حكم تهديد با چاقو

خواص دارویی و گیاهی

حكم تهديد با چاقو
حكم تهديد با چاقو

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: در کل کشور 650 هزار طرح اشتغال در جریان داریم که اگر هرکدام از خانوارها به حداقل دستمزد دست پیدا کنند، خودکفا شده و از حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)  خارج می شوند که در همین راستا نیز سال گذشته 37 هزار خانواده خروجی از کمیته امداد داشتیم که به خوداتکایی و خواشتغالی رسیده بودند.

نماینده
ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به
اینکه نمادهای مذهبی با انسان حرف می زند؛ گفت: معدل ما در ظاهر…

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مسئولین استانی و معاونین و مشاروان خود اعلام کرد: انتظار داریم حداکثر
تشویقات و تخفیفات…

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر 2 روزه به جنوب استان کرمان، از معادن شهرستان فاریاب بازدید کرد. به گزارش ایسنا منطقه کویر، …

معاون سازمان انرژی های تجدیدپذیر ایران بیان کرد: برای سال جاری با توجه به افزایش قیمت ها، تعدیل نرخ ها کمی مسائل را جبران می کند اما باید مصوبه ای برای افزایش نرخ داشت و اصلاحیه ای در قیمت ها تهیه شده که به زودی به وزیر نیرو ارائه خواهیم کرد تا بتوانیم درصدی به نرخ های خرید برق نیروگاه های خورشیدی اضافه کنیم.حكم تهديد با چاقو

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با بیان اینکه در مجموع 720 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات را در استان کرمان وارد مدار کرده ایم که ماهانه نزدیک به 650 میلیون تومان برق به دولت می فروشند تصریح کرد: نگاه کمیته امداد، توانمندسازی و اشتغال است و برای سال جاری برنامه ریزی احداث یک هزار نیروگاه جدید در استان را داریم.

استاندار کرمان گفت: از یک هزار و 600 واحد تولیدی استان کرمان 25 درصد غیرفعال است و 35 درصد واحدها نیز نیمه راکد بوده به طوری که این سرمایه گذاری‌های بلا استفاده مانده و منطقی است به جای سرمایه گذاری جدید، این موارد را فعال کنیم که در زمان کوتاه تری اشتغال ایجاد می کند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه امروز از ضروری ترین نیازهای ملی نیاز به امنیت و تحقق آرامش اجتماعی برای مردم است، تأکید کرد: اصرار داریم از ظرفیت های مردمی به خصوص خیران در ایجاد امنیت استفاده کنیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: در صورتی که مشترکان و به ویژه مشترکان بزرگ کشاورزی، صنعتی و اداری، ایستگاه های سی ان جی و مشترکان دارای مولد به روش های مختلف اگر همکاری کرد و مشترکان خانگی نیز در ساعات اوج بار(12 ظهر تا 16 و 20 و 30 دقیقه تا 23) رعایت کرده و مصرف غیرضرور نداشته باشند، کمبود برق در مجموعه استان نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد: احتمال تغییر مسیر توده‌ها‌ی ملخ به دلیل گرمی هوا و حرکت به سمت مناطق شمالی استان وجود دارد، لذا از سازمان جهاد کشاورزی شمال می خواهیم تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

استاندار کرمان گفت: با توجه به پیش‌بینی ورود دسته‌های جدید ملخ صحرایی به کشور، مبارزه در سطح شهرستان جنوبی استان استمرار دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به رضایت مجموعه استانداری از عملکرد «حبیب الله خنجری» و رویکرد استاندار کرمان برای حفظ فرمانداران کوشا و فعال تصریح کرد: تغییرات در فرمانداران عمدتا به دلیل خواست خود آن ها برای تغییر و یا استفاده از توانایی فرمانداران در چارچوب اصل چرخش مدیران بوده است و به هیچ وجه این تغییرات ریشه و جنبه سیاسی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر کرمان اظهار کرد: در مجموع 450 کیلومتر از این پروژه اجرا شده، یک تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده و یک تصفیه خانه نیز در مراحل پایانی کار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: با ورود بخش خصوصی به پروژه فاضلاب شهر کرمان، موقعیت مناسبی برای اتمام پروژه فراهم شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از آمادگی این نهاد برای همکاری در حفاظت از آثار تاریخی و محوطه های باستانی استان کرمان خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه در سال جاری نیز 46 پروژه مستمر مرتبط با اقتصاد مقاومتی داریم، ادامه داد: 133 پروژه اقتصاد مقاومتی از سال گذشته منتقل شده و 72 پروژه جدید نیز در این راستا تعریف شده است.

چشم انداز اقتصاد ایران در 9 ماه باقی مانده سال ۹۸ چگونه خواهد بود؟ آیا این روند نزولی قیمت ها در بازار طلا، ارز و خودرو ادامه پیدا کرده و قرار است مردم ایران سالی بهتری از سال ۹۷ را تجربه کنند؟ آیا چشم انداز مثبتی وجود دارد؟ این پرسش‌های مهمی است که این روز‌ها ذهن مردم را پر کرده است.

چالش های صنایع دستی استان و راهکارهای رفع آنها در نشست کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق کرمان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و با حضور فعالان این حوزه بررسی شد.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان هشدار احتمال وقوع توفان شن در محورهای مواصلاتی کرمان سیستان و بلوچستان داد و گفت: امروز وقوع توفان شن در محور شهداد – نهبندان خواهیم داشت لذا رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: تا خرید 20 سکه، مشمول دریافت مالیات نیستند اما برای خرید 20 تا 60 سکه به ازای هر سکه باید 150 هزار تومان مالیات بپردازند، از 60 تا 100 سکه به ازای هر سکه 200 هزار تومان و از 100 تا 200 سکه به ازای هر سکه 250 هزار تومان مالیات باید بپردازند و برای خرید بیش از 200 سکه باید پرونده مالیاتی تشکیل می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان به میزان اعتبارات هزینه شده در سطح استان برای مبارزه با ملخ صحرایی اشاره
و خاطرنشان کرد: حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار استانی و حدود 2
میلیارد تومان اعتبارات ملی تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان هزینه شده
است.

درخواست مشاوره با ارسال عدد 1 به شماره 100088548054

02188548054

 

 

طبق ماده 617 تعزیرات در صورت احراز و ارتکاب ارکان جرم انتسابی، قانون گذار مجازات درجه 6 را برای اشخاصی که با چاقو یا هر ابزار دیگری قدرت نمایی و دیگران را تهدید می کنند، در نظر گرفته که شامل حبس از دو سال تا شش ماه و 74 ضربه شلاق تعزیری است.

 

حكم تهديد با چاقو

حمل چاقو به عنوان یک ابزار دفاعی یک فرهنگ و فکر اشتباه است و در صورتی که اشخاص تسلط بر روح و روان خود را داشته و از خشم دوری کنند، بهترین راهکار است به جای این که بخواهند با فرد دیگر درگیری پیدا کنند.

 

 

یکی از نقش هایی که مجازات اعمال می کند مانع شدن از وقوع جرم به لحاظ پیش آگاهی برای افرادی است که احتمالا می خواهند مرتکب جرم شوند.

 

 

تصور اشتباهی که بعضی افراد در بحث حمل چاقو دارند، به ویژه اشخاصی که چاقو را یک ابزار دفاعی تلقی و از آن استفاده می کنند، سبب شده در مورد هایی این حمل، منجر به قتل هم بشود، حتی در صورتی که خود قاتل ارتکاب قتل را مد نظر نداشته باشد. به این دلیل در یک لحظه غلبه خشم و هیجانات که برای شخص به وجود می آید، سبب می شود کنترل آن شی را از دست داده و سبب ایجاد جراحت شدید و قتل شود.

به هرگونه حمل چاقو به نوعی بحث ارتکاب جرح عمدی و در مورد هایی قتل عمدی را به صورت بالقوه در خود نهفته دارد.

 

 

یکی از جرم هایی که در تعزیرات مورد توجه قانون گذار است، قدرت نمایی و تهدید با چاقو است و در صورتی که منجر به جرح عمدی شود، جرم ایجاد جرح عمدی مطرح است و آلات مشابه مثل قمه و شمشیر که به مراتب می تواند آثاری بیشتر از چاقو داشته باشد، مورد توجه قانونگذار بوده است.

 

 

طبق ماده 617 تعزیرات در صورت احراز و ارتکاب ارکان جرم انتسابی، قانون گذار مجازات درجه 6 را برای اشخاصی که با چاقو یا هر ابزار دیگری قدرت نمایی و دیگران را تهدید می کنند، در نظر گرفته که شامل حبس از دو سال تا شش ماه و 74 ضربه شلاق تعزیری است.

 

در صورتی که این قدرت نمایی و تهدید با چاقو باعث به ایراد جرح و چنانچه که باعث به نقص عضو دائمی شود، مرتکب، به دو تا پنج سال زندان و پرداخت دیات جراحات وارده به مجروح محکوم می شود.

 

 

 در صورتی که جرح منجر به نقص عضو نشود، اضافه بر دیه آن جراحت، باعث ، به سه ماه تا یک سال زندان محکوم می شود تصریح کرد: در صورت به وجود آمدن مزاحمت و آزار و کودکان و  اذیت بانوان ، قدرت نمایی، تظاهر و ایجاد مزاحمت با چاقو برای افراد و … از مورد هایی است که قاضی اختیار صدور قرار بازداشت موقت را با وجود شرایطی دارد.

 

همچنین لازم به ذکر است که رویه قضایی در این موارد غالبا قرار بازداشت موقت را صادر می کند و برخورد محکم و سخت صورت می گیرد.

 

 

مانع شدن از اقامت در شهر و اجبار به اقامت در محل معین می تواند یکی از مجازات هایی باشد که بسته به روحیات و  سابقه های مجرم، حسب مورد می تواند مورد بهره دادگاه قرار بگیرد.

 

 

این مورد ها با عنوان اخلال در نظم عمومی یاد می شوند و می توان به حرکات نمایشی خودرو و موتورسیکلت و … اشاره کرد که قانونگذار برای این جرم ها مجازات درجه شش ماده 618 به معنای حبس از سه ماه تا یک سال را پیش بینی کرده است.

 

 

در مورد اشخاصی که اقدام به کبوترپرانی در محله ها کرده و موجب سلب آسایش همسایه ها می شوند نیز ماده 618 می تواند موضوع را پوشش بدهد.

در صورت دعوا در معابر تعرض به اشخاص، نزاع لفظی و  راه بندان در قالب ماده 618 قابلیت مجازات را دارد و باید در اعمال مقررات قانونی ارکان سه گانه جرم از جمله رکن قانونی، مادی و روانی را احراز کنیم تا قادر باشیم شخص  را مجازات کنیم.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری با موسسه حقوقی بین المللی ثبت سفیر تماس بگیرید.

 

حكم تهديد با چاقو

مسائل حقوقی،ثبت شرکت،ثبت برند و امور مهاجرتی خود را به ما بسپارید(با قیمت مناسب).


موسسه حقوقی سفیر با داشتن کادری مجرب و وکلا متخصص در زمینه های مختلف حقوقی براساس رشته های تخصصی و مشاوره رایگان میتواند به شما کمک کند.

آخرین مقالات سفیر را در ایمیل خود دریافت کنید

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، تهدید به معنای ترساندن و بیم دادن بوده و عبارت است از واداشتن دیگری به ارتکاب جرم یا گرفتن مال؛ چندان که ترس از عاقبت فعل یا ترک فعل مذکور، فاعل را مطیع تهدیدکننده کرده باشد.جرم تهدید از جمله جرایمی است که بزهکاران برای رسیدن به مقاصد خود به آن متوسل می‌شوند و تمام قوانین کیفری دنیا از جمله قانون مجازات اسلامی ایران، آن را جرم دانسته است.

تهدید باید ناظر به موضوعی معین باشد و در این امر، واقعی یا غیر واقعی بودن تهدید بی‌تاثیر است اما هدف مرتکب از تهدید، لزوما باید تحصیل منفعت نامشروع باشد همچنین نوع وسیله تهدید اعم از کتبی، شفاهی، علنی یا غیرعلنی بودن آن در وقوع جرم مطرح نیست.

بنابراین باید تاکید کرد که نوع تهدید مطرح نیست بلکه باید بیم اضطراب ناشی از تهدید در مباشر جرم، او را مصمم به ارتکاب جرم کند؛ لذا تهدید به ایراد صدمات بدنی از ناحیه شخصی معلول به فردی نیرومند به منظور وادار ساختن فرد مزبور به ارتکاب سرقت نمی‌تواند از مصادیق تهدید باشد؛ زیرا معمولاً چنین تهدیدی قادر به ایجاد بیم در فرد نیرومند نیست تا او را مصمم به ارتکاب سرقت کند.

به طور کلی وجود تهدید مؤثر، امری نسبی است و تحقق آن منوط به اوضاع و شرایط تهدیدکننده و تهدیدشونده دارد. بنابراین مجرد خوف از کسی یا چیزی تهدید به شمار نمی‌آید بلکه بیم و ترس فاعل باید از عمل تهدیدآمیز معاون ناشی شده باشد. به این ترتیب احراز تهدید، امری موضوعی و موکول به تشخیص قاضی است.

نکته‌ای باید به آن توجه داشت این است ‌که تهدید نسبت به آینده است؛ نه گذشته؛ و اینکه در تهدید، فاعل برخلاف میل باطنی خود دست به اقدام عمل مجرمانه می‌زند اما اراده هیچ گاه از او سلب نشده است.حكم تهديد با چاقو

این در حالی است که گاهی اوقات، علاوه بر اینکه تهدیدشونده راضی به انجام فعل مورد نظر تهدیدکننده نیست، از او سلب اراده نیز می‌شود که در این صورت هیچ مسئولیتی متوجه فاعل و مباشر جرم نخواهد بود و مسئول، اجبارکننده خواهد بود. برخلاف تهدید مورد بحث که تهدیدکننده به عنوان معاون جرم و تهدیدشونده به عنوان مباشر و فاعل مورد تعقیب خواهد بود.عنصر قانونی

عنصر قانونی جرم تهدید و اخاذی، ماده 669 قانون مجازات اسلامی است که به موجب آن «هر کس دیگری را به هر نحو به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.»

تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی یا افشای سری نسبت به خود یا بستگان، در ماده 669 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، از موضوعات تهدید تلقی شده است. به عنوان مثال، شخصی دیگری را به کور کردن چشم یا به شکستن دندان تهدید می‌کند که این موارد مشمول تهدید به ضررهای نفسی است. در مورد ضرر شرفی نیز هر موردی که بتوان آن را به شرافت، آبرو، عرض و ناموس شخص یا بستگانش مربوط کرد، تهدید به آن تهدید به ضرر شرافت است.

افشای سر

اسرار شامل اموری است که برای افراد از درجه‌ای از اهمیت برخوردار است که در مقام اخفای آن بر می‌آیند و پنهان ماندنش حائز اهمیت است و حتی افراد حاضرند بهای زیادی برای فاش نشدن آن بپردازند.

در مورد اینکه چه اموری برای چه کسانی سر محسوب می‌شود، ملاک عرف است اما به طور کلی باید گفت اموری که از افشای آن ضرری اعم از مادی و معنوی متوجه شخص نمی‌شود، نمی‌تواند در محدوده امر قرار گیرد و تهدید به افشای آن جرم محسوب شود.ضرر مالی

تهدید به اضرار مالی نیز چه نسبت به خود شخص باشد و چه بستگان وی، تحت شمول ماده 669 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی قرار می‌گیرد. در این صورت نیز تهدیدکننده قابل مجازات با این ماده است؛ حال فرقی نمی‌کند وجه یا مال یا چیزی مطالبه کرده باشد یا خیر.

به عنوان مثال، اگر کس دیگری را تهدید کند که اتومبیل پدرش را سرقت خواهد کرد یا منزل برادرش را آتش می‌زند، با جمع شرایط تهدید واقع شده است. «وسیله» در ماده 669 بی‌تاثیر است و این معنا از کلمه «به هر نحو» استفاده می‌شود اما نکته‌ای که حقوقدانان آن را مورد بحث قرار داده‌اند، ماده 617 قانون مجازات اسلامی است که به موجب آن «هر کسی به وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت‌نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از 6 ماه تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد»

در این ماده، وسیله یعنی اسلحه که اعم است از چاقو و هر نوع سلاح سرد و گرم دیگر، شرط محقق شدن جرم است و فرد اسلحه را وسیله جرم قرار می‌دهد. بنا به اعتقاد برخی از حقوقدانان این ماده مخصص ماده 669 است و در زمانی که مرتکب تهدید از سلاح استفاده می‌کند، از شمول ماده 669 خارج و با جمع سایر شرایط، عملش با ماده 617 منطبق است. لازم به ذکر است که تهدید در ماده 669 حصری و محدود به مواردی است که در ماده قید شده است و شامل تهدید به قتل، ضررهای نفسی، شرفی، مالی و افشای سر نسبت به خود شخص یا بستگان به هر نحو به جز از طریق اسلحه است اما در ماده 617 قانونگذار هر گونه تهدیدی که به وسیله سلاح انجام می‌پذیرد را مستوجب مجازات دانسته و محدود به نوع خاص از تهدید نیست.لازم است که تهدید با ارتکاب اعمال غیرقانونی محقق شود.

در این موضوع تردیدی وجود ندارد که تهدید باید نسبت به فرد تهدیدشونده موثر بوده و تهدیدکننده نیز توان انجام آن را داشته باشد و موقعیت طرفین جرم نیز در نظر گرفته شود. اما پرسشی که مطرح می‌شود، این است که آیا هر تهدیدی جرم و مستوجب مجازات است؟ پاسخ این پرسش، قطعا منفی بوده و هر تهدیدی مجرمانه نیست؛ چنانکه اگر شخصی دیگری را تهدید کند که اگر به مزاحمت‌های خود ادامه دهد، ضمن ارائه مدارک و صداهای ضبط شده‌اش به مراجع قضایی از وی شکایت خواهد کرد یا متهمی که با اقدامات مرجع انتظامی یا قضایی، احساس کند که حقوقش در معرض تضییع است و به همین دلیل بگوید که به مراجع ذی‌ربط شکایت خواهد کرد، چنین امری تهدید کیفری و مستوجب مجازات نیست.

تهدید به اضرار مالی نیز چه نسبت به خود شخص باشد و چه بستگان وی، تحت شمول ماده 669 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی قرار می‌گیرد؛ در این صورت نیز تهدیدکننده قابل مجازات با این ماده است؛ حال فرقی نمی‌کند که وجه یا مال یا چیزی مطالبه کرده باشد یا خیر.وضوح تهدید

تهدید شخص لازم است واضح باشد؛ یعنی تهدیدکننده به وضوح تهدیدشونده را به قتل، ضررهای مادی، معنوی، شرفی و افشای سر خود یا بستگانش تهدید کند؛ به نحوی که قاضی از الفاظ به کار رفته یا حرکات انجام‌شده بتواند تهدید صورت‌گرفته را به راحتی احساس کند؛ البته عرف و اوضاع و احوال نیز در قضاوت امر کاملاً موثرند اما در موارد تردید یا ابهام نمی‌توان کسی را مورد مجازات قرار داد، مثلاً اگر شخصی به دیگری بگوید «حسابت را می‌رسم» یا «کاری می‌کنم که مرغان هوا به حالت گریه کنند» یا «اشکت را در می‌آورم» در این تهدید که ابهام وجود دارد و اشاره دقیقی به ضررهای نفسی، شرافتی و… در آن نشده است، نمی‌توان تفسیر موسع کرد و حکم به محکومیت مرتکب داد.از طرف دیگر لازم نیست اعمال مورد نظر به طور کامل اعلام شود و اشاره و استعاره‌ای که رافع ابهام و تردید باشد، به نحوی که مخاطب نوعی به وضوح معنای آن را دریابد، کفایت می‌کند.مجازات مرتکب

در مورد مجازات مرتکب تهدید، پس از اثبات جرم و جمع شدن شرایط ماده 669 قانون به قاضی حق انتخاب حبس از دو ماه تا دو سال یا شلاق تا 74 ضربه را داده است که دادگاه با توجه به اوضاع و احوال قضیه و شخصیت طرفین مبادرت به صدور رای در خصوص متهم می‌کند.جرم موضوع ماده 669 نیز مانند ماده 668 از جرائم حق‌الناس است که جز با شکایت شاکی خصوصی آغاز نمی‌شود و در صورت رضایت و اعلام گذشت شاکی، دادگاه می‌تواند در مجازات مرتکب تخفیف داده و با رعایت موازین شرعی از تعقیب مجرم صرف نظر کند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

برای مشاوره مجازات جرم تهدید

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ………. تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

 

 

حكم تهديد با چاقو

تهدید یعنی که کسی یک نفر دیگر را به اینکه نسبت به او یک عمل بد و نامشروع انجام دهد ، بترساند . این عمل بد و نامشروع می تواند ترساندن از به قتل رساندن ، آسیب جسمی زدن ، بردن آبرو و مواردی از این دست است که باعث می شود فرد بترسد و دچار رعب و وحشت شود . در مقاله تهدید چیست به طور مفصل به این جرم پرداخته شد و اینکه در چه شرایطی جرم تهدید محقق می شود را توضیح دادیم . قانون گذار نسبت به این جرم و تاثیر آن بر جامعه واکنش نشان داده است و برای مرتکب آن مجازات در نظر گرفته شده است . از این رو در این مقاله به بررسی مجازات جرم تهدید و مجازات تهدید همراه با اجبار می پردازیم . 

در صورتی که تمام شرایط تحقق جرم تهدید به وقوع بپیوندد و جرم تهدید شکل بگیرد به گونه ای که قابلیت اثبات داشته باشد ، قانون گذار مجازات را به او بار خواهد کرد . مجازات جرم تهدید در ماده 669 قانون مجازات اسلامی مشخص شده است . طبق این ماده ” هرگاه کسی دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید ، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده یا ننموده باشد ، به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد . ”
بنا بر این ماده مجازات جرم تهدید یا از 1 تا 74 ضربه شلاق خواهد بود و یا دو ماه تا دو سال حبس . ” یا ” در این ماده یعنی یکی از این دو مجازات اعمال خواهد شد که قاضی با توجه به اوضاع و احوال و شخصیت مجرم ، یکی را در نظر خواهد گرفت .

 

 

تا اینجا دانستیم که مجازات تهدید چیست ؛ حال اگر کسی با جبر ، قهر یا با اکراه و تهدید دیگری را ملزم به دادن نوشته یا سند یا امضا و یا مهر نماید و یا سندی و نوشته ای که متعلق به او یا سپرده به او می باشد را از وی بگیرد به حبس از سه ماه تا دو سال و یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد . 
این موضوع حکم ماده 668 قانون مجازات اسلامی است که جرم تهدید به گرفتن سند یا امضا آن به زور و اجبار را به طور جداگانه مد نظر قرار داده است که در مقاله تهدید در گرفتن سند به آن پرداخته ایم . 
مجازات این جرم با مجازات خود جرم تهدید تنها در یک ماه حبسِ بیشتر تفاوت دارد ، وگرنه هر دو در یک درجه مجازات تعزیری قرار دارند . 

برای مطالعه بیشتر در خصوص جرم تهدید در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . 

 

 

برای مشاوره مجازات جرم تهدید

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ………. تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل


سایت مشاوره حقوقی دینا یک سایت تخصصی مشاوره در زمینه مسائل حقوقی خانواده ، معاملات ، ارث ، تجارت و شرکت ها است که اقدام به تولید محتوای حقوقی برای جمعیت بالای متقاضیان در ایران می کند .

شکایت قدرت نمائی با چاقو

حمل چاقو به عنوان یک وسیله دفاعی کار بسیار نادرست و اشتباهی است که ارتکاب جرح عمدی و قتل عمدی را به صورت بالقوه در خود دارد و می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. تسلط به مسایل روانی و افزایش توانایی خود در کنترل خشم به مراتب تاثیرگذارتر از استفاده از چاقو برای دفاع از خود است.(شکایت قدرت نمائی با چاقو)

ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) :
هرکس به وسیله چاقو و یا هرنوع اسلحه دیگر تظاهر یاقدرت نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یاتهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق‌محارب نباشد به حبس از شش ماه تا دو سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.(شکایت قدرت نمائی با چاقو)

 

حكم تهديد با چاقو

رياست محترم دادسراي شهرستان عمومی“نام شهرستان محل وقوع بزه يا محل اقامت یااختفاء متهم”

با سلام احتراماً به استحضار مي‌رساند:

در تاريخ       آقاي/آقايان – خانم/خانم‌ها       فرزند       به نشاني       با اقدامات “ذکر اقدامات انجام شده برای قدرت نمایی ” به وسیلة چاقو/اسلحه وتظاهر به قدرت نمایی مبادرت به مزاحمت /اخاذی/تهدید نموده اند. فلذا با عنايت به ادلة اينجانب كه عبارت از استشهاديه/ و يا شهادت شهود مي‌باشد ،تعقيب و مجازات نامبرده/نامبردگان به اتهام فوق الذكر به استناد ماده ۶۱۷  قانون مجازات اسلامي مورد استدعاست.(شکایت قدرت نمائی با چاقو)

ضمناً نشاني اينجانب عبارت از                         مي‌باشد.(شکایت قدرت نمائی با چاقو)

با تشكر و سپاس فراوان

نام و نام خانوادگي شاكي

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید .

 


قبول وکالت و مشاور حقوقی

جهت ارائه مشاوره و اخذ وکالت در خصوص پرونده شما با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.


448 73 23 0933

موسسه حقوقی (گروه وکلای دادشید)
اصفهان – خیابان بزرگمهر – نبش خیابان سپهبد قرنی – ساختمان میلاد نور – طبقه چهارم – واحد 403
تلفن : 35271344-031
همراه : 448 73 23 0933

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: در کل کشور 650 هزار طرح اشتغال در جریان داریم که اگر هرکدام از خانوارها به حداقل دستمزد دست پیدا کنند، خودکفا شده و از حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)  خارج می شوند که در همین راستا نیز سال گذشته 37 هزار خانواده خروجی از کمیته امداد داشتیم که به خوداتکایی و خواشتغالی رسیده بودند.

نماینده
ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به
اینکه نمادهای مذهبی با انسان حرف می زند؛ گفت: معدل ما در ظاهر…

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مسئولین استانی و معاونین و مشاروان خود اعلام کرد: انتظار داریم حداکثر
تشویقات و تخفیفات…

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر 2 روزه به جنوب استان کرمان، از معادن شهرستان فاریاب بازدید کرد. به گزارش ایسنا منطقه کویر، …

معاون سازمان انرژی های تجدیدپذیر ایران بیان کرد: برای سال جاری با توجه به افزایش قیمت ها، تعدیل نرخ ها کمی مسائل را جبران می کند اما باید مصوبه ای برای افزایش نرخ داشت و اصلاحیه ای در قیمت ها تهیه شده که به زودی به وزیر نیرو ارائه خواهیم کرد تا بتوانیم درصدی به نرخ های خرید برق نیروگاه های خورشیدی اضافه کنیم.حكم تهديد با چاقو

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با بیان اینکه در مجموع 720 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 5 کیلو وات را در استان کرمان وارد مدار کرده ایم که ماهانه نزدیک به 650 میلیون تومان برق به دولت می فروشند تصریح کرد: نگاه کمیته امداد، توانمندسازی و اشتغال است و برای سال جاری برنامه ریزی احداث یک هزار نیروگاه جدید در استان را داریم.

استاندار کرمان گفت: از یک هزار و 600 واحد تولیدی استان کرمان 25 درصد غیرفعال است و 35 درصد واحدها نیز نیمه راکد بوده به طوری که این سرمایه گذاری‌های بلا استفاده مانده و منطقی است به جای سرمایه گذاری جدید، این موارد را فعال کنیم که در زمان کوتاه تری اشتغال ایجاد می کند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه امروز از ضروری ترین نیازهای ملی نیاز به امنیت و تحقق آرامش اجتماعی برای مردم است، تأکید کرد: اصرار داریم از ظرفیت های مردمی به خصوص خیران در ایجاد امنیت استفاده کنیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: در صورتی که مشترکان و به ویژه مشترکان بزرگ کشاورزی، صنعتی و اداری، ایستگاه های سی ان جی و مشترکان دارای مولد به روش های مختلف اگر همکاری کرد و مشترکان خانگی نیز در ساعات اوج بار(12 ظهر تا 16 و 20 و 30 دقیقه تا 23) رعایت کرده و مصرف غیرضرور نداشته باشند، کمبود برق در مجموعه استان نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد: احتمال تغییر مسیر توده‌ها‌ی ملخ به دلیل گرمی هوا و حرکت به سمت مناطق شمالی استان وجود دارد، لذا از سازمان جهاد کشاورزی شمال می خواهیم تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

استاندار کرمان گفت: با توجه به پیش‌بینی ورود دسته‌های جدید ملخ صحرایی به کشور، مبارزه در سطح شهرستان جنوبی استان استمرار دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به رضایت مجموعه استانداری از عملکرد «حبیب الله خنجری» و رویکرد استاندار کرمان برای حفظ فرمانداران کوشا و فعال تصریح کرد: تغییرات در فرمانداران عمدتا به دلیل خواست خود آن ها برای تغییر و یا استفاده از توانایی فرمانداران در چارچوب اصل چرخش مدیران بوده است و به هیچ وجه این تغییرات ریشه و جنبه سیاسی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر کرمان اظهار کرد: در مجموع 450 کیلومتر از این پروژه اجرا شده، یک تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده و یک تصفیه خانه نیز در مراحل پایانی کار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: با ورود بخش خصوصی به پروژه فاضلاب شهر کرمان، موقعیت مناسبی برای اتمام پروژه فراهم شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از آمادگی این نهاد برای همکاری در حفاظت از آثار تاریخی و محوطه های باستانی استان کرمان خبر داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه در سال جاری نیز 46 پروژه مستمر مرتبط با اقتصاد مقاومتی داریم، ادامه داد: 133 پروژه اقتصاد مقاومتی از سال گذشته منتقل شده و 72 پروژه جدید نیز در این راستا تعریف شده است.

چشم انداز اقتصاد ایران در 9 ماه باقی مانده سال ۹۸ چگونه خواهد بود؟ آیا این روند نزولی قیمت ها در بازار طلا، ارز و خودرو ادامه پیدا کرده و قرار است مردم ایران سالی بهتری از سال ۹۷ را تجربه کنند؟ آیا چشم انداز مثبتی وجود دارد؟ این پرسش‌های مهمی است که این روز‌ها ذهن مردم را پر کرده است.

چالش های صنایع دستی استان و راهکارهای رفع آنها در نشست کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق کرمان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و با حضور فعالان این حوزه بررسی شد.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان هشدار احتمال وقوع توفان شن در محورهای مواصلاتی کرمان سیستان و بلوچستان داد و گفت: امروز وقوع توفان شن در محور شهداد – نهبندان خواهیم داشت لذا رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: تا خرید 20 سکه، مشمول دریافت مالیات نیستند اما برای خرید 20 تا 60 سکه به ازای هر سکه باید 150 هزار تومان مالیات بپردازند، از 60 تا 100 سکه به ازای هر سکه 200 هزار تومان و از 100 تا 200 سکه به ازای هر سکه 250 هزار تومان مالیات باید بپردازند و برای خرید بیش از 200 سکه باید پرونده مالیاتی تشکیل می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان به میزان اعتبارات هزینه شده در سطح استان برای مبارزه با ملخ صحرایی اشاره
و خاطرنشان کرد: حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار استانی و حدود 2
میلیارد تومان اعتبارات ملی تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان هزینه شده
است.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، تهدید به معنای ترساندن و بیم دادن بوده و عبارت است از واداشتن دیگری به ارتکاب جرم یا گرفتن مال؛ چندان که ترس از عاقبت فعل یا ترک فعل مذکور، فاعل را مطیع تهدیدکننده کرده باشد.جرم تهدید از جمله جرایمی است که بزهکاران برای رسیدن به مقاصد خود به آن متوسل می‌شوند و تمام قوانین کیفری دنیا از جمله قانون مجازات اسلامی ایران، آن را جرم دانسته است.

تهدید باید ناظر به موضوعی معین باشد و در این امر، واقعی یا غیر واقعی بودن تهدید بی‌تاثیر است اما هدف مرتکب از تهدید، لزوما باید تحصیل منفعت نامشروع باشد همچنین نوع وسیله تهدید اعم از کتبی، شفاهی، علنی یا غیرعلنی بودن آن در وقوع جرم مطرح نیست.

بنابراین باید تاکید کرد که نوع تهدید مطرح نیست بلکه باید بیم اضطراب ناشی از تهدید در مباشر جرم، او را مصمم به ارتکاب جرم کند؛ لذا تهدید به ایراد صدمات بدنی از ناحیه شخصی معلول به فردی نیرومند به منظور وادار ساختن فرد مزبور به ارتکاب سرقت نمی‌تواند از مصادیق تهدید باشد؛ زیرا معمولاً چنین تهدیدی قادر به ایجاد بیم در فرد نیرومند نیست تا او را مصمم به ارتکاب سرقت کند.

به طور کلی وجود تهدید مؤثر، امری نسبی است و تحقق آن منوط به اوضاع و شرایط تهدیدکننده و تهدیدشونده دارد. بنابراین مجرد خوف از کسی یا چیزی تهدید به شمار نمی‌آید بلکه بیم و ترس فاعل باید از عمل تهدیدآمیز معاون ناشی شده باشد. به این ترتیب احراز تهدید، امری موضوعی و موکول به تشخیص قاضی است.

نکته‌ای باید به آن توجه داشت این است ‌که تهدید نسبت به آینده است؛ نه گذشته؛ و اینکه در تهدید، فاعل برخلاف میل باطنی خود دست به اقدام عمل مجرمانه می‌زند اما اراده هیچ گاه از او سلب نشده است.حكم تهديد با چاقو

این در حالی است که گاهی اوقات، علاوه بر اینکه تهدیدشونده راضی به انجام فعل مورد نظر تهدیدکننده نیست، از او سلب اراده نیز می‌شود که در این صورت هیچ مسئولیتی متوجه فاعل و مباشر جرم نخواهد بود و مسئول، اجبارکننده خواهد بود. برخلاف تهدید مورد بحث که تهدیدکننده به عنوان معاون جرم و تهدیدشونده به عنوان مباشر و فاعل مورد تعقیب خواهد بود.عنصر قانونی

عنصر قانونی جرم تهدید و اخاذی، ماده 669 قانون مجازات اسلامی است که به موجب آن «هر کس دیگری را به هر نحو به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.»

تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی یا افشای سری نسبت به خود یا بستگان، در ماده 669 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، از موضوعات تهدید تلقی شده است. به عنوان مثال، شخصی دیگری را به کور کردن چشم یا به شکستن دندان تهدید می‌کند که این موارد مشمول تهدید به ضررهای نفسی است. در مورد ضرر شرفی نیز هر موردی که بتوان آن را به شرافت، آبرو، عرض و ناموس شخص یا بستگانش مربوط کرد، تهدید به آن تهدید به ضرر شرافت است.

افشای سر

اسرار شامل اموری است که برای افراد از درجه‌ای از اهمیت برخوردار است که در مقام اخفای آن بر می‌آیند و پنهان ماندنش حائز اهمیت است و حتی افراد حاضرند بهای زیادی برای فاش نشدن آن بپردازند.

در مورد اینکه چه اموری برای چه کسانی سر محسوب می‌شود، ملاک عرف است اما به طور کلی باید گفت اموری که از افشای آن ضرری اعم از مادی و معنوی متوجه شخص نمی‌شود، نمی‌تواند در محدوده امر قرار گیرد و تهدید به افشای آن جرم محسوب شود.ضرر مالی

تهدید به اضرار مالی نیز چه نسبت به خود شخص باشد و چه بستگان وی، تحت شمول ماده 669 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی قرار می‌گیرد. در این صورت نیز تهدیدکننده قابل مجازات با این ماده است؛ حال فرقی نمی‌کند وجه یا مال یا چیزی مطالبه کرده باشد یا خیر.

به عنوان مثال، اگر کس دیگری را تهدید کند که اتومبیل پدرش را سرقت خواهد کرد یا منزل برادرش را آتش می‌زند، با جمع شرایط تهدید واقع شده است. «وسیله» در ماده 669 بی‌تاثیر است و این معنا از کلمه «به هر نحو» استفاده می‌شود اما نکته‌ای که حقوقدانان آن را مورد بحث قرار داده‌اند، ماده 617 قانون مجازات اسلامی است که به موجب آن «هر کسی به وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت‌نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از 6 ماه تا دو سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد»

در این ماده، وسیله یعنی اسلحه که اعم است از چاقو و هر نوع سلاح سرد و گرم دیگر، شرط محقق شدن جرم است و فرد اسلحه را وسیله جرم قرار می‌دهد. بنا به اعتقاد برخی از حقوقدانان این ماده مخصص ماده 669 است و در زمانی که مرتکب تهدید از سلاح استفاده می‌کند، از شمول ماده 669 خارج و با جمع سایر شرایط، عملش با ماده 617 منطبق است. لازم به ذکر است که تهدید در ماده 669 حصری و محدود به مواردی است که در ماده قید شده است و شامل تهدید به قتل، ضررهای نفسی، شرفی، مالی و افشای سر نسبت به خود شخص یا بستگان به هر نحو به جز از طریق اسلحه است اما در ماده 617 قانونگذار هر گونه تهدیدی که به وسیله سلاح انجام می‌پذیرد را مستوجب مجازات دانسته و محدود به نوع خاص از تهدید نیست.لازم است که تهدید با ارتکاب اعمال غیرقانونی محقق شود.

در این موضوع تردیدی وجود ندارد که تهدید باید نسبت به فرد تهدیدشونده موثر بوده و تهدیدکننده نیز توان انجام آن را داشته باشد و موقعیت طرفین جرم نیز در نظر گرفته شود. اما پرسشی که مطرح می‌شود، این است که آیا هر تهدیدی جرم و مستوجب مجازات است؟ پاسخ این پرسش، قطعا منفی بوده و هر تهدیدی مجرمانه نیست؛ چنانکه اگر شخصی دیگری را تهدید کند که اگر به مزاحمت‌های خود ادامه دهد، ضمن ارائه مدارک و صداهای ضبط شده‌اش به مراجع قضایی از وی شکایت خواهد کرد یا متهمی که با اقدامات مرجع انتظامی یا قضایی، احساس کند که حقوقش در معرض تضییع است و به همین دلیل بگوید که به مراجع ذی‌ربط شکایت خواهد کرد، چنین امری تهدید کیفری و مستوجب مجازات نیست.

تهدید به اضرار مالی نیز چه نسبت به خود شخص باشد و چه بستگان وی، تحت شمول ماده 669 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی قرار می‌گیرد؛ در این صورت نیز تهدیدکننده قابل مجازات با این ماده است؛ حال فرقی نمی‌کند که وجه یا مال یا چیزی مطالبه کرده باشد یا خیر.وضوح تهدید

تهدید شخص لازم است واضح باشد؛ یعنی تهدیدکننده به وضوح تهدیدشونده را به قتل، ضررهای مادی، معنوی، شرفی و افشای سر خود یا بستگانش تهدید کند؛ به نحوی که قاضی از الفاظ به کار رفته یا حرکات انجام‌شده بتواند تهدید صورت‌گرفته را به راحتی احساس کند؛ البته عرف و اوضاع و احوال نیز در قضاوت امر کاملاً موثرند اما در موارد تردید یا ابهام نمی‌توان کسی را مورد مجازات قرار داد، مثلاً اگر شخصی به دیگری بگوید «حسابت را می‌رسم» یا «کاری می‌کنم که مرغان هوا به حالت گریه کنند» یا «اشکت را در می‌آورم» در این تهدید که ابهام وجود دارد و اشاره دقیقی به ضررهای نفسی، شرافتی و… در آن نشده است، نمی‌توان تفسیر موسع کرد و حکم به محکومیت مرتکب داد.از طرف دیگر لازم نیست اعمال مورد نظر به طور کامل اعلام شود و اشاره و استعاره‌ای که رافع ابهام و تردید باشد، به نحوی که مخاطب نوعی به وضوح معنای آن را دریابد، کفایت می‌کند.مجازات مرتکب

در مورد مجازات مرتکب تهدید، پس از اثبات جرم و جمع شدن شرایط ماده 669 قانون به قاضی حق انتخاب حبس از دو ماه تا دو سال یا شلاق تا 74 ضربه را داده است که دادگاه با توجه به اوضاع و احوال قضیه و شخصیت طرفین مبادرت به صدور رای در خصوص متهم می‌کند.جرم موضوع ماده 669 نیز مانند ماده 668 از جرائم حق‌الناس است که جز با شکایت شاکی خصوصی آغاز نمی‌شود و در صورت رضایت و اعلام گذشت شاکی، دادگاه می‌تواند در مجازات مرتکب تخفیف داده و با رعایت موازین شرعی از تعقیب مجرم صرف نظر کند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

حكم تهديد با چاقو
حكم تهديد با چاقو
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *