برای جلوگیری از موخوره مو چه کنیم

برای جلوگیری از موخوره مو چه کنیم
برای جلوگیری از موخوره مو چه کنیم

کودک » پدرها و به ویژه مادرهای جوان که تازه فرزند آنها متولد شده است گزارش زیر را حتما بخوانند. این 10 نکته می‌تواند حافظ کودک شما باشد.

درنگ: هرچقدر هم که گزینه نیت خوب را در نظر بگیرید، پدر و مادرهای جوان همیشه اشتباهاتی می‌کنند که ممکن است کودکان را در معرض خطراتی مهلک قرار دهد. اشتباهاتی که دانستن آنها شاید روزی در جایی از جهان جان کودکی را از مجروحیت یا حتی مرگ نجات دهد.

والدین معمولا بیرون رفتن با نوزادان و خردسالان را کاری دشوار می‌دانند زیرا یا باید آنها را در بغل نگه دارند یا با کالسکه آنها را حمل کنند اما این کارها بسیار امن‌تر از اشتباهی است که بسیاری از مادران آن را تکرار می‌کنند: صندلی یا ساک حامل نوزاد را روی چرخ مخصوص خرید قرار می‌دهند. در سال ۲۰۱۱ یک نوزاد سه ماهه براثر همین اشتباه ساده جانش را از دست داد. مادران به اشتباه تصور می‌کنند چون صندلی نوزاد به راحتی در بخش جلویی چرخ خرید جا می‌گیرد این کار خطری برای فرزندانشان نخواهد داشت. بهترین گزینه برای حمل نوزاد در هنگام خرید،‌ قرار دادن او درون سبد خرید است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا می‌گوید والدین در ۵۹ درصد از موارد از صندلی مخصوص نوزادان در خودروها به درستی استفاده نمی‌کنند و نوزادان را در معرض خطری جدی قرار می‌دهند. به گفته متخصصان تا دوسالگی کودک نباید صندلی او را در خودرو در جهت رو به جلو قرار داد زیرا خطر رو به جلو قرار دادن صندلی در مواقع تصادف پنج برابر بیشتر از زمانی است که صندلی رو به پشت قرار می‌گیرد. با رو به جلو قرار دادن صندلی نوزادان در خودرو خطر آسیب‌های نخاعی و مغزی در آنها افزایش پیدا می‌کند.

برای پدر و مادرهای تازه کار تشخیص دادن دل‌درد معمولی و آلرژی خطرناک غذایی کار ساده‌ای نیست. زمانی که خردسال به شکلی غیرقابل کنترل ناراحتی می‌کند و یا با هربار غذا خوردن ناراحتی‌اش تکرار می‌شود، پدر و مادر باید نسبت به این وضعیت کنجکاو شوند. حتی غذاهای مخصوص نوزادان نیز می‌توانند ترکیباتی حساسیت‌زا داشته‌باشند و نشانه‌هایی مانند خارش، به همر ریختن معده، خونریزی در مدفوع،‌ استفراغ و تنگی نفس در پی داشته‌ باشند از این رو با دیدن هریک از این نشانه‌ها باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد و از دادن غذایی که این نشانه‌ها را در کودک ایجاد کرده خودداری کرد.

برای جلوگیری از موخوره مو چه کنیم

پدر و مادرهای تازه‌کار به خوبی ارزش خواب را می‌دانند،‌ هم برای خود و هم برای فرزندشان. اگرچه قانون “هرگز یک نوزاد را از خواب بیدار نکن” همیشه جایگاه ویژه‌ای دارد اما نباید آن را زمانی که نوزاد روی بالش مخصوص شیردهی به خواب رفته اجرا کرد. این بالش‌ها در زمان شیردهی کمک خوبی برای مادر هستند اما زمانی که نوزاد بدون مراقبت‌های ویژه روی این بالش‌ها گذاشته شود، ممکن است بالش‌ها بسیار خطرناک شوند زیرا ممکن است به صورت تصادفی باعث خفه شدن نوزاد شوند. نوزاد ممکن است در خواب حرکت کرده و در میان انحنای بالش بیافتد درحالی که توانایی بلند کردن کمر یا سرش را ندارد و همین وضعیت می‌تواند به خفگی نوزاد منجر شود. نوزاد باید همیشه روی تشکی مسطح و نرم و خالی از هرنوع بالش یا عروسک به خواب رود.

دیدن واکنش خردسالان به طعم‌های مختلف غذا وسوسه‌ای است که مادران و پدران تازه‌کار را وا می‌دارد تا خوراندن غذاهای جامد به نوزادان را زودتر از حد آغاز کنند. با این همه دلایل علمی و پزشکی وجود دارد که براساس آنها نباید تا ۶ ماهگی به نوزادان غذای عادی و روزانه خانواده را داد. در ۶ ماهگی است که نوزاد یاد‌ می‌گیرد چگونه غذا را از جلوی دهان به عقب هل داده و آن را ببلعد. همچنین آنزیم‌های معده در این سن شکل می‌گیرند و فرایند هضم غذاهای جامد را ساده‌تر می‌کنند. مشکلات تنفسی، کاهش تغذیه،‌ مشکلات معده و چاقی از جمله مشکلاتی است که تغذیه از غذاهای جامد در سن کم می‌تواند برای نوزاد به دنبال داشته‌باشد.

سازمان ملی سلامت آمریکا به پدر و مادرهایی که احتمال ابتلای نوزادانشان به حساسیت به بادام‌زمینی بالا است می‌گوید اگر از چهار تا ۶ ماهگی خوراندن مواد غذایی حاوی بادام زمینی به نوزادان را آغاز کنید،‌ احتمال بروز حساسیت در آنها کاهش پیدا می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند نوزادان مبتلا به حساسیت به تخم‌مرغ یا اگزما اگر تا پیش از یک سالگی خوردن مواد حاوی بادام‌زمینی مانند کره بادام‌زمینی را آغاز کنند احتمال ابتلای آنها به حساسیت خطرناک بادام زمینی ۸۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. با این‌ همه پیش از آغاز مصرف این ماده غذایی باید حتما با پزشک مشورت شود.

استفاده از هر نوع ضربه‌گیر تخت از هر جنس و بافتی می‌تواند برای نوزاد خطرناک باشد. به گفته آکادمی متخصصان اطفال آمریکا، نه تنها از نوزاد در برابر آسیب‌دیدگی محافظت نمی‌کنند، بلکه خطر خفگی آنها در خواب را نیز افزایش می‌دهند. محل خواب نوزادان باید کاملا مسطح و خالی از هر نوع بالش،‌ عروسک پولیشی یا ملحفه باشد.

کودکان و نوزادان جذب آب می‌شوند و اغلب نتیجه این کشش به تراژدی تبدیل می‌شود. برای جلوگیری از وقوع این حوادث دردناک بهتر است در کنار آب تنها به اندازه طول یک بازو از نوزادتان فاصله داشته‌ باشید. هر مقدار آبی که در نزدیکی نوزادان قرار دارد را باید خطری جدی در نظر گرفت و هرگز نباید آنها را بدون توجه در کنار آب رها کرد.

کیف دستی مادران همیشه برای کودکان به یک سرزمین عجایب کوچک شباهت دارد و به شدت کنجکاوی آنها را تحریک می‌کند. از این رو بهتر است همیشه در جاهایی دور از دسترس کودکان قرار بگیرند زیرا هر چیزی که درون کیف‌ها یافت می‌شود، سوهان ناخن،‌ دارو، قیچی،‌ اسپری یا ناخن‌گیر می‌توانند برای نوزادان به شدت خطرناک باشند.

بسیاری از مادر و پدرهای جوان در برابر ایمن کردن تجهیزات خانه برای کودکان مقاومت می‌کنند و حتی به ذهنشان خطور نمی‌کند که یک خردسال چگونه ممکن است خود را به کابینت داروها برساند. حقیقت این است که نوزادان به سرعت رشد کرده و بدون هیچ هشداری آغاز به حرکت می‌کنند و هر لحظه ممکن است خود را به جایی برسانند که خطر در کمین آنها است. از این رو گذاشتن قفل‌های کودک و ایمن کردن وسایل خانه را باید همیشه در اولویت قرار داد.

با عضویت در خبرنامه‌، به محض انتشار محتوای جدید، از طریق ایمیل باخبر شوید و به این ترتیب هیچ مطلبی را از دست ندهید.

کاربر گرامی، پست الکترونیک شما با موفقیت ثبت گردید

0 دیدگاه تاکنون برای این مطالب نوشته شده است.

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه اینترنتی متعلق به درنگ است.

برای جلوگیری از موخوره مو چه کنیم
برای جلوگیری از موخوره مو چه کنیم
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *