امپول پروژسترون برای چیست

خواص دارویی و گیاهی

آمپول پروژسترون چیست؟

پروژسترون هورمونی است که از غدد فوق کلیه به مقدار اندک و از جسم زرد در تخمدان ترشح می شود. در صورت وقوع لقاح و بارداری، جفت منبع قوی ای برای تولید پروژسترون است. سطوح پروژسترون در نیمه دوم چرخه قاعدگی یعنی دوره ترشحی که از روز ۱۵ تا ۲۸ سیکل است به دنبال تخمک گذاری افزایش می یابد.

پروژسترون در آماده سازی رحم برای جایگزینی تخمک بارور شده، حفظ و نگهداری بارداری اهمیت دارد و به آن هورمون بارداری نیز می گویند. در اثر اختلال پروژسترون حتی اگر لقاح صورت بگیرد، لانه گزینی و باروری روی نمی دهد. در حقیقت بعد از تخمک گذاری جدار رحم به پروژسترون پاسخ می دهد و این هورمون سبب تکامل ساختمان جدار رحم می شود. برای آن که پروژسترون عمل کند و لانه گزینی تخمک بارور شده انجام شود ابتدا استروژن عمل می کند و سپس پروژسترون وارد کار می شود.

پروژسترون در رشد غدد شیر به خصوص در زمان بارداری نقش مهمی را ایفا می کند. این هورمون بر روی دیگر سیستم های بدن نیز از جمله بر روی مغز تاثیر می گذارد. این هورمون روی توانایی حافظه و قوه شناختی اثر مثبتی دارد. پروژسترون تاثیر سرطان زایی استروژن را بر روی رحم کاهش می دهد.

اگر بدن تان با کمبود هورمون پروژسترون دست و پنجه نرم کند، برای باردار شدن یا حفظ جنین با
مشکل مواجه خواهید شد.                  امپول پروژسترون برای چیست

این آمپول حاوی هورمون زنانه پروژسترون است که برای خانم هایی که  پریود نمی شوندو یا  کمبود پروژسترون دارندتزریق می شود.

پروژسترون جهت درمان آمنوره یا فقدان قاعدگی و خونریزیهای غیر طبیعی رحم که به علت عدم تعادل هورمونی ایجاد شده باشند و نیز در عدم وجود اختلال ارگانیک مثل فیبروئید زیر مخاطی و یا سرطان رحم و نیز به عنوان کنتراسپتیو در اشکال مختلف به کار می رود. دیگر موارد مصرف پروژسترون شامل کنترل منوراژی، افزایش ظرفیت تنفسی در بیماران دچار سندرومPickwickian، زایمان زودرس، آندومتریوز، سندروم پیش از قاعدگی و در زنان فاقد تخمدان برای آماده کردن رحم جهت پذیرش تخمک بارور شده در خارج از بدن می باشد

تزریق درون ماهیچه ای پروژسترون به صورت شیشه های مولتی دوز ۵۰ میلی گرم در میلی لیتر عرضه می شود. پروژسترون موجود در روغن را باید زیر هود مخصوص مخلوط کرد بنابراین فقط داروسازی که داروها را ترکیب می کند می تواند آن را بسازد، این ها معمولا در داروخانه های تخصصی در زمینه داروهای باروری موجودند و این آمپول به دلیل عدم وقوع قاعدگی و خونریزی های رحم به دلیل کمبود پروژسترون تجویز می شود.

در صورتی که این آمپول در مورد عدم وقوع قاعدگی و تاخیر در پریود تجویز شده باشد معمولا پس از گذشت ۱۰ روز الی دو هفته از تزریق باید قاعدگی اتفاق بیفتد.

هورمون پروژسترون برای لانه گزینی تخمک لقاح یافته در رحم و برای حفظ بارداری ضروری است.

بنابراین پزشک ممکن است تشخیص دهد که شما برای حفظ بارداری خود نیاز به پروژسترون اضافی دارید و برای تان تزریق آمپول پروژسترون را در ابتدای بارداری تا هفته دوازدهم جهت پیشگیری از سقط جنین زودرس تجویز کند. بعد از هفته دوازدهم تزریق این آمپول می تواند خطرناک باشد. آمپول پرولوتون هم نوعی پروژسترون طولانی اثر است که بعد از هفته دوازدهم بارداری تزریق می شود.

پروژسترون یکی از هورمون های ضروری در تنظیم سیکل قاعدگی است. اگر دکتر تشخیص دادکه  بدنتان به اندازه کافی این هورمون را ترشح نمی کند، آمپول پروژسترون برای جبران این کمبود تجویز می کند. وقتی بدن دچار کمبود این هورمون میشود، پریود ها نظم شده و یا قطع میشود بنابراین تزریق آمپول باعث تامین نیاز شما در سیکل قاعدگی خواهد شد.

پروژسترون هورمون ترشح شده توسط تخمدان ها در زمان تخمک گذاری است و مسئول تنظیم نظم پریود است. معمولا یک هفته عقب و جلو انداختن پریود برای زنان طبیعی است مخصوصا اگر شما سفر کرده باشید و دچاز هیجانات روحی شده باشید. اما اگر بعد از گذشت یک هفته پریود نشدید و علائم بارداری هم نداشتید باید به پزشم مراجعه کرده طبق نظر او آمپول پروژسترون را مصرف کنید. معمولا بهد از گذشت ۲ هفته تا ۱۰ روز از تزریق باید پریود شوید.

لکه بینی

تغییر در جریان پریودی

آمنوره

تغییر در وزن (افزایش یا کاهش)

درد، خارش، تورم و قرمزی در جای تزریق

تغییرات واژن

زرد شدن پوست یا سفیدی چشم

حساس شدن سینه ها

واکنش پوستی مانند راش، کهیر،خارش و تورم

آکنه

ریزش مو یا رشد مو زاید

افسردگی پریودی

تب

بی خوابی

تهوع

شوک آنافیلاکسی که شامل علائمی مانند: گرگرفتگی، ضربان سریع قلب، خارش،کهیر، به سختی نفس کشیدن، تورم گلو،غش کردن و تهوع و استفراغ همراه است.

 اگر شما به داروهای مشابه پروژسترون آلرژی دارید مانند: بنزیل الکل یا روغن و یا هسته کنجد

وقتی بطور معمول خونریزی واژینال دارید.

هنگامیکه دچار بیماری های کبدی هستید

اگر شما مستعد سرطان سینه و دستگاه تناسلی هستید

 اگر شما سابقه سقط داشته اید و هنوز بافتی در رحم مانده و یا خارج شده است.

اگر شما دارای لخته خون در پاها، شش، چشم و سایر قسمت های بدن هستید.

لخته شدن غیر طبیعی خون. لخته خون هنگام استفاده از داروهای استروژن و پروژسترون گزارش شده است. اگر لخته خون در خون تشکیل شود، عروق خونی را مسدود کرده و باعث ایجاد مشکلات جدی میشود.

این آمپول بصورت داخل عضلانی تزریق میشود. بدنبال تزریق ماده جذب شده وارد جریان خون میشود.

قیمت:۱۰هزارتومان

پیراسته فر1772مطلب نوشته است .

امپول پروژسترون برای چیست

سایت بسیار پر محتوایی دارید..

.

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

(( timeout ) {
setTimeout(
{
notice .getElementById(“cptch_time_limit_notice_77”)
if ( notice )
notice.style.display “block”
},
timeout
)
})(12)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.
5
 + 
چهار
  

.hide-if-no-js {
display: none !important
}

برای اطلاع از به روز رسانی خود را وارد کنید .

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *