بهترین داروی طبیعی برای ریزش مو

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

برای جلوگیری از ریزش مو روشهای بسیاری وجود دارد

 

بهترین داروی طبیعی برای ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش مو روشهای بسیاری وجود دارد. ولی بهترین و موثرین روش در درمان ریزش مو استفاده از روشهای خانگی است.وقتی به كف حمام نگاه می‌كنید، آن زمان است كه متوجه می‏شوید قسمتی از موهای سرتان ریخته و كف سرتان خالی شده است. احتمالا با این وضعیت وحشت زده می‌شوید و دنبال قرص و دارو می‌گردید. حتی ممكن است برای چند لحظه سرتان را با چند تارموی نازك در ذهن تجسم كنید. غافل از اینكه راهكارهای خانگی به كمك شما می‌آیند تا از شر این نقص خلاص شوید. علاوه بر این، افراد دیگری هم با تثبیت رنگ‏های فانتزی روی سرشان مشكل دارند. این دو معضلی هستند كه هر فردی را ممكن است درگیر كند. بهتر است توصیه‌های دكتر آریان برای برطرف شدن این دو مشكل را از دست ندهید. برای درمان این مشكلات می‌توانید همین حالا دست به كار شوید.

 

 

تلی از جنس كچلی روی سرم دارم!«مدت‏هاست سعی می‌كنم به صورت مداوم جلوی آینه نروم زیرا ناخودآگاه توجهم سمت موهایم می‌رود كه این موضوع آزارم می‌دهد. احساس می‌كنم جای خالی موهای جلوی سرم به شكل یك تل درآمده است. دقیقا چیزی كه سال‌ها پیش از آن می‏ترسیدم به سرم آمده است. حتی فكر كاشت مو هم به ذهنم خطور كرده است اما می‌دانم كه هزینه زیادی را باید متحمل شوم. به همین خاطر ترجیح می‌دهم از راه‌های كم‌هزینه‌تر این مشكل را حل كنم.«شاید خیلی از افراد به این مشكل دچار شده باشند اما نمی‏دانند دلیل این كم‌مویی یا ریزش موی ناگهانی چیست. حالا وقت آن است كه دست به كار شوید. شما از این پس می‏توانید در كنار راه‌های دارویی زیر سقف خانه و با استفاده از راهكارهای خانگی ریزش موی خود را درمان كنید. به ریزش موهای‌تان بگویید: ایست!ریزش مو برای بسیاری از افراد ممكن است رخ دهد اما این اتفاق برای خانم‌ها یك امر وحشت‌آور است. به همین خاطر بهتر است راه‌های دیگری را امتحان كنید. از این طریق نه‌تنها ریزش موهای‌تان متوقف خواهد شد بلكه می‏توانید منتظر رویش موهای جدیدتان باشید.به خاطر داشته باشید گاهی اوقات ممكن است بدن شما به دلیل كمبودهایی كه دارد مشكلاتی از قبیل ریزش مو برای‌تان به ارمغان بیاورد. در این مواقع زیاد جای نگرانی نیست زیرا با طی دوره درمان مشخص شما می‏توانید مشكل خود را به پایان برسانید چراكه مكمل‌هایی وجود دارند كه مخصوص مو‌ها ساخته شده‌اند. این مكمل‌ها حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. در اینجا می‌توان به چند نوع از آنها اشاره كرد: هیرویت، اكوفن، سیستین ب 6 و. . . از جمله مكمل‏هایی هستند كه می‏توانند در درمان و بهبود این مشكل كمك‌كننده باشند. در مورد مصرف این موارد حتما با پزشك مشورت كنید.گاهی اوقات روش‌های موضعی می‏توانند از دیگر راه‌های چاره باشند. افرادی كه مثل شما دچار ریزش مو شده‌اند، می‌توانند از آنها برای تقویت و رشد موهای‌شان استفاده كنند چراكه این محلول‏های موضعی ادعا دارند كه در بهبود مشكل ریزش مو تاثیرگذارند. البته این ادعا برای خیلی از افراد به اثبات رسیده است.شامپوهای ضدریزش مو یكی دیگر از راه‌هایی است كه برای جلوگیری از ریزش موها توصیه می‏شود. اما چقدر به درمان این نوع از شامپوها اعتقاد دارید؟ شاید خیلی از افراد با مصرف این نوع از شامپوها به درمان قطعی دست پیدا نكرده ‏اند یا در داروخانه‌ها به دلیل تنوع در برندها كمی دچار سردرگمی شده ‏اند .

درمان ریزش مو غیرممكن نیست

 

برای جلوگیری از ریزش مو از این رفتارهای غلط دوری كنیدگاهی اوقات رفتارها و عادت‌های اشتباه ما ممكن است به‌طور ناخودآگاه باعث ضعیف شدن موها شوند. در صورتی كه اصلا خودمان خبر نداریم كه این كارها ممكن است یكی از علت‌های عمده ریزش موهای‌مان باشد؛ زمانی كه می‏توانیم با كنترل و ترك عادت‏های‌مان از بروز این اتفاق جلوگیری كنیم، چرا دست به كارهای دیگر می‏زنیم؟! اگر از اشتباهات خود بی‌خبر هستید بهتر است نگاهی به موارد زیر بیندازید:- از بستن محكم موها با تل سر یا كش خودداری كنید.- موهای‌تان را به‌صورت عادتی نكشید و دور انگشت خود نپیچید!- از بره غذایی كامل كه حاوی تمام مواد غذایی، میوه و سبزیجات است، استفاده كنید . این ماسك‌ها جادو نمی‌كنند اما درمان ریزش مو غیرممكن نیستروش‌هایی كه در بالا ذكر شد، شاید برای اجرا آسان‌تر باشند اما بهتر است از تاثیر مواد طبیعی غافل نشویم. به همین خاطر توصیه می‏كنیم روزی 15 دقیقه از وقت‌تان را صرف این كار كنید حتی می‏توانید یك روز وقت بگذارید و ماسك مورد نظرتان را برای چند روز آماده كنید.

 

– آب سیر و پیاز برای تحریك رشد مو: نصف یك پیاز قرمز متوسط را خرد كرده و با چهار حبه سیر مخلوط كنید، سپس آنها را با دو لیوان آب + دو قاشق غذاخوری دارچین به‌مدت 15 دقیقه بجوشانید. بعد از 15 دقیقه آنها را از روی حرارت‌ بردارید و به‏مدت چهار روز به همان صورت در جایی بگذارید بماند. بعد از چهار روز محلول را صاف كرده و داخل شامپو بریزید و هر بار سر خود را با آن شست‌وشو دهید.- ماسك شیر و جو ضد ریزش مو: یک قاشق غذاخوری آرد جو + یک قاشق غذاخوری روغن بادام+ یک قاشق غذاخوری شیر را مخلوط كنید و خمیر حاصل را روی سر بمالید. بعد از دو دقیقه با آب و شامپو بشویید.- ماسك تخم‌مرغ و چای سبز (دم‌كرده) برای افزایش جریان خون پوست سر: یک عدد تخم‌مرغ كامل را با چنگال بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری چای سبز دم‌كرده + یک قاشق غذاخوری پودر خردل را با آن مخلوط كرده و به موها بمالید. پس از 2 دقیقه با آب و شامپو موهای خود را بشویید.- ماسك تخم‌مرغ و آب سیب‌زمینی: آب سه عدد سیب‌زمینی را بگیرید، یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط كرده و روی موها بمالید؛ بعد از 15 دقیقه می‌توانید موهای خود را بشویید.- ماسك تخم‌مرغ و ماست: یک عدد تخم‌مرغ + دو قاشق غذاخوری ماست ساده+ یک قاشق غذاخوری روغن خردل+ یک قاشق غذاخوری آبلیمو را مخلوط كرده و روی موها بمالید. پس از 3 دقیقه با آب محلول را از روی سر خود بشویید.

 

منبع : مجله سیب سبز


رازهای زیبایی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

ریزش مو یک مشکل رایج است که نه تنها در مردان، بلکه در زنان نیز دیده می‌شود

 

بهترین داروی طبیعی برای ریزش مو

 اگر از ریزش مو رنج می‌برید، برای جلوگیری از ریزش مو، به برخی از داروهای طبیعی نیاز دارید. این مقاله اطلاعاتی در مورد برخی از داروهای خانگی که می‌توانید از آن برای تحریک رشد مو استفاده کنید ارائه می دهد.

ریزش مو یک مشکل رایج است که نه تنها در مردان، بلکه در زنان نیز دیده می‌شود. اگرچه یکی از علل اصلی ریزش موی ارثی است، اما عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند به این بیماری منجر شود. افراد مبتلا به استرس در محل کار یا در خانه از مشکل ریزش مو رنج می‌برند. وجود شوره سر در موها یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش مو است. در زنان در طول و حتی گاهی حتی پس از بارداری به دلیل تغییرات هورمونی در بدن دچار ریزش مو می‌شوند. ریزش مو می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌هایی مانند تیروئید باشد. علاوه بر این، در حال حاضر، مو به عنوان یک دارایی شناخته شده است که باعث می‌شود شما بهتر دیده شوید. به همین علت، مردم در رابطه با رنگ و مدل مو قبل از استفاده از آنها تحقیق نمی‌کنند. اگرچه این مدل‌ها کاملا شیک هستند اما باعث می‌شود که موهایشان به شدت آسیب ببینند زیرا محصولات مدل مو از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند. علاوه‌بر‌این، محصولات مراقبت از مو مانند شامپو نیز مواد شیمیایی خشن دارند که برای موها مضر هستند. از این رو، مهم است که در مورد داروهایی که به حل مشکل ریزش مو کمک می‌کنند تحقیق کنیم و مطمئن شویم که عوارض جانبی ندارند.

درمان‌های خانگی برای رشد مواکثر مردم محصولات مراقبت از مو را که به طور گسترده‌ای برای رشد مو تبلیغ می‌شوند را انتخاب می‌کنند. اگرچه استفاده از این محصولات عوارض مضر طولانی مدتی را بر روی مو دارد. از این رو بهتر است که درمان‌هایی طبیعی را انتخاب کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از داروهای طبیعی برای رشد موها این است که آنها بسیار ارزان‌تر از محصولات موی گران قیمت موجود در بازار هستند. برخی از درمان‌های خانگی طبیعی برای رشد مو به شرح زیر است:

آلوئه وراآلوئه ورا برای درمان مشکلات و بیماری‌های پوستی مفید است، و یکی از بهترین راه‌ها برای رشد مو است. با استفاده از آلوئه ورا از مشکل شوره سر و شپش خلاص می‌شود، و در عین حال، مو را صاف و نرم می‌کند. شما می‌توانید ژل آلوئه ورا را از فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید. مو را با شامپو بشویید سپس ژل آلوئه ورا را به طور کامل به موهای خود بمالید. و سپس چند دقیقه موها را با آب سرد شستشو دهید.

 

آلوئه ورا یکی از بهترین راه‌ها برای رشد مو است

  حناحنا، به عنوان یک ماده طبیعی برای رنگ آمیزی موها استفاده می‌شود مزایای دیگر از جمله به عنوان یک تهویه کننده مو استفاده می‌شود که ریشه‌ها را تقویت می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد. حنا می‌تواند با تخم مرغ، قهوه، ماست، آب لیمو و آب ترکیب شود. یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون را به حنا اضافه کنید، زیرا این کار باعث می‌شود موهای صاف و نرمی داشته باشید. حنا را به مدت 45-6 دقیقه روی موهای خود بگذارید و سپس موها را با آب گرم بشویید. استفاده از حنا باعث می‌شود موهای شما صاف و سالم باشد.

 

حنا، ریشه‌ها را تقویت می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد.

  درمان با تخم مرغگفته می‌شود که تخم مرغ، که یکی از بخش‌های مهم رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود، و یکی از بهترین راه های افزایش رشد مو است. تخم مرغ به عنوان یک تهویه مطبوع عمل می‌کند و برای افرادی که موهای خشک دارند مناسب است. 2 زرده تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 15-2 دقیقه را روی موهایتان بگذارید و موی سر خود را ماساژ دهید. و سپس موها را با آب بشویید. یکی دیگر از راه های استفاده از تخم مرغ به عنوان یک درمان طبیعی برای رشد مو، ایجاد یک مخلوط از 1 زرده تخم مرغ، ¼ فنجان ماست و یک کمی پوست آهک است. این ترکیب را روی موها بمالید و پس از 1 دقیقه موها را بشویید.

 

تخم مرغ یکی از بهترین راه های افزایش رشد مو است

 نکات مراقبت از موبه غیر از این داروهای طبیعی برای رشد مو، بعضی از راهنمایی‌هایی که می‌توانید برای اطمینان از رشد موی سالم داشته باشید، عبارتند از:

ماساژ موهای خود با روغن زیتون یا نارگیل حداقل دو بار در هفته. ماساژ باعث تقویت ریشه‌های مو می‌شود و بنابراین رشد مو را بهبود می‌بخشد.

هرگز موهای خود را با آب داغ یا گرم نشویید زیرا می‌تواند باعث آسیب به مو شود. در عوض، آنها را آب مناسب شستشو دهید.

برای شستن موهایتان از شامپو و تهویه مناسب استفاده کنید.

به غیر از داروهای خانگی ذکر شده، خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که حاوی مقدار زیادی میوه و سبزی است نیز برای رشد موهای سالم مهم است.

 

منبع: rasekhoon.net


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *