تاثیر جوش شیرین در بدنسازی

بی کربنات سدیم یا همان جوش‌شیرین، یک محصول معروف خانگی است که کاربردهای فراوانی دارد، از پخت و پز گرفته تا تمیزکاری و بهداشت فردی. اما جوش‌شیرین، فواید جالب دیگری نیز دارد. بسیاری از ورزشکاران و باشگاهی‌ها از جوش‌شیرین برای تقویت عملکردشان در تمرینات دشوار استفاده می‌کنند. دراین مطلب مجله علم ورزش هرچیزی را که در مورد جوش‌شیرین و عملکرد ورزشی باید بدانید را برای‌تان می‌گویید.


بی کربنات سدیم چیست؟

فرمول شیمیایی بی کربنات سدیم، NaHCO3 است که نمکی تقریباً قلیایی و ساخته‌شده از سدیم و یون‌های بی‌کربنات می‌باشد. جوش‌شیرین معمولاً در طبیعت یافت شده و به‌صورت محلول در چشمه‌های آب معدنی وجود دارد؛ پودری غیرقابل اشتعال، بی‌بو و سفید رنگ که می‌توانید آن را به‌راحتی از فروشگاه‌ها تهیه کنید.


بی کربنات سدیم چگونه عمل می‌کند؟

برای این‌که بدانیم جوش‌شیرین چگونه عمل می‌کند، اول باید مفهوم PH را بفهمیم.
تاثیر جوش شیرین در بدنسازی

PH چطور بر عملکرد ورزشی اثر می‌گذارد؟ درعلم شیمی، PH معیاری است که از آن برای تعیین میزان اسیدی یا قلیایی بودن محلول استفاده می‌شود. PH با عدد ۷.۰، خنثی تلقی شده و کمتر از ۷.۰ اسیدی و از این عدد، قلیایی دانسته می‌شود. PH ما انسان‌ها به‌طور طبیعی تقریباً خنثی است. این میزان در خون حدود ۷.۴ بوده و در سلول‌های عضلانی معمولاً ۷.۰ است.

اگر تراز اسیدی- قلیایی‌تان نزدیک به معیار هدف باقی‎‌ بماند، بهترین عملکرد را خواهید داشت، دقیقاً به‌همین علت است که بدن شما راه‌های گوناگونی برای حفظ این تعادل در پیش می‌گیرد. بیماری‌هایی خاص یا عوامل بیرونی می‌توانند این تعادل را بهم بزنند. یکی از این عوامل، ورزش با شدت بالا است، که به‌عنوان ورزش بی‌هوازی هم شناخته می‌شود.

حین ورزش بی‌هوازی، بدن به تدارکاتی فراتر از اکسیژن نیاز دارد، در نتیجه عضلات نمی‌تواند برای تولید انرژی به اکسیژن متکی شوند. درعوض، عضلات باید سراغ راه دیگری بروند. تولید انرژی ازطریق راه‌های بی‌هوازی، اسیدلاکتیک تولید می‌نماید، اسیدلاکتیک زیاد، باعث کاهش PH سلول‌ها و پایین‌ترآمدن از میزان بهینه یعنی ۷.۰ می‌شود. این اختلال در تعادل، تولید انرژی را محدود کرده و همچنین می‌تواند توانایی عضله برای انقباض را هم کاهش دهد. هر دوی این تأثیرات در نهایت منجر به خستگی شده و عملکرد ورزشی را ضعیف می‌نمایند.


بی کربنات سدیم چطور به حفظ PH کمک می‌کند؟

بی کربنات سدیم یا همان جوش‌شیرین، PH قلیایی ۸.۴ داشته و می‎‌تواند PH خون‌تان را تاحدودی بالا ببرد.  بالاتر بودن میزان PH خون به اسید اجازه می‌دهد از سلول‌های عضله به‌سمت جریان خون حرکت کرده و PH شان را به ۷.۰ برگرداند. در نتیجه عضلات می‌توانند به انقباضات و تولید انرژی ادامه دهند. دانشمندان عقیده دارند این اولین شیوه‌ای است که بی‌کربنات‌ سدیم می‌تواند به شما کمک کند تا شدیدتر و تندتر یا طولانی‌تر ورزش کنید.

بی کربنات سدیم چگونه بر عملکرد ورزشی اثر می‌گذارد؟

دانشمندان از ۸ دهه می‌باشد که روی این موضوع مطالعه می‌کنند که چگونه جوش‌شیرین عملکرد ورزشی را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهد. بی کربنات سدیم خصوصاً برای ورزش‌های سخت و شدید مفید است؛ ورزش‌هایی که بین ۱ تا ۷ دقیقه طول کشیده و گروه‌های عضلانی بزرگ را در بر می‌گیرند. ضمناً این‌طور که پیداست پیشرفت‌ها، تقریباً نزدیک به انتهای یک تمرین روی می‌دهند. مثلاً مطالعه‌ای که اخیراً انجام شد، پیشرفت ۱.۵ ثانیه‌ای عملکرد در ۱۰۰۰ متر پایانی یک مسابقه‌ی قایقرانی ۲۰۰۰ متر مشاهده شد.

نتایج برای دوچرخه‌سواری، دو ِ سرعت، شنا و ورزش‌های تیمی یکسان هستند. با این‌حال، این نتایج می‌توانند برای هرکسی متفاوت باشند و همچنین بستگی به نوع فعالیت، جنس، استقامت شخصی و میزان تمرین‌ها دارند. در پایان هم تنها چند مطالعه، چگونگی تأثیرات جوش‌شیرین بر ورزش‌های استقامتی را مورد آزمایش قرار دادند که این فواید در همه آن‌ها مشاهده نشد و پیش از هر توصیه‌ای نیاز به انجام مطالعات گسترده‌تر است.

بی کربنات سدیم چه تأثیری بر تمرینات متناوب دارد؟

تمرینات متناوب به این صورت است که فرد در یک جلسه تمرین، تمرینات با شدت بالا و شدت پایین را به‌طور متناوب انجام دهد. نمونه‌هایی از این نوع تمرین شامل انواع دویدن، دوچرخه‌سواری، قایقرانی، شنا، وزنه‌برداری المپیک و کراس‌فیت می‌شود. تحقیقاتی که این نوع ورزش‌ها را مورد بررسی قرار دادند دریافتند بی کربنات سدیم به جلوگیری از کاهش درعملکرد ورزشی کمک می‌نماید، یعنی به‌طورکلی باعث پیشرفت عمومی به میزان ۱.۷ تا ۸ درصد پیشرفت می‌شود.

تمرینات متناوب در بسیاری از ورزش‌ها رایج است و مطالعات نشان می‌دهند مصرف جوش‌شیرین می‌تواند برای جودو، شنا، بوکس و تنیس فوایدی داشته باشد. در نهایت، قابلیت بی کربنات سدیم برای کمک به‌شما حین مراحل نهایی تمرینات، می‌تواند تأثیر مثبت بر نتایج داشته باشد.

تأثیر بی کربنات سدیم بر قدرت و هماهنگی عضلانی

جوش‌شیرین می‌تواند قدرت را هم بالا ببرد. در یک تحقیق، وزنه‌برداران حرفه‌ای که ۶۰ دقیقه پیش از تمرین، بی کربنات سدیم مصرف کرده‌ بودند توانستند در ۳ ‌ست اولیه، ۶ اسکوات انجام دهند. این نشان می‌دهد که بی کربنات سدیم می‌تواند قدرت عملکرد را مخصوصاً در شروع تمرین افزایش دهد. ضمناً تأثیر مثبتی هم بر هماهنگی عضلات دارد.

مثلاً در یک پژوهش معلوم شد بی کربنات سدیم به بازیکنان تنیس کمک می‌کند تا نوسانات حرکتی‌شان را درست‌تر انجام دهند، در تحقیقی دیگر هم تأثیرات مشابهی برای بوکسورها در مورد درستی نحوه مشت‌زنی‌شان دیده شد. این نتایج بیانگر این هستند که بی کربنات سدیم می‌تواند روی مغز اثر بگذارد، اما تحقیقات بیشتری برای فهم دقیق چگونگی این ارتباط لازم است.


فواید بی کربنات سدیم برای سلامت

جوش‌شیرین می‌تواند به طرق دیگر هم برای سلامتی مفید باشد. مثلاً

کاهش سوزش معده: بی کربنات سدیم، یک عنصر معمول در آنتی‌اسیدهاست که اغلب برای تسکین سوزش معده و درمان زخم معده کاربرد دارند.

بهبود سلامت دندان‌ها: خمیردندان حاوی بی کربنات سدیم می‌تواند بهتر از خمیردندانی که فاقد این ماده است، جرم و پلاک دندان‌ها را برطرف کند.

بهبود واکنش نسبت به شیمی‌درمانی: بی کربنات سدیم می‌تواند پاسخ به شیمی‌درمانی را مثبت‌تر کند. البته هنوز مطالعات انسانی دراین مورد صورت نگرفته‌است.

کمک به بیماری‌های کلیوی: درمان با بی کربنات سدیم برای بیماران کلیوی می‌تواند ضعف و اختلال عملکرد کلیوی را به تاخیر بیاندازد.

تسکین علائم گزیدگی توسط حشرات: استفاده از محلول آب و جوش‌شیرین برای محل گزیدگی می‌تواند خارش و سوزش را کاهش دهد. البته دراین مورد هم هنوز مطالعات علمی انجام نشده.


عوارض جانبی

اگر بی کربنات سدیم در دوزهای توصیه شده (۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرمی  یا ۱۰۰ تا ۱۵۰) مصرف شود، سالم بوده و عارضه جانبی ندارد. دوزهای ممکن است PH خون را به ‌شدت بالا ببرند؛ این خطرناک بوده و می‌تواند ریتم قلب را مختل نماید و باعث اسپاسم‌های عضلانی شود.

ضمناً وقتی بی کربنات سدیم با اسید معده ترکیب می‌شود، ایجاد نفخ می‌کند. این حالت ممکن است درد شکمی، حالت تهوع، اسهال و استفراغ در پی داشته باشد. البته همه لزوماً با این عوارض مواجه نمی‌شوند. شدت علائم براساس مقدارمصرفی و حساسیت‌های فردی گوناگون است.

مصرف بی کربنات سدیم همچنین می‌تواند میزان سدیم خون را بالا ببرد، که در برخی افراد افزایش فشارخون را به‌دنبال دارد. مصرف مقادیر زیاد بی کربنات سدیم می‌تواند به حفظ آب بدن کمک کند، که اگرچه این می‌تواند به‌عنوان یک امتیاز برای آن‌هایی که در گرما ورزش می‌کنند، باشد، اما برای افرادی که در ورزش‌های مربوط به وزن رقابت دارند، ساعد و مضر است.

درپایان، بی کربنات سدیم برای خانم‌های باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود، همچنین برای بیماران قلبی، کلیوی یا آن‌هایی که سابقه اختلالات الکترولیتی مانند آلدوسترون یا بیماری آدیسون دارند نیز مناسب نمی‌باشد.


تهیه و ترجمه: elmezesh.com


منبع: authoritynutrition

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

با تشکر از مطالب همیشه مفیدتون که واقعا اینگونه مباحث فقط در این سایت پیدا میشه.
میخواستم بدونم میشه حین تمرین از جوش شیرین خونگی استفاده کرده ؟
اگه بله ، به چه میزان ؟
باتشکر ، هوادار همیشگی شما

سلام، میشه اما معمولاً به همراه ترکیبات دیگه
در لینک زیر گزینه ۱۱ رو مشاهده کنید
https://www.elmezesh.com/homemade-energy-drink-recipe/

سلام من خواستم درمورد داروی ال کارنیتین یه مطلب بذارین متشکرمتاثیر جوش شیرین در بدنسازی

سلام یه مطلب داریم اما کامل نیست، سعی می کنیم یه مطلب کامل تر منتشر کنیم


https://www.elmezesh.com/karnitin/

پودر‌های مکمل پروتئین برای افزایش حجم عضله، ریکاوری سریع، تأمین منابع از دست رفته ریز مغذی‌ها و التیام آسیب‌ها بعد از تمرین برای هر ورزشکار حرفه‌ایی و آماتور مفید و مؤثر است. اما قیمت این مکمل‌ها و از همه مهمتر تنوع زیاد در شرکت‌های تولید کننده و محتویات آن

زمانی‌که در مورد مصرف استروئید ورزشکاران حرفه‌ای خبرهایی به گوش می‌رسد، سوالاتی مثل عوارض جانبی، استفاده بیش از حد، عوارض مغزی، زمان حفظ اثرات مصرف و غیره در ذهن همه ما ایجاد می‌شود. بنابراین در این مطلب مجله علم ورزش به بررسی این سوالات در مورد دیانابول می‌پردازد. دیانابول

یکی از سوالاتی که برخی از ورزشکاران و حتی اشخاص عادی به دنبال پاسخ آن هستند، بهترین مکمل افزایش وزن است. مجله علم ورزش نیز بنا به درخواست کاربران، این مطلب را تهیه و تدارک دیده است. در این مطلب ۱۰ مکمل پروتئینی برتر سال ۲۰۱۸ که توسط وب

مکمل‌ های زیادی با اهداف متفاوت توسط شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع در روند پیشرفت خود و بدون اطلاع از نحوه مصرف و ترکیب آن ها به مصرف این مکمل‌ها روی می‌آورند. در این مطلب سعی شده است اطلاعات جامع و

نیازی نیست حتماً یک آدم خبره در تناسب اندام باشید تا بدانید که الکترولیت‌ها برای عملکرد ورزشی ضروری هستند. الکترولیت‌ها – مانند پتاسیم – نقش کلیدی در آبدار کردن عضلات و بافت‌های بدن ایفا می‌کند، که نتیجه آن کمک به انقباض عضلانی و تمدد اعصاب و همچنین افزایش سلامت

نگرانی بسیاری از ورزشکاران یا افراد گیاه خوار عدم دسترسی به اطلاعات کافی در مورد منابع پروتئین گیاهی است که ممکن است در رژیم خود پروتئین کافی دریافت نکنند. هر چند، بسیاری از کارشناسان معتقدند رژیم گیاهی اگر خوب طراحی شود می‌تواند تمام نیاز انسان به مواد مغذی را

طناب زدن یک راه بسیار عالی برای سوزاندن چربی‌های اضافه بدن و لاغر شدن است. طبق برآورد مؤسسات ملی سلامت آمریکا، هر ساعت طناب زدن با شدت متوسط، حدود ۵۷۰ کیلوکالری انرژی می‌سوزاند. جالب است بدانید که هر دقیقه طناب زدن در یک فرد به‌ طور متوسط باعث مصرف

چربی سوز طبیعی و مواد غذایی چربی سوز غذاهایی هستند که موجب کالری سوزی می‌شوند و در نتیجه با چربی‌های ذخیره در بدن نیز مقابله می‌کنند. برخی از مواد غذایی نه تنها باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند، بلکه هم انرژی‌زا هستند، هم باعث کاهش اشتها و هم چربی

گرم کردن بدن پیش از ورزش و سرد کردن بدن بعد از ورزش چیزی است که همه‌ی کارشناسان فیتنس و مربیان به آن توصیه می‌کنند، اما همه‌ی افراد این کار را انجام نمی‌دهند! خیلی وقت‌ها ممکن است وسوسه شوید از گرم کردن یا سرد کردن بدن طفره بروید، مخصوصا

با عضویت در خبره مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به شما ارسال می‌شود.

1- با پاشیدن جوش شیرین بروی مواد شعله ور می تـوان
آتش را فرو نشاند.

2- از مـخلوط جوش شیرین و آب  برای شستن میوه ها و
سبزیجات استفاده کنید.

3- جوش شیرین خارش و سوزش گزش پشه، زنبور و سایر حشرات را تسکین میدهد. با مخلوط آب و جوش شیرین یک خمیر غلیظ تهیه کنید و برای چند دقیقه  بروی محل گزیدگی قرار دهید.تاثیر جوش شیرین در بدنسازی

4- جوش شیرین واکنشهای آلرژیک پوست مانند کهیر را التیام میبخشد. کافیست درون آب وان حمام 2 فنجان جوش شیرین اضافه کنید.

5- برای کاهش تب و یا خنک کردن بدن نیز میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید. کافیست در آب وان حمام 2 فنجان جوش شیرین مخلوط کنید.

6- برای التیام جوش صورت نیز میتوان از جوش شیرین استفاده کرد. با مخلوط جوش شیرین و آب یک خمیر تهیه کنید و روی جوش بمالید و بگذارید 15-1 دقیقه بماند تا خشک شود. همچنین از این خمیر میتوان بعنوان یک ساینده ملایم صورت نیز استفاده کرد.

7- از جوش شیرین بعنوان یک کاندیشنر مو نیز میتوان سود برد. کافیست 2 قاشق سوپخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری شامپو مخلوط کنید و با آن سر خود را بشویید. جوش شیرین موها را روشنتر و درخشنده تر کرده و چربی آن را کاهش میدهد.

8- برای شستن و تمیز کردن برس و شانه های خود ابتدا آب درون ماهی تابه ریخته بگذارید بجوش آید سپس یک فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید. سپس برس و شانه خود را بمدت 1 دقیقه درون ماهی تابه بجوشانید. سپس زیر آب داغ گرفته و آنها را آب بکشید. البته مراقب باشید که آب جوش شانه و برس شما را ذوب نکند.

9- برای رفع بوی بد دهان پس از مصرف سیر، پیاز و یا فلفل میتوانید 1/1 قاشق چایخوری جوش شیرین و اندکی آب دهانتان را شستشو دهید. جوش شیرین بوی بد دهان را خنثی میکند.

1- برای سفید تر شدن دندانهایتان مسواک تر خود را درون جوش شیرین فرو برید سپس با آن دندانهایتان را مسواک بزیند. همچنین میتوانید روی خمیر دندان اندکی جوش شیرین بپاشید و سپس دندانها را مسواک بزنید. جوش شیرین یک سفید کننده دندان طبیعی ست.

11- برای التیام تبخال و هر گونه زخم داخل دهان نیز میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید.

12- برای ریکس کردن و رفع بوی بد پا نیز میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را درون یک تشت آب داغ مخلوط کرده و پا ها را با آن بشویید.

13- برای شستشوی دندانهای مصنوعی مخلوط رقیقی از آب و جوش شیرین تهیه کرده و دندانهای مصنوعی را در مدت شب درون آن قرار دهید.

14- در دستگاه بخور خود جوش شیرین بریزید تا هم گرفتگی بینی شما رفع گردد و هم بوهای طبوع منزلتان گرفته شود.

15- برای خوشبو کردن دهان میتوانید آدامس را مرطوب کرده و در جوش شیرین فرو برید و سپس آن را بجوید.

16- برای از بین بردن بوی طبوع دستها پس از آشپزی و غیره دستهای خود را با آب و جوش شیرین شستشو دهید.

17- برای رفع سوزش معده نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را درون یک نصف لیوان آب مخلوط کرده و بنوشید. جوش شیرین اسید معده را خنثی کرده و بعنوان یک آنتی اسید طبیعی عمل میکند.

18- از جوش شیرین بعنوان یک دهان شوی خانگی و ارزان قیمت سود برید. دو قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف لیوان آب مخلوط کرده و دهان خود را با آن غر غره کنید.

19- برای التیام آفتاب سوختگی پوست بمدت نیم ساعت درون وان حمام که در آب آن جوش شیرین مخلوط گردیده بروید.

2- عوض پودر بچه میتوان از جوش شیرین استفاده کرد چرا که خاصیت رطوبت گیری آن است.

21- برای التیام سوختگیهای خفیف پوست از جوش شیرین استفاده کنید. یک خمیر غلیظ از جوش شیرین و آب تهیه کرده روی محل سوختگی قرار دهید و بگذارید تا خشک شود.

22- برای گرفتن و حذف بوی داخل یخچال و یا فریزر جوش شیرین را درون یک ظرف سر باز ریخته و درون یخچال قرار دهید. جوش شیرین را هر 2 ماه یکبار تجدید کنید.

23- برای نابود کردن کک های فرش به نسبت مساوی نمک و جو ش شیرین را با هم ترکیب کرده و روی فرش بپاشید و 24 ساعت بگذارید بماند. روز بعد فرش را با جارو برقی کاملا از جوش شیرین و نمک پاک کند. البته این کار را در روزهای بارانی و یا در مناطق مرطوب انجام ندهید.

24- برای خلاص شدن از شر مورچه ها نیز کافیست در مسیر حرکت آنها جوش شیرین بپاشید.

25- برای باز گرفتن و رفع گرفتگی سینک آشپزخانه و یا هر لوله ای کافیست 1/4 فنجان جوش شیرین را با نمک ترکیب کرده و درون آنها بریزید و سپس آب جوش روی آن خالی کنید.

26- جوش شیرین را درون یک کیسه کوچک مانند کیسه چای کیسه ای قرار داده و آن را درون کمد، دراور و گنجه لباس قرار دهید تا به عنوان رطوبت گیر از لباسهای شما محافظت کند.

27- برای رفع بو و رطوبت پا اندکی جوش شیرین درون کفش بپاشید.

28- پیش از شستن سگ و یا گربه ی خانگی خود چند ساعت پیش از استحمام کردن روی سطح بدن آنها جوش شیرین بپاشید. این کار بوی طبوع و ککهای بدن آنها را از میان میبرد. البته هنگام استحمام، حیوانات خانگی خود را کاملا بشویید تا جوش شیرین روی بدن انها باقی نماند.

29- برای ترد کردن گوشت میتوانید اندکی جوش شیرین را روی گوشت پاشیده و گوشت  را برای چند ساعت درون یخچال قرار دهید. سپس گوشت را کاملا آب بکشید.

3- برای کاهش نفخ شکم پس از مصرف لوبیا میتوانید لوبیا را در مخلوط آب و جوش شیرین برای چند ساعت قرار دهید تا خیس بخورد.

31- برای رفع تلخی چای هنگام دم کردن چای اندکی جوش شیرین درون آن بریزید.

32- همیشه درون ماشین لباسشویی خود 1/2 فنجان جوش شیرین اضافه کنید. جوش شیرین لباسها را خوشبو و نرم میسازد. جوش شیرین یک لکه بر، بو زدا و نرم کننده طبیعی لباسهاست.

33- خمیر حاصل از ترکیب نمک، جوش شیرین و آب یک شوینده عمومی خیلی موثر است.

34- برای تمیز کردن ماهی تابه های ته گرفته خمیری از جوش شیرین تهیه و روی ته گرفتگی ماهی تابه قرار دهید تا 7 ساعت بماند.

35- از سودا میتوان برای جلا دادن و صیقلی کردن برخی فلزات مانند ظروف سیلور(نقره) و یا استیل زنگ نزن نیز استفاده کرد. کافیست با یک پارچه نرم و مرطوب توسط جوش شیرین ظروف را پرداخت کنید.

36- جوش شیرین یک قارچ کش طبیعی ست.

37- چنانچه دچار التهاب و عفونت مهبلی شدید جوش شیرین را در آب وان حمام مخلوط کرده و در آن قرار گیرید.

“),t.close},t.write(‘

بی کربنات سدیم یا همان جوش شیرین، یک محصول معروف خانگی است که کاربردهای فراوانی دارد، از پخت و پز گرفته تا تمیزکاری و بهداشت فردی. اما جوش شیرین، فواید جالب دیگری نیز دارد. بسیاری از ورزشکاران و باشگاهی ها از جوش شیرین برای تقویت عملکردشان در تمرینات دشوار استفاده می کنند ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

تاثیر جوش شیرین در بدنسازی

! فرد باید بعد از جراحی ورزش منظم و بره غذایی مناسب داشته باشد. اگر این دو مورد را رعایت کند می تواند 75 تا 8 درصد کاهش وزن داشته باشد. ما حتی بیمارانی داشته ایم که تا صددرصد هم وزن اضافه شان را از دست داده اند. مطالعات نشان داده است روش های بای پس و اسلیو در درازمدت نتایج تقریبا یکسانی دارند البته بای پس عمل پیچیده تری است. در حال حاضر اسلیو و بای پس معده از روش های دیگر رواج

مراجعه به پزشکتان است. 3. سر و کله دیابت پیدا می شود لوزالمعده شما هورمون هایی تولید می کند که با بالا رفتن سطح قند خون به تولید انسولین در بدن کمک می کند. هنگامی که پانکراس در خطر است، افراد عموما دچار بیماری دیابت نوع 2 می شوند. اگر وزنتان تحت کنترل است و رژیم غذایی سالمی دارید، تشخیص جدید دیابت(به تازگی مبتلا شدن) باید منجر به بررسی دقیق تر لوزالعمده شود. همین مساله

اکسیدانی است که حتی باعث بهبود مشکلات مغزی نیز می شود مطلب مرتبط: آنتی اکسیدان چیست و چه نقشی در بدن و ورزش دارد؟ ضد التهاب یک تحقیق در سال 28 اثبات کرد مصرف یک چهارم اونس شکلات تلخ در روز موجب کاهش نشانه های التهاب در خون می شود. بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی توسط التهاب توسعه پیدا می کنند. پس مصرف مواد غذایی که ضد التهاب هستند می توانند در این زمینه

نمک خوراکی می باشد. مصرف نمک مانند چربی ها برای بدن ضروری می باشد، اما مصرف بیش از نیاز می تواند برای بدن مضر باشد. برخی از کارکردهای نمک خوراکی (سدیم) در بدن شامل تنظیم حجم خون، فشار خون، تعادل مایعات و عملکرد سلول می باشد. عدم مصرف کافی نمک می تواند به انقباضات شدید عضلانی، ریتم ضعیف قلب، مرگ ناگهانی، ایست قلبی و سرگیجه منجر شود. ** برخی مضرات مصرف بیش از اندازه نمک:

برای رفع التهاب و گرفتگی عضلات مورد استفاده قراربگیرید، همچنین از این گیاه خوشبو برای درمان سردرد و تسکین استرس و اضطراب نیز استفاده می شود. مزیت دیگر آن در درخشان کردن پوست و مو است، تنها با اضافه کردن مقداری عرق بهار نارنج به آب حمام خود می توانید پوستی نرم مانند ابریشم در طول روز داشته باشید، همچنین می توانید از بهار نارنج به همراه چند قاشق غذاخوری عسل و سه لیوان شیرگرم به عنوان یک ماسک

می شود در مورد موهای بی رنگ شده به طور متناوب به کار نبرید. 5-دقت کنید برای موهایی که خیلی بی رنگ شده اند از محصولات فر کننده دائمی مو استفاده نکنید چون ساقه مو به شدت آسیب می بیند. در انتخاب رنگ مو 5 عامل نقش دارند رنگ پوست، رنگ طبیعی مو، رنگ چشم، چاقی و لاغری شخص و شخصیت فرد رنگ موی سر شما می بایست مکمل رنگ پوست تان باشد. هیچگاه موی سرتان را بیش از 3-2

شما دارند اگر شما به تازگی متوجه هر یک از علائم ذکر شده در زیر شده اید، این علایم می توانند حاکی از رنج بردن شما از اختلال کبدی باشند. نفخ و گاز معده رفلکس اسید و سوزش سر دل یبوست رنگ پوست و یا چشم متمایل به زرد (نشانه ای از زردی) ناتوانی در کاهش وزن فشار خون بالا نوسان خلق، اضطراب، یا افسردگی ادرار تیره روزاسه خستگی مزمن تعرق مفرط به راحتی کبود شدن کاهش اشتها روش هایی برای

از منابع طبیعی برطرف کنید. شما در طول چند سال اولیه بدنسازی تا زمان بزرگسالی نیازی به مصرف مکمل هایی مثل کراتین، گلوتامین و هورمون ها نخواهید داشت. کراتین اضافی باعث رسوب در کلیه ها، مشکلات معده و گرفتگی در عضلات خواهد شد. پیشنهاد ما تمرین زیر نظر مربی متخصص و حرفه ای و انجام حرکات ورزشی با دامنه کامل در جهت افزایش تارهای عضلانی پایداراست. متاسفانه اهداف ورزشی و عجله برای

اگر همه ما می توانستیم به رژیم غذایی و مواد غذایی که مصرف می کنیم توجه داشته باشیم و بدانیم چه چیزی مفید است و چه چیزی نه! بدون شک نه دچار افزایش وزن می شدیم و نه برخی بیماری ها. در این مطلب مجله علم ورزش به چند مورد از مواد غذایی که مصرف نکردن آن بهتر است اشاره می کند. 1- نوشیدنی های انرژی زا ‘ ) w.anetworkParams[ ad.id ] ad d.write( ‘ کارخانه ها برای جلب

این روش استفاده کرده اند، ادعا می کنند که بسیار موثر بوده است. آب سیب زمینی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش می دهد. پالپ سیب زمینی را با آب لیمو مخلوط کنید و روی قسمت های مورد نظرقرار دهید. می بینیدکه جوش روی صورت، کمی پس از استفاده از این روش کوچک تر می شود.قرار دادن برش های سیب زمینی به جای پالپ سیب زمینی موثر تر است. جمع شدن پوست با سیب زمینی رنده شده سیب زمینی

نشان داده است که ورزش هایی با شدت متوسط (MICT) یکی از بهترین انواع ورزش ها برای بهبود طول عمر اسپرم است. این مطالعه همچنین نشان داد که دوچرخه سواری تاثیر منفی بر سلامت اسپرم دارد. مجله Human Reproduction اعلام کرده است که رژیم غذایی متشکل از ماهی، مرغ، میوه، سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس دار تاثیر مثبت در فعالیت اسپرم دارد. مطالعات دیگر تایید کرده اند که رژیم غذایی سالم منتج به مایع منی

تمام قسمت های بدن فرستاده می شود.اما نکته بسیار مهم آن است که قلب قادر به تغذیه سلول های خود نیست، در حالی که خود نیز مانند تمام اعضای بدن برای فعالیت نیاز به خون دارد. به بیان دیگر با این که قلب همواره از خون سرشار است، ولی به هیچ وجه نمی تواند از این خون به طور مستقیم و بدون واسطه برای تغذیه خود استفاده کند؛ بنابراین تغذیه آن به وسیله عروق مخصوصی انجام می شود که کرونر

شود که شما احساس تهوع و خستگی بیشتری کنید. سطح قند خون خود را با خوردن مقدار کمی از مواد غذایی خشک و شیرین، در طول روز یکنواخت نگه دارید. اگر نمی توانید وعده های غذایی اصلی را بخورید سعی کنید از تنقلات بارداری سالم استفاده کنید. مقداری ورزش ملایم انجام دهید. حتی اگر آن آخرین چیزی است که شما حوصله انجام آن را دارید. رفتن برای پیاده روی یا شنا می تواند باعث شود شما احساس بهتری داشته

استفاده می شود چرا که حاوی ماده فعالی به کارواکرول است. در مطالعه انجام شده در سال 213 مشخص شد کارواکرول با تأثیر روی فعالیت اعصاب موجب تقویت احساس سرحالی و شاد بودن در فرد می شود. آویشن برای تصفیه خون آویشن عامل تصفیه کننده خوبی بوده و در درمان بی خوابی و امراض جهاز هاضمه مفید است. اگر 5 تا 1 گرم اویشن را در یک لیتر آبجوش دم کرده و با کمی عسل به بیماران مبتلا به تنگی

غذایی دارند که اغلب با آلرژی غذایی اشتباه می شود. با این حال، عدم تحمل غذایی هرگز سیستم ایمنی بدن را گرفتار نمی کند این به این معنی است که عدم تحمل غذایی به شدت می تواند کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیرقرار دهد ولی تهدید کننده حیات نیست. آلرژی غذایی را درست می توان به دو نوع اصلی آنتی بادی IgE یا آنتی بادی غیر IgE تقسیم کرد آنتی بادی یک نوع پروتئین خون است که توسط سیستم ایمنی بدن

دارچین عوارض جانبی دارد بنابراین باید به مقدار مناسب مصرف شود. این عوارض عبارتند از: حساسیت مصرف بیش از حد دارچین باعث می شود جوش ایجاد شود. بنابراین افرادی که به پوست دارچین حساسیت دارند باید از مصرف مکمل های آن نیز اجتناب کنند. سوزش معده یا سوء هاضمه برخی افراد در هنگام مصرف چای دارچین یا مکمل های دارچین دچار سوء هاضمه یا سوزش معده می شوند. برخی افراد نیز در اثر مصرف بیش از حد

ذخایر گلیکوژن عضلات و غنی تر باشد شما طولانی تر و با شدت بیشتری می توانید ورزش کنید. راه حل کربوهیدرات کند هضم حذف کامل کربوهیدرات باعث نقص و مشکل در تمرینات می شود و همچنین امکان صرف غذایی لذیذ را از شما می گیرد. می توانید کربوهیدرات را در رژیم غذایی حذف نکرد اما باید نوع و مقدار آن را تغییر دهید. در میان انواع مختلف کربوهیدرات با فیبر بالا و گلیسمی پایین انتخاب کنید.

و یا تغذیه حین ورزش استفاده می کنند. با این حال، رژیم کم کربوهیدرات، شامل کربوهیدرات چندانی نمی شود و بنابراین به بهینه رساندن میزان ذخیره گلیکوژن در عضلات کمکی نمی نمایند. رژیم های کم کربوهیدرات و عملکرد استقامتی در مورد کاربرد چربی به عنوان سوخت در عملکرد ورزشی پژوهش هایی انجام شده است. هنگام ورزش با شدت پایین تر، چربی انرژی بیشتری تولید می کند و کربوهیدرات انرژی بیشتری در

مرزنجوش در 2 سی سی آب جوش 2 دقیقه دم کرده صاف نموده با عسل شیرین کنید یک ساعت بعد از غذا یک یا دو فنجان میل شود. این محلول برای درمان انواع سرماخوردگی ها مفید است. به مدت یک هفته استفاده شود. گیاهی برای کاهش کلسترول مرزنجوش منبع عالی فیبر است و صفرا و سموم سرطان زای موجود در روده ها را دفع می کند. مصرف منظم این گیاه باعث کاهش یافتن میزان کلسترول می شود. مرزنجوش، برای

مردان مبتلا به فشار خون بالا از زنان است. عواملی مانند استرس محیط کاری، عادات غذایی غلط، عدم فعالیت بدنی و ورزش، سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد نمک و چربی ها سبب می شود تا شیوع فشار خون در جوامع مختلف بالا برود و به تبع آن هم مشکلاتی مانند بیماری های قلبی، سکته های مغزی و نارسایی های کلیه افزایش پیدا کند. راه مناسب غربالگری فشار خون، اندازه گیری فشار خون هر چند وقت یک بار است. دیابت

که در ابتدا تشدید شونده است و پس از رسیدن به نقطه اوج، ناگهان قطع می شود. این درد معمولا به کشاله ران یا حتی بیضه ها هم انتشار پیدا می کند. در این صورت فرد باید مایعات فراوان و مسکن های خوراکی مصرف کند. اما گاهی اوقات درد آنقدر شدید است که مجبور می شویم از مسکن های وریدی استفاده کنیم. همچنین این افراد باید فعالیت فیزیکی زیادی داشته باشند و ورزش های پرشی انجام دهند تا سنگ شان دفع شود.

با تاکید بر این کنته که هرجا سرعت رشد بالا باشد، نیاز به آهن نیز افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: در چند سال اول پس از تولد – چند سال اول مدرسه- هنگام دبیرستان که فرد با جهش رشدی در قد و وزن مواجه است، در دوران بارداری و شیردهی و نیز دوره های باروری که به شکل دوره های ماهیانه تجربه می شود، میزان آهن در بدن افت می کند. فوق تخصص خون و آنکولوژی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نیاز به آهن در

، دل آشوبه ملایم، بی اشتهایی و سوزش معده وجود دارد اما در مراحل پیشرفته تر وجود خون در ادرار، حالت تهوع، کاهش وزن به دلایل علوم، درد معده، زردی و دشواری در بلع غذا اتفاق می افتد. هرگونه علامت درد، نفخ، سوء هاضمه، کم خونی و استفراغ باید از نظر سرطان معده در سنین بالا مورد آزمایش قرار گیرد چرا که مراحل اولیه این بیماری بدون علامت است. ● مردها باید مراقب باشند

سلامانه : فواید بی شمار ورزش برای بهبود خلق و خوی و سلامت شناخته شده است اما ورزش به زیبایی پوست و موی شما نیز منجر می شود. به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از prevention در اینجا چند فایده ورزش به حال پوست معرفی شده است: شفاف شدن چهره: در اثر ورزش٬ جریان خون در بدن و در صورت٬ افزایش پیدا کرده و منجر به طراوت و شادابی پوست می شود. یک فایده دیگر گردش خون بهتر در بدن این

دلیل خوب برای ترک سیگار! 3. داروهای خود را بررسی کنید لیست داروهایی که مصرف می کنید را نوشته و بررسی کنید. بیش از 2 دارو وجود دارد که می تواند باعث ایجاد مشکلات نعوذ و کاهش میل جنسی شود از جمله داروهایی که برای فشار خون بالا، بیماری های قلبی، افسردگی و مشکلات معده تجویز می شوند. از دکتر یا داروساز خود بپرسید که کدام یک از داروهای لیستی که تهیه کرده اید مجرم است. البته شما

ورزش تاثیر بیش تری بر بدن شما بگذارد. 13 ماساژ انجام دهید می توانید از رولر ماساژ استفاده کنید و بعد از ورزش از انقباض عضلات بکاهید. این کار می تواند به افزایش انعطاف پذیری شما کمک می کند. 14 به اندازه کافی بخوابید اگر در شبانه روز 6 تا 7 ساعت بخوابید این کار به کاهش وزن و عضله سازی شما کمک می کند. 15 بر روی شیب حرکت کنید دویدن یا دوچرخه سواری بر روی سطح شیب دار باعث می شود که آمادگی جسمانی بهتری پیدا کنید و بدن شما کالری سوزی بیش تری داشته باشد. در بره ورزشی خود حتما دویدن بر روی سطح شیب دار را داشته باشید.

به گفته متخصصان پوست شما باید تا جایی که ممکن است در برابر این وسوسه مقاومت کنید. البته نه به این خاطر که آن عملی غیر بهداشتی است، بلکه به این دلیل که می تواند شما را بکشد.مثلث خطر بعد از عبور از بینی و گوشه دهان خود را به لب بالا می رساند و اگر عفونی شود می تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد. تمام خون این مثلث خطر در داخل مغز تخلیه می شود و در صورتی که جوش ها را دستکاری کنیم

اسید شاخه دار ) رواج چشمگیری داشته، مجله علم ورزش نیز در این مطلب به بررسی این آمینو اسید شاخه دار می پردازد. این مکمل عمدتاً جهت افزایش حجم و توده عضلانی استفاده می شود ولی باید توجه داشت که این مکمل ها کاربردهای بسیاری دارد به خصوص برای نگهداری عضلات در طول دوره های کات و زمان هایی که ورزشکاران دریافت انرژی را محدود می کنند، به عنوان مثال این مکمل برای بدنسازان حرفه ای که باید مدت زمان زیادی را

موردشان تشخیص داده شد. مطلب مرتبط: چگونه ورزش می تواند به قلب آسیب وارد کند؟ هرچند متخصصان قلب مدت های طولانی است که می دانند تمرینات ورزشی منظم می تواند منجر به تغییراتی در قلب شود (مثلاً بزرگ شدن قلب) اما این تحقیق جالب بود چون روی افراد غیرورزشکار متمرکز بود. مطالعات پیشین در این زمینه تمرکزشان روی افراد ورزشکاری بوده که تمرینات با شدت بالا داشته اند. اما این

خاصیت صفرابر، اشتهاآور و تصفیه کنده خون، همچنین شاتره سرشار از انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین ث است و از اینرو برای درمان بیماری های پوستی استفاده از عرق شاتره بسیار مفید می باشد. در مورد مصرف شا تره در طول دوران بارداری و شیردهی اطلاعات متناقضی وجود دارد و بهتر است در این دوران مصرف نشود و در صورت لزوم مصرف با پزشک مشورت گردد. برای آشنایی با خواص شاتره و مصرف آن در بارداری با ما همراه باشید

“),t.close},t.write(‘

آیا برای
ساخت بدن
ایده آل خود
آماده هستید؟
جنسیت خود را انتخاب کرده و

همین امروز بره خود را شروع کنید

ارتباط با ما

قوانین و مقررات

روش ارسال محصولات 

آکنه کیستیک، نوع شدیدی از آکنه است که به صورت برآمدگی های حساس، بزرگ و قرمز رنگی در عمق پوست ظاهر می شوند. آکنه کیستیک دردناک است و به سختی درمان می شود و در صورت ماندگاری طولانی به مدت چند ماه، باعث بروز لکه هایی بر روی پوست می شوند. درمان های موثر عبارتند از ایزوترتینوئین خوراکی، قرص های ضدبارداری و رتینوئید موضعی. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی آکنه کیستیک می پردازیم و راه های درمان

در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام،  بعضی از راه های طبیعی سفید کردن دندان را که شما شنیده اید، پیشنهاد می کنم. همچنین بررسی می کنیم هر متد شامل چه چیزهایی می شود، چطور روی دندان هایتان اثر می گذارد و ریسک های ممکن آن را چک می کنیم. اگر شما دنبال این نوع سفید کردن هستید، احتمالا دلایلی وجود داشته است: می خواهید بدانید که جایگزین طبیعی به جای استفاده از مواد شیمیایی مثل هیدروژن پراکسید وجود دارد یا خیر. می خواهید تاثیر جوش شیرین در بدنسازی

آفتاب سوختگی لب ‌ها نسبت به سایر قسمت ‌های بدن، دردناکتر است. آفتاب سوختگی لب ‌ها، دارای علائم خاصی بوده و تشخیص زود هنگام این علائم، مهم است.

فاسیای کف پا چیست؟ شرایطی است که به منجر به درد شدید در انتهای پاشنه پا می شود. این عارضه به دلیل التهاب در قسمت ضخیم بافتی ایجاد

با اینکه اندازه آفت دهان چند میلی متر نیست، ولی می تواند ناراحتی های زیادی در دهان شما ایجاد کند. در حالی که این آفت ها در

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *