حکم تهدید به پخش عکس

خواص دارویی و گیاهی

حکم تهدید به پخش عکس
حکم تهدید به پخش عکس

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

1 پاسخ

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

با سلام
من چند وقت پیش از طریق تلگرام با پسری دوست شدم و بعد از گذشت قضیه های بهش اعتماد کردم
از روی بی تجربگی و نادانی بود
بعد از رد و بدل کردنی یه سری عکس ها و عکس های مستحجن از پایین تنه که نیمی از صورتم پیداس و داشتن چت نامشروع با این شخص
فهمیدم که عکسهایی که می‌فرستاد برای شخص دیگری بود و خودش نبود
بعد از اینکه فهمیدم خاستم ولش کنم و بلاکش کردم
بعد از کمی پیام دادن از طریق تلگرام
بهم یه پیام داد بیا عکسات رو ببین
رفتم و دیدم هر چی عکس که از اول براش فرستاده بودم رو سیو کرده بود
بعد از کمی فحش دادن و تهدید ازم پول خواست ولی چون نداشتم بیخیال شد

چند وقت بعد با یه اکانت جعلی رفتم پیویش و دیدم داره از عکس های من استفاده می‌کنه
و وقتی بهش زنگ زدم فهمیدم با ۵ نفر یا بیشتر چت می‌کرده توسط عکسام

اگه من از ایشون شکایت کنم آیا خودمم توی دردسر میفتم به جرم پخش عوامل مستحجن چون من فقط برای یه نفر فرستادم

بله در صورت شکایت از طرف شما میتوانید پیگیری کنید ولی به دلیل اینکه سوال میشود که این عکس ها منشاء آن از کجا بوده و اگر رابطه نامشروع اثبات شود مجازات شلاق خواهد داشت.

اگر پاسخ من به شما کمک کرده است جهت دریافت خدمات حقوقی با شماره ۴۲۸۱۸ – ۰۲۱ داخلی ۲۰۷ تماس حاصل فرمایید.

تمام حقوق برای بنیاد وکلا محفوظ است.

سلام پسری ۱۷ ساله هستم و از طریق کانالی با شخصی آشنا شدم
بعد از مدتی حرف زدن و اعتماد سازی و رد و بدل کردن عکس صمیمیتر شدیم و کاملا بهش اعتماد کردم و
هر از گاهی عکس از سینم میخواست و منم با توجه به اعتماد اشتباهم عکس رو می دادم ولی بعد از مدتی که گذشت از من عکس پشتم رو خواست ولی اول ممانعت کردم ولی بعد از اصرار های زیاد عکس رو به ناچار دادم غافل از اینکه صورتم در عکس کاملا واضح افتاده است
بعد از گذشت مدتی من ناآگاه بودم از این قضیه ولی دیدم اخلاقش به کل عوض شد و دروغ های زیادی می‌گفت
و تصمیم گرفتم بیخیالش بشم
بعد از مدتی که پیام میفرستاد و جوابش رو نمی‌دادم
شروع کرد به تهدید کردن و عکسایی که فرستاده بودم رو برام فرستاده و شروع به فحش و توهین کرد
و ازم حتی اخاذی هم کرد و من مدرک دارم علیهش که هم تهدید به پخش عکس کرده و هم اخاذی
آیا

با توجه به اینکه عکس ها رو خودم با رضایت خودم فرستادم ولی اون شخص تهدید به پخش عکس در شهر و شهرستانمون کرد که به راحتی آبروم میره چون خیلیا خونوادم رو میشناسن امکان شکایت وجود داره که خونوادم بویی نبرن از این قضیه یا برای خودم دردسری پیش نیاد
حتی بار ها بهم گفتش که عکس هارو پاک کردم ولی دروغ می‌گفت چون بعد ها برام می‌فرستاد و تحقیرم میکرد

بله میتوانید علیه ایشان به جرم تهدید به انتشار عکس های خصوصی شکایت کیفری کنید و مجازات حبس نیز خواهند داشت.

اگر پاسخ من به شما کمک کرده است جهت دریافت خدمات حقوقی با شماره ۴۲۸۱۸ – ۰۲۱ داخلی ۲۰۷ تماس حاصل فرمایید.

تمام حقوق برای بنیاد وکلا محفوظ است.


تهدید به افشای اطلاعات شخصی جرم میباشد.

قانون مجازات اسلامی، در ماده ۷۴۵ (ماده ۱۶ قانون جرائم رایانه ای) افشای اسرار خصوصی دیگران را جرم دانسته و مجازات آن را تا ۲ سال حبس و جزای نقدی در نظر گرفته است.

البته رازهای خصوصی در قانون ایران بصورت مشخص تعیین نشده و صرافا” در ماده ۸ قانون “احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی” نامه ها، عکس ها، نوشته ها و فیلم های خصوصی را از مصادیق بارز آن دانسته است.

در رویه های مربوط به قوانین قضایی و نظام های عرفی، این دایره اسرار شخصی از این گسترده تر است و نسخه های پزشکی، احکام و قرارهای دادگاهها و سندهای مالی هم در این زمره قرار می گیرند.حکم تهدید به پخش عکس

تهدید کردن به انجام دادن عملی که ممکن است موجب ضرر و بی آبرویی و یا شرافتی یا افشای اسرار و رازهای خانوادگی گردد، چه تهدید کننده به این واسطه، تقاضایی مال به قصد اخاذی کرده و یا نکرده باشد، جرم مستقل و جداگانه ای است که براساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی تا ۲ سال حبس و یا تا ۷۴ ضربه شلاق برای آن در نظر گرفته شده است.

لذا همین که کسی شما را تهدید به افشای اطلاعات شخصی (شامل عکس ها، متن چت ها، صدای ضبط شده، فیلم و…) کرده، حتی اگر هرگز آن عمل را هم انجام ندهد (که اکثریت مواقع این تهدیدات هرگز عملی نمی شوند) ارتکاب جرم “تهدید” از سوی او قطعی و برای شما قابل شکایت و پیگیری است.

یعنی حتما نیاز نیست که فرد بعد از تهدید، مثلا اطلاعات خصوصی را افشا کند پس همینکه تهدید هم کند جرم محقق شده است.

برخلاف تصور عموم که متن گفتگو در تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام وشبکه های اجتماعی دیگر و نیز ایمیل، صدای ضبط شده و فیلم را جزو دلایل قابل استناد به شمار نمی آورند  قانون “ادله الکترونیک” را به رسمیت شناخته است.

پبنابراین اگر کسی شما را در شبکه های فضای مجازی از قبیل تلگرام و وایبر، فیس بوک، ایمیل و تلفن همراه تهدید کرده است بدانید تمام این محتوا در دادگاه به عنوان دلیل از شما بر علیه شخص تهدید کننده پذیرفته خواهند شد.

دادگاه با مکانیسم مشخصی که توسط کارشناسان حوزه فناوری اجرا خواهد شد صحت مدارک شما را بررسی کرده و در صورت تأیید، ملاک و مبنای صدور حکم قرار خواهد گرفت.


یاسا همان قانون است.

با سلام اگر کسی این اطلاعات رو افشا کنه چه مجازاتی داره ؟ و مراحل قانونی اش چی هست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

۸۷۱۳۲ (۰۲۱)


اگه پخش بشه که دیگه جزای نقدی و زندان ابروی منو و خانوادمو نمیتونه برگردونه کمر همه میشکنه حتی اگه فتوشاپ باشه یا با همون حجاب چادر. من الان با فرصتی که دارم چیکار میتونم بکنم

عنصر قانونی جرم تهدید و اخاذی ،ماده 669 قانون مجازات اسلامی است که به موجب آن « هر کس دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه و یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده و یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد »لذا باید بتوانید تهدید به انتشار عکس را اثبات نمائید (شهادت شهود و … )

موید باشید

اگر پاسخ من به شما کمک کرده است جهت قبول وکالت و یا مشاوره تلفنی یا حضوری با شماره ۴۲۸۱۸ – ۰۲۱ داخلی ۹۰۰ تماس حاصل فرمایید.

تمام حقوق برای بنیاد وکلا محفوظ است.

برای مشاوره جرم انتشار عکس و فیلم دیگران و تهدید به آن 

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ………. تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

 

 

حکم تهدید به پخش عکس

یکی از جرایمی که این روزها در سطح جامعه رواج پیدا کرده است ، انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران است . حتی بعضی از افراد با استفاده از عکس و فیلمی و صدایی که از دیگری دارند اقدام به اخاذی می کنند . خوشبختانه قانون گذار با مراقبت از حقوق افراد ، قواعد و مقرراتی را تنظیم کرده است . این قواعد و مقررات به افراد کمک می کند تا اجازه ندهند دیگری از آنها سوء استفاده کند . بنابراین افرادی که اقدام به انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران می کنند ، طبق قانون محکوم خواهند شد . حتی تهدید به انتشار عکس و فیلم نیز جرم است . علاوه بر اینها در صورتی که کسی عکس ، فیلم یا صدای دیگری را تغییر دهد و بعد از آن انتشار دهد ، باز هم مشمول مجازات خواهد بود . از این رو در این مقاله به بررسی جرم انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران و تهدید به انتشار فیلم ، عکس و صدا دیگران می پردازیم .  این جرایم در دسته جرایم رایانه ای قرار دارند . 

سوء استفاده از فیلم و عکس های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از شایع ترین جرایمی است که این روزها  موضوع پرونده های مراجع قضایی و نیروی انتظامی را تشکیل می دهد . انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران ، بدون رضایت آنها ، اغلب موجب هتک حرمت افراد شده است و باعث جریحه دار شدن اعتماد آنها است . البته این جرم به دو صورت در قانون در نظر گرفته شده است : 
اول موردی است که کسی اقدام به تغییر یا تحریف و انتشار عکس و فیلم دیگران کند ،
دوم موردی است که کسی فیلم ، عکس یا صدای دیگری را بدون رضایت او منتشر کند .
 کسی که از هر یک از موارد بالا صدمه دیده باشد ، باید برای رسیدگی به این جرم ابتدا شکایت خود را در دادسرا یا کلانتری ثبت کند تا مراحل رسیدگی به جرم آغاز شود تا بعد از طی مراحل قانونی ، مجازات در نظر گرفته شود .

برای مطالعه در مورد مجازات انتشار فیلم ، عکس و صدا دیگران بدون اجازه آنها و مجازات تغییر فیلم ، عکس و صدا دیگران و انتشار آن کلیک کنید . 

 

 

گاهی ممکن است کسی تنها اقدام به تهدید دیگری کند که عکس و فیلم او را منتشر می کند . این حرف ممکن است در حد تهدید بماند و هرگز به مرحله عمل نرسد اما صرف تهدید کردن نیز جرم خواهد بود  . نبابراین در تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران دو حالت رخ می دهد : 

اول اینکه یکی دیگری تهدید کند عکس ، فیلم یا صدای او را پخش خواهد کرد و این تهدید را عملی کند ، در این حالت تهدید کننده هم بابت جرم تهدید و هم جرم انتشار عکس و فیلم دیگران محکوم خواهد شد . بنابراین این فرد هم مستحق مجازات جرم تهدید و مجازات جرم انتشار عکس و فیلم دیگری است که قاضی آن را تعیین خواهد کرد . 

در حالت دوم فردی دیگری را تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی می کند اما تهدیدش را عملی نمی کند . عملی نکردن تهدید باعث نمی شود که مجازاتی برای آن در نظر گرفته نشود . بنابراین اگر شرایط تحقق تهدید وجود داشته باشد مثل اینکه تهدید شونده بترسد ، صرف نظر از اینکه تهدید عملی شده است یا نه ، می توان از تهدید کننده بابت تهدید به انتشار عکس و فیلم شکایت کرد . دادگاه با توجه به اوضاع و احوال جرم ، او را به مجازات جرم تهدید محکوم خواهد کرد . 

برای مطالعه بیشتر درباره جرم انتشار عکس و فیلم خصوصی در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید .

 

 

 

 

برای مشاوره جرم انتشار عکس و فیلم دیگران و تهدید به آن 

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ………. تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل


سایت مشاوره حقوقی دینا یک سایت تخصصی مشاوره در زمینه مسائل حقوقی خانواده ، معاملات ، ارث ، تجارت و شرکت ها است که اقدام به تولید محتوای حقوقی برای جمعیت بالای متقاضیان در ایران می کند .

حکم تهدید به پخش عکس
حکم تهدید به پخش عکس
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *