فواید خوردن توت فرنگی در بارداری

کوکا : در سری مقالات قبلی درباره خواص توت فرنگی برای پوست و مو و فواید توت فرنگی برای دیابت و سرماخوردگی نکاتی را مطرح کردیم. در این مقاله می خواهیم درباره مصرف توت فرنگی در دوران بارداری و تاثیر آن بر جنسیت جنین و نوزاد شما نکاتی را بازگو کنیم.

بهار که می‌آید با خودش هزار رنگ و بو و طعم به همراه می‌آورد این فصل زیبا و شاداب و رنگارنگ پر از گل‌ها و میوه‌های رنگارنگ نیز هست. عروس فصل‌ها در آستینش چیزهایی برای رو کردن دارد که دل هر بیننده‌ای را به تپش می‌اندازد! میوه‌های این فصل یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بهار است. تازه میان همین میوه‌ها هم عروسی وجود دارد به توت فرنگی. این توت زیبا و خوش عطر با آن طعم متفاوت و زیبا این روزها روی سینی اغلب میوه فروشی‌ها نشسته و به عابران چشمک می‌زند مخصوصا به خانم‌های باردار!

در مورد بعضی خوراکی‌ ها محدودیت‌هایی وجود دارد که خانم‌های باردار باید مراقب مصرف آنها باشند یا در مقاطعی از دوران حاملگی استفاده از آنها را به کلی قطع کنند. اما حکم توت فرنگی در این میان چیست؟ خب توت فرنگی از آن دست خوردنی‌هایی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و اگر باردار باشی و ویار و هوس داشته باشی که دیگر بدتر!

مهدیه عالی، کارشناس تغذیه درباره مصرف توت فرنگی در دوران بارداری می‌گوید: توت فرنگی از جمله میوه‌هایی است که با وجود شیرینی شاخص قند خون آن بالا نیست تا جایی که حتی برای بیماران دیابتی نیز مفید است زیرا از بالا و پایین رفتن قند خون جلوگیری می‌کند و فیبر بسیار بالایی دارد. علاوه بر این بسیار کم کالری است؛ یک واحد از این میوه که شامل 8 توت فرنگی متوسط می‌شود تنها 5 کالری دارد.

از مزایای دیگر این میوه این است که سرشار از ویتامین‌های مفید در دوران بارداری است. یکی از مهمترین ویتامین‌های آن نیز ویتامین ث است که حاوی ریزمغذی موثر در رشد و تکامل جنین است و اینکه برخی تصور می‌کنند که ممکن است مصرف آن سلامت خودشان یا جنین را به خطر بیندازد هیچ پایه و اساس علمی ندارد. بلکه کاملا برعکس، استفاده از این میوه برای جلوگیری از خطر سقط جنین یا تشکیل نوزاد ناقص به زنان باردار توصیه می‌شود.فواید خوردن توت فرنگی در بارداری

فولات، پتاسیم، مس، منیزیم، ویتامین های گروه ب و امگا 3 از دیگر خواص گوناگون و فراوان این میوه است. ماده مغذی مهم بعدی این میوه اسید فولیک است که تمام خانم‌های باردار به اهمیت این ماده و نیاز بدن‌شان به آن آگاه هستند. باید بگویم توت فرنگی یک منبع مهم از اسید فولیک است و از آنتی اکسیدان نیز اشباع است. پس نه تنها نباید بابت مصرف این میوه به خود نگرانی راه بدهند بلکه مصرف آن به شدت به آنها توصیه می‌شود.

البته که نباید فراموش کنیم استفاده از هر نوع ماده خوراکی بیش از اندازه مناسب نیست و نباید در مصرف این میوه نیز با وجود تمام خواصی که برای آن برشمردیم زیاده‌روی کرد. نکته بعدی این است که انواع توت‌ها از لحاظ شستشو بسیار حساس هستند. به دلیل اینکه توت‌ها روی بدنه‌شان فرورفتگی‌های بسیار ریزی دارند که باعث می‌شود انواع آلودگی‌ها در آنها تجمع کنند و مخصوصا سموم آفات که در پرورش آنها استفاده می‌شود در این منطقه باقی بماند. شستشوی آنها نیز بسیار سخت است چون بافت لطیفی دارند که اگر تحت فشار قرار بگیرد سریعا له می‌شود.

با این توصیفات باید این میوه لطیف را جوری بشویید که هم ضدعفونی شود و هم سالم باقی بماند. برای این کار می‌توانید از آب استرلیزه استفاده کنید و با قرار دادن میوه برای چند دقیقه در این آب و سپس آبکشی آن، با خیال آسوده آن را مصرف کنید. بهتر است بلافاصله بعد از شستشو این میوه را مصرف کنید چون بعد از گذشت زمان نه چندان زیادی عطر و طعم آن از بین می‌رود.

اگر چه خواص توت فرنگی برای زن باردار بسیار بی شمار است، اما آیا مصرف همیشه و به هر میزانی از توت فرنگی برای دوران بارداری بی خطر است؟ مصرف توت فرنگی ممکن است با عوارض جانبی و یا واکنش آلرژیک در مادر باردار همراه باشد که این واکنش آلرژیک با علائم زیر همراه هستند:

• خارش پوست، اگزما
• اسهال
• گرفتگی عضلات
• مشکلات تنفسی
• تورم در حفره دهان
• تهوع و استفراغ

بنابراین اگر در اثر خوردن توت فرنگی و یا دیگر انواع توت، دچار علائم بالا شدید، توت فرنگی نخورید و یا مقدار مصرف این میوه را بسیار کم کنید (در حدی که از خواص توت فرنگی برای سلامت خود و جنین بهره‌مند شوید) زیرا ممکن است علائم شما تشدید شود و یا حتی موجب انقباض عضلات رحم و سقط جنین گردد. در مواردی که آلرژی به توت فرنگی در سوابق خانوادگی شما، وجود دارد، حتماً قبل از مصرف این میوه خوشمزه، از پزشک خود راجع به استفاده از آن سؤال کنید.

تغذیه نقش اساسی در تعیین جنسیت خواهد داشت زیرا مواد غذایی ارتباط مستقیمی با کاهش یا افزایش PH رحم دارند. مواد غذایی حاوی سدیم، فسفر، آهن، پتاسیم و روی باعث افزایش PH رحم شده و نقش مفیدی در پسر شدن جنین دارند این مواد غذائی شامل: زرد الو، پسته، سیب، گوجه سبز، خرما، گیلاس، تمشک، توت فرنگی، انجیر، خربزه، گوجه فرنگی، پیاز، زیتون، سیب زمینی، برنج، اسفناج ، شکلات، موز می باشند.

استفاده از خوراکی هایی که حاوی کلسیم، منیزیم و مس هستند مثل لبنیات ( ماست ،شیر، پنیر)، کلم، قارچ، نخود سبز، لوبیا سبز ،کاهو، جو ، گردو، تخم مرغ، ماکارونی، قادرند میزان PH رحم راکاهش دهند و باعث تولد نوزاد دختر خواهد شد. / نی نی سایت

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

در طول دوران بارداری همواره خوراکی هایی وجود دارد که برای خانم های باردار محدودیت مصرفی ایجاد می کند و این مساله می تواند خیلی آزار دهنده باشد. اما مصرف توت فرنگی در بارداری این میوه خوشمزه و آبدار، اینگونه نیست و حتی می تواند بسیار مفید باشد.

توت فرنگی میوه ای خوشمزه و ارزشمند است که فواید بسیاری برای سلامتی زنان باردار و جنین داخل رحم آنها دارد. توت فرنگی منبع غنی از اسید فولیک می باشد و از آنجا که وجود اسید فولیک در رژیم غذایی زنان در دوران بارداری بسیار لازم است، مصرف توت فرنگی در بارداری به عنوان ماده غذایی با ارزش و مفید بسیار توصیه شده است. در ادامه مطالبی در مورد خواص توت فرنگی و فواید و مضرات آن در دران بارداری آورده ایم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شوند.

آشنایی با میوه های مفید در دوران بازداری کمک می کند با داشتن تغذیه ایی مناسب و ایده آل به سلامت مادر و جنین کمک کنیم. در رابطه با مصرف خربزه در بارداری، اطلاعات مفیدی را ارائه داده ایم، حال قصد داریم شما عزیزان را با فواید توت فرنگی در بازداری آشنا نماییم که مطمئنا مطالعه این مقاله نیز برای شما عزیزان مفید خواهد بود.فواید خوردن توت فرنگی در بارداری

ابتدا اطلاعات مفیدی در رابطه با خواص توت فرنگی را ارائه داده ایم که امیدواریم برای شما عزیزان مفید باشد. توت فرنگی میوه ای بهاری و خوش رنگ و آبدار می باشد از لحاظ ظاهری تقریبا شبیه توت است ولی کمی درشت تر از آن، به رنگ قرمز و طعم آن نیز ترش و خوشمزه می باشد. توت فرنگی به صورت بوته های کوتاه و با برگهایی درشت دیده می شود که به دو صورت اهلی و وحشی می روید. می توان گفت این گیاه مصرف دارویی دارد و از برگ و ریشه آن در درمان بعضی از بیماریها استفاده می کنند. توت فرنگی منبع سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی می باشد که باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان، جلوگیری از خطر سقط جنین در زنان باردار و به طور کلی در افزایش سلامتی بدن مؤثر می باشد.

میوه خوشمزه و آب دار توت فرنگی و خواص درمانی آن

مصرف میوه توت فرنگی در دوران بارداری زنان بی خطر است و علی رغم تصور بعضی از افراد که عقیده دارند ممکن است تاثیری منفی بر روی رشد و سلامت جنین داشته باشد باید خاطر نشان کرد که اینگونه نیست و مصرف آن فواید زیادی برای باردار و جنین داخل شکم آنها دارد و حتی دانشمندان بر این عقیده اند که مصرف توت فرنگی در دوران بارداری باعث افزایش توانایی کودک در مهارت خواندن در آینده می شود.

در این مطلب نظر یک کارشناس تغذیه در رابطه با مصرف توت فرنگی در دوران بارداری آمده است که می تواند مفید باشد: میوه توت فرنگی با وجود داشتن شیرینی اما شاخص قند آن بالا نیست و حتی برای درمان بیماران دیابتی می تواند مفید باشد. این میوه بسیار کم کالری است. سرشار از ویتامینهای مفید می باشد؛ به عنوان مثال ویتامین ث مهمترین ویتامین در رشد و تکامل جنین است و بنابراین این مطلب که عده ای تصور می کنند مصرف توت فرنگی سلامت مادر یا جنین را به خطر بیندازد پایه و اساس علمی ندارد و حتی بالعکس، مصرف این میوه را برای جلوگیری از خطر سقط جنین و یا تشکیل نوزاد ناقص به زنان باردار توصیه می کنند.

در مورد مصرف توت فرنگی در زنان باردار نیز توصیه می شود آن را به صورت تازه و یا منجمد شده، و فقط یک یا دو بار در روز در رژیم غذایی خود داشته باشند. اگر چه مصرف توت فرنگی در بارداری فواید بی شماری دارد اما در بعضی از افراد می تواند ایجاد حساسیت و آلرژی کند که کاملا برای جنین می تواند خطرناک باشد بنابراین این افراد قبل از مصرف این میوه باید با پزشک خود مشورت داشته باشند. توت فرنگی تاثیر مهمی در جنسیت جنین دارد و مصرف آن برای کسانی که علاقمند به داشتن نوزاد پسر می باشند توصیه می شود.

 

حال که با فواید و خواص توت فرنگی در بارداری آشنا شدید می توانید به راحتی این میوه خوشمزه را نوش جان نموده و ضمن لذت بردن از طعم عالی آن، نهایت استفاده را از خواص بی نظیرش نیز ببرید.

منبع : آرگا



روغن خراطین، جادوی جذابیت!


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.فواید خوردن توت فرنگی در بارداری

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

سایت ایران موزیک
 
 سایت ایران موزیک یکی از وب سایت های فعال در زمینه دانلود آهنگ جدید و دانلود آهنگ شاد می باشد که در حوزه دانلود آهنگ غمگین و آهنگ شاد فعالیت داره . شما در این وب سایت می توانید با مراجعه به منویی که در سایت قرار داده شده به دسته بندی های مختلفی از انواع آهنگ ها دسترسی پیدا کنید . دسته بندی های سایت , به سه دسته بندی اصلی شامل آهنگ شاد , آلبوم جدید , تک آهنگ جدید تقسیم شده است که همین دسته بندی ها خود

در این مطلب مضرات رقصیدن و فواید رقصیدن را قرار میدهیم. و در پایان نیز معرفی سایتی که اهنگ های شاد مخصوص رقص را به صورت آرشیو قرار داده را معرفی میکنیم.

فواید توت فرنگی در بارداری دکترآریا / در این مطلب به سوالاتی مثل۰۱ – فواید توت فرنگی در بارداری ۰۲ – خاصیت توت فرنگی در بارداری ۰۳ – تاثیر توت فرنگی در بارداری ۰۴ –اثر توت فرنگی در بارداری را برای شما از سایت های پزشکی معتبر جمع آوری کرده ایم.

توت فرنگی در بارداری / سوالی که خیلی از خانم های باردار و حامله این روز ها برایشان پیش میاد اینه که آیا در زمان بارداری توت فرنگی بخورند یا خیر  ؟ در این مطلب به همه موارد و سوالهایی که خانم های حامله در مورد توت فرنگی دارند پاسخ داده میشود .

توت فرنگی روی خامه / دستور پخت و ساختن کیک خامه ای بهمراه تزیین توت فرنگی بر روی خامه و کیک

فواید خوردن توت فرنگی در بارداری

خواص توت فرنگی / به‌دلیل دارا بودن فیتو کمیکال، اثرات مثبت بسیاری بر روی مغز می‌گذارد و می‌تواند اثرات طلوب پیری بر مغز را کاهش دهد.

توت فرنگی و تاریخچه توت‌ فرنگی (‌های دیگر: چیلک، چلیک یا چیالک جنگلی، چَلَم و شالکَه) گیاهی نهان‌دانه از تیرهٔ گل سرخ است. رشد این گیاه علفی پایا در آب و هوای معتدل گرم و در بستر غنی از گیاخاک و خاک اسیدی بسیار خوب است. گل‌های توت‌فرنگی نسبت به سرما به شدت حساس هستند ولی عطر و طعم نهنج (قسمت خوراکی1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *