گیاهان دارویی برای درمان فشار خون پایین

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

 

راه های بسیاری برای درمان فشار خون وجود دارد که از جمله آنها تغییر شیوه زندگی و استفاده از دارو است

 

گیاهان دارویی برای درمان فشار خون پایین

 فشار خون بالا یک بیماری است که طی آن فشار خون، بالاتر از سطح طبیعی یعنی ۱۲۰ / ۸۰ میلی متر جیوه می‌رود، این بیماری به عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود، زیرا در بسیاری موارد علائم آن بروز نمی‌کند، اما با این حال در فشارخون بسیار بالا و در حد خطر برخی از علائم مانند سردرد، خواب آلودگی، تپش قلب، تاری دید، خستگی، سرگیجه، گیجی، احساس زنگ در گوش، اشکال در تنفس، ضربان قلب نظم بروز می‌کند و حتی ممکن است فرد به حتی کما برود.مقدار طبیعی فشار خون ۱۲۰ روی ۸۰ میلیمتر جیوه بوده و مقدار بین ۱۲۰ روی ۸۰ تا ۱۳۹ بر روی ۸۹ به عنوان مرحله پیش از فشار خون بالا و فشار خون ۱۴۰ روی ۹۰ و از آن نیز نشان دهنده ابتلا به فشار خون بالا است.عللی که فشارخون سراغتان می‌آیدفشار خون به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود، فشار خون اولیه علت مشخصی ندارد و ۹۵ درصد افراد مبتلا به این نوع فشار خون هستند. فشار خون ثانویه در اثر علل مشخصی مثل بیماری کلیوی، تومور، نقص مادرزادی قلب و مصرف برخی داروهای خاص مانند قرص‌های ضدبارداری، داروهای ضد احتقان، بعضی داروهای مسکن رخ می‌دهد.همچنین عملکرد بیش از حد غدد آدرنال، سندرم آپنه خواب، مصرف مواد مخدر روان گردان، بیماری‌های مربوط به غده تیروئید، کوآرکتاسیون آئورت، دیابت، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن، مصرف نمک و موادغذایی شور، سابقه خانوادگی، افزایش سن، مسمومیت بارداری، کمبود ویتامین D در بدن و مصرف برخی دارو‌ها از دیگر عوامل افزایش فشارخون محسوب می‌شوند.افرادی که تحرک کافی ندارند ضربان قلب بالاتر بوده و هرچه ضربان قلب باشد یعنی در هر انقباض، قلب سخت‌تر کار کرده و فشار قوی‌تر بر شریان‌ها وارد می‌شود علاوه براین کمبود فعالیت بدنی خطر چاقی و اضافه وزن را نیز افزایش می‌دهد. 

  فشارخونتان را اینگونه پایین بیاوریدکاهش فشارخون با تغییر سبک زندگی و رعایت عادت‌های زندگی سالم مانند اجتناب از مصرف سیگار، مصرف کم نمک بین ۱.۵ تا ۲.۵ گرم در روز، مصرف غذاهای کم چرب و رژیم غذایی با فیبر بالا حاوی میوه‌ها و سبزیجات سبز، ورزش به خصوص ورزش‌های هوازی، وزن مناسب، چک کردن فشار خون، کاهش استرس، کاهش سطح کلسترول بدخون امکان پذیر است.رژیم غذایی، ورزش و وزن بر فشار خون تاثیر می‌گذارد. اگر شما دارای فشار خون بالا، هستید با مصرف مواد غذایی سالم، کاهش وزن و انجام تمرینات ورزشی فشارتان را پایین بیاورید.فشار خون پایین با غذای سالمفشار خون شما تحت تاثیر غذایی که می‌خورید، قرار دارد. با کاهش نمک مصرفی وغذاهای چرب و خوردن میوه و سبزیجات فشار خون کاهش پیدا می‌کند.با ورزش فشار خونتان را تنظیم کنیدفعالیت و ورزش منظم منجر به کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب و عروق می‌شود.وزنتان را کم کنید تا فشار خونتان پایین بیایدوزن بالا یکی از عوامل تهدید کننده سلامت قلب و عروق بوده و موجب افزایش فشار خون می‌شود به همین دلیل کاهش وزن کمک زیادی به پایین آمدن فشار و سلامت قلب و عروق می‌کند.

گیاهان موثر بر کاهش فشار خون راه های بسیاری برای درمان فشار خون وجود دارد که از جمله آن ها تغییر شیوه زندگی و استفاده از دارو است. اما در صورتی که به درمان های سنتی و گیاهی نیز علاقه مند باشید، روش های بسیاری در این زمینه وجود دارد. البته در صورتی که می خواهید از روش های گیاهی استفاده کنید، پیش از شروع با پزشک معالج خود مشورت کنید، زیرا اگر بعضی از گیاهان به مقدار زیاد مصرف شوند، ممکن است اثرات جانبی ناخواسته یا تداخل دارویی داشته باشند. گیاه پنجه گربه (اونکاریا)گیاه پنجه گربه از گیاهانی است که در طب سنتی چینی برای درمان بیماری فشار خون و بیماری های عصبی استفاده می شود. این گیاه با تاثیر بر ورودهای کلسیم در سلول ها، به پایین آمدن فشار خون کمک می کند. 

گیاه پنجه گربه از گیاهانی است که در طب سنتی برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود

 اسطوخودوساسانس اسطوخودوس همواره برای ایجاد آرامش استفاده شده است. همچنین سبب کاهش فشار خون نیز می شود. هرچند به طور کلی از این گیاه در آشپزی استفاده نمی شود، اما می توان از گل های آن به همراه رزماری در تهیه نان و کیک استفاده کرد. 

اسانس اسطوخودوس ، سبب کاهش فشار خون می شود

تخم کرفستخم کرفس برای چاشنی سوپ استفاده می شود. در طب چینی از تخم کرفس برای کاهش فشار خون استفاده می شود، البته مطالعات نیز این موضوع را تایید می کنند. علاوه بر این می توان از آب کرفس نیز برای پایین آوردن فشار خون استفاده کرد. به طور کلی این گیاه ادرارآور است و به همین دلیل در کاهش فشار خون موثر است.  

در طب چینی از تخم کرفس برای کاهش فشار خون استفاده می شود

زالزالکزالزالک یک درمان گیاهی موثر برای کاهش فشار خون که هزاران سال است که در طب سنتی چین به کار می رود؛ جوشانده زالزالک است. این جوشانده تمام خواص مفید برای سلامت قلب و عروق، کاهش فشار خون، پیشگیری از لخته شدن خون در رگ ها و افزایش جریان خون را داراست و مکمل های آن به صورت قرص، شربت و چای در بازار عرضه می شود. 

یک درمان گیاهی موثر برای کاهش فشار خون که هزاران سال است که در طب سنتی چین به کار می رود

 

هلادویه ای هندی است که معمولا در غذاهای جنوب شرقی آسیا استفاده می شود. در یک مطالعه تحقیقی روزانه به تعدادی از افراد مبتلا به فشار خون بالا، پودر هل داده شد که در نتیجه اثرات مفید آن در کاهش فشار خون تایید شد. از دانه های هل یا پودر آن می توان در تهیه سوپ و غذاهای دیگر استفاده کرد. 

هل ادویه ای هندی است که برای درمان فشار خون مفید اشت

 ریحانسبزی بسیار خوش مزه و خوش طعمی است که می توان آن را به همراه انواع غذا استفاده کرد. عصاره ریحان اثرات مفیدی در کاهش فشار خون دارد، هر چند بسیار جزیی است. این سبزی را بدون نگرانی به رژیم غذایی روزانه افزوده و مطمئن باشید که عوارض جانبی نخواهدداشت. 

عصاره ریحان اثرات مفیدی در کاهش فشار خون دارد

  دارچینادویه خوش طعمی است که به کاهش فشار خون کمک می کند. دارچین را به صورت روزانه باید مصرف کرد تا اثرات آن در کاهش فشار خون مشاهده شود. همچنین می توان پودر آن را در انواع غذا یا نان به کار برد یا چوب آن را همراه با چای و دم نوش ها مصرف کرد.

 

ادویه خوش طعمی است که به کاهش فشار خون کمک می کند

 

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

 منابع:

 fa.parsiteb.com

yjc.ir


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

 علاوه بر داروهایی كه به طور معمول از طرف پزشكان تجویز می‌شود، راه‌های مختلفی هم هست كه با رعایت آنها می‌توانید به كنترل این بیماری كمك كنید؛مثلا داروهای گیاهی مانند گیاهان دارویی برای درمان فشار خون پایین

 

فـــشارخون بالا (high pressure) زمانی ایجاد می‌شود که فشار خون در دیواره رگ‌ها بیش از حد معمول افزایش پیدا كرده باشد. افرادی که دچار فشارخون هستند،توجه داشته باشند که حتما با مراجعه به پزشك آن را كنترل كنند.

 

* گیاهی است یکساله با ارتفاع حدود یک متر که قسمت انتهایی ساقه آن پوشیده از کرک است. برگ‌های کنجد بیضی، باریک و نوک‌تیز است.میوه این گیاه به صورت کپسول و محتوی دانه‌های کوچکی است که دانه کنجد یده می‌شود و قسمت مورد استفاده این گیاه است.وطن اصلی کنجد هندوستان است که از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است.درحال حاضر،چین بزرگ‌ترین تولیدکننده کنجد در دنیاست.این گیاه دارای پروتئین و ویتامین‌های B,D,E و لسیتین است.مقدار روغن آن در حدود 5درصد است.روغن کنجد مرکب از 7درصد اسیدهای چرب اشباع نشده – مانند اولئیک اسید – و لینوئیک اسید و مقدار کمی اسید چرب اشباع شده – مانند اسید پالمتیک – است.ترکیبات تشکیل‌دهنده کنجد سبب کاهش فشارخون می‌شود.

 

* برگ‌های زیتون از ماده‌ای تلخ به اولئوروپئین سرشار بوده و حاوی مقداری اسید چرب و عناصری مانند نیتروژن،فسفر،کلسیم،منیزیم و مواد قندی است.بهترین زمان جمع‌آوری برگ‌های زیتون،زمان گل‌دادن گیاه یعنی اردیبهشت ماه است.دم ‌کرده برگ زیتون،داروی خوبی برای پایین‌آوردن فشارخون است.2 عدد برگ زیتون را داخل 3 گرم آب ریخته و آن را به مدت 15 دقیقه بجوشانید؛سپس کمی قند به آن اضافه کنید و روزانه یک فنجان از آن را بنوشید.از همان گیاهی تهیه می‌شود که شاخ و برگ آن را در طبخ غذا استفاده می‌کنیم.

 

* تخم‌های کرفس – كه خیلی ریز هستند – از گل‌های این گیاه تهیه شده و رنگ قهوه‌ای سیر و بوی قوی و خوشایندی دارند.تخم کرفس در طول قرن‌های متمادی،در سراسر جهان کاربردهای متنوعی داشته است.برخی عناصر شیمیایی موجود در تخم کرفس در کاهش شدید فشارخون نقش دارد.این گیاه حاوی مقدار زیادی کلسیم است که این عنصر نیز فشار خون را پایین می‌آورد. برای تهیه چای از تخم کرفس،مقداری آب جوش روی یک قاشق چای‌خوری از تخم تازه کوبیده شده بریزید و قبل از خوردن،بگذارید به مدت 1 تا 2 دقیقه خوب دم بکشد و روزی 2 فنجان میل کنید.

 

اگر باردار هستید،از مصرف این گیاه بپرهیزید.تخم کرفس گیاه طبی بی‌خطری است اما این نکته را مد نظر داشته باشید كه اگر می‌خواهید از آن به عنوان ادرار آور استفاده‌کنید،ابتدا با پزشک خود مشورت کنید زیرا مواد و داروهای ادرارآور می‌توانند پتاسیم بدن شما را – که ماده مقوی و ضروری‌ای است – دفع کنند. همچنین تخم کرفس را که مستقیما از مزرعه می‌چینید مصرف نکنید.اغلب تخم‌ها که به قصد تکثیر گیاه به فروش می‌رسند،آغشته به مواد شیمیایی‌اند و نباید مصرف شوند.

 

* گیاهی كه به پادشاه گیاهان بوته‌ای معروف است،در دوران گذشته از چنان ارزش والایی در شرق برخوردار بود که به عنوان مثال در چین،فقط امپراتوران حق جمع‌آوری و نگهداری ریشه‌های آن را داشتند و در دوره‌های بعد نیز به عنوان جزئی جدایی‌ناپذیر از وعده غذایی پادشاهان و امپراتوران – به منظور افزایش قوای جسمانی و ذهنی و به عنوان اکسیر جوانی و شادابی – جایگاه خود را همچنان حفظ كرد.این گیاه دارویی،اثر شگفت‌انگیزی روی تنظیم فشارخون دارد؛یعنی کاهش‌دهنده فشار خون درصورت بالابودن آن و افزایش‌دهنده فشارخون درصورت پایین بودن است.خواص دارویی جین‌سینگ، تنها در ریشه این گیاه وجود دارد .

 

 

منبع:hamshahrionline.ir


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.در نتیجه،

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر از

نوتروپنی چیست؟ در مورد این عارضه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا نوتروپنی نوعی بیماری محسوب می شود یا فقط شرایطی است که می تواند باعث بروز بیماری شود؟ علائم نوتروپنی چیست و چگونه باعث بروز مشکل می شود؟ آیا می دانید چگونه میتوان از این عارضه پیشگیری کرد و یا آن را تشخیص داد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام می خواهیم به بررسی نوتروپنی بپردازیم. نوتروپنی چیست؟ نوتروپنی زمانی رخ می ‌دهد که تعداد نوتروفیل بسیار کمی دارید. نوتروفیل نوعی سلول‌ خونی

آدرال معمولاً برای درمان ADHD  و نارکولپسی یا حمله خواب استفاده می گردد. در بعضی موارد، این دارو ممکن است برای زنان شیرده نیز تجویز شده باشد. اما آیا مصرف این دارو در این دوران ایمن است؟ در این بخش از داروهای دکتر سلام به بررسی این دارو پرداخته و پاسخ همه سوالات در مورد نحوه مصرف آدرال، مصرف آن در دوران شیردهی و اینکه آیا عوارض خاصی بر نوزاد دارد یا ایمن است، صحبت خواهیم کرد. آدرال چیست؟ آدرال یک ترکیبی از دو داروی گیاهان دارویی برای درمان فشار خون پایین

زخم معده یک بیماری شایع در این زندگی مدرن است. با توجه به درمان مناسب، عوامل تغذیه نیز  نقش مهمی را در کاهش علائم بیماری و پیشگیری موثرتری

آیا به دنبال سفت شدن پوست خود هستید؟ آیا از افتادگی و شل شدن پوست صورت و گردن خود خسته شده اید؟ می دانید که سفت شدن پوست

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.در نتیجه،

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر از

نوتروپنی چیست؟ در مورد این عارضه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا نوتروپنی نوعی بیماری محسوب می شود یا فقط شرایطی است که می تواند باعث بروز بیماری شود؟ علائم نوتروپنی چیست و چگونه باعث بروز مشکل می شود؟ آیا می دانید چگونه میتوان از این عارضه پیشگیری کرد و یا آن را تشخیص داد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام می خواهیم به بررسی نوتروپنی بپردازیم. نوتروپنی چیست؟ نوتروپنی زمانی رخ می ‌دهد که تعداد نوتروفیل بسیار کمی دارید. نوتروفیل نوعی سلول‌ خونی

آدرال معمولاً برای درمان ADHD  و نارکولپسی یا حمله خواب استفاده می گردد. در بعضی موارد، این دارو ممکن است برای زنان شیرده نیز تجویز شده باشد. اما آیا مصرف این دارو در این دوران ایمن است؟ در این بخش از داروهای دکتر سلام به بررسی این دارو پرداخته و پاسخ همه سوالات در مورد نحوه مصرف آدرال، مصرف آن در دوران شیردهی و اینکه آیا عوارض خاصی بر نوزاد دارد یا ایمن است، صحبت خواهیم کرد. آدرال چیست؟ آدرال یک ترکیبی از دو داروی گیاهان دارویی برای درمان فشار خون پایین

زخم معده یک بیماری شایع در این زندگی مدرن است. با توجه به درمان مناسب، عوامل تغذیه نیز  نقش مهمی را در کاهش علائم بیماری و پیشگیری موثرتری

آیا به دنبال سفت شدن پوست خود هستید؟ آیا از افتادگی و شل شدن پوست صورت و گردن خود خسته شده اید؟ می دانید که سفت شدن پوست

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

فشار خون پایین‏ یا كم فشاری خون به پایین آمدن فشار خون زیر حد طبیعی گفته می‏ شود. محدوده‏ی طبیعی فشار خون از یك فرد به فرد دیگر متفاوت است.

فشار خون پایین همانند فشار خون بالا، برای بدن عوارضی را ایجاد می كند كه می توان به ضعیف شدن قلب، بی ‏حالی، ضعف، سرگیجه، خستگی و غش اشاره كرد.

علل فشار خون پایین درمان فشارخون پایین وابسته به این است كه بدانیم علت اصلی این كاهش چه بوده است؟ به همین دلیل روش‏ های درمانی از یك نفر به نفر دیگر متفاوت است. پزشك داروهای مناسب با شرایط فرد را برایش تجویز می‏ كند.

در اینجا برخی از دلایل شایع كاهش فشارخون آمده است:

* از دست دادن خون و عفونت خونی

گیاهان دارویی برای درمان فشار خون پایین

گاهی اوقات كاهش فشارخون به دلیل فقدان خون ناشی از خونریزی می‏ باشد. این شرایط می ‏تواند به وسیله تزریق خون و مایعات داخل وریدی درمان شود. اگر علت عفونت باشد، باید توسط آنتی بیوتیك ‏ها و مایعات داخل وریدی درمان شود.

* كم آبی بدن:

یكی از دلایل كم فشاری خون، كم آبی بدن است. اگر علت كم فشاری خون شما، كم‏ آبی باشد، بایستی با مایعات و املاح درمان شوید.

مایعات حجم خون را افزایش می‏ دهند.

اگر كم ‏آبی خفیف باشد و با حالت تهوع و استفراغ همراه نباشد، باید با مصرف مایعات و الكترولیت‏ها از راه دهان درمان شود.

كم آبی متوسط تا شدید به درمان تحت نظارت پزشك در بیمارستان نیاز دارد.

* برادیكاردی (كند شدن غیرطبیعی ضربان قلب)

این مشكل ناشی از تجویز داروها است. بنابراین با اصلاح دوز و یا قطع كردن دارو، درمان خواهد شد.

* تاكیكاردی (تند شدن غیرطبیعی ضربان قلب)

درمان كم فشاری خون ناشی از تاكیكاردی به ماهیت و طبیعت تاكیكاردی وابسته است. با كمك داروها یا با دِفیبریلاتور(دستگاه الكتریكی كه با ایجاد شوك، موجب ایست انقباض ماهیچه‏ های قلب می ‏شود) تاكیكاردی قلبی می‏ تواند درمان شود.

* تغذیه نادرست

اگر علت كم فشاری خون مشخص نباشد، شما فقط باید كارهایی را انجام دهید كه فشارخون ‏تان را بالا ببرد و علایم و عوارض آن را كاهش دهد.

تغذیه ‏ی نادرست و سوء تغذیه نیز دو دلیل مهم كم فشاری خون هستند. سوء تغذیه به دلیل فقدان كالری كافی، پروتئین، ویتامین‏های گروه B مخصوصا ویتامین B5 یا پنتوتنیك اسید و ویتامین‏ C ایجاد می‏شود.

یكی دیگر از دلایل فشارخون پایین اضطراب است.

درمان فشار خون پایین فشار خون پایین با روش‏های مختلفی می ‏تواند درمان شود. یكی از راه‏ های مهم برای پیشگیری از افت فشارخون، پیروی از یك رژیم غذایی صحیح می ‏یاشد.

تغذیه‏ی صحیح

زمانی كه تغذیه ‏ی ناسب عامل اصلی افت فشارخون باشد، مصرف كافی و متعادل مواد غذایی، لازم به نظر می ‏رسد.

رژیم غذایی شما باید از غلات، سبزیجات، میوه‏ها، ماهی و مرغ كم چرب غنی باشد.

آب سبزیجات(آب هویج یا گوجه فرنگی و)، روغن‏های مفید و نمك دریایی تصفیه نشده برای شما بسیار مناسب است.

درمان و یا بهتر است بگویم كه پیشگیری از افت فشار خون، مدت زیادی طول می ‏كشد، اما با راه كارهای زیر می‏ توانید نتایج خوبی بگیرید:

* آب بیشتری بنوشید

تا می‏توانید آب بنوشید و از مصرف الكل بپرهیزید، زیرا الكل موجب كم ‏آبی بدن و كاهش فشار خون در افرادی كه دچار افت فشار خون هستند، می‏ شود (در اكثر مقالات به نخوردن الكل سفارش می‏شود و من مخصوصا آن را برای ‏تان ذكر كردم تا مشخص شود كه اسلام با چه دلیل و منطق روشنی، مصرف این ماده را حرام اعلام كرده است). 

* وعده‏های غذایی كمتر و كم كربوهیدرات مصرف نمایید.

وعده‏های غذایی كم كربوهیدرات را به میزان چند بار در روز مصرف نمایید. به طور كلی از مصرف زیاد مواد كربوهیدراتی اجتناب كنید.

* نمك

استفاده از نمك برای پیشگیری از فشار خون پایین دارای اهمیت و با ارزش است.

نمك را نه از آن چه سفارش شده و نه كمتر، بلكه به میزان توصیه شده مصرف نمایید (حداكثر 6 گرم در روز).

توجه داشته باشید كه دریافت بیش از اندازه نمك منجر به پر فشاری خون، نارسایی قلبی و دریافت كم آن نیز، موجب بدتر شدن كم فشاری خون خواهد شد.

* میوه‏ها

به مقدار فراوان میوه بخورید. آب میوه‏ها می ‏توانند موجب جوان شدن شما و در نتیجه جلوگیری از افت فشارخون شوند. اگر برای ‏تان امكان دارد و میوه بخورید. میوه ها برای تنظیم عملكرد بدن شما بسیار سودمند هستند.

موارد فوق از جمله مهم ترین مواردی هستند كه باید همیشه در خاطر داشته باشید. با این راه ‏كارها به طور قطع شما می ‏توانید از افت فشارخون جلوگیری نمایید.

گیاهان دارویی

* آب چغندر:

با نوشیدن آب چغندر می‏ توانید كاهش فشارخون ‏تان را كنترل كنید. برای نتیجه ‏گیری بهتر به بیماران توصیه می ‏شود كه یك فنجان آب چغندر را به میزان دو بار در روز بنوشند. به این ترتیب بهبودی قابل ملاحظه‏ای حاصل خواهد شد.

* سنبل هندی:

گیاهان دارویی برای درمان فشار خون پایین

سنبل هندی هم یك درمان خانگی بسیار موثر برای بهبود كاهش فشارخون است.

مصرف این گیاه معمولا به میزان 3 تا 4 دانه توصیه می ‏شود. معمولا مصرف مقدار خیلی كمی كافور و دارچین با این گیاه توصیه می‏ شود. شما همچنین می‏ توانید یك معجونی را با خیساندن 15 تا 2 گرم از این گیاه در 25 سی ‏سی آب جوش تهیه نمایید و این مخلوط را سه بار در روز مصرف كنید.

* حمام نمك فرنگی:

این كار یكی از راه‏های آسان برای درمان فشارخون پایین می‏ باشد. برای این كار حدود یك و نیم كیلوگرم نمك فرنگی(سولفات منیزی) را در یك وان آب گرم معمولی حل كنید و به مدت 1 تا 12 دقیقه در این محلول غوطه ‏ور شوید. بهترین زمان انجام این كار، قبل از رفتن به رختخواب می ‏باشد. فقط مراقب باشید سرما نخورید.

ورزش

یكی دیگر از مهم ترین كارهایی كه می توانید برای درمان فشارخون پایین انجام دهید، ورزش است. پیاده روی آرام و دوچرخه سواری مخصوصاً در هوای آزاد و شنا بهترین ورزش ها هستند.

 

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

جایگزین گیاهی برای قرص فشار خون/ دکتر ضیایی

برایلطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *