جلوگیری از ترک خوردن شکم در دوران حاملگی

جلوگیری از ترک خوردن شکم در دوران حاملگی
جلوگیری از ترک خوردن شکم در دوران حاملگی

در دوران حاملگی، تا حد امکان از به وجود آمدن این ترک‌ها پیش‌گیری کنیم تا بعد از زایمان مجبور نشویم که وقت و هزینه زیادی را برای درمان آن ها صرف کنیم.

اکثر خانم‌ها، بعد از زایمان دچار ترک‌هایی در شکم، سینه، ران و می شوند. راه‌های درمان این ترک‌ها بعد از حاملگی، زمان بر است و ممکن است هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد؛ و از طرفی هیچ کدام از این راه‌های درمان، قطعی نیستند؛ در نتیجه بهتر است که در دوران حاملگی، تا حد امکان از به وجود آمدن این ترک‌ها پیش‌گیری کنیم تا بعد از زایمان مجبور نشویم که وقت و هزینه زیادی را برای درمان آن ها صرف کنیم. در پائین به تعدادی از این روش ها اشاره خواهد شد، به آن ها توجه کنید تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید:

1.سبک زندگی سالمی داشته باشید: به رژیم غذایی خود، ویتامین C و E را نیز اضافه کنید. این ویتامین‌ها قابلیت ارتجاعی پوست شما را افزایش می دهند و تولید کلاژن را بیشتر می کنند؛ پس استفاده از آن ها را فراموش نکنید.

2.به بدن خود آب‌رسانی کنید: به مقدار کافی آب بنوشید. به علاوه می توانید از چایی سیاه، سبز و سفید که دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند، استفاده کنید.

3.با راه رفتن منظم و انجام ورزش‌هایی از جمله یوگا، گردش خون خود را افزایش دهید و بانشاط و باطراوت شوید.

جلوگیری از ترک خوردن شکم در دوران حاملگی

4.در دوران بارداری، قبل از حمام کردن، کل بدن خود را به طور منظم با روغن های معطر از جمله اسطوخودوس و ژرمانیوم، ماساژ دهید؛ این کار احتمال ایجاد ترک در روی پوست شما را بعد از زایمان کاهش می‌دهد.

5.در طول دوران حاملگی، روی شکم خود وازلین بزنید.

6.نقاطی را که بیشتر در خطر ترک خوردن بعد از زایمان هستند، از جمله: شکم، سینه و ران‌ها، را به طور منظم در دوران حاملگی با روغن ماساژ دهید؛ این کار، باعث لایه برداری و از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود. مرطوب کردن پوست‌تان با روغن‌های طبیعی، قابلیت ارتجاعی پوست شما را افزایش می‌دهد.

 

ترک‌خوردن و خشکی و خارش پوست شکم در بارداری از آن مشکلاتی است که همه خانم‌ها را اذیت می‌کند. علاوه بر آزار خارش فکر اینکه این ترک‌ها بعدها روی پوست می ماند حتی باعث می‌شود خیلی‌ها از بارداری بیزار شوند؛ و اما چکار کنیم در بارداری شکم ترک نخورد؟


درست است که غذای سالم و مقوی و در دوران بارداری مهم‌ترین مسئله است، اما خارش و ترک‌خوردن شکم به این راحتی‌ها دست بردار نیست. این راه حل خانگی را خیلی از خانم‌های حامله استفاده کرده‌اند و از نتیجه‌اش هم راضی بودند.

این دستور خانگی پر از بهترین مواد برای پوست است که به راحتی قابل تهیه هستند. یادتان باشد این ترکیب را در همه قسمت های بدن می‌توانید استفاده کنید و تنها مختص به دوران بارداری و شکم نیست.

مواد لازم برای بهترین کرم جلوگیری از ترک شکم در بارداری:

جلوگیری از ترک خوردن شکم در دوران حاملگی

یک چهارم فنجان روغن ویتامین E: میتوانید از مواد داخل کپسول ویتامین E استفاده کنید.
دو قاشق غذاخوری موم عسل: این ماده خاصیت سفت کردن لوسیون و آبرسانی دارد.
یک چهارم فنجان روغن بادام شیرین: این روغن هم سرشار از ویتامین E است و هم خاصیت نرم‌کنندگی دارد.
ده قطره روغن اسطخودوس برای آرام‌بخشیدن به پوست و از بین بردن خارش

طرز تهیه:
روغن نارگیل و موم را در یک شیر داغ کن بریزید و روی حرارت خیلی خیلی ملایم بگذارید تا موم باز شود. بعد از روی حرارت بردارید و بقیه را داخل ظرف بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا یک دست شود. این ترکیب را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و در دمای اتاق بگذارید تا کاملا خنک شود. میتوانید هر روز یا یک روز در میان از این کرم دست‌ساز استفاده کنید و همیشه شکمتان را چرب نگه دارید. این کرم را می‌توانید برای جلوگیری از ترک خوردگی روی باسن و پشت ران هم استفاده کنید.

دیگر درمانهای خانگی برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری
تنها راه جلوگیری از ترک خوردن پوست بعد از بارداری این است که از پوست خود با استفاده از روغن ها و کرم های تقویتی به خوبی نگه داری کنید ولی اگر باز هم بعد از زایمان دچار ترک های روی شکم شدید با روش های درمانی خانگی می توانید میزان این ترک ها را مقداری کاهش دهید.

لازم به ذکر است که نتیجه گرفتن از این روش زمان بر و نیاز به تعداد دفعات زیادی برای از بین بردن ترک ها می باشد و به طور کل ترکها را از بین نمی برد.

*روغن کرچک: این روغن برای بسیاری از بیماری های پوستی مانند لک های پوستی، چین و چروک، خال و کک و مک و ترک های روی شکم مورد استفاده می باشد. کافیست مقداری روغن را روی نواحی دارای ترک مالیده و روی آن را ماساژ دهید. 15 تا 2 دقیقه این کار را انجام دهید و سپس با یک پارچه کتان به دور ناحیه بپیچید و مقداری آن را گرم کنید.

*سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ دارای مقدار زیادی پروتئین است که باعث شادابی و لطافت پوست میشود و در رفع ترک ها موثر میباشد. روزانه 1 تا 3 بار سفیده تخم مرغ روی ناحیه بمالید.

*آلوئه ورا: آلوئه ورا حاوی مواد مغذی برای پوست می باشد که در درمان ترک های پوستی بسیار موثر می باشد. روزانه آلوئه ورا را به ناحیه ترک دار بمالید و سعی کنید یک لیوان شربت آلوئه ورا را میل کنید.

*آبلیمو و عسل: لیمو را از وسط نصف کرده و روی محل های ترک خورده بمالید. لیمو ترکیبات اسیدی مفیدی برای پوست دارد. عسل را با یک پارچه کتانی بر روی ناحیه ترک خورده بمالید و پس از خشک شدن با آب گرم بشویید. عسل را با اسکراب لایه بردار مخلوط کنید و روی ترک ها بمالید بعد از 5 دقیقه بشویید.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

جلوگیری از ترک خوردن شکم در دوران حاملگی
جلوگیری از ترک خوردن شکم در دوران حاملگی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *