بهترین راه برای درمان موخوره




خانه

موبایل

موخوره به دوشاخه و شکننده شدن انتهای مو گفته می‌شود‎بهترین راه برای درمان موخوره

 

اگر موهای بلندی دارید به احتمال زیاد در دوره‌های مختلف با مشکل موخوره مواجه شده‌اید. موخوره به دوشاخه و شکننده شدن انتهای مو گفته می‌شود. دلیل ایجاد موخوره مراقبت ضعیف از موها، استفاده زیاد از حرارت برای صاف کردن یا حالت دادن مو، استفاده زیاد از مواد شیمیایی و همچنین رفتارهای نادرست با مو است. به طور کلی اصلی‌ترین دلیل ایجاد موخوره خشکی مو است. استفاده از محصولات آرایشی و انواع رنگ مو‌ها و اکسیدان‌ها، استفاده از شامپوی ناسب و حتی شانه کردن زیاد مو با برس‌های سفت از دلایل ایجاد موخوره است.

 

موخوره ظاهر ناسبی به موها می‌دهد و باعث می‌شود مو کوتاه و بلند دیده شود و زیبایی مو را از بین می‌برد. ضمن اینکه وجود موخوره ممکن است شما را وسوسه کند تا با دست آنها را از بین ببرید و دچار عادت کندن موها شوید.

  

موخوره در موهای سر دیده می‌شود، ولی در ابروها و نواحی دیگر بدن هم ممکن است موخوره ایجاد شود. رنگ کردن ابروها از عواملی است که می‌تواند در این ناحیه موخوره ایجاد کند.

 

ساییده شدن دو قسمت پوست روی یکدیگر، مثل بازو به پوست تنه یا ساییدگی پوست با پارچه و لباس و همچنین خشک کردن خشن بدن با حوله بعد از استحمام نیز ممکن است باعث بروز این مشکل شود. اگر فکر می‌کنید رشد موهایتان خیلی کند شده است، ممکن است موخوره دلیل اصلی آن باشد.

 

کوتاه کردن مو درست‌ترین راه برای خلاص شدن از شر موخوره

هیچ درمان قطعی و صد درصدی برای از بین بردن موخوره‌ها وجود ندارد مگر اینکه موها را تا جایی که دچار موخوره شده است کوتاه کنید. این درست‌ترین و بهترین راه برای از بین بردن موخوره است. در این‌صورت به موها این فرصت را می‌دهید تا هم زیبایی طبیعی خود را پیدا کنند و هم رشد مناسبی را آغاز کنند. برای این کار لازم است حداقل به مدت یک سال موها را هر دوماه یک بار کوتاه کنید. اگر احساس می‌کنید این فاصله کوتاه است و در عین حال می‌خواهید موهایتان بلند شود بهتر است از هر شش ماه یک بار موها را اصلاح کنید، تا زمانی که وضعیت موهایتان تغییر نکرده لازم است مو را اصلاح کنید.

  

پیشگیری از ایجاد موخوره

اگرچه موهایی که دچار موخوره شد‌ه اند را نمی‌توان کاملاً بازیابی کرد اما شما می‌توانید با تغییر روش و رفتار با موهایتان از ایجاد موخوره سر پیشگیری کنید.

  

استفاده از روغن‌ها برای پیشگیری

اصلی‌ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو است. خشکی مو با از بین رفتن چربی طبیعی مو ایجاد می‌شود برای کنترل چربی مو بهتر است از روغن‌هایی مثل روغن زیتون و روغن بادام تلخ استفاده کنید. کف دست‌ها را با روغن چرب کنید و به انتهای موهاتون بمالید به طوری که کمی چرب بشه. این کار می‌تواند از ایجاد موخوره جلوگیری کند.

 

اصلی‌ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو است‎

 

ماسک موی گیاهی تهیه کنید

دو قاشق روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و یک آووکادوی رسیده پوره شده را به آن اضافه کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید روغن‌ها را کمی ولرم کنید و سپس با پوره آووکادو مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه این ماسک را از قسمت میانی تا انتهای مو قرار بدهید. این ماسک نباید با ریشه موها برخورد کند. بعد از ۳۰ دقیقه مو را با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.

  

شامپوی مناسب

از شامپوهایی که حاوی الکل هستند استفاده نکنید چون این شامپوها مو را خشک و شکننده می‌کنند. از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات طبیعی است.همچنین شستن بیش از حد مو با شامپوهای لایم انتهای موهایتان را خشک می‌کند. بهتر است مو را بیشتراز سه بار در هفته نشویید.

  

بگذارید موهایتان به حالت طبیعی خشک شود

تا جایی که ممکن است از گرما دوری کنید. گرما بدترین دشمن برای موها است. البته کنار گذاشتن سشوار و اتوی مو به طور کامل نیز مشکل است. بنابراین بهتر است قبل از گرما دادن به مو، از یک سرم مقاوم‌کننده در برابر گرما به موهایتان استفاده کنید. قبل از حرارت دادن مو را با حوله خشک کنید این راهی است که ضرر گرما روی موی مرطوب را به حداقل می‌رساند. در هر صورت باید کمتر از ابزارهای گرمایشی برای موها استفاده

کنید.

 

از ماسک تخم مرغ استفاده کنید

زرده تخم مرغ را با ۳ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون و یک قاشق سوپ‌خوری عسل مخلوط کنید. این ماسک را با ملایمت روی مو ماساژ دهید به طوری که کل مو را با آن بپوشانید. پس از یک ربع آن را با شامپو ملایمی بشویید.مو را به حالت طبیعی خشک کنید.

 

نکته‌های بیشتر 

بهترین راه برای درمان موخوره

موخوره را جدی بگیرید. اگر انتهای موخوره دار موهای خود را از بین نبرید، این آسیب ادامه یافته و موخوره مسیر خود را از انتهای مو به سمت بالا ادامه می‌دهد و سبب شکستگی بیشتری در مو می‌شود که دیگر قابل‌ درمان نیست.

 

مصرف محصولات حالت‌دهنده به مو را کم کنید.

از برس‌های پلاستیکی با منافذ خالی استفاده نکنید. برای موهای خشک فقط از برس‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های آن از مواد کاملاً طبیعی ساخته‌ شده باشند.

 

کمتر شامپو مصرف کنید تا از خشک‌تر شدن موها پیشگیری کنید.

در روزهایی که مو را نمی‌شویید اما می‌خواهید آن را حالت بدهید روی موها نرم‌کننده بزنید.

از یک نرم‌کننده بسیار قوی برای مراقبت از موها استفاده کنید. به طور منظم از یک نرم‌کننده قوی استفاده کنید. اینکه هر چند وقت یک‌بار از آن استفاده کنید و نوع نرم‌کننده‌ شما چه باید باشد بستگی به شرایط و نیاز موی خودتان دارد. برای انتخاب درست با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

  

منبع: سلامت نیوز

 


رازهای زیبایی

خرید بلیط زیر قیمت بازار

داستان طلایی / آموزش موفقیت آسان

ولنتاین ایرانی-*-

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

شامپو،مایع دستشویی،مواد خوراکی (زیر قیمت بازار)

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه برآمدگی های کوچکی روی پوست هستند که به هنگام بسته شدن منافذ به وجود می آیند. هر کدام از منافذ بدن دارای یک کیسه مویی بسیار ریز و غده ای می باشد که چربی ترشح می کند، ماده ای که به آبرسانی و نرمی پوست کمک می کند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست وموی دکتر

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان، در هر سنی و بخصوص در سنین کودکی بسیار آزار دهنده است و از جذابیت کودک می کاهد. بوی بد دهان در کودکان نوپا، غیر معمول نیست. اغلب اوقات، بهداشت دهانی ضعیف دلیلی بر آن است، اما علت های دیگری نیز برای آن وجود دارد. خبر خوب این است که در اغلب موارد هیچ پیشگیری جدی وجود

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت بهترین راه برای درمان موخوره

آتروفی یا تحلیل عضلات به معنی کاهش توده های عضلانی در اثر نبود فعالیت بدنی یا تغذیه مناسب است. این بیماری در افرادی که شیوه زندگی کم تحرکی

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان،

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی خوش شانسی چه می دانید؟ آیا واقعا میتوان با قوانین فنگ شویی، بدشانسی  را به خوش شانسی تبدیل کرد؟ قرار گرفتن در جهات مناسب

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

موخوره اصطلاحی است که برای دو یا چند شاخه شدن انتهای موبه کار می رود، در این مرحله کوتیکول در انتهای مو آسیب دیده و مو خشک و شکننده می شود.

بهترین درمان برای موخوره موی سر کوتاه کردن موهای آسیب دیده می باشد. اما اگر می خواهید بدون کوتاه کردن، موخوره را درمان کنید بهتر است از روش های طبیعی و خانگی درمان موخوره استفاده کنید.

یکی از محبوب ترین گیاهان دارویی برای درمان موخوره حنا می باشد که موهای شکننده و آسیب دیده را تغذیه کرده و برای تقویت مو هم مفید می باشد.

مقداری حنا را در آب خیس کنید و بگذارید یک ساعت بماند، آن را بر روی موها بمالید و اگر می خواهید که موها رنگ نگیرند پس از یک تا دو ساعت با آب گرم خوب بشویید.

استفاده از سرکه سیب و سرکه سفید می تواند به از بین بردن موخوره کمک فراوانی کند و علاوه بر این موهای شما را نرم و لطیف کند و باعث تقویت و افزایش رشد موها شود.بهترین راه برای درمان موخوره

مقداری سرکه خانگی سفید را با 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب و 1 فنجان آب ترکیب کنید و آن را بر روی موها بمالید، بگذارید 1 دقیقه بماند و سپس با آب بشوید.

ماسک مو سس مایونز یک روش 1٪ طبیعی برای درمان موخوره می باشد.
مقداری سس مایونز خانگی را بر روی کل موها بمالید و یک کلاه پلاستیکی یا فویل آلومینیومی بر روی بکشید و بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

ماساژ مو با روغن زیتون گرم می تواند برای پیشگیری و رفع موخوره مفید باشد.
کمی روغن زیتون به مدت 2 ثانیه در مایکروویو گرم کنید و آن را به خوبی بر روی مو بمالید حداقل بگذارید 45 دقیقه بماند و سپس موهای خود را با آب و شامپو بشویید.
علاوه بر روغن زیتون می توانید از روغن نارگیل و بادام هم استفاده کنید.
این روش را یک بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

روغن وازلین می تواند از موخوره جلوگیری کرده و علاوه بر این برای تقویت و افزایش رشد مو هم مفید می باشد.
مقدار کمی روغن وازلین را بر روی مو و نوک موها بمالید و بگذارید یک ساعت بر روی مو بماند سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

استفاده از چای شیرین بیان برای درمان موخوره مفید می باشد.
مقداری پودر حنا و چای شیرین بیان را به خوبی مخلوط کنید، آن را بر روی موهای خود بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

روغن نارگیل با آبرسانی به موهای خشک و شکننده از موخوره شده مو جلوگیری کرده و به درمان موخوره کمک می کند.
موها را تمیز بشویید و در حالیکه هنوز خیس هستند یک قاشق روغن نارگیل را از ریشه ها تا نوک موها بمالید و بگذارید 3 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.
این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

استفاده از شنبلیله و آب شنبلیله هم یک روش طبیعی برای درمان موخوره بوده و موها را نرم و لطیف می کند.

دانه های شنبلیله را آسیاب کنید و مقداری آب شنبلیله به آن اضافه کنید تا خمیری به دست آید این خمیر را بر روی موها بمالید و بگذارید دو ساعت بماند و سپس با آب بشویید.

ماسک مو عسل و روغن زیتون به عنوان بهترین تغذیه کننده موهای خشک و آسیب دیده شناخته می شود که برای درمان موخوره بسیار مفید است.

ماسک مو عسل و روغن زیتون

سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و پس از شامپو کردن موها بر روی موهای خود بمالید، بگذارید 2 تا 3 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

استفاده از چای بابونه هم برای درمان موخوره مفید می باشد. موهای خود را بشویید و سپس با چای بابونه شستشو دهید تا به درمان موخوره کمک کند.

موز با داشتن روغن های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین A، C و E برای درمان خشکی مو و موخوره مفید می باشد. یک موز رسیده را با دو قاشق غذاخوری ماست و کمی گلاب و آب لیموترش تازه در مخلوط کن ترکیب کنید و آن را بر روی موهای خود بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس آن را با آب بشویید.
این روش را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

یک انبه رسیده متوسط را پوست بکنید، دانه‌ آن را جدا کرده و آن را قطعه قطعه کنید، بعد آن را درون مخلوط‌ کن بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا حالتی خمیری پیدا کند.
حالا یک فنجان ماست تازه به انبه اضافه کنید و موها و پوست کف سرتان را کاملا با این مخلوط بپوشانید. حدود 3 دقیقه بعد موها را آب بکشید و با شامپو بشویید.
این دستورالعمل را تا چهار هفته به کار‌گیرید تا ببینید هم موهای‌تان درخشان‌ می‌شود و هم موخوره‌ها از بین می‌روند.

یک آووکادو، یک تخم مرغ و کمی روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و آن را بر روی موهای خود بمالید، بگذارید 1 تا 2 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

موخوره در موهای خشک دیده می‌شود، برای اینکه خشکی مو را از بین ببرید. سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشره خوراکی رزماری را با هم مخلوط کنید. ترکیب این مواد پس از مدتی شما را از شر موخوره خلاص می‌کند.

ماسک تهیه شده را روی موهای‌تان بگذارید و کمی ماساژ دهید سپس موهای‌تان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت 2 دقیقه روی سرتان بماند سپس موهای‌تان را شست‌وشو دهید.

مقداری از گوشت آووکادو را له کنید و کمی روغن بادام به آن بیفزایید. خمیر بدست آمده را به موهای تان بمالید و حدود 3 دقیقه، یا تا زمانی که خمیر خشک شود صبر کنید.
حالا با یک شامپوی ملایم، موهای تان را بشویید. اگر هر هفته از این خمیر روی موهایتان استفاده کنید، شاهد کاهش موخوره و شکنندگی موهایتان خواهید بود.

منابع : top1homeremedies – byrdie – homeremedyshop

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *