جلوگیری از بارداری طبیعی چگونه است

جلوگیری از بارداری طبیعی چگونه است
جلوگیری از بارداری طبیعی چگونه است

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

حتما شما هم زوج‌هایی را می‌شناسید که تمایلی به بچه‌دارشدن نداشتند و از روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده می‌کردند اما باز هم زن باردار شد. به‌نظر شما علت آن چیست؟ شاید تعجب کنید اما مشکل اصلی بسیاری از زوج‌های جوان و حتی زن‌و‌شوهرهایی صاحب چند فرزند، نداشتن اطلاعات کافی در مورد روش‌های صحیح پیشگیری از بارداری است. پدرومادر شدن، زیباترین حس دنیاست اما اگر زوجی بدون آمادگی لازم بچه‌دار شوند، این هدیه‌‌ی الهی برای آنها مانند کابوس خواهد بود. در گذشته، جلوگیری از بارداری صرفا در استفاده از قرص‌های ضدبارداری خلاصه می‌شد اما در حال‌ حاضر، روش‌های متنوعی برای این کار وجود دارد. ما در مطالب زیر، مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم. می‌توانید آنها را با هم مقایسه کنید و ببینید که کدام روش برای شما مناسب‌تر است.

جلوگیری از بارداری طبیعی چگونه است

هنگامی‌که بحث پیشگیری از بارداری به‌میان می‌آید، خانم‌ها نسبت به گذشته گزینه‌های بیشتری پیش‌رو دارند اما وجود گزینه‌های بیشتر به این معناست که باید نکات بیشتری را مدنظر قرار دهند. اما روشِ مناسبِ پیشگیری از بارداری را چگونه می‌توان تشخیص داد؟

اولین و مهم‌ترین گام آن است که گزینه‌های موجود را با پزشک‌تان بررسی کنید. سارا نیومن، پزشک و استادیار گروه زنان و زایمان و بیماری‌های زنان در دانشگاه سانفرانسیسکو، می‌گوید شما باید چگونگی تأثیر هر کدام از روش‌های پیشگیری از بارداری را بر سلامت‌تان بدانید. عواملی مانند فشار خون بالا، عادت به سیگارکشیدن و سابقه‌ی سرطان سینه همگی روی انتخاب شما تأثیر می‌گذارند.

اما قبل از مراجعه به پزشک، به فهرست زیر که شامل مزایا و معایب هرکدام از روش‌های پیشگیری از بارداری است، نگاهی بیندازید:

همان‌طور که می‌دانید کاندوم‌ها اصلی‌ترین و پرکاربردترین روش پیشگیری از بارداری به‌شمار می روند، چون تنها گزینه‌ای هستند که نه‌تنها از بارداری بلکه از بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی نیز پیشگیری می‌کنند. اگر احتمال می‌دهید که همسرتان به یک بیماری مقاربتی مبتلا باشد، حتما از کاندوم استفاده کنید. امروزه کاندوم‌ها در دو نوع مردانه و زنانه وجود دارند؛ هرچند کاندوم‌های مردانه بسیار متداول‌تر هستند. به همراه روش‌های سدی مانند کاندوم می‌توان از یک ژل، کرم یا فوم اسپرم‌کش استفاده کرد اما اسپرم‌کش به‌تنهایی فقط در ۷۲ درصد از موارد از بارداری جلوگیری می‌کند.

مزایای کاندوم: کاندوم‌ها ارزان‌قیمت هستند و بهترین محافظت را در برابر بیماری‌های مقاربتی و HIV فراهم می‌کنند. کاندوم‌های زنانه باعث می‌شوند که خانم‌ها روی رابطه‌ی جنسی کنترل بیشتری داشته باشند چون می‌توانند خودشان، آن را درون بدن‌شان قرار دهند.

معایب کاندوم: کاندوم‌های مردانه فقط حدود ۸۲ درصد و کاندوم‌های زنانه حدود ۷۹ درصد در پیشگیری از بارداری مؤثر‌ هستند. به دلیل نرخ شکست بالای کاندوم‌ها، دکتر نیومن پیشنهاد می‌کند که در کنار کاندوم از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری نیز استفاده کنید. برخی از خانم ها نیز شکایت دارند که قراردادن کاندوم‌های زنانه دشوار است و صداهای خنده‌داری ایجاد می‌کنند.

اینها روش‌های سدی برای پیشگیری از بارداری هستند. دیافراگم یک کلاهک انعطاف‌پذیر است که خانم‌ها در واژن‌شان قرار می‌دهند. دیافراگم مانع ورود اسپرم به داخل رحم می‌شود و باید به همراه اسپرم‌کش استفاده شود. دیافراگم در اندازه‌های مختلفی وجود دارد و اندازه‌ی مناسب شما باید توسط پزشک‌تان تعیین شود. همچنین پزشک‌تان باید هر یک یا دو سال یک‌بار، دیافراگم را بررسی کند تا مطمئن شود که هیچ سوراخی در آن ایجاد نشده است. اگر وزن‌تان به‌تازگی بالا یا پایین رفته است، به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا اندازه‌‌‌‌‌‌‌ی دیافراگم‌تان هنوز هم مناسب شماست یا خیر. اسفنج ضدبارداری، یک فوم نرم است که با اسپرم‌کش پوشیده شده است. این وسیله شبیه دونات به‌نظر می رسد و وقتی داخل واژن قرار می‌گیرد، دهانه‌ی رحم را می‌پوشاند.

مزایا: شما می‌توانید دیافراگم را درست قبل از رابطه‌ی جنسی یا تا ۲۴ ساعت قبل از آن، درون واژن‌تان قرار دهید. برخی از مشکلات پزشکی مانند سابقه‌ی سرطان سینه باعث می‌شوند که استفاده از داروهای هورمونی برای پیشگیری از بارداری خطرناک باشد. در چنین شرایطی، دیافراگم یک گزینه‌ی عالی برای جلوگیری از بارداری است. شما برای تهیه‌ی اسفنج‌های ضدبارداری به نسخه‌ی پزشک نیاز ندارید، آنها کوچک هستند و روی هورمون‌های شما تأثیر نمی‌گذارند.

معایب: برای به حداکثر رساندن اثربخشی، دیافراگم باید به همراه اسپرم‌کش استفاده شود و تا ۶ ساعت پس از رابطه‌ی جنسی در داخل واژن باقی بماند. این ممکن است خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری را افزایش دهد، اما ادرار بعد از رابطه‌ی جنسی می‌تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند. اگر در معرض ابتلا به عفونت HIV هستید، اینها گزینه‌های مناسبی برای شما نیستند، چون اسپرم‌کش خطر انتقال HIV را افزایش می‌دهد. دکتر نیومن می‌گوید دیافراگم فقط ۸۸ درصد در پیشگیری از بارداری مؤثر است و اسفنج نیز مناسبِ خانم‌هایی است که تا به حال بچه‌دار نشده‌اند.

قرص‌های ضدبارداری متنوعی برای خانم‌ها وجود دارد؛ از جمله قرص‌هایی که فقط حاوی پروژسترون (پروژستین) هستند یا قرص‌های ترکیبی که شامل استروژن و پروژسترون هستند.

مزایا: خوشبختانه اگر قرص‌های ضدبارداری را به‌طور منظم و سروقت مصرف کنید، میزان شکست این روش فقط ۱ درصد است. قرص‌های ضدبارداری ترکیبی می‌توانند درد شکم را در دوران قاعدگی کاهش دهند، پریودها را سبک‌تر کنند و علائم سندروم پیش از قاعدگی را کمتر کنند. این قرص‌ها ممکن است به جلوگیری از بیماری التهابی لگن، عفونت‌ها، سرطان آندومتر و سرطان تخمدان نیز کمک کنند. قرص‌های حاوی پروژسترون برای خانم‌های شیرده ایدئال هستند، چون بر تولید شیر تأثیر نمی‌گذارند. همچنین برای خانم‌هایی که سابقه‌ی لخته‌شدن خون یا بیماری فشار خون کنترل‌نشده دارند، گزینه‌ی مطمئن‌تری هستند. هر دو نوع این قرص‌ها به تنظیم دوره‌های قاعدگی شما کمک می‌کنند و حتی می‌توانید از آنها برای کنترل تعداد پریودهایی که در یک سال دارید، استفاده کنید.

معایب: نرخ شکست این روش پیشگیری از بارداری ۸ درصد است. دلیلش این است که ممکن است برخی از دوزهای آن را فراموش کنید و نتوانید آن را به‌طور منظم مصرف کنید. اگر از قرص‌های شیردهی (فقط حاوی پروژسترون) استفاده می‌کنید، حتما باید آن را هر روز در یک ساعت مشخص مصرف کنید. قرص‌های ضدبارداری می‌توانند باعث لکه‌بینی، حساسیت سینه‌ها، تهوع و کاهش میل جنسی شوند. قرص‌های ترکیبی ممکن است باعث ایجاد لخته‌های خون در پاها شوند و خطر سکته‌ی مغزی را در خانم‌های سیگاری افزایش دهند.

چسب و حلقه، هر دو جزء روش‌های هورمونی پیشگیری از بارداری محسوب می‌شوند و مانند قرص‌های ضدبارداری استروژن و پروژسترون دارند. چسب یک تکه‌ی کوچک پلاستیکی است که روی شکم، باسن، بازو یا بالاتنه‌ی شما می‌چسبد و باید به‌صورت هفتگی عوض شود. حلقه یک وسیله‌ی کوچک انعطاف‌پذیر است که در ۵ روز اول قاعدگی در داخل واژن قرار می‌دهید و ۳ هفته در آنجا باقی می‌ماند. سپس در پایان هفته‌ی سوم آن را خارج می‌کنید و یک هفته‌ی بعد، دوباره یک حلقه‌ی نو درون واژن می‌گذارید.

مزایا: نیومن می‌گوید چسب و حلقه‌ی ضدبارداری، تمام مزایای قرص‌های ترکیبی را دارند و فقط استفاده از آنها راحت‌تر است. همچنین می‌توانید برای به تأخیرانداختن دوره‌ی پریودتان، به‌طور مداوم از آنها استفاده کنید (تا زمانی‌که از حلقه و چسب استفاده کنید، دوره‌ی پریودتان شروع نمی‌شود). آنها مانند قرص‌ها ۹۲ درصد در پیشگیری از بارداری مؤثرند و با استفاده‌ی دقیق طبق دستورالعمل، می‌توانند مؤثرتر نیز باشند.

معایب: چسب ضدبارداری می‌تواند در برخی از خانم‌ها باعث بروز واکنش‌های پوستی شود. چسب و حلقه مانند قرص‌های ضدبارداری می‌توانند باعث لکه‌بینی، سردرد، نفخ و حساسیت سینه‌ها شوند. اگر مستعد لخته‌شدن خون هستید یا فشار خون بالای کنترل‌نشده یا میگرن را دارید، نباید از این دو روش استفاده کنید. حلقه‌ی ضدبارداری ممکن است به تحریک یا ترشحات واژینال نیز منجر شود.

تزریق آمپول پروژسترون در بازوی خانم‌ها، به‌مدت ۳ ماه از بارداری آنها جلوگیری خواهد کرد. این آمپول مانع تخمک‌گذاری می‌شود و همچنین با افزایش غلظت مخاط دهانه‌ی رحم، حرکت اسپرم را دشوار می‌سازد.

مزایای آمپول ضدبارداری: هنگامی‌که این تزریق را فردی آموزش‌دیده به‌درستی انجام دهد، احتمال بارداری کمتر از ۱ درصد است و لازم نیست که شما هر روز، هر هفته یا هر ماه در مورد پیشگیری از بارداری فکر کنید. به گفته‌ی انجمن متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، این آمپول ممکن است خطر ابتلا به سرطان رحم را کاهش دهد و در مقابل بیماری التهابی لگن از شما محافظت کند.

معایب آمپول ضدبارداری: نیومن می‌گوید که شما برای تزریق این آمپول باید به پزشک مراجعه کنید و این آمپول‌ها معمولا باعث خونریزی نظم‌تری نسبت به قرص‌، چسب یا حلقه می‌شوند، به‌خصوص در طول ۳ تا ۶ ماه اول. همچنین استفاده‌ی طولانی‌مدت از آنها می‌تواند تراکم استخوان شما را کاهش دهد، بنابراین شما پس از ۵ سال استفاده‌ی بدون وقفه از این روش ضدبارداری، باید آزمایش تراکم استخوان انجام دهید. با این حال، این کاهش در تراکم استخوان برگشت‌پذیر است و پس از قطع این داروی هورمونی، تراکم استخوان به حالت قبل برمی‌گردد. اگر قصد دارید در آینده باردار شوید، در صورت استفاده از این آمپول‌ها باید از قبل بره‌ریزی کنید. چون بعد از قطع این آمپول‌ها چیزی بین ۳ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد تا تخمک‌گذاری‌تان دوباره آغاز شود.

آی.یو.دی یا دستگاه داخل رحمی، وسیله‌‌ای T شکل است که پزشک آن را داخل رحم شما قرار می‌دهد. در حال حاضر ۲ نوع آی.یو.دی وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید: آی.یو.دی‌های مسی یا آی.یو.دی‌هایی که هورمون پروژسترون دارند.

مزایای آی.یو.دی: آی.یو.دی، یک وسیله‌ی پیشگیری از بارداری مؤثر است و کمتر از ۱ درصد از خانم‌ها علی‌رغم استفاده از آن باردار می‌شوند. این وسیله از بیرون مشخص نیست و مجبور نیستید به همراه آن از اسپرم‌کش استفاده کنید. آی.یو.دی‌های مسی می‌توانند تا ۱۲ سال و آی.یو.دی‌های دارای پروژسترون می‌توانند تا ۵ سال درون مهبل باقی بمانند. از آی.یو.دی مسی می‌توان برای جلوگیری اورژانسی از بارداری نیز استفاده کرد. برای این منظور باید در عرض ۵ روز از رابطه‌‌ی جنسی محافظت‌نشده، درون مهبل قرار داده شود. مزیت دیگر آی.یو.دی، پیشگیری از بارداری در طولانی‌مدت اما برگشت‌پذیر است و شما می‌توانید پس از بیرون آوردن آن باردار شوید.

معایب آی.یو.دی: آی.یو.دی‌ها می‌توانند باعث افزایش دردهای شکمی شوند. نیومن می‌گوید که اگر در زمان گذاشتن آی.یو.دی یک عفونت مقاربتی داشته باشید، خطر ابتلای شما به بیماری التهابی لگن افزایش می‌یابد.

کپسول کاشتنی، میله‌ی پلاستیکی تقریبا کوچکی به اندازه‌ی یک چوب کبریت است که پزشک آن را زیر پوست بازوی شما قرار داده می‌دهد. این کپسول کوچک که پروژسترون دارد، یک روش طولانی‌مدت پیشگیری از بارداری به‌حساب می‌آید و می‌تواند تا ۳ سال از بارداری جلوگیری کند.

مزایا: این کپسول‌های کاشتنی برای ۳ سال کامل از بارداری جلوگیری می‌کنند، بنابراین نیازی نیست که در این مدت نگران پیشگیری از بارداری باشید. این روش نیز کاملا پنهان و تشخیص‌ناپذیر است و به اندازه‌ی آی.یو.دی مؤثر است. کمتر از ۱ درصد از خانم‌ها علی‌رغم استفاده از این روش باردار می‌شوند. اگر قصد بارداری دارید، می‌توانید بعد از بیرون‌آوردن این کپسول برای بارداری اقدام کنید.

معایب: نیومن می‌گوید بیشتر زنان در طول سال اول کاشت این کپسول‌ها دچار خونریزی نظم می‌شوند و حتی ممکن است عادت ماهیانه‌ی برخی از آنها در این مدت قطع شود. اگر مشکل شما خونریزی نظم است، پزشک‌تان می‌تواند برای مقابله با آن برای شما استروژن تجویز کند.

از چرخه‌ی ماهیانه‌تان کاملا آگاهید؟ فقط کافی است در طول روزهایی که قابلیت باروری دارید، از یک روش سدی پیشگیری از بارداری (مانند کاندوم) استفاده کنید. پیشگیری از بارداری به این روش از طریق دنبال‌کردن چرخه‌ی قاعدگی‌تان روی تقویم، مشاهده‌ی ترشحات دهانه‌ی رحم و اندازه‌گیری درجه‌ی حرارت بدن‌تان امکان‌پذیر است.

مزایا: با این روش طبیعی پیشگیری از بارداری می‌توانید داروهای نسخه‌ای، دستگاه‌ها و مصرف هورمون را فراموش کنید.

جلوگیری از بارداری طبیعی چگونه است

معایب: شما باید به‌دقت بر چرخه‌ی قاعدگی‌تان نظارت داشته باشید. نیومن می‌گوید با توجه دقیق هنوز هم احتمال خطا در این روش زیاد است، چون خانم‌ها می‌توانند در هر چرخه در روزهای مختلفی تخمک‌گذاری کنند. از آنجا که اسپرم‌ها می‌توانند تا ۶ روز پس از رابطه‌ی جنسی فعال بمانند، شما باید از ۶ روز قبل از تخمک‌گذاری‌تان از یک روش سدی استفاده کنید. نرخ شکست در استفاده از روش ترکیبی بررسی دمای بدن، مشاهده‌ی ترشحات دهانه‌ی رحم و دنبال‌کردن چرخه‌ی قاعدگی از روی تقویم، بالا و حدود ۲۵ درصد است.

پرهیز دوره‌ای یکی از روش‌های طبیعی پیشگیری از بارداری است که در آن زوجین در طول روزهایی که احتمال باروری زن وجود دارد، از رابطه‌ی جنسی پرهیز می‌کنند. احتمال شکست این روش بسیار پایین است. نیومن می‌گوید که برخی از مردم ترجیح می‌دهند به‌جای سایر روش‌های پیشگیری از پرهیز دوره‌ای استفاده کنند.

مزایا: خودداری از رابطه‌ی جنسی، تنها روش کاملا مطمئن برای پیشگیری از بارداری است.

معایب: خودداری از رابطه‌ی جنسی قطعا برای همه امکان‌پذیر نیست و کار دشواری است. نیومن می‌گوید: «همه‌ی ما انسان هستیم و میل جنسی داریم.» اگر برای پیشگیری از بارداری فقط از پرهیز دوره‌ای استفاده می‌کنید، همیشه برای محکم‌کاری یک وسیله‌ی پیشگیری پشتیبان مانند کاندوم در دسترس داشته باشید.

به‌عنوان یک خانم از به‌دوش‌گرفتن تمام مسئولیت‌های پیشگیری از بارداری خسته شده‌اید؟ اگر فرزند دارید و دیگر قصد فرزندآوری ندارید، می‌توانید شوهرتان را نزد پزشک بفرستید. وازکتومی روشی ساده است. پزشک از طریق برشی کوچک، لوله‌های حمل‌کننده‌ی اسپرم مرد را می‌بندد و مانع خروج آنها از بدن مرد می‌شود.

مزایای وازکتومی: وازکتومی تقریبا ۱۰۰ درصد در پیشگیری از بارداری مؤثر است. از هر ۱۰۰۰ مرد، تنها در ۱ مورد از آنها لوله‌های بسته‌شده مجددا رشد می‌کنند و به‌هم وصل می‌شوند. این روش دائمی پیشگیری از بارداری، ریسک بسیار کمی دارد، دوره‌ی نقاهت آن فقط چند روز است و هیچ تأثیری روی عملکرد جنسی مرد نمی‌گذارد.

معایب وازکتومی: شما تا ۳ ماه پس از وازکتومی باید از یک روش پیشگیری پشتیبان مانند کاندوم استفاده کنید تا مطمئن شوید تمام اسپرم‌هایی که قبلا ساخته شده‌اند، به‌طور کامل دفع می‌شوند. به یاد داشته باشید که وازکتومی ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد و یک روش دائمی است. بنابراین قبل از انجام وازکتومی باید مطمئن شوید که دیگر بچه نمی‌خواهید. اگرچه این جراحی می‌تواند در برخی از موارد برگشت داده شود اما هزینه‌ی آن بسیار بالاست و تضمینی برای موفقیت‌ آن نیست.

روش‌های دائمی پیشگیری از بارداری فقط مختص آقایان نیست. بستن لوله‌های رحمی که به عقیم‌سازی زنان نیز معروف است، یک روش دائمی پیشگیری از بارداری برای خانم‌هاست. این روش شامل بستن لوله‌های فالوپ برای جلوگیری از بارورشدن تخمک‌های زن و وقوع بارداری است.

مزایا: عقیم‌سازی زنان روشی مطمئن برای پیشگیری از بارداری است و سطوح هورمونی خانم‌ها را تغییر نمی‌دهد. این روش تقریبا ۱۰۰ درصد مؤثر است و خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در سال‌های بعد کاهش می‌دهد.

معایب: مایو کلینیک می‌گوید این جراحی با بیهوشی انجام می‌شود و به‌عنوان یک جراحی، ریسک‌های مخصوص به خودش را دارد: واکنش به داروی مسکن، آسیب به مثانه یا روده و درد لگن بعد از جراحی. این روش پیشگیری از بارداری، دائمی است، بنابراین قبل از انجام آن باید مطمئن شوید که دیگر فرزند نمی‌خواهید. برگشت عقیم‌سازی زنان مانند وازکتومی مردان، پرهزینه است و تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد.

(function(a){function c(){try{return ===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return <=g.indexOf('category-')

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

7تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ” + now.getMonth() + ” + now.getDate() + ” + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ” + now.getMonth() + ” + now.getDate() + ” + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

جالب و مفید. ممنون از متن خوبتون

ممنون از توجه شما.

ممنون از مطالب مفیدتون

فراوان از شما.

خيلي ممنون

متشکرم فرناز عزیز.

سلامت زنان

جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ خوراکی سالم

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

علت تکرر ادرار در زنان؛ تشخیص و درمان خانگی تکرر ادرار در زنان

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

علائم عفونت واژن؛ علت، انواع و درمان عفونت واژن

آخرین مطالب

چطور بهترین عینک مناسب چهره‌تان را انتخاب کنید؟‌

درمان هانتینگتون؛ علائم، عوارض و راه های تشخیص آن

علت درد فک و همه چیز درباره عوامل، راه‌های پیشگیری و درمان آن

ریلکسیشن؛ تکنیک‌ها و روش‌هایی برای آرامش روح و جسم

آموکسی سیلین؛ نحوه مصرف،‌ عوارض و تداخل دارویی

ترین های جهان

بهترین برد گیم های دنیا؛ ۳۰ بازی جذاب برای تقویت هوش و ذهن


راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

جلوگیری از بارداری طبیعی چگونه است

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است


سکینه امیری

خبرنگار

خبره در برابر محتوای مطالب دیگران مسوول نمی‌باشد. کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت خبره محفوظ می‌باشد

بره تنظیم خانواده یکی از چالش‌های جدی در افغانستان پنداشته می‌شود. ولادت‌های پی‌هم سبب مرگ‌ومیر مادران و نوزادان زیادی می‌شود. یکی از دلایلی که این موضوع تبدیل به چالش بزرگ در سطح ملی شده، عدم آگاهی شهروندان از چگونگی و روش‌های مدیریت زاد و ولد می‌باشد.

در سالن انتطار یکی از درمانگاه‌های شهر کابل با پیر زن مریض بر می‌خورم. این خانم از یکی از ولایت‌های شرقی افغانستان منتظر انجام آزمایش‌های متعدد مانده بود. زمانی که درباره بیماری‌اش سوال کردم، با چشم اشک‌بار گفت که “من باردار (حامله) ام.

او که در میانه‌ی چهل سالگی قرار داشت، از نگرانی‌های صحی و بهداشتی‌اش گفت و تاکید کرد که که این طفل سرم را زیر قبرغه‌ام می‌کند. او اضافه کرد که صاحب ۱۵ فرزند می‌باشد.

جلوگیری از بارداری طبیعی چگونه است

ولادت‌های پی هم سبب مرگ و میر مادران و نوزدان زیادی در افغانستان می شود

به همین ترتیب زنی دیگری نیز در این بیمارستان حضور داشت که پس از آزمایش ها شنیده بود حامله است و دو فرزند در راه دارد. او که نگرانی از سیمایش نمایان بود، تاکید کرد که این کودکان ناخواسته به دنیا می آیند و آن ها انتظار آن را نداشته اند که به این زودی صاحب فرزند شوند.

به سبک افغانی

معمول بسیاری از روستاها در افغانستان این است که روش های سنتی از سوی حکیم برای همه مسائل از جمله حاملگی و تنظیم خانواده تجویز می شود. آن زن شرقی نگران، گفت که به توصیه دوستان آگاهش پیش از این چند گیلاس بزرگ از گلآب گل سرشوی – نوع خاک، که زنان افغان با آن سر شان را می‌شویند- را خورده است تا از حاملگی نجات یابد. اما ظاهرا این نوع روش درمانی کارساز نبوده است. او تاکید کرد که زنان آگاه از نزدیکانش، توصیه کرده بودند که با خوردن آن از فرزندآوری می‌ماند، ولی تا کنون چنین نشده است.

این خانم ۱۵ فرزند به دنیا آورده است و انتظار شانزدهم را نیز می کشد؛ امری که بر اساس گزارش ها در شماری از نقاط افغانستان معمول پنداشته می شود.

در بسیاری از روستاها در افغانستان معمول این است که روش های سنتی از سوی حکیم برای همه مسائل از جمله حاملگی و تنظیم خانواده تجویز می شود

متخصصان خانگی

در همین حال زنی دیگری که گفتگوی ما را می شنود، مداخله می نماید و به این خانم توصیه های دیگری را برای جلوگیری از حاملگی می نماید. او می گوید که اگر ۶ روز صدر کافور ماده‌ی که با آن مرده را می‌شویند را به اندازه نخود، بخورد از حاملگی می ماند.

زنی دیگری نیز که در این صف نشسته توصیه ای دیگری دارد. او می گوید که اگر این خانم موملایی که نوع از دارویی گیاهی برای درمان شکستگی استخوان است، استفاده کند، شاید بتواند از بارداری بعدی جلوگیری نماید.

همین طور زن چهارم دانه اسفند را برای ناباوری تجویز می کند و این توصیه های زنان در همان اطاق انتظار بیمارستان نیز خاتمه نمی یابد. با همه این ها، جالب تر این که زنی پیرتر از همه در گوشه ای دیگری اتاق با صدای راسا موعظه کنان، خطاب به زنان داخل سالن می‌گوید که “اگر طبیعت گرم دارید، آلو بخارا در داخل تربوز بریزید و در یخجال بگذارید و در اولین روز قاعدگی دهان ناشسته بخورید و این کار را تا دو یا سه بار پس از قاعدگی انجام دهید. انشالله که از آوردن اولاد (فرزند) می‌مانید. او در ادامه می گوید که “اگر دارای طبیعیت سرد هستید هر روز چیزای گرم را بخورید و ترکاری و میوه را اصلن نخورید تا از فرزند دار شدن بمانید.

در سالهای پیشین بره پیش گیری از بارداری و تنظیم خانواده در افغانستان وجود نداشت

در اول که این توصیه ها را می شنبدم نزدیک بود شاخ در بیارم. چگونه می شود به این سادگی برای کسی دیگری داکتر شد و او را بدون هیچ نوع دانش پزشکی درمان کرد.

روش های غلط

پس از شنیدن این موضوعات، به یکی از دارو فروشی های گیاهی مراجعه کردم. زمانی که این روش ها را با فردی که دارو های گیاهی می فروشد مطرح کردم، به خبره گفت که این راه های درمان برای جلوگیری از حاملگی غلط و مضر می باشد. این متخصص گیاه شناس اضافه کرد که گیاه ترکیبی روین و پنجدانه، دارو گیاهی مطمین و بی‌ضرر است و تحت نظر متخصص گیاه شناس، فرد می‌تواند از آن برای جلوگیری از بارداری استفاده کند.

آگاهی‌دهی حکومتی

در افغانستان بره پیش گیری از بارداری و تنظیم خانواده، در سال های اخیر از سوی وزارت صحت این کشور روی دست گرفته شده است. اکثرا روش های مختلف جلوگیری از فرزند آوری از طریق رسانه ها آگاهی دهی می شود. اما تا کنون از این بره بسیاری از شهروندان روستایی افغانستان اطلاع ندارد.

بره‌ی آگهی دهی توسط وزارت صحت افغانستان و به همکاری وزارت حج و اوقاف عملی می‌شود / عکس: رسانه‌های اجتماعی

در همین حال در شماری از شهرهای این کشور نیز به میزان کافی در باره چگونگی مدیریت زمان حاملگی زنان آگاهی لازم وجود ندارد. در برخی موارد نیز  چنین بره ها با مخالفت شدید بخش های از جامعه مواجه می شود.

باور‌های غلط

با این حال در بسیاری از شرایط باور‌های غلط مانع عملی شدن بره تنظیم خانواده شده است. سمیه زن جوانی که به گفته‌ی خودش سه فرزند دارد و انتظار فرزند چهارمش را نیز می کشد، می‌گوید که استفاده از روش پیشگیری بارداری سبب بیماری‌های خطرناک می‌شود و ممکن است که او دیگر صاحب فرزند نگردد.

این زن جوان به خبره گفت که خانواده‌اش دوست دارد که او شش فرزند داشته باشد. به این جهت اگر از داروهای تجویز شده برای جلوگیری از بارداری استفاده کند، امکان این که او به نازایی گرفتار گردد بالاست. به این جهت، نمی خواهد از این داروها مصرف نماید.

همزمان با این نوع بینش نسبت به جلوگیری از باردارهای متواتر، زنانی نیز می باشد که به این مسئله جنبه اعتقادی می دهند. یکی از زنان باردار به خبره می گوید که “فرزند به دنیا آوردن ثواب دارد و سبب ازدیاد امت اسلام می‌شود و نباید از به دنیا آمدن طفل جلوگیری کرد.

زمان مناسب

جلوگیری از بارداری شامل وسایل و روش های متعددی است که فرد می تواند برای پیشگیری از حاملگی از آن ها استفاده کند.

شمیلا تازه عروس جوانی است که می‌خواهد تا پایان دوره دانشگاه‌اش باردار نشود. او می‌گوید یک ماه از ازدواجش می‌گذرد و با همسرش توافق دارند که به زودی فرزندی به دنیا نیاورند. با این حال، داکتر مشاور اش استفاده دارو و آمپول جلوگیری از بارداری را برایش توصیه نمی‌کند. این مشاور خانواده تاکید می کند که نباید برای کسانی که در سنین نوجوانی و آغاز جوانی ازدواج می کنند، برای جلوگیری از بارداری دارو تجویز کرد.

داکتر معالج این خانم تصریح می کند که “طریقه مناسب برای جلوگیری از بارداری برای او، روش طبیعی است. به نظر این مشاور خانواده “برای برخی از از زوج ها امکان استفاده از قرص های ضدبارداری، دیافراگم ها و آی یو دی ها، روش های انسدادی و حتی کاندوم به دلایل متعدد وجود ندارد. به همین دلیل این دست زوج ها برای جلوگیری از بارداری از روش های طبیعی استفاده کنند.

علی اکبر همکار این گزارش بوده است.

جلوگیری از بارداری بدون استفاده از کاندوم راه هایی گوناگونی دارد. شما می توانید با دکتر خانوادگی خود در این مورد مشورت کنید و برای انتخاب داروهای مختلف، نسخه دریافت کنید  و یا می توانید روش طبیعی را انتخاب کنید. البته این را هم در نظر بگیرید که کاندوم فوائدی هم غیر از باردار نشدن به دنبال دارد، جلوگیری از بیماری های STIs (انتقال عفونت به صورت جنسی). همچنین تنها راهی که ۱۰۰% تضمین می کند که باردار نشوید پرهیز از رابطه جنسی است. تمام روشهای مهم دیگر هم احتمال حاملگی را کاهش می دهند، اما برای جلوگیری از حاملگی هیچ تضمینی وجود ندارد.

روش اول
از داروها برای جلوگیری از بارداری بدون کاندوم استفاده کنید

۱ قرصهای هورمونی ضد بارداری مصرف کنید.

اگر شما خانمی هستید که می خواهید بدون کاندوم از حاملگی جلوگیری کنید، یکی از معمولترین گزینه های آن مصرف قرص ضد بارداری است. این قرصها نزد دکتر خانوادگی شما موجود است، این قرص ها مرکب از ترکیب استروژن و پروژسترون ویا تنها پروژسترون هستند. شما به طور معمول روزی یک عدد تا ۲۱ روز مصرف می کنید و ۷ روز را با قرص قند همراه می کنید (در این مدت بدن شما خون ریزی ندارد).

جلوگیری از بارداری طبیعی چگونه است

۲ یک IUD (دستگاه داخل رحمی) داخل داشته باشد.

IUD یک دستگاه کوچک طرحی شده به شکل T است که در امتداد داخل مهبل به سوی رحم شما قرار می گیرد ( که تا چند سال آینده در آنجا قرار می گیرد و حکم عملکرد همان قرص کنترل تولد را دارد). آنها بیش از ۹۹% برای جلوگیری از بارداری مؤثر هستند.

 ۳از گزینه های داروهای هورمونی ضد بارداری دیگر استفاده کنید.

داروهای هرمونی دیگر مانند حلقه مهبل vaginal ring، تزریقات دپو پروورا Depo-Provera ، و چسب های ضد بارداری contraceptive patches. آنها با نسخه دکتر خانوادگی شما موجود هستند.

۴ گزینه کشتن منی را انتخاب کنید.

اسپرم کش ها Spermicide ژل یا کف هایی هستند که داخل مهبل قرار گرفته و به صورت تله می شوند سپس با یک فعالیت شیمیایی، سمی به سوی اسپرم می رود و (منی) را می کشد. این محصول را می توان از داروخانه محلتان تهیه کنید. در صد وفق شدن این عمل در حدود ۲۲% است.

۵ انتخاب دیگر عقیم کردن است.

یکی از مطمئن ترین راهایی که برای جلوگیری از بارداری هم برای زن و هم برای مرد (و یا هر دو) وجود دارد عقیم شدن است. گرچه دانستن این مهم است که این روش همیشگی است. این عمل نباید انجام شود مگر اینکه شما کاملا مطمئن باشید که در آینده فرزندی از طرف خود نمی خواهید.

روش دوم
استفاده از روش های طبیعی برای کاهش خطر احتمال بارداری

۱ روش عقب نشینی را امتحان کنید.

یکی از راه های کاهش احتمال بارداری بدون استفاده از کاندوم این است که از روش عقب نشینی استفاده کنید. این روش بدین صورت است که مرد قبل از انزال آلت خود را بیرون می آورد، در نتیجه منی دیگر شانس وارد شدن در مهبل زن را ندارد که منجر به بارداری شود.

۲ از روش تقویم استفاده کنید.

به طور مکانیکی، تنها چند روز از ماه زن در واقع می تواند باردار شود. بیشتر زنان چرخه ۲۸ روزه را دارند، که از روز اول این دوره شروع می شود. به طور متوسط، کار تخمدان در روز ۱۴ ظاهر می شود، اما یک زن می تواند چند روز قبل و بعد از آن بارور شود.

۳ پیگیری باروری خود را با استفاده از نشانگرهای فیزیولوژیکی انجام دهید.

یکی از راه های پیشگیری باروری، استفاده از نشانگرهای فیزیو لوژیکی مانند اندازه گیری دمای پایه بدن، و/یا مشاهده ترشحات مخاط دهانه رحم، برای کمک به تشخیص روز های خاص زمانی که باروری زن به اوج خود می رسد. شما در آن زمان هایی که باروری زن بالا است می توانید از سکس صرف نظر کنید.

۴ این را بدانید که در روش های طبیعی همچنان احتمال خطر باردار شدن وجود دارد.

هر دو روش عقب نشینی کردن و تقویم به طور اساسی کمتر از روش های پزشکی برای جلوگیری از بارداری تأثیر گذار هستند. این بسیار مهم است که اگر چنانچه شما دنبال راهی هستید که از بارداری جلوگیری شود به این روش ها اعتماد نکنید. به این دلیل:

روش سوم
درک ارزش افزوده با استفاده از کاندوم

۱ این را در نظر بگیرید که با استفاده از کاندوم خطر ابتلا به بیماریهای STI کاهش می یابد.

قبل از این که تصمیم بگیرید مطلبی را باید بدانید و آن ارجح  بودن استفاده کاندوم است، این مسئله حائض اهمیت است که کاندوم می تواند هم در کاهش بیماری های STI و هم در جلوگیری از بارداری به خوبی مؤثر باشد. حتی اگر شما از وسایل جلوگیری از بارداری دیگری استفاده می کنید، مانند استفاده از روشهای هورمونی ضد بارداری، دیگر روش ها برای جلوگیری از بیماری های STI (انتقال عفونت به طور جنسی) کاری انجام نمی دهند. در نتیجه کاندوم برای تمرین سکس سالم بسیار با صرفه است.

۲ اگر کاملا به شریک جنسی خود اعتماد ندارید از کاندوم استفاده کنید.

اگر شما در یک رابطه تک همسری بلند مدت متعهد هستید، شما می دانید که شریک شما  به طور مداوم از ضد بارداری های مختلف مانند قرص و یا استفاده از IUD استفاده می کند از آنجایی که شما یک رابطه قابل اعتماد را جلو بردید و احتمالا در باره بهترین استراتژی ضد بارداری باهم مشورت کردید. گرچه اگر شما یک شریک جنسی تازه پیدا کرده اید به طوری که هنوز به اندازه کافی از او شناخت پیدا نکرده اید که کاملا به او اعتماد داشته باشید، این حائض اهمیت است که بدانید کاندوم می تواند یکی از قابل اعتماد ترین روش های جلوگیری از بارداری باشد.

۳ اگر کاندوم شما پاره شده و یا در عملکرد آن اختلال ایجاد شده باشد دنبال راه حل های اورژانسی جلوگیری از بارداری باشید.

کاندوم ها ۸۲% برای جلوگیری از آبستن مؤثرند. اگرچه کاندوم شما در حین سکس پاره شد، این مهم است که شما سریعا به دنبال فرم اورژانسی جلوگیری از بارداری باشید.

۴ از کاندوم برای پشتیبانی از بارداری های غیر قابل پیش بینی استفاده کنید.

جلوگیری از بارداری طبیعی چگونه است

از آنجایی که هر روشی مقداری درصد وفقی هم دارد، روش زیرکانه این است که از ترکیب چند روش بهرمند شوید، به عنوان مثال هم استفاده از کاندوم و هم قرص ضد بارداری در مواقعی که شما نیت بچه دار شدن را ندارید، توصیه می شود. بهتر است که از حامله شدن  احتیاط کنید ، در این صورت باید منتظر عواقب آن باشید.

گزینه ۴ باید راحت‌ترینش باشه

با سلام شرمنده من هفته ای یک بار سکس دارم چطور از قرص ld استفاده کنم چه موقعی مصرف کنم هر روز از قرص بخورم یا اینکه قبل یکس و بعد سکس هنون روز مصرف کافی هست؟

با سلام .هر بسته حاوی ۲۱ قرص می باشد. اولین قرص را از روز سوم تا پنجم پریود آغاز نمایید. در صورت اتمام خونریزی و یا ادامه خونریزی، در هر دو حال روزانه یک قرص مصرف کنید، تا بسته قرص تمام شود. بهتر است قرص را پس از شام و پیش از خواب میل نمایید تا عوارض گوارشی ایجاد نکند. پس از اتمام بسته قرص، هفت روز کامل قرص نخورید و در روز هشتم بسته بعدی را بدون توجه به روز شروع قاعدگی آغاز نمایید.

با درود و‌عرض ادب
تقریبا روزی یک تا دو بار سکس دارم میخوام بدونم برای خودم و خانومم ضرری نداره

با سلام،خیر مشکلی ندارد

خدا برکتت بده ایشالا عجب کمری داری تو

سلام .ببخشید ما دوساله روش جلوگیری طبیعی رو انجام میدیم و من ۲۳ سالمه و شوهرم ۳۱ سالشه.ایا احتمال ناباروری وجود داره ؟؟ چون شنیدم در جلوگیری طبیعی باعث ضعیف شدن مرد میشود

سلام میشه دقیقا بفرمایید چه تاریخی تخمک آزاد میشود؟یعنی بعد از قائدگی میشود رابطه ی بدون جلوگیری داشت؟

با سلام. ۱- روز چهاردهم برای خانوم هایی که سیکل بیست و هشت روزه دارند روز تخمک گذاری است.و اگر نزدیک به زمان تخمک گذاری رابطه داشته باشید شانس باردار شدن بیشتری دارید.
۲- خیر در هر صورت باید از یک روش پیشگیری مطمئن استفاده کنید

سلام بعد از یک بار نزدیکی چطور از قرص ال دی استفاده کنم ؟حتما باید ۲۱عدد قرص بخورم؟

با سلام برای جلوگیری اورژانسی باید ۴عدد قرص ال دی یک جا در اولین فرصت و چهار عدد دوازده ساعت بعد یکجا مصرف کنید
لازم به ذکر است که در برخی کشورها استفاده از دو عدد قرص اچ دی در اولین فرصت و دو عدد دوازده ساعت بعد استفاده می شود که به دلیل داشتن دوز هورمون بالا و عوارض کمتر توصیه می شود.

سلام
ایا ممکن است که در شب زفاف باردار شویم؟

با سلام. بله. هر زمان که بدون کاندوم و پیشگیری رابطه جنسی داشته باشید باردار خواهید شد

سلام من دیروز بعداز ۲۴ساعت دخول قرص اورژانسی خوردم ولی امروز نزدیکی داشتیم فکر کردیم امن هست منی داخل ریخته شد آیا امکان باروری هست؟ باید دوباره قرص بخورم؟ از اتمام پریود قبلیم ۴روز میگذره ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام. هر قرص لونژیل تنها برای یک اتفاق اورژانسی است. لطفا در اولین فرصت به یک پزشک مراجعه کنید

با سلام
بعد از مقاربت و بدون راه های پیش گیری ، چه روش اورژانسی استفاده کنم ؟ و بعد از چه مدتی تاثیر داره ؟
منتظر جوابتون هستم اگه سریع تر لطف کنید

با سلام. از قرص لونژیل یک و نیم استفاده کنید. و این قرص تنها تا سه روز پس از مقاربت می تواند از بارداری جلوگیری کند.

برایه جلوگیری اورژانسی چه قرص هایی ب چه صورت باید مصرف بشه

با سلام. مقاله طریقه مصرف انواع قرص ضد بارداری به شما کمک خواهد کرد.

همسر طی دوماه پیش یک ماه پریود نشد ولی ماه پریود شده اشکال از چیه ممنون میشم پاسخ بدین

با سلام. احتمالا این اتفاق چیز غیرطبیعی نیست اما حتما به دیدن یک پزشک بروید

سلام منو همسرم هردو از کاندوم بدمون میاد و از هیچ قرص ضدبارداری هم استفاده نمیکنم فقط روش عقب نشینی میخواستم بدونم امکان بارداری با منی قبل انزال وجود داره اخه شوهرم همیشه میترسه

با سلام. بله. بسیار زیاد هم وجود دارد. تحت هر شرایطی از کاندوم استفاده کنید

با سلام من در سه هفته ۳تا قرص اورژاتس مصرف کردم درد در قسمت پهلوهام زیاده ایا امکان داره باردار باشم چه علایمی داره بارداری

با سلام.شما با انجام این کار ضرر های بی شماری به بدن خود وارد کرده اید.لطفا هر چه سریعتر به یک پزشک زنان مراجعه کنید

سلام خسته نباشید من دوماه و یک هفته است که زایمان کردم و به تازگی سکس بدون جلوگیری داشتم بعدش قرص های جلوگیری زمان شیردهی رو شروع کردم خواستم ببینم تاثیری داره؟میتونم قرص اورژانسی مصرف کنم؟

با سلام.متاسفانه باید اورژانسی مصرف کنید

باسلام خسته نباشید دکتر من از یه دکتر حتی از یه روان شناس شنیدم که گفتن استفاده از روش عقب نشینی از لحاظ روحی برای زن و شوهر خوب نیست یا حتی احتمال اینکه زن ارضا نشه وجود دارد ایا واقعیت داره؟باتشکر

بله.چنین چیزی ممکن است

باسلام .شما در متن فرمودید اگر زن نخواهد باردار شود ۱۰۰ درصد حق سقط بااوست . ولی سقط جنین گناه محسوب میشه جنینی که بوجود آمد نباید سقط بشه مگر اینکه از نظر شرع مشکلی داشته باشه

منظور از ردز ۱۴ چیست؟!
یعنی ۱۴ روز بهد از اولین روز قاعدگی تخمک آزاد می شود، یا اینکه ۱۴ روز بعد از ِخرین روز قاعدگی؟!

با سلام جواب این سوال کاملا به سیکل شما مربوط است.و با توجه به سیکل پریود خودتان باید این را بفهمید

ببخشید دو روزه پیش با دوست دخترم رابطه داشتم اما پرده بکارتش سالمه دوس دخترم مشکوکه که ایا حمله اس یا نه؟چون من رابطه مقعدی داشتم

با سلام.احتمال حاملگی صفر درصد است

اگر لباس زیر زن کاملاً اغشته به اسپرم شده باشد اما زن پرده بکارت داشته باشد امکان حملگی چقدر است؟

صفر درصد

چگونه میتوانیم از حاملگی بعد از چند روز از سکس جلوگیری کنینم

با سلام.پس از گذشت هفتادو دو ساعت هیچ راهی وجود ندارد.

سلام من درست یک روز بعد از اتمام پریودیم نزدیکی داشتم ولی منی داخل ریخته نشد و قرص اورژانس هم مصرف کردم بلافاصله یک عدد و هشت ساعت بعد هم یک عدد دیگر ایا امکان بارداری هست لوونورژسترل بود قرص اورژانس

با سلام.خیر

واقعا کاندومی هست که با ان بشه باردار شد

سلام یه سوال داشتم.
بعد از مصرف قرص های ضد بارداری در اولین فرصت و داشتن نزدیکی محافظت نشده (قرص های ضد بارداری فقط برای یک رابطه جنسی محافظت نشده موثر است یا اگه بعد از مصرف قرص باز هم رابطه جنسی صورت و فردا انروز رابطه جنسی بدون کاندوم انجام بشه ۴ عدد قرص در طی ۲ روز کافی است‌.یا به طور خلاصه قرص ها برای ۲روز رابطه بدون کاندوم موثر است یا عقط برای یک رابطه؟
لطفا جواب بدید با تشکر چون خیلی پیچیدست.

سلام من ۳ماهی هست ک عمل واریکسل انجام دادم و قبل عمل سکس بدون کاندوم داشتیم اماحاملگی درکار نبود.حالا بعد عمل باز سکس داشتیم اما خیلی میترسم چون
احساس میکنم اسپرمم خیلی قوی ترازگذشته شده برای همین قرص اروژانسی انداخته و باقرصی ک پزشک تجویز کرده پریودش قطع شده.باز امکانش هست حامله بشه؟وبرای جلوگیریش باید چیکار کرد؟

سلامدکتر جان من با کاندوم نزدیکی داشتم اما بعد بدون کاندوم دوباره پشتش رابطه داشتم و اصلا ارضا نشدم آیا احتمال هست حامله بشه همسرم؟؟؟؟

سلام
مضرات وازکتومی روی بدن چیست

باسلام
من دو ماهه که ازدواج کردم و توی این مدت از کاندوم استفاده کردیم ، چند روزی میشه که به شدت خارش و التهاب واژن دارم که فکر میکنم بخاطر استفاده از کاندوم هست .. به قرص ضدبارداری هم حساسیت دارم ، چه روشی جز این دو روش میشه قبل از داشتن فرزند استفاده کرد ؟
تشکر

سلام اگر در رابطه من قبل از انزال و خروج منی آلتش رو از رحم خارج کنه و منی به بیرون بریزه بازهم احتمال بارداری وجود داره؟
حتی با کاندوم هم موقع انزال آلت رو بیرون بیارند بازهم احتمال بارداری هست؟

سلام،استفاده ازجلوگیری عقب نشینی طولانی مدت نازایی نمیاره ،یک روش مطمئن که باعث نازایی نشه روراهنمایی میکنین ممنون.

سلام من چند روز قبل سکس داشتم بدون کاندوم، شوهرم بیماری واریکوسل داره قبل انزال عقب نشینی کرده احتمال باردار شدن چقدره؟
چون روز بعدش افزایش سایز سینه و درد سینه داشتم
خیلی ممنون میشم جواب بدین
میشه حدودا ۱۰ روز بعد پریودیم

سلام با عرض ادب می خواستم بدونم خانمم ۱۶ سال و خودم ۱۹ ما الان یه ساله جلو گیری می کنیم جلوگیری طبیعی از هیچ داروی یا کاندوم استفاده نمی کنیم
جلوگیری تا۵ سال مشکل مث باردار نشدن بعد ۵ سال خطرش هست یا نه مرسی جوابش بهم بده خدا خیرت بده؟

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

هیپوگنادیسم، زمانی اتفاق می افتد که غدد جنسی هورمون های جنسی کمتری تولید کرده و یا تولید نمی کنند. غدد

عفونت در بارداری، می تواند عوارض خطرناکی را برای مادر یا جنین به همراه داشته باشد. برای پیشگیری از عفونت

زایمان زودرس، به زایمان قبل از هفته 37 بارداری اشاره دارد. بارداری نرمال معمولا بین 37 تا 42 هفته به

دلایل سرد شدن زنان و علائم سرد مزاجی زنان متفاوت است. نوسانات هورمونی که در طول سال ها اتفاق می

جلوگیری از بارداری طبیعی چگونه است
جلوگیری از بارداری طبیعی چگونه است
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *