بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری

خواص دارویی و گیاهی

بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری
بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری

همه‌ی آدم‌ها بچه‌ها را دوست دارند؛ ولی از طرف دیگر، هر زوجی می‌خواهد در زمان مناسب بچه‌دار شود. بچه‌دار شدن مرحله زیبایی است و باید به دقت برنامه‌ریزی شود، و زوج‌ها باید فقط هنگامی به این کار اقدام کنند که آمادگی لازم را برای مادر و پدر شدن داشته باشند. برای جلوگیری از بارداری ناخواسته، بیش‌تر زنان ترجیح می‌دهند از قرص‌های ضد بارداری استفاده کنند. این قرص‌ها در طولانی مدت می‌توانند عوارض مخربی داشته باشند. پس چگونه باید بارداری را به تعویق انداخت؟ درمان‌های خانگی که در این مقاله قصد معرفی‌شان را داریم، یا از بارآوری و لانه‌گزینی پیشگیری می‌کنند، یا باعث تحریک قاعدگی می‌شوند. با امتحان هر کدام از درمان‌‌های خانگی برای جلوگیری از بارداری ناخواسته در این مقاله بدون احساس هیچ‌گونه نگرانی از زندگی جنسی‌تان لذت ببرید.

توجه: اگر جواب آزمایش بارداری‌تان مثبت شده است، از این درمان‌‌های خانگی استفاده نکنید، زیرا ممکن است به سقط جنین منجر شود.

استفاده از پاپایا یکی از درمان‌‌های خانگی موثر برای پیشگیری از بارداری به شمار می‌رود. ظرف مدت ۳ تا ۴ روز بعد از انجام رابطه‌ی جنسی غیر مطمئن، روزی دو بار پاپایا میل کنید. مصرف این میوه به جلوگیری از بارداری کمک می‌کند. هم‌چنین، تخم‌‌های پاپایا شمار اسپرم‌های مرد را کاهش می‌دهد. با توقف مصرف پاپایا شمار اسپرم‌ها به حالت طبیعی باز می‌‌گردد.

مطلب مرتبط: ۱۵ درمان خانگی بسیار موثر یبوست در بارداریبهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری

این یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل لقاح است. بعد از انجام رابطه‌ی جنسی غیر مطمئن ۲ تا ۳ عدد انجیر خشک نوش جان کنید. این کار از بارداری پیشگیری می‌کند و بسیاری دیگر از بی‌نظمی‌ها و اختلالات بدنی‌تان را درمان می‌نماید.

توجه: در مصرف انجیر زیاده‌روی نکنید زیرا ممکن است باعث ناراحتی معده‌تان شود.

زنجبیل جریان قاعدگی را افزایش می‌دهد. برای به تعویق انداختن بارداری هر روز ۲ فنجان دمنوش زنجبیل غلیظ بنوشید. برای تهیه‌ی این دمنوش، زنجبیل را بشویید و رنده کنید. یک فنجان آب را بجوشانید و زنجبیل رنده شده را در آن بریزید. این ترکیب را حدود دو دقیقه بجوشانید. اجازه دهید ۵ دقیقه زنجبیل در آب جوش دم بکشد و سپس دمنوش‌تان را صاف، و نوش جان کنید.

۱۰۰ گرم زردآلوی خشک و ۲ قاشق غذاخوری عسل را به یک فنجان آب اضافه کنید. این ترکیب را حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشانید. سپس آن را در مخلوط‌کن بریزید و این نوشیدنی را میل نمایید.

از سویی دیگر، روزی سه مرتبه حدود ۵ تا ۱۰ عدد هسته‌ی زردآلو بخورید. این درمان خانگی را بعد از رابطه‌ی جنسی‌تان شروع کنید، و تا آغاز قاعدگی‌تان ادامه دهید. این کار از لانه‌گزینی جنین پیشگیری می‌کند.

مصرف طولانی مدت دارچین از بارداری جلوگیری می‌کند. دارچین باعث تحریک رحم می‌شود و بنابراین، باعث سقط خود به خودی یا مرگ جنین می‌شود. این درمان خانگی به سرعت عمل نمی‌کند، بنابراین، توصیه می‌شود دارچین را به صورت مرتب و طولانی مدت مصرف کنید.

توجه: پیش از مصرف دارچین به عنوان اقدامی برای جلوگیری از بارداری ، حتما با پزشک مشورت کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰۰ بیماری رایج و هزاران درمان خانگی آنها

مصرف ویتامین C به خالص‌ترین شکل ممکن، یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از بارداری به شمار می‌رود. حضور اسید اسکوربیک با هورمونی به نام پروژسترون که رحم را برای بارداری آماده می‌کند، تداخل ایجاد می‌نماید. به مدت ۲ تا ۳ روز بعد از یک رابطه‌ی جنسی غیر مطمئن، روزی دو بار از کپسول ویتامین C ۱۵۰۰ میلی‌گرم استفاده کنید. انجام این کار برای پوست‌تان نیز سودمند است.

الف. هرگز از دوزهای بالاتر ویتامین C استفاده نکنید زیرا ممکن است در کوتاه مدت یا طولانی مدت سبب ایجاد اختلالات و بی‌نظمی‌هایی در بدن‌تان شود.
ب. اگر از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌کنید، از مصرف ویتامین C خودداری نمایید.
پ. اگر دچار کم‌خونی داسی شکل هستید،‌ از خوردن ویتامین C اجتناب نمایید.

آنقوزه می‌تواند باعث سقط جنین شود و از بارداری پیشگیری کند. هر ماه آب آنقوزه را به همراه آب بنوشید تا از باردار شدن جلوگیری کنید.

استفاده از گیاه چریش از جمله درمان‌های خانگی رایج برای جلوگیری از بارداری است. این گیاه تحرک اسپرم‌ها را کاهش می‌دهد، و از این طریق از بارآوری پیشگیری می‌کند. گیاه چریش را به سه صورت می‌توان استفاده کرد: روغن، برگ، و عصاره‌ی آن. تزریق روغن چریش در شاخ‌های رحم می‌تواند تا یک سال از بارداری در زنان پیشگیری کند. نکته‌ی مثبت این درمان این است که چرخه‌ی قاعدگی و کارکردهای تخمدان را تغییر نمی‌دهد. روغن چریش اسپرم‌های موجود در ناحیه‌ی مهبلی (واژن) را ظرف ۲۵ تا ۳۰ ثانیه از بین می‌برد. به علاوه، چریش به خاطر خواص آنتی‌بیوتیکی و ضد ویروسی‌اش از زنان در برابر بیماری‌های آمیزشی نیز محافظت می‌کند.

مصرف روزانه‌ی قرص چریش به صورت مرتب باعث ناباروری موقت و قابل بازگشت در مردان می‌شود. این قرص بر میل جنسی و میزان تولید اسپرم تاثیر نمی‌گذارد.

در زبان انگلیسی به این گیاه توری ملکه آنه (Queen Anne’s Lace) نیز می‌گویند. تخم‌های جمع‌آوری شده از گل‌های گیاه هویج وحشی مانند یک داروی ضد بارداری عمل می‌کنند. ظرف ۸ ساعت بعد از انجام رابطه‌ی جنسی نامطمئن یک قاشق چای خوری از تخم‌های این گیاه را میل کنید. این کار را به مدت یک هفته هر روز ادامه دهید.

یا می‌توانید از این گیاه دمنوش یا تنتور تهیه نمایید.

الف. مصرف این گیاه ممکن است دارای عوارض جانبی نظیر یبوست باشد.
ب. اگر سابقه‌ی ابتلا به سنگ کلیه یا کیسه‌ی صفرا دارید، پیش از مصرف این داروی گیاهی با پزشک مشورت کنید.
پ. زنان شیرده باید از مصرف هویج وحشی خودداری کنند.

پونه جریان قاعدگی را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث سقط جنین شود. غالبا، برای جلوگیری از بارداری پونه را به همراه برخی داروهای گیاهی دیگر تجویز می‌کنند. حدود ۲۳۰ میلی‌گرم آب مقطر یا آب چشمه را بجوشانید. ظرف آب را از روی حرارت بر دارید و یک قاشق چای خوری پونه‌ی خشک شده به آن اضافه کنید. ۱۰ دقیقه صبر کنید. این دمنوش را صاف کنید و مقداری عسل نیز به آن اضافه نمایید. درست بعد از انجام رابطه‌ی جنسی نامطمئن این دمنوش را نوش جان فرمایید.

الف. پیش از مصرف این دمنوش با پزشک مشورت کنید، زیرا ممکن است باعث آسیب کبد یا کلیه شود و هم‌چنین ممکن است برای دستگاه عصبی مضر باشد.
ب. از مصرف بیش از ۳ فنجان دمنوش پونه ظرف یک دوره‌ی ۶ روزه خودداری کنید.
پ. اگر دوره‌ی قاعدگی‌تان بیش از ۱۰ روز تاخیر دارد، از مصرف این دمنوش اجتناب نمایید.

گیاه کوهوش آبی حاوی مواد منقبض کننده‌ی رحم است که آن را به یکی از داروهای طبیعی جلوگیری از بارداری تبدیل می‌کند. حدود یک لیتر آب را بجوشانید. یک قاشق چای خوری کوهوش آبی را به آن اضافه کنید. اجازه دهید این گیاه به مدت ۵ دقیقه در آب جوش دم بکشد. مقدار اندکی از این دمنوش را تا شروع دوره‌ی قاعدگی‌تان روزی سه مرتبه بنوشید.

توجه: پیش از مصرف این گیاه با یک متخصص داروهای گیاهی نیز مشورت کنید.

ماده‌ای به نام روتین در گندم سیاه وجود دارد که از لانه‌گزینی جنین پیشگیری می‌کند. برای اجتناب از بارداری می‌توانید روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم گندم سیاه مصرف کنید. مصرف گندم سیاه پیش و پس از انجام رابطه جنسی محافظت نشده موثر است. این داروی گیاهی هیچ عارضه‌ی جانبی ندارد؛ به همین علت، مصرف گندم سیاه به عنوان یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای جلوگیری از بارداری شناخته می‌شود.

سنگدانه یکی از بهترین و قوی‌ترین داروهای گیاهی برای جلوگیری از بارداری است. مقداری آب سرد بردارید و ریشه‌ی سنگدانه را به آن اضافه کنید. اجازه دهید این ریشه چند ساعت در آب خیس بخورد. هر روز یک فنجان از آن را به مدت شش ماه بنوشید.

توجه: پیش از مصرف این داروی گیاهی با پزشک متخصص مشورت کنید، زیرا این دارو ممکن است عوارض غیر قابل برگشتی به همراه داشته باشد.

نوعی گل شیپوری وجود دارد که مصرف ریشه‌ی آن در برخی کشورها به عنوان درمان خانگی معجزه‌آسایی برای جلوگیری از بارداری به شمار می‌رود. نصف فنجان آب خنک بردارید. یک قاشق چای خوری ریشه‌ی خشک شده یا پودر شده‌ی این نوع گل شیپوری را به آن اضافه کنید. این محلول را خوب به هم بزنید. سپس این دمنوش خنک را صاف کنید و نوش جان نمایید. این دمنوش از یک هفته بعد از مصرف، از بارداری ناخواسته‌تان پیشگیری می‌کند.

مصرف این داروی گیاهی باعث ترشح اکسی‌توسین در بدن می‌شود؛ این هورمون با انقباض رحم می‌تواند از بارداری پیشگیری کند. کوهوش سیاه با ترکیب با گیاهان دارویی دیگری نظیر پونه بیش‌ترین تاثیر را پیدا می‌کند. مصرف این گیاه باعث سقط جنین و ایجاد اختلال در بارداری ناخواسته می‌شود.

توجه: پیش از مصرف این گیاه دارویی با پزشک مشورت کنید.

علف هفت‌بند حاوی روتین، کوئرستین، و اسید گالیک است که در مراحل اولیه‌ی بارداری می‌تواند در آن اختلال ایجاد کند. مصرف این گیاه هم‌چنین می‌تواند خونریزی قاعدگی را افزایش دهد. چهار فنجان آب را بجوشانید. حدود ۱۱۰ گرم برگ تازه‌ی علف هفت‌بند را به آب جوش اضافه کنید. این دمنوش را صاف کنید و تا آغاز دوره‌ی قاعدگی آن را نوش جان نمایید.

یام وحشی را فقط هنگامی باید استفاده کرد که هیچ درمان خانگی جایگزینی برای جلوگیری از بارداری در دسترس نباشد. یک تا دو ماه زمان می‌برد تا این گیاه بتواند از بارداری ناخواسته پیشگیری کند. باید روزی دو مرتبه به صورت مرتب از این گیاه استفاده کنید تا کارکرد خود را به عنوان داروی جلوگیری از بارداری آغاز کند. تاثیر این دارو با جا انداختن هر دوز مصرفی ممکن است به تاخیر بیفتد.

سنبل ختایی، آنجلیکا یا دونگ کویی نام‌های یک گیاه دارویی هستند که با تحریک ایجاد قاعدگی در بدن زنان از بارداری پیشگیری می‌کند. مصرف این گیاه هم‌چنین باعث انقباض رحم می‌شود. دونگ کویی را می‌توانید به صورت کپسول یا جوشانده مصرف نمود.

الف. زنانی که دارای جریان قاعدگی سنگینی هستند باید از مصرف این داروی گیاهی اجتناب کنند.
ب. زنانی که سابقه‌ی ابتلا به سرطان، دیابت، و حمله‌ی قلبی دارند نیز نباید از این داروی گیاهی استفاده کنند.

سداب داروی گیاهی و طبیعی پیشگیری کننده از بارداری است که به شکل گسترده‌ای توسط زنان استفاده می‌شود. هم‌چنین این گیاه به عنوان عاملی برای سقط جنین شناخته می‌شود. این گیاه دارویی حاوی پیلوکارپین و روتین است که در فرایند لانه‌گزینی جنین اختلال ایجاد می‌کنند. ۲ قاشق غذاخوری سداب را در یک فنجان خالی بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. اجازه دهید سداب چند دقیقه داخل آب جوش دم بکشد. از این دمنوش گرم روزی ۲ تا ۳ بار استفاده کنید تا از بارداری ناخواسته پیشگیری نمایید.

توجه: این گیاه دارویی را در آب نجوشانید زیرا ممکن است خواص خود را از دست بدهد.

به عنوان یک درمان خانگی دیگر، می‌توانید گیاه دارویی درمنه خشک شده را در یک فنجان آب مصرف کنید. مصرف این گیاه می‌تواند به پیشگیری طبیعی از بارداری کمک کند.

الف. از مصرف بیش از اندازه‌ی این گیاه دارویی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد نارسایی کلیه شود.
ب. اگر دچار مشکلات کلیوی هستید، از این داروی گیاهی استفاده نکنید.

استفاده از پوست ریشه پنبه برای جلوگیری از بارداری واقعا موثر است. ریشه‌ی گیاه پنبه باعث تحریک ترشح هورمون اکسی‌توسین می‌شود. ریشه‌ی خشک شده‌ی گیاه پنبه را خرد کنید. آن را در آب داغ دم کنید یا به یک فنجان چای اضافه نمایید. برای جلوگیری از بارداری روزی دو نوبت از این داروی گیاهی استفاده کنید.بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری

جعفری از جمله گیاهان دارویی است به راحتی در دسترس همگان است. برای جلوگیری از بارداری ناخواسته می‌توانید از دمنوش جعفری استفاده کنید. مصرف جعفری هیچ عوارض جانبی در بر ندارد زیرا بسیار ملایم است.

الف. هنگام انجام هر گونه اقدامی برای جلوگیری از بارداری به رژیم غذایی‌تان توجه کافی داشته باشید.
ب. پیش از استفاده از هر گونه‌ داروی گیاهی با پزشک یا متخصص داروهای گیاهی مشورت کنید.
پ. اگر در حین مصرف این گیاهان دارویی دچار هر گونه مشکل شدید، به سرعت انجام آن درمان خانگی را متوقف نمایید.

الف. هرگز در مصرف هیچ داروی گیاهی زیاده‌روی نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکلات خطیری در سلامتی‌تان شود.
ب. اگر باردار هستید، از هیچ کدام از این گیاهان دارویی استفاده نکنید.

منبع: homeremedyhacks

 

برچسب ها homeremedyhacksبارداریجلوگیری از بارداریدرمان خانگیروشهای پیشگیری از بارداریپیشگیری از بارداری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت




مطالب پر بازدید

مطالب پیشنهادی

جلوگیری از بارداری با گیاهان دارویی امکان پذیر است؟ آیا میتوان با روش های خانگی از بارداری پیشگیری کرد؟ هیچ چیز بدتر از این نیست که بفهمید که اقدام به پیشگیری از بارداری تان با شکست مواجه شده است. اگر آماده نباشید و با وجود تمام اقدامات احتیاطی که انجام می دهید باردار شوید، می تواند نگران کننده باشد. خوشبختانه درمان های خانگی موثری وجود دارد که می تواند در جلوگیری از بارداری ناخواسته کمک کند. در این مقاله از بخش زنان و زایمان دکتر سلام، ما چنین گزینه هایی را بررسی خواهیم کرد.

اگر فکر می کنید که گیاهان تنها برای آشپزی یا زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند، دوباره فکر کنید! برخی از گیاهان از زمان بسیار قدیم به عنوان روش های ضد بارداری ایمن استفاده می شده اند.بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری

در زیر، ما لیستی از برخی از داروهای خانگی را برای جلوگیری از بارداری با داروهای گیاهی قرار داده ایم که دارای خطرات سلامتی کمتری هستند.

جعفری یکی از موثر ترین داروهای خانگی است که به نظر می رسد برای جلوگیری طبیعی از بارداری موثر است.

ریشه های گیاه پنبه باعث آزاد شدن هورمون اکسی توسین می شود که هورمون تشکیل جنین است  و یک راه موثر برای جلوگیری از بارداری است. ریشه خشک برش خورده، می تواند به یک فنجان چای اضافه شود یا در آب گرم دم کرده و حدود 2 بار در روز مصرف شود.

این گیاه به عنوان دونگ کووی نیز شناخته می شود، و یکی دیگر از جلوگیری از بارداری با گیاهان دارویی است. گلپر به تحریک انقباضات رحم کمک می کند و در حالی که مصرف آن قبل از دو هفته از آخرین رابطه جنسی شما انجام شود، مفید تر است.

ماگورت یک گیاه برگ دار است که شبیه جعفری است.

پونه از زمان های قدیم برای جلوگیری از حاملگی های ناخواسته مورد استفاده قرار می گرفته است.

کوهوش آبی یکی دیگر از گیاهانی است که برای تحریک انتشار اکسي توسين موثر است.

کوهوش سیاه هم خانواده کوهوش آبی است و به طور طبیعی، در جلوگیری از حاملگی ناخواسته موثر است.

این گیاه با تحریک انتشار اکسی توسین کار می کند که به نوبه ی خود منجر به انقباض رحم و جلوگیری از حاملگی می شود.

زردآلو خشک نیز برای جلوگیری از بارداری در موارد جزئی استفاده می شود. اما هنگامی که متوجه پثبت بودن تست بارداری تان شدید، دیگر نباید خورده شوند.

مصرف انجیر بعد از مقاربت به کنترل زایمان کمک خواهد کرد. این محبوب ترین و بهترین راه حل است.

پاپایا به کنترل بارداری و سقط جنین ناخواسته کمک می کند. مصرف آن درست بعد از مقاربت باعث جلوگیری از بارداری می شود.

شما باید آن را حداقل دو بار در روز و برای حدود 3 تا 4 روز مصرف کنید.

در صورت تست بارداری مثبت از خوردن میوه اجتناب کنید.

این یک درمان قدیمی برای جلوگیری از بارداری است. بذر هویج وحشی در کنترل بارداری موثر است.

این یک گیاه بسیار قدرتمند برای کنترل زایمان است.

این ریشه از زمان های قدیم توسط زنان قبیله های داکوتا استفاده می شده است. آنها دود این گیاه را تنفس می کرده اند. قبل از استفاده از آن باید همیشه از یک متخصص داروی گیاهی مشورت بگیرید.

این نیز یکی دیگر از گیاهان قوی برای جلوگیری از بارداری است. این ریشه نسبت به ریشه گیاه دانه سنگ، کم قدرت تر است و می تواند تا یک هفته از بارداری جلوگیری کند.

14. گل خار:

گل خار یکی دیگر از گیاهان قوی است که توسط هندی های کویینالت استفاده می شود. این گیاه باعث جلوگیری از بارداری می شود.

این یک علف هرز است که در هرجایی از جهان رشد می کند. این علف شامل سه عنصر یعنی روتین، اسید گالیک و کورستین است که با بارداری اولیه مقابله می کند.

این کار چرخه قاعدگی را نیز منظم می کند و اگر دوره شما به تاخیر می افتد، مفید خواهد بود.

رو شامل دو جزء فیلوکارپین و روتن است که باعث سقط زود هنگام می شود. این ماده به طور گسترده ای در شکل چای استفاده می شود.

زنجبیل، که یک ماده معمولی در آشپزخانه است می تواند به جلوگیری از حاملگی ناخواسته کمک کند. این ماده خونریزی قاعدگی را تحریک می کند.

چریش یک درمان معمول برای کنترل تولد طبیعی است. این گیاه از کاهش تحرک اسپرم جلوگیری کرده و از این طریق مانع از باروری می شود. این گیاه در سه فرم استفاده می شود: برگ، روغن و عصاره برگ، همه این ها موفقیت آمیز هستند.

روغن چریش در جایی که در آن رحم و لوله های فالوپی به هم متصل می شوند تزریق می شود. این کار اسپرم ها را در ظرف 30 ثانیه از بین می برد.

قرص چریش نیز در دسترس است، که مصرف روزانه آن توسط مردان باعث بی اشتهایی موقت می شود.

چریش همچنین زن را از بیماری های واژن و STD ها مصون می دارد.

گندم سیاه یک گیاه رایج است که مانع از بارداری می شود. این گیاه حاوی مولکولی است به نام روتین است که مانع از باروری می شود.

آسافوئتیدا از ایران می آید و گیاهی است که بوی عجیب و غریبی دارد.

مصرف ماهانه آب آسافوئتیدا، باعث جلوگیری از بارداری می شود و باعث سقط جنین می شود.بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری

یام وحشی گیاهی است که حداقل یک تا دو ماه طول می کشد تا به عنوان یک درمان کنترل تولد عمل کند.

متعلق به خانواده رازیانه غول پیکر است و این گیاه دیگری است که برای کنترل زایمان توسط زنان باستانی استفاده می شده است. این گیاه به خاطر خواص ضد بارداری اش شناخته شده است.

دارچین مانند دیگر داروهای طبیعی برای کنترل زایمان موثر نیست. این کار برای جلوگیری از بارداری تنها زمانی نتیجه می دهد که برای طولانی مدت مصرف شود.

این ماده برای تحریک رحم استفاده می شود و باعث سقط جنین می شود. قبل از برنامه ریزی برای جلوگیری از بارداری از این طریق باید با پزشک مشورت کنید.

ویتامین C، که جزئی از اکثر گیاهان است، به عنوان یک عملگر برای پیشگیری از بارداری عمل می کند. اسید آسکوربیک موجود در ویتامین C مانع تولید هورمون پروژسترون می شود که این کار از آماده سازی رحم جلوگیری می کند.

بعضی از زنان، قرص های ویتامین C را در داخل واژن قرار می دهند تا محیط اسیدی را ایجاد کنند. اسپرم در چنین محیطی نمی تواند زنده بماند زیرا به شرایط قلیایی نیاز دارد. با این حال، این روش دیگر اجرا نمی شود.

هنگام استفاده از موارد فوق به منظور جلوگیری از بارداری احتیاط کنید:

اگر شما به دنبال جلوگیری از بارداری با گیاهان دارویی هستید، مشاوره پزشکی حرفه ای کاملا ضروری است.

همه گیاهان و غذاهایی که برای جلوگیری از حاملگی استفاده می شوند، ایمن نیستند و بعضی از آنها ممکن است عوارض جانبی و یا خطرات مربوط به استفاده از آنها را به همراه داشته باشند.

توصیه می کنیم که قبل از شروع مصرف هر یک از گیاهان فوق، با پزشک خود مشورتی داشته باشید. انتخاب مقدار اشتباه یا گیاهان اشتباه می تواند عوارضی برای سلامتی شما ایجاد کند و در بعضی موارد باعث ناباروری شود. بنابراین در وهله اول باید دوز مناسب برای پیشگیری ایمن و طبیعی از بارداری را پیدا کنید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883 – 09128333237

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

این طبیعی است که زوج ها دوست دارن زمان بچه دار شدنشان را خودشان انتخاب کنند. بنابراین به مرور زمان روش های مختلفی برای جلوگیری از بارداری شکل گرفت. یکی از این روش ها، استفاده از گیاهان است که از گذشته برای جلوگیری از حاملگی از آن ها استفاده می شود

اگر شما به عنوان یک خانم جوان فکر می کنید که گیاهان، تنها برای پخت و پز مفید بوده و یا فقط برای اهداف زیبایی مورداستفاده قرار می گیرند، سخت در اشتباه هستید، چون گیاهان خاصی وجود دارد که از زمان های بسیار قدیم برای جلوگیری از بارداری در زنان، به عنوان امن ترین روش استفاده می شده است.
در ادامه این مقاله، لیستی از این داروهای خانگی طبیعی که برای جلوگیری از حاملگی زنان مورداستفاده قرار می گیرند و خطرات بهداشتی مرتبط با آن ها هم برای فرد استفاده کننده خیلی کم می باشد، بیان شده است. مهم ترین این موارد عبارتند از:

جالب است به عنوان یک خانم جوان و کم تجربه بدانید که سبزی جعفری، یکی از داروهای خانگی موثری است که تصور می شود به طور طبیعی، در جلوگیری از بارداری زنان مفید باشد. همانطور که می دانید، این گیاه به راحتی در دسترس عموم قرار دارد و بهترین روش مصرف آن، به شکل چای گیاهی و یا دمنوش می-باشد. در نهایت، نکته مهمی که در استفاده از این گیاه باید به خاطر داشته باشید، این است که هیچ گونه عوارض جانبی در فرد مصرف کننده ایجاد نمی کند و اگر هم مشکلی مرتبط با مصرف چای جعفری در بدن فرد استفاده کننده ایجاد شود، بسیار خفیف بوده و خیلی زود از بین خواهد رفت

استفاده از گیاه گلپر، به عنوان یک روش موثر برای جلوگیری از بارداری ناخواسته شناخته شده است. در واقع، از روزگار قدیم اعتقاد بر این بوده است که یکی از درمان های طبیعی موثر برای جلوگیری از حاملگی های ناخواسته در زنان، مصرف گیاه گلپر است. این گیاه به خاطر این که سبب تحریک رحم زنان و بروز انقباضات در آن می شود، مفیدترین راه طبیعی به منظور جلوگیری از بارداری های ناخواسته در بدن زنان به شمار می رود. پزشکان متخصص طب سنتی ادعا می کنند که اگر خانم جوانی در حدود 2 هفته قبل از آخرین مقاربت جنسی با همسر خود، گیاه گلپر را مصرف نماید، در کنترل بارداری او مفید خواهد بود.

چریش که به نام بنفشه هندی نیز نامیده می شود، یک گیاه محبوب است که به طور گسترده برای جلوگیری از بارداری استفاده می شود. از برگ، عصاره، اسانس و روغن چریش به عنوان یکی از روش های گیاهی جلوگیری از بارداری استفاده می شود.بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری

این گیاه دارای اثر ضد اسپرمی است. محققان دریافته اند که روغن چریش می تواند سرعت حرکت اسپرم را کاهش دهد و از توانایی آنها برای رسیدن به مقصد و بارور کردن تخمک جلوگیری کند. در واقع، روغن چریش می تواند در عرض ۳۰ ثانیه اسپرم را در ناحیه واژن از بین ببرد.

برای مردان، استفاده از قرص این گیاه به مدت یک ماه، باعث بروز ناباروری می شود. حتی استفاده از دوزهای خوراکی روزانه از روغن دانه چریش در فرم کپسول ژلاتینی می توان به عنوان روش پیشگیری استفاده کرد. با استفاده از چریش به عنوان یک روش کنترل بارداری، تولید اسپرم و یا میل جنسی تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

چریش علاوه بر جلوگیری از بارداری از بیماری های واژن و بیماری های منتقله از راه جنسی نیز جلوگیری می کند. این گیاه یک آنتی بیوتیک طبیعی است و خواص ضد ویروسی و تحریک کننده ایمنی دارد

گیاه پونه، از زمان های قدیم به عنوان یک روش طبیعی برای جلوگیری از بارداری های ناخواسته در زنان مورد استفاده قرار می گرفته است. بهترین راه استفاده از گیاه پونه، اضافه کردن خشک شده شاخ و برگ این گیاه به چای روزانه است. اما، شما باید به عنوان خانم جوانی که قصد جلوگیری از بارداری را دارید، شروع مصرف این گیاه را تا حد امکان با دوز کم آغاز نمایید، تا در صورت وجود خطرات و مضرات استفاده از آن در بدنتان، مصرف گیاه پونه را کاهش دهید. در نهایت، این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که قبل از مصرف گیاه پونه حتما به دنبال توصیه های پزشکی باشید، چون اشتباه کردن در دوز مصرفی این گیاه می تواند به عنوان یک سم قوی در بدن زنان عمل کرده و سیستم عصبی بدن را به طور کامل مختل نماید

ریشه گیاه کوهوش آبی به عنوان یکی از روش های گیاهی جلوگیری از بارداری استفاده می شود. کوهوش آبی حاوی دو ماده پلاکتی رحمی است. یکی از این مواد شبیه هورمون اکسی توسین است و دیگری نیز یک ماده موثره به نام Caulosaponin می باشد. برای جلوگیری از بارداری می توانید از این گیاه به شیوه زیر استفاده کنید.
•یک قاشق چای خوری کوهوش آبی را به یک لیتر آب جوش اضافه کنید.
•پنج دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.
•این چای را به آرامی و سه بار در روز (یا بیشتر از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز)، تا زمانی که دوره قاعدگی شما شروع می شود، بخورید.

نکته: کوهوش آبی دارای عوارض جانبی است. بنابراین بهتر است از آن تحت نظر پزشک استفاده کنید

از زمان های قدیم، میوه زردآلوی پخته شده به منظور جلوگیری از بارداری زنان، به طور گسترده ای مورداستفاده قرار می گرفته است. اما، فراموش نکنید که اگر مثبت بودن وضعیت بارداری خانمی به اثبات رسیده باشد او هرگز نباید این میوه را مصرف کند، چون برای سلامتی خود مادر و فرزند داخل رحمش بسیار خطرناک بوده و عوارض غیرقابل جبرانی را در بدن مصرف کننده به وجود خواهد آورد.

شما هم مانند بسیاری از خانم های دیگر می توانید برای تهیه معجونی از میوه زردآلو که بتواند باردار شدن شما را کنترل نماید، 100 گرم زردآلوی خشک را با 2 قاشق غذاخوری عسل و آب ترکیب نموده و این مخلوط را برای مدت حدود نیم ساعت بجوشانید. البته، فراموش نکنید که روزانه فقط مصرف یک فنجان از آن به منظور جلوگیری از بارداری توصیه می شود. در نهایت، به عنوان یک خانم جوان به یاد داشته باشید که از این معجون می توان علاوه بر کنترل بارداری، در درمان خونریزی بیش از حد از بدن زنان نیز استفاده کرد.

در ابتدا، به عنوان خانمی که قصد جلوگیری از بارداری ناخواسته در بدن خود را دارید، به خاطر داشته باشید که مصرف میوه پاپایا، علاوه بر این که در جلوگیری از بارداری بسیار مفید است، به سقط جنین های ناخواسته هم کمک زیادی می کند. فراموش نکنید که اگر از این میوه به منظور کنترل بارداری در بدن خود استفاده می کنید، باید میزان مصرف آن به اندازه حداقل دو عدد میوه در هر روز بوده و مصرف آن را به مدت 3 تا 4 روز ادامه دهید. در نهایت، به خاطر داشته باشید که اگر تست بارداری شما مثبت نشان داده شود، شما باید از مصرف این میوه کاملا اجتناب نمایید

به یاد داشته باشید که ریشه های گیاه پنبه، هورمون اکسی توسین فراوانی از خود ترشح می کنند که مصرف این هورمون باعث زایمان آسان در زنان باردار می شود. علاوه بر این، استفاده منظم از ریشه های گیاه پنبه یک راه موثر برای جلوگیری از بارداری زنان به شمار می آید. در واقع، زنانی که قصد دارند از بروز بارداری ناخواسته در بدن خود جلوگیری کنند، می توانند ریشه خشک و قطعه قطعه شده گیاه پنبه را به یک فنجان چای خود اضافه کرده و یا در آب داغ دم کنند. پزشکان متخصص طب سنتی توصیه می کنند که خانم ها برای جلوگیری از بارداری های ناخواسته در بدن خود، روزانه به میزان 2 ایوان از ریشه های گیاه پنبه را مصرف نمایند.

از آن جایی که ریشه این گیاه در جلوگیری از بارداری های ناخواسته زنان بسیار قدرتمند عمل می کند، بنابراین از زمان های قدیم بسیار مورد توجه بوده و کاربرد فراوانی داشته اشت. برای استفاده از ریشه گیاه دانه سنگ، با اضافه کردن آب سرد به آن اجازه دهید که این ریشه ها برای چند ساعت خیس بخورند. سپس، این نوشیدنی را به اندازه یک فنجان در روز و به مدت شش ماه استفاده کنید، تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید.
جالب است بدانید که ریشه گیاه دانه سنگ از زمان های قدیم در قبایل سرخپوستان داکوتای برای جلوگیری از بارداری های ناخواسته زنان استفاده می شده است. زنان این قبیله با استشمام دود حاصله از سوختن ریشه این گیاه، نازایی را در بدن خود ترویج می دادند. اما، به عنوان یک خانم جوان فراموش نکنید که علی رغم تمام فوایدی که برای ریشه گیاه دانه سنگ ذکر شد، همیشه باید قبل از مصرف این داروی گیاهی با گیاه شناسان معتبر و یا پزشکان طب سنتی در مورد میزان استفاده از آن مشورت کنید

همانطور که می دانید زنجبیل گیاهی است که در آشپزخانه هر خانمی به کار می رود. می توان دم کرده ریشه زنجبیل را به منظور جلوگیری از بارداری های ناخواسته هم مصرف نمود، چون بسیار محرک بوده و میزان خونریزی قاعدگی در بدن زنان را افزایش می دهد. برای استفاده از ریشه زنجبیل، آن را رنده کرده و به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. سپس، این مخلوط را به مدت حدود 5 دقیقه خوب بجوشانید. در نهایت، مایع به دست آمده را از صافی رد کرده و آن را تا گرم است، بنوشید.
علاوه بر این موارد، به عنوان خانمی که قصد جلوگیری از بارداری های ناخواسته را دارید، برای این که بتوانید نتیجه درستی از مصرف گیاه زنجبیل بگیرید، سعی کنید که هر روز و به میزان 2 فنجان از جوشانده ریشه زنجبیل استفاده کنید

آنغوزه گیاهی است که دارای بوی تندی می باشد و مبدا پیدایش آن، کشور خودمان است. به عنوان خانمی که قصد جلوگیری از بارداری های ناخواسته را دارید، به یاد داشته باشید که گرفتن آب آنغوزه و مصرف آن به صورت ماهانه، سبب جلوگیری از بارداری در زنان شده و حتی در زنان باردار هم باعث سقط جنین می شود.

اگر قصد دارید که با استفاده از داروهای خانگی موثر از روی دادن بارداری های ناخواسته در طول زندگی خود جلوگیری کنید، فراموش نکنید که استفاده از توصیه های یک پزشک متخصص زنان و زایمان در این مورد کاملا ضروری است.
با وجود این که همه گیاهان و مواد غذایی طبیعی که برای جلوگیری از بارداری زنان مورد استفاده قرار می گیرند، بی خطر هستند، اما برخی از آن ها ممکن است عوارض جانبی و یا خطراتی را برای فرد مصرف کننده ایجاد نمایند. پس، این نکته از یادتان نرود که احتیاط در هر کاری شرط عقل است.

پاموه – مجله سلامت و پزشکی و دارویی – پاموه » سایتی جامع برای مطالب علمی ، آموزشی ، پزشکی ، خانواده ، موارد مصرف و عوارض جانبی داروها

اکثر زوج ها دوست دارند که بچه دار شوند ولی معمولا زمانی را برای این کار در نظر می گیرند و دوست ندارند که زودتر از آن زمان بچه دار شوند.بسیاری از زنان برای جلوگیری از بارداری از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند ولی متاسفانه این قرص های هورمونی در دراز مدت می تواند با عوارض جانبی همراه باشد.آیا می دانید گیاهان و روش های خانگی برای جلوگیری طبیعی از بارداری وجود دارد ؟ استفاده از این گیاهان دارویی برای پیشگیری از بارداری ، کاملا موثر بوده و عوارض جانبی داروهای شیمیایی را ندارند.

در ادامه این مطلب از سایت ، به برخی از این گیاهان دارویی اشاره شده است.

فهرست

پاپایای نابالغ دارای آنزیمی به نام “پاپائین” است که ترشح هورمون پروژسترون را در بدن مهار کرده و باعث پیشگیری از بارداری می شود.مصرف پاپایا علاوه بر کنترل ترشح هورمون زنانه ، می تواند باعث تحریک قاعدگی شده و احتمال حاملگی را کاهش دهد.توجه داشته باشید که مصرف پاپایای کاملا پخته ، خواص کمتری دارد.از این گیاه دارویی برای کاهش تعداد اسپرم نیز می توان استفاده کرد.بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری

در واقع پاپایا برای پیشگیری از بارداری توسط زن و مرد می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با ترک مصرف این گیاه دارویی ، میزان و تعداد اسپرم به حالت نرمال باز خواهد گشت .

خوردن انجیر یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری طبیعی از بارداری می باشد. بعد از رابطه جنسی ، می تواند 2 الی 3 عدد انجیر خشک بخورید.انجیر خشک از حاملگی جلوگیری کرده و هورمون های بدن زن را تنظیم می کند.توجه داشته باشید که خوردن بیش از حد انجیر می تواند باعث مشکلات شکم ، یبوست و شکم درد شود.

دمنوش زنجبیل باعث باز شدن قاعدگی و جلوگیری از بارداری می شود.در روزهای پر خطر که احتمال بارداری بیشتر است می توانید روزانه 2 فنجان دمنوش زنجبیل بنوشید. برای تهیه دمنوش زنجبیل می توانید کمی زنجبیل رنده شده یا پودر زنجبیل را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و بعد از 5 دقیقه صاف کنید و بنوشید .

خوردن زردآلو نیز می تواند برای جلوگیری از بارداری موثر باشد.صد گرم زرد آلو را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و با کمی عسل در مخلوط کن میکس کنید و بنوشید.همچنین می توانید روزی 3 عدد مغز هسته زردآلو میل کنید تا از حاملگی جلوگیری شود. توجه داشته باشید که هسته زردآلو می تواند موجب بروز حساسیت شود.قبل از خوردن هسته زردآلو مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید .

یکی دیگر از روش های معروف و طبیعی برای جلوگیری از بارداری ، دارچین است .دارچین رحم را تحریک کرده و از حاملگی پیشگیری می کند.البته توجه داشته باشید که این یک روش فوری نیست و برای این منظور باید از مدت ها قبل شروع به مصرف دمنوش دارچین کرده باشید. توجه داشته باشید که قبل از مصرف دارچین به صورت دارویی ، باید با پزشک خود مشورت کنید زیرا دارچین می تواند با برخی از داروها تداخل ایجاد کرده و یا برای برخی از بیماری ها مضر باشد.همچنین مصرف دمنوش دارچین می تواند باعث سقط جنین شود.

ویتامین C در صورتی که به درستی و منظم مصرف شود می تواند از بارداری جلوگیری کند.در صورتی که رابطه پر خطر داشته اید می توانید 1500 میلیگرم ویتامین C را به صورت دوبار در روز و به مدت سه روز مصرف کنید. (هر وعده 750 میلیگرم).لطفا توجه داشته باشید که نباید به صورت خودسرانه از این روش استفاده کنید و بهتر است قبل از مصرف ، حتما با پزشک خود مشورت کنید. همچنین مصرف مقدار زیادی از ویتامین C می تواندباعث بروز مشکلاتی در بدن شود.

آنغوزه گیاه بومی ایران است و مطالعات متعددی نشان داده است که ماده شیمیایی موجود در آنغوزه به نام کومارین می تواند باعث باز شدن قاعدگی و جلوگیری از بارداری شود. کومارین احتمال سقط جنین را به شدت افزایش می دهد.

هویج هندی ،چریش یا نیم ، گیاه بومی هند است.ریش یا نیم تحرک اسپرم را کاهش داده و از لقاح جلوگیری می کند.تزریق روغن هویج هندی در رحم می تواند تا یکسال از بارداری جلوگیری کند با این وجود هیچ تغییری در چرخه قاعدگی و عملکرد تخمدان ایجاد نمی کند. روغن هویچ هندی خاصیت اسپرم کش دارد و به سرعت می تواند اسپرم را در واژن از بین ببرد.همچنین به دلیل خواص آنتی بیوتیک و ضد قارچ ، روغن هویج هندی می تواند از انتقال برخی از عفونت های جنسی پیشگیری کند.

دانه های هویج وحشی به عنوان داروی گیاهی جلوگیری از بارداری عمل می کند.می توانید تا حداکثر 8 ساعت بعد از رابطه جنسی پر خطر ، دانه هویج وحشی را مصرف کنید.اینکار را باید تا یک هفته ادامه دهید.می توانید از دمنوش دانه هویج وحشی استفاده کنید.توجه داشته باشید که این داروی گیاهی می تواند باعث یبوست و بدتر شدن سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا شود.قبل از استفاده از این روش باید با پزشک خود مشورت کنید.

پونه باعث باز شدن قاعدگی شده و از حاملگی جلوگیری می کند.توجه داشته باشید که مصرف پونه می تواند باعث سقط جنین شود.قبل از مصرف دمنوش پونه با پزشک خود مشورت کنید.پونه می تواند به کبد و کلیه و در مواردی به سیستم عصبی آسیب وارد کند .

گیاه توت مار یا Blue Cohosh حاوی موادی است که باعث تحریک انقباضات رحم شده و از بارداری جلوگیری می کند.می توانید یک قاشق چای خوری گیاه توت مار را به یک لیوان آب مقطر اضافه کرده و 5 دقیقه دم کنید.از این دمنوش می توانید سه بار در روز و تا زمان پریود شدن استفاده کنید.دمنوش گیاه توت مار می تواند باعث باز شدن قاعدگی شود.قبل از مصرف دارویی این دمنوش با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

گندم سیاه حاوی ماده ای به نام روتین است که می تواند برای پیشگیری از بارداری موثر باشد.این داروی گیاهی به دلیل اینکه عوارض جانبی چندانی ندارد ، یکی از بهترین روش های جلوگیری از حاملگی به شمار میرود.

گیاه سنگدانه یکی از قوی ترین و موثرترین روش های پیشگیری از حاملگی است.کمی گیاه سنگدانه را در یک فنجان آب سرد قرار داده و بعد از چند ساعت ، بنوشید.از این روش می توانید روزانه استفاده کنید.لطفا توجه داشته باشید که گیاه سنگدانه می تواند باعث بروز تغییرات دائمی در بدن شده و موجب نازایی برگشت ناپذیر شود. قبل از استفاده از این روش دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

برگ‌ علف هفت‌ بند حاوی ترکیباتی به مانند روتین ، کورستین و اسید گالیک است که باعث باز شدن قاعدگی و جلوگیری از بارداری می شود.100 گرم برگ تازه علف هفت بند را به یک لیوان آب جوش اضافه کرده و دم کنید.

استفاده از یام وحشی روش مطمئنی برای پیشگیری از بارداری نیست و فقط زمانی باید از این روش استفاده کنید که به سایر روش ها دسترسی ندارید.معمولا حداقل دوماه بعد از شروع مصرف دمنوش یام وحشی ، اثرات آن برای پیشگیری از بارداری آغاز می شود و با فراموش کردن مصرف یک وعده از این دمنوش ، ممکن است این زمان طولانی تر نیز بشود.برای این منظور باید روزی دو بار دمنوش یام وحشی مصرف کنید.

گیاه دونگ کوئی باعث افزایش انقباضات رحم شده ، قاعدگی را باز کرده و از بارداری پیشگیری می کند.توجه داشته باشید که زنانی که دوره های سنگین قاعدگی دارند و در دوران قاعدگی خونریزی زیادی  تجربه می کنند نباید گیاه دونگ کوئی را مصرف کنند.همچنین اگر سابقه حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان و دیابت دارید ،گیاه دونگ کوئی برای شما توصیه نمی شود.

جعفری یکی از ارزانترین و ساده ترین روش های پیشگیری از بارداری است که براحتی در دسترس همه افراد قرار دارد.قبل از مصرف دارویی جعفری حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

 تهیه و ترجمه اختصاصی : گروه سلامت / pamuh.com©


این مطلب برای شما مفید بود ؟

لطفا به نویسنده این مطلب ستاره بدید.ستاره سمت چپ بیشترین امتیاز است.


میانگین آراء
/ 5. تعداد:


خیلی متاسفم که مطلب رو دوست نداشتی


برای ارتقاء مطلب کمکم میکنی ؟

ممنون از بابت راهنمایی که کردی .

مهدی حسینی هستم . سعی می کنم به صورت روزانه ، مطالب مربوط به سلامت و پزشکی رو از بهترین سایت های پزشکی جهان ترجمه کنم و در این سایت قرار بدم .

کاهش درد مفصلی با روش های خانگی و طبیعی

مصرف بیش از حد ویتامین C چه عوارضی دارد ؟

آلوئه ورا چگونه مصرف می شود؟ روش های مختلف

پره اکلامپسی – پیشگیری + علائم + روش های درمان

بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود و محرمانه است.در صورتیکه ایمیل معتبر و بدون www وارد کنید دیگران میتوانند به شما پاسخ دهند و این پاسخ برای شما ایمیل خواهد شد.

این نام و آدرس ایمیل را برای نظرهای بعدی من ذخیره کن.

نکته بسیار مهم :

تمام توصیه های دارویی ، گیاهی و پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.شما به هیچ عنوان مجاز به خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی نیستید.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.
قوانین | حریم شخصی | تماس با ما : 09144029928

هیچ محصول و یا دارویی برای فروش نداریم.لطفا سوال نفرمایید.

در صورتی که هرگونه مشکل پزشکی فوری و اورژانسی دارید این سایت هیچ کمکی به شما نمی کند.

آدرس بیمارستان های تهران و شماره هایی که ممکن است نیاز داشته باشید.(کلیک)

این طبیعی است که زوج ها دوست دارن زمان بچه دار شدنشان را خودشان انتخاب کنند. بنابراین به مرور زمان روش های مختلفی برای جلوگیری از بارداری شکل گرفت. یکی از این روش ها، استفاده از گیاهان است که از گذشته برای جلوگیری از حاملگی از آن ها استفاده می شود. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت در مورد همین روش ها یعنی روش های گیاهی جلوگیری از بارداری صحبت می کنیم.

انواع مختلفی از روش های کنترل بارداری وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از:

گاهی نیز افرادی که اصلا قصد بچه دار شدن را ندارند اقدام به بستن لوله ها می کنند.

هیچ کدام از روش های ذکر شده، نسبت به دیگری برتری ندارد. هر کدام از این روش ها معایب و مزایای مربوط به خود را دارند. اما در کنار این روش ها، برخی از گیاهان نیز می توانند برای جلوگیری استفاده شوند. برخی از گیاهان توانایی دخالت در لانه گزینی را دارند. این بدان معنی است که این گیاهان از کاشت تخمک بارور شده و یا حفظ چسبندگی آن روی دیواره رحم جلوگیری می کنند. اگر تخمک نتواند روی دیوار رحم ایمپلنت شود، تجزیه شده و در طول دوره قاعدگی به طور معمول از بدن خارج می شود.

یکی از روش های گیاهی جلوگیری از بارداری استفاده از هویج وحشی است. دانه های جمع آوری شده از گل سر این گیاه به عنوان یک داروی ضد بارداری عمل می کند. این دانه ها پروتئین پروژسترون را متوقف می کنند، باعث تخریب لانه گزینی می شوند و به عنوان روش پیشگیری از بارداری موثر هستند.بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری

مطالعات متعدد بر روی بذر هویج وحشی نشان می دهد این گیاه یک روش موثر کنترل بارداری است. عصاره دانه این گیاه روند بارور شدن و لانه گزینی را مختل می کند. برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی ملایمی مانند یبوست را در چند روز اول استفاده تجربه کنند. به علاوه، ممکن است برای کسانی که سابقه سنگ های صفراوی یا کلیوی دارند مناسب نباشد.

نکته: در طول دوران شیردهی از این گیاه استفاده نکنید.

ریشه گیاه کوهوش آبی به عنوان یکی از روش های گیاهی جلوگیری از بارداری استفاده می شود. کوهوش آبی حاوی دو ماده پلاکتی رحمی است. یکی از این مواد شبیه هورمون اکسی توسین است و دیگری نیز یک ماده موثره به نام Caulosaponin می باشد. برای جلوگیری از بارداری می توانید از این گیاه به شیوه زیر استفاده کنید.

نکته: کوهوش آبی دارای عوارض جانبی است. بنابراین بهتر است از آن تحت نظر پزشک استفاده کنید.

پونه گیاهی از تیره نعنائیان است که توسط یونانیان باستان و رومیان به عنوان یکی از روش های گیاهی جلوگیری از بارداری مورد استفاده قرار می گرفت. این گیاه به عنوان یک دارو برای تقویت جریان قاعدگی و به عنوان یک روش برای سقط جنین نیز عمل می کند.

طبق گفته پزشکان آزمایشگاه تحقیقات بیوفیزیک Orgone، از این گیاه در ترکیب با سایر گیاهان برای متوقف کردن دوران بارداری استفاده می شود. هم برگ تازه و هم برگ خشک این گیاه را می توان برای پیشگیری از بارداری استفاده کرد. چای تهیه شده با پونه می تواند به ایجاد قاعدگی و سقط جنین کمک کند.

توجه: از پونه به عنوان یکی از روش های گیاهی جلوگیری از بارداری باید با احتیاط استفاده شود. زیرا می تواند باعث آسیب کبدی و کلیوی، آسیب های عصبی و بسیاری از مشکلات دیگر شود. بیش از سه فنجان چای پونه را در یک دوره ۶ روزه مصرف نکنید. ضمن این که اگر دوره قاعدگی شما بیش از ۱۰ روز است، هرگز از این روش استفاده نکنید.

چریش که به نام بنفشه هندی نیز نامیده می شود، یک گیاه محبوب است که به طور گسترده برای جلوگیری از بارداری استفاده می شود. از برگ، عصاره، اسانس و روغن چریش به عنوان یکی از روش های گیاهی جلوگیری از بارداری استفاده می شود.

این گیاه دارای اثر ضد اسپرمی است. محققان دریافته اند که روغن چریش می تواند سرعت حرکت اسپرم را کاهش دهد و از توانایی آنها برای رسیدن به مقصد و بارور کردن تخمک جلوگیری کند. در واقع، روغن چریش می تواند در عرض ۳۰ ثانیه اسپرم را در ناحیه واژن از بین ببرد.

برای مردان، استفاده از قرص این گیاه به مدت یک ماه، باعث بروز ناباروری می شود. حتی استفاده از دوزهای خوراکی روزانه از روغن دانه چریش در فرم کپسول ژلاتینی می توان به عنوان روش پیشگیری استفاده کرد. با استفاده از چریش به عنوان یک روش کنترل بارداری، تولید اسپرم و یا میل جنسی تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

چریش علاوه بر جلوگیری از بارداری از بیماری های واژن و بیماری های منتقله از راه جنسی نیز جلوگیری می کند. این گیاه یک آنتی بیوتیک طبیعی است و خواص ضد ویروسی و تحریک کننده ایمنی دارد.

اگر روش های گیاهی جلوگیری از بارداری که در این مطلب ارائه شد برای شما جذاب است باید قبل از استفاده، از پزشک در مورد آن ها سوال کرده و دوز و شیوه مناسب استفاده از آن ها را فرا بگیرید. در کنار این داروهای گیاهی ضد بارداری، برای جلوگیری از بارداری، از یک روش ساده مانند کاندوم زنانه یا مردانه نیز استفاده کنید.

۶ نکته مهم برای مبتلایان به یبوست مزمن برای داشتن زندگی بهتر

برونشیت آلرژیک ؛ علل و روش های درمان و تفاوت آن با برونشیت غیر آلرژیک و آسم

برای بدن برخی از افراد، افزایش وزن و یا عضله سازی بسیار دشوار است. گرچه میوه ها اغلب اولین گروهی از مواد غذایی هستند که برای کاهش وزن استفاده می شوند، اما برخی از میوه ها می توانند کالری زیادی را وارد بدن کنند و…

راهنمای سالم زیستن

وبسایت پیام سلامت با هدف ارتقاء دانش عمومی افراد جامعه در زمینه مسائل مختلف مرتبط با سلامت شخصی و اجتماعی و سلامت جسمی و روحی در ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد.
در این مدت ما کوشیده ایم با ارائه مطلب مفید و کاربردی و با رعایت امانت داری نسبت به منبع محتوا، مرجعی قابل اعتماد برای مخاطبانمان باشیم.


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

ثبت نام بسته شده است.

روش های زیادی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد اما شاید انتخاب بهترین راه ممکن برای شما مشکل باشد ، شما می توانید با روش های معرفی شده زیر یک راه مطمئن برای جلوگیری انتخاب کنید به خصوص اگر تازه عروس هستید و با شیوه های پیشگیری از بارداری آشنا نیستید.

هر چند اجتناب و پرهیز از برقراری رابطه ی جنسی، تنها روش صد در صد قطعی در پیشگیری از بارداری است، اما متدهای دیگری هم وجود دارد که در صورت استفاده و اجرای درست می تواند تقریبا همین نتیجه را بدهد.

بیرون کشیدن به موقع آلت قبل از انزال یکی از روشهای جلوگیری است که تقریبا 6 دهم زنان در آآمریکا ازاین روش برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند. احتمال بارداری بااین روش 4 درصد در سال و در کل 18 درصد است . این روش در صورتی کارآمد است که مرد لازم در این زمینه را داشته باشد .بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری

یکی از روش های رایج برای جلوگیری از بارداری می باشند که نوع رایج قرص ضد بارداری از هورمون های استروژن و پروژسترون برای جلوگیری از تخمک گذاری استفاده می کند. این قرص ها تاثیر زیادی برای جلوگیری از حاملگی دارند و افرادی با این روش ناخواسته باردار می شوند که دز دارو روی آنها اثر نکند.می توان این قرص ها را بدون تجویز پزشک از داروخانه تهیه کرد.از مزایای قرص های ضد بارداری قاعدگی منظم و خونریزی کم ترو درد های کمتر قاعدگی است و از معایب آن بی اثر بودن آن بر روی بیماری های جنسی و اثرات جانبی مانند سفتی در سینه ها، لک صورت، لخته شدن خون، و فشار خون بالا را می توان نام برد.

یکی از قدیمی ترین راه های جلوگیری از بارداری استفاده از کاندوم می باشد . کاندوم ها در دو نوع زنانه و مردانه وجود دارند که این کاندوم ها از ورود اسپرم به بدن زن جلوگیری کرده و در برابر بیماری های جنسی هم از زوجین حفاظت می کند. کاندوم زنانه یک کیسه ی پلاستیکی باریک است که باید 8 ساعت قبل از نزدیکی در داخل واژن قراردهید . کاندوم زنانه را باید از طرفی که بسته است با دست گرفته و به داخل واژن بکشید. درصد خطای کاندوم مردانه 15 درصد است ، کاندوم زنانه از نوع مردانه تاثیر کمتری دارد و احتمال خطای آن بیشتر است .کاندوم ها مزایاییمانند ارزان بودن و راحت بودن تهیه آن و حفاظت در برابر بیماری های جنسی را دارند و معایبی همچون یک بار مصرف بودن و کاهش لذت جنسی را به همراه دارند.

آمپول جلوگیری از بارداری که با نام دپوپروورا شناخته می شود ،یک آمپول هورمونی می باشد که به مدت 3 ماه از بارداری جلوگیری می کند. درصد خطای این آمپول ها تنها 3 درصد است و از قرص های جلوگیری بهتر عمل می کنند. آمپول های جلوگیری مزایایی مانند استفاده در سال فقط 4بار و معایبی مثل هزینه زیاد ، ایجاد لک های پوستی و عدم محافظت در برابر بیماری های جنسی را دارند.

چسب و حلقه، هر دو جزء روش های هورمونی پیشگیری از بارداری هستند و دارای استروژن و پروژسترونمی باشند . چسب یک تکه ی کوچک پلاستیکی است که روی شکم، باسن، بازو یا بالاتنه ی شما می چسبد و به صورت هفتگی باید تعویض شود. حلقه یک وسیله ی کوچک انعطاف پذیر است که در 5 روز اول قاعدگی در داخل واژن قرار می دهند و 3 هفته در آنجا باقی می ماند. سپس در پایان هفته ی سوم آن را خارج می کنید و یک هفته ی بعد، دوباره یک حلقه ی نو درون واژن می گذارید .

چسب و حلقه ی ضدبارداری، تمام مزایای قرص های ترکیبی را دارند و فقط استفاده از آنها راحت تر است. همچنین می توانید برای به تأخیرانداختن دوره ی پریودتان، به طور مداوم از آنها استفاده کنید . چسب ضدبارداری و حلقه معایبی مانند واکنش های پوستی در برخی از خانم ها ،لکه بینی، سردرد، نفخ و حساسیت سینه ها دارند.

اسپرم کش حاوی ماده شیمیایی ای است که اسپرم را می کشد و به صورت کف، ژل، یا کرم قبل از نزدیکی در داخل واژن زن قرار می گیرد. بعضی از انواع اسپرم کش ها باید نیم ساعت قبل از نزدیکی به کار برده شوند .

اسفنج ضدبارداری، یک فوم نرم است که با اسپرم کش پوشیده شده است. این وسیله شبیه دونات به نظر می رسد و وقتی داخل واژن قرار می گیرد، دهانه ی رحم را می پوشاند . اسفنج را می توانید 24 ساعت قبل از رابطه ی جنسی وارد واژن کنید. دست ها را با آب و صابون بشویید و اسفنج را هم با آب تمیز، مرطوب کنید. اسفنج را کمی فشار دهید تا اسپرم کش آن فعال شود، سپس طرفین آن را تا کنید جوری که باریک و بلند بشود. با استفاده از انگشت تان، اسفنج را تا آخرین جایی که ممکن است در واژن بلغزانید. اسفنج بعد از ورد، باز شده و دهانه ی رحم را می پوشاند .

حداقل شش ساعت بعد از رابطه ی جنسی اسفنج را خارج کنید و نگذارید بیشتر از 30 ساعت باقی بماند. برای بیرون آوردن اسفنج، دست ها را با آب و صابون بشویید، یک انگشت را داخل واژن کرده و حلقه را بگیرید و اسفنج را بیرون بکشید. اسفنج یکبار مصرف است . تاثیر فوری، عدم نیاز به پزشک جهت جاانداختن، حس نشدن توسط زن و مرد و امکان استفاده در دوران شیردهی از امتیازات این روش پیشگیری از بارداری است. عدم مراقبت در برابر بیماری های آمیزشی، سخت بودن جا انداختن آن، احتمال بروز حساسیت واژینال، لزوم استفاده از آب و احتمال خشک کردن واژن از معایب این شیوه است .

حلقه مهبلی یکی دیگر از راههای جلوگیری از بارداری استفاده از حلقه مهبلی است. حلقه مهبلی ،حلقه پلاستیکی نرم هستند که داخل واژن می گذارند ، این حلقه ها هورمون های قرص های جلوگیری از بارداری را آزاد می کنند و به اندازه ی چسب و قرص اثر گذار می باشند.این حلقه ها مزایایی مانند منظم شدن دوره های ماهانه و کاهش خونریزی ماهانه و معایبی مانند التهاب واژن ، عدم محافظت از بیماری های جنسی دارد .

دیافراگم یکی دیگر از راههای جلوگیری بارداری است. این کلاهک گنبدی شکل لاستیکی قبل از نزدیکی روی دهانه رحم گذاشته شده و آن را می پوشاند. این وسیله با اسپرم کش در کنار هم استفاده می شود و کارایی آن به اندازه کاندوم مردانه است . مزایای این روش ارزان قیمت بودن آن و معایب آن عدم محافظت از بیماری های جنسی است . درصد خطای این روش 16 درصد می باشد.

یکی از روش های ضد بارداری استفاده از کلاهک رحم می باشد ، کلاهک رحم روی دهانه رحم قرار می گیرد و از ورود اسپرم به رحم جلوگیری می کند. این وسیله با اسپرم کش استفاده می شود .مزیت کلاهک های رحم قیمت ارزان آن می باشد و از معایب های آن این است که باید به وسیله پزشک جا انداخته شود و عدم محافظت در برابر بیماری های جنسی می باشد.

بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری

وازکتومی روشی است که زوجها می توانند برای جلوگیری از بارداری آن را انتخاب کنند. در این روش، با یک جراحی کوچک مسیر وازدفران را که وظیفه آن عبور اسپرم از بیضه است، مسدود می شود و از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری می شود. در این روش این امکان برای مردها وجود دارد که همانند خانمها برای باز کردن لوله های خود عمل جراحی انجام دهند . بعد از انجام عمل بازگشت وازکتومی شانس بارداری زوجها 99 درصد نسبت به زمانیکه عمل وازکتومی انجام شده بود افزایش می یابد. هرچند احتمال بارداری پس از وازکتومی کم است اما امکان آن هنوز وجود دارد.

آی.یو.دی، یک وسیله ی پیشگیری از بارداری مؤثر است و کمتر از 1 درصد از خانم ها علی رغم استفاده از آن باردار می شوند. این وسیله از بیرون مشخص نیست و مجبور نیستید به همراه آن از اسپرم کش استفاده کنید.آی.یو.دی یا دستگاه داخل رحمی، وسیله ای T شکل است که پزشک آن را داخل رحم شما قرار می دهد. در حال حاضر 2 نوع آی.یو.دی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:آی.یو.دی های مسی یا آی.یو.دی هایی که هورمون پروژسترون دارند . از آی.یو.دی مسی می توان برای جلوگیری اورژانسی از بارداری نیز استفاده کرد. برای این منظور باید در عرض 5 روز از رابطه ی جنسی محافظت نشده، درون مهبل قرار داده شود. آی.یو.دی ها دردهای شکمی را افزایش می دهند.

کپسول کاشتنی، میله ی پلاستیکی تقریبا کوچکی به اندازه ی یک چوب کبریت است که دارای پروژسترون می باشد و باید پزشک آن را زیر پوست بازوی شما قرار دهد. این روش می تواند تا 3 سال از بارداری جلوگیری کند . کمتر از 1 درصد از خانم ها علی رغم استفاده از این روش باردار می شوند. بیشتر زنان در طول سال اول کاشت این کپسول ها دچار خونریزی نامنظم می شوند و حتی ممکن است عادت ماهیانه ی برخی از آنها در این مدت قطع شود.

بستن لوله های رحمی که به عقیم سازی زنان نیز معروف است، یک روش دائمی پیشگیری از بارداری برای خانم هاست. این روش شامل بستن لوله های فالوپ برای جلوگیری از بارورشدن تخمک های زن و وقوع بارداری است . این روش تقریبا 100 درصد مؤثر است و خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در سال های بعد کاهش می دهد . معایب این روش این است که انجام آن همراه با جراحی و بیهوشی است و به عنوان یک جراحی، معایبی مانند :واکنش به داروی مسکن، آسیب به مثانه یا روده و درد لگن بعد از جراحی را دارد . برگشت عقیم سازی زنان مانند وازکتومی مردان، پرهزینه است و تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد.

ژل های ضد بارداری که در واقع ، مواد شیمیایی اسپرم کش هستند ، یکی از وسایل پیشگیری از حاملگی هستند. قبل از آمیزش ،این مواد در مهبل قرار داده می شوند و از رسیدن اسپرم به تخمک و ایجاد حاملگی جلوگیری می کنند .

نکته قابل توجه آن است که هیچ گونه تفاوتی بین کرم و ژل ضد بارداری وجود ندارد و خانم ها بنا به انتخاب و سلیقه خود می توانند یکی از آن ها را از داروخانه تهیه کنند. در زمان خریداری این کرم و ژل همراه با آن یک اپلیکاتور پلاستیکی به مصرف کننده داده می شود که با فشار دادن لوله، محتویات کرم به مقدار مورد نیاز خارج شده و باید در حدود یک ساعت قبل از نزدیکی این محتویات را در داخل مهبل قرار داد.این مواد بصورت شیاف مهبلی ، ژل ، کرم ، خمیر ، کف و اسپری ، وجود دارد .

یکی از انواع این مواد که در ایران وجود دارد کرم نونوکسینول 9 است که باید حداکثر 1 ساعت قبل از مقاربت ( 10 دقیقه قبل از مقاربت ، بهتر است ) مقداری از کرم با آپلیکاتور ( لوله ) بداخل مهبل ریخته شود . قبل از هر بار مقاربت ، استعمال کرم ضروری است . مدت اثر آن 1 ساعت است و پس از آن در صورت نیاز باید دوباره استعمال گردد .

روش جلوگیری از بارداری بصورت اضطراری به مجموعه ای از روشها و تکنیک هایی می گویند که در صورت نزدیکی کردن بدون استفاده از یکی از راههای ایمن پیشگیری از بارداری و یا اتفاقی مانند پاره شدن کاندوم و یا نظیر آن می توان از آن استفاده کرد.این روش ها به هیچ وجه از انتقال بیماریهای مقاربتی جلوگیری نمی کند.

رایج ترین روش پیشگیری بصورت اضطراری، مصرف قرصهای معمولی خوراکی ضد بارداری HD است که به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند که بهتر است در اولین فرصت بعد از نزدیکی بدون محافظت، از این روش استفاده شود .

این روش به نحوه صحیح استفاده و بخصوص زمان مصرف قرصها بستگی دارد و تقریبا در 98% موارد از حاملگی پیشگیری می کند .

قرص ها اضطراری پیشگیری از بارداری به سه دسته تقسیم بندی می شوند که شامل :

باید در دو نوبت با فاصله 12 ساعت هر بار 2 قرص HD خورده شود . در واقع بعد از مقاربتی که احتمال بارداری دارد در اولین فرصت 2 قرص خوراکی HD همراه با شیر یا آب زیاد مصرف می شود. باید دقت کرد که قرص نوبت اول در زمانی خورده شود که نوبت دوم را بتوان 12 ساعت پس از آن مصرف کرد. مصرف نوبت اول را نباید بی دلیل به تاخیر انداخت، زیرا میزان تاثیر ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد.اگر قرص نوع LD در دسترس باشد، باید در هرنوبت 4 قرص مصرف کرد.نکته مهم:اگر بیش از 72 ساعت (3 روز) از مقاربت گذشته باشد، استفاده از روش اضطراری توصیه نمی شود و باید در این موارد با پزشک مشورت کرد .

خیر، اگر این چنین بود باید تمام مردم دنیا به خصوص ساکنان کشورهای پیشرفته که اجازه نمی دهند خیلی سریع باردار شوند همگی باید نازایی داشته باشند البته اگر خانمی علایمی دال بر اختلال های هورمونی و تخمک گذاری دارد نباید برای مدت طولانی جلوگیری کند و باید سریع تر برای بارداری اقدام کند .اینکه مصرف طولانی مدت قرص های ضدبارداری، ناباروری می آورد اثبات شده نیست ولی توصیه می شود همه خانم ها بعد از 2.5-2 سال مصرف قرص جلوگیری، چند ماه به سیستم هورمونی خود استراحت دهند تا به روال عادی برگردد و از روش های دیگری جز دارو مثل کاندوم یا آی یودی برای پیشگیری استفاده کنند .

 

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری
بهترین دارو گیاهی برای جلوگیری از بارداری
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *