بهترین داروی گیاهی برای دفع سنگ صفرا

خواص دارویی و گیاهی

به طور معمول، کبد شما صفرا تولید می کند که توسط روده کوچک شما برای هضم غذاهای چرب و جذب ویتامین های مهم مورد استفاده قرار می گیرد. کیسه صفرا شما این صفرا را ذخیره می کند.  با این حال، گاهی صفرا می تواند حاوی مقدار زیادی کلسترول باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، سنگ کلیه (cholelithiasis) تشکیل می شود. زنان بیشترسنگ صفرا نسبت به مردان تولید می کنند، زیرا استروژن باعث افزایش سطح کلسترول در صفرا می شود. چاقی یکی دیگر از عوامل خطرناک است. ۲۰ درصد از سنگ صفرا را “سنگ های رنگی تشکیل می دهند که از نمک های کلسیم و بیلی روبین تولید که از تخریب گلبول های قرمز ساخته شده اند. این نوع سنگ صفرا معمولا توسط بیماری کبد، کم خونی یا عفونت مجاری صفراوی بوجود می  آیند جراحی لاپاروسکوپی، کولسیستکتومی یا حذف کیسه صفرا، شایع ترین درمان برای سنگ های صفراوی است، اما برخی از گزینه های غیر جراحی نیز وجود دارد.

۱- درمان سنگ شکنی از طریق دهان را در نظر بگیرید

پزشک شما ممکن است دوره ای از ursodiol را برای دفع سنگ صفرا بدون جراحی تجویز کند. این درمان ها اساسا اسید های صفراوی در شکل قرص هستند. به طور خاص،  Ursodiol درمان محبوبی است، زیرا یکی از امن ترین داروهای معمول موجود است.

۲- درمان موج شوک را دنبال کنید

بهترین داروی گیاهی برای دفع سنگ صفرا

این درمان اغلب در ترکیب با درمان سنگ شکنی دهانی استفاده می شود، اگر چه عمل جراحی لاپاروسکوپی در حال حاضر به اندازه کافی رایج است ، درمان موج شوک امروز به ندرت انجام می شود. این درمان، همچنین به لیتوتریپسی، از امواج صوتی برای شکستن سنگ های صفراوی به قطعات تجزیه شدنی استفاده میکند.

۳- بدانید که سنگ صفرا اغلب پس از درمان های غیر جراحی تکرار می شوند

سنگ صفرا در اکثر بیماران که درمان های تجزیه را دنبال می کنند باز می گردد. در نتیجه، این درمان ها دیگر رایج نیستند. به طور معمول آنها برای بیمارانی که به لحاظ جسمی قادر به تحمل جراحی نیستند استفاده می شوند.

۱- سنگ صفرا خود را با ترپن گیاهی درمان کنید

آزمایش علمی یک ترکیب اختصاصی ترکیبات گیاهی به Rowachol نتایج دلگرمانه ای به دست آورده است. یک دوره شش ماهه درمان، انحلال کامل یا جزئی سنگ صفرا را در ۲۹ درصد از  ۲۷ بیمار انجام داد.

۲- به سوزش کیسه صفرا توجه داشته باشید

نظرات متفاوتی در مورد اثربخشی پاکسازی کیسه صفرا و سوزش کبد وجود دارد. هیچ شواهد علمی درباره تاثیر این درمان ها وجود ندارند ، اما برخی گزارش های حادثه ای موفقیت آمیز وجود دارد. در نظر داشته باشید که اکثر شواهد همراه با سوزش موجود در مدفوع شما واقعا سنگ صفرا نیست، بلکه یک نتیجه فرعی درمان است. شما می توانید گزینه های مختلف را امتحان کنید:

۳- طب سوزنی را امتحان کنید

این درمان ممکن است سنگ صفرا موجود را از بین نبرد، اما می تواند باعث کاهش اسپاسم، افزایش جریان صفراوی و بازگرداندن عملکرد مناسب کبد و کیسه صفرا شود.

۴- علائم بیماری کیسه صفرا را با گیاهان یا داروهای هومیوپاتی درمان کنید

مهم است که توجه داشته باشید که این داروها سنگ صفرا را از بین نخواهند برد؛ بلکه تحت نظارت افراد حرفه ای آموزش دیده، ممکن است علائم شما را کاهش دهد، بنابراین شما بهتر میتوانید سنگهای موجود در سیستم خود را تحمل کنید.

۱- به دنبال اقدامات رژیم غذایی که برای پیشگیری از سنگ صفرا هستند باشید

تعدادی از شیوه ها با بروز بیماری های کیسه صفرا مرتبط است:

۲- مکمل های تغذیه ای پیشگیرانه را مصرف کنید

مکمل های تغذیه ای حاوی ویتامین C، سویسی لسیتین و آهن در پیشگیری از پیشرفت سنگ صفرا مفید هستند.

۳- وزن خود را به آرامی کم کنید و سپس وزن سالم بدن را حفظ کنید

کاهش سریع وزن ممکن است خطر ابتلا به سنگ صفرا را افزایش دهد. در حالی که چاقی یک عامل خطرناک برای بیماری کیسه صفراست، شما می خواهید این عامل خطرناک را به آرامی از طریق کاهش وزن قابل توجهی حذف کنید. آهسته تر، کاهش وزن ثابت ۱-۲ پوند در هفته بهترین راه است.

۴- آزمایش آلرژی انجام دهید و سپس مواد غذایی آلرژیک را از رژیم غذایی خود حذف کنید

شناسایی و سپس اجتناب از غذاهایی که باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در سیستم شما می شود خطر ابتلا به سنگ صفرا را کاهش می دهد.

رسانه دکتر سلامت

آیا سنگ صفرا۴وبا۶میل هم از بین میرود

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *

بهترین داروی گیاهی برای دفع سنگ صفرا


Leave this field empty

شواهدی در دست نیست که نشان دهد سیاه زخم از فردی به فرد دیگر منتقل می شود، اما این احتمال

بیماری سپسیس، یک عارضه مهلک از یک عفونت است. سپسیس زمانی اتفاق می افتد که مواد شیمیایی آزاد شده به

افتادگی لگن در زنان نوعی اختلال می باشد که سبب افت یک یا بیش از یک مورد از ارگان های

براکیوپلاستی یا لیفت بازو، جراحی زیبایی به منظور برداشتن پوست و چربی اضافی قسمت زیرین بازو است که اغلب در

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *