جلوگیری از ریزش مو در زنان

جلوگیری از ریزش مو در زنان
جلوگیری از ریزش مو در زنان

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

پوست سر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تار مو دارد که روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار از آنها در مرحله‌ی استراحت مو می‌ریزند. البته جای نگرانی نیست، چون این ریزش مو طبیعی است و حتما هنگام دوش گرفتن و برس زدن مو، شاهد آن بوده‌اید. مشکل زمانی آغاز می‌شود که موهای ریخته شده، بیشتر از موهای رویش یافته باشد و فرد کاهش حجم موهایش را حس کند. تمام کسانی که دچار ریزش مو هستند، اغلب رنج زیادی می‌کشند که توأم با احساس عدم‌امنیت، ترس و همچنین از دست دادن اعتماد به نفس است، بنابراین ریزش مو فقط یک مسئله‌ی ظاهری نیست. ریزش مو دلایل بسیاری چون کم‌کاری غده‌ی تیروئید، بارداری، کمبود مواد مغذی و عدم رعایت بهداشت دارد. در این مقاله می‌خواهیم با دلایل ریزش مو، گزینه‌های طبیعی و خانگی درمان و راه‌های جلوگیری از ریزش مو آشنا شویم.جلوگیری از ریزش مو در زنان

هم زنان و هم مردان(ریزش مو در مردان)، ریزش مو را تجربه می‌کنند. با اینکه ژن‌ها در این مورد، نقش حیاتی دارند، اما دلایل دیگری نیز برای ریزش مو وجود دارند، از جمله، عدم تعادل هورمون‌ها، کم‌کاری غده‌ی تیروئید، کمبود مواد مغذی و نارسایی گردش خون در پوست سر. ریزش مو، مشکل بزرگی است که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. عوامل بسیاری در پس این مشکل وجود دارند. بیایید نگاهی به درمان‌هایی برای درمان ریزش مو به روش خانگی بیندازیم. اگر به دنبال رشد مجدد موها به صورت طبیعی هستید، برای داشتن موهایی بلند و سالم، این دستورات خانگی را امتحان کنید.

دانه‌های شنبلیله سرشار از هورمون‌هایی است که به رشد مو و ترمیم فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. هم‌چنین این دانه‌ها حاوی اسید نیکوتینیک و پروتئین هستند که ساقه‌ی مو و رشد آن را تقویت می‌کنند.

بنابراین، حالا که می‌دانید دانه‌های شنبلیله چقدر به درمان ریزش مو و تقویت رشد آن کمک می‌کنند، حتما مشتاق هستید با راه‌های استفاده از آن برای مو آشنا شوید. دانه‌های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید و صبح روز بعد، آنها را بکوبید تا خمیری یکدست به دست آید. این خمیر را به پوست سر و موها بمالید. سرتان را با کلاه رنگ مو بپوشانید تا خمیر خشک نشود و بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بعد، بدون استفاده از شامپو، موهای‌تان را با آب فراوان بشویید. این پروسه‌ی درمان را حداقل دو بار در هفته و به مدت یک ماه ادامه دهید تا نتایج مؤثر آن را ببینید.

این روزها، در نتیجه‌ی آلودگی شدید هوا، ریزش بیش از حد مو، بسیار شایع شده است. می‌توانید از آلوئه‌ورا(خواص آلوئه‌ورا) به عنوان درمان خانگی دیگری که برای درمان ریزش مو و رشد سریع آن مؤثر است، استفاده کنید. آلوئه‌ورا می‌تواند مشکلات مربوط به پوست سر از قبیل شوره و خارش سر را به نحو مؤثری کاهش دهد. خاصیت قلیایی اندک آلوئه‌ورا باعث بازگرداندن و حفظ سطح pH طبیعی پوست سر می‌شود که این خود به رشد مو کمک می‌کند. ژل آلوئه‌ورا حتی برای مبارزه با شوره‌ی سر هم می‌تواند مؤثر باشد. با یک چاقوی تیز برگی از گیاه آلوئه‌ورا را قطع کنید، لبه‌های دندانه‌دار برگ را برش بزنید، لایه‌ی بالایی برگ را جدا کنید و با کمک چاقو، ژل آلوئه‌ورا را از لایه‌ی پایینی جدا کنید. ژل را در مخلوط کن بریزید و سپس مایع یکدست به دست آمده را به پوست سر و موها بمالید. پس از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت، ماسک را با آب بشویید. این روش درمانی را ۳-۴ بار در هفته انجام دهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

پیازی که در آشپزخانه دارید و اهمیت زیادی به آن نمی‌دهید، می‌تواند در کمک به موی سرتان معجزه ‌کند. سولفور (گوگرد) زیاد موجود در پیاز به بهبود گردش خون در فولیکول‌های مو کمک می‌کند. آب پیاز هم خاصیت ضدباکتری دارد که می‌تواند میکرب‌ها و انگل‌ها را از بین ببرد. آب پیاز را به پوست سر بمالید و پس از نیم ساعت با یک پاک‌کننده‌ی معمولی بشویید.

عمده‌ترین دلیل ریزش شدید مو، کمبود مواد غذایی موجود در مو است. ماساژ دادن با روغن ولرم می‌تواند روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو باشد. پوست سر را هر روز، حداقل چند دقیقه با یک روغن ولرم ماساژ دهید. می‌توانید از هر روغنی که سرشار از ویتامین E‌ است، استفاده کنید. روغن نارگیل، روغن بادام، روغن خردل، روغن زیتون و روغن جوجوبا بهترین گزینه‌ها هستند. اگر علت ریزش موی شما، شوره‌ی سر است، جوجوبا می‌تواند مؤثرترین روغن باشد. برای دریافت بهترین نتیجه، می‌توانید ترکیبی از تمام این روغن‌ها را امتحان کنید. روغن را در یک ظرف آهنی یا استیل، اندکی گرم کنید و پوست سر و موهای‌تان را با آن ماساژ دهید. برای اینکه از خواص کامل ماساژ با روغن ولرم بهره‌مند شوید، بهتر است یک شب تا صبح، روغن روی موهای شما باقی بماند و صبح موهای خود را بشویید، در غیر این صورت، پس از یک ساعت موهای خود را با شامپو بشویید.

کشک سبب نرمی، لطافت و درخشندگی موها نیز می‌شود. هم می‌توانید کشک را مستقیما روی پوست سر و موها بمالید و هم می‌توانید ۲ قاشق سوپ‌خوری کشک را با ۱ قاشق سوپ‌خوری عسل ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. این ماسک ترکیبی را ۳۰ دقیقه روی سر نگه‌ دارید و سپس با آب فراوان بشویید. برای داشتن موهای بلند و سالم، این ماسک خانگی را امتحان کنید.

آیا می‌دانید چگونه از انگور فرنگی (خارتوت) برای جلوگیری از ریزش مو و بالا بردن رشد طبیعی مو استفاده کنید؟ کمبود ویتامین C زمینه‌ساز ریزش مو می‌شود، این در حالی است که انگور هندی سرشار از ویتامین C است. انگور به حفظ سلامت پوست سر و همچنین تقویت رشد مو کمک می‌کند. هسته‌ی چند حبه انگور هندی را جدا کنید و دور بیندازید و گوشت آنها را بکوبید. با خمیر به دست آمده به همراه چند قطره آبلیموی تازه، پوست سر را ماساژ دهید. بدون اضافه کردن آبلیمو هم می‌توانید از این ماسک استفاده کنید. ماسک را یک ساعت روی موهای‌تان نگه دارید و سپس با آب شستشو دهید.

آیا به دنبال بهترین درمان‌های گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو هستید؟ شیرین‌بیان گیاهی است که در پیشگیری از ریزش و آسیب مو، می‌تواند بسیار مؤثر باشد. این گیاه برای رهایی از خارش پوست سر و تسکین آن نیز مفید است. اگر شوره‌ی سر دلیل ریزش مو باشد، شیرین‌بیان می‌تواند اثربخش باشد. چند رشته از ریشه‌های شیرین‌بیان را یک شب تا صبح در شیر خیس کنید. صبح، ریشه‌های خیس‌خورده‌ی شیرین بیان را بکوبید تا به صورت خمیر درآید. پیش از خواب، این خمیر را به نقاط بی‌موی سر بمالید و صبح با شامپو سرتان را شستشو دهید.

در طب سنتی هند، بهترین درمان خانگی برای جلوگیری از ریزش مو، برگ یا گل ختمی است. از برگ و گل این گیاه برای پیشگیری از ریزش مو، تقویت رشد مو، درمان موخوره و درمان شوره‌‌ی سر استفاده می‌شود. ۱۵-۱۲ عدد گل ختمی را همراه ۲ قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل حرارت دهید. مایع را صاف کنید و روغن روی آن را جمع کنید. یک شب تا صبح، پوست سر و موهای‌تان را آغشته به این معجون کنید و صبح سرتان را بشویید. برای استفاده از برگ‌های ختمی، تعدادی از آنها را بکوبید تا خمیری به دست آید. آن را به پوست سر و موها بمالید. پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت با آب بشویید. این گیاه به صورت خودکار، ریزش مو را کنترل و رشد آن را تقویت می‌کند.

چغندر قرمز یا لبو سرشار از فسفر، کلسیم، پروتئین، پتاسیم، کربوهیدرات، ویتامین B و C است. آب چغندر قرمز را هر روز بنوشید یا برای رشد سریع و سالم مو، آن را در رژیم غذایی‌ عادی‌تان بگنجانید. راه دیگر، استفاده از برگ‌های چغندر قرمز است. برگ‌های چغندر قرمز را در آب بجوشانید، پس از کوبیدن برگ‌های جوشیده، خمیر به دست آمده را به پوست سر و موها بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. برای رشد بهتر مو و رسیدن زودتر به نتیجه، این پروسه را حداقل دو بار در هفته دنبال کنید.

شیر نارگیل شامل چربی و پروتئین می‌شود، رشد مجدد موها را تقویت و ریزش آن را کنترل می‌کند. برای دریافت سریع نتیجه، پوست سر و موها را آغشته به شیر نارگیل کنید. خود نارگیل را رنده کنید و سپس در مخلوط‌کن بریزید. شیر نارگیل را از خمیر به دست آمده بیرون بکشید و شیر را مستقیما روی پوست سر و نوک موها بمالید و پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت با شامپو بشویید. این کار نازک شدن موها را متوقف و رشد مجدد موها را تقویت می‌کند.

برای جلوگیری از ریزش مو از جوشانده‌ی چای استفاده کنید. چای به دلیل داشتن انواع تانن، در کنترل هر گونه عفونت روی پوست سر مؤثر است و رشد مو را تقویت می‌کند. سه قاشق چای را در آب جوشی به اندازه‌ی یک فنجان بجوشانید تا یک چای غلیظ دم بیاید. پس از جدا کردن تفاله یک لیموترش تازه در چای بچکانید. آن را خوب هم بزنید و موهای‌تان را (که قبلا با شامپو شسته‌اید) با این چای غلیظ لیمویی شستشو دهید و سپس موهای‌تان را با آب بشویید. پس از این کار، از شامپو استفاده نکنید. جوشانده‌ی چای روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو است.

آیا از توقف ریزش مو با دانه‌های شانا (Shana) چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید دانه‌های شانا یک راه‌حل گیاهی برای رشد مجدد موها هستند؟ این یک درمان گیاهی شناخته‌شده برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد آن است. دو قاشق سوپ‌خوری پودر شانا را با یک قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. حالا این خمیر را روی پوست سر و موهای‌تان بمالید و بیشتر روی ریشه‌ی موها تمرکز کنید. پس از ۱۵ دقیقه، سر را با شامپو بشویید.

مزایای اسفناج و کاهو برای همه شناخته‌شده است و این سبزی‌ها غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. میزان آهن و بیوتین (دو ماده‌ی حیاتی برای سلامت موها و رشد آنها) نیز در این سبزی‌ها زیاد است. برای دریافت مزایای اسفناج و کاهو می‌توانید این سبزی‌ها را مستقیما در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. بهترین روش توصیه‌شده‌ی مصرف آنها جهت دریافت بهترین نتیجه این است که آنها را به صورت نیم‌‌پز یا پخته مصرف کنید. همچنین می‌توانید با اسفناج و کاهو یک اسموتی درست کنید و برای اطمینان از سلامتی موها، دو بار در روز این نوشیدنی را میل کنید.

آیا هرگز به جلوگیری از ریزش مو با تخم‌مرغ فکر کرده‌اید؟ سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین‌ها است، بنابراین موها را به بهترین شکل تغذیه می‌کند و به نرمی‌ و درخشندگی آنها کمک می‌کند. اگر موهای بلند و قوی می‌خواهید، باید از این دستور پیروی کنید. چند تخم مرغ را بشکنید و زرده‌ها را کنار بگذارید. سفیده‌ی تخم‌مرغ‌ها را به عنوان ماسک به پوست سر و موهای‌تان بمالید. این درمان، برای جلوگیری از ریزش مو مؤثر است، به ویژه اگر ریزش مو در اثر کمبود مواد مغذی و خشکی موها باشد. پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت موها را بشویید. این ماسک موها را قوی‌تر و سالم‌تر خواهد کرد. برای کاهش ریزش مو و تقویت رشد موها، این درمان را حداقل ۱ بار در هفته تکرار کنید.

سرکه‌ی سیب برای جلوگیری از ریزش مو می‌تواند مؤثر باشد و موها را نرم می‌کند. سرکه و آب را به یک نسبت مساوی (یک به یک) با هم ترکیب کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید و روی پوست سر و موها اسپری کنید. پوست سر آغشته به آب و سرکه را کمی ماساژ دهید و پس از ۵ دقیقه با یک شامپوی ملایم بشویید. اگر از بوی سرکه‌ی سیب خوشتان نمی‌آید، مقدار کمی روغن به آن اضافه کنید. برای اینکه از این روش بهترین نتیجه را بگیرید، حداقل دو بار در هفته آن را امتحان کنید.

کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند سبب خشکی و شکنندگی موها شود و در نهایت، این عوامل باعث ریزش مو می‌شوند. سیب‌زمینی روش خوبی برای جلوگیری از ریزش‌ موها در این مورد است. سیب‌زمینی سرشار از ویتامین B6، ویتامین C، منگنز، فسفر، مس و نیاسین است که برای تقویت رشد مو مفید هستند. چند سیب‌زمینی تمیز را رنده ‌کنید و سپس آب آن را جدا کنید. پوست سر و موهای‌تان را مستقیما آغشته به آب سیب‌زمینی کنید. پس از ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت (اجازه ندهید این ماسک روی سرتان خشک شود)، سرتان را با آب بشویید.

روغن هسته‌ی انگور یک حالت‌دهنده و مرطوب‌کننده‌ی مؤثر و طبیعی است و می‌تواند مشکلات مو مانند ریزش مو، شوره‌ی سر و موهای ضعیف را درمان کند. برای داشتن موهای سالم، می‌توانید به طور منظم از روغن هسته‌ی انگور به عنوان یک محصول مراقبت از مو استفاده کنید. روغن هسته‌ی انگور حاوی آنتی‌ اکسیدان‌ هایی است که می‌تواند در کنترل تولید دی‌هیدروتستوسرون در ریشه‌های مو (که اتفاقا تولید تعادل DHT یکی از دلایل اصلی ریزش مو است)، مؤثر باشند. هر شب به طور منظم، پوست سر و موهای‌تان را با این روغن ماساژ دهید و صبح موهای‌تان را شستشو دهید.

می‌توانید برای جلوگیری از ریزش مو و طاسی از روغن گلرنگ استفاده کنید. این روغن سرشار از اسیدهای چرب تک‌سیرنشده و اسیدهای چرب اشباع‌نشده‌ای است که برای سلامت موها حیاتی هستند. دو نوع روغن گلرنگ وجود دارند که از هر دوی آنها می‌توانید برای مراقبت از مو استفاده کنید. روغن گلرنگ برای موهای فِر شده، رنگ‌شده و خشک مفید است. شب‌ها از این روغن برای ماساژ پوست سر استفاده کنید و صبح موهای‌تان را شستشو دهید. برای داشتن موهایی سالم، یک روز در میان از این روغن استفاده کنید.

نخل ارّه‌ای، نخل کوچکی با برگ‌های بادبزنی است که ساقه‌های تیز دارد و بومی جنوب شرقی ایالات متحده است. به نقل از شماره‌ی جدیدی از یک مجله‌ی معتبر جهانی، مواد جایگزین و مکمل نظیر نخل ارّه‌ای (با علمی Serenoa repens) می‌توانند رشد مجدد مو را در مردان افزایش دهند. در مطالعه‌ی انجام‌ شده در این خصوص، رشد بهتر مو در مردانی مشاهده شد که به طور منظم، ۴۰۰ میلی‌گرم نخل ارّه‌ای را علاوه بر ۱۰۰ میلی‌گرم بتاسیتوسترول (برگرفته از نخل ارّه‌ای) مصرف کرده بودند. گیاه‌شناسان از گذشته تا کنون، همواره از این گیاه برای درمان نازکی مو، هم در مردان و هم در زنان، استفاده کرده‌اند و می‌کنند.

سبزیجاتی مانند کتانجک، نُوری (جلبک)، دالس (نوعی جلبک دریایی)، کونبو (نوعی جلبک دریایی) و واکامه (نوعی جلبک دریایی) را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. این سبزی‌ها غنی از یُد هستند و برای اطمینان از عملکرد درست غده‌ی تیروئید، می‌توانند مفید باشند. برای دریافت نتیجه‌ی بهتر می‌توانید ۱۰۰ میلی‌گرم یا ۱ میلی‌لیتر از گیاه بلادر راک (Fucus vesiculosus) را برای عملکرد بهتر تیروئید به طور منظم مصرف کنید. بلادر راک با علمی focus vesiculosus، یک نوع جلبک دریایی است که در سواحل دریای شمال، غرب دریای بالتیک و اقیانوس‌های اطلس و آرام پیدا شد. این گیاه، منشأ اصلی یُد بود که در سال ۱۸۱۱ کشف شد و به طور گسترده از آن در درمان گواتر (تورم غده‌ی تیروئید ناشی از کمبود ید) استفاده شد. اگر فکر می‌کنید که از کم‌کاری غده‌ی تیروئید رنج می‌برید به پزشک مراجعه کنید.

گنجاندن اسیدهای چرب ضروری در رژیم غذایی عادی، می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو به صورت طبیعی مفید باشد. گردو، آجیل، تخم کتان، بادام، ماهی و آووکادو منابع طبیعی رایج از اسیدهای چرب سالم هستند. بنابراین، آنها را به علاوه‌ی میوه و ماهی در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. کار شما می‌تواند به راحتیِ جویدن گردو و بادام باشد. از تخم کتان در هر یک از رژیم‌های غذایی‌تان استفاده کنید، فقط یادتان باشد آنها را به خوبی بجوید. ماهی‌هایی مثل قزل‌آلا و تُن، غنی‌ترین منبع حیوانی اسیدهای چرب هستند.جلوگیری از ریزش مو در زنان

محققان دریافته‌اند که بیوتین عنصر بسیار مهمی برای سلامت مو است. کمبود بیوتین می‌تواند سبب ریزش و نازک شدن مو شود. پس اگر از ریزش مو رنج می‌برید، غذاهایی را که منبع غنی بیوتین هستند در رژیم روزانه‌تان بگنجانید. گوشت، غذاهای دریایی، دانه‌های سویا، تخم‌مرغ،‌ محصولات لبنی، آجیل، سبزیجاتی مثل کلم، کلم‌پیچ، کلم بروکلی و گل‌کلم و میوه‌هایی مثل آووکادو منابع غنی بیوتین هستند. این مواد غذایی را به رژیم خود اضافه کنید و ظرف چند هفته، شاهد اثرات آن باشید.

برای تولید کراتین (پروتئین مو) که به تقویت مو کمک می‌کند، متیل ‌سولفونیل ‌متان (MSM) عالی است. طبق یافته‌های یک مطالعه، تمام افرادی که MSM مصرف کردند، هم کاهش ریزش مو و هم افزایش رشد مو را تنها ظرف شش ماه تجربه کردند. شیر، گوجه فرنگی و ذرت به طور طبیعی، سرشار از MSM هستند و می‌توانند ریزش مو را متوقف کنند و همچنین در تقویت رشد مجدد مو نیز بسیار مؤثر باشند. پس، آنها را در رژیم روزانه‌ی خود بگنجانید.

مصرف روزانه‌ ۱۰۰ میلی‌گرم از هر نوع مکمل ب کمپلکس به رشد مو کمک می‌کند. این مکمل‌ها شامل بیوتین و ویتامین B6 می‌شوند که با افزایش گردش خون در پوست سر، ریزش مو را کم می‌کنند و فولیکول‌های مو را جوان سازی می‌کنند. این مکمل‌های غذایی، روش‌های مؤثر و مطمئنی برای جلوگیری از ریزش مو هستند، اما بهتر است قبل از مصرف هر گونه از این مکمل‌ها، با پزشک خود مشورت کنید.

کلاژن، یک عنصر ضروری در ساختار مو است، اما با افزایش سن، کلاژن شروع به تجزیه شدن می‌کند و همین اتفاق موها را شکننده می‌کند. بهترین راه تقویت سطح کلاژن در مو، افزایش میزان ویتامین C در رژیم غذایی روزانه است. غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از ویتامین C هستند، عبارتند از: مرکبات، توت فرنگی و فلفل قرمز. گنجاندن ۲۵۰ میلی‌گرم ویتامین C در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به افزایش تولید کلاژن کمک کند.

ویتامین E به تغذیه‌ی موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند و همچنین جلوی شکنندگی موها را می‌گیرد. این ویتامین به توانایی بدن در تولید کراتین بیشتر برای توقف شکنندگی مو کمک می‌کند. افزودن روزانه ۴۰۰ واحد بین‌المللی (IU) از ویتامین E آنتی‌اکسیدان به رژیم غذایی، ایده‌ی خوبی برای داشتن گیسوان بلند و درخشنده است. با این حال، پیش از مصرف هر گونه مکمل، نخست با پزشک خود مشورت کنید.

آهن عنصر مهمی برای موها است. اگر دچار ریزش شدید مو هستید، کمبود آهن می‌تواند یک دلیل رایج آن باشد. آهن برای رشد مو ضروری است و در شیره‌ی قند، سبزیجات پربرگ، تره‌فرنگی، میوه‌های خشک، انجیر و توت‌ها وجود دارد. گوشت قرمز و گوشت مرغ وطیور هم آهن بالایی دارند. پس، این غذاهای سرشار از آهن را به مقدار درست در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا دچار کم‌خونی نشوید. همینطور می‌توانید برای دریافت نتیجه‌ی سریع، پس از مشورت با پزشک، از مکمل‌های آهن هم استفاده کنید.

روغن رُزماری از قدیم برای افزایش گردش خون در پوست سر استفاده شده است و نه تنها در جلوگیری از ریزش مو مؤثر است، بلکه رشد مو را هم تقویت می‌کند. با وجود این، هرگز این روغن‌های فرّار را مستقیما به پوست یا موهای‌تان نمالید. چند قطره از روغن رُزماری را به یک روغن گیاهی مثل روغن نارگیل، بادام یا زیتون اضافه کنید و پوست سر را با این ترکیب روغنی ماساژ دهید. این ماساژ به نحو مؤثری، ریزش مو را متوقف خواهد کرد.

نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه‌ی‌ سلامت مو حاکی از آن است که سیلیکا و روی هم برای رشد مو حیاتی هستند. این عناصر به حفظ سلامت پوست سر و موها کمک می‌کنند. بدن به مقدار کمی از این عناصر نیاز دارد، اما کمبود همین عناصر در بدن می‌تواند سبب ریزش مو شود. لوبیا، خیار، انبه، کرفس، تخم کدو تنبل، صدف خوراکی و تخم مرغ منابع طبیعی این مواد معدنی هستند، پس این مواد را به طور منظم در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. همچنین می‌توانید پس از مشورت با پزشک خود، هر روز ۵۰۰ میلی‌گرم سیلیکا را به اضافه‌ی ۳۰ میلی‌گرم روی مصرف کنید.

استرس هم یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. سه نوع ریزش مو با استرس مرتبط هستند: اختلال موکنی (trichotillomania)، طاسی منطقه‌ای (alopecia areata) و تِلوژن اِفلوویِم (Telogen effluvium: اختلال پوست سر به صورت نازکی و ریزش موها، ناشی از ورود پیش از موعد مو به مرحله‌ی تلوژن، یعنی مرحله‌ی استراحت فولیکول‌های مو). ریزش موی ناشی از استرس، دائمی نیست، بنابراین می‌توانید با یوگا، تمرین‌های تمرکز (مدیتیشن) یا هر ورزش فیزیکی دیگر، آن را کنترل کنید.

ریزش مو می‌تواند ناشی از عفونت‌ها هم باشد. عفونت‌های قارچی نظیر درماتوفیتوز (کرم حلقه‌دار) می‌تواند دلیل اصلی ریزش مو باشد. درماتوفیتوز به شکل کورک آغاز می‌شود و به تدریج پخش می‌شود و منجر به نواحی طاس روی پوست سر می‌شود. برخی از عفونت‌ها را می‌توان به مرور زمان و به شکل طبیعی کنترل کرد، اما نخست باید مشکل را تشخیص داد و سپس بهترین درمان را به موقع انتخاب کرد تا بتوان جلوی ریزش مو را گرفت.

وراثت یکی دیگر از دلایل اصلی طاسی در نظر گرفته می‌شود. اگر طاسی در ژن‌ شما باشد، بعید است بتوانید برای توقف آن کاری انجام دهید. با وجود این، احتمال ریزش موی آندروژنیک در زنان، به دلیل ترکیب ژنتیکی‌شان، بسیار کمتر است، اما حتی زنان هم می‌توانند نازکی مو یا نواحی کوچک طاس را در اثر وراثت، تجربه کنند.

اگر در بدن شما کمبود یک ویتامین یا ماده‌ی معدنی وجود داشته باشد، قطعا موهای شما آسیب خواهند دید. پروتئین نیز برای داشتن موهای قوی و سالم حیاتی است. بنابراین، حتما در رژیم غذایی خود، میزان درستی از پروتئین، ویتامین‌ ها و مواد معدنی را بگنجانید.

در برخی موارد، بالا رفتن سن می‌تواند دلیل نازک شدن موها باشد. این حالت در اثر کمبود مواد مغذی و کلاژن در بدن اتفاق می‌افتد. با این حال، دلیل روشنی برای این گفته وجود ندارد و ممکن است حتی با بالا رفتن سن هم دچار ریزش مو نشوید، البته اگر مسئله‌ی وراثت در کار نباشد.

در بسیاری از زنان، سندروم تخمدان پلی‌کیستیک دلیل اصلی ریزش شدید مو است. PCOS می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود: از چاقی گرفته تا سبک نادرست زندگی و عدم تعادل هورمونی. PCOS می‌تواند بر دوره‌ی قاعدگی زنان اثر بگذارد و محرک ریزش شدید مو شود. برای درمان این مشکل باید به پزشک مراجعه کنید.

زنان در دوران بارداری و پس از آن، ریزش شدید مو را تجربه می‌کنند. علت این امر، تغییرات در سطح هورمون‌های بدن مادر در طول دوران بارداری است. به هر حال، ریزش مو در اثر بارداری، معمولا پس از زایمان متوقف می‌شود.

بسیاری از افراد برای صاف کردن موها از ابزار حالت‌دهنده استفاده می‌کنند. استفاده از اسپری‌های حاوی مواد شیمیایی برای رسیدن به سبک موی دلخواه هم کاملا رایج است. اما باید بدانید که استفاده از حرارت و مواد شیمیایی، بافت مو را از بین می‌برد و آن را مستعد آسیب می‌کند. تحت فشار قرار دادن و محکم بستن مو در انواع سبک‌های آرایش مو هم می‌تواند ریشه‌ی مو را تحت تأثیر قرار دهد و سبب ریزش آن شود.

داروهای خاصی وجود دارند که می‌توانند سبب ریزش شدید مو شوند. داروهایی که برای درمان عفونت‌ها یا عدم تعادل‌های هورمونی مصرف می‌شوند، در برخی از موارد، می‌توانند ریزش مو را تحریک کنند. اگر پس از مصرف یک داروی خاص، شاهد ریزش شدید موی خود شدید، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.

برخی از تحقیقات اخیر ثابت کرده‌اند که استفاده از مشروبات الکی، سیگار و قرار گرفتن در معرض آفتاب نیز می‌توانند سبب ریزش مو شوند.

(function(a){function c(){try{return ===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return <=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ” + now.getMonth() + ” + now.getDate() + ” + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ” + now.getMonth() + ” + now.getDate() + ” + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

سلام.مقاله مفید بود و من ازش استفاده کردم.تقریبا همه موارد ضروری ذکر شده بود وخوب توضیح داده شده بود.خدا قوت

چه بررسی جامعی! ممنون

مرسی از عشقتون، وقتتون و ترجمه زیباتون.

مرسی از شما که نظرتون رو به اشتراک گذاشتین. خوشحالم که راضی بودین.

مد و زیبایی

لیفت مژه چیست؛ شیوه انجام، روش‌های جایگزین و عوارض لیفت مژه

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

سفید کردن پوست دست و پا در ۳ مرحله آسان و کاربردی

آخرین مطالب

درمان هانتینگتون؛ علائم، عوارض و راه های تشخیص آن

علت درد فک و همه چیز درباره عوامل، راه‌های پیشگیری و درمان آن

ریلکسیشن؛ تکنیک‌ها و روش‌هایی برای آرامش روح و جسم

آموکسی سیلین؛ نحوه مصرف،‌ عوارض و تداخل دارویی

درمان سریع جوش صورت با ۸ روش خانگی مؤثر

ترین های جهان

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

بهترین برد گیم های دنیا؛ ۳۰ بازی جذاب برای تقویت هوش و ذهن

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

بهترین کشورها که پذیرای متقاضیان مهاجرت از طریق کار هستند

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز آن‌ها را نشنیده‌اید

کاشت مو طبیعی یا همان پیوند مو ، روشی است که امروزه به عنوان یک عمل بدون ریسک و پر طرفدار شناخته شده است. وجود تعدُد کلینیک های کاشت مو و روش های متنوع ، انتخاب را برای متقاضیان کمی دشوار کرده است.

از طرف دیگر هزینه کاشت مو نیز یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری محسوب می شود که لازم است پیش از انتخاب، آگاهی های لازم در مورد آن بدست آورده شود.

کاشت مو SUT فرآیندی است که پرطرفتار ترین روش در زمینه کاشت مو محسوب می شود چراکه در این تکنیک دیگر همانند روش های رایج و سنتی شاهده جراحی، بجا ماندن اسکار، درد، تورم و در نهایت تراکم کم را شاهد نمی باشیم.

در روش SUT هزینه کاشت مو بین  3.. تا 6.. تومان است که بر اساس وسعت ریزش مو و تعداد گرفت ها مورد نیاز و شرایط فرد متقاضی متغیر است.

کاشت مو با تکنیک SUT در یک جلسه انجام می شود که می توان تا 14 تار مو را در یک جلسه پیوند زد که این کلینیک در تعداد کاشت مو ، رکورد دار تراکم در خاورمیانه میباشد.جلوگیری از ریزش مو در زنان

توجه: به طور کلی برای افرادی که بانک موی خوبی داشته باشند می توان تا 14 تار مو را پیوند زد.

کاشت مو به روش SUT روشی نوین در علم کاشت مو است که این تکنیک بروز شده روش های قبلی همانند روش FUE میباشد که دانش و دستگاه آن به صورت انحصاری و برای اولین بار توسط مرکز تخصصی موی رنسانس در سال ۱۳۹۴ وارد ایران گردید که تحولی عظیم در این حوزه محسوب می شود.

نداشتن جراحی، تراکم بسیار بالا نسبت به سایر روش ها، عدم وجود درد و خونریزی از جمله ویژگی های کاشت مو SUT است

1- کاشت مو SUT در کلینیک رنسانس توسط  تیم مجرب کادر پزشکی و درمانی کاشت مو و تحت نظر متخصص انجام میشود و دیگر همانند روش های رایج و سنتی که شاهد انجام ان توسط تکنسین های تجربی است نمیباشید.

2- تمامی لوازم و ابزارهای کاشت مو SUT بطور انحصاری در این مجموعه بطور تمام استریل و یکبار مصرف مورد استفاده قرار داده می شوند.

3- یکی از مهمترین مزایای کاشت مو SUT برداشت گرفت ها با دستگاه می باشد که این امر باعث میشود از تمامی ظرفیت بانک موی فرد بدون اسیب دهی به بانک موها انجام شود.

4- لازم بذکر است روش کاشت مو SUT هیچگونه ارتباطی با روش های سیفر و سایر روش ها ندارد و تقریبا تمامی معایب و عوارض روش های دیگر کاشت مو مانند FITوFUT وSAFER  که جراحی، درد و خونریزی و بسیاری از عوارض متعدد دیگر که شاهده انها بوده ایم در این روش شاهد نمی باشیم و  تمامی ان موارد بطوره کامل برطرف شده است.

5- طراحی و ایجاد خط رویش مطابق با طرح دلخواه فرد کاندید کاشت مو انجام میشود که در نهایت غیرقابل تشخیص و همانند با خط رویش و موهای طبیعی شخص می باشد .

کاشت مو در کلینیک رنسانس در اتاق های VIP و کاملا مجهز، با لوازم تمام استریل توسط تیم مجرب کاشت مو بدون جراحی، درد و تورم انجام می شود که بدون عوارض جانبی و دوران نقاهت می باشد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و نوبت دهی  و مشاوره حضوری رایگان می توانید با شماره های ثابت: 21228821 و 2188995 تماس حاصل کرده و یا از طریق فرم انتهای صفحه ثبت فرمایید همچنین جهت مشاوره آنلاین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با شماره 9122115442 در ارتباط باشید و جهت بررسی موهای خود عکس خود را از جلو ، بالا و اطراف موهای خود ارسال نمایید تا توضیحات برایتان ارسال شود.

«مشاوره رایگان مجازی»

1-انطباق انتظارات با واقعیت

قبل از کاشت مو حتما چند نفر را که قبلا کاشت مو انجام داده اند از نزدیک ببینید وبا دید باز درمورد آن تصمیم بگیرید. هدف از کاشت مو پرکردن و پوشاندن منطقه خالی از مو است نه پرپشتی خیلی زیاد که فقط با گذاشتن کلاه گیس حاصل می شود. در کاشت مو باید واقع بین بود. متاسفانه افرادی که در مراکز غیرمعتبر برایشان بزرگ نمایی شده و دروغ زیاد شنیده اند انتظارات غیر واقعی پیدا می کنند.

البته انتخاب کلینیک مو با تجربه و همچنین نوع روش کاشت مو تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی و پر پشتی موها خواهد گذاشت.بطور مثال در تکنیک SUT تراکم های بسیار بالا در صورت مناسب بودن بانک مو قابل دستیابی است و از این نظر رضایت تمامی مراجعه کنندگان پیشین کاملا جلب شده است.

2- تحقیق در مورد مراکز کاشت مو

مراکز کاشت مو بسیار زیادی در شهر تهران و دیگر شهرهای کشورمان تاسیس و در حال فعالیت هستند اما واقعیت این است که کاشت مو یک روش کاملا علمی است که علاوه بر تخصص ، نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد.

مرکز تخصصی موی رنسانس عضو انجمن بین المللی پیوند مو با بیش از پانزده سال سابقه با بهره گیری از بهترین و مجرب ترین و باتجربه ترین تیم های کاشت مو در ایران  توسط تکنیک های جدید و انحصاری SUT و FUE  توانسته تحولی در امر کاشت مو را پایه گذاری نماید. این نکته بسیار حائز اهمیت است که به مرکزی مراجعه کنید که سابقه طولانی در انجام کاشت مو داشته باشد و کلیه مراحل کاشت مو را منطبق بر دانش روز پزشکی انجام دهد.

3- مکالمه حضوری با پزشک کاشت مو

در جلسه مشاور نمونه کارهای کاشت مو را ببینید و به توضیحات مشاور خود در مورد روش کاشت مو و نتیجه مورد نظردقت کنید. نگرانی و دلشوره درباره کاری که قرار است چهره تان را متحول کند کاملا برای مشاورین قابل درک است بنابراین سعی کنید موارد نگران کننده را به صراحت با مشاور خود درمیان بگذارید و به توضیحات و راهکارهای مشاور خود اطمینان نمایید.

4- نتیجه کاشت مو

نتیجه کاشت مو در افراد مختلف یکسان نیست . نتیجه کاشت موی شما می تواند بیشتر یا کمتر از دوستان تان باشد. نکته کلیدی میزان بانک موی شماست. مثلا معمولا در روش ای رایج و سنتی FUT و FIT که با جراحی انجام می شود در افرادی که انعطاف پذیری پوست پشت سرشان خیلی زیاد است می توان نواری به عرض 1.5 سانتی متر برداشت درحالی که اگر پوست سرسفت باشد عرض نوار حداکثر 1 سانتی متر خواهد بود و به همین نسبت تعداد تارهای موی کاشته شده کمتر می شود.

توجه داشته باشید که در وسعت ریزش های وسیع با کاشت مو نمی توان تراکم موی سنین نوجوانی را دوباره ایجاد کرد. معمولا در طاسی های وسیع پرپشتی موها پس از کاشت مو 6 تا 8 درصد موهای طبیعی است که البته اگر کلینیک کاشت مو به درستی انتخاب گردد همین میزان از تراکم نیز در نهایت بسیار رضایت بخش خواهد. زیرا طراحی خط رویش و روش کاشت موی مورد استفاده تاثیر زیادی بر ظاهر طبیعی و پرپشت تر بود موها دارد.

5- تاثیر سن در کاشت مو

کاشت مو محدودیت سنی خاصی نداشته و در سن بالا و با موهای سفید نیز قابل انجام است. افراد 25تا6 ساله بهترین کاندید کاشت مو هستند البته افراد مسن سالم هم کاندید مناسبی برای کاشت مو محسوب می شوند زیرا موهای سفید کاشته شده بسیار طبیعی دیده شده و کسی متوجه کاشت موی افراد مسن نمی شود. ضمنا این گروه می توانند موهای کاشته شده را نیز مانند موهای طبیعی رنگ کنند.

6- کاشت مو برای خانمها

لازم است بدانید که کاشت مو مختص آقایان نیست و برای خانم ها نیز انجام می شود مثلا خانم هایی که موهای خود را سفت می بندند دچار طاسی سر می شوند یا خانم هایی که پیشانی خیلی بلندی دارند می توانند با کاشت مو این مشکل را برطرف کنند

7- تعداد گرافت های قابل کاشت

از نظر علمی در یک جلسه کاشت مو با روش ترکیبی در بهترین شرایط حداکثر 4 گرفت یا 12 تار مو کاشته می شود. علت این محدودیت میزان انعطاف پذیری پوست ناحیه اهدا کننده در پشت سر و تراکم موهای آن منطقهای است. شایان ذکر است که مرکز تخصصی موی رنسانس رکورد دار کاشت مو تا 5 گرفت (14 تار مو ) در یک جلسه می باشد که البته برای کسانی قابل انجام است که از بانک موی خوبی برخوردارهستند

بنابراین ادعای کاشت ارقام نجومی مانند 16 یا بیشتر جنبه علمی و واقعی نداشته وصرفا تبلیغات گمراه کننده بوده و غیر اخلاقی است.

8- انتخاب روش کاشت مو

روش های مختلفی برای کاشت مو و پیوند موی طبیعی وجود دارد ، روش FIT یک متد غیر جراحی است که تعداد موهای کمتری را می توان از طریق آن کاشت. در این روش گرافت های مو به صورت تک به تک از منطقه بانک مو توسط هولدر دستی جدا و در منطقه طاس سر کاشته می شود. میزان موفقیت پیوند هم کمتر از روش جراحی است و معمولا توصیه می شود که از روش ترکیبی جراحی یا FUT و روش غیر جراحی FIT به صورت همزمان استفاده گردد که عوارض ذکر شده در بالا را شاهد هستیم.

انجام دادن روش غیر جراحی  FITکه  با هولدر دستی برداشت می شود ،  و یا استفاده از روشی ب  (SAFER)  تاثیری در کیفیت عمل ندارد. در همه این حالت ها از پانچ های متداول و رایج استفاده می شود  . روش SAFERکه در رسانه ها تبلیغ می شود چیز اضافه ای نسبت به روش های رایج ندارد و عوارض متعددی را دارد ،

البته در حال حاضر همانطور که ذکر شد کاشت مو به روش SUT جدیدترین و بهترین متد پیوند مو طبیعی محسوب می شود که به صورت انحصاری و برای اولین بار توسط کلینیک کاشت مو رنسانس وارد ایران گردیده است که در این روش تقریبا تمامی معایب و عوارض روش های دیگر کاشت مو برطرف شده است و میتوانیم تا 5 گرفت یعنی تا 14 تار مو را در صورت داشتن بانک موی مناسب پیوند زنیم.جلوگیری از ریزش مو در زنان

9- خط رویش مو

برای اینکه نمای جلوی سر بعد از کاشت مو غیرطبیعی نشود وچهره فرد اخم آلود به نظر نرسد لازم است خط موی جلوی سر از میزان مشخصی پایین تر آورده نشود.لازم است بیماران در این مورد از تجربه پزشک استفاده کنند وهمفکری کنند و بی دلیل اصرار به پایین آوردن زیاده از حد خط رویش مو نداشته باشند البته در اخر نظر شخص کاندید اعمال خواهد شد با صلاح دید پزشک.

طراحی خط رویش مو موضوعی است که در نتیجه نهایی کاشت مو بسیار موثر است و برای طبیعی بودن خط رویش نیاز به تجربه و دانش علمی زیادی است ، بنابراین در این مورد حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

1- نتیجه نهایی کاشت مو

کاشت مو فرایندی نیست که بلافاصله نتیجه آن قابل مشاهده باشد ، برای مشاهده نتایج نهایی کاشت حدود 1 تا 12 ماه زمان لازم است تا موهای پیوند داده به مرحله رشد کامل خود رسیده و پیوند مو تثبیت گردد.

به غیر از کاشت مو روش های دیگری برای جلوگیری از ریزش مو و درمان آن وجود دارد که البته در حال حاضر این روش ها نمی تواند از نظر ماندگاری و کیفیت جای پیوند موی طبیعی را بگیرد:

1- روش درمان های دارویی :

داروهایی مانند ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید از جمله داروهایی هستند که تاثیر آنها بر کاهش ریزش مو و همچنین رویش مجدد توسط FDA  (سازمان دارویی ایالات متحده) تایید شده اما این روش ها نیز داری عوارض مخصوص به خود هستند :

·         نیاز به استفاده همیشگی از محلول ماینوکسیدیل و قرص فیاستراید

·         بازگشت ریزش مو به حالت قبل پس از قطع مصرف

·         وجود عوارض ناخواسته مانند افزایش موهای زائد بدن در دوره مصرف ماینوکسیدیل

·         وجود عوارض هورمونی در قرص فیانستراید که اخیرا مشخص شده ممکن است دائمی باشد

2- درمان ریزش مو با استفاده از پکیج ویژه ریزش مو:

برخی مواقع توصیه ما برای افرادی که ریزش موی ارثی دارند  این است که برای  جلوگیری از ریزش مو از پکیج PRPمزوتراپی،  لیزرتراپی و ویتامین درمانی استفاده کنند و جهت تزریق PRPو مزوتراپی حتماً به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنند. PRPعبارت است از تزریق خونی که از بیمار گرفته شده و سانتریفوژ شده است. در این روش پلاسمای تغلیظ شده را که پلاکت آن پنج برابر خون معمولی است جدا کرده و در پوست سر تزریق می کنند . ادعا می شود چون پلاسما تغلیظ شده است غنی ازفاکتورهای رشد بوده ومی تواند ریشه مو را تقویت کند. کاربرد PRP در درمان طاسی ایده ای نو محسوب می شود PRP در اروپا و آمریکا در مرحله تحقیقاتی است ولی نتایج تحقیقات ضد و نقیض است . در یک مطالعه در برزیل PRP پس از کاشت مو با بهبودی 15% در قطر و تعداد موها همراه بوده است. در ایران کسانی که این کار را انجام می دهند اسم آن را تزریق سلول بنیادی گذاشته اند و این اشتباه است . پلاکت اصلاً سلول بنیادی نیست . درواقع پلاکت چون هسته ندارد اصلاً سلول نیست

3- سلول های بنیادی :

تحقیقات بر روی سلول های بنیادی Stem cellsو سلول درمانی یا کشت مو همچنان ادامه دارد ولی هنوز به نتیجه عملی در انسان نرسیده است. این امید وجود دارد که در آینده با شناسایی ژن های مسول طاسی قبل ازسن بلوغ و حذف یا اصلاح آنها با ژن درمانی مشکل طاسی به طور کامل برطرف شود .در این صورت اصلا نیازی به کاشت مو نخواهد بود که البته سالها تا کامل شدن تحقیقات و بررسی نتایج زمان باقی مانده است.

یکی از مهم ترین مسائلی که پیش از اقدام به کاشت مو ذهن متقاضیان را به خود مشغول می کند هزینه های مربوط به پیوند موی طبیعی است. هزینه کاشت مو بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله تعداد گرفت های مورد نیاز کاشت مو ، تعداد جلسات و..

اما به صورت کلی هزینه یا قیمت کاشت مو به روش SUT در کلینیک تخصصی موی رنسانس بین 3.. تا 6.. تومان می باشد.

لازم است در نظر داشته باشید این هزینه نسبت به تراکم و کیفیت بالاتر و همچنین ماندگاری مادام العمر به نسبت نتایج کاشت مو با روش های رایج و سنتی بسیار به صرفه تر بوده و دیگر نیازی به دارو و درمان های طولانی و بی اثر نمیباشید و با توجه به سابقه طولانی کلینیک رنسانس کاملا رضایت شما را در پی خواهد داشت.

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و نوبت دهی با شماره های 21228821 و 2188995 تماس حاصل کرده و یا عکس خود را از طریق تلگرام و واتساپ به شماره 9122115442 ارسال فرمایید.

همچنین جهت ویزیت مجازی و ارسال عکس آنلاین میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کرده تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

مشاوره رایگان مجازی

این مرکز افتخار دارد هم اینک با این تکنیکهای جدید و انحصاری در ایران کاشت و ترمیم مو را به سطح خود رسانده , که دیگر نیازی به روشهای FUT-FIT که برش و بخیه و یا بیهوشی در آنها شاهد بودیم نمیباشد

ریزش مو را به سادگی ریشه کن کنید !!

ریزش مو در زنان شایع نیست . حدود ۱/۳ زنان در طول زندگی خود ریزش مو را تجربه می‌کنند و حدود ۲/۳ خانم‌ها پس از یائسگی از ریزش مو رنج می‌برند . ریزش موی زنانه می‌تواند به دلایلی مانند رژیم غذایی و زندگی روزانه داشته باشد . ریزش مو به هر علتی که باشد می‌توانید با روش‌های گفته‌شده در این مقاله آن را درمان کنید .

مصرف آهن را افزایش دهید . بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که کمبود آهن می‌تواند در زنان ایجاد ریزش مو کند . در مورد مصرف مکمل می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید . خانم‌ها روزانه به ۱۸ میلی‌گرم آهن نیاز دارند . در هنگام بارداری نیاز روزانه خانم‌ها به ۲۷ میلی‌گرم در روز می‌رسد . بیشتر مولتی‌ویتامین‌ها دارای آهن هستند که باید حواستان باشد در صورت مصرف مولتی‌ویتامین ؛ مکمل آهن مصرف نکنید . گیاهخواران در ریسک بالاتری برای کمبود آهن هستند .

موادغذایی طبیعی حاوی آهن :

جلوگیری از ریزش مو در زنان

مغز گردو بیشتر بخورید . گردو دارای مواد مغذی زیادی مانند : امگا ۳ ، زینک ، آهن ، ویتامین B و پروتئین است . این مواد مغذی در بهبود سلامت مو نقش ایفا می‌کنند . روغن گردو می‌تواند به رشد مو کمک کند .

روزانه ۳۰ گرم مغز گردو مصرف کنید .

بودن روغن‌های مناسب در بدن باعث جلوگیری از شکستن موها می‌شود .

مصرف ویتامین C را افزایش دهید . ویتامین C باعث کمک به جذب بهتر آهن میشود ؛ همچنین به شکل‌گیری کلاژن نیز کمک می‌کند . کلاژن باعث کمک به نگه‌داشتن فولیکول مو می‌شود .

مواد غذایی حاوی ویتامین C :

مصرف ویتامین‌های خانواده B را فراموش نکنید . ویتامین B باعث کمک به رشد سلول می‌کند که فولیکول‌های مو و پوست سر را نیز شامل می‌شود . با داشتن سلول‌هایی سالم موهایی قوی‌تر و سالم‌تر خواهید داشت .

موادغذایی حاوی ویتامین B :

مصرف زینک را افزایش دهید . زینک باعث کمک به رشد مو می‌شود . کمبود زینک در بدن می‌تواند باعث ایجاد ریزش مو و کاهش رشد مو بشود .

موادغذایی حاوی زینک :

مصرف پروتئین را بیشتر کنید . ریزش مو می‌تواند به دلیل کمبود پروتئین باشد . پروتئین باعث کمک به بدن برای جایگزینی موهای ازدست‌رفته روزانه می‌شود .

منابع غذایی حاوی پروتئین :

باید بدانید که تغییر در رژیم غذایی شاید نتواند ریزش مو را درمان کند . داشتن رژیم غذایی مناسب باعث افزایش سلامتی می‌شود که مو نیز جزئی از آن است . ممکن است ریزش موی شما به دلایل دیگری مانند : ژنتیک ، سن و بیماری خود ایمنی باشد که با تغییر رژیم غذایی تغییری نکند اما داشتن یک رژیم غذایی برای شما لازم و مفید است .

از وسایل حالت‌دهنده مو ( مخصوصا گرمایشی ) کمتر استفاده کنید . شما با استفاده از این وسایل باعث آسیب زدن به مو و ریزش آن می‌شوید . سشوار ، اتو مو و اکستنشن می‌تواند باعث ایجاد ریزش مو بشوند . استفاده از ژل ، واکس و اسپری مو نیز می‌تواند باعث آسیب زدن به مو بشوند .

از وسایل گرمایی و حالت‌دهنده کمتر استفاده کنید زیرا باعث شکستن موی میشوند .

موهای خود را نرم کنید . استفاده منظم از نرم‌کننده می‌تواند باعث‌ترمیم موهای آسیب‌دیده شده و مو را پرتر کنند . از نرم‌کننده های عمیق هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید .

در هنگام استفاده از نرم‌کننده ؛  پوست سرخود را نیز ماساژ دهید تا گردش خون را بالا ببرید .

دیگر موارد را امتحان کنید . شما می‌توانید تا حدودی مناطقی که دچار ریزش مو هستند را مخفی کنید تا معلوم نشوند . از موارد زیر میتوانید برای پوشش نواحی دارای ریزش مو استفاده کنید :

مدل مو : شما با عوض کردن مدل موی خود و پوشش دادن مناطق دارای ریزش می‌توانید تا حدودی ریزش موی خود را پنهان کنید . سعی کنید موهای خود را کوتاه نگه‌دارید و از بستن مو اجتناب کنید . داخل مو را چندلایه کنید تا موهای شما چند برابر دیده شوند .

اکستنشن مو : درمان های ریزش مو محدود هستند و شما می‌توانید از موهای مصنوعی برای پوشش سر استفاده کنید . اکستنشن مو راهی آسان است و طبیعی به نظر می‌آید .

کلاه‌گیس : اگر ریزش مو خیلی شدید است و با موارد قبلی قابل پوشش دادن نبود شما مجبور به خرید کلاه‌گیس هستید . کلاه‌گیس‌های تهیه‌شده از موی طبیعی عموماً قیمت بالاتری دارند .

پرپشت کننده مو استفاده کنید . این محصولات به‌صورت موقت بافت و تراکم موها را افزایش می‌دهند و باعث ضخیم نشان دادن آن‌ها می‌شود . پرپشت کننده‌های مو برای نقاط بدون مو یا کم موی کوچک تا متوسط مناسب می‌باشند .

ماساژ سر را امتحان کنید . ماساژ دادن پوست سر باعث افزایش گردش خون و کمک به رشد مو می‌شود . درزمانی که شامپو هم می‌زنید می‌توانید این کار را انجام دهید .

طریقه ماساژ دادن سر : مقداری از روغن‌هایی مانند : کرچک ، نارگیل یا بادام را روی پوست سر ریخته و با نوک انگشتان با حرکات چرخشی و مستقیم به مدت چند دقیقه ماساژ دهید .

برای آموزش کامل ماساژ سر می‌توانید مقاله ماساژ سر را مطالعه بفرمایید .جلوگیری از ریزش مو در زنان

استفاده از عصاره‌های گیاهی نیز مفید است . استفاده از بعضی عصاره‌های گیاهی می‌تواند باعث بهبود رشد مو بشود . عصاره‌های مفید برای رشد مو :

طرز تهیه و استفاده : ۳ تا ۶ قطره از عصاره انتخابی خود را با یک قاشق روغن‌پایه مانند : زیتون ، جوجوبا یا هسته انگور مخلوط‌کنید و به‌صورت روزانه روی پوست سر ماساژ دهید .

شانه‌های لیزری را تست کنید . بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که شانه‌های لیزری روی ۲۵% از زنان مؤثر بوده است . در هنگام خرید حواستان باشد که شانه موردنظر باید تأییدیه FDA را داشته باشد . قیمت این شانه‌ها عموماً ۵۰۰ دلار هستند . پس مواظب شانه‌های ارزان‌قیمت باشد زیرا تأثیری ندارند .

ماینوکسیدیل استفاده کنید . تنها داروی موضعی تأییدشده توسط FDA برای زنان ماینوکسیدیل است . این محلول عموماً برای درمان ریزش موی زنانه تجویز می‌شود . ماینوکسیدیل ۳ تا ۴ ماه نیاز به مصرف دارد تا اولین نشانه‌های تأثیر خود را نشان دهد که شاید تا بیشتر ۶ ماه نیز طول بکشد . این محلول به‌صورت ۲% و ۵% موجود است ؛ که عموماً ۲ درصد تجویز می‌شود .

با پزشک خود درباره تجویز دارو صحبت کنید . مصرف دارو بدون تجویز پزشک را به‌هیچ‌عنوان انجام ندهید . داروهای ضد آندروژن داروهایی هستند که گیرنده های آندروژن را متوقف می‌کنند . این کار ممکن است باعث توقف ریزش و رویش مو بشود . اکثر پزشکان برای ریزش موی زنان دارو تجویز نمی‌کنند زیرا شواهد تأثیرگذاری آن محدود است . پزشک شما با انجام آزمایش در صورت بالا بودن آندروژن شما ممکن است برای شما دارو تجویز کند .

اسپیرونولاکتون : یک داروی ضد آندروژن است که ممکن است توسط پزشک شما تجویز شود .

فیناستراید : این دارو برای ریزش موی زنانه توسط FDA تأیید نشده است اما ممکن است توسط پزشک شما تجویز شود .

ممکن است پزشک از کورتیکواستروئید استفاده کند . اگر شما از طاسی منطقه‌ای رنج ببرید ؛ پزشک شما ممکن است برای مبارزه با آن برای شما کورتیکواستروئید تزریق کند . عموماً تزریقات به‌صورت ماهیانه بوده و در پوست است . با توجه به وضعیت شما پزشک ممکن است قرص‌های خوراکی نیز برای شما تجویز کند .

حتماً قبل از شروع درمان توسط پزشک با استروئید با او درباره عوارض آن صحبت کنید .

کاشت مو نیز گزینه خوبی است . در کاشت مو جراح ؛ مو را از نقاط دیگر سر که دارای ریزش نیستند برداشته و در مناطقی که ریزش مو دارند می‌کارد . کاشت مو برای شما هزینه زیادی در بر خواهد داشت .

بیشتر بیماران بعد از ۶ تا ۹ ماه بعد از کاشت افزایش رشد مو را شاهد بودند .

بعضی از خانم‌ها به شک بعد از کاشت دچار میشوند که باعث ریزش موقت موهای کاشته شده می‌شود .

با توجه به محدود بودن موها ممکن است به‌اندازه کافی موها پرپشت نشود .

با پزشک خود تماس بگیرید . ریزش مو عموماً نشان‌دهنده مشکل جدی نیست اما اگر با خارش ، حساسیت پوست و دیگر علائم همراه باشد باید به پزشک مراجعه شود . دادن چک آپ ایده بدی نیست تا مطمئن شوید که مشکل جدی وجود ندارد .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا

ناخن به‌صورت طبیعی رشد می‌کند که فقط باید منتظر ماند تا آن‌ها رشد کنند

پاکسازی طبیعی بدن شامل خارج‌سازی سموم و ضایعات به خارج از بدن است ،

ادرار کردن در خانه اتفاقی است که برای تمام کسانیکه بچه یا حیوان خانگی

خط و خش افتادن روی وسایل شیشه ای چیز طبیعی و عادی میباشد .

آنتی اکسیدان چیست و چه کاری در بدن انجام میدهد ؟ آنتی اکسیدان شامل

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

جلوگیری از ریزش مو در زنان
جلوگیری از ریزش مو در زنان
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *