جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح با ژیلت

جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح با ژیلت
جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح با ژیلت

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

در بیشتر مواقع پسران جوان وحتی گاهی آقایان ،بعد از اصلاح با تیغ دچار مشکلاتی چون جوش زدن صورت ،ملتهب شدن پوست وحتی شکستگی مو در زیر پوست می شوند واز این بابت به دنبال راه حل هستند.

 

با رعایت چند نکته به راحتی می توان این مشکلات را حل کرد:1- نکته‌ی اول که مهم و قابل توجه است این است که بهتر و بهتر است که هنگام حمام کردن و یا پس از آن که پوست صورت کاملا مرطوب است این کار را انجام دهید زیرا این رطوبت پوست اولین و مهمترین اساس در جلوگیری از جوش زدن والتهاب آن است.

 

2- در صورتی که حمام کردن مقدور نیست چندین بار صورتتان را با آب گرم وصابون بشویید تا نه تنها مرطوب شده بلکه با ترشح مقداری چربی پوست لطیف تر وبرای اصلاح آماده تر خواهد شد.جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح با ژیلت

 

3- کف یا خمیر ریش ویا صابون مورد نظر تان را به حالت دورانی وماساژ به صورت بمالیدواز سمت پایین به بالا این کار را انجام دهید.

 

4- افرادی که پوستشان زیاد جوش می زند وبا جوشهای چرکی همراه است بهتر است از تیغهای یک بار مصرف برای هر بار اصلاح استفاده نمایند.

 

5- پس از اصلاح وشستشوی آن تنها حوله را روی پوست گذاشته وبرداشته وخشک کنید ومطلقا بر روی پوست محکم نکشید.

 

6- حتما از محلولهای بعد از اصلاح ویا به عبارتی آفتر شیو ها برای ضد عفونی کردن پوست بعد از اصلاح استفاده کنید.

 

7- در صورت جوش زدن در چند نوبت از صابونهای تری کلرو کروان که ضد جوش هستند استفاده کنید تا به مرور جوشها از بین بروند.

 

8- اگر پوست خشک و زبری دارید ،بعد از استفاده از آفتر شیو و ضد عفونی کننده ها حتما از کرمهای مرطوب کننده و به حالت دورانی وملایم روی پوست بمالید.

 

9- گاهی برای پوست جهت اصلاح چه با تیغ وچه با ماشین میتوان قبل از آن از یک ماسک مرطوب کننده ی خوب که به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید استفاده کرد و پوست را برای اصلاح آماده ساخت که این ماسک عبارت است از :

 

یک عدد تخم مرغ ویک قاشق چایخوری روغن زیتون که آنها را به خوبی با هم مخلوط کرده و می‌زنیم ،سپس با یک تکه پنبه این مخلوط را بر روی پوست تا گردن خوب بمالید وبعد از ده دقیقه که خشک شد با آب ولرم بشوییدو سپس اصلاح کنید .

بعضی از افراد بعد از اصلاح کردن صورت با تیغ مشکلاتی مانند : خارش ، جوش زدن ، دانه های قرمز ، قرمز شدن پوست و حتی حساس شدن پوست برایشان بوجود می آید که بسیار ناخوشایند است . برای جلوگیری از این اینگونه حساسیت های پوستی راههای بسیار ساده ای وجود دارد که با رعایت آنها از شر جوش و دیگر موارد گفته شده ، بعد از اصلاح خلاص خواهید شد . کارهای زیر پیشنهاد میشود :

قبل از اصلاح دوش بگیرید یا صورت خود را شستشو دهید . آب داغ به همراه مالش صورت باعث تمیز شدن و باز شدن منافذ پوست میشود . با آب گرم و صابون صورت خود را شستشو دهید تا باعث نرم شدن موی صورت و از بین رفتن باکتری هایی که موجب جوش زدن میشوند بشوید .

شستن صورت باعث باز کردن منافذ پوست و تمیز کردن پوست میشود همچنین باعث بهتر اصلاح کردن نیز خواهد شد .

جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح با ژیلت

از روغن قبل از اصلاح استفاده کنید . این مورد اختیاری میباشد اما اینکار باعث اضافه کردن یک لایه به پوست برای حفظ رطوبت و سیخ نگه داشتن مو برای اصلاحی بهتر میشود . استفاده از روغن باعث کمتر تاب خوردن ریش ، جلوگیری از رویش ریش داخل پوست و جوش زدن میشود .

از کرم یا کف ریش استفاده کنید . یک لایه کلفت از کف ریش روی صورت خود بگذارید . هرگز خشک اصلاح نکنید . بهترین کف ریش ها دارای پایه گلیسیرین بوده و ترکیبات آن دارای مواد زیر میباشد :

aqua

stearic acid

myristic acid

coconut acid

sodium and potassium hydroxides

triethanolamine

از کف ریش های حاوی benzocaine و menthol استفاده نکنید زیرا هر دوی آنها باعث مسدود کردن منافذ پوست میشوند .

همیشه از تیغ تمیز و تیز استفاده کنید . تیغ کثیف یا کند باعث بریدن بیشتر پوست میشود . همیشه بعد از اصلاح ، تیغ را کاملا تمیز کنید . از تیغ زنگ زده به هیچ وجه استفاده نکنید . تمام موهای گیر کرده در تیغ را در بیاورید و تیغ را خشک کنید .

تیغ را در جهت رویش مو بکشید . ممکن است برای اصلاح بهتر تیغ را مخالف جهت رویش مو بکشید اما اصلاح کردن به این روش باعث رشد مو در جهت برعکس و افزایش ریسک جوش زدن خواهد شد .

از فشار کم در هنگام اصلاح کردن استفاده کنید . زیاد فشار دادن تیغ باعث تحریک صورت میشود .

پوست خود را نکشید . بعضی از افراد پوست را در هنگام اصلاح میکشند که کار اشتباهی است .

از برس اصلاح مراقبت کنید . فقط تیغ باعث ایجاد جوش نمیشود بلکه برس اصلاح نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در جوش صورت میباشد . همیشه بعد از اصلاح برس اصلاح را خوب تمیز کنید و آن را برعکس بگذارید تا آب داخل آن سریعتر خارج شود . اگر آن را تمیز و خشک نکنید باکتری هایی داخل آن رشد میکنند که باعث جوش زدن ، قرمزی و خارش میشوند .

بعد از اصلاح صورت را با آب سرد بشورید . آب گرم باعث باز شدن منافذ پوشت و اصلاح بهتر میشود . آب سرد باعث بسته شدن منافذ پوست و سخت تر شدن نفوذ باکتری و ایجاد حساسیت و جوش صورت می شود . بنابراین در انتهای اصلاح همیشه با آب سرد صورت خود را بشورید .

همچنین میتوانید برای تاثیر بیشتر یک دستمال خیس را روی صورت خود به مدت ۵ دقیقه بگذارید .

از ژل بعد از اصلاح استفاده کنید . انواع افتر شیو یا ژل بعد از اصلاح در بازار موجود میباشد که بنابر سلیقه خود میتوانید از آنها استفاده کنید . همیشه از نوع بدون الکل استفاده کنید و اگر پوست حساس دارید نوع ساخته شده برای پوست های حساس  sensitive skin را خریداری کنید .

 

 

کمتر اصلاح کنید . هر چقدر کمتر اصلاح کنید لایه بیرونی پوست کمتر آسیب میبیند . اگر هم جوش روی صورت خود دارید تا زمان بهبودی کامل آنها ، از اصلاح کردن خودداری کنید .

روی صورت بعد از اصلاح گرما قرار دهید . اگر مقداری دانه های قرمز و جوش بعد از اصلاح روی صورت بوجود آمد با یک حوله گرم ( آب گرم روی آن بریزید ) به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی انها نگه دارید تا تورم و قرمزی آنها کاهش پیدا کند .

با کرم از مشکلات پوستی جلوگیری کنید . با استفاده از کرم یا پمادهای : اسید گلیکولیک ، اسید سالیسیلیک ، ژل آلوورا یا هیدروکورتیزون میتوانید از دانه های قرمز ، خارش پوست و جوش های پس از اصلاح پیشگیری کنید . بعد از اصلاح و قبل از خواب یک از موارد گفته شده را استفاده کنید .

به صورت خود دست نزنید . دانه های قرمز بعد از اصلاح به نظر جوش می آیند اما در واقع علت آنها تحریک شدن پوست میباشد که میتوانند آلوده شوند . اگر به آنها دست بزنید فقط اوضاع را بدتر کرده اید .

نکات مهم 

از تیغ های آماده ( ژیلت ) استفاده کنید . اینگونه تیغ ها فشار کمتری به پوست صورت می آورند و باعث حساسیت و جوش کمتری د ر صورت میشوند .جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح با ژیلت

صورت خود را مرتبا بشورید و آن را مرطوب نگه دارید .

مقداری ژل آوورا باعث کاهش تورم دانه های قرمز خواهد شد .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

برس ها و شانه‌ها مانند دیگر لوازم‌آرایشی و بهداشتی باگذشت زمان کثیف می‌شوند . اگر متوجه کث

روش اول : تهیه کردن یک ظرف کوچک برای پرنده . عروس هلندی معمولا از

خروپف یا خرناس صدایی بلند میباشد که در هنگام خواب تولید میشود . خروپف

پوست کندن گردوی تازه همیشه باعث دردسر میشود و لکه هایی روی پوست ایجاد

آیا واقعا درمان‌های سرماخوردگی مؤثر هستند ؟ درواقع می‌توان گفت خیر ، هیچ درمانی

قیمت بنزین هر روز بالاتر می‌رود و پول ما را زودتر تمام می‌کند .

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح با ژیلت
جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح با ژیلت
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *