برنامه تغذیه سالم روزانه

برنامه تغذیه سالم روزانه
برنامه تغذیه سالم روزانه

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

تهیه‌ی برنامه غذایی هفتگی در نگاه اول کار بیهوده‌ای به‌نظر می‌رسد اما این برنامه ریزی باعث تغییر بزرگی در زندگی شما و خانواده‌تان می‌شود. در ادامه به بررسی دقیق این موضوع می‌پردازیم.برنامه تغذیه سالم روزانه

پس از تهیه‌ی برنامه غذایی هفتگی، تعجب می‌کنید که این کار چطور در از بین بردن اضطراب و نگرانی تان تأثیر می‌گذارد، سرعت آماده‌سازی غذا را افزایش می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در منابع مالی می‌شود. با وجود این برنامه، به‌جای اینکه یخچال را زیرورو کنید یا به سراغ اولین سوپرمارکت یا فست فود بروید، همه چیز برایتان قابل‌پیش‌بینی خواهد بود.

هنگام تنظیم برنامه‌ی غذایی هفتگی، فهرست خرید خود را نیز آماده می‌کنید. وقتی فقط یک‌بار به فروشگاه بروید، بیشتر می‌توانید از خریدهای بدون فکر جلوگیری کنید. می‌توانید خرید خود را نیز با توجه به تخفیف‌های فروشگاهی برنامه‌ریزی کنید.

اگر خانواده‌تان روزی سه وعده غذا می‌خورد، در هفته ۲۱ وعده‌ی غذایی خواهید داشت. اگر خانواده‌ی حساسی داشته باشید باید ۲۱ بار در هفته با آنها درباره‌ی غذاها بحث کنید. برنامه غذایی هفتگی به شما اجازه می‌دهد برنامه‌ای طراحی کنید که همه از آن خوشحال باشند.

یک بار مراجعه به سوپرمارکت فقط یکی از منافع این کار است. با برنامه‌ریزی غذایی هفتگی می‌توانید باقی‌مانده‌ی مواد غذایی را در غذاهای دیگر به کار ببرید و در زمان صرفه‌جویی کنید.

اگر ناچار نشوید در آخرین لحظه تصمیم بگیرید، می‌توانید به اندازه‌ی کافی در مورد غذای خانواده فکر کنید. آیا در هر وعده‌ی غذایی، میوه، سبزیجات یا غلات کامل وجود دارد؟ این کار سبب بهبود برنامه‌ریزی غذایی شما در طول هفته می‌شود.

سخت‌ترین قسمت این کار، تصمیم به انجام آن و البته متعهدماندن به اجرای آن است. ممکن است وسوسه شوید این کار را به‌عنوان فرصتی برای امتحان دستور پخت‌های مختلف ببینید. متأسفانه این نوع نگاه سبب می‌شود برای خود کار اضافی بتراشید.

شاید هم وسوسه شوید تا خانواده را به مصرف مواد غذایی جدید ترغیب کنید. اما اگر آنها از این غذاهای جدید استقبال نکنند، یخچال‌تان از مواد غذایی اضافی‌ پر شود که کسی علاقه‌ای به خوردن‌شان ندارد.

با استفاده از مراحل زیر می‌توانید هر دو مشکل را برطرف کنید:

با تغییرات کوچک شروع کنید. به جای اینکه برای تمام وعده‌های غذایی هفته برنامه‌ریزی کنید، در هفته‌ی اول و دوم تنها یکی از وعده‌های غذایی را مشخص کنید. صبحانه به خاطر سادگی آماده کردنش انتخاب بسیار مناسبی است (قبل از شروع، شاید بد نباشد به فهرست بهترین خوراکی‌‌ها برای تهیه صبحانه مفید نگاهی بیندازید). بعد از اینکه به این فرایند عادت کردید می‌توانید وعده‌ی دیگر‌ی را به برنامه غذایی چند هفته‌ی بعد اضافه کنید. سپس همین روند را ادامه بدهید. وقتی به تعیین وعده‌های غذایی عادت کردید می‌توانید میان‌وعده‌ها را نیز انتخاب کنید.

فهرستی از غذاهایی که با شیوه‌ی پخت‌شان آشنا هستید، تهیه کنید. حالا زمان آزمودن غذاهای جدید نیست. سراغ هفت غذایی بروید که بلدید بپزید و موردپسند اعضای خانواده‌تان است. خوب است نظر خانواده را نیز جویا شوید. به این ترتیب آنها خود را در این برنامه‌ریزی دخیل می‌بینند و دیگر کمتر از منوی هفتگی شکایت می‌کنند.

غذاها را براساس پروتئین مرتب کنید. حتی کسانی که عاشق مصرف مرغ هستند، اگر قرار باشد هر روز مرغ بخورند، خسته خواهند شد. بنابراین اگر فهرست شما کلا بر محور مرغ می‌چرخد بهتر است تجدیدنظر کنید. برای مثال هفته‌ای دو وعده مرغ، دو وعده غذای بدون گوشت، دو وعده ماهی و یک وعده غذا با گوشت قرمز تهیه کنید. اما وعده‌های مشابه را پشت سر هم قرار ندهید.

فهرست خود را آماده کنید. وقتی هفت غذای خود را مشخص کردید آنها را روی کاغذ بنویسید. تمام ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی غذاها را نیز در سمت دیگر کاغذ بنویسید. ادویه‌ها و چاشنی‌ها را نیز فراموش نکنید. روی این کاغذ، یک پیمانه برنج مورد نیاز برای یک وعده‌ی غذایی را نمی‌نویسید بلکه تمام برنج مورد نیاز در هفته را ثبت می‌کنید. این فهرست خرید اصلی‌تان برای کل هفته خواهد بود که می‌تواند تا چند هفته شما را از خرید مجدد در امان نگه دارد.

نگاهی به یخچال، قفسه‌ها و کابینت‌‌های خود بیندازید تا ببینید همین حالا در خانه چه چیزهایی دارید. اگر چیزی کم است می‌توانید فهرست خرید تهیه کنید. یا از مواد جایگزین استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر دستور پختی نیاز به گوشت گاو دارد اما شما گوشت بوقلمون دارید از همان استفاده کنید.

شروع کنید. بعد از انجام دادن خرید می‌توانید براساس برنامه‌ی هفتگی خود، وعده‌های غذایی را تهیه کنید. غذاهایی که در این هفته مورد استقبال اعضای خانواده قرار گرفتند، و آنهایی که موردپسندشان نبود، یادداشت کنید. بعید نیست خانواده‌تان از صبحانه‌ی جدیدی که تهیه کرده‌اید، خوش‌شان نیامده باشد.

برنامه‌ی غذایی خود را اعلام کنید. برنامه‌ را در جایی قرار بدهید که همه‌ی خانواده بتوانند ببینند. دفعه‌ی بعد که از شما پرسیدند چه غذایی داریم به برنامه‌ی غذایی اشاره کنید. قرار نیست با این کار گفت‌وگوی بین شما و اعضای خانواده را متوقف کنیم بلکه قرار است آنها با دیدن برنامه‌ی غذایی دیگر کمتر برای مصرف فست فود به شما فشار بیاورند.

این کار را هفته‌ی بعد نیز تکرار کنید. مراحل ۱ تا ۵ را دوباره تکرار کنید. برای تهیه فهرست خرید خود دقت زیادی به خرج بدهید و نتایج آزمایش و خطاهای خود را یادداشت کنید.

برنامه را تغییر بدهید. وقتی برنامه‌ی دو هفته را تهیه کردید آنها را با همدیگر عوض کنید. کودک‌تان فراموش می‌کند دو هفته پیش چه خورده بود. پس لازم نیست بنشینید و برنامه‌ای کاملا جدید بنویسید.

وقتی موفق شدید دو هفته یا بیشتر برای هر سه وعده‌ی غذایی برنامه‌ریزی کنید زمان آن رسیده که به مرحله‌ی پیشرفته وارد شوید و از نکات مخصوص آن برای طراحی برنامه غذایی خود استفاده کنید. البته می‌توانید از هر کدام از این ترفندها هفته‌ای یک بار استفاده کنید. به یاد داشته باشید با تمرکز همه چیز ساده می‌شود. فراموش نکنید اگر بیش از توان‌تان از خود کار بکشید باز هم به خاطر آشپزی بدون برنامه دچار اضطراب می‌شوید.

آیا با طرز تهیه یک سوپ جدید آشنا شده‌اید؟ می‌توانید به جای یکی از غذاهایی که امتحانش را پس داده است و در برنامه‌ی اصلی قرار دارد، این سوپ را درست کنید. و بعد دوباره به برنامه برگردید.

برای مثال اگر این هفته سینه مرغ تخفیف دارد مقدار بیشتری خرید کنید و میزان بیشتری از آن را در آشپزی خود به کار بگیرید. غذای اضافه را در فریزر نگه دارید. هفته‌ی بعد که برنامه را تغییر می‌دهید می‌توانید فقط با گرم‌کردن غذای منجمد، وعده‌ی غذایی خود را آماده کنید.

سرعت پخت غذا را با تهیه و آماده‌سازی موادی که در دستور آشپزی قرار دارند، بیشتر کنید. برای شام مرغ بپزید سپس باقی‌مانده‌ی آن را برای سوپ مرغ کنار بگذارید. حالا که می‌خواهید وعده‌ی غذایی دوم را آماده کنید فقط کافی است از ترکیب غذایی از قبل آماده شده استفاده کنید.

مواد غذایی خود را فصلی بخرید تا بتوانید در هزینه‌ها بیشتر صرفه‌جویی کنید. وقتی بعد از چند ماه در آماده‌سازی غذاهای فهرست اصلی مهارت یافتید دیگر آماده‌اید تا وعده‌های غذایی دیگری تهیه کنید. منظور این نیست که باید در هر فصل، فهرست قبلی را دور بیندازید، آن هم فهرستی که برای تهیه‌اش این همه زحمت کشیده‌اید. فهرست‌ها را جایی نگه دارید تا سال بعد دوباره از آنها استفاده کنید. اگر این کار را ۴ بار در سال انجام بدهید برای کل سال برنامه‌های غذایی فراوانی خواهید داشت. با این کار در زمان صرفه‌جویی می‌کنید.

اگر این موارد برای شما چالش ‌برانگیز است، نترسید. می‌توانید از یک کتاب آشپزی برای انتخاب غذاها و آشنایی با شیوه‌ی پخت‌شان استفاده کنید. حتی می‌توانید نگاهی به بهترین و سالم‌ترین عادات غذایی در دنیا بیندازید و ببینید چه غذاهای جدیدی می‌توانید درست کنید. اگر شما هم در تهیه برنامه غذایی هفتگی تجربه‌ای دارید و با چالش‌هایی روبه‌رو بوده اید آنها را با ما درمیان بگذارید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

عاشق بدنسازی و تناسب اندام

برنامه تغذیه سالم روزانه

. سلام مطلب بسیار خوب ، کوتاه و کامل و جامع
موفق باشید در پناه حق

باسلام.عالی بود.متن مختصر و بسیار مفید و قابل فهم.نکات ریز مهمی رو در بر داشت.سپاس

سلام
خیلی ممنون

متن بسیار جالبی بود . من در دوران کودکی خودم با راهنمایی مادرم یک برنامه هفتگی غذایی نوشتم و آنرا در آشپزخانه نصب کردم ولی مشکل از عدم پایبندی مادر به آن شروع شد و تلاش من برای اجرای آن بی ثمر ماند و دوباره بحث های غذا چی داریم ؟ من دوست ندارم و … شروع شد . . حالا می فهمم اشکال آن چه بود که ناموفق انجام شد.

سلام
ممنون
موفق باشید

رژیم و تغذیه

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

۱۵ غذای مفید که هنگام سرماخوردگی باید بخورید

رژیم خام خواری برای لاغری؛ آیا رژیم خام خواری سالم است؟

خواص سمنو؛ طرز تهیه و خواص شگفت‌انگیز آن برای بدن


پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالم

آخرین مطالب

۱۲ مزیت یادگیری مهارت سخنرانی که زندگی‌تان را دگرگون می‌کند

درمان ورم لوزه؛‌ علائم، علت و راه‌های درمان آن

فواید روغن گل سرخ برای سلامتی؛ ۱۹ خاصیت مؤثر که باید بدانید

گیاهان تصفیه کننده هوا؛ ۲۰ گیاهی که سموم هوا را از بین می‌برند

یادگیری سخنرانی؛ چطور سخنران بهتری شویم؟

ترین های جهان


بهترین کشور برای تحصیل کدام است؟

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

این روزها همه به دنبال داشتن زندگی بهتر و افزایش کیفیت آن هستند. شاید بتوان گفت اولین شرط برای تحقق این خواسته، داشتن بدن سالم است. از طرفی برای داشتن بدن سالم باید حواس‌مان به چیزهایی که می‌خوریم باشد. باید یک سری مواد غذایی ضروری را حتما مصرف کنیم و در مقابل مصرف مواد غذایی کم‌ارزش را به حداقل برسانیم. به‌عبارتی باید تغذیه‌مان را اصلاح کنیم و رژیم غذایی فعلی‌مان را به یک رژیم غذایی سالم و متعادل تغییر بدهیم. در این مقاله قصد داریم در همین زمینه به شما کمک کنیم. پس اگر به بدن و کیفیت زندگی خود اهمیت می‌دهید، ادامه‌ی این مقاله را هم بخوانید.برنامه تغذیه سالم روزانه

رژیم غذایی سالم، رژیمی است که حاوی مواد مغذی لازم برای درست کار کردن بدن است. برای داشتن تغذیه‌ی مناسب، باید بیشتر کالری روزانه‌ی خود را از مواد زیر دریافت کنید:

میزان کالری یک غذا به معنی میزان انرژی ذخیره شده در آن است. بدن شما از کالری برای راه رفتن، فکر کردن، نفس کشیدن و کارهای دیگر استفاده می‌کند. هرکس برای حفظ وزن خود، نیاز دارد که روزانه حدودا ۲۰۰۰ کالری دریافت کند.

البته میزان دقیق کالری مورد نیاز هرکس به سن، جنسیت و فعالیت بدنی بستگی دارد. معمولا مردان نسبت به زنان، و کسانی که ورزش می‌کنند هم نسبت به بقیه به کالری بیشتری نیاز دارند.

میزان کالری مصرفی از اهمیت زیادی برخوردار است. باید مصرف مواد «بی کالری» یا موادی که ارزش غذایی کمی دارند (مثل قندها و چربی‌های جامد) را به حداقل رساند.

اندام‌ها و بافت‌های بدن برای درست کار کردن نیاز به تغذیه‌ مناسب دارند. در غیر این‌صورت بدن بیشتر مستعد بیماری، عفونت، خستگی و عملکرد ضعیف می‌شود. بچه‌هایی که سوء‌ِتغذیه و رژیم غذایی ناسالم دارند مشکلات رشدی و عملکرد تحصیلی ضعیفی دارند. از اثرات دیگر رژیم غذایی ناسالم می‌توان به دیابت، چاقی، بیماری‌های قلبی و سرطان اشاره کرد.

هسته‌ی رژیم غذایی مناسب را موادی تشکیل می‌دهند که قند و چربی کمی دارند، ولی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی دیگرند. گروه‌های غذایی زیر از بخش‌های ضروری یک رژیم غذایی سالم هستند.

میوه‌ها علاوه بر این‌که فایده زیادی برای بدن دارند، جزو تنقلات خوشمزه هم هستند. سعی کنید همیشه میو‌ه‌های فصل را بخورید؛ چون تازه‌اند و فایده بیشتری دارند.

سبزیجات منبع اصلی ویتامین و مواد معدنی هستند. به‌طور کلی می‌توان گفت سبزیجاتی که برگ تیره‌ دارند (مثل اسفناج، کلم پیچ، لوبیا سبز، کلم بروکلی، کولارد سبز و برگ چغندر) مغذی‌تر هستند و در هر وعده‌ی غذایی می‌توانید از آنها استفاده کنید.

امروزه آرد سفید بیشتر از فراورده‌های هر غلات دیگری مورد استفاده است. متأسفانه آرد سفیدِ تصفیه شده ارزش غذایی زیادی ندارد، چون طی فرایند تصفیه‌سازی پوست دانه‌ها جدا می‌شود؛ و این در حالی است که این قسمت بیشترین ارزش غذایی را دارد. بنابراین بهتر است به‌جای آرد سفید از غلات سبوس‌دار استفاده کنید.

گوشت و لوبیا منبع اصلی پروتئین هستند. پروتئین ماده‌ای ضروری برای رشد مغز و عضلات است. از گزینه‌های خوب برای دریافت پروتئین می‌توان به گوشت‌های کم‌چربی مثل مرغ و ماهی اشاره کرد. برای کم کردن میزان چربی و کلسترول گوشت، می‌توانید پوست و چربی‌های آن را جدا کنید. سلامت و تغذیه‌ی حیوانات روی سلامت گوشت‌شان تأثیر می‌گذارد، بنابراین سعی کنید گوشت حیوانات علف‌خواری را مصرف کنید که از سلامت تغذیه‌شان مطمئن هستید.

از منابع دیگر پروتئین می‌توان به فیبر، عدس، لوبیا، نخود فرنگی، بادام، دانه‌های آفتابگردان و گردو اشاره کرد. محصولات مبتنی بر سویا هم منابع خوبی برای پروتئین و جایگزین‌های سالمی برای گوشت هستند.

محصولات لبنی حاوی کلسیم، ویتامین D و مواد مغذی و حیاتی دیگری هستند. البته این محصولات چربی زیادی هم دارند. بنابراین بهتر است از تکه‌های کوچک پنیر پرچرب، ماست و شیرهای کم‌چرب یا بدون چربی استفاده کرد. محصولات حاوی شیر گیاهی، مثل موادی که از سویا، تخم کتان و بادام تهیه شدند هم جایگزینی عالی برای محصولات لبنی گاوی هستند.

روغن باید به میزان کمی مصرف شود و بهتر است چربی و قند کمی داشته باشد. می‌توانید به جای روغن‌های گیاهی چرب، از جایگزین‌هایی مثل روغن زیتون استفاده کنید. بهتر است غذاهای سرخ‌کردنی کمتر مصرف کنید چون فاقد ارزش غذایی و جزو غذاهای «کالری خالی» هستند.

مواردی که در بالا گفته شد، باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. ولی برای داشتن رژیم غذایی سالم و وزن متعادل و مناسب، باید علاوه بر مصرف این مواد، مصرف مواد خاص دیگری را به حداقل برسانید. این مواد شامل الکل، غلات تصفیه‌شده، چربی‌های جامد، چربی‌های اشباع، چربی‌های ترانس، نمک و قند می‌شوند.

نکته‌ی آخر اینکه، بهتر است سؤالات خود را در زمینه‌ی تغییر رژیم غذایی یا تغییر وزن با یک متخصص تغذیه در میان بگذارید.

برگرفته از: healthline

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان

14000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

برنامه تغذیه سالم روزانه

ممنونم، مفید و مختصر

ولی بیشتر مردم همین رژیم ساده رو فراموش میکنن و رعایت نمی کنن

درسته. خیلی وقت‌ها چیزای کوچیکی رو که تاثیرات بزرگ دارن فراموش می‌کنیم.
مرسی از نظرتون.

سلام و خسته نباشید. در سایر مقالات “چطور” این اطلاعات ذکر شده بود، به همین علت برای من تکراری بود. برای کسی که هیچ اطلاعی ندارد مفید خواهد بود.
ذکر یک نکته لازم هست. لطفا بجای ترجمه صرف مقالات آنا را ویرایش و بومی سازی نمایید. برای مثال ذکر شده :
بنابراین سعی کنید گوشت حیوانات علف‌خواری را مصرف کنید که از سلامت تغذیه‌شان مطمئن هستید.
این مسئله در ایران چگونه ممکن هست. دفترچه بهداشتی گوسفند را از قصاب بخواهیم 🙂

سلام. احتمالا توی ایران باید به همین بسنده کرد که گوشت رو از جاهای معتبر تهیه کنیم.
و مرسی از انتقادتتون. به کمک نظراتتون سعی می کنم حتما در آینده کیفیت مقالات رو بهتر کنم.

سلام مقاله جالبي بود.

سلام. ممنون از همراهی همیشگی‌تون.

رژیم و تغذیه

رژیم خام خواری برای لاغری؛ آیا رژیم خام خواری سالم است؟

۱۵ غذای مفید که هنگام سرماخوردگی باید بخورید

خواص سمنو؛ طرز تهیه و خواص شگفت‌انگیز آن برای بدن


پیشگیری از سرطان با مصرف ۱۳ خوراکی سالم

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

آخرین مطالب

۱۲ مزیت یادگیری مهارت سخنرانی که زندگی‌تان را دگرگون می‌کند

درمان ورم لوزه؛‌ علائم، علت و راه‌های درمان آن

فواید روغن گل سرخ برای سلامتی؛ ۱۹ خاصیت مؤثر که باید بدانید

گیاهان تصفیه کننده هوا؛ ۲۰ گیاهی که سموم هوا را از بین می‌برند

یادگیری سخنرانی؛ چطور سخنران بهتری شویم؟

ترین های جهان

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟

بهترین فیلم های کمدی؛ ۲۵ فیلم خنده‌دار دنیا با داستان‌های هیجان‌انگیز

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

شما اینجا هستید:

بازنشرفیسبوک, توییتر, گوگل پلاس, پینترست, ایمیل

توسط

حسین قبیله

15 اکتبر 2012, 12 ق.ظ

12 Comments

تغذیه مناسب یکی از عوامل مهم برای سلامتی است. شما با انجام تغییرات ساده در عادات غذایی، به طور چشمگیری می‌توانید سلامت خود و خانواده تان را بهبود بخشید.برنامه تغذیه سالم روزانه

بازنشرفیسبوک, توییتر, گوگل پلاس, پینترست, ایمیل

کارشناس نرم‌افزار رایانه از دانشگاه پیام‌نور، دوستار فناوری‌های پیشرفته، عاشق طبیعت و …

اطلاعات بیشتر

ممنونم ! خيلى مفيد بود!

دیدگاه:لایک,,عالی بود

سلام علیکم
بابا به این حرفها گوش ندید
گوشت گوسفند بگیرید حالشو ببرید
اینا همه دروغه

حاجی یه کم به فکر خودت باش خودتو میکشی

قصد بی احترامی ندارم ولی حرف های شما با یک ادم بیسواد مو نمیزنه!
البته با توجه ب اینکه هر کسی نظر خاص خودش رو داره
مرسی

میخای وزنت ثابت بمونه {لاغری یه چیز دیگست}ناهار رو حذف کن وبجاش به دفعات میوه جات وسبزیجات مصرف کن وشب هم غذای بدون چربی حیوانی بخور

تشکر

خوب بود.باتشکر

خوب بود تشکر

عالي حرف نداره

عالی بود
ولی گوشت قرمزیه چیزدیگست

عااااالی بود..واقعا ممنونم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


با اشتراک در خبرنامه ایمیلی وبگاه ایران آتا جدیدترین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید…

انتشار مطالب سایت با درج لینک و نام وبگاه ایران آتا بلامانع است.

برنامه تغذیه سالم روزانه
برنامه تغذیه سالم روزانه
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *