تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت

خواص دارویی و گیاهی

تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت
تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت

بسیار از شنیده ها حاکی از آن است که مصرف قرص های ضد بارداری سبب شفافیت پوست و درمان ریزش مو و جوش صورت خواهد شد به همین علت برخی از خانم ها از داروهای ضد بارداری به صورت خودسرانه استفاده می کنند .

همچنین این دارو ها را با آب یا الکل ترکیب می کنند و به صورت موضعی برای از بین بردن جوش به صورت خود می مالند ، اگر شما نیز این باورهای نادرست را شنیده اید باید بدانید ، قرص های ضدبارداری از طریق پوست جذب بدن نمی شوند و مصرف موضعی آنها تأثیری بر زیبایی پوست و مو نمی گذارد بلکه مصرف خودسرانه این داروها باعث تشدید اختلالات پوست و مو می شود .

در این بخش از سلامت نمناک شما را با تاثیر قرص های ضد بارداری بر روی پوست و مو آشنا می کنیم و به این مقوله می پردازیم که کدام جوش ها با مصرف قرص های ضد بارداری درمان خواهند شد.

یکی از هورمون های زنانه که هورمون زیبایی نیز نامیده می شود ، استروژن است . این هورمون میزان زیبایی، ظرافت و حتی سلامت جنسی خانم ها را افزایش می دهد به همین خاطر برخی از خانم ها برای پرپشت شدن موهای خود و شفاف گشتن پوستشان از داروهای ضد بارداری که حاوی استروژن هستند ، استفاده می کنند اما مصرف خودسرانه این داروها نه تنها پوست شما را شفاف و موهایتان را پرپشت نمی کند بلکه باعث تشدید اختلالات پوست و مو می شود.تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت

افزایش هورمون های مردانه ازجمله تستوسترون در بدن خانم ها میل جنسی بالا برده اما سبب کاهش جذابیت زنانه ، ریزش موی سر ، چرب شدن پوست و زدن جوش می شود.

قرص ضد بارداری برای کمتر شدن آکنه موثر است . قرص های حاوی هورمون استروژن و پروژسترون ، باعث کاهش میزان آندروژن در بدن می شوند. کاهش اندروژن سبب سبوم کمتر شده و سبوم کمتر نیز شیوع آکنه را کم می کند. اما قرص های جلوگیری حاوی پروژسترون آکنه را تقویت کرده و پیشرفت آن را بدتر می کنند.

آکنه ناشی از نوسانات در سطح هورمون است. این نوسانات ممکن است در دوران بلوغ، بارداری، قاعدگی یا یائسگی رخ دهند. این نوسانات اندروژن ها را افزایش می دهند . پس از تحریک شدن غدد فوق کلیوی ، سبوم بیشتری در فولیکول های مو ایجاد می شود.

با افزایش تولید این چربی بر سطح پوست، سلول های مرده پوست و باکتری های P. acnes با هم ترکیب شده و شروع به تشکیل جوش می کنند. پس بین پوست چرب و آکنه ارتباط وجود دارد.اگر سبوم تولید شده در این غدد افزایش یابد ، منافذ پوست مسدود می شود.

اما اگر پوست خشکی دارید نباید خوشحال شوید. زیرا پوست خشک نیز مستعد جوش است. هر چقدر پوست بیشتر خشک باشد غدد چربی را بیشتر تحریک به ترشح چربی می کند.اگر سطح آندروژن ها افزایسش یابد ، تولید سبوم در پوست بیشتر می شود. بنابراین برخی از قرص های جلوگیری از بارداری می توانند در ایجاد و تغییر آکنه دخیل باشند.

درمان جوش ها با هورمون

افرادی که جوش زیادی می زنند را نمی توان با داروهای ضد جوش معمولی درمان نمود. اگر این افراد همراه با جوش زدن علائمی مانند موهای زائد روی صورت و سینه، ریزش موی سر و اختلالات قاعدگی داشته باشند باید از لحاظ هورمونی از طریق سونوگرافی تخمدان و آزمایش خون بررسی شوند.

اگر مشخص گردد که فرد اختلال هورمونی یا کیست تخمدان دارد پزشک داروی ضدبارداری که حاوی هورمون های زنانههستند را تجویز می کند . این داروها سبب بهبود جوش ها، نازک شدن موهای زائد و کاهش ریزش موی سر خواهند شد.

اسپیرونولاکتون از داروهایی است که برای درمان موهای زائد، ریزش موی سر و جوش صورت نسبت به داروهای بیشتر تجویز می شود زیرا در میزان ترشح هورمون ها تغییری ایجاد نمی کند و اثرات هورمون های مردانه را در بدن خانم ها خنثی می کند.

چنانچه در سلامت نمناک اشاره شده است داروهای ضدبارداری ترکیباتی مانند استروژن و پروژسترون دارند و سبب افزایش میزان هورمون های زنانه شده و مانع فعالیت هورمون های مردانه می شوند.

ریزش مویی که دیگر جبران نمی شود

برخی از بیماران از مصرف داروهای هورمونی می ترسند زیرا از اطرافیانشان شنیده اند که با مصرف این داروها ممکن است هیچ وقت باردار نشوند، به همین علت گاهی دارو را در اواسط درمان قطع می کنند و اینگونه دوباره دچار ریزش مو، افزایش موهای زائد و جوش صورت می گردند.

این افراد باید بدانند قرص ضدبارداری از باروری جلوگیری نمی کند و ممکن است فرد با فراموش کردن یک دوز از آن، باردار شود. در میانه دوره درمان اگر دارو قطع گردد ، عوارض جبران ناپذیری برای پوست و مو مانند ریزش مو و… دارد.

ریزش مو شدید به راحتی به حالت قبلی برنمی گردد. در خانم ها کاشت مو دشوارتر از آقایان است و با محدودیت های خاصی همراه است. جوش صورت نیز بعد از مدتی سبب ایجاد جوشگاه و فرورفتگی روی پوست می گردد. موهای زائدی که به علت هورمونی ایجاد می گردند به لیزر موهای زائد خوب ، جواب نمی دهند و در کنار لیزر برای از بین بردن آنها باید از دارو استفاده کرد.

از داروهایتان جواب نمی گیرید؟

اگر از داروهای خود نتیجه مطلوبی نگرفته اید، دوباره به پزشک راجعه نمایید زیرا اگر دارو به جا مصرف یا تجویز نشود، بیمار اطلاعات صحیحی در اختیار پزشک نگذارد، پزشک تشخیص درست ندهد یا آزمایشگاه دقت لازم را برای بررسی نداشته باشد ، درمان دچار مشکل می گردد و علائم تشدید خواهد شد.

گاهی اوقات نیز داروخانه در صورت نداشتن داروی مورد نظر بیمار به او داروهای مشابه را پیشنهاد می کند؛ درحالی که این کار فقط باید با هماهنگی پزشک صورت گیرد .

گاهی اوقات نیز بیماران برای تاثیر بیشتر دارو ، دوز آن را افزایش می دهند درصورتی که این کار ممکن است سبب مسمومیت و تشدید بیماری گردد. برخی از بیماران نیز با بهبود علائم بیماری، دوز دارو را کم می کنند و دوباره مشکلشان باز می گردد.

داروهای ضد بارداری از طریق پوست جذب بدن نمی شوند بنابراین مصرف موضعی آنها بر زیبایی پوست و مو تاثیر نمی گذارد . برخی از مردم به اشتباه فکر می کنند مصرف موضعی این داروها بر زیبایی مو و پوست تاثیر گذار است به همین خاطر قرص ضد بارداری را با آب یا الکل ترکیب می کنند و به صورت موضعی مصرف می کنند . به کارگیری این روش غلط فقط پول و وقت شما را هدر می دهد ونتیجه مطلوبی از آن کسب نخواهید نمود.

عود نشانه ها بعد از درمان چه علتی دارد؟

اگر داروهای ضد بارداری را با هدف درمان مشکلات پوست و مو مصرف می کنید باید بدانید این داروها لازم است مدت معینی مصرف گردد و دوره درمان کامل شود در غیر اینصورت ، علائم بیماری عود می کند.

در صورت مصرف داروی اسپیرونولاکتون شما باید این دارو را 2 تا 3 سال مصرف کنید تابهبود کامل حاصل شود. علائم بیماری بعد از این دوران دیگر عود نمی کنند . اما اگر بیماری ارثی باشد؛ باید فرد دارو را مداوم مصرف کند.

این داروها تاثیر خود را در درمان بیمار از ماه دوم و سوم مصرف می گذارد ؛ بنابراین بیماران نباید عجله کنند و باید به صورت مرتب زمان مصرف این دارو آزمایش هورمونی انجام دهند.

برخی از بیماران به علت اینکه نمی خواهند هزینه ویزیت را بپردازند ، تنها یک بار به پزشک مراجعه می کنند و به مراجعات بعدی توجه نمی کنند درحالی که همین بیماران حاضرند محصولات گران قیمتی را برای سلامت پوست و مویشان از داروخانه بخرند. داروهای هورمونی حتماً باید زیر نظر پزشک مصرف یا قطع شود.

انواع مختلفی از قرص های ضد بارداری وجود دارد که متشکل از ترکیب اتینیل استرادیول و پروژسترون می باشد. طبقه بندی این داروها براساس میزان اتینیل استرادیول به کار رفته انجام می گیرد. بعضی از این داروها اثر ضد هورمون مردانه دارند و برخی باعث تشدید این هورمون می شوند.

هم اکنون بیشتر از قرص هایی با اثر ضد هورمون مردانه مانند یاسمین، یاز، دیان و مارولون استفاده می شود. قبل از تجویز و مصرف قرص های ضد بارداری فرد باید حتماً از لحاظ سابقه بیماری ها در خانواده، دیابت، فشار خون، وزن، مصرف دخانیات و سابقه لخته شدن خون مورد بررسی گردد زیرا داروهای ضدبارداری سبب افزایش احتمال بروز ترومبوز یا لخته شدن خون در بدن خواهند شد.

مصرف این داروها در برخی افراد سردردهای میگرنی را تشدید می کند و سینه ها دردناک می شوند؛ در قرص هایی که اثر ضد هورمون مردانه دارند ، این عوارض کمتر است.

این قرص ها که بدون نیاز به تجویز پزشک در دسترس است، در صورت مصرف خودسرانه عوارض جانبی که در ادامه این بخش از نمناک عنوان کرده ایم را ایجاد می کنند. بنابراین همیشه قبل از مصرف قرص های ضد بارداری با پزشک خود صحبت کنید. در مورد ارتباط قرص ضد بارداری و آکنه نیز بهتر است با متخصص پوست صحبت کنید.

• استفراغ و حالت تهوع

• نفخ و دل درد

• تغییر در چرخه قاعدگی

• درد سینه

تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت

• کاهش بینایی

• احساس ضعف

• خستگی

• افزایش خطر لخته شدن خون، سکته مغزی، حمله قلبی و تومورها 

 

عااالی بود… ممنون.. موفق باشید

قرص ضد بارداری خیلی چاق کننده است. هشت ماهه که میخورم و 14 کیلو وزنم اضافه شده. قطعش کردم . درسته که موهای زایدم رو نازک کرده و موهای سرم رو بهتر کرده و پریودهای دوره ایم رو منظم کرده و لی چاق کنندگیش افتضاحه . پایین تنه ام بزرگ شده و تاثیر بدی روم گذاشته. اینطوری بگم که الان ده روزه که نخوردم خود به خود دو کیلو وزنم اومده پایین.خلاصه هم منفعت داره و هم ضرر

من 24سالمه مجردم .سه ساله که کیست تخمدان دارم دارو مصرف کردم سونو دادم باز گفتن تنبلی تخمدان دارم ولی یک ساله صورتم پر لک و جوش شده قبلا هیچ لک و جوشی نداشتم باید چیکار کنم که خوب شم خسته شدم از این جوشا فعلا فقط قرص ال دی مصرف میکنم

ازعنبرنسا استفاده کن روزی دومرتبه دود کن ودامن بپوش بذار دودش به بدنت برسه وبدنت روخم کن تا نزدیک باشی بذارخوب دودکنه انشاالله خوب میشی

قرص دیان با قرصbion3 تداخل نداره؟برای پیشگیری مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟؟؟

با عرض سلام ميخواستم بدونم مصرف قرص اورژانسي حين ليزر موهاي زايد مشكلي ايجاد نميكنه؟؟

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

bultannews@gmail.com

مو و ابرو(تقویت و پیوند)جوانسازی ومراقبت های(پوست)جراحی زیباییتناسب اندام(پیکرتراشی)لیزر موی زائد(Alex)

آنچه در این مقاله می خوانیم

رشد موی صورت و تقویت موهای ریش و سبیل برای بسیاری از آقایان در سنین مختلف به عنوان مسئله ای مهم تلقی می شود از این رو به راهکارهای متعدد برای افزایش رشد موی صورت روی می آورند که شامل استفاده از داروهای شیمیایی مختلف مثل قرص ال دی نیز می شود.

کاشت-مو

یکی از باورهایی که برای تقویت موی صورت آقایان از زمان های گذشته وجود داشته باور به  استفاده از قرص ال دی جهت تقویت و رویش موی صورت می باشد. اما امروزه پزشکان معتقدند که قرص ال دی تاثیری بر رشد موی صورت و ریش و سبیل ندارد.تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت

اگرچه که گفته می شود برخی هورمون ها و داروهای هورمونی می توانند بر روی رشد فولیکول های مو تاثیر داشته باشند اما تجویز هورمون ها به صورت موضعی که بر روی پوست مالیده می شوند بر رشد موی صورت تاثیری ندارد.

کاشت-ابرو

در نهایت می توان گفت که قرص ال دی موهای صورت را پرپشت نمی کنند و سبب رویش مجدد موها نمی شوند و با وجود این که ترکیبات قرص ال دی هورمونی می باشند اما جذب آن از طریق پوست بسیار ناچیز است و این مقدار در نهایت تاثیری بر رشد و تقویت موی صورت نخواهد داشت.

قرص ال دی نمی تواند محرک مناسبی برای رشد موی صورت به میزان دلخواه باشد از این رو مصرف آن به عنوان پرپشت کننده و تقویت کننده توسط متخصص پوست و مو توصیه نمی شود.

مواد و ترکیبات شیمیایی و گیاهی دیگری وجود دارند که می توانند رشد موی صورت را به شکل مناسب تقویت کنند از این رو بهتر است این ترکیبات با مقدار مصرف مناسب توسط پزشک متخصص تعیین گردند. برای تعیین بهترین نوع داروی مصرفی و همین طور دز مناسب از داروی توصیه شده بهتر است که ابتدا آزمایشات مختلف مرتبط و همین طور آزمایش سطح تستوسترون برای افراد بعمل آید تا با اطمینان کامل داروی مناسب جهت رویش موی صورت تجویز گردد.

برای رویش موی صورت و تقویت آنها می توان روش های معمول و رایج از قبیل رژیم غذایی مناسب، استراحت کافی، مصرف ویتامین های ضروری به مقدار لازم و ورزش را انجام داد که در نهایت نتیجه مطلوبی بدون هیچ گونه عوارضی در بدن ظاهر شود.

از جمله مهترین و بهترین عمل ها و کارها در کلینیک ایران نوین میتوان به کارهای زیر اشاره کرد :

کاشت مو  پیوندمو معرفی بهترین پزشک کاشت مو

ترمیم مو

منبع: کلینیک تخصصی تقویت مو  ایران نوین

میخوام این قرص برای رشد موی صورت سفارش بدم

با سلام و عرض احترام دوست عزیز شما می توانید این قرص را از تمامی داروخانه های سطح شهر سفارش دهید. موفق و پیروز باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

طراحی و سئو توسط تیم انفورماتیک کلینیک ایران نوین


پاسخ: در گذشته به این فرمول اعتقاد داشتند اما مشخص شده است که این کار نقشی در پر پشت شدن موها ندارد.

این درست است که هورمون ها در رشد فولیکول های مو تاثیر دارند و ریزش موی آندروژنیک (ارثی) هم به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق می افتد، اما ارتباط بین هورمون ها و رشد موها هنوز چندان روشن نیست. مثلا فینستراید به عنوان یک هورمون برای درمان طاسی آندروژنیک تجویز می شود اما به صورت خوراکی و برای همین هم عوارض زیادی دارد درحالی که اگر می توانست به صورت موضعی تجویز شود عوارض کمتری داشت. اما تا امروز، تجویز هورمون ها به صورت موضعی (موادی که روی پوست مالیده می شوند) تاثیری در رشد موها نداشته است.

بهترین باغ تالارهای اطراف تهران

اگه دوست داری یه جشن خونوادگی و شیک توی باغ تالار داشته باشی لیست کامل رو اینجا ببین.تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت


نظرات کاربران

سلام دوستان قرص ال دی رو چند ساعت یا چند وقت بزاریم خوبه

من میخام ال دی رو بزنم به صورتم چند ساعت روی پوستم باشه خوبه؟

سلام من ریشم خیلی کم هست.چ راه حلی وجود داره

اره راسته

اره راسته

قرص ال دی برای مو خوبه یا نه

بچه من میخوام ب صورتم قرص ال دی بزنم بنظرتون مو درمیاد؟؟عوارضش چیه؟

عه من فکر میکردم که واقعاتاثیر داره

سلام به همه ی دوستان گلم باورکنید ال دی هیچ تاثیری برای مو نداره بنده۲ماهه ازش استفاده میکنم اصلا جواب نگرفتم همش خرافاته روزی دو بار هم میزدم ابرای اطلاعات بیشتر به اینستام سر بزنید dewdl.42

😂😂😂😂😂

ایول بابا با ارههههه

من قبلا همین مشکل رو داشتم، یه روغن عطاری برام دست کرد واقعا عالی بود شمارش رو ندارم اما اسم پیجش اینستاش hmgol بود

دوستان استفاده از قرص ال دی برای رویش ریش عوارضی داره؟اگه کسی مصرف کرده بگه.

اره ولی وقتی که سن بره بالا ریش یا سیبیل که برای رشدش از ماینوکسیدل استفاده شده یهو میریزه

دکتر جواب ماهم بده دستت درست و یسوال دیگه من پوست صورتم مقدار کمی چربه اونموقع حکمش چیه

سلام دکتر ما جواب درستی نگرفتیم خیلیا میگن ک ما یکهفته ای با قرص ldنتیجه گرفتیم

یکی از دوستان من استفاده کرده و جواب گرفته و الان صورتش مو در اورده ربطی هم به بقیه جاهایه بدن نداره…فقط باید به جای مشخصی که مدنظره مالیده بشه

ال دی

برای اینکه ریش از صورت کامل و پرپشت رشت کنه چیکار کنم؟؟؟؟

قرصه ال دی خوبه با رزماری تو شامپو بریزید

آیا قرص LDبرای سنین پایین هم پرپشت میکنه

سلام .من ابروهام پره.فقط تاج ابرو ندارم.قرص ال دی جواب میده؟؟؟؟

قرص al deخوبی یا نا

فقط ماینوکسیدیل 5درصد
من خودم تاثیرش رو دیدم

قرص ال دی خوبه

من همین الان شنیدم که یکی واسه ریشاش قرصه رو با اب قاطی کرده و مالیده به صورتش و میگه که کل بدنش مو در اورده …. من گفتم اگه پر پشت میکنه واسه سرم بزنم . ولی میترسم بدنمم مو در بیاره
کسی استفاده کرده واقعا بدن هم مو در میاره یعنی بزنم یا نه؟؟؟

سلام
من قرص LDرو با اب حل میکردم به ابروها میزدم بعدازچندبار استفاده موهای جدیدی در ابروهام رشد کرد ولی ابروهام به حدی شوره زد و دچار خارش شد که چشمام متورم و قرمز میشد و بخاطر درمان شوره ابرو و قرمزی چشمم کلی هزینه کردم

واقعا تاثیر داره من روغن زیتون رو با قرص ال دی کوبیده شده هفته ای دوبار مالیدم ب ابروهام هم پرتر شده و هم اینکه بلندتر و ضخیم تر شده سه هفته زدم و تاثیرشو واقعا دیدم

قرص ldواقعا تاثیر دارد

سلام دوستان روغن بلغارول برای رشد سریع ابرو ها عالیه حتما استفاده کنید عالیه برای مو هم مخصوصا قطع ریزش مو محلول یانسی از داروخانه بگیرین هفته ای دوبار به سرتون بزنید من که جواب گرفتم عالیه

ایا قرص ضد بارداری برای رویش ریش و سبیل تاثیر دارد؟

راستی اونایکه ریزش مو دارن ldرونرم یا پودرش کن بریز داخال شامپویی که استفاده میکنی بعد از چند دفعه استفاده تقریبا یک الی دوهفته نتیجش رو میبینی

سلام خسته نباشید
من چند تا دوستام از قرصldاستفاده کردند ونتیجه گرفتند روزی چاهار الی پنج تاشو بریزید داخل یه کاسه بهد پودر یا نرمش کنید چند قطره اب بهش اضافه کنید بعد بزنید به صورتتون حالا بزارید نیم ساعت باشه خشک که شد بعد بشوریدش هر روز یه بار این کار رو بکن بعد انقد ریش یا موهت بلند میشه کا بای با اره کوتاش کنی
تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت

ال دی واسه پوست ضرر نداره؟

قرص ال دی رو باید با اب تصفیه حل کنیم یا آب لوله

با سلام و عرض خسته نباشید
دوستان یه آشنا داریم تو خارج از کشور
ایشون میگن یک بسته قرص زد بارداری رو با سفیده تخم مرغ قاطی کن تا حالت خمیری بشه و آن رو به سدر خود بمال و سر رو ببند تا 3 ساعت بمونه بعد بشور
سه بار هر 7 روز یبار انجام بدی ریزش قطع شده و پر پشت میشه

بچه ها من گند زدم تویه تاج ابروم اولین بارم بود زدم خراب کردم میشه بهم کمک کنید؟ چطوری در میاد ؟؟؟ چیکارکنم سریع بشه بخدا از گریه مردم

راسته که قرص ضد بارداری موهارو پر پشت میکنه؟؟؟

دوستان لطفا کمکم کنید
داشتم صورتمو بادستگاه بندبنداز مینداختم که بصورت ناگهانی حواسم پرت شد و ابروم کنده شد توروخدا بگید چیکار کنم

قطره رزماری خوبه

برای ریشم خوبه

أیا قرص ال دى باعث ریزش مژه نمیباشد

سلام خسته نباشید قرص ال دى براى مژه خوب است

منم شنیدم قرص ال دی زود جواب میده

والله منم ابروهامو دادم دست یه اریشگر ناشی خرابش کرد حالا 1ماهه پرنمیشه نمیدونم از کدومش استفاده کنم تا جواب بگیرم میشه بگید

من ماینوکسیدیل 5 درصد رو امتحان کردم خیلی زود جواب داد روزی دوبار بزنید به پر پشت شدن کمک میکنه

من شنیدم واسه پرپشت شدن ابرو شیر رو بذارید گرمشه بعد با پنبه به ریشه اش بزنید

منم هم زیادشنیدم

اره خیلی خوبه فقط برای استفاده باید باروغن زیتون حل کنید و به سطح مو بزنید و باید مواظب باشید که به پشته دست نخوره که پر مو میشه

سلام ال دی بر ابرو موثره ؟خیلی ها نتیجه دیدن.

میشه بگید چکار کنم که موهام پروپشت شه خیلی نازکه موهام قبلا ریزش مو خیلی داشتم ولی شکر خدا حالا ندارم و میخوام موهام پروپشت شه .ممنون میشم اگه جواب بدید..^_^

میخای در مو بیشتر بدونی؟

ویرایش پروفایل من

لیست علاقه مندی ها
(3)

نظرات من
(16)

بخشی از عبارت مورد نظر را تایپ کنید:

خانه

خدمات عروسی

آرایشگاه عروس

آتلیه عروس

تالار پذیرایی


باغ تالار عروسی


تشریفات عروسی


مزون و لباس عروس


گل و ماشین عروس


دفترخانه ازدواج


شیرینی و کیک عروسی

وبلاگ نوعروس

کلینیک نوعروس

فروشگاه اینترنتی خانومی

سئو سایت

آدرس دفتر نوعروس

تهران، بزرگراه ستاری، بلوار لاله، خیابان مجاهد کبیر جنوبی، پلاک 27


021-46019403 | 021-46019513


info@noarous.com

کلینیک تخصصی کاشت مو خانه سفید

فهرست مطالب

امروزه یکی از رایج ترین روش های جلوگیری از بارداری در کشورهای مختلف، استفاده از قرص های ضد بارداری می باشد. تقریبا حدود 25 درصد از خانم ها برای جلوگیری از بارداری از این قرص ها استفاده می کنند.

با اینکه قرص های ضد بارداری می توانند تا حدود زیادی خیال خانم ها را از بارداری ناخواسته راحت نمایند، اما ممکن است مشکلاتی را نیز برای خانم ها به همراه داشته باشند. چیزی حدود 99 درصد میزان اطمینان از عدم بارداری با استفاده از این قرص ها به دست می آید. عوارضی مانند ریزش مو را نیز نمی توان نادیده گرفت.

استفاده از قرص های ضد بارداری نمی تواند روشی کاملا ایده آل برای جلوگیری از بارداری باشد. زیرا با توجه به بروز مشکلاتی مانند ریزش مو، عوارض آن بیشتر از فوایدش در پیشگیری از بارداری است. افرادی که می خواهند با اطمینان بیشتری از بارداری ناخواسته جلوگیری نمایند، بهتراست از سایر روش های جلوگیری از بارداری استفاده نمایند.تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت

قرص های ضد بارداری موجود در بازار بسیار زیاد می باشند؛ اما به صورت کلی می توان آنها را در دو تقسیم بندی قرار داد. گروه اول : LD یا Low Dose و گروه دوم : HD یا High Dose

معمولا روش مصرف این دو نوع قرص با هم تفاوت هایی دارد. نمونه های LD را می توان در روزهای مشخصی به طور منظم استفاده نمود. در این مورد میزان اطمینان از عدم بارداری 99 درصد می باشد و در تمام روزهای سال نیز امکان آمیزش وجود دارد.

اما قرص های با دوز بالا یا HD برای مصرف همیشگی نیستند. این نوع از قرص ها را Morning After Pill یا قرص هایی برای روز بعد از نزدیکی می نامند. استفاده از این قرص ها برای مواردی است که به صورت ناخواسته منی وارد واژن می شود. قرص های HD اگر حداکثر 72 ساعت پس از آمیزش مصرف نشوند، احتمال باردار شدن بسیار زیاد خواهد بود. با توجه به داشتن عوارضی مانند ریزش مو استفاده از قرص های ضد بارداری به طور مستمر توصیه نمی شود.

قرص های ضدبارداری دارای هورمون می باشند. هورمون های موجود در قرص های ضد بارداری شامل پروژستین و استروژن می باشند. ممکن است با مصرف قرص های ضد بارداری تعادل هورمونی بدن خانم ها به هم بخورد. عدم تعادل هورمونی در بدن خانم ها عوارض بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت.

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که مصرف قرص های ضد بارداری و عدم تعادل در هورمون ها به وجود می آورد. بر هم خوردن تعادل هورمونی در بدن انسان یکی از عوامل اصلی ریزش مو است. ریزش مو در همه خانم ها به یک اندازه مشاهده نمی شود.

ریزش مو در افرادی کمتر و دربرخی دیگر بیشتر می باشد. این موضوع به خاطر ژنتیک آن هاست. زیرا برخی از افراد به صورت ارثی ممکن است با ریزش موی هورمونی مواجه بوده و مصرف قرص های ضد بارداری باعث تشدید این موضوع شود. در نتیجه ریزش موی مشاهده شده بسیار بیشتر از سایر افرادی بوده که سابقه ارثی در زمینه ریزش موی هورمونی ندارند. چنین افرادی بهتر است روش های جایگزینی برای قرص های ضد بارداری انتخاب نمایند.

برای مقابله با ریزش مو باید ابتدا علت آن را پیدا نمود. در اینجا منظور از ریزش مو بر اثر استفاده از قرص های ضد بارداری می باشد. لذا بهترین کاری که باید برای جلوگیری از ریزش مو انجام شود، قطع مصرف قرص های ضد بارداری می باشد.با این کار تا حدود زیادی ریزش مو کنترل می شود.

در برخی موارد ممکن است با قطع مصرف داروهای ضد بارداری همانند گذشته شاهد ریزش مو باشید. در این موارد علاوه بر قطع قرص ضد بارداری، باید به پزشک مربوطه نیز مراجعه نموده تا روش درمانی مناسبی برای رشد مجدد موها و جلوگیری از ریزش مو اتخاذ شود.

در اینگونه موارد معمولا داروهایی تجویز می شود که باعث رشد فولیکول های مو با سرعت بیشتری می شوند. بدین ترتیب می توان علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، رشد موها را نیز سریع تر نمود. ریزش موهایی که با مصرف قرص ضد بارداری اتفاق افتاده با این روش جبران می شود و میزان پر پشتی مو ها به حالت قبل از مصرف قرص های ضد بارداری باز می گردد.

برای اینکه مشکلات ناشی از مصرف قرص های ضد بارداری مانند ریزش مو در خانم ها مشاهده نشود، بهتر است از سایر روش های جلوگیری از بارداری استفاده شود.

پیشنهاد ما به شما استفاده از روش هایی است که غیر هورمونی بوده و بر روی تعادل هورمونی بدن خانم ها تاثیری ندارند. با این روش ها میزان هورمون ها در بدن بانوان تغییری نخواهد داشت و در نتیجه مشکلاتی از جمله ریزش مو نیز مشاهده نخواهند شد.

یکی از روش های بسیار مفید و موثر جلوگیری از بارداری که به هیچ عنوان باعث عدم تعادل هورمونی در بدن و بروز مشکلات ناشی از آن نمی شود، استفاده از کلاهک دهانه رحم می باشد. این کلاهک از جنس سیلیکون بوده و شکلی شبیه به گنبد دارد. با قرار دادن این کلاهک بر دهانه رحم، اسپرم به داخل رحم نفوذ نمی کند. بدین ترتیب بارداری نیز اتفاق نمی افتد.

اسفنج های ضد بارداری معمولا یک بار مصرف بوده و حاوی اسپرم کش می باشند. معمولا اسفنج های ضد بارداری را باید درون رحم قرار داد تا بتوانند از بارداری ناخواسته جلوگیری نمایند.

جنس دیافراگم از لاتکس بوده و شکل آن شبیه به گنبد می باشد. دیافراگم با استفاده از اسپرم کش می تواند به راحتی از بارداری های ناخواسته جلوگیری نماید.

کاندوم یکی از روش های بسیار کاربردی برای جلوگیری از بارداری می باشد. جنس کاندوم ها معمولا از پلی اورتان می باشد. کاندوم ها معمولا داخل واژن قرار می گیرند. بدین ترتیب از ورود اسپرم جلوگیری می نمایند.

دستگاه آی یو دی مجهز به یک سیم مسی می باشد. عملکرد دستگاه آی یو دی به این شکل بوده که در داخل رحم تغییرات بیوشیمی انجام می دهد، با این تغییرات اسپرم داخل رحم را از بین کمی برد. بدین ترتیب دستگاه آی یو دی می تواند بدون هیچ گونه تغییرات هورمونی در بدن خانم ها، از بارداری جلوگیری نماید.

در این روش از دستگاهی سیلیکونی که دارای انعطاف بوده استفاده می شود. معمولا سطح دستگاه حاوی اسپرم کش می باشد. دستگاه سیلیکونی درون رحم قرار می گیرد و اسپرم را به راحتی از بین می برد. این موضوع باعث می شود تا بارداری های ناخواسته به حداقل برسند.

در این روش از ژل یا کرم هایی استفاده می شود که حاوی ماده اسپرم کش می باشند. این محصولات معمولا در داخل واژن مورد استفاده قرار می گیرند. البته با فرم های دیگری از جمله فوم و شیاف کمی توان اسپرم کش را تهیه نمود.

 

جهت مشاوره ریزش مو با شماره های کلینیک خانه سفید تماس حاصل فرمایید: 02154503 – 09122252731

کلینیک فوق تخصصی کاشت مو خانه سفید از قدیمی ترین مراکز کاشت مو در تهران بوده و با مجوز رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاسیس گردیده است.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

تقریبا بیشتر زنان ۱۵ تا ۴۴ ساله تجربه مصرف قرص های ضدبارداری را دارند. ۲۵ درصد زنان برای جلوگیری از بارداری از قرص استفاده می‌کنند. مصرف قرص نیز مانند هر داروی دیگری عوارض جانبی دارد. برخی از خانم‌ها در حین مصرف قرص‌ها احساس می‌کنند که دچار ریزش مو شده‌اند و عده‌ای دیگر با قطع مصرف، این مشکل را پیدا می‌کنند. حال سؤال اینجاست که آیا قرص ضدبارداری باعث ریزش مو می‌شود؟ با ما همراه باشید تا جواب سوال خود را بفهمید.تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت

قرص‌های ضدبارداری به چند روش مانع از بارداری می‌شوند. بیشتر این قرص‌ها حاوی هورمون‌های مصنوعی استروژن و پروژستین هستند. به‌طور طبیعی افزایش استروژن باعث ترک تخمک بالغ از تخمدان‌ها در حین چرخه تخمک‌گذاری می‌شود. قرص‌های ضدبارداری از افزایش استروژن که باعث تخمک‌گذاری می‌شود جلوگیری می‌کنند. قرص‌ها باعث ضخیم شدن مخاط دهانه رحم می‌شوند و در نتیجه رسیدن اسپرم به تخمک کمی دشوارتر می‌گردد. علاوه‌براین قرص‌ها باعث ایجاد تغییر در پوشش درون رحم نیز می‌شوند و اگر تخمکی بارور بشود، معمولا به خاطر این تغییر تخمک نمی‌تواند در جای مناسب قرار گیرد و رشد کند.

انواع دیگری از روش‌های جلوگیری از بارداری مانند چسب ضدبارداری (پَچ)، حلقه‌های واژنی، تزریق‌های کنترل بارداری و لوازمی که در مهبل قرار می‌گیرند نیز، باعث ترشح هورمون‌هایی می‌شوند که از تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کنند.

قرص‌های ضدبارداری بنابه نوع هورمونی که درون آنها موجود است، به ۲ دسته مختلف تقسیم می‌شوند. برخی از انواع قرص‌ها نیز ۲ نوع هورمون پروژستین و استروژن را توأمان دارا هستند. قرص‌های شیردهی موسوم به مینی‌پیل، حاوی هورمون پروژستین هستند. این قرص‌ها به‌اندازه قرص‌های ترکیبی قادر به جلوگیری از بارداری نیستند.

دسته‌بندی دیگری نیز برای قرص‌های ضدبارداری وجود دارد که براساس دوز و مقدار هورمون‌ها تعیین می‌شود. قرص‌های مونوفاز همگی از دوز هورمون یکسانی برخوردارند و قرص‌های مولتی‌فاز مقادیر هورمونی متفاوتی دارند.

مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری معمولا عوارض خاصی ندارند، اما در برخی از زنان نشانه‌هایی مشابه عوارض زیر ایجاد می‌کنند:

سایر عوارض جانبی مانند افزایش فشار خون، افزایش احتمال وقوع سرطان سینه، سرطان دهانه رحم یا کبد به‌ندرت ایجاد می‌شوند. مشکل احتمالی دیگری که ممکن است ایجاد بشود، انعقاد خون در پاها یا شش است و اگر سیگار بکشید احتمال وقوع این مشکل افزایش نیز می‌یابد.

مشکل ریزش مو در افرادی دیده خواهد شد که سابقه ریزش موی هورمونی خانوادگی دارند یا نسبت به هورمون موجود در داروهای ضدبارداری حساسیت نشان می‌دهند.

مو به‌طور طبیعی در طی چرخه‌ای مشخص می‌روید. مرحله آناژن مرحله‌ای است که در آن فعالیت برای رشد مو زیادتر است. در این مقطع زمانی موها از فولیکول می‌رویند و مدت آن ۲ تا ۷ سال طول می‌کشد. کاتاژن مرحله‌ای گذار است که در آن رشد مو متوقف می‌شود. این مرحله ۱۰ تا ۲۰ روز طول می‌کشد. مرحله تلوژن نیز مقطعی مربوط به استراحت است. در طی آن مو رشد نمی‌کند و در آن ۲۵ تا ۱۰۰ عدد مو به‌طور روزانه ریزش می‌کنند. این ریزش می‌تواند تا بیش از ۱۰۰ روز ادامه داشته باشد.

قرص‌های ضدبارداری باعث می‌شوند تا موها از مرحله رشد، سریعا به مرحله توقف و استراحت از رشد برسند. به این فرایند «تلوژن افلوویم» گفته می‌شود و در آن موها به‌شدت می‌ریزند. اگر ریزش مو در خانواده شما ارثی باشد، قرص‌ها روند ریزش را تسریع می‌کنند.

سایر روش‌های جلوگیری از بارداری هورمونی نیز می‌توانند علت ریزش مو باشند یا آن را بدتر کنند. به‌طور مثال:

زنانی که سابقه ریزش موی هورمونی در خانواده خود دارند در حین مصرف یا با قطع استفاده از قرص‌ها احتمال دارد دچار ریزش مو بشوند. ریزش مو در برخی از زنان به شکل کمتر و در برخی با شدت بیشتر و ریزش دسته‌های مو اتفاق می‌افتد و بعضا مصرف قرص‌ها با تُنُک شدن موها همراه است. ممکن است ریزش مو در زمان تغییر نوع قرص‌های مصرفی ضدبارداری نیز اتفاق بیفتد.

ریزش مو در اثر مصرف قرص‌های ضدبارداری معمولا مقطعی هستند و معمولا بعد از چند ماه با قطع مصرف یا عادت کردن بدن به دوز مصرفی ادامه پیدا نمی‌کند.

اگر ریزش مو قطع نشد و موها مجددا رشد نکردند، باید به پزشک مراجعه کرد و از داروهای تجویزی مانند ماینوکسیدیل استفاده کرد. ماینوکسیدیل تنها دارویی است که سازمان غذا و دارو به‌عنوان ماده‌ای مؤثر در رشد موی خانم‌ها معرفی کرده است. ماینوکسیدیل باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو سریع‌تر وارد مرحله رشد شوند. البته تأثیرات مثبت آن چند ماه به‌طول می‌انجامد.

اگر به انتخاب روش های جلوگیری از بارداری فکر می‌کنید، ارثی بودن ریزش مو را جدی بگیرید و به‌دنبال قرص‌هایی باشید که استروژن بیشتری نسبت به پروژستین دارند. شاخص آندروژنی این داروها کمتر است و می‌توانند محرکی برای رشد موها و نگه داشتن آن در مرحله طولانی‌تری از آناژن باشند. نمونه‌ای از قرص‌های ضدبارداری با آندروژن کم این موارد هستند:

ممکن است این قرص‌ها، عوارض جانبی دیگری نیز داشته باشند. درباره خطرات و مزایای آنها با پزشک خود صحبت کنید. اگر در خانواده‌تان سابقه ریزش مو به شکل جدی وجود دارد، روش‌های جلوگیری از بارداری به صورت غیرهورمونی انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

;!( function( w, d ) {
'use strict';
var ad = { user: "1563102114", width: 728, height: 90, id: 'adro-' + ~~( Math.random() * 999999 ) },
h = d.head || d.getElementsByTagName( 'head' )[ 0 ],
s = location.protocol + '//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js';
if ( typeof w.adroParams != 'object' )
w.adroParams = {};
d.write( 'div#’ + ad.id + ‘ {margin:0 0 20px 0;} @media only screen and (min-device-width: 1200px){div#’ + ad.id + ‘ {float: none !important;margin: 0 12px!important;}}

کتاب الکترونیکی

۱۱ دلار

PDF

۲۴۷

۱۳۹۸

TarcherPerigee

۱ فایل PDF

اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت

نام و ایمیل مرا در این مرورگر برای افزودن دیدگاه در آینده، ذخیره کن.

سلامت زنان

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه


علائم اولیه سرطان سینه چیست؟

درمان کیست تخمدان؛ انواع روش‌های درمان و درمان خانگی

انواع بوی بد واژن و راه‌های پیشگیری و درمان آن


علت درد تخمدان و روش های درمان آن

آخرین مطالب

نحوه تزریق انسولین، محل تزریق آن و نکاتی که باید بدانید

پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری آسیا؛ ۲۴ شهری که باید ببینید

مزایای انگیزه درونی و ۶ راهکار مؤثر برای تقویت آن

چرا باید زمانی را به بازی کردن در محیط کار اختصاص دهیم؟

ویژگی‌های کودکان درون گرا و نحوه صحیح برخورد با آنها

ترین های جهان

باهوش ترین نژاد سگ ها در دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها

بهترین فیلم های ژاپنی؛ معرفی ۱۲ فیلم ژاپنی پر طرفدار

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

مشاهده نسخه کامل
: در آمدن ریش با قرص ضد حاملگی LD

آمپول های هورمونی یا مستقیما به بالای بازو یا به باسن تزریق می شود تا از تخمک گذاری جلوگیری کند. 
برخی از انواع روش های هورمونی کنترل بارداری با استفاده از تزریق انجام می شود.

این قرص های خوراکی هستند و از تخمک گذاری جلوگیری می کنند. بدن خانم روزانه برای بیست و چهار روز در ماه، هورمون های اضافی استروژن و پروژسترون یا هر دو را دریافت می کند. 

میله های اندازه دندان در قسمت زیرین بازو زیر پوست با استفاده از عمل جراحی کاشته می شوند. این میله ها به صورت پیوسته پروژسترون وارد می کنند و از تخمک گذاری جلوگیری می کنند.

در این روش تکه ای پلاستیکی بر روی باسن، بازو یا شانه قرار می گیرد. این تکه پلاستیکی مقداری مشخص پروژسترون و استروژن به طور پیوسته به داخل بدن ترشح می کند و از تخمک گذاری جلوگیری می کند.

یک حلقه انعطاف پذیر دو اینچی داخل واژن قرار می گیرد و به طور پیوسته هورمون های پروژسترون و استروژن ترشح می کند و مانع از تخمک گذاری می شود. 
حلقه واژینال از طریق هورمون ها از تخمک گذاری جلوگیری می کند و اگرچه روشی موثر برای جلوگیری از بارداری است اما باعث ریزش مو می شود.تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت

قرص های ضد بارداری هورمونی با تولید استروژن یا پروژسترون در بدن از بارداری جلوگیری می کنند. 
قرص های ضد بارداری باعث ریزش موهای بالای سر می شوند.

ریزش مو در خانم ها به خاطر حساسیت بیش از حد به تغییرات هورمونی می باشد و این حساسیت به صورت ارثی به فرزند نیز منتقل می شود.
بهترین راه برای جلوگیری از ریزش مو، انتخاب روشی های غیر هورمونی جلوگیری از بارداری است. این روش ها عبارتند از استفاده از کاندوم، دیافراگم، دستگاه آی یو دی، دستگاه جلوگیری از بارداری لی و کلاهک دهانه رحم. 

این قرص ها به طور قطعی باعث توقف ریزش مو نمی شوند اما احتمال ریزش موی دائمی یا ریزش حجم زیادی از مو را کاهش می دهند. این قرص ها همچنین در جلوگیری از بارداری تاثیر کمتری دارند.

ریزش موی آندروژنی را به سختی می توان متوقف کرد زیرا به خاطر اختلالات هورمونی می باش. بنابراین توقف استفاده از روش های جلوگیری از بارداری که باعث اختلالات هورمونی می شود بهترین راه است. همچنین می توانید با مصرف مواد غذایی سالم و غنی از پروتئین، آهن، بیوتین و ویتامین ب مانند تخم مرغ، ماهی سالمون، آجیل و سبزیجات برگ سبز  رشد موها را تقویت کنید. تخم مرغ آب پز یکی از بهترین غذاها برای رشد مجدد مو است.

فولیکول های مو در اثر استفاده از قرص های ضد بارداری هورمونی کوچک شده و رشته های مو نازک تر می شوند. فولیکول های مو را در اثر کشیدن و بستن مو و اتو کشیدن و برس کردن بیشتر تحت فشار قرار ندهید. سعی کنید موها را به صورت شل ببندید تا رشد موها به حالت قبل برگردد.
اگر قرص های هورمونی ضد بارداری مصرف می کنید موها را سفت نبندید و فشاری به ریشه مو وارد نکنید تا از ریزش جلوگیری شود.

بدترین کار آسیب رساندن به فولیکول مو از طریق مواد شیمیایی صاف کننده یا رنگ ها می باشد. بگذارید موها به صورت طبیعی رشد کنند و به جمجمه استراحت بدهید تا از ریزش موی دائمی جلوگیری شود.
در طول استفاده از قرص های ضد بارداری موها را به صورت طبیعی بپوشانید تا از ریزش مو جلوگیری شود.

روش های غیر هورمونی جلوگیری از بارداری که باعث ریزش مو نمی شوند عبارتند از:

قرص های ضد بارداری گاهی برای نوعی ریزش مو در خانم ها که به الگوی کچلی معروف است، تجویز می شود اما فقط برای خانم هایی که قبلا این قرص ها را مصرف نمی کرده اند و زمینه ژنتیکی ریزش مو ندارند، توصیه می شود.
بیشتر خانم ها هنگامی که قرص های ضد بارداری را قطع می کنند، رشد موهایشان پس از یک سال به حالت طبیعی بر می گردد.

با مصرف قرص های ضد بارداری بافت موهایم تغییر کرده است و ریزش مو دارم. آیا باید قرص را متوقف کنم یا قرص هایی با مقدار کمتر آندروژن مصرف کنم؟
بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و قرص های با مقدار کمتر آندروژن مصرف کنید. در این صورت از نظر هورمونی تعادل ایجاد می شود و از ریزش مو نیز جلوگیری می شود. گاهی نیز از تشکیل جوش و آکنه نیز جلوگیری می شود. در آخر به شما پیشنهاد میدهم این مقاله را “برای ریزش مو چه باید کرد” مطالعه کنید.

منبع: visihow.com


قرص ال دی برای رشد مو و ابرو


قرص ال دی عمدتاً به منظور جلوگيري از بارداري به كار مي رود، ولي براي پيشگيري از بروز سرطان تخمدان يا آندومتر، كاهش كيست هاي تخمداني، بيماري خوش خيم فيبروكيستيك پستان، منظم ساختم دوره قاعدگي، كاهش حجم خون قاعدگي، كاهش فشارهاي روحي قبل از قاعدگي و كاهش تعداد دفعات قاعدگي دردناك نيز مفيد است.

گرچه هورمون ها در رشد مو تاثیر دارند و ریزش موها نیز به دلیل تغییرات هورمونی صورت می گیرد اما دلیل قابل اثباتی در مورد مصرف قرصهای هورمونی با افزایش رشد مو وجود نداشته است.

اگرچه که گفته می شود برخی هورمون ها و داروهای هورمونی می توانند بر روی رشد فولیکول های مو تاثیر داشته باشند اما تجویز هورمون ها به صورت موضعی که بر روی پوست مالیده می شوند بر رشد مو و ابرو تاثیری ندارد.تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت

بعضی زنان نیز اعتقاد دارند مصرف موضعی قرصهای هورمونی و حل شده در آب بر روی رشد موها موثر می باشد که این باور نیز غلط و تجویز آن تاثیری در رشد مو نخواهد داشت.


واکنش بدن به مصرف قرص های هورمونی

مصرف قرصهای هورمونی در بدن افراد واکنشهای متفاوتی را در پی خواهد داشت و ممکن است در برخی افراد سبب بروز جوش صورت و بدن و در برخی موجب افزایش رشد موها گردد البته اگر افراد دچار اختلالات هورمونی نباشند ممکن است عکس عمل های متفاوتی در بدن نسبت به مصرف این نوع قرصها ایجاد گردد.

مصرف قرصهای هورمونی باعث ایجاد لکه های پوستی در تمام یا نقاطی از صورت زنان می گردد که باعث می گردد پزشک راه دیگری را جهت جلوگیری از بارداری به آنان توصیه نماید.

به هرحال این قرصها با فواید و مضراتی که دارند هر کاربردی که داشته باشند اثر بخشی آنها در افزایش رشد مو چندان مورد اعتنا نمی باشد و از نظر پزشکی قابل اثبات نخواهد بود.

قرص های ال دی و هورمونی نمی تواند به دلیل هورمونی بودن جایگزین مناسبی برای محلولهای موضعی رشد مو و ابرو باشد زیرا این قرصها و هورمونهای به کار رفته در آنها جذب پوستی بسیار پایینی دارند و تز طریق پوست قابل جذب نمی باشند .

افرادی که دچار آلوپسی و کم پشتی موی خود می باشند به جای باورهای غلط و تجویزات غیر علمی بهتر است با مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو بهترین روش افزایش رشد مو را نسبت به وضعیت جسمانی خود در پیش بگیرند و از به کار گیری روشهای غیر علمی و گاها مضر پرهیز نمایند چه بسا استفاده از روشهایی غیر علمی به ایراد ضررهای بیشتر به فرد منجر گردد و باعث صدماتی جبران ناپذیر به افراد شود.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنیدتاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت

https://moshavere.niniban.com/

تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت
تاثیر قرص ضد بارداری بر رشد موی صورت
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *