برای رفع کبودی جای ضربه

برای رفع کبودی جای ضربه
برای رفع کبودی جای ضربه

کبودی تقریبا در تمام نقاط بدن مانند : دور چشم ، ساق پا ، دست ، پیشانی و غیره ممکن است که پیش بی آید . خون مردگی یا کبودی خود به خود از بین میرود اما زمان زیادی میبرد . شما با روش های زیر میتوانید این مدت را به کوتاهترین زمان ممکن برسانید . در صورتیکه کبودی بیشتر از ۲ هفته ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید .

اقدامات اولیه پس از خون مردگی :

یخ روی کبودی بگذارید . گذاشتن یک چیز سرد روی کبودی باعث کاهش ورم و درمان سریع تر آن خواهد شد . ابنکار را بلافاصله بعد از کبود شدن پوست انجام دهید تا از گسترش پیدا کردن آن جلوگیری کنید . مقداری یخ داخل کیسه پلاستیکی بریزید و داخل پارچه یا حوله بگذارید سپس روی زخم قرار دهید .

در هر یک ساعت بیشتر از ۱۵ دقیقه یخ را روی کبودی قرار ندهید زیرا باعث سرمازدگی پوست خواهید شد .

برای رفع کبودی جای ضربه

از سبزیجات منجمد نیز میتوانید استفاده کنید .

محل کبودی را بالا نگه دارید . اینکار باعث کاهش جریان خون در کبودی می شود و از گسترش آن جلوگیری میکند . این کاهش جریان خون بدلیل نیروی جاذبه میباشد .

اگر کبودی روی پا میباشد چند عدد بالشت زیر آن بگذارید .

اگر کبودی روی دست شما میباشد دست خود را بالا نگه دارید .

از استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید . اگر درد داشتید از قرص های نسخه آزاد گفته شده استفاده کنید . حواستان باشد که از آسپرین استفاده نکنید زیرا باعث رقیق کردن خون و بدتر شدن کبودی میشود .

استراحت کنید . هر چقدر که از ماهیچه کبود شده بیشتر کار بکشید باعث افزایش خون درون آن میشوید و همین کار باعث بدتر شدن کبودی میشود . مقداری به خود استراحت بدهید .

چه زمانی مراجعه به پزشک نیاز است ؟ بیشتر کبودی ها مشکل جدی ایجاد نمیکنند و به خود به خود خوب میشوند اما اگر دارای نشانه های زیر بودید حتما به دکتر مراجعه کنید :

خون مردگی بدون علت : ایجاد کبودی بدون آسیب دیدگی ، ضربه و صدمه دیدن را میتوان مثال زد .

تب داشتن و چرک کردن محل کبودی : قرمزی و چرک کردن محل کبودی را چک کنید .

اگر فشار زیادی در محل کبودی احساس میکنید . در این مورد سریعا به پزشک مراجعه کنید زیرا موقعیت خطرناکی میباشد . 

راه های درمان سریع کبودی و خون مردگی : 

به آرامی کبودی و اطراف آن را بمالید . ۲۴ ساعت بعد از کبود شدن چند بار در روز اینکار را انجام دهید . اگر با دست زدن به کبودی احساس درد کردید این کار را انجام ندهید .

از نور آفتاب استفاده کنید . نور آفتاب باعث شکسته شدن ” بیلی روبین ” که باعث زردی اطراف کبودی میشود خواهد شد . ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نور مستقیم آفتاب در روز کافی میباشد .

سرکه روی کبودی بمالید . سرکه و آب را مخلوط کنید و کبودی را با آن مالش دهید . سرکه باعث افزایش جریان خون نزدیک سطح پوست و کاهش کبودی خواهد شد .

آناناس بخورید . آنزیم بروملین که در آناناس یافت میشود باعث شکستن پروتئینی که در محل کبودی گیر افتاده است خواهد شد .

جعفری روی کبودی بمالید . مقداری برگ جعفری تازه را له کنید و روی محل کبودی بگذارید و آن را ببندید . جعفری باعث کاهش التهاب و درد میشود همچنین باعث تسریع زمان بهبودی خواهد شد .

از روغن یا ژل آرنیکا و ژل آلوورا کمک بگیرید . آرنیکا باعث کاهش التهاب و ورم کبودی خواهد شد . ژل آلوورا نیز تاثیر مشابهی خواهد داشت .

از زالو استفاده کنید . زالو در عرض چند ثانیه کبودی را از بین میبرد . حتما از زالوهای پرورشی و بهداشتی استفاده کنید . استفاده از زالو درد ندارد زیرا بزاق آن خاصیت ضد درد دارد .

کبودی را حرارت دهید . بعد از گذشت ۲۴ ساعت از کبودی بوسیله کمپرس آب گرم یا بطری آب گرم میتوانید اینکار را انجام دهید . از گرما بیشتر از چند دقیقه در هر دفعه استفاده نکنید .

دیگر نکات مهم برای درمان سریع کبودی : 

اگر زیاد دچار کبودی میشوید احتمال دارد که ویتامین K خون شما پایین باشد . با دکتر خود مشورت کنید .

کرم ویتامین K باعث از بین رفتن زودتر کبودی میشود .

برای مالیدن کبودی همیشه اطراف آن ( ۱ تا ۲سانتی متری ) را بمالید .

برای رفع کبودی جای ضربه

به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوست موز را روی کبودی قرار دهید . اینکار ممکن است که جای کبودی را از بین ببرد .

در صورت گسترش کبودی حتما به دکتر مراجعه کنید .

خرداد ۲, ۱۳۹۷ در ۱:۰۲ ب.ظ

سلام من پیشونیم کبود شده. من همه ی این کار هارو کردم اما جوابی نگرفتم.

پاسخ دادن

اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۷ در ۶:۰۷ ب.ظ

ایا گذاشتن زالو کوفتگی را هم کاهش میدهد؟

پاسخ دادن

فروردین ۲۵, ۱۳۹۷ در ۶:۱۸ ق.ظ

سلام جناب بغدادي مطلب خوبي بود. البته هنوز به كارا بودنها مطمئن نيستم. پس از آزمودن نتيجه رو خدمتتون اعلام ميكنم. گذاشتن تصاوير به جذابيت مطلب افزوده

پاسخ دادن

فروردین ۲۵, ۱۳۹۷ در ۸:۴۴ ق.ظ

سلام ممنون بابت مطالعه مطلب ، استفاده و نظر دادن شما . امیدوارم براتون مفید واقع بشه . موفق باشید

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر بیماری سلیاک در شما تشخیص داده شد ، ممکن است فکر کنید که زندگی شما خراب‌شده است ؛ اما …

پسوریازیس یک بیماری پوستی متداول است که باعث می‌شود سلول‌های پوست به‌سرعت رشد کنند …

نقره نیز مانند تمام وسایل دیگر کثیف شده و جرم میگرد که باعث کدر …

۱ – ندادن بادام زمینی به عروس هلندی . پوست بادام زمینی دارای قارچ …

۱ – پیدا کردن هر گونه مشکل . شاید مشکلات از قبیل لیست زیر …

برای بعضی افراد سوسک ها از شیر نیز ترسناک تر میباشند بنابراین خیلی مهم …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کبودی زیر چشم در اثر ضربه همیشه هم به خاطر دعوا نیست، ممکن است به دلایل دیگری مانند تصادف یا زمین‌خوردن ایجاد شود. اما قاعدتا وقتی با کبودی زیر چشم در مکان عمومی ظاهر شویم، از واکنش مردم احساس خوبی به ما دست نخواهد داد. این کبودی‌ها می‌توانند مبنای کنجکاوی و دل‌سوزی اطرافیان شوند. اگر دوست نداشته باشید درباره‌ی دلیل سیاهی زیر چشم‌تان با دیگران صحبت کنید، آن‌وقت است که شاید به سرتان بزند برای مدتی حتی از خانه بیرون نروید. اما در این مقاله راه‌های ساده‌ای به شما معرفی می‌شود که به کمک آنها می‌توانید کبودی و خون‌مردگی زیر چشم را به‌سرعت بهبود دهید.

برای رفع کبودی جای ضربه

اگر دچار حادثه‌ای شده‌اید که می‌دانید ممکن است در ساعات بعدی کبودی یا سیاهی به‌جای بگذارد، بلافاصله روی آن مکان کمپرس سرد بگذارید. کمپرس سرد تورم را کم می‌کند و شدت آسیب را کاهش می‌دهد. بهترین راهکار، استفاده از کمپرس‌های آماده است. اما اگر چنین چیزی دم‌دست ندارید، بسته‌ای از سبزیجات یخ‌زده، قطعات یخ یا هرچیزی که در فریزر دارید هم خوب است. هرچه دارید، در یک پارچه تمیز بپیچید تا لبه‌های تیز آن را بپوشاند و دمای محتویات را هم برای پوست‌تان قابل‌تحمل‌تر کند.

بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه کمپرس موردنظر را روی محل کبودی قرار دهید. بعد به‌مدت ۱۵ دقیقه آن را از روی محل بردارید تا پوست‌تان استراحت کند. بین ۲ تا ۳ ساعت بعد از حادثه، به‌طورمرتب این کار را تکرار کنید. سر خود را بالا نگه دارید تا فشار خون در این ناحیه کم‌تر شود.
بعد از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از حادثه، کمپرس سرد را با کمپرس گرم تعویض کنید تا جریان خون ناحیه‌ی آسیب‌دیده را افزایش دهید. این کار فرایند درمان را سریع‌تر می‌کند. می‌توانید به‌سادگی یک حوله را با آب گرم مرطوب کنید و روی محل کبودی قرار دهید و تا زمانی که حوله سرد می‌شود، آن را نگه دارید.

اگر به این مرحله برسید که به‌دلیل کبودی، رنگ پوست‌تان تغییر کرده است، درمان آن اندکی سخت‌تر می‌شود. به‌خصوص اگر فرصت اجرای هیچ‌کدام از روش‌های قبل را پیدا نکرده باشید. اگر مقدار مناسبی «فشار» به محل کبودی وارد کنید، این حرکت می‌تواند با تحریک گردش خون سریع‌تر، به فرایند درمان کمک کند. برای این کار می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. مثلا یک مسواک بردارید و با حرکت دایره‌وار روی سطح کبودی بکشید.
اما اگر به‌دنبال درمان سریع‌تری هستید، یک یا چندین روش خانگی زیر را امتحان کنید.
توجه: مطالعات علمی گسترده‌ای درباره‌ی موارد زیر انجام نشده است. اما مردم بر این باورند که این درمان‌های خانگی برای رفع کبودی زیر چشم مفید هستند:

خوردن غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند، می‌تواند به‌طور مؤثرتری به جذب خون کمک کند. ویتامین C دیواره‌های رگ‌های خونی را ضخیم‌تر می‌کند و به درمان سریع‌تر کبودی‌ها کمک می‌کند. پس مرکبات، توت‌فرنگی، فلفل و سبزی‌های تیره مصرف کنید. اگر خیلی اهل میوه و سبزیجات نیستید، لااقل از مکمل های غذایی استفاده کنید.

آناناس و پاپایا دو میوه‌ی سرشار از ویتامین C هستند. این دو میوه آنزیم خاصی به‌نام بروملین هم دارند که از لخته‌شدن خون جلوگیری می‌کند و تورم را کاهش می‌دهد. البته مقدار بروملین موجود در این دو میوه به حدی نیست که با مصرف این میوه‌ها به‌تنهایی بتوانید جلوی خون‌ مردگی زیر چشم را بگیرید، اما با مصرف مکمّل‌غذایی ۴۰۰-۲۰۰ میلی‌گرمی، می‌توانید مقدار مناسب این آنزیم را به بدن‌تان برسانید.
برخی معتقدند اگر از پالپ این میوه‌ها ماسک درست کنید و روی سیاهی زیر چشم بگذارید، به درمان سریع‌تر کمک می‌کند. اما در این زمینه تحقیقات کافی وجود ندارد.

برخی با استفاده از چرب‌کننده لب، در عرض چند ساعت سیاهی زیر چشم را کاهش می‌دهند. و در فواصل بین استفاده از چرب‌کننده، کمپرس سرد استفاده کنید تا تورم هم فروکش کند. می‌توانید از یک قاشق سرد به جای کمپرس سرد استفاده کنید.

فلفل هندی (قرمز) حاوی ماده‌ای به‌نام «کپسایسین» است که می‌تواند به کاهش درد و کاهش رنگ کبودی کمک کند. یکی از روش‌های درمان‌ قدیمی چین و تایوان به این‌گونه است که فلفل هندی و وازلین ذوب‌شده را به نسبت یک به پنج ترکیب می‌کنند و روی کبودی می‌مالند. فقط قبل از امتحان کردن این ترکیب روی کبودی، آن را روی بخش کوچکی از پوست دست‌تان امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید و هنگام اعمال ترکیب روی کبودی مراقب باشید زیاد به چشم‌تان نزدیک نشود.

شما از چه‌ چیزی برای رفع کبودی زیر چشم استفاده می‌کنید؟ اگر راهکار خلاقانه‌ی دیگری دارید که از آن نتیجه گرفته‌اید، آن را در کامنت با سایرین به‌اشتراک بگذارید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

17900تومان

15000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

من عاشق زندگی کردنم. از هر تجربه‌ی جدیدی استقبال می‌کنم و مقاله‌نویسی در سایت چطور برام راهی تازه برای کسب اطلاعات عمومی در زمینه‌های مختلفه.

مد و زیبایی

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

سفید کردن پوست دست و پا در ۳ مرحله آسان و کاربردی

لیفت مژه چیست؛ شیوه انجام، روش‌های جایگزین و عوارض لیفت مژه

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

آخرین مطالب

خواص روغن گل مغربی و عوارض احتمالی آن برای سلامتی

علت نفخ معده؛ ۱۰ غذایی که موجب نفخ معده می‌شوند

برای رفع کبودی جای ضربه

انواع اعتماد به نفس؛ ۳ روش شکوفا کردن اعتماد به نفس

خواص آب برنج برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

جاهای دیدنی محلات؛ سفر به هلند ایران

ترین های جهان

عجیب ترین شغل های دنیا که شما را در سرگرمی و لذت غرق می‌کنند

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟


ایمن ترین خودروها در دنیا را بشناسید

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کبودی به‌علت آسیب دیدن یا پاره شدن رگ‌های خونی در زیر پوست نمایان می‌شود و معمولا خودبه‌خود ازبین می‌رود و نیازی به درمان کبودی نخواهید داشت، اما روش‌هایی برای کاهش درد و از بین بردن اثر آن وجود دارد که بهتر است بدانید.

برای رفع کبودی جای ضربه

یخ را بلافاصله پس از آسیب دیدن به جهت کاهش جریان خون در اطراف منطقه کبودشده قرار دهید. خنک کردن رگ‌های خونی باعث می‌شود تا مقدار خونی که به بافت‌های اطراف آن می‌رسد، کاهش پیدا کند؛ به‌این‌ترتیب از کبودی زیاد جلوگیری خواهید کرد و تورم کمتری هم ایجاد می‌شود.

شما می‌توانید یک بسته یخ را در درون کیسه قرار دهید و در یک پارچه یا حوله بپیچید و به‌مدت ده دقیقه روی منطقه آسیب‌دیده قرار دهید. مجددا ۲۰ دقیقه صبر کنید و دوباره این عمل را تکرار کنید.

از حرارت و گرما برای افزایش گردش خون و جریان آن می‌توان کمک گرفت. این روش برای زمانی‌که کبودی ایجاد شده و به‌دنبال رفع آن هستید، مفید خواهد بود. همچنین گرمادهی به ناحیه‌ی کبودشده به کاهش درد عضلات شما کمک خواهد کرد. برای این کار از یک حوله‌ی داغ یا بطری آب گرم استفاده کنید. حمام آب داغ هم روش دیگری برای بهبودی است.

ناحیه‌ی کبودشده را با یک باند کشی ببندید. این کار به بافت‌ها فشار می‌آورد و از نشت رگ‌های خونی جلوگیری خواهد کرد. با استفاده از روش فشرده‌سازی شدت کبودی را کاهش دهید. این روش در کاهش درد و تورم مؤثر خواهد بود.

اگر پاها یا دست‌تان کبود شده، عضو کبودشده را بالاتر از ارتفاع قلب خود بگیرید. این کار به کاهش درد و خالی کردن مایع اطراف ناحیه کبودشده کمک خواهد کرد. همچنین با بالا بردن ناحیه کبودشده، فشارخون در آن ناحیه کاهش می‌یابد و فشار درد کمتری روی آن احساس خواهید کرد. اگر می‌خواهید به استراحت بپردازید، این روشی بسیار عالی خواهد بود و به روند درمان کبودی هم سرعت می‌بخشد.

آرنیکا (Arnica) گیاهی هومیوپاتی است که گفته می‌شود در درمان التهاب و تورم بسیار مؤثر است. این گیاه درمانی ایده‌آل برای کبودی است. نتایج مطالعه‌ای علمی در سال ۲۰۱۰ نشان داد که پماد آرنیکای موضعی به‌طور مؤثر کبودی ناشی از لیزر را درمان می‌کند. شما در طول روز می‌توانید چندین بار از پماد یا ژل آرنیکا در درمان کبودی استفاده کنید. همچنین آرنیکا را به‌صورت خوراکی هم می‌توانید مصرف کنید.

ویتامین K حاوی موادی است که به لخته شدن خون کمک می‌کند. در مطالعه‌ای علمی در سال ۲۰۰۲ نشان داده شد که استفاده از کرم ویتامین K در درمان کبودی که پس از روش‌های درمانی با لیزر ایجاد می‌شود، مؤثر است. برای استفاده از این روش، کافی است روزی حداقل دو بار کرم ویتامین K را روی ناحیه‌ی کبودشده بمالید.

در تحقیقات علمی نشان داده شده است که آلوئه‌ورا در کاهش درد و التهاب بسیار مؤثر عمل می‌کند و شما می‌توانید آن را به‌طور موضعی روی منطقه آسیب‌دیده قرار دهید. اما دقت کنید که حتما از ژل آلوئه‌ورای خالص استفاده کنید و برچسب محصول موردنظر را به‌دقت بخوانید که مواد افزودنی در آن وجود نداشته باشد تا تأثیر بیشتری از آن ببینید.

ویتامین C دارای خواص ضدالتهابی است و در سرعت بخشیدن به بهبود زخم و درمان کبودی مؤثر عمل می‌کند. شما می‌توانید انواع مختلف این ویتامین را به‌صورت ژل، کرم و یا سرم‌هایی که حاوی ویتامین C هستند، از داروخانه تهیه کنید و به‌صورت موضعی روی ناحیه کبودشده استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن را به‌عنوان مکمل غذایی مصرف کنید. خوردن میوه و سبزی تازه به مقدار زیاد هم راه دیگری برای جذب ویتامین C است.

بروملائین نام ترکیبی از آنزیم‌های موجود در آناناس است. بروملائین در کاهش شدت کبودی و کاهش التهاب آن کمک می‌کند. می‌توانید میوه آناناس را برای جذب بروملائین بخورید و یا از مکمل‌های بروملین استفاده کنید. همچنین می‌توانید کرم موضعی بروملائین را هم تهیه کنید و در درمان کبودی از آن کمک بگیرید.

گیاه کامفری (Comfrey) که در زبان فارسی به آن «سنفیتون» یا «هماور طبی» هم گفته می‌شود اغلب در درمان بیماری‌های پوستی و التهاب استفاده می‌شود. نتایج تحقیقات علمی نشان داده است، کرم‌های این گیاه دارای قدرت شفابخشی بالایی در درمان کبودی است.

شما می‌توانید چند بار در روز این کرم را روی ناحیه‌ی کبودشده بمالید. همچنین می‌توانید از برگ‌های خشک‌شده آن به‌صورت فشرده روی ناحیه کبودشده استفاده کنید. برای این روش، برگ‌ها را به‌مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش قرار دهید. سپس مایع اضافی را جدا کنید و برگ‌های خیس را لای حوله یا پارچه‌ای بگذارید و برای درمان کبودی روی ناحیه‌ی موردنظر قرار بدهید.

شاید بهبودی کبودی پوست شما چندین هفته طول بکشد. برای اینکه با سرعت هرچه بیشتر درمان کبودی نتیجه‌بخش باشد، به مراقبت از بدن و استراحت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. استفاده از روش‌های درمان خانگی کبودی که در اینجا به آنها اشاره شد، به‌سرعت بهبودی شما کمک زیادی خواهد کرد.

در طول دوره‌ی درمان کبودی، روند بهبودی را دائما کنترل کنید؛ همچنین به‌یاد داشته باشید که کبودی‌ها می‌توانند نشانه‌ای از گرفتگی شدید ماهیچه‌ها یا شکستگی استخوان باشد که باید در موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

این علائم نشان از آسیب جدی است و بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

17900تومان

15000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

چه جالب!
آلوئه‌ورا گیاه شگفت‌انگیزی بنظر میاد!

مد و زیبایی

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

برای رفع کبودی جای ضربه

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

سفید کردن پوست دست و پا در ۳ مرحله آسان و کاربردی

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

لیفت مژه چیست؛ شیوه انجام، روش‌های جایگزین و عوارض لیفت مژه

آخرین مطالب

خواص روغن گل مغربی و عوارض احتمالی آن برای سلامتی

علت نفخ معده؛ ۱۰ غذایی که موجب نفخ معده می‌شوند

انواع اعتماد به نفس؛ ۳ روش شکوفا کردن اعتماد به نفس

خواص آب برنج برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

جاهای دیدنی محلات؛ سفر به هلند ایران

ترین های جهان

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد


بهترین رمان های جهان؛ ۹۹ رمان خواندنی

باهوش ترین نژاد سگ ها در دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدام‌اند؟

بهترین هتل های جهان؛‌ ۲۵ هتل حیرت‌انگیز دنیا

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

سلامت نیوز: گاهی اوقات کبودی پوست اجتناب ناپذیر است، اما می تواند دردناک و ناخوشایند نیز باشد. در این مقاله راه های کاهش درد و محو شدن سریع کبودی را برای شما بیان خواهیم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، زمین خوردن، وارد آمدن محکم ضربه و یا نیشگون گرفتن باعث آسیب عروق خونی کوچک زیر پوست می شود. در این حالت خون از مویرگ ها به بیرون و به بافت اطراف آن تراوش می کند. در حالی که شما موقع کبودی رنگ های سیاه و آبی را می بینید، اگر بخواهیم این رنگ ها را تجزیه کنیم، رنگ های بنفش، سبز و زرد را در برمی گیرند. معمولا اگر کبودی درمان نشود، 10 تا 14 روز طول می کشد تا محو گردد.هر چند کبودی خودبخود برطرف خواهد شد، ولی می توانید با اقداماتی درد آن قسمت را کاهش داده و فرایند محو شدن را سرعت ببخشید: اول، کاهش جریان خون به منطقه با استفاده از یخ و بستن باند کشی برای به حداقل رساندن تغییر رنگ پوست. دوم، استفاده از گرما برای افزایش گردش خون و کمک به محو شدن خون جمع شده تا جایی که پوست آسیب نبیند. برخی پمادهای گیاهی و کمپرس ها می توانند به پاک کردن آثار باقی مانده از کبودی کمک کنند.

کاهش کبودی با یخپس از سرد کردن محل کبودی به مدت 24 ساعت، از حرارت استفاده کنید تا به گردش خون بیشتر در منطقه آسیب دیده و محو شدن کبودی کمک کندبعد از ضربه فورا از یخ استفاده کنید. اگر شما رگ های خونی اطراف منطقه آسیب دیده را سرد کنید، خون کمتری به بافت اطراف نشت خواهد کرد. بسته های یخ (کمپرس سرد) آماده در داروخانه ها به فروش می رسند که به طور خاص برای صدمات طراحی شده اند و می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر شما در حال حاضر مجهز به این کمپرس ها نیستید، می توانید یک پارچه را در آب یخ خیس کرده و آن را به مدت 10 دقیقه بر روی محل کبودی قرار دهید. همچنین می توانید از بسته سبزی منجمد کمک بگیرید. به طوری که آن را در یک حوله بپیچید و آن را 10 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. نباید آن قدر این کار را ادامه بدهید تا پوست تان یخ زده و آسیب ببیند.اگر دست یا پای تان آسیب دیده، سریعا یک باند کشی اطراف قسمت آسیب دیده بپیچید. این کار از نشت خون به قسمت های اطراف جلوگیری کرده و کبودی شدید نخواهد شد.کاهش جریان خون به منطقه آسیب دیده می تواند به حداقل رساندن کبودی کمک کند؛ برای مثال اگر پایتان آسیب دیده، بنشینید و زیر پایتان بالش بگذارید، به طوریکه پایتان بالاتر از سطح قلب قرار بگیرد.

حرارت را بالا ببریدپس از سرد کردن محل کبودی به مدت 24 ساعت، از حرارت استفاده کنید تا به گردش خون بیشتر در منطقه آسیب دیده و محو شدن کبودی کمک کند.شما می توانید پی در پی کمپرس گرم را زیر یا روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. یک بطری آب گرم کارساز خواهد بود. همچنین می توانید از حوله گرم شده با اتو کمک بگیرید.مخلوط سرکه با آب گرم نیز به روند درمان کمک خواهد کرد. سرکه سبب افزایش جریان خون در سطح پوست شده و به پخش خون در منطقه کبودی کمک می کند.

آیا باید به پزشک مراجعه شود؟اگر کبودی مشکوک به نظر می رسد، به پزشک مراجعه کنید. اگر کبودی در قسمت هایی که آسیب ندیده اند ظاهر شود، آن را نادیده نگیرید. گاهی اوقات کبودی علامتی از بیماری های خطرناک مانند هموفیلی، لوسمی و کم خونی آپلاستیک است.داروهایی مانند آسپیرین که رقیق کننده خون می باشند، می توانند به تجمع زودتر خون در بخش آسیب دیده منجر شده و کبودی را تشدید کننداگر کبودی در محل مفصل بود و به تورم منجر شد، اگر کبودی پس از یک هفته محو نشد، اگر با درد شدید و یا تب همراه بود و یا اگر کبودی در کنار سر و در بالای گوش بود (این منطقه به راحتی می شکند)، به پزشک مراجعه کنید.

برای رفع کبودی جای ضربه

نکاتداروهایی مانند آسپیرین که رقیق کننده خون می باشند، می توانند به تجمع زودتر خون در بخش آسیب دیده منجر شده و کبودی را تشدید کنند. این امر در مورد ایبوپروفن نیز صدق می کند. اگر برای جلوگیری از ابتلا به حمله ی قلبی و یا مشکلات دیگر از آسپرین استفاده می کنید، با پزشک در مورد مشکل خود صحبت کنید، اما هرگز مصرف این دارو را قطع نکنید. می توانید برای توقف درد از استامینوفن استفاده نمایید.استفاده از جعفری کوبیده شده در محل کبودی، گیاه ارنیکا، روغن مخمر، کرم ویتامین k و مصرف آناناس نیز برای رفع کبودی مفید خواهند بود.

برای رفع کبودی جای ضربه
برای رفع کبودی جای ضربه
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *