درمان تبخال دستگاه تناسلی زنان

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بیماری‌های مقاربتی یا عفونت‌های منتقله از راه جنسی، دسته‌ای از بیماری‌ها هستند که از طریق تماس جنسی منتقل می‌شوند. برخی از این بیماری‌ها با درمان به‌موقع و مصرف داروهای مناسب به‌طور کامل برطرف می‌شوند اما برخی از آنها در تمام عمر همراه فرد هستند، هر چند وقت یک‌بار عود می‌کنند و داروها فقط می‌توانند به کاهش شدت علائم‌شان کمک کنند. تبخال تناسلی یکی از این بیماری‌های عفونی است که میزان شیوع آن در خانم‌ها از آقایان است. جالب است بدانید این بیماری از طریق حوله یا صندلی توالت فرنگی به فرد منتقل نخواهد شد چون ویروس آن نمی‌تواند در خارج از بدن انسان زنده بماند. همراه ما باشید، در مطلب زیر شما را به‌طور کامل با تبخال تناسلی، علائم و روش‌های درمان آن آشنا خواهیم کرد.درمان تبخال دستگاه تناسلی زنان

تبخال تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های منتقله از راه جنسی در ایالات متحده است. این بیماری توسط ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) ایجاد می‌شود.

اکثر موارد تبخال تناسلی توسط عفونت ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۲ (HSV – ۲) به‌وجود می‌آیند.

ویروس هرپس سیمپلکس نوع ۱ (HSV – ۱) در اغلب موارد علت تبخال یا زخم سرد است اما می‌تواند باعث بروز تبخال تناسلی نیز شود.

اکثر افراد مبتلا به تبخال تناسلی نمی‌دانند که چنین بیماری‌ای دارند. دلیلش این است که تبخال تناسلی در اکثر افراد، هیچ‌گونه علائمی ایجاد نمی‌کند یا علائم آن بسیار خفیف است.

ویروس تبخال تناسلی از طریق تماس جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. این امر در صورتی که شخص آلوده به ویروس، علائم یا نشانه‌های عفونت را نداشته باشد نیز اتفاق می‌افتد.

هنگامی که این ویروس از طریق پوست وارد بدن شد، در مسیرهای عصبی حرکت می‌کند. این ویروس ممکن است در اعصاب (خاموش) غیرفعال شود و به‌طور حدود در آنجا باقی بماند.

گاهی‌اوقات این ویروس ممکن است فعال شود. هنگامی که این اتفاق بیفتد، ویروس از طریق مسیر عصبی به سطح پوست بازمی‌گردد؛ یعنی جایی که ویروس‌ اضافی ریزش پیدا می‌کند (پراکنده می‌شود).

در این مرحله ویروس ممکن است باعث بروز یک‌سری علائم شود یا همچنان بدون علامت باقی بماند.

در هر دو مورد، ویروس فعال به‌راحتی از طریق تماس جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. حتی پوشیدن کاندوم نیز ممکن است از آلوده شدن فرد جلوگیری نکند. این ویروس می‌تواند بدون داشتن هیچ‌گونه علائمی روی پوست شخص وجود داشته باشد.

تعداد موارد بازگشت یا عود در هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

ممکن است شما هیچ‌گونه علائمی از عفونت HSV نداشته باشید اما همچنان این عفونت را منتقل کنید. از سویی دیگر ممکن است در عرض چند روز تا چند هفته پس از تماس اولیه، متوجه‌ی علائم شوید یا تا ماه‌ها یا حتی سال‌ها پس از آلوده شدن، علائم‌تان عود نکند.

هنگامی که علائم مدت کمی پس از آلوده شدن فرد ظاهر شوند، معمولا شدید هستند. آنها ممکن است به شکل تاول‌های کوچکی ظاهر شوند که درنهایت می‌ترکند، زخم‌های دردناک و ملتهب ایجاد می‌کنند، سپس دَلَمه می‌بندند و در عرض چند هفته خوب می‌شوند. این تاول‌ها و زخم‌ها ممکن است با علائمی شبیه علائم آنفولانزا – تب و تورم غدد لنفاوی – همراه باشند.

هریک از این علائم عفونت HSV تناسلی می‌توانند در مردان یا زنان اتفاق بیفتند:

تبخال تناسلی تنها بیماری‌ای نیست که می‌تواند این علائم را ایجاد کند. گاهی‌اوقات HSV با عفونت‌های قارچی واژن، عفونت‌های باکتریایی یا عفونت‌های مثانه اشتباه گرفته می‌شود. تنها راه برای آنکه مطمئن شوید علائم شما ناشی از عفونت HSV است یا به یک بیماری دیگر مربوط می‌شود، آن است که به پزشک مراجعه کنید.

تبخال تناسلی با یک معاینه‌ی فیزیکی تشخیص داده می‌شود و معمولا با یک تست سوآب یا آزمایش خون تأیید می‌شود.

افرادی که پس از آلودگی به عفونت HSV تناسلی دچار یک عود اولیه می‌شوند، می‌توانند انتظار داشته باشند که علائم بیماری‌شان در عرض یک سال، ۴ تا ۵ بار مجددا عود کند.

با گذشت زمان، بدن شما مصونیت بیشتری نسبت به این ویروس ایجاد می‌کند؛ درنتیجه ممکن است عود علائم به دفعات کمتری اتفاق بیفتد یا حتی در برخی از افراد کاملا متوقف شود.

علائم معمولا در طول دوره‌های بیماری یا استرس روحی ظاهر می‌شوند. دلیلش این است که در طول این زمان‌ها، توانایی سیستم ایمنی بدن شما برای سرکوب این ویروس و غیرفعال نگه داشتن آن کاهش می‌یابد.

عوامل زیر می‌توانند باعث بازگشت علائم شوند:

اقداماتی وجود دارند که می‌توانید برای کاهش ناراحتی و شدت علائم در طول عود بیماری انجام بدهید. این اقدامات عبارتند از:

به‌علاوه کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از انتقال ویروس به سایر قسمت‌های بدن‌تان و همچنین به سایر افراد انجام بدهید، ازجمله:

تبخال تناسلی برای اکثر افراد، یک تهدید جدی برای سلامتی محسوب نمی‌شود. یک عفونت HSV به‌جز ایجاد ناراحتی، یک عامل استرس‌زای روحی روانی به‌شمار می‌رود و می‌تواند:

هرچند در برخی موارد، عوارض ناشی از تبخال تناسلی می‌توانند جدی و حتی خطرناک باشند.

در موارد نادر، زنان باردار می‌توانند عفونت تبخال تناسلی را در حین زایمان به نوزادشان انتقال بدهند. این امر می‌تواند به یک عفونت جدی و گاهی اوقات مرگبار در نوزادان منجر شود. به همین دلیل انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از عود علائم در زمان زایمان توصیه می‌شود که این اقدامات از هفته‌ی ۳۴ بارداری آغاز می‌گردند. اگر شما در زمان زایمان علائم یک عفونت ویروسی فعال را داشته باشید، پزشک‌تان احتمالا زایمان به روش سزارین را به شما توصیه خواهد کرد.

افراد مبتلا به تبخال تناسلی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت HIV قرار دارند. یکی از دلایل این مسئله، آن است که ترک‌ها و شکاف‌هایی که درنتیجه‌ی عود علائم در پوست ایجاد می‌شوند، باعث به‌وجود آمدن منافذی می‌گردند که ویروس HIV می‌تواند از طریق آنها وارد بدن شود.

اگر به دلایلی فکر می‌کنید که ممکن است درنتیجه‌ی یک تماس جنسی – خواه دهانی یا تناسلی – عفونت HSV داشته باشید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

هیچ درمانی برای تبخال تناسلی وجود ندارد اما درمان ضدویروسی می‌تواند مفید باشد. با درمان مناسب می‌توان علائم را کاهش داد یا از عود مجدد آنها جلوگیری کرد. درمان همچنین می‌تواند خطر آلوده شدن دیگران را نیز کاهش بدهد.

پزشک شما ممکن است برای کمک به پیشگیری یا کاهش درد و ناراحتی ناشی از عود علائم برای شما داروهای ضدویروسی تجویز کند. داروهایی که به‌صورت روزانه برای سرکوب این ویروس مصرف می‌شوند، می‌توانند تعداد دفعات عود و خطر آلوده شدن دیگران را کاهش بدهند. این داروها عبارت‌اند از:

تمام این داروهای ضدویروسی می‌توانند برای کوتاه کردن یا پیشگیری از دوره‌های عود به‌کار روند. درمان سرکوبگر روزانه می‌تواند تعداد دفعات عود و احتمال انتقال عفونت به دیگران را در هنگامی که زخم‌ها آشکار نیستند (پراکندگی بدون علامت یده می‌شود) کاهش بدهد. داروهای جدیدتر – فامویر و والترکس – می‌توانند به دفعات کمتر مورد استفاده قرار گیرند و ممکن است در برخی از افراد بهتر جذب شوند و قابل ‌تحمل‌تر باشند.

در طول یک دوره اپیزود تبخال فعال، شما باید اقداماتی برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی و جلوگیری از آلوده شدن دیگران انجام بدهید:

از زمان بروز اولین نشانه‌ی علائم تا برطرف شدن کامل زخم‌ها، از تماس جنسی اجتناب کنید. این زمانی است که دلمه افتاده است و پوست جدید، جایی که قبلا تاول زده را می‌پوشاند. اما به یاد داشته باشید که هنوز هم ممکن است کسی را آلوده کنید؛ حتی اگر هیچ‌گونه علائم یا زخمی نداشته باشید.درمان تبخال دستگاه تناسلی زنان

اگر تبخال تناسلی دارید، در صورت داشتن هرگونه علائمی از یک اپیزود تبخال، رابطه‌ی جنسی نداشته باشید. استفاده از کاندوم و سدهای لاتکس در بین اپیزودها می‌تواند به پیشگیری از گسترش ویروس کمک کند. اما این ویروس همچنان می‌تواند به‌وسیله‌ی تماس مستقیم پوست به پوست منتقل شود. پزشک‌تان ممکن است توصیه کند که شما یک داروی ضدویروسی روزانه مصرف کنید؛ این داروهای روزانه، تعداد دفعات عود و خطر انتقال عفونت به شریک جنسی شما را کاهش می‌دهند.

اگر تبخال تناسلی ندارید، برای محافظت از خودتان در طول رابطه‌ی جنسی از کاندوم‌ و سدهای لاتکس استفاده کنید. این محصولات به‌طور کامل از شما محافظت نمی‌کنند اما مطمئنا خطر ابتلا به عفونت را تا حدی کاهش می‌دهند.

واکسن HPV، یک واکسن غیرفعال‌شده (غیرزنده) است که در برابر ۴ نوع اصلی HPV از بدن محافظت می‌کند.

این ۴ نوع شامل ۲ نوعی هستند که باعث حدود ۷۰ درصد از سرطان‌های سرویکس (دهانه‌ی رحم) می‌شوند، به علاوه‌ی ۲ نوع دیگری که عامل حدود ۹۰ درصد از زگیل‌های تناسلی هستند. واکسن HPV می‌تواند از اکثر زگیل‌های تناسلی و اکثر موارد سرطان دهانه‌ی رحم پیشگیری کند.

انتظار می‌رود که حفاظت ایجادشده توسط واکسن HPV، طولانی‌مدت (پایا) باشد. اما زنانی که واکسن HPV دریافت می‌کنند، باید همچنان غربالگری سرطان دهانه‌ی رحم انجام دهند زیرا این واکسن در برابر تمام انواع HPV که باعث سرطان دهانه‌ی رحم می‌شوند، حفاظت ایجاد نمی‌کند.

چه کسانی باید واکسن HPV دریافت کنند و چه زمانی برای دریافت این واکسن مناسب است؟

مهم است که دختران قبل از اولین تماس جنسی‌شان واکسن HPV دریافت کنند، چون در این دوران در معرض HPV قرار نگرفته‌اند. برای این دختران، واکسن HPV می‌تواند تقریبا از ۱۰۰ درصد از بیماری‌های ایجادشده توسط ۴ نوع HPV هدف‌گرفته در این واکسن پیشگیری کند.

با این حال اگر یک دختر یا زن قبلا به یک نوع HPV آلوده شده باشد، این واکسن از بیماری ناشی از آن نوع HPV پیشگیری نخواهد کرد.

واکسن HPV به شکل یک سری سه‌دوزه داده می‌شود:

دوزهای اضافی (تقویت‌کننده) توصیه نمی‌شوند.

واکسن HPV ممکن است به‌طور همزمان با سایر واکسن‌ها داده شود.

برخی از زنان یا دختران نباید واکسن HPV دریافت کنند یا باید برای دریافت آن صبر کنند

به‌نظر نمی‌رسد که واکسن HPV هیچ‌گونه عوارض جانبی جدی ایجاد کند.

با این حال یک واکسن مانند هر دارویی احتمالا می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی مانند واکنش‌های آلرژیک شدید شود. ریسک آسیب جدی یا مرگ ناشی از تزریق هر واکسن، بسیار کم است.

مشکلات خفیفی که ممکن است با واکسن HPV اتفاق بیفتند، عبارتند از:

این علائم، مدت زیادی طول نمی‌کشند و خودبه‌خود ازبین می‌روند.

واکنش‌های آلرژیک خطرناک ناشی از تزریق واکسن‌ها نادر هستند و اگر چنین واکنش‌هایی اتفاق بیفتند، در عرض چند دقیقه تا چند ساعت پس از واکسیناسیون خواهد بود.

واکسن HPV مانند تمام واکسن‌ها همچنان برای مشکلات غیرمعمول یا شدید تحت نظارت قرار خواهد گرفت.

باید به دنبال چه علائمی باشید؟

باید چه کار کنید؟

چگونه می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

بهترین راه عدم مبتلا به این بیماریست

بله. پیشگیری بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر از درمانه.

بسیارمفیدبود.امارعایت دقیق بهداشت بهترین راه مبتلابه این بیماریست.ممنون

ممنون مفید بود خیلی

خوشحالم که مورد توجه‌تون قرار گرفت.

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

انواع داستان سرایی تجاری؛ چطور داستانی قانع‌کننده و جذاب تعریف کنیم؟

آیا استفاده از لغات تخصصی ما را باهو‌ش‌تر نشان می‌دهد؟

سفر به لیسبون؛ ۲۵ تفریح شگفت‌انگیز در لیسبون

اسکراب بدن؛ ۱۰ اسکراب طبیعی برای زیبایی و سلامت پوست

چطور ناپایداری‌های سازمانی را با کارمندان در میان بگذاریم؟

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها

بیشترین فالوور در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به کدام سلبریتی‌ها اختصاص


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند




خانه

موبایل

9-95% سرطان دهانه رحم به علت ویروسی است که در بروز تبخال دخالت دارد

 

درمان تبخال دستگاه تناسلی زنان

عامل مولد «تبخال تناسلی» ویروس است این تبخال می تواند به تنهایی یا همراه با ضایعات زخمی یا آبسه های کوچک در دستگاه تناسلی باشد که بیمار را دچار خارش ، سوزش ، می کند، این عارضه قابل انتقال از فردی به فرد دیگر است و تنها راه سرایت آن مقاربت جنسی به شمار می رود، برای آشنایی با راه های پیشگیری و درمان این بیماری با یک متخصص زنان گفتگو کرده ایم .دکتر مریم پوررضا، متخصص زنان و زایمان بیان کرد : با مطالعاتی که امروزه انجام شده است 9-95% سرطان دهانه رحم به علت ویروسی است که در بروز تبخال دخالت دارد به این دلیل پزشکان خانم هایی را که دچار این عارضه می شوند ضمن تجویز داروی مناسب به آنها هشدار داده می شود که امکان دارد این تبخال باز هم عود کند چون ویروس ها گاهی اوقات که دفاع بدن ضعیف می شود با وجودی که درمان شده اند ممکن است دوباره عود پیدا کند .وی در ادامه بیان کرد: بنابراین به خانم ها توصیه می شود که خیلی از خود مراقبت کنند و آزمایش پیشگیری از بروز سرطان دهانه رحم ، آزمایش سلول شناسی که به آن «پاپ اسمیر» یا «پاپا نیکولا» می گویند را سالی یکبار انجام دهند که اگر این آزمایش زمانی گرایش غیر طبیعی پیدا کرد باید کارهای تشخیصی و تکمیل تری مثل «کولپوسکوپی » و «تکه برداری از دهانه رحم» برای این افراد انجام شود.

ویروسی که باعث بروز تبخال تناسلی است HPV دارد که ازطریق تماس جنسی منتقل میشود

  پوررضا درباره علایم این عارضه اظهار کرد : خارش ، ترشح ، بوی بد و ضایعاتی مانند سرخک که بعضی از آنها حاوی مایعی به اندازه عدس و بعضی از آنها ترکیده و دلمه بسته به عبارتی دیگر مانند تب خال کنارلب هستند از علائم ای عارضه به شمار می روند.این متخصص زنان و زایمان درباره انتقال این بیماری گفت : این ویروس که باعث بروز تبخال است HPV دارد، تنها ازطریق تماس جنسی منتقل می شود در نتیجه درمان یک نفره کافی نیست و زنان باید شریک زندگی خود را هم تحت درمان قرار بدهند زیرا او هم حامل ویروس تبخال است و گاهی اوقات ممکن است هیچگونه علامتی نداشته باشد ولی در تماس های بعدی عفونت را انتقال دهد .این استاد دانشگاه متذکر شد: امروزه جدا از آزمایش «پاپا نیکلا ، PAPANICOLAOU » که از بابت ترشح دهانه رحم بررسی سلول های غیر طبیعی انجام می شود یک آزمایش مکمل دیگرهم با «اسمیر» محلول در آب ،که آن دقت اش خیلی است نیز انجام می شود ، پس اگر خانمی آزمایش «پاپ اسمیر، PAPSMEAR» انجام داد و جواب آزمایش منفی نبود یعنی دو پهلو بود ،نباید زود محکوم به سرطانش کنیم بلکه باید آزمایش «لیکوئید بیس» را که مکمل آزمایش «پاپ اسمیر» است انجام دهد که اگر آن مثبت بود بیمار را به « کولپوسکوپی » ارجاع داد .این متخصص زنان با اشاره به اینکه روابط جنسی علت عمده بروز تبخال تناسلی است، تاکید کرد: همسرانی که در جریان این ضایعات هستند تا قبل از مراجعه به پزشک متخصص باید از تماس جنسی پرهیز کنند اما اگر فرد مشکوک به این عارضه بود باید تماس جنسی با جلوگیری انجام شود .پوررضا افزود: معمولا برای جلوگیری از بروز این مشکلات، توصیه‌های پیشگیرانه مفیدتر خواهد بود که از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در این خصوص تزریق واکسن است.وی با بیان اینکه دختران تا 26 سالگی می‌توانند این واکسن را علیه ویروس تزریق کنند، گفت: ویروس ها دارای شماره هستند یعنی مشخصی ندارند .4 مورد از این ویروس ها که در بروز سرطان دهانه رحم دخالت دارد ویروس های شماره 16 – 18 -6 -12 هستند که 2 مورد اول بیشترین دخالت را دارند و واکسن «گاردازیل » برای این 2 ویروس ساخته شده است ،سن مناسب برای تجویز این واکسن 9 الی 26 سالگی است که در سه نوبت تزریق می‌شوند و مجموع پروسه زمانی تزریق آن حدود شش ماه طول می‌کشد و اثر پیشگیری‌کننده دارد.

 

منبع: jamejamonline.ir


آنچه بانوان باید بدانند

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است



فارسی | ENGLISH

دانلود نرم افزار های مورد نیاز:

firefox  –  adobe  –  winrar

درمان تبخال دستگاه تناسلی زنان

مطالب بیشتر

 آگاهی از جدیدترین خبرها، خدمات

و امکانات

 کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

آشنایی با جدیدترین آزمایشات

 

مطالب بیشتر

پاسخگویی به سوالات پزشکی در رابطه

با آزمایشات

مطالب بیشتر

به وب سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی دکتر خسروشاهی خوش آمدید.  

آزمایشگاه پاتوبیولوژی دکتر خسروشاهی یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین آزمایشگاههای پزشکی تهران است که با مجموعه ای از خدمات و امکانات متنوع و نوین در خدمت شما عزیزان می باشد. در این مجموعه در راستا ارائه  دقیق ترین نتایج از بهترین و با کیفیت ترین کیت ها ولوازم مصرفی در انجام کلیه آزمایشات استفاده می گردد. هم چنین دقت و صحت نتایج آزمایشات توسط  کنترل های داخلی و خارجی تائید می شود و کلیه آزمایشات روتین ، تخصصی و فوق تخصصی توسط مدرنترین و پیشرفته ترین دستگاههای روز دنیا توسط پرسنل مجرب در کوتاهترین زمان ممکن انجام می گردد.

 

 

تبخال چیست؟تبخال یک عفونت، ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس است. که موجب مشکلاتی از جمله خارش و درد است که به طور کلی در هر دو جنس مردان و زنان دیده می شود. تبخال به صورت تاول های کوچک قرمز، متورم و آبکی یا زخم اطراف چشم ،دهان، لب ها، و آلت تناسلی ظاهر می شود. ویروس هرپس سیمپلکس از طریق مستقیم (جنسی،بوسه، لمس)، یا غیر مستقیم(به اشتراک گذاری وسایل شخصی ) و یا تماس با فرد آلوده  وارد بدن انسان میشود. آنها بسیار مسری هستند و باعث بیماری های مختلف شدید، مانند عفونت مغزی، سرطان، آبله مرغان، و غیره

 در مردان : تاول روی آلت تناسلی مرد، باسن، مقعد، ران، کیسه بیضه ، ظهور در داخل مجرای خروجی مثانه، یا در داخل آلت تناسلی مرد

. در زنان:تبخال بر روی باسن، گردن رحم، واژن، مقعد و اندام تناسلی خارجی ظاهر می شود. با کمک داروهای خانگی و اقدامات پیشگیرانه، این بیماری می تواند تا حد زیادی به حداقل برسد.

علل برخی از عللی، که منجر به تبخال میشوند ، عبارتند از:  ■ بوسیدن  ■ رابطه ی محافظت نشده جنسی از طریق واژن یا مقعد  ■ تماس با پوست  ■ مقاربت با شرکای متعدد  ■ قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش  ■ جراحی در ناحیه تناسلی  ■ دست زدن به تاول یا زخم  ■ تماس مستقیم با غشاهای مخاطی و یا بزاق فرد آلوده  ■ بیماری، استرس، قاعدگی، خستگی و عمل جراحی نیز باعث تبخال.  ■ ویروس هرپس همچنین می تواند به یک نوزاد تازه متولد شده از مادر آلوده به تبخال در زمان زایمان طبیعی منتقل شود.

 

علائم علائم و نشانه های تبخال آنقدر خفیف است که گاهی قابل مشاهده نیست. علائم سطحی میتواند حتی چند ماه بعد از اینکه شما توسط ویروس مورد حمله قرار گرفتید بروز نکند .

با این حال، برخی از نشانه های احتمالی عفونت هرپس عبارتند از:

 

علائم اولیه این علائم ممکن است تا 2 روز ظاهر شوند. پس از آن،تدریجاُ بهبود می یابند.  ■ تب  ■ درد در هنگام ادرار   ■ ناخوشی و کسالت  ■ ترشحات واژن (در زنان)  ■ زخم و تاول در دهانه رحم (در زنان)  ■ تاول های قرمز دردناک اطراف باسن، ران، مقعد، و اندام تناسلی

 

 

درمان تبخال دستگاه تناسلی زنان

 

علائم عودبرخی از علائم است که معمولا دوباره و دوباره ظاهر می شوند:

■ خارش و سوزن سوزن شدن اطراف ناحیه تناسلی

 ■ خارش تاول قرمز در اطراف ران، مقعد، باسن و اندام تناسلی است که به زودی میترکند و زخم  میشوند

■ در زنان، زخم و تاول در بخش های پایین تر از رحم

 

 

درمان های خانگی برای تبخال آیا  شما میتوانید تب خال را در خانه درمان کنید ؟ بله!

در اینجا برخی از درمان های طبیعی، آسان و سریع برای تبخال را مشاهده می کنید :

 

1. روغن زیتونروغن زیتون بعنوان مرطوب کننده پوست شناخته شده است. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است و یکی از بهترین داروهای خانگی برای زخم تب خال است. یک فنجان روغن زیتون به اضافه ی روغن اسطوخودوس و موم زنبور عسل را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت گرم کنید . اجازه دهید مخلوط خنک شود. پس از خنک شدن روی موضع مورد نظر بمالید.2. اکیناسهاکیناسه یک گیاه دارویی است و دارای خواص ضد ویروسی است که برای افزایش سیستم ایمنی بدن شناخته شده است. تمام قطعات اکیناسه، یعنی گل، برگ و ریشه می تواند برای درمان تبخال استفاده شود. می توان آن را به شکل چای، آب میوه، و یا قرص مصرف کرد.

 

3. یخساده ترین روش در خانه برای درمان تبخال یخ است. یخ ، درد بسیار زیادِ تبخال را تسکین میدهد. یخ خرد شده را در کیسه های پلاستیکی پر میکنیم. کیسه ی پلاستیکی را در یک پارچه ضخیم ورق مانند قرار میدهیم و روی محل زخم به مدت 1-15 دقیقه برای خلاص شدن از تورم و خارش میگذاریم. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.تبصره: قرار گرفتن طولانی مدت ناحیه  تناسلی در معرض قطعات یخ میتواند به بافت آسیب برساند.4.جوش شیرینجوش شیرین یک درمان موثر برای خلاص شدن سریع از شر تبخال است.که امدادی موثر در خارش زخم و درد آن است. توپ پنبه خیس را در جوش شیرین فرو برده و به طور مستقیم روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. این کار کمک می کند به خشک کردن تاول  و تراوشات آن.تبصره : به منظور جلوگیری از آلودگی، توپ پنبه را دوباره در جوش شیرین فرو نبرید.

5. روغن درخت چایبرای شیوع بیماری زخم تبخال، روغن درخت چای یک درمان مفید است. مقداری آب در یک استکان ریخته و چند قطره از روغن درخت چای را به آن اضافه کنید ،سپس محلول را غرغره کنید.این روش به حذف زخم از دهان کمک میکند. برای تبخال تناسلی، از یک قطره چکان چشم استفاده کنید  و چند قطره ازمحلول را روی منطقه آلوده بچکانی6. بادرنجبویهبادرنجبویه یکی از داروهای گیاهی موثر برای تبخال است. فلاونوئیدها، اسید فنولیک، و رزمارینیک اسید، به بهبود زخم ها و یا تاول کمک می کند. استفاده به صورت چای بادرنجبویه یا استفاده ی مستقیم بر روی زخم. 2-3 میلی لیتر از شربت بادرنجبویه را به آب اضافه کنید. به خوبی هم بزنید و بنوشید. این عصاره مایع و با پایه ی الکل برای زخم موثر است. نوشیدن سه بار در روز توصیه میشود.  بادرنجبویه به شکل کرم و پماد نیز در دسترس است. کرم را به طور مستقیم روی تبخال استعمال کنید.

 

7. ریشه شیرین بیانریشه شیرین بیان ازخواص درمانی که برای درمان عفونت کمک می کنند تشکیل شده است. شیرین بیان حاوی اسید glycyrrhizic است، که با ویروس تبخال مبارزه می کند. برای درمان تبخال، 2 کپسول از عصاره ریشه شیرین بیان می تواند موثر باشد. تبصره: استفاده بیش از حد شیرین بیان ممکن است منجر به فشار خون بالا و کاهش پتاسیم شود. بنابراین، افراد مبتلا به مشکلات قلبی و زنان باردار باید از مصرف شیرین بیان، اجتناب کنند.

8. کیسه چایچای سیاه و سفید بسیار غنی از تانن هستند.  و برای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی شناخته شده است. یک فنجان چای سیاه و سفید با کمک چای کیسه ای آماده کنید. اجازه دهید تا خنک شود. پس از خنک شدن، چای کیسه ای را  به مدت 5 دقیقه بر روی زخم منطقه آلوده قرار دهید. برای گرفتن بهترین نتایج، دو یا سه بار در روز تکرار شود.

 

9. آرد ذرتیکی از بهترین راه حل ها برای تبخال، نشاسته ذرت است. آرد ذرت به جذب رطوبت بیش از حد از پوست و کاهش سایش و خارش کمک می کند. نشاسته ذرت  را میتوان به طور مستقیم روی زخم خشک تبخال قرار داد. و یا میتوان پنبه خیس را به آرد ذرت آغشته کرد و به آرامی بر روی زخم قرار داد.توجه: برای جلوگیری از آلودگی ، توپ پنبه را دوباره در آرد ذرت تمیز فرو نبرید.1. ژل آلوئه وراآلوئه ورا بهترین خواص درمانی طبیعی را داراست که می تواند برای تاول موثر باشد. برای تسکین خارش و قرمزی، ژل آلوئه ورا خالص را باید روی زخم قرار داد .برای این کار برگ تازه از آلوئه ورا ،را به دو نیمه برش داده. یکی از قطعات ژل را به طور مستقیم در منطقه آلوده قرار میدهیم.

 

11. نمک فرنگی اصلحمام کردن با آب سولفات منیزیم بهترین درمان برای تسکین خارش و درد تبخال است. اضافه کردن کمی سولفات منیزیم در آب حمام گرم باعث خشک شدن زخم ، در نتیجه کاهش خارش میشود.  شما همچنین می توانید مقداری نمک در وان حمام اضافه کنید. منطقه آلوده تبخال  را در آب فرو برده و اجازه دهید تا زخم خشک شود سپس دوش بگیرید.12.پودر Domeboroپودر Domeboro را می توان برای درمان عفونت هرپس استفاده کرد. از آن به صورت فشرده و یا پانسمان مرطوب بر روی زخم استفاده می شود. پودر به تسکین پوست تحریک شده و خارش آن کمک می کند . مخلوط یک بسته از پودر domeboro  را در آب، طبق دستور داده شده بر روی بسته حل میکنید. سپس آن را روی یک تکه پارچه تمیز ریخته و به طور مستقیم روی منطقه آلوده قرار میدهیم.

 

 

13.لیزینیکی دیگر از درمان های طبیعی برای تبخال لیزین است که یکی از انواع اسیدهای آمینه است که در غذاها از جمله شیر، مخمر آبجو، پنیر، مرغ، و غیره یافت میشود که برای کاهش تبخال شناخته شده است. کرم لیزین نیز در بازاردر دسترس است. می توان آن را بر روی مناطق آلوده استفاده کرد.14. قهوه سیاه ویروس هرپس نه تنها بخش تناسلی، بلکه لب ها، دهان، و غیره را نیز آلوده میکند. قهوه سیاه یکی از بهترین راه حل ها برای درمان آنها است. تاول در دهان باعث درد شدید میشود. برای درمان سریع آنها قهوه سیاه و سفید را آماده کنید. بگذارید خنک شود و یک جرعه از آن را چند دقیقه در دهان نگه دارید و روی لب ها هم ، بزنید . برای بهترین نتایج، دو بار در روز تکرار کنید

15. صابون و آب گرمغوطه ور شدن زخم تبخال در آب گرم مطمئنا درد و خارش را تسکین می دهد. برای تمیز و عاری از عفونت نگه داشتن منطقه آسیب دیده از صابون استفاده کنید.تبصره :فراموش نکنید که ناحیه تناسلی خود را با یک حوله تمیز خشک کنید.و صابون حمام را با فرد آلوده به اشتراک نگذارید.16. چای گیاهیچای گیاهی یک راه حل موثر برای جلوگیری از هر نوع بیماری های پوست است. برای درمان درد و خارش ناشی از تبخال، چای های گیاهی، مانند لیمو، زنجبیل، دارچین، و بابونه بسیار موثر است.17. عسلعسل دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است.که به درمان سریع تاول ها و زخم های سرد کمک می کند.کافیست مقداری عسل را مستقیما روی منطقه ی آلوده قرار دهید.

 

18. داروهای پرفروشضددردهای مرسوم در تسکین درد و فوران تبخال مفید هستند. بعضی از داروهای OTC شامل ایبوپروفن، استامینوفن، آسپیرین و برای درمان زخم تبخال،و برخی از پمادها، مانند پروپولیس را می توانید بر روی منطقه آلوده استفاده کنید.19. روغن های طبیعیروغن های طبیعی در تسکین درد و خارش تبخال موثر است. زیتون، جوجوبا، درخت چای، ویتامین E، کاملیا، و روغن کالاندولا برای مبارزه در برابر ویروس شناخته شده اند. شما فقط نیاز به اعمال هر یک از روغن های طبیعی و یا مخلوط چند روغن در منطقه آلوده، به آرامی دارید تا پوست آلوده را التیام بخشد.2. گلدنگلدن یکی دیگر از درمان طبیعی برای تبخال است.مقداری از پودر پوست گردو به اضافه اکیناسه و goldenseal را به خوبی هم بزنید تا خمیر درست شود و آن را روی منطقه آلوده قرار دهید. گلدن همچنین به صورت قرص، شربت، پماد و پودرموجود است.

 

21.روغن  پونه کوهی روغن پونه کوهی، با خواص ضد ویروسی آن، به بازیابی سریع تاول کمک می کند. کافیست مقداری روغن پونه کوهی را به طور مستقیم روی منطقه آلوده قرار دهید.

هومیوپاتی درمان تبخالهنگامی که عفونت تبخال بسیار شدید می شود، درمان آن با داروهای خانگی دشوار می شود. به منظور بهبود سرعت تبخال، شما همچنین می توانید برخی از داروهای هومیوپاتی را امتحان کنید. این درمان هیچ عوارض جانبی ندارد و می تواند به طور کامل تبخال را در مدت زمان مقرر درمان کند.

 در اینجا برخی از بهترین راه حل های تبخال هومیوپاتی هستند.1. Kreosotum: این دارو به ویژه برای تبخال در زنان استفاده می شود زمانی که احساس سوزش در مهبل (واژن) وجود دارد.2. Hepar گوگرد: در درمان ترشح چرکی در غده اینگوینال مفید است.3. Lachesis:در شیوع بیماری تبخال تناسلی قبل از قاعدگی استفاده می شود.4. آپیس: برای درمان ادم اسکروتوم استفاده می شود.5. جنس Ranunculus: برای مشکلات عصبی به عنوان یک نتیجه از ظهور تبخال استفاده می شود.6. کرچک tiglium: در درمان تبخال تناسلی در مردان کمک می کند.7. Arsenicum bromatum: برای نشانه های غددی و تبخال استفاده می شود.8. Aconitum: زمانی که یک فرد در مراحل اولیه تبخال است و احساس سوزن سوزن شدن در منطقه آلوده دارد،استفاده میشود.9. Thuya: درمان قوی و موثر برای تبخال تناسلی، زگیل، بیماری های مقاربتی و شناخته شده است.

 

اقدامات پیشگیرانهاین اقدامات پیشگیرانه است که مطمئنا در اجتناب از حمله ویروس تبخال کمک خواهد کرد.

 ■ اجتناب از مقاربت جنسی و بوسیدن تا زمانی که زخم کاملا بهبود یابد.

■ نوشیدن مقدار زیادی آب به حفظ سطح کم آبی بدن کمک میکند.

■ در اوایل دوران بارداری،و دوران بارداری به طور منظم مراقبت صورت گیرد.

. ■ بهداشت فردی و شستن دستها، برای جلوگیری از عفونت باکتریایی موثراست.

 ■ استفاده از کاندوم لاتکس در طول مقاربت جنسی.

■ شرکت در کلاس های مدیریت استرس یا فعالیت هایی، مانند یوگا و مدیتیشن.

■ اجتناب از به اشتراک گذاری قاشق ، لیوان، مسواک، و محافظ دهان با فرد آلوده.

■ حفظ نظافت و خشکی در ناحیه تناسلی.

 ■ اجتناب از سیگار کشیدن

■ 7-8 ساعت خواب، روزانه.

■ رژیم غذایی مناسب، از جمله سبزیجات و میوه جات سالم، مانند سیب، کلم، چغندر، پاپایا، هویج، انبه، و غیره

 ■ اجتناب از مصرف الکل، شکر و تنقلات.

 ■ اجتناب از مصرف زیاد شکلات، دانه ها، بادام زمینی، و غلات و حبوبات به دلیل مقدار بالای آرژنین.

 ■استفاده از زیرپوشهای مصنوعی، ابریشم، نایلون و می تواند نشانه های عفونت در ناحیه تناسلی را بدتر کند. بنابراین،استفاده از لباس های پنبه ای، که اجازه می دهد هوا در گردش باشد ،همواره توصیه میشود.

 

ترجمه: مهسا رنجبر

گروه تحقیقاتی دکتر خسروشاهی

 

 

زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، ما بین پسیان و میدان الف، پلاک 98

2265437 – 22654369

ساعت کاری، شنبه تا چهارشنبه: 7 الی 2 – پنج شنبه: 7 الی  16

&lt!–
prefix &#39ma&#39 + &#39il&#39 + &#39to&#39
path &#39hr&#39 + &#39ef&#39 + &#39&#39
addy96576 &#39info&#39 + &#39@&#39
addy96576 addy96576 + &#39drkhosroshahilab&#39 + &#39.&#39 + &#39com&#39
addy_text96576 &#39info&#39 + &#39@&#39 + &#39drkhosroshahilab&#39 + &#39.&#39 + &#39com&#39
.write(&#39‘)
.write(addy_text96576)
.write(‘
‘)
//–&gtn
&lt!–
.write(&#39‘)
//–&gt
این آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

&lt!–
.write(&#39’)
//–&gt
                                   

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت برای آزمایشگاه دکتر خسروشاهی محفوظ است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *