عوارض مصرف شربت زادیتن در کودکان

زادیتن با تجاری کیتوتیفن دارویی است که برای کنترل علائم آسم خفیف در کودکان مبتلا به آن استفاده می شود و از نسل دوم آنتی هیستامین ها می باشد. این دارو به شکل قرص یک میلی گرمی، شربت خوراکی، قطره چشمی و قطره خوراکی در دسترس عموم قرار دارد.

زادیتن آنتی هیستامینی است که معمولا در بدن سازی و وزنه برداری استفاده می شود. دلیل استفاده برای این است که این دارو بر گیرنده های بتا در بدن تمرکز دارد. هنگامی که محصولات استروئیدی آنابولیک قوی استفاده می شود، گیرنده های بتا به حالت پایین و غیر گیرنده می روند. کاهش حساسیت باعث کاهش میزان اثرات لیپولیتیک می شود. این به این معنی است که دوره های از بین بردن چربی کوتاه تر از آنچه بدنساز می خواهد می شود. اضافه کردن زادیتن کمک می کند تا تاثیر دوره شود و همچنین آنها را کمی طولانی تر می کند.

از شربت زادیتن برای درمان حساسیت های فصلی و آسم و از قطره آن برای درمان کنژکتویت حساسیتی استفاده می کنند.

از شربت خوراکی زادیتن معمولا دو بار در روز استفاده می شود و در هنگام مصرف این دارو نیازی به قطع دیگر داروهای آسم نمی باشد. برای بهتر نتیجه گرفتن از مصرف این دارو باید آن را سر وقت استفاده کنید و اثرات مثبت آن بعد از گذشت چند هفته بروز می کنند.عوارض مصرف شربت زادیتن در کودکان

بزرگسالان: برای پیشگیری از آسم آتوپیک به صورت خوراکی 5 میلی لیتر شربت (1 میلی گرم کتوتیفن) دو بار در روز صبح و عصر تجویز می شود.

کودکان 6 ماه تا 3 سال: برای پیشگیری از آسم آتوپیک، به صورت خوراکی .25 میلی لیتر (.5 میلی گرم کتوتیفن) به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، 2 بار در روز صبح و عصر تجویز می شود.

این دارو نیز همانند دیگر داروها عوارض خاص خود را به همراه دارد که به شرح زیر می باشد:

دیگر علائمی که در ادامه ذکر می شود بسیار نادر است، اما در صورت مشاهده حتما به پزشک خود اطلاع دهید:


برای استفاده از این دارو در هنگام بارداری و شیردهی حتما با پزشک مشورت کنید و نظر او را در این رابطه جویا شوید.

در حساسیت های شدید نسبت به این دارو و در حمله های شدید آسم استفاده از این دارو منع مصرف دارد.

قبل از مصرف این دارو در موارد زیر با پزشک مشورت نمائید:

مصرف همزمان کتوتیفن با داروهای ضد دیابت خوراکی، الکل، آنتی هیستامین ها و داروهای خواب آور و آرام بخش بعلت تداخل اثر توصیه نمی شود.

در صورت مصرف اتفاقی دارو بیش از مقدار توصیه شده و بروز علائمی از قبیل گیجی، عدم هوشیاری، تشنج، افزایش ضربان قلب و کاهش فشار خون بیمار را سریعا به اولین مرکز درمانی انتقال دهید.



بخوانید:


آشنایی با موارد مصرف شربت Flagyl


مزایای باورنکردنی شربت ویتا گلوبین


موارد مصرف و عوارض شربت آوی پکت (Avipect)



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

شربت زادیتن دارویی است که برای کنترل علائم آسم خفیف در کودکان مبتلا به آن استفاده می شود و از نسل دوم آنتی هیستامین ها می باشد.

از کیتوتیفن با تجاری شربت زادیتن برای پیشگیری از آسم، استفاده می کنند که جز خانواده داروهای ضد آلرژی و ضد آسم قرار می گیرد. یکی از آنتی هیستامین های مفید در درمان حساسیت این شربت می باشد.

از شربت زادیتن برای درمان حساسیت های فصلی و آسم و از قطره آن برای درمان کنژکتویت حساسیتی استفاده می کنند.

این دارو به شکل قرص یک میلی گرمی، شربت خوراکی، قطره چشمی و قطره خوراکی در دسترس عموم قرار دارد.عوارض مصرف شربت زادیتن در کودکان

 

از شربت خوراکی زادیتن معمولا دو بار در روز استفاده می شود و در هنگام مصرف این دارو نیازی به قطع دیگر داروهای آسم نمی باشد. برای بهتر نتیجه گرفتن از مصرف این دارو باید آن را سر وقت استفاده کنید و اثرات مثبت آن بعد از گذشت چند هفته بروز می کنند. در بزرگسالان یک عدد قرص و یا پنج سی سی شربت دو بار در روز به همراه غذا و در کودکان بالای دو سال یک میلی گرم دو بار در روز  در کودکان شش ماه تا دو سال .5 میلی گرم دو بار در روز استفاده شود.

 

این دارو نیز همانند دیگر داروها عوارض خاص خود را به همراه دارد که به شرح زیر می باشد:

دیگر علائمی که در ادامه ذکر می شود بسیار نادر است، اما در صورت مشاهده حتما به پزشک خود اطلاع دهید:

این شربت را درون جعبه در دمای 15 تا 3 درجه سانتی گرا به دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

در حساسیت های شدید نسبت به این دارو و در حمله های شدید آسم استفاده از این دارو منع مصرف دارد.

توجه داشته باشید که بی خطری این دارو در کودکان کمتر از یک سال به اثبات نرسیده است. اگر دوز مصرفی دارو را فراموش کردید بعد از به یادآوری مصرف نمایید و اگر زمانی که دوز فراموش شده را به خاطر آوردید به مدت زمان مصرف دوز بعدی نزدیک بود از خوردن و دو برابر کردن آن بپرهیزید. در حین استفاده از این دارو از انجام کارهایی که به هوشیاری کامل نیازمند هستند، بپرهیزید. اگر اثرات دارو همچون خواب آلودگی بسیار شدید بود، دوز دارو را کاهش دهید. برای جلوگیری از تحریکات دستگاه گوارش، دارو را به همراه غذا میل نمایید.

برای استفاده از این دارو در هنگام بارداری و شیردهی حتما با پزشک مشورت کنید و نظر او را در این رابطه جویا شوید.

از این دارو به همان اندازه ای که دکتر برایتان تجویز کرده است، مصرف نمایید و سر خود دوز مصرفی دارو را کاهش و یا افزایش ندهید و در صورتی که به هر یک از عوارض نادر استفاده از این دارو دچار شدید مصرف را قطع و پزشک خود را مطلع کنید. این دارو همراه ادرار دفع می شود. در ضمن استفاده از اتاق های نمک درمانی نیز یک راه حل مناسب برای درمان حساسیت و آلرژی های فصلی می باشد.

منبع : آرگا







با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید




15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

ذخیره ، و من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

زادیتن یا کتوتیفن که به صورت شربت و قرص در دسترس است که برای  گروه های سنی مختلف به جهت بهبود آسم، آلرژی، حساسیت و تجویز می شود.

نبض ما- زادیتن حاوی کتوتیفن است که به عنوان عنصر فعال آن عمل می کند. کتوتیفن متعلق به گروه داروهای ضد آلرژی و پیشگیری از آسم است. این دارو در ترکیب با سایر داروها برای درمان آسم آلرژیک خفیف در کودکان استفاده می شود.

کتوتیفن با کاهش حساسیت بدن به آلرژن ها (موادی که باعث واکنش های آلرژیک می شود) به کاهش علائم آسم کمک می کند. این آلرژن ها اغلب می توانند یک حمله آسم حاد را ایجاد کنند.عوارض مصرف شربت زادیتن در کودکان

قرص و شربت کتوتیفن یا زادیتن از خانواده داروهای کورتون نیست و تنها یک آنتی هیستامین (داروهای ضد حساسیت) است.

این دارو از دسته داروهای تجویزی است و مصرف آن بدون توصیه پزشک می تواند برای بیمار مشکلاتی را ایجاد نماید.

زادیتن را در سه نوع قرص، شربت و قطره چشمی در دسترس است و پس از تجویز پزشک می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

هر قرص زادیتن حاوی  1 میلی گرم کتوتیفن فومارات به عنوان ماده دارویی است و همچنین برخی دیگر از مواد غیر دارویی مانند کلسیم هیدروژن فسفات، منیزیم استیرات و نشاسته ذرت را در خود جای داده است.

هر 5 میلی لیتر از شربت زادیتن حاوی 1 میلی گرم کتوتیفن فومارات است. و همچنین یک سری مواد غیردارویی مانند: الکل، اسید سیتریک، متیل-پراکسید هیدروکسی بنزوات، پروپیل پراکسید هیدروکسی بنزوات، فسفات سدیم، محلول سوربیتول، شکر و آب در آن وجود دارد.

توصیه می شود برای کودکان 6 ماهه تا 3 ساله، دوز مورد استفاده براساس وزن آن ها تعیین شود. .5 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن کودک، دو بار در روز، صبح و عصر به وی داده شود. برای کودکان بالای 3 سال، دوز توصیه شده معمولا 1 میلی گرم، دو بار در روز، صبح و عصر است.

برای کاهش عوارض جانبی، پزشکان توصیه می کنند که با دوز کم شروع کرده و پس از 5 روز دارو را به میزان دوز پیشنهاد شده برسانید.

همچنین می توانید از سرنگ های خوراکی برای اندازه گیری میزان دقیق دوز شربت استفاده نمایید. قرص های کتوتیفن و شربت آن را می توان همراه غذا مصرف کرد.

کتوتیفن علائم آسم یا آلرژی را از بین نمی برد. بلکه باید به صورت منظم مورد استفاده قرار گیرد تا موثر واقع شود. هر دو فرم زادیتن را در دمای اتاق نگهداری  کنید و از رطوبت به دور نگاه دارید.

آیا می دانید مبتلایان به آسم بهتر است چه چیزهایی را بخورند و از چه چیزهایی پرهیز داشته باشند؟برای اطلاعات بیشتر، این مقاله را مطالعه کنید.

افرادی که به کتوتیفن آلرژی دارند و یا کسانی که نسبت به ترکیبات بنزوات حساس هستند نباید از این دارو استفاده نمایند.

داروها در بسیاری از موارد می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند. این عوارض جانبی می تواند خفیف یا شدید، موقت یا دائمی باشد.

محققان عوارض جانبی ذکر شده در زیر را همه افرادی که زادیتن مصرف کرده اند تجربه نکرده اند. اگر در مورد عوارض جانبی دارو نگران هستید، با پزشک خود درباره خطرات و مزایای این دارو صحبت کنید.

عوارض جانبی زیر در حداقل 1٪ از افرادی که از این دارو استفاده می کنند گزارش شده است. بسیاری از این عوارض جانبی را می توان مدیریت کرد، و برخی ممکن است با گذشت زمان از بین بروند. اگر کودک شما این عوارض جانبی را تجربه می کند، با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی که در زیر آمده است، اغلب اتفاق نمی افتد ولی در صورت بروز ممکن است شما را دچار مشکل کند. بنابراین در صورت بروز حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

نشانه های بیماری آنفولانزا (به عنوان مثال کمبود ناگهانی انرژی، تب، سرفه، گلودرد)

در صورت وجود هر یک از موارد زیر، مصرف دارو را متوقف کنید و اقدام به درمان فوری نمایید.

نشانه هایی از واکنش شدید پوستی مانند تاول، پوسته پوسته شدن، بثورات در یک ناحیه بزرگ از بدن، بثوراتی که به سرعت گسترش می یابد یا بثورات همراه با تب و یا ناراحتی پیش می آیند.

چگونه اثرات منفی و عوارض قرص ها را از بین ببریم؟

از بین بردن اثرات جانبی داروها

اگر دچار دیابت هستید، باید بدانید که شربت زادیتن حاوی 4 گرم کربوهیدرات در هر 5 میلی لیتر است. همچنین گزارش های محدودی از کاهش تعداد گلبول های خون در افرادی که داروهای ضد دیابت و کتوتیفن را همزمان مصرف می کنند، به دست رسیده است.

این دارو ممکن است باعث خواب آلودگی شود. والدین باید آگاه باشند که کودکان ممکن است در مراحل اولیه درمان دچار خواب آلودگی شوند.

آنها نباید کارهای بالقوه خطرناکی را انجام دهند تا زمانی که مشخص نشود دارو چگونه بر آن ها تاثیر می گذارد.

کتوتیفن ممکن است خطر تشنج(صرع) را افزایش دهد، به ویژه اگر کودک شما سابقه تشنج داشته باشد. اگر شما یا فرزندتان تشنج یا سابقه تشنج دارید، با پزشک خود مشورت کنید که چگونه این دارو ممکن است بر این بیماری تأثیر بگذارد و یا این بیماری بر میزان دوز مصرفی دارو تاثیر بگذارد.

این دارو نباید توسط کسانی که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند، مصرف شود.

در صورتی که پس از مصرف، دچار خواب آلودگی، سرگیجه و یا سردرد شدید هستید، بهتر است که رانندگی نکنید. چرا که ممکن است خطرناک باشد.

تمام نکات مهم در رابطه با “قرص آلوپورینول

قرص مجسترول برای چه بیماری هایی است؟

عوارض مصرف شربت زادیتن در کودکان

نکاتی درباره ماینوکسیدیل داروی ریزش مو

قرص زغال برای چه استفاده می شود؟

تداخلات دارویی با قرص آهن چیست؟

از فواید و عوارض آمپول نوروبیون بدانید

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره 37/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره 37/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره 37/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره 37/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره 37/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *