اگر مردی دارای همسرحدود ۲۸ سال هردو و یک فرزندنوزاد ۱۸ماهه بعلت شهوت فراوان دو روز درمیان که غیر قابل کنترله و نیاز شدید به همسر که در چندین مدت رو میزند و جواب سربالا میشنود و اینکه من وقت حمام رفتن و … ندارم یا حوصله ندارم و یا…… برود با زنی که ۲۳ سال و یه نوزاد ۱۸ ماهه دارد که بزبان خود زن،، من اسما همسر دارم ولی یک سال باهم (توافقیییی) هیچ رابطه ای نداریم و خیلی راحت ازهم تو زندگی مشترک فاصله گرفتیم اما خرج منو میده و زیر یه سقفیم و گفته دوس دارم تو شوهرم باشی و با من رابطه داشته باشی و من نیاز شدید دارم ونمیتونم با اون که برام یه غریبه شده رابطه داشته باشم ….. لطفا بفرماید .رابطه این مرد لا این زن الان شرایطش چیست و چه حکمی دارد. با تقدیر حیدری

چی میگی خودایی خودتک فهمیدی فقط فهمیدم یکی این وسط یه نیاز شدید جنسی داره همین

حرامه دیگه. نه صیغه ای نه چیزی😑نیاز شدید رو هم بهونه نکن برای توجیه کار

سلام مردی هستم متاهل دارای یک فرزند همسرم مبتلا به خود ارضایی هست و افسردگی دارد البته این موارد از قبل از ازدواج با او همراه بوده و با وجود گرمی طبع بنده ایشان با اکراه حاضر به همبسری انهم ماهی یک بار با من هستند من به خاطر بد خلقی و مشکلاتی که با ایشان دارم و نیز این موارد درخواست جدایی از ایشان دارم
ایا تشریح این موارد برای قاضی پرونده منجر به صدور طلاق میشود

با زنی دیگرصیغه کند و زن را بخاطر داشتن فرزند طلاق ندهد چون فرزند به مادر نیاز دارد

اگر زنى به هـمسرش دروغ بگوید که نوبت دندانپزشکى در شهـری نزدیکدارد و با مادرش میرود اما انروز با دوست پسرش که بعدا اعتراف کرده ١٨ ماه دوستند و بیرون میروند رفته به انشهـر گردش و ماشینش را هـم دوست پسرش رانندگى میکرده خیلى تصادفا برادر شوهـرش با هـمسر خود میرفته خرید به ان شهـر در راه مسیر اتفاقى شاهـد شدند و هـمسر ری را اگاه کردند و ماشین ایشان را به هـمراه دوست پسر کنار خیابان کنار زده و نگه داشتند تا هـمسر وی به هـمراه پدر و مادر این خانوم برسند و شاهـد باشند. هـمسر از دیدن ماجرا خانه رابنام وابستگان می برد و ایشان بعد از ماهـی قهـر دختر و رفتن به منزل پدرش با وساطت خانواده دختر آشتى کرده و وى رجوع میکند به زندگیش اما دو سه ماهـی این آشتی نمی پاید حالا رفته و مهـریه اش را اجرای قانون کرده و از اینکه وى منزلی داشته و تعویض مالکیت کرده حکم قانونى برای چنین زنی که فرزندش را هـم با خود برده و خیانت هـم کرده در ایران اسلامی حکم این مرد چیست؟ باید مهـریه بپردازد؟ منزلی که حالا ٧ ماه تغییر مالکیت خورده چه؟ آیا زنى که بدون دلیل فقط برای تفریح خیانت میکند هـنوز حق و حقوق دارد؟

همسر من بصورت مجازی به من خیانت میکنه الان حدود دوازده ساله که این موضوع برام روشن شده البته فقط با فرد خاصی نیست بصورت همزمان با چند نفر ارتباط داره تازگیها حتی تو تلگرامش دیدم از یه نفر تقاضا کرده که به خونمون بیاد چون چند روز من خونه نبودم قبلا هم توی چتهاش دیده بودم که بصورت آنلاین با یه خانم خودشو ارضاء کرده الان دیگه واقعا شک دارم که ارتباط مستقیمی با کسی داشته و زنا انجام داده یا نه اگر بابت خیانتش شکایت کنم چه حکمی براش صادر میشه البته بعد از هر بار که دستش رو میشه و دعوامون میشه به شدت اظهار پشیمانی میکنه و میگه تمام تلاشش رو میکنه که تکرار نشه اما هر بار بدتر از دفعه قبل میشه اینبار اقدام به شکایت کردم اما قبل از اینکه شکایتم رو تحویل دادگاه بدم دست به خودکشی زد الان موندم چیکار کنم واقعا تمام درها به روم بسته شده لطفا راهنماییم کنین

درست نمیشه قبل اینکه شمارو متهم کنه جدا شید مشکل منم همین بود دیر اقدام کردم متهم جدایی هم من شدم ادم بده زندگی من شدم

با یک مشاور حقوقی مشاوره کنید

چه بر سر این دنیا آمده ؟

سلام.روزبخیر
متاسفانه همسر بنده بانامردی زن دار وارد رابطه شده و به گفته خودش فقط رابطه تلفنی وپیامکی بوده.
آیا میشه فقط وفقط ازون نامرد شکایت کرد؟؟؟
طوریکه به آبرو و حیثت ما لطمه ای نخوره

منم مشکل شما رو دارم رفتم از شماره تلفن اون طرف شکایت کردم هنوز پیگیر هستم.

به نظر من اصل ماجرا زیاد واسه شما مهم نیست . پس بی خیال قضیه بشید تا ابروداری کنید ، و همیشه به خاطر ابرو بیخیال هرچیزی که به سرتون میاد بشوید

سلام همسرم ب من اتهام رابطه نامشروع زده و در دادگاه قرار منع تعقیب صادر شد و ادعای ایشان رد شده ایا میتوان الان بنده دادخواست طلاق بدهم بابت این تهمت؟؟؟

پناه بر خدا….

از جنس زن خراب تر باز خودش مردهای عزیز گول نخورید این موجودات شیطانو درس میدند

اره والا احسنت

بی شعور میشه بگی مادری که تو رو به دنیا آورد جنسش از چیه؟
فقط آدمای بی شعور و لاابالی یه گروه خاص رو خراب میدونن که خودشون خرابن.برو دهن نجستو بشور و دیگه ازین گوه خوریا نکن که بگی همه زنا خرابن.به نظر من اون درصدی هم که خرابن گول شیطانایی مثل تو رو خوردن.

سلام متوجه خیانت شوهرم شدم ازتلگرامش عکس گرفتم ارتباط داره با زن متاهل میتونم حالا چیزی رو ثابت کنم

بله

M:
M:
M:
سلام خسته نباشید ببخشید من سه ماه هست بایه خانم اشنا شدم بعدچندوقت فهمیدم شوهردارن ازطریق گوشی وپیام فقط صحبت کردیم هیچ رابطه ای بین مانبوده الان شوهرایشون فهمیده رفته پرینت مکالمه گرفته شکایت کرده ازمن الان من میخوام بدونم جرمه چی هست فقط من مجرم هستم یااون خانم هم تو جرم من شریک هستش اخه تو سایت گروه وکلای یاسا نوشته بوده خانم هم مجرم هست یعنی جفت دونفر شلاق ۹۷ تعزیزری درسته هست ممنون میشم راهنماییم کنید

ببخشید این شکایت کلا تاچندوقت اعتبار داره

سلام حکم رابطه با خانومی که ازدواج نکرده دقیقا چیه و میخواستم بدونم که آیا پلیس حق دخالت یا دستگیری رو داره یا نه

اگر زنا باشد شلاق حدی دارد لذا اگر جرم مشهود باشد بله

باسلام من با همکارم در حیطه کاری صمیمی هستیم وازطریق ایمل ارتباط کاری داریم آیا این موضوع رابطه نامشروع تلقی می شود

خیر

سلام
مندهمسرم دوسال با یک پسر مجرد دوست بوده و عاشق اون شده ، من بطور اتفاقی متوجه شدم و فایل های صوتی از خانومم دارم که این حرف ها را ثابت می کنی ، می خواستم بودنم آیا این رابطه قابل شکایت است و اگر ثابت بشه چه حکمی داره

اگر اثبات شود رابطه نامشروع است و شلاق تعزیری دارد.

سلام
تکلیف زنی که شوهرش سالهاست به او تمایلی نداره و هیچ پشتیبان اقتصادی هم نداره که بتونه جدا بشه و خانواده ها هم حمایتش نمی کنند چیه؟
من واقعا سالهاست برام سواله که چرا در دین مقدس اسلام برای این مورد چاره ای نیست؟
چطور میشه که مردها راحت می رن همسر دایم یا موقت می گیرند ولی یک خانم که سالهاست زیر یک سقف با فردی به نام شوهر!ولی دوشیزه است، حتی یک ارتباط تلفنی هم _صرفا برای اینکه دست به خودکشی نزنه، از شدت نیاز عاطفی و جنسی_، براش حرامه؟

زن برای طلاق باید یکی از شروط ضمن عقد را داشته باشد.

زن من با وجود دوتا بچه رفته با یه افغانی به من خیانت کرده اخه ننگ از این بیشتر الانم شکایت کنم باید مهریه بدم پس مجبورم برم سمت اعتیادتا این غم منو نکشه .ممنون از قانون

رفیق واس کسی که ارزش نداره زندگی تو تباه نکن کاری به کارش نداشته باش

کارش اصلا درست نبوده ولی آدما اشتباه میکنن ولی اگه تکرار کرده مشکل از خودته حتما واسش کم گذاشتی ،مثل جنسی و عاطفی ومالی و …. یا برخورد خوبی باهاش نداشتی که با وجود داشتن دوتا بچه همچین کاری رو کرده . که باعث از هم پاشیدگی خونوادتون میشه . چیزی نشده میخوای بری معتاد شی ماشاالله به تو . مثلا مردی؟ بشین با زنت صحبت کن و ازش مشکلاتشو بپرس اونم واسه خودش آدم . باهم مشکلاتتونو حل کنین . الان بری معتاد شی زنتم خونه رو ترک میکنه، بچه هاتونم خدایی نکرده خیابانی میشن . عاقلانه با هم تصمیم درست رو بگیرین .صحبت +ریشه یابی + عمل =نتیجه (یامنفی یا مثبت ) که بالاخره تصمیم آخرو میگیرین دیگه .

پسر مجردی که به مدت یکسال با زن شوهردار رابطه جنسی داشته(تقریبا ماهی یکبار)حکمش سنگین تر از کسی ست که یکبار این کار را کرده باشد؟

در صورتیکه هر دفعه اثبات نشده باشد خیر مجازات شلاق حدی ۱۰۰ ضربه خواهد داشت ولی اگر اثبات شود هر دفعه مجازات سنگین تر میشود.

سلام/ من مجرد هستم با شخصی دوست هستم که متاهل است و ۴ بچه دارد متاسفانه زن این شخص مدتهاست که با تهدید با من طرح دوستی ریخته و مرتبا برایم ایجاد مزاحمت میکند هر وقت هم که بهش میگم نمیخوام این رابطه کثیف را ادامه دهم تهدید میکند که به شوهرم میگم مرا اغفال کردی و آبروی خودت و خانواده ات را میبرم به تازگی الفاظ رکیکی هم به خانواده ام میگوید وقتی هم تهدید به شکایت از وی در دادگاه میکنم میگوید دادگاه از من که زن هستم حمایت میکند چون تو مرا اغفال کردی در حالی که این زن از روزی که مرا دید به گفته خودش تلفن مرا از گوشی همسرش بدست آورد و شروع به مزاحمت نمود و تهدید کرد که اگر با وی دوست نشوم به شوهرش میگوید که من به وی تعرض کرده ام / مانده ام چگونه از دست این ابلیس رها شوم بخاطر استرس این شخص دچار افسردگی شدید شده ام / لطفا راهنمایی کنید

پیشنهاد میکنم که حتما با وکیل متخصص مشورت کنید.

سلام ببخشیدمیخواستم بدونم که اگرزنه متاهلی که به سن۱۸نرسیده وباخواسته خودش با یه پسردیگه رابطه داشته باشه وخودش اعتراف کنه که دوسه باربافردی رابطه داشتم جرم اون زن ومرده چیه!؟خواهشاجواب بدین ممنون ازلطفتون

میتواند رابطه نامشروع و یا زنا با اقرار اثبات شود.

سلام ، پسری هستم ۲۱ساله و مجرد ، چنوقت هست که با خانم متاهلی آشنا شدم که بعد از یه مدت از آشناییمون گذشت فهمیدم متاهله ، و طبق گفته ی این خانم با همسرشون دچار طلاق عاطفی شدن و چندین باز تا مرز طلاق پیش رفتن و به دلایل مختلفی نتونستن از هم جدا شن ، اگر هیچ رابطه ی نامشروعی نباشه تکلیف چیه ؟ واقعا عاشق همدیگه ایم ، و اینکه رابطه ی نامشروع صرفا زنا هست یا به هر رابطه بین دو تا نامحرم میگن نامشروع

خیر رابطه نامشروع زنا نیست و صرف گفتگوی عاشقانه نیز میتواند رابطه نامشروع باشد و شلاق تعزیری دارد.

سلام میخواستم بگم‌تو نامزدیم بعد پرینت اس ام اس گرفتم زنم با پسر دایش رفیق بودن بعد اس اما اش های ناجوری دادن بهم خیلی بد.
من رابطه نامشروع شکایت کردم اونم عگس منو با زن همسایه ک شوهرش اونجا بوده ما عکس گرفتیمو برده شکایت رابطه نامشروع کرده خواستم ببینم بابت عکس و اینا میتونه کاری کنه یا نه؟؟؟

خیر صرف ارائه عکس موجب اثبات رابطه نامشروع نیست.

سلام/
۳۰ ساله بودم که دختر خانمی رو دیدم و علاقه مند شدم . ۳ سال طول کشید که بتونم خونه بسازم و شرایطی که میخاد رو فراهم کنم . کم می دیدیم همو . بعد که رفتم خاستگاریش پدرش ۸۰۰ تا سکه بهعنوان مهریه خواست و شیر بها هم ۱۰ ملیون تومن . پدرم مخالفت کرد اما به خاطر اینکه ناراحتی منو دید گفتقبوله اما (اندل استطاعه) یه همچین چیزی !!! بعد هم شیرینی خوردیم . اما چند روز بد که اومدیم دنبال دختر خانم که بریم آزمایش و .. پدرشون جار و جنجال راه انداختن که می خای مفتی دختر بگیری و قبل تو ۸ نفر دیگه اومدن ندادمش و به ما می گفت این گدا گدوله ها رو از کجا پیدا می کنی و …
پدرم گفت برگریدم شهر خودمون و همین کار رو انجام دادیم
قبل برگشت که مسافر خونه بودیم پدرم یه مقدار بیشتر داخل شهر تحقیق انجام داد و متوجه شدیم که پدر دختر خانم اعتیاد صنعتی داره و دختر خانم هم از چند سال قبل به یکی از اساتید هنرش علاقه مند هست اما اون آقا پا پیش نمی زاره.
حالا هم میگه بیا دوباره خاستگاریم
نمیگم که گناه کاره یا …
اما واقعا چه ضمانتی وجود داره که در آینده یه زندگی بدون دردسر داشته باشیم.

هیچ ضمانتی کسی به شما نمیدهد.

سلام
اگر مرد متاهلی باشه که سه فرزند داشته باشه و با داشتن سه فرزندو همسر رابطه نامشروع با شخصی رو داشته باشه برای ثابت کردن این عمل حتما باید ۴ تا شاهد وجود داشته باشه؟از طریق چه چیزی باید ثابت شه؟واگر این عملو شخصی ندیده باشه چی؟یعنی از هیچ طریقی نمیشه ثابت شه؟

رابطه نامشروع با دو شاهد نیز ممکن است اثبات شود ولی شهادت در زنا باید ۴ نفر باشند.

ما یک جرم زنا داریم ک مجازات حدی دارد وجرم دیگری ب نام رابطه نامشروع میباشد ک مجازات تعدیری دارد،۴شاهد برای اثبات جرم زنا میباشد ک احکام خاص خود را دارد،ولی برای اثبات رابطه نامشروع ب پیامکها،یا عکس یا حضور دوشاهد نیز قابل اثبات است ک این جرایم مستقیما در دادگاه رسیدگی میشه ک اگر قرائن قوی براین موضوع باشه حتی ازطریق پلیس فتا نیز قضات درخواست پیگیری مینماید باید ب بعد روانی توجه داشت ک بسیاری از اشخاص با قرار گرفتن در جلسه محاکمه اقدام ب اقرار یا ب عذرخواهی وادار میشوند ک باید روحیات شخص نیز درنظرگرفته شود

اگر زنی متاهل با شخصی مجرد رابطه تلفنی داشته و همدیگه را ملاقات کردن ، شوهرش برنامه شنود نصب کرده رو گوشی زن و فهمید و زن اعتراف کرده که رابطه تلفنی و برادری بوده ، اما با توجه به صحبتهای تلفنی فهمید رابطه عاشقانه بوده اما زنا نبوده ، حالا میشه با صدای شنود اون را محکوم به رابطه نامشروع کرد ، یعنی صدای اون کافی هست برای قاضی

صدای ضبط شده دلیل محسوب نمیشود.

سلام ،اگر دو مرد مجرد با یک زن متاهل رابطه زنا داشته باشند ،و زن با پای خودش اومده باشه بعد بره شکایت کنه حکمش چیست؟میشه راهنمایی کنید

اگر زنا اثبات شود اگرچه با رضایت باشد شلاق حدی خواهد داشت.

سلام سوال دارم

بفرمائید.

صدادر دادگاه دلیل محسوب نمیگردد اما میتواند اماره قضایی باشد ک موجب علم قاضی میگردد و قاضی با توجه ب سایر قرائن وامارات رابطه نامشروع را استخراج نماید اما ب هیچ عنوان حتی با زدن حرفهای نامربوط موجب اثبات زنا نمیگردد

اگه مردی متاهل با زن متاهل همبستر بشه در صورت اثبات کیفر مرد چیه

زنای محصنه میباشد و در مرتبه اول شلاق حدی خواهد داشت.

سلام پسری هستم ۲۶ ساله که بعد از اتمام دوران سربازی ودانشگاه قصد سروسامان گرفتن داشتم
بعد از آشنایی با یکی از دختران آشناهایمان حدود۸ماه نامزد بودیم که هیچ مشکلی نداشتیم
بعد از اتمام این مدت با این دختر عقد کرده و قصد یک زندگی آبرومند را داشتم
ولی حدود۶ساعت بعد از جاری شدن خطبه متوجه شدم که ایشان قصد اخاذی از من را کرده وبه گفته ی خودش از من متنفر است و خانواده اش به اجبار اورا شوهر داده اند و پای نفر سوم هم در میان است که در تمام این مدت با آن مرد همبستر میشده است
البته این ها اقرار های خود دختر است ومن از صحت داشتن ویا نداشتن آن بی اطلاع هستم
حال در خواست مهریه دارد
ومن را در شرایطی قرار داده که آبرو حیثیتم را در تمام فامیل تهدید میکند به طرزی که ادامه زندگی با او میسر نیست
با تشکر فراوان از شما خواستار راهنمایی هستم

ایشان میتوانند در هر زمان برای مطالبه مهریه اقدام کنند.

شخصی با شکی که از همسرش پیدا کرده شب موقع خواب سراغ گوشی زنش میره و میبینه این زن با شخص سومی که مرد هست پیام‌های عاشقانه و …مستهجن دادن این مرد چکاری برای رهایی میتونه انجام بده ممنون میشم پاسخ بدید

میتوانند برای طلاق اقدام کنند.

مجازات زنای محصنه برای زن چیست؟

سلام.اگر به طور یقین بامدرک ثابت بسه زن کسی با شخص دیگری از طریق پیامک در ارطباته و عکی بی حجاب برای نامحرم فرستاده دکل دوست پسر گرفته ولی زنایی اثبات نشده.حکم قانونی برای این زن چیه دوتا بچه هم داشته باشه که طلاق کمی سخت میشه خواهس میکنم راهنماییم کنید لطفا‌ممنون میسم به ایمیلم پاسخو بفرستین

اگر رابطه نامشروع اثبات شود مجازات شلاق تا ۹۹ ضربه است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

۸۷۱۳۲ (۰۲۱)


هدانا – سيري در معارف هدايت بخش اهل البيت عليهم السلام

فهرست این نوشتار:

حکم زنا با زن شوهردار چیست

پاسخ حجت الاسلام یوسف وند :

حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

۱- اگر العیاذ بالله زن شوهر دار با مردی زنا کند، حتی اگر قصد داشته باشد از شوهرش بعدا جدا بشود-  مثلا در مراحل پایانی دادگاه برای طلاق هستند-، یا زن در عده (ازدواج دائم، یا موقت یا عده طلاق یا وفات) باشد و یا شوهر مدت زیادی است که عمل زناشویی را ترک کرده، در تمام این موارد زن همسر شرعی شوهر خود می باشد و حق ندارد با مرد دیگری غیر از شوهر خود رابطه داشته باشد!. اگر با مرد دیگری رابطه جنسی داشته باشد با مرد زناکار «حرام ابد» می شود حتی اگر عقد ازدواج بخوانند این حکم حرمت جاری است و عقد هم باطل می باشد!. «حرام ابدى»؛ يعنى اينكه اگر شوهر اين زن او را طلاق دهد و يا از دنيا برود، زناكار نمى تواند با او ازدواج كند.

۲- لازم به ذکر است اگر زنای زن شوهر دار با شرایط شرعی آن اثبات شود، حکم آن اعدام یا سنگسار می باشد. در هر حال باید توبه کنند و از گناه خود روی برگردانند و زمینه های گناه و ارتباط حرام را از بین ببرند. همینکه خداوند آنها را رسوا نکرده یا قهر خداوند آنها را نگرفته یک نوع مهلت برای توبه از این اعمال شنیع می باشد!.

۳- اگر زن زنا کند بر شوهر خود حرام نمی شود هر چند چنین کاری خیانتی بزرگ می باشد!. در روایات آمده خداوند بدترین عذابها را برای زنی قرار می دهد که در غیاب شوهرش به او خیانت کند و خود را در اختیار مرد دیگری قرار بدهد!.

شکی نیست که عمل شنیع زنا از بزرگترین گناهان کبیره است. امام على بن ابى طالب(علیه السلام) در حدیثى مى گوید: از پیامبر(صلى الله علیه وآله) شنیدم چنین مى فرمود: فِی الزِّنَا سِتُّ خِصال: ثَلاثٌ فِی الدُّنْیا وَ ثَلاثٌ فِی الاْ خِرَةِ: فَأَمَّا اللَّواتِى فِى الدُّنْیا فَیَذْهَبُ بِنُورِ الْوَجْهِ، وَ یَقْطَعُ الرِّزْقَ، وَ یُسْرِعُ الْفَناءَ. وَ أَمَّا اللَّواتِى فِى الآخِرَةِ فَغَضَبُ الرَّبِّ وَ سُوءُ الْحِسابِ وَ الدُّخُولُ فِى النّارِ ـ أَوِ الْخُلُودُ فِى النّارِ ـ: «در زنا شش اثر سوء است، سه قسمت آن در دنیا، و سه قسمت آن در آخرت: اما آنها که در دنیا است: صفا و نورانیت را از انسان مى گیرد، روزى را قطع، و تسریع در نابودى انسان ها مى کند. و اما آن سه که در آخرت است: غضب پروردگار، سختى حساب، و دخول ـ یا خلود ـ در آتش دوزخ است».(تفسیر «مجمع البیان»، جلد ۶، صفحه ۴۱۴. )

در ادامه نظر مراجع عظام تقلید را بخوانید: 

متن کامل صیغه محرمیت

گناه زنا بیشتر است یا خودارضایی ؟

اذن پدر برای دختران در روایات

ازدواج‌های عاشقانه و زیان‌های آن

مسأله ۲۴۰۲ اگر انسان بداند زنی شوهر دارد (۱) و با او ازدواج کند (۲) باید از او جدا شود و بعداً هم نمی‌تواند او را برای خود عقد کند (۳).

(۱) (خوئی)، (تبریزی): و ازدواج با او حرام است..

(۲) (فاضل): این عقد باطل است و باید از او جدا شود و بعداً هم او را برای خود عقد نکند و اگر نداند که زن شوهر دارد و با او ازدواج کند، عقد باطل است و اگر با او همبستر نشده باشد، موجب حرمت ابدی نمی‌شود.

(۳) (اراکی): و اگر نداند چنین عقدی باطل است، چنانچه با او نزدیکی کرده است احتیاط واجب آن است که دیگر با او ازدواج نکند.

(بهجت): مگر این که نداند زن شوهر دارد و با او هم نزدیکی نکرده باشد، که در این صورت فقط عقد باطل است، ولی بعد از طلاق او و تمام شدن ایام عده، ازدواج با آن زن، بنا بر أظهر مانعی ندارد.

(خوئی)، (تبریزی)، (سیستانی)، (نوری): بعداً هم نباید او را برای خود عقد کند، و همچنین است ((سیستانی): بنا بر احتیاط واجب) اگر نداند که آن زن شوهر دارد ولی بعد از ازدواج با او نزدیکی کرده باشد.

(مکارم): بعداً هم بنا بر احتیاط واجب نمی‌تواند با او ازدواج کند هر چند با او نزدیکی نکرده باشد.

(گلپایگانی)، (صافی): مسأله اگر انسان بداند زنی شوهر دارد و با او ازدواج کند، چه با او نزدیکی کرده باشد یا نه، واجب است فوراً از او جدا شود و بعداً هم او را برای خود عقد نکند و چنانچه نداند که شوهر دارد و با او ازدواج کند پس اگر دخول واقع شود آن زن بر او حرام ابدی می‌شود و اگر پیش از دخول متوجه شد واجب است از او جدا شود ولی بعداً می‌تواند او را برای خود عقد کند.

مسائل اختصاصی

(مکارم): مسأله ۲۰۴۹ اگر با زن شوهر داری (نعوذ باللّه) زنا کند آن زن برای همیشه بر او حرام می‌شود یعنی اگر از شوهرش طلاق بگیرد نمی‌تواند با او ازدواج نماید.

(مکارم): مسأله ۲۰۵۵ هر گاه کسی با زن شوهر داری (نعوذ باللّه) زنا کند، برای توبه کردن لازم نیست به آن مرد بگوید، بلکه باید در پیشگاه خدا توبه حقیقی کند.

(فاضل): مسأله ۲۵۲۱ احتیاط واجب آن است که با زنی که مشهوره به زانیه بوده، قبل از اینکه توبه‌اش معلوم بشود، ازدواج نکند.

مسأله ۲۴۰۳ زن شوهر دار اگر زنا بدهد (۱) بر شوهر خود حرام نمی‌شود (۲) و چنانچه توبه نکند و بر عمل خود باقی باشد، بهتر است که شوهر، او را طلاق دهد ولی باید مهرش را بدهد (۳) .

(۱) (خوئی)، (سیستانی)، (نوری): بر مرد زنا کننده ((خوئی): بنا بر احتیاط (سیستانی): بنا بر احتیاط واجب) حرام ابدی می‌شود ولی.. (بهجت): اگر زن شوهردار نعوذ باللّه زنا کند..

(۲) (اراکی): اگر چه توبه نکند و بر عمل خود باقی باشد. [پایان مسأله] (تبریزی): بر مرد زنا کننده بنا بر أظهر حرام ابدی نمی‌شود و نیز بر شوهر خود حرام نمی‌شود..

(فاضل): و اگر مشهوره به زانیه بودن شود، احتیاط واجب آن است که شوهر، او را طلاق دهد ولی باید مهرش را بدهد و اگر توبه کرد، می‌تواند مجدّداً او را عقد کند.

(۳) (مکارم): و اگر مشهور به زنا شود احتیاط واجب طلاق دادن اوست.

(گلپایگانی)، (صافی): اگر مشهوره به زانیه بودن شود احتیاط لازم آن است که شوهر، او را طلاق دهد و تا توبه نکند او را نگیرد ولی باید مهرش را بدهد.

مطابق نظر آيت الله خامنه اي

استفتاء اختصاصی سایت هدانا از دفتر مقام معظم رهبری

۱-اگر مردى با زن شوهردار زنا كند، آيا بعد از طلاق (زن و شوهر) مى تواند با زن ازدواج كند؟ اگر حکم را نمی دانسته اند تکلیف چیست؟

۲-اگر یکی از دو نفر حکم را می دانسته است، آیا تفاوتی در مسئله ایجاد می شود؟

۳-زنى كه شوهر دارد، اگر به ديگرى زنا دهد؛ آيا شوهر بايد از او جدا شود؟

ج۱و۲) جایز نیست حتی در فرض سؤال.

ج۳) لازم نیست جدا شود.

حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

منبع: استفتاء سایت هدانا از دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

سؤال ۳۱۰. ازدواج با زنى که شوهر دارد چه حکمى دارد؟

جواب: هرگاه کسى بداند زنى شوهر دارد و او را براى خود عقد کند، باید از او جدا شود، بعداً هم بنابر احتیاط واجب نمى تواند با او ازدواج کند هر چند با او نزدیکى نکرده باشد.

سؤال ۳۱۱. در بین عشایر عرب مرسوم است که چنانچه مردى با دختر، یا زن شوهردارى، دوست شود و بعد از محل فرار کرده، و رابطه نامشروع برقرار نمایند، زمانى که به آنها دسترسى پیدا کنند، بعضاً آن زن یا دختر را به زانى مى دهند. این مسأله چه حکمى دارد؟

جواب: در مورد دختر هرگاه طرفین راضى باشند اشکالى ندارد. و در مورد زن شوهردار اگر با مرد بیگانه آمیزش جنسى کرده باشد، و بعد شوهرش او را طلاق دهد، ازدواج او با زانى پس از عده جایز است، هر چند احتیاط در ترک آن است.

سؤال ۳۱۲. دخترى در ایام عقد با یک نفر زنا کرده است، شوهرش که فعلاً صورت عقدش معلوم نیست، او را طلاق داده و بعد از طلاق، زانى این دختر را عقد کرده است آیا این عقد شرعاً درست است؟

جواب: در صورتى که عقد قبلى با رضایت انجام شده و صحیح بوده و زنا با زن شوهردار واقع شده، آن دختر بر زانى حرام ابدى است (بنابر احتیاط واجب).

پرسش : لطفاً به سؤالات زیر پاسخ دهید:

۱ـ اگر کسى با زن شوهردار زنا کند، ازدواج با آن زن بعد از طلاق یا فوت شوهرش چه صورت دارد؟

۲ـ آیا فرقى بین دخول در قُبل و دُبر هست؟

۳ـ آیا صورت علم به مسأله و جهل به آن تفاوتى دارد؟

۴ـ اگر ازدواج صورت بگیرد و صاحب اولاد شوند، حکم چیست؟ پاسخ : جواب ۱ تا ۴: ما دلیلى بر حرمت نیافته ایم; لذا در صورتى که ازدواج کرده باشند ازدواج آنهارا بر هم نمى زنیم. ولى اگر ازدواج نکرده باشند، مى گوییم احتیاط کنند. و فرقى بین علم و جهل، و دخول از طرفین نیست.

پرسش : مجازات پسر مجردی که با زن شوهر داری زنا داشته چیست؟ این در حالی است که شوهر زن به علت بیماری قادر به سکس نیست و رضایت خود را از این عمل اعلام داشته است. پاسخ : اگر طبق ضوابط شرعی برای حاکم شرع ثابت شود، حدّ او یکصد تازیانه است و رضایت و عدم رضایت شوهر آن زن تاثیری در این حکم ندارد.

پرسش : حدّ زناى محصنه چیست؟ پاسخ : حدّ زناى محصنه سنگسار است، ولى در شرایطى که محذورات مهمّى بر این امر مترتّب شود مى توان اعدام را به نحو دیگرى انجام داد و شبیه حکم فرار از حفیره در صورت اقرار در این جا نیز جارى است.

پرسش : آیا محصن بودن زانى در زناى به عنف، تأثیرى در نوع مجازات دارد؟ پاسخ : در هر صورت حکم او اعدام است.

پرسش : آیا زانى در موارد ذیل مستوجب رجم است؟

۱ـ به قصد فرار از تحقّق احصان، به مسافرت رفته و مرتکب زنا شده است.

۲ـ در شرایطى مرتکب زنا شده که همسر وى ـ زن یا شوهر ـ به علّت بیمارى، آمادگى جماع نداشته، گرچه سایر استمتاعات ممکن بوده است.

۳ـ زنا وقتى محقّق شده که به علّت اختلافات خانوادگى، یا انزجار همسر از او، جماع با وى ممکن نبوده است.

۴ـ ارتکاب زنا به هنگام روزه دارى همسر بوده است.

۵ـ زن در ایّام عدّه طلاق رجعى مرتکب زنا شده است. (با عنایت به این که حقّ رجوع ندارد.)

۶ـ مرد در ایّام حیض یا نفاس همسرش مرتکب زنا شده است. پاسخ : در هیچ یک از صور بالا زناى محصنه ثابت نیست، مگر در مورد روزه; زیرا مقدار ممنوعیّت روزه ضرر به احصان نمى زند، هر چند مشهور در میان فقها این است که در عده رجعیّه از ناحیه مرد و زن، زناى محصنه محسوب مى شود; ولى دلیل آنها قانع کننده نیست.

پرسش : آیا ازدواج موقت کردن با زنی که می دانیم شوهر دارد ولی خودش بگوید ندارم جایز است؟ پاسخ : خیر، چنانچه علم به شوهردار بودن زن دارد هرگونه ارتباط با او جایز نیست.

سؤال ۱۱۸۱ ـ حکم مجامعت با نامزد قبل از عقد شرعى ازطریق دبر چیست؟

جواب: اگر دخول حاصل شود حدّ زنا در باره او جارى مى شود.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی مکارم شیرازی.

آیت الله وحید خراسانی

«استفتاء اختصاصی سایت هدانا از دفتر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی »

سوال: اگر مردي متاهل با زن شوهردار رابطه جنسي از مقعد برقرار كند. آيا بعد از طلاق يا فوت شوهر ميتواند با اين زن ازدواج كند؟ يا حرام ابدي ميشوند؟

پاسخ:

 بنابر إحتیاطِ واجب آن زن برایِ همیشه به این مرد، حرام شده است.

منبع: استفتاء سایت هدانا از دفتر استفتائات آیت الله العظمی وحید خراسانی.

مطابق نظر آيت الله سيستاني

مسأله ۲۴۱۷ ـ اگر با زنی که در عدّه طلاق رجعی است زنا کند، آن زن ـ بنا بر احتیاط واجب ـ بر او حرام می‌شود، و اگر در عدّه متعه یا طلاق بائن، یا عدّه وفات یا عدّه وطی شبهه باشد، بعداً می‌تواند او را عقد نماید، و معنای طلاق رجعی، و طلاق بائن، و عدّه متعه، و عدّه وفات، و عدّه وطی شبهه، در احکام طلاق گفته خواهد شد.

مسأله ۲۴۱۸ ـ اگر با زن بی‌شوهری که در عدّه نیست زنا کند ـ بنا بر احتیاط واجب ـ نمی‌تواند پیش از آنکه زن توبه کند با او ازدواج نماید، ولی شخص دیگری اگر بخواهد با آن زن پیش از توبه کردنش ازدواج کند اشکالی ندارد، مگر در صورتی که آن زن مشهور به زنا باشد که ـ بنا بر احتیاط واجب ـ ازدواج با او قبل از توبه‌اش جایز نیست، و همچنین است ازدواج با مرد مشهور به زنا قبل از آنکه توبه کند. و احتیاط مستحب آن است که اگر شخص بخواهد با زن زناکار ازدواج کند، صبر نماید تا آن زن حیض ببیند بعد او را به عقد خود درآورد، خواه خود با او زنا کرده باشد یا دیگری.

مسأله ۲۴۱۹ ـ اگر زنی را که در عدّه دیگری است برای خود عقد کند، چنانچه مرد و زن یا یکی از آنان بدانند که عدّه زن تمام نشده، و بدانند عقد کردن زن در عدّه حرام است، آن زن بر او حرام ابدی می‌شود، اگرچه مرد بعد از عقد با آن زن نزدیکی نکرده باشد، و اگر هر دو جاهل باشند به اصل عدّه، یا به حرمت ازدواج در آن، عقد باطل است، پس اگر نزدیکی کرده باشند حرام ابدی است، وگرنه حرام نیست، و می‌توانند پس از پایان عدّه دوباره عقد کنند.

مسأله ۲۴۲۰ ـ اگر انسان بداند زنی شوهر دارد و با او ازدواج کند، باید از او جدا شود، و بعداً هم نباید او را برای خود عقد کند، و همچنین است ـ بنا بر احتیاط واجب ـ اگر نداند که آن زن شوهر دارد ولی بعد از ازدواج با او نزدیکی کرده باشد.

مسأله ۲۴۲۱ ـ زن شوهردار اگر زنا کند، بر مرد زنا کننده ـ بنا بر احتیاط واجب ـ حرام ابدی می‌شود، ولی بر شوهر خود حرام نمیشود، و چنانچه توبه نکند و بر عمل خود باقی باشد، بهتر است که شوهر، او را طلاق دهد، ولی باید مهرش را بدهد.

مسأله ۲۴۲۲ ـ زنی را که طلاق داده‌اند، و زنی که صیغه بوده و شوهرش مدت او را بخشیده یا مدتش تمام شده، چنانچه بعد از مدتی شوهر کند و بعد شک کند که موقع عقد شوهر دوّم عدّه شوهر اوّل تمام بوده یا نه، به شک خود اعتنا نکند. رساله آیت الله سیستانی.

پرسش: زنی شوهردار با مردی رابطه داشته شوهرش او را طلاق می دهد آیا اکنون می تواند به عقد آن مردی که با او رابطه داشته در آید؟

مسأله ۲۴۰۸- ازدواج دائم با زنى كه زنا كرده جايز نيست- خواه زن معروف به زنا باشد يا خير، خود اين مرد با او زنا كرده باشد يا ديگرى- مگر آن كه از راهى، مثلاً با توبۀ خود زن يا حفاظت مرد، اطمينان حاصل شود كه ديگر زنا نخواهد كرد؛ ولى در هر‌ حال اگر ازدواج كند، ازدواج صحيح است؛ البتّه مرد بايد صبر كند تا زن حيض ببيند و اگر باردار است بنابر احتياط واجب وضع حمل نمايد.

ازدواج موقّت با زنى كه زنا كرده است جايز و صحيح است ولى مستحبّ بلكه مطابق احتياط استحبابى است كه تا زمانى كه اطمينان به تكرار نشدن اين عمل حاصل نشده، با او ازدواج موقّت نيز نكند.

مسأله ۲۴۱۱- ازدواج با زن شوهردار حرام و باطل است و اگر مردى با زن شوهردار ازدواج كند، در چند صورت آن زن بر او حرام ابدى مى‌شود:

۱- هنگام عقد زن و مرد بدانند كه زن شوهردار است و ازدواج آنها حرام است. ۲- هنگام عقد از يكى از راههاى شرعى- مانند شهادت دو مرد عادل يا گزارشهاى اطمينان بخش- اين امر اثبات شده باشد. ۳- هنگام عقد هر دو بدانند كه اين زن سابقاً شوهر داشته و الان در شوهردار بودن او شك داشته و خلاف آن ثابت نشده باشد. در اين سه صورت كه زن و شوهر بدون عذر شرعى ازدواج كرده‌اند، بر يكديگر حرام ابدى مى‌گردند؛ هر چند دخول نكرده باشند. ۴- هنگام عقد فقط مرد بداند كه زن شوهر دارد و ازدواج با او حرام است. ۵- هنگام عقد از يكى از راههاى شرعى اين امر فقط براى مرد اثبات شده باشد. ۶- هنگام عقد فقط مرد بداند كه اين زن قبلاً شوهر داشته ولى نسبت به هنگام ازدواج شك داشته و خلاف آن ثابت نشده باشد.

(تذكر اين نكته مناسب است كه چنانچه زن به مردى كه از شوهر داشتن يا نداشتن او بى‌خبر است، بگويد كه شوهر ندارد، در صورتى كه مرد احتمال بدهد كه اين زن از امورى اطّلاع دارد كه آن مرد از آنها بى‌اطّلاع است گفته زن براى او معتبر است ولى اگر مرد بداند كه زن بيش از آن مقدارى كه مرد از آن مطلع است، اطلاع بيشترى ندارد، گفتۀ او براى مرد معتبر نيست).

در اين سه صورت كه تنها مرد بدون عذر شرعى ازدواج كرده، اگر بعد از عقد دخول كرده باشد، اين زن بر او حرام ابدى مى‌شود.

در غير اين چند صورت ازدواج با زن شوهردار هر چند باطل است؛ ليكن باعث حرمت ابدى نمى‌شود.

حضرت آيت الله بهجت

«١٩١٧» اگر با زنی که در عدّه طلاق رجعی است زنا کند، آن زن بر او حرام می‌شود، و اگر با زنی که در عدّه طلاق بائن، یا عدّه وفات است زنا کند، بعداً می‌تواند او را عقد نماید.

«١٩١٨» اگر با زن بی‌شوهری که در عدّه نیست زنا کند، بنابر اظهر مکروه است که بعداً آن زن را برای خود عقد نماید، بلکه احتیاط مستحب آن است که با او ازدواج ننماید، مگر اینکه زن از کار خود توبه نموده باشد.

«١٩١٩» اگر زنی را که در عدّه دیگری است برای خود عقد کند، چنانچه مرد و زن، یا یکی از آنان بدانند که عدّه زن تمام نشده و بدانند عقد کردن زن در عدّه حرام است، آن زن بر او حرام می‌شود، اگرچه مرد بعد از عقد با آن زن نزدیکی نکرده باشد.

«١٩٢٠» اگر زنی را برای خود عقد کند و بعد معلوم شود که در عدّه بوده، چنانچه هیچ کدام نمی‌دانسته‌اند که زن در عدّه است و یا اینکه نمی‌دانسته‌اند که عقد کردن زن در عدّه حرام است، در صورتی که مرد با او در زمان عدّه نزدیکی کرده باشد، آن زن بر او حرام می‌شود و اگر نزدیکی کردن بعد از زمان عدّه بوده، عقد باطل است، ولی زن بر او حرام نمی‌شود، بلکه می‌تواند بعداً زن را عقد نماید.

«١٩٢١» اگر انسان بداند زنی شوهر دارد و با او ازدواج کند، باید از او جدا شود و بعداً هم نمی‌تواند او را برای خود عقد کند، مگر اینکه نداند زن شوهر دارد و با او هم نزدیکی نکرده باشد، که در این صورت فقط عقد باطل است، ولی بعد از طلاق او و تمام شدن ایام عدّه، ازدواج با آن زن، بنابر اظهر مانعی ندارد.

«١٩٢٢» اگر زن شوهردار ـ نَعوذُبِاللّه ـ زنا کند، بر شوهر خود حرام نمی‌شود و چنانچه توبه نکند و بر عمل خود باقی باشد، بهتر است که شوهر، او را طلاق دهد، ولی باید مهرش را بدهد.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی بهجت.

مطابق نظر آیت الله فاضل لنکرانی

مسأله : اگر با زنى كه در عدّه طلاق است زنا كند باعث حرمت ابدى نمى شود لذا مى تواند بعد از گذشت عده با او ازدواج كند هرچند احتياط در ترك اين ازدواج است و اگر با زنى كه در عده است عقد كند (چه موقت چه دائم) هر چند اين عقد باطل است ولى باعث حرمت ابدى مى شود.

مسأله : احتياط واجب آن است كه با زن مشهوره به زانيه بوده قبل از اين كه توبه اش معلوم بشود ازدواج نكند.

مسأله : اگر با زنى زنا كند، بعداً مى تواند آن زن را براى خود عقد نمايد، ولى احتياط واجب آن است كه صبر كند تا آن زن حيض ببيند بعد او را عقد كند و همچنين است اگر ديگرى بخواهد آن زن را عقد نمايد.

مسأله : اگر زنى را كه در عدّه ديگرى است براى خود عقد كند، چنانچه مرد و زن يا يكى از آنان بدانند كه عدّه زن تمام نشده و بدانند عقد كردن زن در عدّه حرام است آن زن بر او حرام مى شود، اگر چه مرد بعد از عقد با آن زن نزديكى نكرده باشد.

مسأله : اگر زنى را براى خود عقد كند و بعد معلوم شود كه در عدّه بوده چنانچه هيچ كدام نمى دانسته اند زن درعدّه است و نمى دانسته اند كه عقد كردن زن در عدّه حرام است، در صورتى كه مرد با او نزديكى كرده باشد، آن زن بر او حرام مى شود.

مسأله : اگر انسان بداند زنى شوهر دارد و با او ازدواج كند اين عقد باطل است و بايد از او جدا شود و بعداً هم او را براى خود عقد نكند و اگر نداند كه زن شوهر دارد و با او ازدواج كند عقد باطل است و اگر با او همبستر نشده باشد موجب حرمت ابدى نمى شود.

مسأله : زن شوهر دار اگر زنا بدهد بر شوهر خود حرام نمى شود و اگر مشهوره به زانيه بودن شود احتياط واجب آن است كه شوهر او را طلاق دهد ولى بايد مَهرش را بدهد و اگر توبه كرد مى تواند مجدداً او را عقد كند.

مسأله : زنى را كه طلاق داده اند و زنى كه صيغه بوده و شوهرش مدّت او را بخشيده يا مدّتش تمام شده، چنانچه بعد از مدّتى شوهر كند و بعد شك كند كه موقع عقد شوهر دوّم عدّه شوهر اوّل تمام بوده يا نه، بايد به شك خود اعتنا نكند.

مسأله : اگر كسى در حال احرام كه يكى از كارهاى حج يا عمره است، با زنى ازدواج نمايد عقد او باطل است، و چنانچه مى دانسته كه زن گرفتن بر او حرام است، ديگر نمى تواند آن زن را عقد كند.

مسأله : اگر زنى كه در حال احرام است با مردى كه در حال احرام نيست ازدواج كند عقد او باطل است، و اگر زن مى دانسته كه ازدواج در حال احرام حرام است واجب است كه بعداً با آن مرد ازدواج نكند.

مسأله : اگر مرد طواف نساء را كه يكى از كارهاى حج است بجا نياورد، زنش كه بواسطه مُحرم شدن بر او حرام شده بود حلال نمى شود، و نيز اگر زن طواف نساء نكند، شوهرش بر او حلال نمى شود، ولى اگر بعداً طواف نساء را انجام دهند به يكديگر حلال مى شوند.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی فاضل لنکرانی.

*- ويژه نامه احکام ازدواج 

ویژه نامه احکام زن و شوهر

نحوه خواندن صیغه ازدواج دائم (متن+ترجمه)

نحوه خواندن صیغه ازدواج موقت(متن+ترجمه)

کلید: حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنای محصنه و غیر محصنه چیست؟ حکم زنای زن شوهردار با پسر مجرد حکم زنا با زن شوهر دار  حکم قضایی رابطه با زن شوهردار حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل حکم زنای زن شوهردار با پسر مجرد زن شوهردار+رابطه زن شوهردار و دوست پسر کم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیس

*-مدرس حوزه و بنیانگذار سایت هدانا.

**- تحصیل در محضر جمعی از مراجع عظام تقلید.

***- هدانا برآیند فعالیتی گروهی با نظارت دقیق، برای معرفی مطالب خوب دینی به شماست، امیدواریم این توفیق را داشته باشیم به عنوان یک منبع به روز و قابل اعتماد دسترسی به معارف اهل البیت(علیهم السلام) را برای شما مخاطبان عزیز و گرامی در حوزه های مختلف معرفتی ساده و کاربردی تر کنیم.

حکم ازدواج موقت بدون خواندن صیغه

عقد و ازدواج در ماه محرم و صفر

تبدیل ازدواج موقت به دائم

مهریه صیغه موقت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

سلام علیکم خسته نبشید

۱_ اگر کسی با زنیکه همسر دارد زنا کند ایا ان زن بر فرزند زناکننده هم حرام می شود یا فقط بر مرد زناکننده حرام ابدی است

۲_ اگر کسی با زن همسر دار زنا کند ایا دختر ان زن هم بر مرد زنا کننده حرام می شود

۳_ اگر کسی با زنیکه همسر دار زنا کند ایا فرزندان ان ها می تواندد با هم ازدواج کند مثلا پسر بنده می تواندبا دختر ان زن ازدواج کند و یا بر عکس پسر ان زن با دختر بنده ازدواج کند

۴_ با دختریکه هنوز شوهر نکرده اگر زنا شود می توان با ان دختر ازدواج کرد

مرجع تقلید ایت الله مکارم شیرازی

با سپاس از پاسخگویی شما

سلام علیکم ۱و ۲-فقط با زنا کننده حرام ابدی می شود. ۳-می توانند ازدواج کنند. ۴-بله می توان ازدواج کرد. وفقکم الله لکل الخیر

سوال شخصی مهمی دارم چگونه ارسال کنم

با سلام برای سوالات می توانید در قسمت سرچ سایت ابتدا سوال خود را جست و جو کنید، و اگر به پاسخ لازم دست نیافتید در قسمت دیدگاه های یکی از مطالب مشابه به سوالاتان، سوال خود را مطرح نمایید. موفق باشید

سلام.وقت بخیر حتی نوشتن این کلمات برام سخته ولی مجبورم بگم.و از شما کمک میخوام…من متاهل هستم..بصورت اتفاقی با یه خانم متاهل که به دلیل اعتیاد شوهرش میخواد ازش جدا بشه اشنا شدم کل رابطه ما بصورت چت کردن وصحبت کردن تلفنی دو روز بود..بعد همچی به درخواست من تمام شد ولی الان سخت در عذابم من هر سال مسافر کربلا بودم ولی الان حس میکنم که دیگه اربام دوستم نداره و کارم به مشکل خورده لطفا کمکم کنید…

سلام علیکم ارتباط با زن نامحرم، مخصوصا شوهر دار حرام است. خدا را شکر کنید که متوجه شده اید و این ارتباط را قطع کرده اید. قطعا خداوند بخشنده و مهرباناست. برای اینکه آثار گناه از قلب خارج بشود پس از نماز عصر همواره ۷۰ مرتبه استغفار کنید. یا قبل از خواب ۱۰۰ مرتبه استغفار کنید. حالات معنوی شما را تکمیل می کند. برای نورانیت و ارتباط با امام حسین زیارت عاشورا بخوانید با توجه، اگر هر روز باشد بسیارخوب است. امام پاسخ سلام ها را می دهد که برای قلب مومن همین سبب نورانیت هست. و انسان را انشاالله از گناهان حفظ می کند. وفقکم الله لکل الخیر

سلام دوستم زنی شوهر داره ک شوهرش بسیار اذیتش میکنه اونم‌گول ی پسر مجردو میخوره اونقد خامش میکنه تادست بش میزنه الان اون زن اونقد پشیمونه ک همه ی چیزو ول کرده فقط چسبیده ب خدا گریه میکنه زار میزنه ب نظر شما توبش پذیرفته میشه چون اون پسر از اخلاق شوهرش سوستفاده میکنه خانم خوبیه وغیر از این مرد اینکار نکرده بود

سلام علیکم حتما باید مشکلاتش رو با همسرشون با مشاوره و تغییر سبک زندگی حل کنند، و گرنه شیطان زمینه را برای انحراف دائمی ایجاد خواهد کرد. ارتباط و دوستی زن شوهر دار با مرد غریبه این از گناهان کبیره هست، بدتر اینکه به گناه های دیگر کشیده بشود!!. خداوند ان شاالله می بخشد به شرط آنکه اگر واقعا در توبه جدی هستند، تمام راه های ارتباطی با نامحرم و این دوستی ها را قطع کنند، امید که مشمول عفو و بخشش خداوند همه ما واقع بشویم. مدتی هم بعد از هر نماز ذکر استغفار «استغفرالله ربی و اتوب الیه» را زیاد تکرار کنند تا حب و ریشه های این گناهان از قلب خارج بشود اعاذنا الله من شرور انفسنا

مرد متاهل با زنی که شورش مرده رابطه سکس دارند حکم شرعیه این چیه؟

سلام علیکم باید صیغه ازدواج موقت بخوانند و بعد رابطه جنسی داشته باشند. و اگر بدون ازدواج موقت نزدیکی کنند عمل حرام و زنا هست!، و باید توبه کنند، حد شرعی دارد. لطف کنید در سایت نحوه خواندن صیغه ازدواج موقت را سرچ کنید و بخوانید، ساده هست و خود مرد و زن می توانند بخوانند و بجای حرام رابطه حلال داشته باشند. وفقکم الله لکل الخیر

سلام اگه بعد از بيست سال بفهميم كه زنا زاده هسيم حكم ما چيست اين وسط ما هم در ان دنيا عذاب ميشيم يني ما هركار خوبي هم كنيم باز ذات ما بده و عذاب خدا مارو در برميگيره؟ديگه برادرمان ب مانامحرمه؟

سلام علیکم زنا زاده عذاب ندارد، فقط از برخی مناصب مثل قضاوت و… ممنوع هستند، چون روحیه پدر و مادر در فرزند تاثیر گزار هست. در هر حال توجه کنید، این به این معنا نیست که راه هدایت و صلاح بر روی افراد زنا زاده بسته شده است، نخیر… بلکه ایشان باید بیشتر مراقب باشند و انشاالله با توسلات و انجام واجبات و ترک محرمات می توانند به مقامات بالای معنوی برسند و اهل بهشت باشند.حضرت صادق(علیه السلام) فرموده است: «انَّ وَلَدَ الزِّنا یُسْتَعْمَلْ اِنْ عَمِلَ خیراً جُزِىَ بِهِ و اِنْ عَمِلَ شَرّاً جُزِىَ بِهِ»(۱)؛ (فرزند نامشروع از راه تربیت به کار و انجام وظیفه وادار مى شود؛ اگر اعمالش نیکو و خیر بود، پاداش خوب داده مى شود و اگر کار زشت و ناپسند انجام داد، کیفر نافرمانى خود را خواهد دید). اگر برادر از مادر باشد، محرم هستید. در احکام ارث هم احکام خاص به خود را دارند. وفقکم الله لکل الخیر

سلام اگه بازن شوهردار بنابه اسرارخود زن داشته باشیم چی میشود

سلام علیکم پناه بر خدا، گناه بزرگی است. چه می شود؟؟!!! واقعا نمی دانید چه می شود؟!!!! اگر کسی همین بلا را بر سر محارم شما بیاورد چه می شوید!. بدانید مستقیم خشم و غضب الهی و نکبت دنیا و آخرت را برای خود خریده اید. چه می شود؟! مستقیم انسان در جهنم است.

باید توبه کرد، انابه کرد، امید که خدا ببخشد. ارتباط و زنا با زن شوهر دار از گناهان کبیره است و حکم آن اعدام است. اعاذنا الله من شرور انفسنا

حکم ارتباط با زن متاهل در صورتی که شوهرش رضایت داشته و حضور داشته باشد چیست

سلام علیکم بدیهی است که از گناهان کبیره است!. حرمت رابطه با زن شوهر دار حکم خداست ربطی به شوهر آن خانم ندارد!. باید از شر شیطان و بی غیرتی به خدا پناه برد. پيغمبر اسلام صلى الله عليه و آله فرمود: بوى بهشت از پانصد سال راه استشمام مى شود ليكن دو دسته مردم از بوى بهشت محرومند: عاق والدين و ديوث.عرض شد:يا رسول الله ديوث كيست؟فرمود:مردى كه ميداند همسرش زناكار است (و در مقابل خيانت او سكوت مى كند). اعاذناالله من شرور انفسنا

با سلام اگر با زنی که‌ شوهرش او رو ترک کرده و بیش از ۱سال در کنار همسر خود‌ نبوده و زن اقدام‌ به طلاق غیابی کرده‌ و ولی موفق نشده زنا کرد میتوان بعد طلاق و تمام شدن عده ازدواج کرد این لازم به ذکر است حکم‌شرعی حرام‌ ابد را نمیدانستن و هر دو پشیمان و توبه کرده باشن با اعمال عمل توبه حقیقی باز نمیتوانند با. هم ازدواج کنن؟؟

سلام علیکم گناه و خیانت بزرگی را مرتکب شده اند، پناه بر خدا از شر نفس و شیطان!. این زن و مرد حرام ابد هستند و بعد از طلاق هم نمی توانند با هم ازدواج کنند. تا فرصت چند روزه دنیا هست باید توبه واقعی کرد، امید که خداوند ببخشد.

اعاذنا الله من شرور انفسنا

سلام من ۲۸ سالمه مجردم‌ به دلیل شرایط بیکاری اصلا نمیتونم ازدواج کنم فشارجنسی زیادی دارم میتونم برم با زن بیوه یا شوهردار رابطه داشته باشم ایا گناه دارداگرهم زن راضی باشدحکمش چی هست

سلام علیکم ارتباط با زن شوهر دار زنا و از گناهان کبیره است!!! و مجازات سنگین دنیایی و آخرتی دارد. تقوا پیشه کنید و مراقب نگاه ها باشید، در صورت نیاز جنسی ازدواج موقت داشته باشید شما می توانید با خانمهایی که شوهر ندارند یا خانمهایی که شرایط دارند ازدواج موقت کنید. وفقکم الله لکل الخیر

سلام من ۲۵ سالمه و رابطه ای با زن بیوه که کارش سکس بوده را داشته ام.. هم او راضی بوده و هم من مبلغی را هم به او دادم… ولی صیغه را نخوندم ولی من به فکرش بودم.. ولی در اون لحظه نتونستم بیان کنم.. اینم بگم قبل از این رابطه من خود ارضایی میکردم ولی الان دیگه این کار رو انجام نمیدم…خواستم بدون کاره من شرعا به چه صورت شده و باید چیکار کنم؟

علیکم السلام! کار شما زنا، و شرعا حرام و از گناهان کبیره است. توبه کنید… . خواندن چند خط صیغه چقدر سخت هست که راه حرام را انتخاب کرده اید؟! اعاذنا الله من شرور انفسنا!.

سلام استاد اگر مرد متاهلي با زن شوهردار از عقب رابطه داشته باشد بعد از طلاق يا فوت شوهر زن، آيا ميتواند با زن ازدواج كند؟ شخصي كه سوال رو مطرح كردن مقلد آيت الله وحيد خراساني هستند.

سلام علیکم گناه بزرگی رو مرتکب شده اند!(پناه بر خدا از شر شیطان) مطابق نظر آیت الله وحید خراسانی دامت برکاته، این دو بنابر احتیاط واجب حرام ابد شده اند و هیچگاه نمی توانند با هم ازدواج کنند!. بهتر هست به دنبال توبه واقعی از ارتباط ها و زمینه های حرام باشند. وفقکم الله لکل الخیر

ممنونم از شما پس در مقوله تجاوز فرقي بين حكم تجاوز از جلو و عقب يكيست. متشكرم.

سلام اگر زن در دوره ی عده با همسر خود معاشقه برقرار کند بدون هیچ دخولی آیا بر هم حرام ابدی میشوند؟؟

سلام علیکم با همسر خود می توانید معاشقه کنید، و حرام ابدی نخواهید شد!!!!!. یکی از کار های خوب این هست که زوجین در ایام پرویدی بدون نزدیکی یکدیگر را ارضا کنند. لطف کنید از اینجا کلیک کنید و بخوانید. وفقکم الله لکل الخیر

سلام علیکم با همسر خود می توانید معاشقه کنید، و حرام ابدی نخواهید شد!!!!!. یکی از کار های خوب این هست که زوجین در ایام پرویدی بدون نزدیکی یکدیگر را ارضا کنند. لطف کنید از اینجا کلیک کنید و بخوانید. وفقکم الله لکل الخیر

دیدگاه…سلام.اگر بازن شوهردار همبستر شوی ولی هیچگونه دخولی صورت نگیرد باز هم با یکدیگر حرام ابدی میشوند

سلام علیکم گناه کبیره و بزرگی است، خیانت هست!. از جهت فقهی اگر نزدیکی جنسی نداشته باشند، حرام ابدی نیستند اما چنین زنی ارزش زندگی ندارد، مگر با توبه!. اعاذناالله من شرور انفسنا

ببخشین که سوال زیاد میپرسم. این مورد مربوط به مشکل یکی از دوستامه که شوهرش فردی بسیار حقه باز و کلاه بردار و دروغ گوئه که برای فرار از پرداخت مهریه ی زنش، با جعل و دروغ و حتی احضار ۴ شاهد قلابی به دادگاه شهادت و قسم به زنای همسرش، زنای همسرشو ثابت کنه و زنشو محکوم به سنگسار کنه. میخاستم بدونم حتی اگه به تهمت و ناروا و ناحق اون ۴ نفر شاهد، زن از طرف دادگاه محکوم به سنگسار بشه، و شوهر با زنش شرط کنه که اگر زن مهریه اشو ببخشه تا او هم گناه نکرده ی زنشو ببخشه و رضایت بده تا زنش سنگسار نشه، آیا قانون شرط عدم اجرای حکم سنگسار زن رو منوط به بخشش و رضایت کتبی شوهرش میدونه؟؟؟ یا این که بخشش شوهر شرط نیست و قانون بر اساس شرع و مصلحت حکم به اجرای سنگسار زن میده؟؟؟

سلام علیکم دادگاه به صرف داشتن ۴ شاهد کسی رو محکوم نمی کند، ارجاع به پلیس و تحقیقات لازم را نیز ضمیمه می کنند و حتما عدالت و سابقه شهود نیز بررس می شود!. به این راحتی ها هم چنین حکم هایی ثابت نمی شود!. بر فرض اگر برای دادگاهی احراز شد که خانمی العیاذ بالله مرتکب گناه بزرگ زنا شده، ربطی به بخشش یا عدم بخشش شوهر ندارد، دادگاه حکم را اجرا می کند توجه کنید احکام بر اساس قوانین انجام می پذیرد و ناظر به مصلحت شوهر یا دلبخواهی کسی نیست. اما اگر شاهد ها دروغشان مشخص بشود به شدید ترین نحو ممکن این افراد مجازات می شوند و خانم حق اعاده حیثیت دارد. در هر حال تمام این موارد بسته به مستندات پرونده هست. لازم هست با یک وکیل مشاوره بگیرید تا پرونده را بخواند، و از نزدیک با توجه به ادعا های صورت گرفته به شما کمک نماید. در هر حال توصیه ما رجوع به وکیل هست از تهدیدات شوهر نباید بترسند، افراد بسیار متخصص در پلیس وجود دارند که بخوبی بلد هستند چنین افراد حقه بازی را ادب نمایند پس با یک وکیل صحبت کنید. وفقکم الله لکل الخیر

بسیار بسیار سپاسگزارم

سلام اگر پسر مجردی با زن شوهر داری نزدیکی کنند و در صورت ندانستن حکم شرعی بعد از طلاق شوهر میتوان ازدواح کنند

سلام علیکم بر هم حرام ابد می شوند، و هیچگاه نمی توانند ازدواج کنند!.

بهتر است بجای این نوع ازدواج، کمی در گناه خود بیندیشد که چه گناه بزرگی را انجام داده و چه خیانت بزرگی در حق شوهر آن زن و خود آن زن در محضر خدا کرده است!. اعاذنا الله من شرور انفسنا

سلام ،دایی من فوت کرده ایا میتوانم با زن دایی خود ازدواج موقت داشته باشم

سلام علیکم پس از تمام شدن عده وفات، می توانید با ایشان ازدواج کنید، مانعی نیست وفقکم الله لکل الخیر

اگرمردی زن داشته باشد بعد با زن شوهرداری زناکند حکمش چیست؟؟

سلام علیکم گناه بزرگی مرتکب شده و باید توبه کند!. در نوشتار به صورت کامل توضیح داده ایم، مطالعه کنید. وفقکم الله لکل الخیر

باسلام….اگرپسرمجردی بازن شوهرداررابطه جنسی داشته باشد..وبعدازآن پشیمان شود..چطوربایدگناه خودراازدیدگاه پروردگارپاک کند..آیاکفاره بایدبپردازد.خواهشاکمک کنید.

سلام علیکم پناه بر خدا گناه بزرگی است!. اما خداوند راه توبه را باز گذاشته است به شرطی که قصد جدی داشته باشند دنبال این کار نروند، و تکرار نکنند و ثانیا مقدمات حرام را قطع کنند. برای اینکه مجدد دچار این گناه نشوند تمام راه های ارتباطی با آن زن را قطع کنند، به دنبال اصلاح افکار و شناخت دین باشند. ان شاالله خداوند هم مهربان و بخشنده هست. و حتما به دنبال ازدواج باشند و گرنه زمینه گناه مجدد برای چنین شخصی هست. در سایت سرچ کنید درباره توبه مطالب زیادی منتشر شده است. نیازی هم به کفاره نیست. غسل توبه که در مفاتیح هست را انجام بدهند خوب است. وفقکم الله لکل الخیر

ویژه روز:

برخورد با نوجوانی که فیلم و عکس مبتذل دیده

ثواب رفتن به مسجد در روایات

شکنجه روشی برای ترویج مسیحیت تبشیری؟!+تصاویر

دریافت بهترین اخبار ومقالات هدانا

حکم ازدواج موقت بدون خواندن صیغه

مشاوره خانواده و سبک زندگی:

نحوه ارث پس از فوت زن با وجود مادر و برادر و خواهر او

همسر شما،تنها جسم نیست (۱۰ نکته)

رد كردن خواستگار خوب به امید خواستگار بهتر

قطع شدن ارتباط و خراب شدن روحیه

چراغ قرمزهای زندگی مشترک

آثار و نحوه ترك استمناء

اختلاف زن و شوهر در تعداد رابطه جنسی

وظیفه همسران چیست؟

توصیه برای مطالعه شما:

احكام نماز دانشجو در سفر

جسمانى بودن معراج

نهی قرآن کریم از ازدواج با دختران و زنانی که دوست پسر دارند!

مسلمان واقعی از نظر قران

تكليف انسان در دنیا

عملی که انسان را زیبا و خوش سیما می کند

مناجات الشاکين (شکايت کنندگان)

امكان شناخت خدا

مطالب تصادفی احکام:

حکم شرط جبران کاهش ارزش پول در قرض

احکام رهن و اجاره خانه

حکم اجرت عملی که مطابق قرارداد انجام نشده

دریافت مبلغ اضافه در صورت طولانی شدن درمان

آیا انتشار رساله به این معناست که مرجع خود را اعلم می داند

استفاده از زکات برای وقف کردن 

تقسیم ارث شوهر و اموالی که زن با درآمد خود خریده

از سرگیری و تکرار غسل

| فارسی | العربیة | اردو | English |

| تمامی حقوق شرعاً و قانوناً برای تیم هدانا محفوظ می باشد و نقل مطالب با ذكر منبع سبب امتنان است. © کپی رایت – هدانا HADANA.IR |



زنا خصوصا با زن شوهر دار یکی از گناهان بسیار زشت و بزرگ به شمار می آید ولی بزرگی خداوند و وسعت مهربانی او به حدی است، که اگر گنهکاری که مرتکب چنین عمل زشت و شنیعی شده واقعا از کردۀ خود پشیمان باشد و تصمیم جدی بر ترک گناه و جبران بدی خود بگیرد، امید بخشش و آمرزش او از طرف خدای مهربان بسیار زیاد است.

بنا براین اگر خواهان نجات هستید با امید به عفو و بخشش الهی باید بدون اینکه کسی را از گناه خود باخبر سازید هر چه زودتر بین و خود و خدای خود اقدام به توبه کنید.

بسیاری از مراجع معظم تقلید زنا با چنین زنی را موجب حرمت ابدی او بر شخص زانی دانسته اند.

زنا و رابطه نا مشروع با زنان یکی از مفاسد بزرگ اجتماعی است که باعث خسارت های جبران ناپذیر است به همین جهت اسلام آنر ا حرام دانسته و با آن شدیداًً مبارزه نموده است .حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

خداوند در قرآن فرموده است: …و نزدیک زنا نشوید، که کار بسیار زشت، و بد راهى است![1]


در این بیان کوتاه به سه نکته اشاره شده:

الف- نمى‏گوید زنا نکنید، بلکه مى‏گوید به این عمل شرم‏آور نزدیک نشوید، این تعبیر علاوه بر تاکیدى که در عمق آن نسبت به خود این عمل نهفته شده، اشاره لطیفى به این است که آلودگى به زنا غالبا مقدماتى دارد که انسان را تدریجا به آن نزدیک مى‏کند، چشم‏چرانى یکى از مقدمات آن است، برهنگى و بى حجابى مقدمه دیگر، کتاب هاى بدآموز و” فیلم هاى آلوده” و” نشریات فاسد” و” کانون هاى فساد” هر یک مقدمه‏اى براى این کار محسوب مى‏شود.

هم چنین خلوت با اجنبیه (یعنى بودن مرد و زن نامحرم در یک مکان خالى و تنها) عامل وسوسه‏انگیز دیگرى است.

بالأخره ترک ازدواج براى جوانان، و سخت گیری هاى بى دلیل طرفین در این زمینه، همه از عوامل” قرب به زنا” است که در آیه فوق با یک جمله کوتاه همه آنها را نهى مى‏کند، و در روایات اسلامى نیز هر کدام جداگانه مورد نهى قرار گرفته است.

ب- جملۀ” إِنَّهُ کانَ فاحِشَةً” که مشتمل بر سه تاکید است (انّ و استفاده از فعل ماضى و تعبیر به فاحشه) عظمت این گناه آشکار را آشکارتر مى‏کند.

ج- جملۀ” ساءَ سَبِیلًا” (راه زنا بد راهى است) بیانگر این واقعیت است که این عمل راهى به مفاسد دیگر در جامعه مى‏گشاید.


آثار شوم زنا در کلام معصومین

پیامبر اکرم (ص) فرمود: زنا داراى زیان‏هاى دنیوى و اخروى است،امّا در دنیا: از بین رفتن نورانیّت و زیبایى انسان، مرگ زودرس و قطع روزی و امّا در آخرت: درماندگى، هنگام حساب قیامت غضب الاهى و جهنّم همیشگى.

از پیامبر (ص) نقل شده است: هر گاه زنا زیاد شود، مرگ ناگهانى هم زیاد مى‏شود.

زنا نکنید، تا همسران شما نیز به زنا آلوده نشوند. هر که به ناموس دیگران تجاوز کند، به ناموسش تجاوز خواهد شد. همان گونه که با دیگران رفتار کنید، با شما رفتار خواهد شد.[2]

امام على بن ابى طالب (ع) در حدیثى مى‏گوید: از پیامبر شنیدم چنین مى‏فرمود:

در زنا شش اثر سوء است، سه قسمت آن در دنیا و سه قسمت آن در آخرت است.

اما آنها که در دنیا است یکى این است که صفا و نورانیت را از انسان مى‏گیرد روزى را قطع مى‏کند، و تسریع در نابودى انسان ها مى‏کند و اما آن سه که در آخرت است غضب پروردگار، سختى حساب و دخول- یا خلود- در آتش دوزخ است[3].‏

على (ع) ترک زنا را مایۀ استحکام خانواده و ترک لواط را عامل حفظ نسل مى‏داند.

در یکى از سخنان حضرت رضا (ع) برخی مفاسد زنا عنوان شده، از جمله:


1- ارتکاب قتل به وسیلۀ سقط جنین.


2- بر هم خوردن نظام خانوادگى و خویشاوندى.


3- ترک تربیت فرزندان.


4- از بین رفتن موازین ارث.

به خاطر همین آثار سوء و مفاسد دیگر است که اسلام شدیداً آنرا محکوم کرده و آنرا گناهی بزرگ می داند، اما اگر انسان، مرتکب این عمل زشت خصوصا زنا با زن شوهر دار بشود و واقعا از عمل خود پشیمان باشد و در پی توبه و بازگشت واقعی باشد راه توبه برای او باز است.

قرآن کریم در توصیف عباد الرحمن (بندگان راستین خدا) یکی از اوصاف آنان را عدم ارتکاب زنا دانسته و فرموده است: “…و (آنان) زنا نمى‏کنند و هر کس چنین کند، مجازات سختى خواهد دید! عذاب او در قیامت مضاعف مى‏گردد، و همیشه با خوارى در آن خواهد ماند! مگر کسانى که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند، که خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدّل مى‏کند و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است و کسى که توبه کند و عمل صالح انجام دهد، به سوى خدا بازگشت مى‏کند.”[4]

در جای دیگر در معرفی پرهیزکاران فرموده است: “…و آنها که وقتى مرتکب عمل زشتى شوند، یا به خود ستم کنند، به یاد خدا مى‏افتند و براى گناهان خود، طلب آمرزش مى‏کنند – و کیست جز خدا که گناهان را ببخشد؟- و بر گناه، اصرار نمى‏ورزند، با این که مى‏دانند. آنها پاداششان آمرزش پروردگار، و بهشت هایى است که از زیر درختانش، نهرها جارى است جاودانه در آن می مانند چه نیکو است پاداش اهل عمل”[5].

در روایت معتبری آمده است:”جوانى گریان خدمت پیامبر (ص) آمد و سخت ناراحت بود و مى‏گفت از خشم خدا مى‏ترسم.


فرمود: شرک آورده‏اى؟! گفت: نه.


فرمود: خون ناحق ریخته‏اى؟


عرض کرد: نه.

فرمود: خدا گناه تو را مى‏آمرزد هر قدر زیاد باشد.

عرض کرد: گناه من از آسمان و زمین و عرش و کرسى بزرگتر است.

فرمود: گناهت از خدا هم بزرگتر است؟! عرض کرد: نه خدا از همه چیز بزرگتر است.

فرمود: برو (توبه کن) که خداى عظیم گناه عظیم را مى‏آمرزد.


بعد فرمود: بگو ببینم گناه تو چیست؟

عرض کرد: اى رسول خدا ص از روى تو شرم دارم که بازگو کنم.

فرمود: آخر بگو ببینم چه کرده‏اى؟! عرض کرد: هفت سال نبش قبر مى‏کردم، و کفن هاى مردگان را برمى‏داشتم تا این که روزى به هنگام نبش قبر به جسد دخترى از انصار برخورد کردم، بعد از آن که او را برهنه کردم دیو نفس در درونم به هیجان در آمد … (سپس ماجراى تجاوز خود را شرح مى‏دهد)

هنگامى که سخنش به این جا رسید پیامبر اکرم (ص) بسیار ناراحت شده و فرمودند:”حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

این فاسق را بیرون کنید، و رو به سوى او کرده اضافه نمود: تو چه قدر به دوزخ نزدیکى؟! جوان بیرون آمد سخت گریه مى‏کرد، سر به بیابان گذاشت و عرض مى‏کرد:

اى خداى محمد (ص)! اگر توبه مرا مى‏پذیرى پیامبرت را از آن با خبر کن و اگر نه آتشى از آسمان بفرست و مرا بسوزان و از عذاب آخرت برهان، اینجا بود که پیک وحى خدا بر پیامبر نازل شد و آیۀ: قُلْ یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا… را بر آن حضرت خواند.[6]  ای پیامبر بگو: اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همۀ گناهان را مى‏آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است[7].

بنا براین اگر خواهان نجات هستید با امید به عفو و بخشش الهی باید بدون اینکه کسی را از گناه خود باخبر سازید هر چه زودتر بین و خود و خدای خود اقدام به توبه کنید.

بنا بر نظر بسیاری از مراجع معظم تقلید چنین زنی بر شخص زانی حرام ابدی خواهد شد. و حتی اگر این از شوهر خود طلاق بگیرد مردی که قبلا با او زنا کرده نمی تواند با او ازدواج نماید.[8]


 


[1]  اسراء،32.

[2]  نک: قرائتی، محسن، تفسیر نور ، ج 8، ص 193، چاپ یازدهم ،انتشارات مرکز فرهنگى درسهایى از قرآن، تهران سال 1383‏.

[3]  مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 12 ، ص 102، چاپ اول ، انتشارات دار الکتب الاسلامیه، تهران، سال 1374.


[4]  فرقان ، 68و 69و70 و 71.


[5]  آل عمران ، 136و 135.

[6] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 19، ص 507.  


[7]  زمر ،53.

[8] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏2، ص: 471


 مسأله 2401،2402،2403


 

آخرین پرسش ها و پاسخ ها را همه روزه در ایمیل خود مطالعه کنید.


حاضرین در سایت :

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و استفاده از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز است.


Copyright 2018 – All Rights Reserved


اگر زن شوهردار با پسر مجردی رابطه جنسی داشته باشد حکم زن و حکم پسر از نظر اسلام چیست؟


زنای مرد یا زن همسردار، زنای محصنه بوده و در این مورد چنانچه شرایط دیگر احصان آن زن فراهم باشد [مثلاً شوهر در دسترس او بوده است، شوهر او ناتوان جنسی نبوده است، با میل و رضایت او زنا صورت گرفته است و….] و این زنا در دادگاه اسلامی اثبات شود (چهار شاهد عادل آن را به عینه ملاحظه و مشاهده کرده باشند و یا خود چهار بار اعتراف کند) آن زن سنگسار می شود و آن پسر در صورت اعتراف (با شرائط خاص) و یا گواهی گواهان معتبر، صد ضربه شلاق خواهد خورد. همچنین این دو نفر نمی توانند با یکدیگر ازدواج کنند و ازدواج ایشان با یکدیگر حرمت ابد دارد.

آیا پیامبر(ص) با دختری 9 ساله ازدواج کرده است؟آیا پیامبر(ص) با دختری 9 ساله ازدواج کرده است؟ اگر آری، چگونه؟
یکی از تحریفهای بزرگی که در تاریخ اسلام توسط حکومت بنی امیه و برخی از مورخان دنیاپرست و مت…
حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

مسألة بدحجابی زنان از پدیده های جدید اجتماعی نیست، بلکه از دیرباز این عنصر ضد اخلاقی در جامعه وجود داشته است، لکن در سالهای اخیر و به ویژه سالهای پس از دفاع مقدس به موازات تحولات اجتماعی و سرازیر شدن …

همه ما انسانها برای آنکه بتوانیم در مسیری که خداوند متعال برای ما ترسیم کرده، حرکت کنیم نیاز است که به دنبال کسانی برویم که مسیر را شناخته و در آن گام برداشته‌اند، آنان جز معصومین علیهم السلام و اولیا…

علت تمایل به جنس موافقمن 4 سال است که ازدواج کرده ام. شوهرم را خیلی دوست دارم؛ ولی تمایل به جنس موافق دارم، امّا هیچ وقت با کسی رابطه نداشته ام؛ ولی تمایل به عکس و فیلم های زنان دارم. لطفا مرا راهنمای…

زن و خانوادهعلامه طباطبایی مسأله زن و خانواده را چگونه طرح کرده و عناصر اصلی این مسأله در نظر ایشان چگونه بوده و چطور به آن پاسخ داده است؟
علامه طباطبایی به واسطه شخصیت جامع علمی و فلسفی ای که دارد، …

عقل زنان‏آيا طبق حديث شريف علوى‏ كه فرمود: «عقول النساء فى جمالهنّ و جمال الرّجال فى عقولهم» عقل زن در جمال او و جمال مرد در عقل او خلاصه مى‏شود، تا وسيله‏اى براى سرزنش زن و بر…

همچنین

http://www.leader.ir/fa/istifta

سلام.

كاربر گرامی شما می توانید مسئله مورد نظر خود را از دفاتر مراجع تقلید استفتاء نمایید:

https://makarem.ir/index.aspx?typeinfo=3000

همچنین

http://www.leader.ir/fa/istifta

همچنین

http://www.leader.ir/fa/istifta

سلام.

كاربر گرامی شما می توانید مسئله مورد نظر خود را از دفاتر مراجع تقلید استفتاء نمایید:

https://makarem.ir/index.aspx?typeinfo=3000

همچنین

http://www.leader.ir/fa/istifta

معنای اختلاس در لسان روایات و فقه به معنای ربودن و قاپ زنی به کار رفته است و آنچه امروز متداول است که اختلاس به معنای دزدی از بیت المال به کار می رود، در گذشته کاربردی نداشته است. از سوی دیگر دزدی از …

علائم نهایی پیش از ظهور امام زمان(ع)علائم نهایی پیش از ظهور امامان زمان (عج) چیست؟
علائم ظهور حضرت مهدی (عج) بر دو دسته تقسیم می شوند:

الف: علائم حتمی و قطعی؛

ب: علائم غیر حتمی و غیر قطعی که ال…

خواندن قرآن هنگام عادت ماهانهبا سلام و تشکر از زحمات شما سوال: آیا هنگام عادت ماهانه می شود قرآن خواند (مثل سوره یاسین به طور کامل )؟ من در این مدت از خداوند دور می شوم آیا راه کاری برای این مواقع دار…

طریقه ی انجام غسل از طریق دوش حمام
آیا می شود با دوش حمام غسل کرد؟

1)- غسل به دو صورت انجام می گیرد ارتماسی و ترتیبی، ارتماسی یعنی اینکه انسان به نیت غسل تمام بدن را در آب فرو ببرد مثلاً د…

هدانا – سيري در معارف هدايت بخش اهل البيت عليهم السلام

فهرست این نوشتار:

حکم زنا با زن شوهردار چیست

پاسخ حجت الاسلام یوسف وند :

حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

۱- اگر العیاذ بالله زن شوهر دار با مردی زنا کند، حتی اگر قصد داشته باشد از شوهرش بعدا جدا بشود-  مثلا در مراحل پایانی دادگاه برای طلاق هستند-، یا زن در عده (ازدواج دائم، یا موقت یا عده طلاق یا وفات) باشد و یا شوهر مدت زیادی است که عمل زناشویی را ترک کرده، در تمام این موارد زن همسر شرعی شوهر خود می باشد و حق ندارد با مرد دیگری غیر از شوهر خود رابطه داشته باشد!. اگر با مرد دیگری رابطه جنسی داشته باشد با مرد زناکار «حرام ابد» می شود حتی اگر عقد ازدواج بخوانند این حکم حرمت جاری است و عقد هم باطل می باشد!. «حرام ابدى»؛ يعنى اينكه اگر شوهر اين زن او را طلاق دهد و يا از دنيا برود، زناكار نمى تواند با او ازدواج كند.

۲- لازم به ذکر است اگر زنای زن شوهر دار با شرایط شرعی آن اثبات شود، حکم آن اعدام یا سنگسار می باشد. در هر حال باید توبه کنند و از گناه خود روی برگردانند و زمینه های گناه و ارتباط حرام را از بین ببرند. همینکه خداوند آنها را رسوا نکرده یا قهر خداوند آنها را نگرفته یک نوع مهلت برای توبه از این اعمال شنیع می باشد!.

۳- اگر زن زنا کند بر شوهر خود حرام نمی شود هر چند چنین کاری خیانتی بزرگ می باشد!. در روایات آمده خداوند بدترین عذابها را برای زنی قرار می دهد که در غیاب شوهرش به او خیانت کند و خود را در اختیار مرد دیگری قرار بدهد!.

شکی نیست که عمل شنیع زنا از بزرگترین گناهان کبیره است. امام على بن ابى طالب(علیه السلام) در حدیثى مى گوید: از پیامبر(صلى الله علیه وآله) شنیدم چنین مى فرمود: فِی الزِّنَا سِتُّ خِصال: ثَلاثٌ فِی الدُّنْیا وَ ثَلاثٌ فِی الاْ خِرَةِ: فَأَمَّا اللَّواتِى فِى الدُّنْیا فَیَذْهَبُ بِنُورِ الْوَجْهِ، وَ یَقْطَعُ الرِّزْقَ، وَ یُسْرِعُ الْفَناءَ. وَ أَمَّا اللَّواتِى فِى الآخِرَةِ فَغَضَبُ الرَّبِّ وَ سُوءُ الْحِسابِ وَ الدُّخُولُ فِى النّارِ ـ أَوِ الْخُلُودُ فِى النّارِ ـ: «در زنا شش اثر سوء است، سه قسمت آن در دنیا، و سه قسمت آن در آخرت: اما آنها که در دنیا است: صفا و نورانیت را از انسان مى گیرد، روزى را قطع، و تسریع در نابودى انسان ها مى کند. و اما آن سه که در آخرت است: غضب پروردگار، سختى حساب، و دخول ـ یا خلود ـ در آتش دوزخ است».(تفسیر «مجمع البیان»، جلد ۶، صفحه ۴۱۴. )

در ادامه نظر مراجع عظام تقلید را بخوانید: 

متن کامل صیغه محرمیت

گناه زنا بیشتر است یا خودارضایی ؟

اذن پدر برای دختران در روایات

ازدواج‌های عاشقانه و زیان‌های آن

مسأله ۲۴۰۲ اگر انسان بداند زنی شوهر دارد (۱) و با او ازدواج کند (۲) باید از او جدا شود و بعداً هم نمی‌تواند او را برای خود عقد کند (۳).

(۱) (خوئی)، (تبریزی): و ازدواج با او حرام است..

(۲) (فاضل): این عقد باطل است و باید از او جدا شود و بعداً هم او را برای خود عقد نکند و اگر نداند که زن شوهر دارد و با او ازدواج کند، عقد باطل است و اگر با او همبستر نشده باشد، موجب حرمت ابدی نمی‌شود.

(۳) (اراکی): و اگر نداند چنین عقدی باطل است، چنانچه با او نزدیکی کرده است احتیاط واجب آن است که دیگر با او ازدواج نکند.

(بهجت): مگر این که نداند زن شوهر دارد و با او هم نزدیکی نکرده باشد، که در این صورت فقط عقد باطل است، ولی بعد از طلاق او و تمام شدن ایام عده، ازدواج با آن زن، بنا بر أظهر مانعی ندارد.

(خوئی)، (تبریزی)، (سیستانی)، (نوری): بعداً هم نباید او را برای خود عقد کند، و همچنین است ((سیستانی): بنا بر احتیاط واجب) اگر نداند که آن زن شوهر دارد ولی بعد از ازدواج با او نزدیکی کرده باشد.

(مکارم): بعداً هم بنا بر احتیاط واجب نمی‌تواند با او ازدواج کند هر چند با او نزدیکی نکرده باشد.

(گلپایگانی)، (صافی): مسأله اگر انسان بداند زنی شوهر دارد و با او ازدواج کند، چه با او نزدیکی کرده باشد یا نه، واجب است فوراً از او جدا شود و بعداً هم او را برای خود عقد نکند و چنانچه نداند که شوهر دارد و با او ازدواج کند پس اگر دخول واقع شود آن زن بر او حرام ابدی می‌شود و اگر پیش از دخول متوجه شد واجب است از او جدا شود ولی بعداً می‌تواند او را برای خود عقد کند.

مسائل اختصاصی

(مکارم): مسأله ۲۰۴۹ اگر با زن شوهر داری (نعوذ باللّه) زنا کند آن زن برای همیشه بر او حرام می‌شود یعنی اگر از شوهرش طلاق بگیرد نمی‌تواند با او ازدواج نماید.

(مکارم): مسأله ۲۰۵۵ هر گاه کسی با زن شوهر داری (نعوذ باللّه) زنا کند، برای توبه کردن لازم نیست به آن مرد بگوید، بلکه باید در پیشگاه خدا توبه حقیقی کند.

(فاضل): مسأله ۲۵۲۱ احتیاط واجب آن است که با زنی که مشهوره به زانیه بوده، قبل از اینکه توبه‌اش معلوم بشود، ازدواج نکند.

مسأله ۲۴۰۳ زن شوهر دار اگر زنا بدهد (۱) بر شوهر خود حرام نمی‌شود (۲) و چنانچه توبه نکند و بر عمل خود باقی باشد، بهتر است که شوهر، او را طلاق دهد ولی باید مهرش را بدهد (۳) .

(۱) (خوئی)، (سیستانی)، (نوری): بر مرد زنا کننده ((خوئی): بنا بر احتیاط (سیستانی): بنا بر احتیاط واجب) حرام ابدی می‌شود ولی.. (بهجت): اگر زن شوهردار نعوذ باللّه زنا کند..

(۲) (اراکی): اگر چه توبه نکند و بر عمل خود باقی باشد. [پایان مسأله] (تبریزی): بر مرد زنا کننده بنا بر أظهر حرام ابدی نمی‌شود و نیز بر شوهر خود حرام نمی‌شود..

(فاضل): و اگر مشهوره به زانیه بودن شود، احتیاط واجب آن است که شوهر، او را طلاق دهد ولی باید مهرش را بدهد و اگر توبه کرد، می‌تواند مجدّداً او را عقد کند.

(۳) (مکارم): و اگر مشهور به زنا شود احتیاط واجب طلاق دادن اوست.

(گلپایگانی)، (صافی): اگر مشهوره به زانیه بودن شود احتیاط لازم آن است که شوهر، او را طلاق دهد و تا توبه نکند او را نگیرد ولی باید مهرش را بدهد.

مطابق نظر آيت الله خامنه اي

استفتاء اختصاصی سایت هدانا از دفتر مقام معظم رهبری

۱-اگر مردى با زن شوهردار زنا كند، آيا بعد از طلاق (زن و شوهر) مى تواند با زن ازدواج كند؟ اگر حکم را نمی دانسته اند تکلیف چیست؟

۲-اگر یکی از دو نفر حکم را می دانسته است، آیا تفاوتی در مسئله ایجاد می شود؟

۳-زنى كه شوهر دارد، اگر به ديگرى زنا دهد؛ آيا شوهر بايد از او جدا شود؟

ج۱و۲) جایز نیست حتی در فرض سؤال.

ج۳) لازم نیست جدا شود.

حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

منبع: استفتاء سایت هدانا از دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

سؤال ۳۱۰. ازدواج با زنى که شوهر دارد چه حکمى دارد؟

جواب: هرگاه کسى بداند زنى شوهر دارد و او را براى خود عقد کند، باید از او جدا شود، بعداً هم بنابر احتیاط واجب نمى تواند با او ازدواج کند هر چند با او نزدیکى نکرده باشد.

سؤال ۳۱۱. در بین عشایر عرب مرسوم است که چنانچه مردى با دختر، یا زن شوهردارى، دوست شود و بعد از محل فرار کرده، و رابطه نامشروع برقرار نمایند، زمانى که به آنها دسترسى پیدا کنند، بعضاً آن زن یا دختر را به زانى مى دهند. این مسأله چه حکمى دارد؟

جواب: در مورد دختر هرگاه طرفین راضى باشند اشکالى ندارد. و در مورد زن شوهردار اگر با مرد بیگانه آمیزش جنسى کرده باشد، و بعد شوهرش او را طلاق دهد، ازدواج او با زانى پس از عده جایز است، هر چند احتیاط در ترک آن است.

سؤال ۳۱۲. دخترى در ایام عقد با یک نفر زنا کرده است، شوهرش که فعلاً صورت عقدش معلوم نیست، او را طلاق داده و بعد از طلاق، زانى این دختر را عقد کرده است آیا این عقد شرعاً درست است؟

جواب: در صورتى که عقد قبلى با رضایت انجام شده و صحیح بوده و زنا با زن شوهردار واقع شده، آن دختر بر زانى حرام ابدى است (بنابر احتیاط واجب).

پرسش : لطفاً به سؤالات زیر پاسخ دهید:

۱ـ اگر کسى با زن شوهردار زنا کند، ازدواج با آن زن بعد از طلاق یا فوت شوهرش چه صورت دارد؟

۲ـ آیا فرقى بین دخول در قُبل و دُبر هست؟

۳ـ آیا صورت علم به مسأله و جهل به آن تفاوتى دارد؟

۴ـ اگر ازدواج صورت بگیرد و صاحب اولاد شوند، حکم چیست؟ پاسخ : جواب ۱ تا ۴: ما دلیلى بر حرمت نیافته ایم; لذا در صورتى که ازدواج کرده باشند ازدواج آنهارا بر هم نمى زنیم. ولى اگر ازدواج نکرده باشند، مى گوییم احتیاط کنند. و فرقى بین علم و جهل، و دخول از طرفین نیست.

پرسش : مجازات پسر مجردی که با زن شوهر داری زنا داشته چیست؟ این در حالی است که شوهر زن به علت بیماری قادر به سکس نیست و رضایت خود را از این عمل اعلام داشته است. پاسخ : اگر طبق ضوابط شرعی برای حاکم شرع ثابت شود، حدّ او یکصد تازیانه است و رضایت و عدم رضایت شوهر آن زن تاثیری در این حکم ندارد.

پرسش : حدّ زناى محصنه چیست؟ پاسخ : حدّ زناى محصنه سنگسار است، ولى در شرایطى که محذورات مهمّى بر این امر مترتّب شود مى توان اعدام را به نحو دیگرى انجام داد و شبیه حکم فرار از حفیره در صورت اقرار در این جا نیز جارى است.

پرسش : آیا محصن بودن زانى در زناى به عنف، تأثیرى در نوع مجازات دارد؟ پاسخ : در هر صورت حکم او اعدام است.

پرسش : آیا زانى در موارد ذیل مستوجب رجم است؟

۱ـ به قصد فرار از تحقّق احصان، به مسافرت رفته و مرتکب زنا شده است.

۲ـ در شرایطى مرتکب زنا شده که همسر وى ـ زن یا شوهر ـ به علّت بیمارى، آمادگى جماع نداشته، گرچه سایر استمتاعات ممکن بوده است.

۳ـ زنا وقتى محقّق شده که به علّت اختلافات خانوادگى، یا انزجار همسر از او، جماع با وى ممکن نبوده است.

۴ـ ارتکاب زنا به هنگام روزه دارى همسر بوده است.

۵ـ زن در ایّام عدّه طلاق رجعى مرتکب زنا شده است. (با عنایت به این که حقّ رجوع ندارد.)

۶ـ مرد در ایّام حیض یا نفاس همسرش مرتکب زنا شده است. پاسخ : در هیچ یک از صور بالا زناى محصنه ثابت نیست، مگر در مورد روزه; زیرا مقدار ممنوعیّت روزه ضرر به احصان نمى زند، هر چند مشهور در میان فقها این است که در عده رجعیّه از ناحیه مرد و زن، زناى محصنه محسوب مى شود; ولى دلیل آنها قانع کننده نیست.

پرسش : آیا ازدواج موقت کردن با زنی که می دانیم شوهر دارد ولی خودش بگوید ندارم جایز است؟ پاسخ : خیر، چنانچه علم به شوهردار بودن زن دارد هرگونه ارتباط با او جایز نیست.

سؤال ۱۱۸۱ ـ حکم مجامعت با نامزد قبل از عقد شرعى ازطریق دبر چیست؟

جواب: اگر دخول حاصل شود حدّ زنا در باره او جارى مى شود.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی مکارم شیرازی.

آیت الله وحید خراسانی

«استفتاء اختصاصی سایت هدانا از دفتر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی »

سوال: اگر مردي متاهل با زن شوهردار رابطه جنسي از مقعد برقرار كند. آيا بعد از طلاق يا فوت شوهر ميتواند با اين زن ازدواج كند؟ يا حرام ابدي ميشوند؟

پاسخ:

 بنابر إحتیاطِ واجب آن زن برایِ همیشه به این مرد، حرام شده است.

منبع: استفتاء سایت هدانا از دفتر استفتائات آیت الله العظمی وحید خراسانی.

مطابق نظر آيت الله سيستاني

مسأله ۲۴۱۷ ـ اگر با زنی که در عدّه طلاق رجعی است زنا کند، آن زن ـ بنا بر احتیاط واجب ـ بر او حرام می‌شود، و اگر در عدّه متعه یا طلاق بائن، یا عدّه وفات یا عدّه وطی شبهه باشد، بعداً می‌تواند او را عقد نماید، و معنای طلاق رجعی، و طلاق بائن، و عدّه متعه، و عدّه وفات، و عدّه وطی شبهه، در احکام طلاق گفته خواهد شد.

مسأله ۲۴۱۸ ـ اگر با زن بی‌شوهری که در عدّه نیست زنا کند ـ بنا بر احتیاط واجب ـ نمی‌تواند پیش از آنکه زن توبه کند با او ازدواج نماید، ولی شخص دیگری اگر بخواهد با آن زن پیش از توبه کردنش ازدواج کند اشکالی ندارد، مگر در صورتی که آن زن مشهور به زنا باشد که ـ بنا بر احتیاط واجب ـ ازدواج با او قبل از توبه‌اش جایز نیست، و همچنین است ازدواج با مرد مشهور به زنا قبل از آنکه توبه کند. و احتیاط مستحب آن است که اگر شخص بخواهد با زن زناکار ازدواج کند، صبر نماید تا آن زن حیض ببیند بعد او را به عقد خود درآورد، خواه خود با او زنا کرده باشد یا دیگری.

مسأله ۲۴۱۹ ـ اگر زنی را که در عدّه دیگری است برای خود عقد کند، چنانچه مرد و زن یا یکی از آنان بدانند که عدّه زن تمام نشده، و بدانند عقد کردن زن در عدّه حرام است، آن زن بر او حرام ابدی می‌شود، اگرچه مرد بعد از عقد با آن زن نزدیکی نکرده باشد، و اگر هر دو جاهل باشند به اصل عدّه، یا به حرمت ازدواج در آن، عقد باطل است، پس اگر نزدیکی کرده باشند حرام ابدی است، وگرنه حرام نیست، و می‌توانند پس از پایان عدّه دوباره عقد کنند.

مسأله ۲۴۲۰ ـ اگر انسان بداند زنی شوهر دارد و با او ازدواج کند، باید از او جدا شود، و بعداً هم نباید او را برای خود عقد کند، و همچنین است ـ بنا بر احتیاط واجب ـ اگر نداند که آن زن شوهر دارد ولی بعد از ازدواج با او نزدیکی کرده باشد.

مسأله ۲۴۲۱ ـ زن شوهردار اگر زنا کند، بر مرد زنا کننده ـ بنا بر احتیاط واجب ـ حرام ابدی می‌شود، ولی بر شوهر خود حرام نمیشود، و چنانچه توبه نکند و بر عمل خود باقی باشد، بهتر است که شوهر، او را طلاق دهد، ولی باید مهرش را بدهد.

مسأله ۲۴۲۲ ـ زنی را که طلاق داده‌اند، و زنی که صیغه بوده و شوهرش مدت او را بخشیده یا مدتش تمام شده، چنانچه بعد از مدتی شوهر کند و بعد شک کند که موقع عقد شوهر دوّم عدّه شوهر اوّل تمام بوده یا نه، به شک خود اعتنا نکند. رساله آیت الله سیستانی.

پرسش: زنی شوهردار با مردی رابطه داشته شوهرش او را طلاق می دهد آیا اکنون می تواند به عقد آن مردی که با او رابطه داشته در آید؟

مسأله ۲۴۰۸- ازدواج دائم با زنى كه زنا كرده جايز نيست- خواه زن معروف به زنا باشد يا خير، خود اين مرد با او زنا كرده باشد يا ديگرى- مگر آن كه از راهى، مثلاً با توبۀ خود زن يا حفاظت مرد، اطمينان حاصل شود كه ديگر زنا نخواهد كرد؛ ولى در هر‌ حال اگر ازدواج كند، ازدواج صحيح است؛ البتّه مرد بايد صبر كند تا زن حيض ببيند و اگر باردار است بنابر احتياط واجب وضع حمل نمايد.

ازدواج موقّت با زنى كه زنا كرده است جايز و صحيح است ولى مستحبّ بلكه مطابق احتياط استحبابى است كه تا زمانى كه اطمينان به تكرار نشدن اين عمل حاصل نشده، با او ازدواج موقّت نيز نكند.

مسأله ۲۴۱۱- ازدواج با زن شوهردار حرام و باطل است و اگر مردى با زن شوهردار ازدواج كند، در چند صورت آن زن بر او حرام ابدى مى‌شود:

۱- هنگام عقد زن و مرد بدانند كه زن شوهردار است و ازدواج آنها حرام است. ۲- هنگام عقد از يكى از راههاى شرعى- مانند شهادت دو مرد عادل يا گزارشهاى اطمينان بخش- اين امر اثبات شده باشد. ۳- هنگام عقد هر دو بدانند كه اين زن سابقاً شوهر داشته و الان در شوهردار بودن او شك داشته و خلاف آن ثابت نشده باشد. در اين سه صورت كه زن و شوهر بدون عذر شرعى ازدواج كرده‌اند، بر يكديگر حرام ابدى مى‌گردند؛ هر چند دخول نكرده باشند. ۴- هنگام عقد فقط مرد بداند كه زن شوهر دارد و ازدواج با او حرام است. ۵- هنگام عقد از يكى از راههاى شرعى اين امر فقط براى مرد اثبات شده باشد. ۶- هنگام عقد فقط مرد بداند كه اين زن قبلاً شوهر داشته ولى نسبت به هنگام ازدواج شك داشته و خلاف آن ثابت نشده باشد.

(تذكر اين نكته مناسب است كه چنانچه زن به مردى كه از شوهر داشتن يا نداشتن او بى‌خبر است، بگويد كه شوهر ندارد، در صورتى كه مرد احتمال بدهد كه اين زن از امورى اطّلاع دارد كه آن مرد از آنها بى‌اطّلاع است گفته زن براى او معتبر است ولى اگر مرد بداند كه زن بيش از آن مقدارى كه مرد از آن مطلع است، اطلاع بيشترى ندارد، گفتۀ او براى مرد معتبر نيست).

در اين سه صورت كه تنها مرد بدون عذر شرعى ازدواج كرده، اگر بعد از عقد دخول كرده باشد، اين زن بر او حرام ابدى مى‌شود.

در غير اين چند صورت ازدواج با زن شوهردار هر چند باطل است؛ ليكن باعث حرمت ابدى نمى‌شود.

حضرت آيت الله بهجت

«١٩١٧» اگر با زنی که در عدّه طلاق رجعی است زنا کند، آن زن بر او حرام می‌شود، و اگر با زنی که در عدّه طلاق بائن، یا عدّه وفات است زنا کند، بعداً می‌تواند او را عقد نماید.

«١٩١٨» اگر با زن بی‌شوهری که در عدّه نیست زنا کند، بنابر اظهر مکروه است که بعداً آن زن را برای خود عقد نماید، بلکه احتیاط مستحب آن است که با او ازدواج ننماید، مگر اینکه زن از کار خود توبه نموده باشد.

«١٩١٩» اگر زنی را که در عدّه دیگری است برای خود عقد کند، چنانچه مرد و زن، یا یکی از آنان بدانند که عدّه زن تمام نشده و بدانند عقد کردن زن در عدّه حرام است، آن زن بر او حرام می‌شود، اگرچه مرد بعد از عقد با آن زن نزدیکی نکرده باشد.

«١٩٢٠» اگر زنی را برای خود عقد کند و بعد معلوم شود که در عدّه بوده، چنانچه هیچ کدام نمی‌دانسته‌اند که زن در عدّه است و یا اینکه نمی‌دانسته‌اند که عقد کردن زن در عدّه حرام است، در صورتی که مرد با او در زمان عدّه نزدیکی کرده باشد، آن زن بر او حرام می‌شود و اگر نزدیکی کردن بعد از زمان عدّه بوده، عقد باطل است، ولی زن بر او حرام نمی‌شود، بلکه می‌تواند بعداً زن را عقد نماید.

«١٩٢١» اگر انسان بداند زنی شوهر دارد و با او ازدواج کند، باید از او جدا شود و بعداً هم نمی‌تواند او را برای خود عقد کند، مگر اینکه نداند زن شوهر دارد و با او هم نزدیکی نکرده باشد، که در این صورت فقط عقد باطل است، ولی بعد از طلاق او و تمام شدن ایام عدّه، ازدواج با آن زن، بنابر اظهر مانعی ندارد.

«١٩٢٢» اگر زن شوهردار ـ نَعوذُبِاللّه ـ زنا کند، بر شوهر خود حرام نمی‌شود و چنانچه توبه نکند و بر عمل خود باقی باشد، بهتر است که شوهر، او را طلاق دهد، ولی باید مهرش را بدهد.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی بهجت.

مطابق نظر آیت الله فاضل لنکرانی

مسأله : اگر با زنى كه در عدّه طلاق است زنا كند باعث حرمت ابدى نمى شود لذا مى تواند بعد از گذشت عده با او ازدواج كند هرچند احتياط در ترك اين ازدواج است و اگر با زنى كه در عده است عقد كند (چه موقت چه دائم) هر چند اين عقد باطل است ولى باعث حرمت ابدى مى شود.

مسأله : احتياط واجب آن است كه با زن مشهوره به زانيه بوده قبل از اين كه توبه اش معلوم بشود ازدواج نكند.

مسأله : اگر با زنى زنا كند، بعداً مى تواند آن زن را براى خود عقد نمايد، ولى احتياط واجب آن است كه صبر كند تا آن زن حيض ببيند بعد او را عقد كند و همچنين است اگر ديگرى بخواهد آن زن را عقد نمايد.

مسأله : اگر زنى را كه در عدّه ديگرى است براى خود عقد كند، چنانچه مرد و زن يا يكى از آنان بدانند كه عدّه زن تمام نشده و بدانند عقد كردن زن در عدّه حرام است آن زن بر او حرام مى شود، اگر چه مرد بعد از عقد با آن زن نزديكى نكرده باشد.

مسأله : اگر زنى را براى خود عقد كند و بعد معلوم شود كه در عدّه بوده چنانچه هيچ كدام نمى دانسته اند زن درعدّه است و نمى دانسته اند كه عقد كردن زن در عدّه حرام است، در صورتى كه مرد با او نزديكى كرده باشد، آن زن بر او حرام مى شود.

مسأله : اگر انسان بداند زنى شوهر دارد و با او ازدواج كند اين عقد باطل است و بايد از او جدا شود و بعداً هم او را براى خود عقد نكند و اگر نداند كه زن شوهر دارد و با او ازدواج كند عقد باطل است و اگر با او همبستر نشده باشد موجب حرمت ابدى نمى شود.

مسأله : زن شوهر دار اگر زنا بدهد بر شوهر خود حرام نمى شود و اگر مشهوره به زانيه بودن شود احتياط واجب آن است كه شوهر او را طلاق دهد ولى بايد مَهرش را بدهد و اگر توبه كرد مى تواند مجدداً او را عقد كند.

مسأله : زنى را كه طلاق داده اند و زنى كه صيغه بوده و شوهرش مدّت او را بخشيده يا مدّتش تمام شده، چنانچه بعد از مدّتى شوهر كند و بعد شك كند كه موقع عقد شوهر دوّم عدّه شوهر اوّل تمام بوده يا نه، بايد به شك خود اعتنا نكند.

مسأله : اگر كسى در حال احرام كه يكى از كارهاى حج يا عمره است، با زنى ازدواج نمايد عقد او باطل است، و چنانچه مى دانسته كه زن گرفتن بر او حرام است، ديگر نمى تواند آن زن را عقد كند.

مسأله : اگر زنى كه در حال احرام است با مردى كه در حال احرام نيست ازدواج كند عقد او باطل است، و اگر زن مى دانسته كه ازدواج در حال احرام حرام است واجب است كه بعداً با آن مرد ازدواج نكند.

مسأله : اگر مرد طواف نساء را كه يكى از كارهاى حج است بجا نياورد، زنش كه بواسطه مُحرم شدن بر او حرام شده بود حلال نمى شود، و نيز اگر زن طواف نساء نكند، شوهرش بر او حلال نمى شود، ولى اگر بعداً طواف نساء را انجام دهند به يكديگر حلال مى شوند.

منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی فاضل لنکرانی.

*- ويژه نامه احکام ازدواج 

ویژه نامه احکام زن و شوهر

نحوه خواندن صیغه ازدواج دائم (متن+ترجمه)

نحوه خواندن صیغه ازدواج موقت(متن+ترجمه)

کلید: حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنای محصنه و غیر محصنه چیست؟ حکم زنای زن شوهردار با پسر مجرد حکم زنا با زن شوهر دار  حکم قضایی رابطه با زن شوهردار حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل حکم زنای زن شوهردار با پسر مجرد زن شوهردار+رابطه زن شوهردار و دوست پسر کم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیست حکم زنا با زن شوهردار چیس

*-مدرس حوزه و بنیانگذار سایت هدانا.

**- تحصیل در محضر جمعی از مراجع عظام تقلید.

***- هدانا برآیند فعالیتی گروهی با نظارت دقیق، برای معرفی مطالب خوب دینی به شماست، امیدواریم این توفیق را داشته باشیم به عنوان یک منبع به روز و قابل اعتماد دسترسی به معارف اهل البیت(علیهم السلام) را برای شما مخاطبان عزیز و گرامی در حوزه های مختلف معرفتی ساده و کاربردی تر کنیم.

حکم ازدواج موقت بدون خواندن صیغه

عقد و ازدواج در ماه محرم و صفر

تبدیل ازدواج موقت به دائم

مهریه صیغه موقت

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سایت هدانا منتشر خواهد شد.

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

سلام علیکم خسته نبشید

۱_ اگر کسی با زنیکه همسر دارد زنا کند ایا ان زن بر فرزند زناکننده هم حرام می شود یا فقط بر مرد زناکننده حرام ابدی است

۲_ اگر کسی با زن همسر دار زنا کند ایا دختر ان زن هم بر مرد زنا کننده حرام می شود

۳_ اگر کسی با زنیکه همسر دار زنا کند ایا فرزندان ان ها می تواندد با هم ازدواج کند مثلا پسر بنده می تواندبا دختر ان زن ازدواج کند و یا بر عکس پسر ان زن با دختر بنده ازدواج کند

۴_ با دختریکه هنوز شوهر نکرده اگر زنا شود می توان با ان دختر ازدواج کرد

مرجع تقلید ایت الله مکارم شیرازی

با سپاس از پاسخگویی شما

سلام علیکم ۱و ۲-فقط با زنا کننده حرام ابدی می شود. ۳-می توانند ازدواج کنند. ۴-بله می توان ازدواج کرد. وفقکم الله لکل الخیر

سوال شخصی مهمی دارم چگونه ارسال کنم

با سلام برای سوالات می توانید در قسمت سرچ سایت ابتدا سوال خود را جست و جو کنید، و اگر به پاسخ لازم دست نیافتید در قسمت دیدگاه های یکی از مطالب مشابه به سوالاتان، سوال خود را مطرح نمایید. موفق باشید

سلام.وقت بخیر حتی نوشتن این کلمات برام سخته ولی مجبورم بگم.و از شما کمک میخوام…من متاهل هستم..بصورت اتفاقی با یه خانم متاهل که به دلیل اعتیاد شوهرش میخواد ازش جدا بشه اشنا شدم کل رابطه ما بصورت چت کردن وصحبت کردن تلفنی دو روز بود..بعد همچی به درخواست من تمام شد ولی الان سخت در عذابم من هر سال مسافر کربلا بودم ولی الان حس میکنم که دیگه اربام دوستم نداره و کارم به مشکل خورده لطفا کمکم کنید…

سلام علیکم ارتباط با زن نامحرم، مخصوصا شوهر دار حرام است. خدا را شکر کنید که متوجه شده اید و این ارتباط را قطع کرده اید. قطعا خداوند بخشنده و مهرباناست. برای اینکه آثار گناه از قلب خارج بشود پس از نماز عصر همواره ۷۰ مرتبه استغفار کنید. یا قبل از خواب ۱۰۰ مرتبه استغفار کنید. حالات معنوی شما را تکمیل می کند. برای نورانیت و ارتباط با امام حسین زیارت عاشورا بخوانید با توجه، اگر هر روز باشد بسیارخوب است. امام پاسخ سلام ها را می دهد که برای قلب مومن همین سبب نورانیت هست. و انسان را انشاالله از گناهان حفظ می کند. وفقکم الله لکل الخیر

سلام دوستم زنی شوهر داره ک شوهرش بسیار اذیتش میکنه اونم‌گول ی پسر مجردو میخوره اونقد خامش میکنه تادست بش میزنه الان اون زن اونقد پشیمونه ک همه ی چیزو ول کرده فقط چسبیده ب خدا گریه میکنه زار میزنه ب نظر شما توبش پذیرفته میشه چون اون پسر از اخلاق شوهرش سوستفاده میکنه خانم خوبیه وغیر از این مرد اینکار نکرده بود

سلام علیکم حتما باید مشکلاتش رو با همسرشون با مشاوره و تغییر سبک زندگی حل کنند، و گرنه شیطان زمینه را برای انحراف دائمی ایجاد خواهد کرد. ارتباط و دوستی زن شوهر دار با مرد غریبه این از گناهان کبیره هست، بدتر اینکه به گناه های دیگر کشیده بشود!!. خداوند ان شاالله می بخشد به شرط آنکه اگر واقعا در توبه جدی هستند، تمام راه های ارتباطی با نامحرم و این دوستی ها را قطع کنند، امید که مشمول عفو و بخشش خداوند همه ما واقع بشویم. مدتی هم بعد از هر نماز ذکر استغفار «استغفرالله ربی و اتوب الیه» را زیاد تکرار کنند تا حب و ریشه های این گناهان از قلب خارج بشود اعاذنا الله من شرور انفسنا

مرد متاهل با زنی که شورش مرده رابطه سکس دارند حکم شرعیه این چیه؟

سلام علیکم باید صیغه ازدواج موقت بخوانند و بعد رابطه جنسی داشته باشند. و اگر بدون ازدواج موقت نزدیکی کنند عمل حرام و زنا هست!، و باید توبه کنند، حد شرعی دارد. لطف کنید در سایت نحوه خواندن صیغه ازدواج موقت را سرچ کنید و بخوانید، ساده هست و خود مرد و زن می توانند بخوانند و بجای حرام رابطه حلال داشته باشند. وفقکم الله لکل الخیر

سلام اگه بعد از بيست سال بفهميم كه زنا زاده هسيم حكم ما چيست اين وسط ما هم در ان دنيا عذاب ميشيم يني ما هركار خوبي هم كنيم باز ذات ما بده و عذاب خدا مارو در برميگيره؟ديگه برادرمان ب مانامحرمه؟

سلام علیکم زنا زاده عذاب ندارد، فقط از برخی مناصب مثل قضاوت و… ممنوع هستند، چون روحیه پدر و مادر در فرزند تاثیر گزار هست. در هر حال توجه کنید، این به این معنا نیست که راه هدایت و صلاح بر روی افراد زنا زاده بسته شده است، نخیر… بلکه ایشان باید بیشتر مراقب باشند و انشاالله با توسلات و انجام واجبات و ترک محرمات می توانند به مقامات بالای معنوی برسند و اهل بهشت باشند.حضرت صادق(علیه السلام) فرموده است: «انَّ وَلَدَ الزِّنا یُسْتَعْمَلْ اِنْ عَمِلَ خیراً جُزِىَ بِهِ و اِنْ عَمِلَ شَرّاً جُزِىَ بِهِ»(۱)؛ (فرزند نامشروع از راه تربیت به کار و انجام وظیفه وادار مى شود؛ اگر اعمالش نیکو و خیر بود، پاداش خوب داده مى شود و اگر کار زشت و ناپسند انجام داد، کیفر نافرمانى خود را خواهد دید). اگر برادر از مادر باشد، محرم هستید. در احکام ارث هم احکام خاص به خود را دارند. وفقکم الله لکل الخیر

سلام اگه بازن شوهردار بنابه اسرارخود زن داشته باشیم چی میشود

سلام علیکم پناه بر خدا، گناه بزرگی است. چه می شود؟؟!!! واقعا نمی دانید چه می شود؟!!!! اگر کسی همین بلا را بر سر محارم شما بیاورد چه می شوید!. بدانید مستقیم خشم و غضب الهی و نکبت دنیا و آخرت را برای خود خریده اید. چه می شود؟! مستقیم انسان در جهنم است.

باید توبه کرد، انابه کرد، امید که خدا ببخشد. ارتباط و زنا با زن شوهر دار از گناهان کبیره است و حکم آن اعدام است. اعاذنا الله من شرور انفسنا

حکم ارتباط با زن متاهل در صورتی که شوهرش رضایت داشته و حضور داشته باشد چیست

سلام علیکم بدیهی است که از گناهان کبیره است!. حرمت رابطه با زن شوهر دار حکم خداست ربطی به شوهر آن خانم ندارد!. باید از شر شیطان و بی غیرتی به خدا پناه برد. پيغمبر اسلام صلى الله عليه و آله فرمود: بوى بهشت از پانصد سال راه استشمام مى شود ليكن دو دسته مردم از بوى بهشت محرومند: عاق والدين و ديوث.عرض شد:يا رسول الله ديوث كيست؟فرمود:مردى كه ميداند همسرش زناكار است (و در مقابل خيانت او سكوت مى كند). اعاذناالله من شرور انفسنا

با سلام اگر با زنی که‌ شوهرش او رو ترک کرده و بیش از ۱سال در کنار همسر خود‌ نبوده و زن اقدام‌ به طلاق غیابی کرده‌ و ولی موفق نشده زنا کرد میتوان بعد طلاق و تمام شدن عده ازدواج کرد این لازم به ذکر است حکم‌شرعی حرام‌ ابد را نمیدانستن و هر دو پشیمان و توبه کرده باشن با اعمال عمل توبه حقیقی باز نمیتوانند با. هم ازدواج کنن؟؟

سلام علیکم گناه و خیانت بزرگی را مرتکب شده اند، پناه بر خدا از شر نفس و شیطان!. این زن و مرد حرام ابد هستند و بعد از طلاق هم نمی توانند با هم ازدواج کنند. تا فرصت چند روزه دنیا هست باید توبه واقعی کرد، امید که خداوند ببخشد.

اعاذنا الله من شرور انفسنا

سلام من ۲۸ سالمه مجردم‌ به دلیل شرایط بیکاری اصلا نمیتونم ازدواج کنم فشارجنسی زیادی دارم میتونم برم با زن بیوه یا شوهردار رابطه داشته باشم ایا گناه دارداگرهم زن راضی باشدحکمش چی هست

سلام علیکم ارتباط با زن شوهر دار زنا و از گناهان کبیره است!!! و مجازات سنگین دنیایی و آخرتی دارد. تقوا پیشه کنید و مراقب نگاه ها باشید، در صورت نیاز جنسی ازدواج موقت داشته باشید شما می توانید با خانمهایی که شوهر ندارند یا خانمهایی که شرایط دارند ازدواج موقت کنید. وفقکم الله لکل الخیر

سلام من ۲۵ سالمه و رابطه ای با زن بیوه که کارش سکس بوده را داشته ام.. هم او راضی بوده و هم من مبلغی را هم به او دادم… ولی صیغه را نخوندم ولی من به فکرش بودم.. ولی در اون لحظه نتونستم بیان کنم.. اینم بگم قبل از این رابطه من خود ارضایی میکردم ولی الان دیگه این کار رو انجام نمیدم…خواستم بدون کاره من شرعا به چه صورت شده و باید چیکار کنم؟

علیکم السلام! کار شما زنا، و شرعا حرام و از گناهان کبیره است. توبه کنید… . خواندن چند خط صیغه چقدر سخت هست که راه حرام را انتخاب کرده اید؟! اعاذنا الله من شرور انفسنا!.

سلام استاد اگر مرد متاهلي با زن شوهردار از عقب رابطه داشته باشد بعد از طلاق يا فوت شوهر زن، آيا ميتواند با زن ازدواج كند؟ شخصي كه سوال رو مطرح كردن مقلد آيت الله وحيد خراساني هستند.

سلام علیکم گناه بزرگی رو مرتکب شده اند!(پناه بر خدا از شر شیطان) مطابق نظر آیت الله وحید خراسانی دامت برکاته، این دو بنابر احتیاط واجب حرام ابد شده اند و هیچگاه نمی توانند با هم ازدواج کنند!. بهتر هست به دنبال توبه واقعی از ارتباط ها و زمینه های حرام باشند. وفقکم الله لکل الخیر

ممنونم از شما پس در مقوله تجاوز فرقي بين حكم تجاوز از جلو و عقب يكيست. متشكرم.

سلام اگر زن در دوره ی عده با همسر خود معاشقه برقرار کند بدون هیچ دخولی آیا بر هم حرام ابدی میشوند؟؟

سلام علیکم با همسر خود می توانید معاشقه کنید، و حرام ابدی نخواهید شد!!!!!. یکی از کار های خوب این هست که زوجین در ایام پرویدی بدون نزدیکی یکدیگر را ارضا کنند. لطف کنید از اینجا کلیک کنید و بخوانید. وفقکم الله لکل الخیر

سلام علیکم با همسر خود می توانید معاشقه کنید، و حرام ابدی نخواهید شد!!!!!. یکی از کار های خوب این هست که زوجین در ایام پرویدی بدون نزدیکی یکدیگر را ارضا کنند. لطف کنید از اینجا کلیک کنید و بخوانید. وفقکم الله لکل الخیر

دیدگاه…سلام.اگر بازن شوهردار همبستر شوی ولی هیچگونه دخولی صورت نگیرد باز هم با یکدیگر حرام ابدی میشوند

سلام علیکم گناه کبیره و بزرگی است، خیانت هست!. از جهت فقهی اگر نزدیکی جنسی نداشته باشند، حرام ابدی نیستند اما چنین زنی ارزش زندگی ندارد، مگر با توبه!. اعاذناالله من شرور انفسنا

ببخشین که سوال زیاد میپرسم. این مورد مربوط به مشکل یکی از دوستامه که شوهرش فردی بسیار حقه باز و کلاه بردار و دروغ گوئه که برای فرار از پرداخت مهریه ی زنش، با جعل و دروغ و حتی احضار ۴ شاهد قلابی به دادگاه شهادت و قسم به زنای همسرش، زنای همسرشو ثابت کنه و زنشو محکوم به سنگسار کنه. میخاستم بدونم حتی اگه به تهمت و ناروا و ناحق اون ۴ نفر شاهد، زن از طرف دادگاه محکوم به سنگسار بشه، و شوهر با زنش شرط کنه که اگر زن مهریه اشو ببخشه تا او هم گناه نکرده ی زنشو ببخشه و رضایت بده تا زنش سنگسار نشه، آیا قانون شرط عدم اجرای حکم سنگسار زن رو منوط به بخشش و رضایت کتبی شوهرش میدونه؟؟؟ یا این که بخشش شوهر شرط نیست و قانون بر اساس شرع و مصلحت حکم به اجرای سنگسار زن میده؟؟؟

سلام علیکم دادگاه به صرف داشتن ۴ شاهد کسی رو محکوم نمی کند، ارجاع به پلیس و تحقیقات لازم را نیز ضمیمه می کنند و حتما عدالت و سابقه شهود نیز بررس می شود!. به این راحتی ها هم چنین حکم هایی ثابت نمی شود!. بر فرض اگر برای دادگاهی احراز شد که خانمی العیاذ بالله مرتکب گناه بزرگ زنا شده، ربطی به بخشش یا عدم بخشش شوهر ندارد، دادگاه حکم را اجرا می کند توجه کنید احکام بر اساس قوانین انجام می پذیرد و ناظر به مصلحت شوهر یا دلبخواهی کسی نیست. اما اگر شاهد ها دروغشان مشخص بشود به شدید ترین نحو ممکن این افراد مجازات می شوند و خانم حق اعاده حیثیت دارد. در هر حال تمام این موارد بسته به مستندات پرونده هست. لازم هست با یک وکیل مشاوره بگیرید تا پرونده را بخواند، و از نزدیک با توجه به ادعا های صورت گرفته به شما کمک نماید. در هر حال توصیه ما رجوع به وکیل هست از تهدیدات شوهر نباید بترسند، افراد بسیار متخصص در پلیس وجود دارند که بخوبی بلد هستند چنین افراد حقه بازی را ادب نمایند پس با یک وکیل صحبت کنید. وفقکم الله لکل الخیر

بسیار بسیار سپاسگزارم

سلام اگر پسر مجردی با زن شوهر داری نزدیکی کنند و در صورت ندانستن حکم شرعی بعد از طلاق شوهر میتوان ازدواح کنند

سلام علیکم بر هم حرام ابد می شوند، و هیچگاه نمی توانند ازدواج کنند!.

بهتر است بجای این نوع ازدواج، کمی در گناه خود بیندیشد که چه گناه بزرگی را انجام داده و چه خیانت بزرگی در حق شوهر آن زن و خود آن زن در محضر خدا کرده است!. اعاذنا الله من شرور انفسنا

سلام ،دایی من فوت کرده ایا میتوانم با زن دایی خود ازدواج موقت داشته باشم

سلام علیکم پس از تمام شدن عده وفات، می توانید با ایشان ازدواج کنید، مانعی نیست وفقکم الله لکل الخیر

اگرمردی زن داشته باشد بعد با زن شوهرداری زناکند حکمش چیست؟؟

سلام علیکم گناه بزرگی مرتکب شده و باید توبه کند!. در نوشتار به صورت کامل توضیح داده ایم، مطالعه کنید. وفقکم الله لکل الخیر

باسلام….اگرپسرمجردی بازن شوهرداررابطه جنسی داشته باشد..وبعدازآن پشیمان شود..چطوربایدگناه خودراازدیدگاه پروردگارپاک کند..آیاکفاره بایدبپردازد.خواهشاکمک کنید.

سلام علیکم پناه بر خدا گناه بزرگی است!. اما خداوند راه توبه را باز گذاشته است به شرطی که قصد جدی داشته باشند دنبال این کار نروند، و تکرار نکنند و ثانیا مقدمات حرام را قطع کنند. برای اینکه مجدد دچار این گناه نشوند تمام راه های ارتباطی با آن زن را قطع کنند، به دنبال اصلاح افکار و شناخت دین باشند. ان شاالله خداوند هم مهربان و بخشنده هست. و حتما به دنبال ازدواج باشند و گرنه زمینه گناه مجدد برای چنین شخصی هست. در سایت سرچ کنید درباره توبه مطالب زیادی منتشر شده است. نیازی هم به کفاره نیست. غسل توبه که در مفاتیح هست را انجام بدهند خوب است. وفقکم الله لکل الخیر

ویژه روز:

برخورد با نوجوانی که فیلم و عکس مبتذل دیده

ثواب رفتن به مسجد در روایات

شکنجه روشی برای ترویج مسیحیت تبشیری؟!+تصاویر

دریافت بهترین اخبار ومقالات هدانا

حکم ازدواج موقت بدون خواندن صیغه

مشاوره خانواده و سبک زندگی:

نحوه ارث پس از فوت زن با وجود مادر و برادر و خواهر او

همسر شما،تنها جسم نیست (۱۰ نکته)

رد كردن خواستگار خوب به امید خواستگار بهتر

قطع شدن ارتباط و خراب شدن روحیه

چراغ قرمزهای زندگی مشترک

آثار و نحوه ترك استمناء

اختلاف زن و شوهر در تعداد رابطه جنسی

وظیفه همسران چیست؟

توصیه برای مطالعه شما:

احكام نماز دانشجو در سفر

جسمانى بودن معراج

نهی قرآن کریم از ازدواج با دختران و زنانی که دوست پسر دارند!

مسلمان واقعی از نظر قران

تكليف انسان در دنیا

عملی که انسان را زیبا و خوش سیما می کند

مناجات الشاکين (شکايت کنندگان)

امكان شناخت خدا

مطالب تصادفی احکام:

حکم شرط جبران کاهش ارزش پول در قرض

احکام رهن و اجاره خانه

حکم اجرت عملی که مطابق قرارداد انجام نشده

دریافت مبلغ اضافه در صورت طولانی شدن درمان

آیا انتشار رساله به این معناست که مرجع خود را اعلم می داند

استفاده از زکات برای وقف کردن 

تقسیم ارث شوهر و اموالی که زن با درآمد خود خریده

از سرگیری و تکرار غسل

| فارسی | العربیة | اردو | English |

| تمامی حقوق شرعاً و قانوناً برای تیم هدانا محفوظ می باشد و نقل مطالب با ذكر منبع سبب امتنان است. © کپی رایت – هدانا HADANA.IR |



زن و مردي كه هردو متاهل هستند و مي دانند داشتن ارتباط عاطفي و عاشقانه حتي درحديكه منجر به هم خوابگي آنها شود از گناهان كبيره محسوب شده ليكن نمي توانند از هم به هيچ نحو دوري كنند و اين ارتباط عاطفي بسيار كهنه بوده وقطع آن در هيچ شرايطي براي آنها ممكن نيست، حكم چي مي شود؟ اگر آنها آنقدر ايمان داشته باشند كه تا آنجاييكه مي شود از گناه كبيره دوري كنند بالاخره چه بايد كنند؟ آيا بايد گناه كنند يا اينكه در اين قبيل موارد راه حلي است لازم بذكر است كه هر دوي آنها به خاطر داشتن خانواده نمي توانند به طور موقت هم از همسران خود جدا شوند.

پرسش: حكم ارتباط زن و مردي كه هردو متآهلند شرح : زن و مردي كه هردو متاهل هستند و مي دانند داشتن ارتباط عاطفي و عاشقانه حتي درحدي كه منجر به هم خوابگي آن ها شود از گناهان كبيره محسوب شده ليكن نمي توانند از هم به هيچ نحو دوري كنند و اين ارتباط عاطفي بسيار كهنه بوده وقطع آن در هيچ شرايطي براي آن ها ممكن نيست، حكم چي مي شود؟ اگر آن قدر ايمان داشته باشند كه تا آن جايي كه مي شود از گناه كبيره دوري كنند ،بالاخره چه بايد كنند؟ آيا بايد گناه كنند يا اينكه در اين قبيل موارد راه حلي است ؟ هر دوي آنها به خاطر داشتن خانواده نمي توانند به طور موقت هم از همسران خود جدا شوند.

پاسخ:
1) @@پرسشگر گرامي با سلام و سپاس از ارتباطتان با اين مرکز
اگر زن شوهر دار و مرد زن دار با هم رابطه زناشويي بر قرار کنند، زنا کارند . گناهش گناه کبيره و بزرگ است . اگر توبه نکنند و يا توبه شان قبول نشود ،به عذاب اخروي و عقوبتي سخت گرفتار خواهند شد.در صورت اثبات آن نزد قاضي، يا اعتراف خودشان، حكم رجم(سنگسار) بر آن ها جاري مي شود.
برخي ازآثار دنيائي و آخرتي زنا:
امام باقر(ع) فرمود: «زنا شش اثر دارد: سه اثر در دنيا ،سه اثر در آخرت، اما آثار دنيائي زنا، اين است که آبرو را مي‌برد، رزق و روزي را کم مي‌کند . مرگ و نيستي را نزديک مي‌نمايد. اما آثار آخرتي آن : غضب پروردگار . سختي حساب .ورود به آتش .جاودان ماندن در آن ».(1)
عذاب برزخي زناکار:
نيز فرمود: کسي که به زن مسلمان يا يهودي يا نصراني يا مجوسي، آزاد يا کنيز زنا کند ،سپس توبه نکند و با اصرار به اين گناه از دنيا برود، خداوند در قبر سيصد درِ‌عذاب را باز مي‌فرمايد که از هر در مارها و عقرب‌ها و افعي‌هايي از آتش بيرون مي‌آيند، پس مي‌فرمايد تا روز قيامت بسوزد».
بوي گند زناکار در صحراي محشر:
« چون از قبرش بيرون شود ،از بوي گندش مردم اذيت مي‌شوند .پس به اين بوي زننده شناخته مي‌شود و دانسته مي‌گردد که زناکار است تا اينکه امر مي‌شود او را به آتش برند .خداوند محرمات را حرام و حدودي را تعيين فرموده، پس هيچ کس از خداوند غيرتمندتر نيست و از غيرت الهي است که فواحش را حرام فرمود».(2)
همه، زناکاران را در محشر لعنت مي‌کنند:
حضرت امير المؤمنين(ع) فرمود: «در روز قيامت به امر خدا، بوي گندي وزيده مي‌شود که تمام اهل محشر ناراحت مي‌شوند، تا اينکه نفس کشيدن بر آن ها مشکل مي‌گردد، پس منادي ندا مي‌کند: آيا مي‌دانيد اين بوي گند چيست؟ گويند: نمي دانيم و سخت ناراحتمان کرده، پس گفته مي‌شود: اين بوي عورت زناکاران است که بدون توبه از دنيا رفته‌اند .پس آن ها را لعنت کنيد که خدا آن ها را لعنت کرده . در محشر همه آن ها را نفرين مي‌کنند و مي‌گويند :خدايا زناکاران را لعنت فرما».(3)
زنا مرگ ناگهاني و فقر مي‌آورد:
حضرت رسول(ص) فرمود: «هرگاه پس از من زنا زياد شود، مرگ ناگهاني زياد خواهد شد».(4)
و فرمود: «زنا موجب فقر است و آبادي‌ها را ويران خواهد نمود».(5)
فساد نسب و تربيت طفل:
حضرت صادق(ع) : «خداوند زنا را حرام فرمود براي اينکه سبب فسادهايي مانند قتل نفس و از بين رفتن نسب‌ها و ترک تربيت اطفال و به هم خوردن ارث مي‌شود».(6)
زناي محصنه:
اگر با زن شوهردار زنا شود ،حرمت و عقوبت آن شديدتر خواهد بود. حد زنا صد تازيانه ولي حد زناي محصنه قتل و سنگسار است.
حضرت صادق(ع) فرمود: «روز قيامت سه طايفه‌اند که خداوند با ايشان سخن نمي‌گويد و ايشان را پاکيزه نمي‌فرمايد و براي شان عذاب دردناکي است. از اين سه طايفه زني است که بر فراش شوهرش زنا دهد».(7) يعني در حالي که شوهر هست ، زنا دهد.
حضرت رسول(ص) فرمود: «کسي که با زن شوهردار زنا کند ، در جهنم از عورت هر دو چرک خارج مي‌شود به مقدار پانصد سال راه . اهل جهنم از بوي گند آن دو در اذيت خواهند بود و عذاب شان از همه شديدتر است».(8)
معاشقه و ارتباط شهواني با زن شوهر دار گرچه بدون دخول باشد، جايز نيست . اگر چه زنا نيست ، اما آن نيز گناه بزرگ است و عذاب سخت دنيا و آخرت نصيب گناهکار خواهد شد . واجب است فورا توبه کند.
اين سخن كه «ليكن نمي توانند از هم به هيچ نحو دوري كنند و اين ارتباط عاطفي بسيار كهنه بوده و قطع آن در هيچ شرايطي براي آن ها ممكن نيست» چيزي جز وسوسه شيطان و فرافكني و توجيه گناه نيست. حتي انسان هاي قاتل بي گناهان نيز سعي مي كنند رفتار خود را توجيه كنند. آن ها نيز مي گويند ما مأموريم و معذور. چاره ديگري نداشتيم.
اين توجيهات حتي از گناه بدتر است، چون باعث مي شود كه انسان همچنان در منجلاب گناه دست و پا بزند و سعي و تلاش براي رهايي و‌ آزادي از آن نكند.
روشن است كه نفس اماره انسان براي فرمان دادن انسان به گناه، دست به توجيه رفتارهاي انسان مي زند، به ويژه اگر انسان مومن و مسلمان باشد. هيچ چيزي در دنيا غير ممكن نيست. افراد بسياري بوده اند كه در شرايط سخت تر از اين و گناهان بسيار بزرگ تر توانستند آن را ترك كنند، پس چطور نمي توانند زن و مردي كه همسر دارند، از اين گناه خود داري كنند؟
راه هاي بسياري براي ترك اين گناه وجود دارد، اما اولين قدم اين است كه اين دو نفر، يا حداقل يكي از آن دو اراده ترك اين گناه را داشته باشند. يعني قدم اول، عزم و تصميم به ترك است، بعد از راهكارهايي زيادي وجود دارد.
پي‌نوشت‌ها:
1. فروع کافي، باب الزنا، ج 5، ص 541.
2. وسائل الشيعه، کتاب نکاح، باب 9، ص 243.
3. همان، باب 10، ص 243.
4. همان، ص 231.
5. همان، باب 1، ص 233.
6. همان، ص39.
7. همان، باب 16، ص 247.
8. همان

حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟

با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید

درباره ما

کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©

حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟
حکم زنای زن شوهردار با مرد متاهل چیست؟
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *