دارو گیاهی برای تب و لرز

خواص دارویی و گیاهی

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

تب و لرز از جمله علایم شایع برخی از بیماری ها مانند سرماخوردگی است که در نتیجه واکنش بدن در مقابله با حمله ویروس ها ایجاد می شود. خوشبختانه روش های خانگی بسیاری برای درمان تب و لرز وجود دارد.

تب و لرز یکی از شناخته شده ترین علایم سرماخوردگی یا آنفولانزا است که در اثر حمله ویروس های قوی به بدن ایجاد می شود. در این مطلب به روش های خانگی و سنتی موثر در درمان تب و لرز می پردازیم. این روش های در عین تاثیر فوق العاده هیچ گونه عوارضی برای بدن ندارند و موجب تسریع و بهبود بسیاری از علایم سرماخوردگی می شوند.

در سرماخوردگی و برخی از بیماری های ویروسی که سبب تب و لرز در فرد می شوند, آب فراوانی از بدن دفع می شود, به خصوص اگر تب و لرز با استفراغ و اسهال همراه باشد یا فرد به انجام تمرینات ورزشی و کارهای جسمی مشغول باشد. از آنجایی که حجم عمده بدن از مایعات تشکیل شده و آب مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و موجب دفع عفونت ها از بدن می شود, یکی از موثرترین روش های درمان اسهال و تب و لرز نوشیدن مایعات و آب است. این روش می تواند به دفع ویروس ها از بدن کمک کند و موجب کاهش تب و دیگر علایم بیماری شود.دارو گیاهی برای تب و لرز

یکی از ضروری ترین اقدامات در طی سرماخوردگی و دیگر بیماری ها, استراحت است. استراحت کردن موجب تسریع درمان بیماری می شود. روند بهبود بسیاری از بیماری ها بیش از دو هفته است, بنابراین مصرف بیش از حد داروها نمی تواند در تسریع روند بیماری تاثیرگذار باشد. در عوض استراحت کردن و جلوگیری از انجام فعالیت های خسته کننده در حین بیماری, می تواند روند بهبود بیماری به خصوص بیماری آنفولانزا را سرعت بخشد.

در گذشته مادران برای درمان سرماخوردگی سوپ رقیق مرغ طبخ می کردند. بررسی ها نشان داده است سوپ مرغ می تواند با علائم عفونت دستگاه تنفسی مقابله کند. برای طبخ این سوپ توجه کنید از مرغ طبیعی یا ارگانیک استفاده نمایید. در واقع یکی از راحت ترین روش های موثر در درمان تب و لرز استفاده از سوپ مرغ است. به علاوه این سوپ می تواند دیگر علایم سرماخوردگی مانند گلو درد را تسکین دهد.

یکی از شربت های طبیعی بسیار موثر در درمان عفونت های ویروسی و بهبود علایم سرماخوردگی, شربت عسل و آبلیمو است. خواص عسل در دفع عفونت ها شناخته شده است. از طرف دیگر آبلیمو سرشار از ویتامین C است که به مبارزه با عفونت ها در بدن کمک می کند. برای تهیه این شربت, یک چهارم لیوان آبلیمو تازه را به همراه 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط نموده و لیوان را از آب پر کنید. در طی سرماخوردگی از این شربت استفاده نمایید.

برخی از گیاهان از جمله زنجبیل, تاثیر فوق العاده ایی در درمان تب و لرز دارند. یکی از مهمترین خواص زنجبیل, دفع عفونت ها از بدن است. برای این منظور توصیه می شود یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را با یک لیوان آب داغ مخلوط کرده و مصرف نمایید.

با توجه به مطالب بیان شده, درمان تب و لرز به سادگی با مصرف برخی از مواد غذایی طبیعی صورت می گیرد. استفاده از این مواد در اولین مراحل بیماری, تاثیر بیشتری در پیشگیری و بهبود تب و لرز دارد.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!





با انواع مدل مبلمان 219 آشنا شوید




نشانی شما منتشر نخواهد شد.





1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *