خواص خوردن اب نارنج ناشتا

نارنج میوه ای ترش از خانواده ی مرکبات است و درخت نارنج که بومی آسیا و مدیترانه است به عنوان مادر مرکبات شناخته می شود و پایه بسیار خوبی برای پیوند شاخه‌ های نارنگی یا پرتقال می باشد.

طبع نارنج سرد و خشک می باشد. از نارنج، پوست نارنج و بهار نارنج برای تهیه سس سالاد، مربا و مارمالاد و به عنوان طعم دهنده غذا استفاده می شود، همچنین از روغن نارنج نیز برای تهیه داروها، لوازم آرایشی و صابون استفاده می شود.

نارنج پوست را آب رسانی کرده و به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست استفاده می شود.

پوست نارنج دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی بوده و برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

نارنج و پوست نارنج دارای خواص ضد قارچی بوده و برای درمان قارچ پای ورزشکاران مفید می باشد.

خواص خوردن اب نارنج ناشتا

نارنج برای درمان ریزش مو مفید می باشد و به تقویت و افزایش رشد مو کمک می کند.

نارنج پخته شده را بر روی موها بمالید تا موها را نرم و درخشان کند.

تحقیقات نشان داده که آلکالوئید سینافین موجود در نارنج باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها شده و در کنار ورزش می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.

نارنج مانند خانواده ی مرکبات سرشار از ویتامین C بوده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، گرفتگی بینی و درمان سینوزیت مفید است.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در نارنج باعث افزایش جذب آهن شده و برای درمان کم خونی در زنان باردار مفید می باشد.

تاکنون در مورد عوارض جانبی نارنج برای زنان باردار و جنین در دوران بارداری و شیردهی تحقیقات انجام نشده اما بهتر است در این دوران از مصرف زیاد نارنج خودداری کنید.

در منابع داخلی و ایرانی گفته شده است که مصرف آب نارنج باعث کنترل فشار خون بالا می شود.
اما در برخی از منابع انگلیسی زبان نیز نوشته شده است که نارنج فقط برای افراد مبتلا به فشار خون پایین مفید است و بهتر است کسانی که فشار خون بالا دارند نارنج مصرف نکنند، چون که باعث افزایش فشار خون آنها می شود.

در هر صورت بهتر است افراد مبتلا به فشار خون بالا از مصرف نارنج خودداری کنند یا این مورد را با پزشک خود در میان بگذارند.

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن چای بهار نارنج و میوه نارنج برای 4 ماه باعث کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو می شود. همچنین میوه نارنج سطوح گلوکز خون افراد مبتلا به دیابت را کاهش می دهد.

نارنج کاهش دهنده ی کلسترول بالای خون می باشد و می تواند برای پیشگیری از بیماری های قلبی مفید باشد اما مصرف نارنج و آب نارنج ممکن است باعث افزایش فشار خون شود که آن هم باعث افزایش ضربان قلب می شود.

تحقیقات نشان داده که مصرف نارنج سو هاضمه، معده درد و زخم معده را درمان کرده و با بهبود حرکات روده یبوست و اسهال را درمان می کند.

پوست نارنج حاوی فلاونول ها، سدافرین آلکالوئیدها، اکتوپامین و کاروتنوئیدهاست.

پوست نارنج برای کاهش وزن و لاغری، درمان ناراحتی معده، گرفتگی بینی و سندرم خستگی مزمن مفید می باشد.

همچنین پوست نارنج را برای درمان خون ریزی شبکیه چشم، خستگی و سرماخوردگی، سردرد، درد عضلانی، درد مفاصل، کبودی و زخم بستر استفاده می کنند.

گل های میوه نارنج را بهار نارنج می ند و از آن ها برای درمان مشکلات گوارشی مانند زخم معده، یبوست، اسهال، وجود خون در مدفوع و گاز روده استفاده می کنند.

همچنین از عرق بهار نارنج برای کاهش چربی خون، کاهش قند خون در افراد دیابتی، سم زدایی خون، اختلالات کبد و کیسه صفرا، بیماری های کلیه و مثانه و درمان بی خوابی استفاده می کنند.

همچنین روغن بهار نارنج برای درمان کم خونی، درمان ریزش مو و درمان مشکلات پوستی و سرطان استفاده می شود.

خوردن آب نارنج صفرای زیادی را از بدن خارج می‌ کند. آب نارنج برای درمان سرماخوردگی و تب مفید می باشد.

برگ نارنج آرام بخش بوده و برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی مفید می باشد. دمنوش برگ های درخت نارنج برای درمان اختلالات کبدی مفید است.

منابع : webmd – healthbenefitstimes

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

فصل نارنج فرا رسیده و بسیاری از خانواده ها این میوه را در بخشی از بره های غذایی خود جا می دهند، میوه ای موثر که از تمام قسمت های آن استفاده می شود.

میوه نارنج، ترش مزه، ولی دوست داشتنی است، میوه ای ارزشمند و معجونی معجزه آسا که خیلی از مردم از خواص مفید آن بی اطلاع یا کم اطلاع هستند.

نارنج از میوه های پر کاربرد و با محصولات جانبی متعدد درفصل سرماست که اسم فارسی آن نارنگ است، عده ای عقیده دارند که این میوه از زمان بسیار قدیم در شمال ایران یافت میشده است و از نکات جالب آن اینکه در تمام فصول سال بر روی درخت دیده می شود.

یک متخصص طب ایرانی با تایید ارزشمند بودن میوه نارنج گفت: طبیعت این میوه از طب ایرانی، سرد و خشک است ولی مزاج پوست زرد و شکوفه آن گرم و خشک است.

دکتر محمد عسکر فراشاه روز یکشنبه به ایرنا گفت: طبق اصول طب ایرانی، تمام ترش مزه ها به اعصاب ضرر می رسانند ولی از بین آنها نارنج کمترین ضرر را برای اعصاب دارد زیرا در آب آن ماده ای صمغی و لعابی وجود دارد که آن را در بین مرکبات ممتاز کرده و به علت همین مواد است که ترشی آن برای عصب ها ضرر کمتری دارد و برای سرفه و درد سینه مفید است.

خواص خوردن اب نارنج ناشتا

وی که دارای رتبه یک کشوری در آزمون دکترای تخصصی است اضافه کرد: اگر آب نارنج را با عسل مخلوط و بخوریم از زیان آن کاسته می شود، همچنین اگر مبتلا به درد سینه و سرفه گرم هستیم یک عدد نارنج را از میان دو قسمت کرده کمی نبات کوبیده و کمی نشاسته روی آن پاشیده و آن را روی آتش بگذاریم تا کمی جوش بزند و بعد آن را به طریق مکیدن، مورد استفاده قرار دهیم.

***پوست نارنج

این متخصص طب ایرانی یادآور شد: پوست این میوه، سرشار از خاصیت و طبیعت و مزاج آن گرم و خشک است، از خلال پوست نارنج میتوان مانند خلال پوست پرتقال مربا تهیه کرد و هم با خیساندن آن در سرکه، ترشی ساخت.

وی با بیان اینکه مربا و ترشی پوست نارنج، تقویت کننده معده است افزود: مصرف حدود چهار گرم پوست خشک آن برطرف کننده حالت تهوع و استفراغ است و باعث خارج شدن انگلهای دستگاه گوارش میشود.

***نارنج، نرم کننده طبیعی پوست و مو

دکتر عسکر فراشاه اظهار داشت: اگر نارنج را به صورت کامل، با حرارت کم و به همراه کمی آب، پخته (برای جدا شدن اجزای آن) و سپس آن را بر روی پوست و موی خود بمالید متوجه خواهید شد که یک نرم کننده بسیار مفید برای این دو عضو است.

وی با اشاره به اینکه این مخلوط در رفع خارش های پوستی نیز مؤثر است اضافه کرد: البته ماده بدست آماده باید کمی سرد شود تا استفاده کننده دچار سوختگی نشود.

***رب نارنج:

دکتر عسکر فراشاه به تهیه رب از نارنج اشاره و تصریح کرد: رب نارنج علاوه بر آنکه طعم خوش و گوارایی به برخی از غذاها مثل خورش قیمه می دهد تمام خواص میوه نارنج را در بر دارد.به گفته این متخصص، نارنج، زایمان را آسان میکند و پادزهر عقرب و سایر حشرات است، اثر ضدعفونی کننده و میکروب کشی آن نیز برای کسانی که در اثر تنفس در هوای کثیف دچار خفقان(تپش قلب) شده اند مفید است.

*** خواص شکوفه نارنج(بهار نارنج)

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه طبیعت نارنج، گرم و خشک است و بوییدن آن شادی آور و تقویت کننده مغز و از بین برنده آبریزش بینی(زکام) است تصریح کرد: از شکوفه های آن مربای لذیذی درست میشود که خواص مفید شکوفه را دارد.

وی گفت: اگر یک قاشق مربا خوری از شکوفه خشک نارنج را به یک فنجان آبجوش اضافه کنید و در فنجان را ببندید، بعد از 1 دقیقه نوشیدنی بسیار خوشبو و نشاط آوری خواهید داشت.

به گفته وی علاوه بر این گذاشتن خشک شده شکوفه و پوست نارنج در کمد لباس مانع بید زدن انها میشود، در بعضی از متون برای بهارنارنج، به خواص دیگری نیز اشاره شده که از جمله بهبود جوش های سر و نرم کردن موی سر است، همچنین آب بهار نارنج در بستن منافذ پوست مؤثر است و به رفع افتادگی آن نیز کمک میکند.

***عرق بهار نارنج:

دکتر عسکر فراشاه اظهار داشت: عرقی که از شکوفه های نارنج تهیه و عرق بهارنارنج یده میشود طبیعت آن گرم و خشک است، این عرق، نشاط آور، تقویت کننده مغز، باز کننده گرفتگی مجاری بینی، از بین برنده ترشحات سینوس ها و دستگاه تنفس است ضمن آنکه در از بین بردن بعضی از انواع تپش های قلب، مفید و باعث تقویت قوای باروری نیز میشود.

***نارنج بخورید تا آروغ نزنید

وی گفت: یکی از درمانهای ساده آروغ زدن، مصرف عرق بهار نارنج است، همچنین در رفع دردهای ناشی از روده بزرگ هم مفید است، عرق بهار نارنج، یک شربت اشتها آور و بی ضرر برای بچه هاست.این متخصص طب ایرانی یادآور شد: ناشتا خوردن آن در درمان اسهال های رطوبی(اسهال های ناشی از افزایش رطوبت دستگاه گوارش) بسیار مفید است.

***خوردن نارنج از خواب بی وقت جلوگیری می کند

وی اضافه کرد: از بهار نارنج میتوان در موارد غیر خوراکی هم استفاده کرد، بوئیدن زیاد این ماده باعث بی خوابی میشود، از این رو می توان از این خاصیت در مواقع نیاز به رفع خواب آلودگی استفاده کرد، اگر نگران خواب آلودگی در کلاس درس یا جلسه امتحان هستید یک شیشه کوچک از عطر بهار نارنج را همراه خود داشته باشید و در صورت خواب آلودگی آن را ببوئید.

وی گلاب را مصلح (اصلاح کننده ضرر) بهار نارنج دانست و افزود: شربت بهار نارنج مخلوط با کمی گلاب، آرامبخش بسیار مناسبی است، عرق بهارنارنج زود فاسد میشود و کپک می زند ولی اثر آن در ظروف شیشه ای تا یکسال باقی میماند.

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ما را دنبال کنید.




خانه

موبایل

 

 

خواص خوردن اب نارنج ناشتا

 

 

اسم من در فارسى ((نارنگ )) بوده و اعراب آنرا معرب كرده نارنج خوانده اند عده اى را عقیده بر آن است كه من از زمان بسیار قدیم در ایران مخصوصا سواحل دریاى مازندران وجود داشته ام ، داراى عناصر مفیدى كه در لیمو و پرتقال ذكر شده بوده ، و همانند آن ها سودمند مى باشم .

 

بعلاوه بر آب من یك ماده ى صمغى و لعابى وجود دارد كه مرا بین مركبات ممتاز كرده ، و به علت همین مواد است كه ترشى من براى اعصاب ضرر ندارد و براى سرفه و سینه درد نافع است . براى معالجه من كم و ناچیز است . اگر مبتلا به درد سینه و سرفه هستید، یك عدد نارنج را از میان دو قسمت كرده كمى نبات كوبیده و كمى نشاسته روى آن بپاشید، و بعد آن را روى آتش ‍ بگذارید تا یكى دو جوشى بزند بعد آن را بمكید و ببینید چگونه سینه ى شما را نرم كرده و اخلاط آن را خارج مى كند. نوشیدن آب من مخلوط با شكر، مسهل الصفرا و مسكن فشار آن است .

 

 

فشار خون را كم مى كنم . زیاده روى در خوردن من كبد را ضعیف مى كند و مخصوصا اگر ناشتا خورده شوم . ولى اگر آب مرا مخلوط با عسل میل نمایید، از زیان آن خواهید كاست . پوست میوه ى من كه به صورت خلال نارنج مصرف مى شود، نشاطآور و مقوى قلب و معده است و خوردن ده گرم خشك كرده ى آن كه كوبیده و با آب میل نمایید، از استفراغ و دل بهم خوردگى جلوگیرى مى كند و انگلهاى معده و روده را از بین مى برد. ضماد آن با سركه روى شقیقه از سر درد جلوگیرى مى نماید.

 

 

از استفراغ و دل بهم خوردگى جلوگیرى مى كند و انگلهاى معده و روده را از بین مى برد. ضماد آن با سركه روى شقیقه از سردرد جلوگیرى مى نماید. ضماد پخته میوه كامل من كه پوست و مغز و هسته را با هم باشند، جهت جرب و خارش و جوش هاى جلدى و نرم كردن پوست بدن و موى سر بى نظیر مى باشد. من زایمان را آسان مى كنم و پادزهر سم عقرب و سایر حشرات مى باشم .

 

 

اثر ضدعفونى كننده و میكروب كشى من زیاد بوده ، و پیشینیان مرا ضد طاعون و وبا مى دانستند، و نیز براى كسانى كه در اثر تنفس در هواى كثیف ، دچار خفقان شده اند نافع است . تخم من پادزهر سم حشرات مى باشد. بوییدن شكوفه من كه به بهار نارنج معروف است مقوى دماغ بوده و درمان زكام است .

 

 

عرق بهار نارنج

 

آب مقطر شكوفه ى من كه ش عرق بهار نارنج است ، مقوى جسم و روح مى باشد، دماغ را باز مى كند و آن را تقویت مى نماید – درمان بى خوابى هاى عصبى است ولى زیاده روى در خوردن و بوییدن آن خود بى خوابى ایجاد مى نماید در بیمارى هاى سینه و قلب تجویز مى شود.

 

به مبتلایان به غشى توصیه كنید كه همیشه یك شیشه بهار نارنج در خانه داشته باشند و هنگام ناراحتى از آن كمى بنوشند براى رفع قولنج و تقویت اشتها و قواى جوانى نافع است ، آروغ و سوزش هاضمه را تسكین مى دهد، مخلوط عرق بهار نارنج و آب كرفس به مقدار مساوى جهت استخراج سنگ هاى كلیه و مثانه و خرد كردن آنها بسیار مفید مى باشد.

 

سابقا براى باز شدن عادت ماهانه زنان ، مقدارى از آن را به پنبه یا پشم آغشته و استعمال مى نمودند. عرق بهار نارنج زود فاسد مى شود و كپك مى زند، و بایستى همیشه آن را تازه تهیه كرده و در شیشه هاى تیره رنگ حفظ نمود ایرانیان قدیم آنرا در ظروف مسى سر بسته نگاهدارى مى كردند و بخوبى مى دانستند كه نور آن را فاسد مى كند.

گذاشتن بهار نارنج مانند پوست آن در كمد لباس ، مانع بید زدن آن ها است ، مرباى بهارنارنج مقوى معده است ، دم كرده بهار نارنج ضد تشنج بوده ، سكسكه را تسكین مى دهد، خوردن دو مثقال آن ضد سم غذایى است . مرباى بهار نارنج كلیه خواص عرق آن را دارد.

 


خوراکی های پرخاصیت

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

همه ی آنچه باید در مورد نارنج بدانید را در این بخش از دلگرم مورد بررسی قرار میدهیم.

خواص خوردن اب نارنج ناشتا

مقدمه ای در مورد نارنج

نارنج میوه ای با خواص بسیار زیاد که استفاده از آن برای تمامی افراد توصیه میشود.نارنج طبیعت سرد و خشک دارد.هر ۶۰ گرم یا ۱ عدد آن ۱۴ کالری انرژی دارد. که در واقع با توجه به خواص ذکرشده در بالا، از میوه‌های کم‌کالری بوده و پیشنهاد خوبی برای افزایش سطح سلامت می‌باشد.

—————————————————————————————————————

نارنج میوه ای با خواص بسیار زیاد که استفاده از آن برای تمامی افراد توصیه میشود. از فواید آن میتوان به درمان اختلالات عصبی ، درمان حالت تهوع و استفراغ و همچنین درمان سردردی که بخاطر زیاد بودن صفرا است اشاره کرد. همچنین کسانی که تپش قلب دارند میتوانند با استفاده از : سنبل الطيب يك گرم + ليموي عماني يك عدد + بهار نارنج ۲ گرم + گل گاوزبان ۳ گرم در يك قوري دم كرده روزي ۳ فنجان بیماری خود را تسکین دهند.

۱- براي از بين بردن كرم، پوست خشك شده نارنج را كوبيده مخلوط با آب گرم ميل شود. همچنين مرباي خلال پوست نارنج ضدكرم است (صبح ناشتا).۲- جوشاندة برگ درخت نارنج براي اختلالات كبدي مفيد است.۳- دم كردة برگ نارنج ضدعفوني كننده، ضد تشنج و صفرابر مي‌باشد.۴- كساني را كه عقرب زده است تخم نارنج ۴ گرم + تخم ليمو ترش ۴ گرم كوبيده به عقرب گزيده بدهيد.۵- دم كردة بهار نارنج براي رفع سكسكه به كار مي‌رود.۶- كساني كه طحال آنها بزرگ شده است به مدت يك هفته روزي ۶۰ گرم عرق بهار نارنج ميل كنند.۷- كساني كه قند خون دارند نارنج را به عنوان چاشني در تمام بره‌هاي غذايي خود قرار دهند.۸- نارنج براي بيماران قلبي مفيد است.۹- كساني كه دچار تورم گلو و حلق شده‌اند آب نارنج را غرغره كنند.۱۰- كساني كه فشار خون دارند نارنج را در بره غذايي خود بگذارند.۱۱- خوردن زياد نارنج كبد را ضعيف مي‌كند مخصوصاً اگر ناشتا خورده شود.۱۲- براي جلوگيري از سردرد پوست نارنج را در سركه خيس نموده صاف كنيد از محلول به شقيقه‌ها بماليد.۱۳- براي زايمان آسان در چاشني غذاي خود نارنج را قرار دهيد.۱۴- كساني كه در هواي كثيف دچار خفقان مي‌شوند از نارنج استفاده كنند.۱۵- عرق بهار نارنج مقوي جسم و روح است.۱۶- عرق بهار نارنج تقويت كنندة قلب است.۱۷- عرق بهار نارنج تقويت كنندة اشتها است.۱۸- براي استخراج سنگ كليه و مثانه و خرد كردن آن از عرق بهار نارنج + آب كرفس به طور مساوي در يك استكان حل و ميل شود.۱۹- براي باز شدن عادت ماهانه خانمها عرق بهار نارنج را با پنبه آغشته نموده استعمال كنند.۲۰- زيادي در خوردن عرق نارنج بي‌خوابي ايجاد مي كند.۲۱- عرق بهار نارنج زود فاسد مي‌شود بهتر است دور از نور نگهداري شود.۲۲- بودن بهارنارنج در كمد لباس مانع بيد زدن لباسها مي‌شود.۲۳- براي اوريون آب نارنج و سركه با غوره را به طور مساوي مخلوط نموده و بر روي برآمدگي بماليد. بهتر است خوراك بيمار شيربرنج باشد و از غذاهاي سرخ كردني پرهيز شود.۲۴- آب بهار نارنج باعث بسته شدن منافذ پوست مي‌گردد.۲۵- آب نارنج تب را پايين مي‌آورد.۲۶- براي سردردهايي كه علامت مشخصي ندارند مي‌توان از آب نارنج استفاده كرد.۲۷- براي سرگيجه‌ها از شربت بهار نارنج استفاده شود.۲۸- براي رفع ترشي معده غذاي خود را همراه نارنج بخوريد.۲۹- كساني كه دچار بيماري وبا شده‌اند سعي كنند برگ و پوست نارنج را استشمام (بو) كنند.۳۰- آب نارنج همراه شكر كم كنندة كلسترول خون است.۳۱- غليظ بودن خون توسط آب بهار نارنج همراه شكر درمان مي‌گردد.۳۲- صورت‌هايي كه جوش دارند آب نارنج با كمي عرق آويشن مخلوط نموده صورت را بشويند. و يا اينكه گل ختمي را در آب جوش ريخته و سپس صاف نموده با آب نارنج مخلوط نموده صورت را بشويند.۳۳- براي درمان قلنج از دم كردة بهار نارنج ۱۰ گرم در ۲۵۰ سي‌سي آب دم كرده با عسل شيرين كنند روزي سه فنجان بخورند.۳۴- كساني كه يبوست دارند آب بهار نارنج را همراه عسل شيرين كنند و بخورند.۳۵- براي جلوگيري از خونريزي بواسير نارنج را در بره غذايي خود قرار دهيد.۳۶- كساني كه مي‌خواهند موي نرم داشته باشند ميوه نارنج را پخته له نموده روي سر بمالند.۳۷- عرق بهار نارنج براي رفع غم و افسردگي مفيد است.۳۸- مخلوطي از پوست نارنج و پوست سبز گردو را با آب جوشانده سپس بعد از شستشوي سر موها را ماساژ دهيد. اين محلول تقويت كننده مو مي باشد. مقدار ۲ قاشق پوست گردو + ۴ قاشق پوست خرد شده نارنج.۳۹- نارنج داراي ويتامين ‌B و C و D مي‌باشد.

—————————————————————————————————————

ویتامین آ ۱٫۲ μgویتامین ای ۰٫۰۶ mgویتامین ب١ ۰٫۰۲ mgویتامین ب٢ ۰٫۰۱ mgنیاسین ۰٫۲۴ mgویتامین ب۶ ۰٫۰۱ mgفولات ۷٫۸ μgپانتوتنیک اسید ۰٫۰۷ mgویتامین ث ۲۱ mgسدیم ۰٫۶ mgپتاسیم ۱۱۴ mgکلسیم ۶ mgمنیزیم ۶ mgفسفر ۴٫۸ mgآهن ۰٫۰۶ mgمس ۰٫۰۱ mgمنگنز ۰٫۰۱ mg

—————————————————————————————————————

سایر فواید درمانی نارنج

—————————————————————————————————————

خواص و مضرات بهار نارنج ( شکوفه نارنج)

خواص و مضرات بهار نارنج را در مقاله جداگانه شرح داده ایم که میتوانید اینجا بخوانید : خواص و مضرات بهار نارنج

کسانی را که عقرب زده است تخم نارنج ۴ گرم + تخم لیمو ترش ۴ گرم کوبیده به عقرب گزیده بدهید.

—————————————————————————————————————

هشدار در مورد مصرف نارنج

به هیچ عنوان برای نگهداری چاشنی های یادشده آنها را در ظروف پلاستیکی قرار ندهید زیرا اسید موجود در آنها باعث تجزیه دیواره پلاستیکی بطری می شود و به این ترتیب ترکیب هایی وارد مایع می شوند که مصرفشان برای افراد سرطان زا خواهد بود.

خوردن زیاد نارنج کبد را ضعیف می‌کند مخصوصاً اگر ناشتا خورده شود.

—————————————————————————————————————

خواص خوردن اب نارنج ناشتا

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

خواص خوردن اب نارنج ناشتا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *