نشانه های پرولاکتین بالا در بدن

در رابطه با پرولاکتین باید گفت که یک نوع هورمن پروتئینی است که از غده هیپوفیز ترشح می شود و ما از علایم پرولاکتین بالا در این مقاله می گوییم.

وظیفه اصلی هورمن پرولاکتین تکامل سینه ها در دوران بارداری و تحریک تولید شیر در سینه ها می باشد. این هورمن هم در مردان و هم در زنان وجود دارد و مقدار آن در بانوان است.  علاوه بر سینه تخمدان، بیضه، غدد لنفاوی و کبد هم این هورمن را دریافت می کنند. برای آشنایی با علایم پرولاکتین بالا و روش های درمان آن در ادامه این مقاله همراهمان باشید.

بیش از سیصد عملکرد مختلف برای این هورمون در مهره‌داران گزارش شده است، اما وظیفه اصلی پرولاکتین تحریک سلول‌های سینه برای تولید شیر می‌باشد. این در حالی است که ترشح زیاد آن موجب آمنوره و ناباروری می‌گردد. هورمون پرولاکتین در زمان حاملگی سبب رشد غدد شیری سینه شده و سینه را آماده شیردهی در بعد از زایمان می‌ گرداند، اما تا وقتی که جنین از رحم مادر خارج نشده است هیچ شیری ترشح نمی‌شود یا در صورت ترشح بسیار ناچیز است. زمانی که نوزاد متولد شود، هورمون پرولاکتین جهش ترشح پیدا کرده و منجر به ترشح شیر از سینه می شود و با مکیدن سینه توسط نوزاد، میزان پرولاکتین افزایش یافته و  بعد از  گذشت دو یا سه ساعت، میزان آن مجدد در بدن کاهش می یابد و به‌ تدریج بدن عادت می‌کند حتی اگر مقدار پرولاکتین بالا نباشد، ترشح شیر از سینه اتفاق می افتد. یکی از دلایلی که بانوان در طی دوران شیردهی به طور معمول، مجدد حامله نمی‌شوند این است که مقادیر زیاد پرولاکتین تولید هورمون‌هایی‌ که سبب  تخمک‌گذاری می‌شوند را مهار می‌ گرداند اما این مسئله به طور قطع برای تمام خانم ها صادق نیست.  پرولاکتین در میل جنسی نیز موثر بوده و به همین علت آن را هورمون عشق می‌ گویند. تولید پرولاکتین به وسیله هیپوفیز تحت کنترل یک واسطه عصبی ب دوپامین است. دوپامین موجب مهار ترشح پرولاکتین می‌ شود. در انسان این هورمون در متابولیسم، عملکرد سیستم ایمنی و پانکراس نیز نقش دارد. پرولاکتین با مهار ترشح GnRH از علل ناباروری در دوران شیردهی می باشد. هورمن پرولاکتین روند تولید آندروژن آدرنال را تحریک کرده و افزایش آندروژن می‌تواند منجر به افزایش وزن و پرمویی شود.

نشانه های پرولاکتین بالا در بدن

افزایش پرولاکتین در بانوان می توان به دلایل طبیعی و گاه غیر طبیعی اتفاق بیفتد.

در طول بارداری و شیردهی افزایش پرولاکتین بالا کاملا طبیعی می باشد. در هنگامی که استرس روحی وجود دارد و در وقت خواب میزان آن به طور معمول بالا می رود.

کم کاری تیروئید،استفاده از برخی داروها به خصوص داروهایی که برای درمان بیماری های روانی می باششد، بیماریهای کبد و کلیه ها و تخمدان ها، وجود تومورهای هیپوفیز تحریک نوک سینه ها، صدمات و ضایعات قفسه سینه به خاطر درگیری اعصاب سینه ها

علایم پرولاکتین بالا در بانوان به شرح زیر می باشد:

علایم پرولاکتین بالا در مردان نیز به شرح زیر می باشد:

اگر دلیلی برای پرولاکتین بالا خون وجود داشته باشد، می باید دلیل اصلی رفع شود. به طور مثال اگر علت دارو است باید پزشک معالج در مورد قطع و یا تغییر آن تصمیم جدی بگیرد. و یا اگر دلیل کم کاری تیروئید می‌باشد، باید کم کاری تیروئید درمان شود. پرولاکتین بالا خون سبب کم کاری غدد جنسی و کاهش تراکم استخوان می‌ گردد که باید درمان شود. برای درمان افزایش پرولاکتین خون داروهای بسیار موثری وجود دارند ولی پس از اتمام درمان بیمار باید تحت نظر پزشک باشد تا در صورت شدت گرفتن بیماری، مجددا درمان را شروع کند. بیمارانی که نمی‌توانند داروی خوراکی مصرف نمایند، بیمارانی که حتی با درمان اندازه توده هیپوفیز آنها کاهش نمی یابد و بیمارانی که بعد از درمان هنوز دارای اختلالات بینائی هستند، باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

به طور معمول داروهای خوراکی توانایی کاهش تولید پرولاکتین و برطرف نمودن علایم پرولاکتین بالا را دارند. همچنین ممکن است مصرف داروها باعث کوچک شدن تومور شوند. پزشکان به طور معمول از داروهایی که به عنوان آگونیست‌های دوپامین شناخته شده‌ هستند برای درمان پرولاکتین بالا بهره می گیرند. این داروها معمولا تاثیراتی شبیه به دوپامین -ماده شیمیایی موجود در مغز که تولید پرولاکتین را کنترل می‌کند، دارند. ولی تاثیر این داروها بسیار و اثر گذاری آنها بسیار قوی تر از دوپامین می باشد. از داروهایی که برای درمان این بیماری تجویز می کنند می‌توان به بروموکریپتین (پارلودل) و کابرگولین اشاره کرد. این داروها تولید پرولاکتین را کم می کند و در افراد سبب کاهش سایز تومور می گردد.

در موارد دلیل بالا بودن پرولاکتین علوم است. اندازه‌گیری میزان پرولاکتین خون و تست‌های تیروئید و غیره و انجام MRI از نظر وجود تومور هیپوفیز برای تشخیص علایم پرولاکتین بالا توصیه می گردد.

توجه داشته باشید که بانوان باید قبل از اقدام به بارداری مشکل پرولاکتین و تیروئید را حل کنند زیرا این عارضه تاثیرات منفی بر روی بارداری دارد و احتمال سقط جنین را بالا می برد.

منبع : آرگا










قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز


نشانی شما منتشر نخواهد شد.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

پرولاکتین چیست؟ از غده‌ی هیپوفیز در مغز ترشح می‌شود و اختصارا PRL یا هورمون لاکتوژنیک هم به آن می‌گویند. پرولاکتین اصولا به زنان کمک می‌کند تا بعد از زایمان، شیر داشته باشند و وجود آن برای سلامت باروری مردان و زنان لازم است. اما آزمایش پرولاکتین چیست و انجام آن برای چه افرادی ضروری است؟ در این مقاله در مورد پرولاکتین و اینکه چرا باید آزمایش پرولاکتین انجام شود صحبت خواهیم کرد.نشانه های پرولاکتین بالا در بدن

زنانی که علائم پرولاکتینوما دارند باید آزمایش پرولاکتین را انجام بدهند. پرولاکتینوما، توموری غیرسرطانی در غده‌ی هیپوفیز است که سطح بالایی از پرولاکتین تولید می‌کند. علائم آن در زنان به این شرح است:

این آزمایش به‌خاطر بررسی میزان پاسخ‌گویی بدن نسبت‌به درمان تومور انجام می‌شود. علاوه‌براین، آزمایش پرولاکتین درصورت وجود مشکلات باروری و قاعدگی نظم نیز باید انجام بشود. به‌کمک آزمایش ‌برده امکان تشخیص سایر مشکلات غده‌ی هیپوفیز و هیپوتالاموس هم وجود دارد.

مردان نیز درصورت تجربه‌ی علائم پرولاکتینوما باید آزمایش پرولاکتین را انجام بدهند. نشانه‌ها در مردان به صورت زیر است:

این آزمایش برای این موارد هم استفاده می‌شود:

این آزمایش مانند آزمایش خون است. انجام آن چند دقیقه طول نمی‌کشد و می‌توانید در مطب پزشک یا آزمایشگاه، آن را انجام بدهید. آمادگی خاصی برای آزمایش پرولاکتین نیاز نیست. نمونه‌ی آزمایش نیز معمولا ۳ تا ۴ ساعت بعد از بیداری بیمار در صبحگاه گرفته می‌شود. نمونه‌ی خون را از رگی در دست می‌گیرند و برای بیمار دردی ندارد. شاید حینِ خون‌گرفتن فقط دردی جزئی احساس بشود و بعد نیز، آن ناحیه‌ کمی آزرده شود.

برخی از داروهای ضدبارداری، فشار خون یا قرص‌های ضدافسردگی بر نتایج این آزمایش اثر می‌گذارند. پس قبل از انجام آزمایش باید پزشک را در جریان مصرف داروهای مختلف قرار داد. مشکلات خواب، سطح بالای استرس و ورزش شدید قبل از آزمایش بر نتیجه آن اثر می‌گذارد.

آزمایش پرولاکتین، عوارض جانبی اندکی دارد. ممکن است، کبودی خفیفی در ناحیه‌ای که خون گرفته شده، ایجاد شود. بهتر است خودِ فرد پس از خون‌گیری، مدت زمان اندکی دست خود را روی آن فشار بدهد تا زخم و کبودی ایجاد نشود. ممکن است احساس ضعف و سرگیجه نیز در فرد ایجاد بشود. در موارد معدودی پس از آزمایش، رگ ملتهب می‌شود که به آن فِلبیت یا افروختگی سیاه‌رگ گفته می‌شود. اگر روی این ناحیه برافروخته چندین بار در طول روز کُمپرس آب گرم قرار بدهید، مشکل حل خواهد شد.

اگر فردی اختلالت خون‌ریزی داشته باشد هم ممکن است دچار خون‌ریزی ممتد بشود. قبل از آزمایش باید پزشک را از مصرف داروهایی نظیر وارفارین و آسپرین نیز که فرایند انعقاد خون را کند می‌کنند، آگاه کرد.

پزشکان طبیعی‌بودن نتیجه‌ی آزمایش را براساس عوامل مختلفی می‌سنجند. وضعیت کلی سلامت جسمانی فرد یکی از عواملی است که پزشک درنظر می‌گیرد. مقادیر پرولاکتین به‌طور حسوس در آزمایشگاه‌های مختلف متفاوت است. نتایج طبیعی معمولا به شرح زیر است:

پایین بودن سطح پرولاکتین در مردان و زنان، موضع نگران‌کننده‌ای نیست، اما بالا بودن سطح آن که با عنوان هایپرپرولاکتینوما شناخته می‌شود که احتمالا وجود مشکلاتی را به‌همراه دارد. ۱۰ درصد از جمعیت افراد بالغ دچار این مشکل هستند. بالا بودن سطح پرولاکتین در دوران بارداری و شیردهی طبیعی است. علت وقوع هایپرپرولاکتینوما می‌تواند بی اشتهایی عصبی، بیماری کبدی و کلیوی و کم کاری تیروئید باشد. کم‌کاری تیروئید می‌تواند باعث بزرگ‌شدن غده هیپوفیز بشود. این مشکل با درمان‌های هورمونی تیروئید رفع می‌شود. سطح بالای پرولاکتین می‌تواند نتیجه‌ی تومورهای هیپوفیز نیز باشد. این تومورها باید ازطریق جراحی یا درمان دارویی ازبین بروند.

برخی از انواع داروهای خاص نیز باعث افزایش سطح پرولاکتین می‌شوند. برای مثال، داروهای روان‌پزشکی مانند ریسپریدون و هالوپریدول باعث افزایش سطح این ماده در بدن می‌شوند. متاکلوپرامید نیز از این دسته داروهاست. این دارو عموما برای درمان رفلاکس معده یا درمان حالت تهوع ناشی از مصرف داروهای درمان سرطان استفاده می‌شود.

برخی از عوامل استرس زا نیز باعث افزایش سطح پرولاکتین می‌شوند. مثلا کاهش قند خون، فعالیت‌های ورزشی شدید، حتی در برخی از موارد نیز ناراحتی‌های خفیف هم می‌تواند روی آن اثر بگذارد. اگر پرولاکتین در بدن‌تان افزایش پیدا کرد بهتر است سطح استرس را کاهش بدهید و میزان قند خون را در بدن خود کنترل و تنظیم کنید.

شنبلیله، شبدر قرمز یا رازیانه نیز باعث افزایش سطح پرولاکتین می‌شود. اگر فکر می‌کنید سطح این ماده در بدن‌تان بالا است، نباید از مواد ‌برده استفاده کنید.

در برخی موارد، سطح بالای پرولاکتین باعث ناباروری می‌شود. تومورهای پرولاکتینوما می‌تواند غده‌ی هیپوفیز را تحت فشار قرار بدهد و مانع تولید هورمون‌ها بشود. به این وضعیت کم‌کاری هیپوفیز گفته می‌شود. این حالت در مردان باعث کاهش میل جنسی و ریختن موهای بدن و در زنان باعث ناباروری می‌شود.

هایپرپرولاکتینوما، بارداری را برای زنان سخت می‌سازد، در تولید طبیعی هورمون‌های استروژن و پروژسترون وقفه ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که تخمدان‌ها به‌طور نظم، تخمک آزاد کنند یا به‌کلی متوقف بشوند. درمان‌های پرولاکتینوما و سایر داروها به باروری زنان کمک می‌کند. برای درمان باید سریعا به پزشک مراجعه کرد. همچنین می‌توان درمورد برداشتن کامل یا بخشی تومور هم اقدام کرد.

آگونیست‌های دوپامین که درواقع ترکیباتی برای تحریک دوپامین در بدن هستند، مانند بروموکریپتین (داروی پارلودل و سیکلوسِت)، رایج‌ترین درمان‌ها برای سطح بالای پرولاکتین هستند. این داروها به مغز در افزایش تولید دوپامین برای کنترل سطح پرولاکتین کمک می‌کنند. ضمنا این داروها به کوچک شدن تومور پرولاکتینوما نیز کمک می‌کنند. امکان دارد که پزشک داروی کابروگولین نیز تجویز کند. این دارو نسبت به گزینه‌های دیگر جدیدتر است و عوارض جانبی کمتری دارد. اگر سایر درمان‌ها مانند بروموکریپتین برای شما عوارضی به‌همراه دارد، بهتر است برای تغییر آن و مصرف دارویی دیگر مثل کابروگولین با پزشک مشورت کنید.

بدن همه‌ی افراد نسبت به آگونیست‌های دوپامین، پاسخ و واکنش مناسبی ندارد. اگر پرولاکتینوما یا سطح بالای پرولاکتین با این داروها تنظیم نشود، امکان تجویز رادیوتراپی هم پیش می‌آید. در مواردی که تومور با داروها کوچک نشود، بحث جراحی نیز پیش می‌آید. جراحی ازطریق بینی یا قسمت بالای جمجمه صورت می‌گیرد. جراحی و دارو در کنار هم می‌توانند موجب تنظیم سطح پرولاکتین به حالت طبیعی بشوند.

گام‌های دیگر در کاهش سطح پرولاکتین از این قرار است:

ویتامین B6 بخشی از فرایند تولید دوپامین است و سطوح بالاتر آن می‌تواند سطح پرولاکتین را پایین بیاورد. ویتامین E نیز به‌طور طبیعی باعث کاهش پرولاکتین می‌شود. قبل از ایجاد تغییر در میزان مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها حتما با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

اگر سطح پرولاکتین بالا باشد، پزشک معمولا بیمار را به متخصص غدد ارجاع می‌دهد. متخصص غدد در زمینه‌ی درمان و جراحی به فرد کمک می‌کند. پزشک برای بررسی اثر تومور پرولاکتینوما در افزایش سطح پرولاکتین از بیمار MRI می‌گیرد و ممکن است برای کوچک‌کردن تومور، داروهایی تجویز کند. گاهی‌اوقات، دلیل خاصی برای افزایش پرولاکتین وجود ندارد. به این حالت، هایپرپرولاکتینومای ناشناخته گفته می‌شود. این مشکل معمولا بدون درمان در طول چند ماه رفع می‌شود. اگر سطح پرولاکتین کاهش پیدا نکند، پزشک داروهایی تجویز خواهد کرد.

ممکن است در طی مصرف دارو و درمان، فرد باردار بشود. اگر چنین چیزی رخ داد باید حتما پزشک یا متخصص غدد را در جریان قرار بدهید. احتمال دارد که شما از مصرف دارو منع بشوید اما هیچ‌گاه بدون مشورت با پزشک، اقدام به قطع داروها نکنید. پرولاکتین و هایپرپرولاکتینوما خطرناک نیستند و بدترین عوارض جانبی داروهای آنها نیز بعد از درمان از بین خواهند رفت. مشکل ناباروری نیز پس از درمان حل می‌شود. مصرف داروها و درمان‌های بلندمدت این موضوع هیچ اثری بر کیفیت زندگی نمی‌گذارد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

نشانه های پرولاکتین بالا در بدن

درمان خارش واژن؛ بهترین درمان‌های خانگی و علت خارش واژن

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید


جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ خوراکی سالم

علائم عفونت واژن؛ علت، انواع و درمان عفونت واژن

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

بهترین هتل های استانبول؛ ۲۰ هتل فوق‌العاده در مناطق مختلف استانبول

درمان سردرد با ماساژ؛ ۶ روش ماساژ و آموزش استفاده از نقطه های فشار

آموزش جامع ثبت آزمون GRE جنرال ۲۰۱۹ و کسب آمادگی برای آن

درمان کیست تخمدان؛ انواع روش‌های درمان و درمان خانگی

قانون ۲۰/۸۰ برای بهبود بهره وری و مدیریت زمان

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا


بهترین کشور برای تحصیل کدام است؟

باهوش ترین نژاد سگ ها در دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

نشانه های پرولاکتین بالا در بدن

زود انزالی یا زود ارضایی به مشکلی گفته می شود که در آن مرد قبل از آنچه خود و همسرش می خواهند منی از بدنش خارج شده و به انزال برسد. اگر این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست

در بیماری كه كیست تخمدان دارد، اگر علایم غیرعادی رخ دهد، ممكن است كار به جراحی بكشد، مثلاً كیست پاره شود و یا دردهای شكمی و لگنی حاد و علایم خونریزی داخل شكمی پیدا شود

اگر در زمینه مشکلات خانواده و تربیت فرزندان نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

X

– ǁی
15 ј .

– ѐ 5
.

ی
ǘ “takhfif”
.

* ی ј
ی 92
1 .
 


ǘ

نشانه های پرولاکتین بالا در بدن

 


 

پشتيبانی سايت magiran.com (در ساعات
اداری): 77512642  21
تهران، صندوق پستی 111-15655
فقط در مورد خدمات سايت با ما تماس بگيريد. در مورد محتوی اخبار و مطالب
منتشر شده در
اطلاعی نداريم! 

ی magiran.com
ʝ
 
 

“),t.close},t.write(‘

پرولاکتین نوعی هورمون پروتئینی است که از هیپوفیز ترشح می شود. با علایم و عوارض پرولاکتین بالا و درمان پرولاکتین بالا در زنان آشنا شوید. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

نشانه های پرولاکتین بالا در بدن

در بره مردم قرار گیرد؛ به گونه ای که پنج روز در هفته و هر روز 35 تا 4 دقیقه ورزش کنند. معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز اعلام کرده است که هم اکنون 1 درصد از جمعیت ایران دیابت دارند و در حال مصرف دارو هستند. همچنین 25 درصد مردم کشور قند خون بالای 1 دارند که مرحله قبل از دیابت محسوب می شود؛ یعنی اگر این افراد به روند کنونی زندگی خود ادامه دهند طی پنج تا 1 سال آینده به دیابت

مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت کرده و ضد پیروی پوست است. همچنین چای سبز و چای سفید نقش حفاظتی و موثری برای پوست در مقابل آفتاب دارند. * دم اسب: در طب سنتی به علت دارا بودن سیلیس آزاد، دارویی موثر در درمان زخم ها به شمار می رود. دم کرده دم اسب پوست بدن را تمیز، خستگی را برطرف و از پیری زودرس و شلی پوست جلوگیری می کند. همچنین این گیاه در بالا بردن خاصیت ارتجاعی و مقاومت پوست نقش دارد و می

دارد علاوه بر سکته، کبد را هم چرب می کند. درمان فوری کبد چرب با روش های طبیعی و استفاده از میوه ها مزایایی نسبت به مصرف داروها دارد که اصلی ترین آنها تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست. درمان کبد چرب با توصیه های طب سنتی و تغذیه 1- اولین توصیه اصلاح تغذیه و شیوه زندگی است. کاهش مصرف گوشت چربی و مواد قندی و مصرف میوه و سبزیجات توصیه کلی

بندهای فنردار یا مصرف داروهای ضدافسردگی برخلاف تصور عموم، تاثیری بر ابتلا ندارد . به جای اینکه با اشتغال ذهنی روی عواملی که قابل کنترل نیستند سبب تشویش خاطر خود شویم، ما می توانیم تلاش خود را روی مسایلی متمرکز کنیم که در کنترل ما هستند . کنترل وزن برای پیشگیری از سرطان پستان اضافه وزن و چاقی مفرط از فاکتورهای عمده ابتلای به سرطان پستان در سنین بالا هستند . مطالعات نشان می دهند

شفا آنلاین:اگر با وجود تمام تلاش هایتان موفق به کوچک کردن شکمتان نمی شوید باید به دنبال دلایلی باشید که مانع از صاف شدن شکمتان می شود. در این مطلب شما را با این عوامل پنهان که باعث دلسردی می شوند آشنایتان می کنیم. مصرف داروها باعث ورم شکم می شود به گزارش شفا آنلاین :برخی داروها باعث ورم شکم افرادی می شوند که با مشکلات گوارشی درگیر هستند. اگر روده ها حساس باشند مصرف هر

33٫396157 درجه شمالی و 44٫486926 درجه شرقی، یک دریاچه قرمز دیده می شود که شبیه به یک دریاچه پر از خون شده است. در حال حاضر هیچ توضیح رسمی در خصوص علت قرمز بودن رنگ این آب منتشر نشده است. اثر یک نمایش عصبانی یک الگوی عجیب و غریب نزدیک مخروط خاکستر آتشفشان ولکان در حاشیه شمالی دره بزرگ کانیون دیده شده است. این ها در واقع خانه های مورچه هایی هستند که به

ایران آنلاین / هورمون ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که در بدن تولید شده و انجام برخی از امور مهم بدن را تنظیم می کنند. هورمون ها به مقدار بسیار کم در بدن وجود دارند ولی همین مقدار اندک اثرات بسیاری بر حفظ وضعیت طبیعی بدن داشته و کمبود همین مقدار اندک یا زیاد شدن آن سبب ایجاد برخی بیماری های مهم می شود، مثلا کمبود هورمون انسولین باعث دیابت می شود و افزایش هورمون های مردانه در بدن

شوند تا با انجام معاینات یا آزمایش های تکمیلی در صورت نیاز در زمینه کم کاری یا پرکاری تیروئید تحت درمان قرار گیرند. به گزارش ایرنا، تیروئید یک غده شبیه بال پروانه است که جلوی گردن قرار گرفته است. این غده هورمون تیروکسین (T4) و تری یدو تیرونین (T3) تولید و به داخل خون ترشح می کند. این هورمون ها سرعت کار و تولید انرژی را در بدن عهده دار هستند. تیروئید افراد سالم به میزان کافی هورمون می

اجزای موجود در دود توتون، دود دست دوم توتون اندازه گیری می شود. با اندازه گیری سطح کوتینین (یکی از فرآورده های جانبی نیکوتین در بدن) در خون، بزاق، یا ادرار شخصی که سیگار یا سیگارت نمی کشد، می توان قرار گرفتن را در معرض دود دست دوم توتون تست کرد. نیکوتین، کوتینین، مونواکسید کربن، و دیگر شواهد قرار گرفتن در معرض دود دست دوم توتون، در مایعات (سیالات) بدن افراد غیرسیگاری که در معرض دود دست دوم توتون

قندی کمتر از 9 داشته باشد؛ اما سازمان ملی استاندارد نظری خلاف سازمان غذا و دارو دارد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ذائقه غذایی باید در کشور اصلاح شود، گفت: درحال حاضر یک میلیارد و 3 میلیون نفر در دنیا مبتلا به فشار خون هستند، بنابراین همین موضوع تا کنون باعث سکته های مغزی و پارگی عروق چشمی بسیاری از انسان ها شده که برای جلوگیری ازاین مشکلات باید در مصرف موادی چون شکر، برنج و

ماهیچه ای وجود دارد که یکی از وظایفش جلوگیری از بازگشت محتوای معده است. اما ریفلاکس حنجره و حلق زمانی که این ماهیچه ها بدرستی کار نمی کنند، ایجاد می شود. یعنی وقتی اسیدهای معده به پشت گلو یا حتی پشت راه بینی می رسند. این اتفاق می تواند باعث التهاب در آن مناطق شود که در برابر اسید گاستریک حفاظت نشده اند. به همین علت، دکتر کوهی با تاکید بر این که عوامل تغذیه ای زیاد در ابتلا یا عدم ابتلا به

خواهیم داد. فشار خون پایین نیرویی که از طریق آن خون به درون رگهای خونی در بدنمان جریان می یابد فشار خون یده می شود. فشار خون طبیعی به بدن جهت حفظ و بقای خود کمک می کند. از این رو، زمانی که فشار خون پایین می آید، بدن مقداری از انرژی خود را از دست می دهد و این می تواند منجر به ایجاد عرق سرد، سرگیجه و همچنین از دست دادن تعادل شود. سطح پایین قند یکی دیگر از علت

عصبی و افسردگی *مفید برای افراد مبتلا به بیماری ام اس MS *درمان زخم معده و اثنی عشر *تقویت و درمان ریزش مو *تقویت سیستم ایمنی بدن *ضد سرطان روش مصرف معمولا سیرابی را پاک کرده می فروشند ولی کافی نیست وباید درمنزل بدقت تمیز کرد حتی در صورت امکان با استفاده از فرچه پلاستیکی که باعث از بین رفتن پرز سیرابی نشود کاملاً شستشو

به گزارش بلاغ ، اوقات لخته های خون چیزهای خوبی هستند. زمانی که شما زخمی می شوید، به خون برای تحکیم و انبوه شدن خون برای توقف خونریزی نیاز دارید. اما گاهی اوقات لخته ها زمانی که نیاز نیستند، شکل می گیرند و حتی می توانند باعث ایجاد مشکل شوند. به ویژه اگر در رگ های عمیق ماهیچه ای صورت گیرد. حتی لخته های خون در سیستم های عمیق ساخته می شوند. آن ها می توانند دردناک و بسیار خطرناک باشند.

. تمام مواد مورد استفاده در تهیه آدامس باید از درجه غذایی برخوردار باشند و مناسب برای مصرف انسان طبقه بندی شده باشند. آیا مواد تشکیل دهنده آدامس بی خطر هستند؟ به طور کلی، آدامس به عنوان محصولی امن و بی خطر در نظر گرفته می شود. با این وجود، برخی برندهای آدامس حاوی مقدار اندکی از مواد تشکیل دهنده بحث برانگیز هستند. حتی در این موارد، مقدار این مواد پایین تر از

به گزارش ایران خبر ، محققان دریافتند که باکتری “پروپیونی باکتریوم آکنه” پروتئینی موسوم به “RoxP” را ترشح می کند که پوست را در مقابل باکتری هایی که در بروز اختلالات پوستی سهیم هستند، محافظت می کند. به طور خاص، “RoxP” پوست را در مقابل آسیب سلولی استرس اکسیدانیو ناشی از باکتری های اکسیژن فعال محافظت می کند. باورها بر این می رود که استرس اکسیداتیو در بروز بیمارهایی نظیر اگزما

پوستی که در اثر آفتاب اتفاق می افتد و بالاخره لکه های پوستی که در اثر سولار ایجاد می شود، گفت: این لکه های قهوه ای رنگ در شانه ها، پشت بدن ایجاد می شود. ناگفته نماند برخی لکه های پوستی قهوه ای در اثر مصرف برخی داروها ایجاد می شود مانند داروهای فلبی، روماتیسمی و اعصاب؛ احسانی در پایان اظهارداشت: بعضی افراد وقتی عطر یا اسپری به پوست می زنند این مسئله باعث حساسیت در پوست می شود و لکه های قهوه ای رنگ در محل ایجاد می شود. پس زمینه پاتولوژیک ایجاد لکه های قهوه ای یکی است اما این لکه ها هر کدام با دلایل مختلف ایجاد می شود. انتهای پیام/

کدو تنبل دارای ویژگی های ضد التهابی هستند. نتایج مطالعه ای که در آلمان انجام شد، نشان داد که مصرف روزانه دانه کدو تنبل خطر ابتلا به سرطان پستان در بانوان یائسه را به میزان 23 درصد کاهش داد. پیشگیری از بی خوابی تریپتوفان، اسید آمینه ای است که در دانه های کدو تنبل یافت می شود و در مبارزه با بی خوابی مزمن می تواند کارآمد باشد. بدن انسان تریپتوفان را به ملاتونین که به عنوان هورمون

باشد که مانند مغزهای خام اثر هم افزا با داروهای فشار خون دارند. سبزیجات نیز به مقدار فراوان پتاسیم دارند که اثر سدیم را از بین می برد. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با بیان اینکه تغذیه (رژیم) درمانی جزء تکمیلی دارو درمانی است و هر کس که می خواهد فشار خون نرمال داشته باشد، باید تحت نظر پزشک متخصص قلب و عروق همراه با مصرف داروها، با رژیم درمانی به بهتر شدن اثر آنها کمک کند

از هیپوفیز ترشح شده و باعث تحریک تخمدان ها برای شروع آماده سازی تخمک در هر سیکل می شوند.با افزایش سن، میزان این هورمون زیاد می شود و بالارفتن سطح این هورمون با کاهش باروری مرتبط است.سطح FSH طی هر سیکل متفاوت بوده و می تواند به درمان با طب سوزنی و طب چینی به خوبی پاسخ دهد.بسیاری از کلینیک های باروری به دنبال رساندن سطح FSH به میزان مشخصی هستند تا باروری این- ویترو (باروری در لوله آزمایشگاه) انجام

به آن تومور مارکر (Tumor Marker) گفته می شود. PSA تومور مارکر سرطان پروستات است، و در اینجا می خواهیم در مورد آن با شما خوانندگان گرامی صحبت کنیم. در بدن برای بسیاری از سرطانها، مثل سرطان بیضه، سرطان تخمدان و سرطان دستگاه گوارش تومور مارکر وجود دارد، یعنی اگر ما میزان تومور مارکر مربوطه را در خون اندازه گیری کنیم و از یک میزان مشخصی بالاتر باشد، بیانگر وجود احتمالی یک سرطان بخصوص خواهد بود

نزدن روزانه دندان ها و نکشیدن نخ دندان، خطر ابتلا به پوسیدگی دندان، بیماری های لثه، آبسه دندان و سایر مشکلات دهان و دندان را افزایش می دهد. ◊ مصرف زیاد مواد شیرین: خوردن و نوشیدن مکرر مواد غذایی شیرین مثل شیرینی ها، شکلات، نوشابه و باعث پوسیدگی دندان و در نتیجه آبسه دندان می شود. انواع آبسه دندان امکان درمان آبسه دندان به صورت خود به خود وجود ندارد.

ارتقاء ایمنی سیستم های داخلی وخارجی بدن شناخته شده است. لایه 2: این لایه پیاز غنی از ویتامین های C، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و فیبر است. لایه 3: علت اینکه درهنگام خورد کردن پیاز اشک از چشمان جاری می شود ترکیبات گوگرد موجود در این لایه پیاز است که می تواند در پیشگیری از بیماری پارکینسون،بیماری های قلبی عروقی، سرطان و تنظیم قند خون نقش موثری داشته باشد. پنج لایه بعدی پیاز

. خاصیت میکروب کشی عسل طبیعی 3 برابر عسل صنعتی می باشد. 6- جلوگیری از درماتیت و مشکلات پوستی ناشی از پرتودرمانی در بیماران مبتلا به سرطان سینه با تمام خصوصیاتی که برای عسل برشمردیم باید به این نکته توجه داشت که عسل نوعی قند است و باید در حد متعادل مصرف شود. زنان و مردان به ترتیب نباید بیش از 1 و 15 کالری در روز از قندهای اضافه شده استفاده کنند ، که این مقدار تقریبا برابر 2

تجربیات گذشته، احتمال ناباروری در مردان بسیار بالا است. وی در ادامه افزود: مطالعات ما در مورد احتمال برگشت پذیری تاثیر زیکا بر کیفیت و تعداد اسپرم ها و همچنین تولید منظم هورمون تستوسترون همچنان ادامه ادارد. محققان دانشگاه واشنگتن معتقدند که مهمترین پیامد منفی زیکا، عدم آگاهی مردان مبتلا نسبت به احتمال ناباروری توسط این ویروس مهلک است. در گزارش های پزشکی در مورد وضعیت جسمی مردان مبتلا به زیکا مواردی همچون درد در ناحیه لگن و وجود خون در ادرار نیز گزارش شده که احتمال ناباروری را افزایش خواهد داد.

. به طور کلی، هر چقدر الگوی طاسی زودتر بروز پیدا کند، موی بیشتری از دست خواهید داد. سایر انواع ریزش مو، سریع تراز طاسی الگوی مردانه رخ می دهند. طاسی نقطه ای، یا آلوپسی آره آتا، باعث می شود که موهای شما به صورت یک الگوی دایره ای بریزد. اما معمولا موی ریخته دوباره رشد می کند. این عارضه نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن، بدن به خودش حمله می کند. در این مورد، بدن به تخریب موهای خود دست می

غیرطبیعی بر اعصاب پا • بیماری لایم ( Lyme disease) : عفونت باکتریایی که توسط نیش یک انگل در بدن پخش می شود. • نوروپاتی آمیلوئید • مصرف الکل • برخی افراد هفته ها و یا ماه ها بعد از عمل جراحی بای پس معده، احساس داغ شدن پا را دارند آیا باید به پزشک مراجعه کرد؟ • اگر ناگهان پاهایتان داغ شد، مخصوصا اگر در معرض سم خاصی قرار گرفته اید.

استفاده کنند، لباس گرم بپوشند و تمرینات درمانی خود را انجام دهند تا حرکت مفصل و عضلات خود را به خوبی حفظ کنند، تمرینات تنها در اتاق گرم انجام می شود و تا جایی که حرکات باعث تشدید درد نشود، ادامه پیدا کند. چاقی معضل بزرگ این فصل است که به خاطر عدم فعالیت، چربی در بدن ذخیره می شود. تنها مسئله از ریخت افتادن برای ما مطرح نیست، بلکه بیماری هایی نظیر فشار خون، آرتریواسکلروزیس می تواند

تشخیص داده شده اند. خشکی دهان، ادرار زیاد، تاری دید، از علائم قند خون غیر طبیعی در بدن است. به این علائم هنگامی که استرس دارید یا خسته اید توجه کنید. سندروم تخمدان پلی کیستیک: بالای 1 درصد از زنان در سنین باروری ممکن است دچار سندروم PCOS شوند. در این بیماری، بدن با تولید بیش از حد هورمون مردانه، موجب تداخل در تخمک گذاری می شود که این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع

زیر نور خورشید باعث حفظ ویتامین D در آب خون می شود که این ویتامین نقش مهمی در تولید لپتین دارد و هورمونی است که مانع پرخوری می شود. در این باره بخوانید: چگونه می توان درد دوران قاعدگی را درمان کرد ارسال شده در 1 آذر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع پزشکی

“),t.close},t.write(‘

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *