جلوگیری طبیعی و احتمال بارداری

جلوگیری طبیعی و احتمال بارداری
جلوگیری طبیعی و احتمال بارداری

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

جلوگیری از بارداری بدون استفاده از کاندوم راه هایی گوناگونی دارد. شما می توانید با دکتر خانوادگی خود در این مورد مشورت کنید و برای انتخاب داروهای مختلف، نسخه دریافت کنید  و یا می توانید روش طبیعی را انتخاب کنید. البته این را هم در نظر بگیرید که کاندوم فوائدی هم غیر از باردار نشدن به دنبال دارد، جلوگیری از بیماری های STIs (انتقال عفونت به صورت جنسی). همچنین تنها راهی که ۱۰۰% تضمین می کند که باردار نشوید پرهیز از رابطه جنسی است. تمام روشهای مهم دیگر هم احتمال حاملگی را کاهش می دهند، اما برای جلوگیری از حاملگی هیچ تضمینی وجود ندارد.

روش اول
از داروها برای جلوگیری از بارداری بدون کاندوم استفاده کنید

۱ قرصهای هورمونی ضد بارداری مصرف کنید.

اگر شما خانمی هستید که می خواهید بدون کاندوم از حاملگی جلوگیری کنید، یکی از معمولترین گزینه های آن مصرف قرص ضد بارداری است. نام این قرصها نزد دکتر خانوادگی شما موجود است، این قرص ها مرکب از ترکیب استروژن و پروژسترون ویا تنها پروژسترون هستند. شما به طور معمول روزی یک عدد تا ۲۱ روز مصرف می کنید و ۷ روز را با قرص قند همراه می کنید (در این مدت بدن شما خون ریزی ندارد).

جلوگیری طبیعی و احتمال بارداری

۲ یک IUD (دستگاه داخل رحمی) داخل داشته باشد.

IUD یک دستگاه کوچک طرحی شده به شکل T است که در امتداد داخل مهبل به سوی رحم شما قرار می گیرد ( که تا چند سال آینده در آنجا قرار می گیرد و حکم عملکرد همان قرص کنترل تولد را دارد). آنها بیش از ۹۹% برای جلوگیری از بارداری مؤثر هستند.

 ۳از گزینه های داروهای هورمونی ضد بارداری دیگر استفاده کنید.

داروهای هرمونی دیگر مانند حلقه مهبل vaginal ring، تزریقات دپو پروورا Depo-Provera ، و چسب های ضد بارداری contraceptive patches. آنها با نسخه دکتر خانوادگی شما موجود هستند.

۴ گزینه کشتن منی را انتخاب کنید.

اسپرم کش ها Spermicide ژل یا کف هایی هستند که داخل مهبل قرار گرفته و به صورت تله می شوند سپس با یک فعالیت شیمیایی، سمی به سوی اسپرم می رود و (منی) را می کشد. این محصول را می توان از داروخانه محلتان تهیه کنید. در صد ناموفق شدن این عمل در حدود ۲۲% است.

۵ انتخاب دیگر عقیم کردن است.

یکی از مطمئن ترین راهایی که برای جلوگیری از بارداری هم برای زن و هم برای مرد (و یا هر دو) وجود دارد عقیم شدن است. گرچه دانستن این مهم است که این روش همیشگی است. این عمل نباید انجام شود مگر اینکه شما کاملا مطمئن باشید که در آینده فرزندی از طرف خود نمی خواهید.

روش دوم
استفاده از روش های طبیعی برای کاهش خطر احتمال بارداری

۱ روش عقب نشینی را امتحان کنید.

یکی از راه های کاهش احتمال بارداری بدون استفاده از کاندوم این است که از روش عقب نشینی استفاده کنید. این روش بدین صورت است که مرد قبل از انزال آلت خود را بیرون می آورد، در نتیجه منی دیگر شانس وارد شدن در مهبل زن را ندارد که منجر به بارداری شود.

۲ از روش تقویم استفاده کنید.

به طور مکانیکی، تنها چند روز از ماه زن در واقع می تواند باردار شود. بیشتر زنان چرخه ۲۸ روزه را دارند، که از روز اول این دوره شروع می شود. به طور متوسط، کار تخمدان در روز ۱۴ ظاهر می شود، اما یک زن می تواند چند روز قبل و بعد از آن بارور شود.

۳ پیگیری باروری خود را با استفاده از نشانگرهای فیزیولوژیکی انجام دهید.

یکی از راه های پیشگیری باروری، استفاده از نشانگرهای فیزیو لوژیکی مانند اندازه گیری دمای پایه بدن، و/یا مشاهده ترشحات مخاط دهانه رحم، برای کمک به تشخیص روز های خاص زمانی که باروری زن به اوج خود می رسد. شما در آن زمان هایی که باروری زن بالا است می توانید از سکس صرف نظر کنید.

۴ این را بدانید که در روش های طبیعی همچنان احتمال خطر باردار شدن وجود دارد.

هر دو روش عقب نشینی کردن و تقویم به طور اساسی کمتر از روش های پزشکی برای جلوگیری از بارداری تأثیر گذار هستند. این بسیار مهم است که اگر چنانچه شما دنبال راهی هستید که از بارداری جلوگیری شود به این روش ها اعتماد نکنید. به این دلیل:

روش سوم
درک ارزش افزوده با استفاده از کاندوم

۱ این را در نظر بگیرید که با استفاده از کاندوم خطر ابتلا به بیماریهای STI کاهش می یابد.

قبل از این که تصمیم بگیرید مطلبی را باید بدانید و آن ارجح  بودن استفاده کاندوم است، این مسئله حائض اهمیت است که کاندوم می تواند هم در کاهش بیماری های STI و هم در جلوگیری از بارداری به خوبی مؤثر باشد. حتی اگر شما از وسایل جلوگیری از بارداری دیگری استفاده می کنید، مانند استفاده از روشهای هورمونی ضد بارداری، دیگر روش ها برای جلوگیری از بیماری های STI (انتقال عفونت به طور جنسی) کاری انجام نمی دهند. در نتیجه کاندوم برای تمرین سکس سالم بسیار با صرفه است.

۲ اگر کاملا به شریک جنسی خود اعتماد ندارید از کاندوم استفاده کنید.

اگر شما در یک رابطه تک همسری بلند مدت متعهد هستید، شما می دانید که شریک شما  به طور مداوم از ضد بارداری های مختلف مانند قرص و یا استفاده از IUD استفاده می کند از آنجایی که شما یک رابطه قابل اعتماد را جلو بردید و احتمالا در باره بهترین استراتژی ضد بارداری باهم مشورت کردید. گرچه اگر شما یک شریک جنسی تازه پیدا کرده اید به طوری که هنوز به اندازه کافی از او شناخت پیدا نکرده اید که کاملا به او اعتماد داشته باشید، این حائض اهمیت است که بدانید کاندوم می تواند یکی از قابل اعتماد ترین روش های جلوگیری از بارداری باشد.

۳ اگر کاندوم شما پاره شده و یا در عملکرد آن اختلال ایجاد شده باشد دنبال راه حل های اورژانسی جلوگیری از بارداری باشید.

کاندوم ها ۸۲% برای جلوگیری از آبستن مؤثرند. اگرچه کاندوم شما در حین سکس پاره شد، این مهم است که شما سریعا به دنبال فرم اورژانسی جلوگیری از بارداری باشید.

۴ از کاندوم برای پشتیبانی از بارداری های غیر قابل پیش بینی استفاده کنید.

جلوگیری طبیعی و احتمال بارداری

از آنجایی که هر روشی مقداری درصد ناموفقی هم دارد، روش زیرکانه این است که از ترکیب چند روش بهرمند شوید، به عنوان مثال هم استفاده از کاندوم و هم قرص ضد بارداری در مواقعی که شما نیت بچه دار شدن را ندارید، توصیه می شود. بهتر است که از حامله شدن  احتیاط کنید ، در این صورت باید منتظر عواقب آن باشید.

گزینه ۴ باید راحت‌ترینش باشه

با سلام شرمنده من هفته ای یک بار سکس دارم چطور از قرص ld استفاده کنم چه موقعی مصرف کنم هر روز از قرص بخورم یا اینکه قبل یکس و بعد سکس هنون روز مصرف کافی هست؟

با سلام .هر بسته حاوی ۲۱ قرص می باشد. اولین قرص را از روز سوم تا پنجم پریود آغاز نمایید. در صورت اتمام خونریزی و یا ادامه خونریزی، در هر دو حال روزانه یک قرص مصرف کنید، تا بسته قرص تمام شود. بهتر است قرص را پس از شام و پیش از خواب میل نمایید تا عوارض گوارشی ایجاد نکند. پس از اتمام بسته قرص، هفت روز کامل قرص نخورید و در روز هشتم بسته بعدی را بدون توجه به روز شروع قاعدگی آغاز نمایید.

با درود و‌عرض ادب
تقریبا روزی یک تا دو بار سکس دارم میخوام بدونم برای خودم و خانومم ضرری نداره

با سلام،خیر مشکلی ندارد

خدا برکتت بده ایشالا عجب کمری داری تو

سلام .ببخشید ما دوساله روش جلوگیری طبیعی رو انجام میدیم و من ۲۳ سالمه و شوهرم ۳۱ سالشه.ایا احتمال ناباروری وجود داره ؟؟ چون شنیدم در جلوگیری طبیعی باعث ضعیف شدن مرد میشود

سلام میشه دقیقا بفرمایید چه تاریخی تخمک آزاد میشود؟یعنی بعد از قائدگی میشود رابطه ی بدون جلوگیری داشت؟

با سلام. ۱- روز چهاردهم برای خانوم هایی که سیکل بیست و هشت روزه دارند روز تخمک گذاری است.و اگر نزدیک به زمان تخمک گذاری رابطه داشته باشید شانس باردار شدن بیشتری دارید.
۲- خیر در هر صورت باید از یک روش پیشگیری مطمئن استفاده کنید

سلام بعد از یک بار نزدیکی چطور از قرص ال دی استفاده کنم ؟حتما باید ۲۱عدد قرص بخورم؟

با سلام برای جلوگیری اورژانسی باید ۴عدد قرص ال دی یک جا در اولین فرصت و چهار عدد دوازده ساعت بعد یکجا مصرف کنید
لازم به ذکر است که در برخی کشورها استفاده از دو عدد قرص اچ دی در اولین فرصت و دو عدد دوازده ساعت بعد استفاده می شود که به دلیل داشتن دوز هورمون بالا و عوارض کمتر توصیه می شود.

سلام
ایا ممکن است که در شب زفاف باردار شویم؟

با سلام. بله. هر زمان که بدون کاندوم و پیشگیری رابطه جنسی داشته باشید باردار خواهید شد

سلام من دیروز بعداز ۲۴ساعت دخول قرص اورژانسی خوردم ولی امروز نزدیکی داشتیم فکر کردیم امن هست منی داخل ریخته شد… آیا امکان باروری هست؟ باید دوباره قرص بخورم؟ از اتمام پریود قبلیم ۴روز میگذره ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام. هر قرص لونژیل تنها برای یک اتفاق اورژانسی است. لطفا در اولین فرصت به یک پزشک مراجعه کنید

با سلام
بعد از مقاربت و بدون راه های پیش گیری ، چه روش اورژانسی استفاده کنم ؟ و بعد از چه مدتی تاثیر داره ؟
منتظر جوابتون هستم اگه سریع تر لطف کنید

با سلام. از قرص لونژیل یک و نیم استفاده کنید. و این قرص تنها تا سه روز پس از مقاربت می تواند از بارداری جلوگیری کند.

برایه جلوگیری اورژانسی چه قرص هایی ب چه صورت باید مصرف بشه

با سلام. مقاله طریقه مصرف انواع قرص ضد بارداری به شما کمک خواهد کرد.

همسر طی دوماه پیش یک ماه پریود نشد ولی ماه پریود شده اشکال از چیه ممنون میشم پاسخ بدین

با سلام. احتمالا این اتفاق چیز غیرطبیعی نیست اما حتما به دیدن یک پزشک بروید

سلام منو همسرم هردو از کاندوم بدمون میاد و از هیچ قرص ضدبارداری هم استفاده نمیکنم فقط روش عقب نشینی میخواستم بدونم امکان بارداری با منی قبل انزال وجود داره اخه شوهرم همیشه میترسه

با سلام. بله. بسیار زیاد هم وجود دارد. تحت هر شرایطی از کاندوم استفاده کنید

با سلام من در سه هفته ۳تا قرص اورژاتس مصرف کردم درد در قسمت پهلوهام زیاده ایا امکان داره باردار باشم چه علایمی داره بارداری

با سلام.شما با انجام این کار ضرر های بی شماری به بدن خود وارد کرده اید.لطفا هر چه سریعتر به یک پزشک زنان مراجعه کنید

سلام خسته نباشید من دوماه و یک هفته است که زایمان کردم و به تازگی سکس بدون جلوگیری داشتم بعدش قرص های جلوگیری زمان شیردهی رو شروع کردم خواستم ببینم تاثیری داره؟میتونم قرص اورژانسی مصرف کنم؟

با سلام.متاسفانه باید اورژانسی مصرف کنید

باسلام خسته نباشید دکتر من از یه دکتر حتی از یه روان شناس شنیدم که گفتن استفاده از روش عقب نشینی از لحاظ روحی برای زن و شوهر خوب نیست یا حتی احتمال اینکه زن ارضا نشه وجود دارد ایا واقعیت داره؟باتشکر

بله.چنین چیزی ممکن است

باسلام .شما در متن فرمودید اگر زن نخواهد باردار شود ۱۰۰ درصد حق سقط بااوست . ولی سقط جنین گناه محسوب میشه جنینی که بوجود آمد نباید سقط بشه مگر اینکه از نظر شرع مشکلی داشته باشه

منظور از ردز ۱۴ چیست؟!
یعنی ۱۴ روز بهد از اولین روز قاعدگی تخمک آزاد می شود، یا اینکه ۱۴ روز بعد از ِخرین روز قاعدگی؟!

با سلام جواب این سوال کاملا به سیکل شما مربوط است.و با توجه به سیکل پریود خودتان باید این را بفهمید

ببخشید دو روزه پیش با دوست دخترم رابطه داشتم اما پرده بکارتش سالمه دوس دخترم مشکوکه که ایا حمله اس یا نه؟چون من رابطه مقعدی داشتم

با سلام.احتمال حاملگی صفر درصد است

اگر لباس زیر زن کاملاً اغشته به اسپرم شده باشد اما زن پرده بکارت داشته باشد امکان حملگی چقدر است؟

صفر درصد

چگونه میتوانیم از حاملگی بعد از چند روز از سکس جلوگیری کنینم

با سلام.پس از گذشت هفتادو دو ساعت هیچ راهی وجود ندارد.

سلام من درست یک روز بعد از اتمام پریودیم نزدیکی داشتم ولی منی داخل ریخته نشد و قرص اورژانس هم مصرف کردم بلافاصله یک عدد و هشت ساعت بعد هم یک عدد دیگر ایا امکان بارداری هست لوونورژسترل بود قرص اورژانس

با سلام.خیر

واقعا کاندومی هست که با ان بشه باردار شد

سلام یه سوال داشتم.
بعد از مصرف قرص های ضد بارداری در اولین فرصت و داشتن نزدیکی محافظت نشده (قرص های ضد بارداری فقط برای یک رابطه جنسی محافظت نشده موثر است یا اگه بعد از مصرف قرص باز هم رابطه جنسی صورت و فردا انروز رابطه جنسی بدون کاندوم انجام بشه ۴ عدد قرص در طی ۲ روز کافی است‌.یا به طور خلاصه قرص ها برای ۲روز رابطه بدون کاندوم موثر است یا عقط برای یک رابطه؟
لطفا جواب بدید با تشکر چون خیلی پیچیدست.

سلام من ۳ماهی هست ک عمل واریکسل انجام دادم و قبل عمل سکس بدون کاندوم داشتیم اماحاملگی درکار نبود.حالا بعد عمل باز سکس داشتیم اما خیلی میترسم چون
احساس میکنم اسپرمم خیلی قوی ترازگذشته شده برای همین قرص اروژانسی انداخته و باقرصی ک پزشک تجویز کرده پریودش قطع شده.باز امکانش هست حامله بشه؟وبرای جلوگیریش باید چیکار کرد؟

سلام…دکتر جان من با کاندوم نزدیکی داشتم اما بعد بدون کاندوم دوباره پشتش رابطه داشتم و اصلا ارضا نشدم آیا احتمال هست حامله بشه همسرم؟؟؟؟

سلام
مضرات وازکتومی روی بدن چیست

باسلام
من دو ماهه که ازدواج کردم و توی این مدت از کاندوم استفاده کردیم ، چند روزی میشه که به شدت خارش و التهاب واژن دارم که فکر میکنم بخاطر استفاده از کاندوم هست .. به قرص ضدبارداری هم حساسیت دارم ، چه روشی جز این دو روش میشه قبل از داشتن فرزند استفاده کرد ؟
تشکر

سلام اگر در رابطه من قبل از انزال و خروج منی آلتش رو از رحم خارج کنه و منی به بیرون بریزه بازهم احتمال بارداری وجود داره؟
حتی با کاندوم هم موقع انزال آلت رو بیرون بیارند بازهم احتمال بارداری هست؟

سلام،استفاده ازجلوگیری عقب نشینی طولانی مدت نازایی نمیاره ،یک روش مطمئن که باعث نازایی نشه روراهنمایی میکنین ممنون.

سلام من چند روز قبل سکس داشتم بدون کاندوم، شوهرم بیماری واریکوسل داره قبل انزال عقب نشینی کرده احتمال باردار شدن چقدره؟
چون روز بعدش افزایش سایز سینه و درد سینه داشتم
خیلی ممنون میشم جواب بدین
میشه حدودا ۱۰ روز بعد پریودیم

سلام با عرض ادب می خواستم بدونم خانمم ۱۶ سال و خودم ۱۹ ما الان یه ساله جلو گیری می کنیم جلوگیری طبیعی از هیچ داروی یا کاندوم استفاده نمی کنیم …
جلوگیری تا۵ سال مشکل مث باردار نشدن بعد ۵ سال خطرش هست یا نه مرسی جوابش بهم بده خدا خیرت بده…؟

سلام من الان سه روزه سکس داشتم مشکوکم ک منی ریخته شده یا نه،،آیا راهی برا جلوگیری از حاملگی وجود دارد یا نه لطفا جواب بدید
الان قرص اورژانسی تاثیر داره یانه

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

هیپوگنادیسم، زمانی اتفاق می افتد که غدد جنسی هورمون های جنسی کمتری تولید کرده و یا تولید نمی کنند. غدد…

عفونت در بارداری، می تواند عوارض خطرناکی را برای مادر یا جنین به همراه داشته باشد. برای پیشگیری از عفونت…

زایمان زودرس، به زایمان قبل از هفته 37 بارداری اشاره دارد. بارداری نرمال معمولا بین 37 تا 42 هفته به…

دلایل سرد شدن زنان و علائم سرد مزاجی زنان متفاوت است. نوسانات هورمونی که در طول سال ها اتفاق می…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

جلوگیری طبیعی و احتمال بارداری

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

RFSU informerar om preventivmedel på persiska. UPOS (upplysning på olika språk) är RFSU:s satsning att nå ut med sexualupplysning till personer som inte har svenska som modersmål. Filmerna finns på åtta språk med svensk undertext och man behöver inte kunna läsa för att ta till sig informationen. Vi tycker att alla har rätt till kunskap om frågor som rör preventivmedel, könssjukdomar, abort, mens, slidkransen, graviditet, lust och njutning. Vårt mål är att filmerna ska användas av personal inom vård och omsorg, av sfi-lärare och personal på boenden samt andra yrkesverksamma som kommer i kontakt med personer som inte har svenska som modersmål. Men också att så många som möjligt ska hitta filmerna här på youtube. Läs mer här: www.rfsu.se/uposRFSU är riksförbundet för sexuell upplysning / The Swedish association for sexuality education. För allas rätt att vara, välja och njuta. ♥Hemsida: http://www.rfsu.seFacebook: https://www.facebook.com/rfsu.seTwitter: https://twitter.com/RFSUInstagram: https://instagram.com/rfsu

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Playlists werden geladen…

اولین تجربه ی بشر در مورد پیشگیری از بارداری، روش «آمیزش ناپیوسته» یا جلوگیری طبیعی است. این روش در تمام نقاط دنیا انجام شده و به اسامی مختلفی از قبیل «روش ناکام» و «مراقب بودن» نامیده شده است.
در این روش، مرد در هنگام انزال، آلت تناسلی خود را از مهبل خارج می کند تا مایع منی وارد دستگاه تناسلی زن نشود. به این ترتیب از حاملگی جلوگیری به عمل می آید.


از آنجا که روش آمیزش ناپیوسته یا جلوگیری طبیعی از بارداری نیاز به تعلیمات خاص و ابزار ویژه ای ندارد، به اندازه ی کافی مورد توجه قرار نگرفته و از سوی دیگر به شدت تحت الشعاع تبلیغات شرکتهای سازندهی وسایل جلوگیری از بارداری واقع شده است.

این روش نیاز به هیچ گونه هزینه ای ندارد، در هر شرایطی قابل انجام است و هیچ گونه عوارضی برای زن یا مرد ایجاد نمی کند.

با انجام این روش، خطر ابتلاء زن به سرطان دهانه ی رحم نیز کاهش می یابد و به عنوان یک راه پیشگیری از سرطان رحم به شمار می رود.

جلوگیری طبیعی و احتمال بارداری

جلوگیری طبیعی از بارداری بر خلاف شایعاتی که بر سر زبان ها است، برای مرد عوارض جدی ندارد و در طول تاریخ حتی یک نفر در اثر این روش دچار عوارض حیاتی نشده است. این روش برای زن نیز هیچ گونه عوارضی ندارد و در هر شرایطی قابل انجام است.

در برخی مطالعات، احتمال حاملگی در این روش ۱۷ درصد محاسبه شده است در حالی که خطر حاملگی در استفاده کنندگان از کاندوم و دیافراگم ۱۴ درصد و در روش «پرهیز دوره ای» ۳۸ درصد بوده است.

توجه داشته باشید که ریختن مقداری از مایع منی در اطراف دستگاه تناسلی خارجی زن خطر جدی از نظر حاملگی ندارد و احتمال حاملگی در آن بسیار ناچیز است و آن بستگی دارد که آیا یک قطره از نطفه داخل رحم ریخته شده است یا خیر که بهتر است دقت شود و از این کار دوری کنید.

مضرات جلوگیری طبیعی از بارداری: عوارض فیزیکی و روانی متعددی برای این روش ذکر شده ولی هیچ یک قابل توجه نیست. مهمترین مسئله در این روش عدم تمایل برخی افراد برای آمیزش ناپیوسته است و بهترین کار آن است که زوجین از ابتدای ازدواج به این روش عادت کنند.

بطور کلی آمیزش ناپیوسته روش قابل اعتمادتری در جلوگیری از بارداری است.
توجه: کسانی که قبل از خروج نطفه، آبی از سر آلت آنان خارج می گردد بهتر است از کاندوم استفاده کنند.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

جلوگیری طبیعی و احتمال بارداری
جلوگیری طبیعی و احتمال بارداری
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *