کپسول ویتامین d برای پوست صورت

خواص دارویی و گیاهی

کپسول ویتامین d برای پوست صورت
کپسول ویتامین d برای پوست صورت

ویتامین D  یکی از مکمل های جدید است که درطبقه مراقبت طبیعی از پوست است، یکی از بسیاری مسیرهایی که احتمال دارد جزء مهم ترین ویتامین ها باشد، حفظ سلامت پوست می باشد. ما می دانیم که ویتامین D برای حفظ سلامت کلی است، به طوری که مکمل  بودن آن در غذاهای خاصی از جمله شیر و غلات ضروری است.

آنچه ما در سال های اخیر متوجه آن شده ایم آن است که همچنین ترویج سلامت پوست و محافظت در برابر اثرات شایع پیری ضروری است. مانند دیگر مواد مغذی ضروری، ویتامین D نیز یک بلوک ساختمانی از سلامت مناسب است، اما یک تفاوت مهم بین این و دیگر ویتامین ها وجود دارد. ویتامین D تنها نوع ویتامینی است که در واقع می تواند توسط خود بدن تولید شود. اشکال آن از نظر سلامت پوست آن است که تنها راه برای تولید آن را از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید می باشد. در واقع، شما می توانید بیش از ۱۰،۰۰۰ IU ویتامین D را تنها پس از ۲۰-۳۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض خورشید تولید کنید. اما از آنجا که در معرض آفتاب قرار گرفتن می تواند به پوست آسیب برساند، وضعیت دشواری از نظر حفظ مقدار زمانی مناسب از این ماده مغذی مهم ، ایجاد می کند.

ویتامین D از طریق نور خورشید جذب می شود و درون بدن از طریق یک فرایند پیچیده تولید می شود. زمانی که این پروسه کامل شود، مقدار به دست آمده از ویتامین D در سراسر بدن پراکنده می شود. خوردن غذاهای غنی از ویتامین D یا ویتامین D مکمل می تواند به افزایش سطح آن در بدن کمک کند، می تواند به عنوان مکمل خوراکی مصرف شود. اما این ممکن است به اندازه کافی به جمع آوری مزایای کامل آن برای پوست کمک نکند، هر مقدار از ویتامین هایی که به صورت خوراکی گرفته شوند ممکن است از طریق بدن قبل از رسیدن به پوست پراکنده شوند.

به منظور به حداکثر رساندن اثر آن بر روی پوست، استفاده از محصولات موضعی حاوی ویتامین D توصیه می شود. دریافت مقدار مناسب از این ماده مغذی با افزایش سن بسیار با اهمیت است، پوست شما توانایی طبیعی خود را به تولید ویتامین D در طول زمان از دست می دهد. به طور معمول، بین سنین ۲۰ و ۷۰، توانایی تولید ویتامین D به اندازه ۷۵٪ کاهش می یابد. اضافه کردن این واقعیت که استفاده از کرمهای ضدآفتاب برای جلوگیری از آسیب پوست به شدت میزان ویتامین D که ما به طور طبیعی می توانیم دریافت کنیم را کاهش می دهد و شما می توانید درک کنید که اهمیت حفظ سطح ویتامینتان بسیار ضروری است.

خواص درمانی قدرتمند ویتامین D به آن کمک می کند که در برابر آسیبهای نور خورشید ، مبارزه با علائم پیری و به حداقل رساندن آکنه و ظاهر لکه های تیره بر روی پوست محافظت کند. کمک می کند رادیکال های آزاد را ، که مواد مضر هستند که می تواند در پوست از طریق قرار گرفتن در معرض اشعه UV خورشید و همچنین قرار گرفتن در معرض محرک های دیگر از جمله آلودگی هوا، دود و الکل تجمع می یابد، را از بین ببرد. همچنین به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند، اولین خط دفاعی پوست در برابر عفونت است و رشد پوست سالم و سوخت و ساز بدن را بهتر می کند.کپسول ویتامین d برای پوست صورت

 

همه این عوامل یک ابزار قدرتمند برای جلوگیری از آکنه، کاهش ظاهر لکه ها و بهبود آهنگ کلی پوست می شوند که با ارائه یک چارچوب قوی برای ساختن پوست ، در نتیجه صاف نگه داشتن آن ، دارای انعطاف پذیری و استحکام و کاهش خطوط و چین و چروک را که به طور طبیعی با سن رخ می دهد، را موجب می شود. یکی دیگر از مزایای ویتامین D توانایی آن برای کمک در روند بهبود زخم است. یک مطالعه روی بسیاری از خواص این ویتامین نشان داد که در محل زخم برای مبارزه با عفونت و ترویج درمان مناسب عمل میکند. پس از آن ، کاربرد موضعی ویتامین D، در واقع می تواند به سرعت بخشیدن روند درمان و محافظت در برابر حمله ها میکروب ها که می توانند باعث عفونت شوند، کمک کننده باشد.

در حالی که هنوز بحث های زیادی حول  فواید ویتامین D وجود دارد، شواهد به اندازه کافی از خواص درمانی آن تولید کنندگان مختلفی را برانگیخته که آن را در همه چیز، از کرم های پوست تا کرمهای ضد آفتاب و اسپری برنزه، استفاده نمایند.
این یک جایگزین برای درمان های سنتی مانند داروهای تجویزی و لیزر درمانی نیست، اما قطعا یک دارایی سودمند در حفظ سلامت کلی پوست شما می باشد. بنابراین اگر شما می خواهید نرمی و صافی پوست تان حفظ شود و به آن در برابر آسیب خورشید کمک کنید، به دنبال محصولات مراقبت از پوستی که به طور مشخص لیست ویتامین D در میان مواد تشکیل دهنده آن قرار دارد باشید. این ممکن است بهترین کاری باشد که شما همیشه برای پوست شما انجام می دهد.

ترجمه شده از وبسایت : www.skinsite

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جراحی کاشت مو یک پروسه است که برای درمان از دست دادن یا ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. تکنیک‌های […]

عمل جراحی زیبایی بینی یا (RIE-no-plas-tee) یا (Rhinoplasty ) یک عمل جراحی است که شکل بینی را تغییر می‌دهد. دلایل انجام […]

جراحی زیبایی مانند همه انواع جراحی‌های دیگر بدون خطر نیست. و قطعا در برخی موارد ممکن است خواسته یا ناخواسته […]

محبوبیت جراحی پلاستیک در جهان روز به روز در حال افزایش است. فقط در آمریکا سالانه ۲ میلیون عمل جراحی […]

لیپوساکشن یک عمل جراحی زیبایی تهاجمی است، که به کمک آن چربی اضافی را از یک ناحیه موضعی بدن، با […]

افزایش سن و پیر شدن غیرقابل اجتناب است. پیدایش چین و چروک روی پوست، خصوصا پوست صورت یکی از نشانه‌های […]


وارد کردن موارد ستاره دار الزامی است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

پوست وسیع‌ترین و گسترده‌ترین ارگان بدن است که باید در برابر تابش اشعه‌‌‌‌‌های فرابنفش خورشید محافظت شود. نخستین توصیه‌ی متخصصان پوست این است که از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید. علاوه‌بر استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، ویتامین‌ها نیز در حفظ سلامت پوست و نیز حفظ جوانی پوست نقش بسزایی دارند. بهترین ویتامین ها برای پوست عبارت‌اند از ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین K که هم در مکمل های غذایی و هم در محصولات مراقب از پوست یافت می‌شوند. در ادامه قصد داریم به معرفی این ویتامین‌های ضروری و اهمیت‌شان برای پوست بپردازیم.کپسول ویتامین d برای پوست صورت

ویتامین D یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست است. این ویتامین بیش از هر روش دیگری بر اثر جذب پوستیِ نور آفتاب در بدن ساخته می‌شود. طی این فرایند، کلسترول پوست به ویتامین D تبدیل می‌شود. ویتامین D سپس توسط کبد و کلیه‌ها جذب می‌شود و جهت کمک به ساخت سلول‌های سالم به نقاط مختلف بدن انتقال می‌یابد. رنگ پوست ازجمله عوامل متأثر از ویتامین D است. همچنین ویتامین D به درمان پسوریازیس (بیماری پوستی مزمن خودایمنی) کمک می‌کند.

کَلسیتریول نسخه‌ی مصنوعی نوعی ویتامین D است که به‌طور طبیعی در بدن انسان تولید می‌شود. این کرم موضعی در درمان مبتلایان به پسوریازیس مؤثر واقع شده است. درنتیجه‌ی پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ انجام شد، پژوهشگران دریافتند که مصرف موضعی کلسیتریول موجب کاهش التهاب و تحریک پوستی در مبتلایان به پسوریازیس شد و عوارض جانبی خیلی کمی برجای گذاشت.

طبق توصیه‌ی مؤسسه‌ی لینوس پاولینگ واقع در دانشگاه ایالتی اورِگان، مقدار مجاز دریافت ویتامین D در روز ۶۰۰ IU (واحد بین‌المللی) است. این مقدار در زنان باردار یا افراد بالای ۷۰ سال می‌تواند بیشتر باشد. راهکارهای تأمین ویتامین D مورد نیاز بدن عبارت‌اند از:

ویتامین C به‌فراوانی در اِپیدِرم (لایه‌ی بیرونی پوست) و دِرم (لایه‌ی داخلی پوست) یافت می‌شود. ویتامین C به‌دلیل برخورداری از خواص آنتی اکسیدانی و درنتیجه ضدسرطانی‌بودن و نیز نقشی که در تولید کلاژن ایفا می‌کند، در حفظ سلامت پوست مؤثر است. از همین‌روست که ویتامین C ازجمله محتویات اصلی محصولات ضدپیری به‌شمار می‌رود.

مصرف ویتامین C به‌شکل خوراکی موجب افزایش تأثیر کرم ضدآفتاب در محافظت از پوست در برابر تابش اشعه‌های فرابنفش خورشید می‌شود، چراکه ویتامین C از تخریب سلولی می‌کاهد و نیز در فرایند التیام زخم و جراحات مؤثر است. همچنین ویتامین C به‌دلیل نقشی که در سنتز کلاژن طبیعی بدن ایفا می‌کند، در به‌تأخیر انداختن علائم پیری مؤثر است. التیام پوست‌های آسیب‌دیده و حتی در مواردی کاهش ظاهر چین و چروک ها از دیگر فواید ویتامین ‌C به‌شمار می‌رود. مصرف کافی ویتامین C در ترمیم و پیشگیری از خشکی پوست نیز کارساز است.

ازآنجایی‌که این ماده در بسیاری از مواد غذایی و مکمل‌ها وجود دارد، کمبود ویتامین C به‌ندرت اتفاق می‌افتد. طبق توصیه‌ی رایج، روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C باید مصرف کرد. اگر احساس می‌کنید که ویتامین C کافی به بدن‌تان نمی‌رسد، به راهکارهای زیر توجه داشته باشید:

ویتامین E مانند ویتامین C از آنتی‌اکسیدان‌هاست و در محافظت از پوست در برابر اثرات زیانبار نور آفتاب نقش بسزایی دارد به همین دلیل یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست به شمار می‌آید. ویتامین E از خاصیت فوتوپروتِکشِن برخوردار است. فوتوپروتکشن به قابلیت بدن در کاهش صدمات ناشی از تابش اشعه‌های فرابنفش خورشید گفته می‌شود. این قابلیت به پیشگیری از بروز چین‌ و چروک و لکه‌های تیره نیز کمک می‌کند.

ویتامین E در بدن معمولا از طریق ماده‌ای چرب موسوم به «سِبوم» که از منافذ پوست انتشار می‌یابد، تولید می‌شود. این ماده درصورتی‌که به‌مقدار متعادل در بدن وجود داشته باشد، به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. به‌ویژه اگر پوست‌تان خشک است، ویتامین E احتمالا می‌تواند اثرات کمبود سبوم را خنثی کند. ویتامین E همچنین در درمان التهابات پوستی مؤثر است.

ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد، اما مشکل اینجاست که هرگونه تأثیر ویتامین E می‌تواند بر اثر مواجهه با نور آفتاب کاهش پیدا کند. بدن اغلب بزرگسالان به روزی حدود ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E نیاز دارد. راهکارهای دریافت ویتامین E عبارت‌اند از:

ویتامین K یکی دیگر از بهترین ویتامین ها برای پوست و ازجمله ویتامین‌های ضروری جهت تسهیل فرایند انعقاد خون است و به‌همین‌دلیل در التیام زخم‌ و کوفتگی و نیز بهبود نواحی جراحی‌شده نقش مؤثری ایفا می‌کند. ویتامین K همچنین به بهبود علائم کشیدگی پوست، رگ‌‌های تارعنکبوتی، زخم‌ها، لکه‌های تیره و نیز بهبود حلقه زیر چشم کمک می‌کند.

ویتامین K در بسیاری از کرم‌های موضعی پوست یافت می‌شود و در درمان انواع مختلفی از مشکلات پوستی کاربرد دارد. معمولا به بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، کرم‌های حاوی ویتامین K تجویز می‌شود، چراکه ویتامین K به کاهش کبودی و ورم و نیز التیام سریع‌تر پوست کمک می‌کند.

اثر ویتامین K روی پوست هنوز به‌اندازه‌ی ویتامین‌ C و E بررسی جامع نشده است. بدن بزرگسالان به روزی حدود ۹۰ تا ۱۲۰ میکروگرم ویتامین K نیاز دارد. مواد غذایی حاوی ویتامین K عبارت‌اند از:

ویتامین‌ها در حفظ سلامت پوست ضروری‌اند. از این‌رو، کمبود هریک از ویتامین‌های نام‌برده می‌تواند روی سلامت پوست اثر سوء برجای بگذارد. ویتامین C و E هردو در محافظت از پوست در برابر نور آفتاب مؤثرند و کمبود هرکدام‌شان موجب تخریب پوست و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می‌شود.

این روزها مکمل‌های ویتامین به‌راحتی در دسترس‌اند، اما مصرف خودسرانه‌ی هیچ مکملی توصیه نمی‌شود، بلکه مکمل‌های ویتامین باید متناسب با نیاز بدن و بنابر تشخیص پزشک مصرف شوند. تشخیص کمبود ویتامین به‌طور قطعی نیز معمولا نیازمند انجام آزمایش خون است. خلاصه اینکه جهت پیشگیری از اُوِردُز ویتامینی از مصرف خودسرانه‌ی داروهای مکمل اکیدا خودداری کنید. درمورد محصولات مراقبت از پوست نیز توصیه می‌شود از محصولاتی استفاده کنید که غنی‌شده با ویتامین‌های ضروری باشند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

;!( function( w, d ) {
'use strict';
var ad = { user: "1563102114", width: 728, height: 90, id: 'adro-' + ~~( Math.random() * 999999 ) },
h = d.head || d.getElementsByTagName( 'head' )[ 0 ],
s = location.protocol + '//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js';
if ( typeof w.adroParams != 'object' )
w.adroParams = {};
d.write( 'div#’ + ad.id + ‘ {margin:0 0 20px 0;} @media only screen and (min-device-width: 1200px){div#’ + ad.id + ‘ {float: none !important;margin: 0 12px!important;}}

کتاب الکترونیکی

۱۱ دلار

PDF

۲۴۷

۱۳۹۸

TarcherPerigee

۱ فایل PDF

اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

مترجم گروه دانش و سلامت روزنامه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

کپسول ویتامین d برای پوست صورت

نام و ایمیل مرا در این مرورگر برای افزودن دیدگاه در آینده، ذخیره کن.

بزرگسالان باید روزانه ۹۰ میلی گرم ویتامین سی دریافت کنند (نه ۱۰۰۰)؛ گرچه به خاطر آنکه محلول در آب است مصرف آن تا ۲۰۰۰ میلی گرم مشکلی ایجاد نمیکند

مد و زیبایی


جوانسازی دور چشم با ۷ توصیه ضروری

جوش صورت نوزاد؛ عوامل، راه‌های تشخیص و درمان

خواص آب برنج برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

درمان جوش صورت با گلاب؛ ۱۱ روش فوق‌العاده برای درمان جوش

ژلیش ناخن؛ مراحل،‌ مزایا، معایب و هرآنچه باید بدانید

آخرین مطالب

۴ مهارت مدیریت پروژه که همه باید یاد بگیرند

۱۹ عبارتی که هرگز نباید به کودکان‌تان بگویید

جاهای دیدنی کردستان؛ ماجراجویی در گنجینه‌های غرب کشور

۶ روش مؤثر برای درمان افسردگی و اضطراب با تغییر سبک زندگی

پنج عامل بزرگ شخصیت و اهمیت آنها در دوران بلوغ و رشد نوجوانان

ترین های جهان

بهترین فیلم های ژاپنی؛ معرفی ۱۲ فیلم ژاپنی پر طرفدار

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

بهترین کشورها که پذیرای متقاضیان مهاجرت از طریق کار هستند

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها

پرفروش ترین فیلم های جهان؛ ۲۵ فیلمی که گیشه را از آن خود کرده‌اند

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

منبع:
Vitamin D Fact Sheet for Health Professionals. National Institute of Health – Office of Dietary Supplements, U.S. Department of Health and Human Services, 11 Feb. 2016 ods.od.nih.gov/factsheets/ VitaminD-HealthProfessional
 

با عرض سلام و تشکر از شما و همکارانتون
با توجه به اینکه ما در ایران زندگی میکنیم و مجبوریم حجاب داشته باشیم و همچنین طبق آمار درصد بیشتری کمبود ویتامین d داریم بلا مانع است که مستقیم از داروخانه قرص ویتامین d بگیریم و مصرف کنیم؟ و اگر بلا مانع است نحوه مصرف و میزانش به چه صورتی هست؟ یا اصلا مهم نیست و هرچقدر خواستیم مثل قرص های ویتامین و ساپلیمنت ها میشه مصرفش کرد؟
ممنون از راهنمایی و وقت با ارزشتون که صرف پاسخگویی میفرمایید.

با سلام و سپاس
ویتامین های محلول در چربی مانند Vit A, Vit D, Vit E اگر بیش از حد مصرف شوند، عوارض برجای می گذارند. پس بهتر است هیچکدام از این ویتامین ها را بدون آزمایش اولیه مصرف ننمایید. اگر بر اساس آزمایش خون، میزان 25Hydroxy VitD در سرم کمتر از حد نرمال 20 نانوگرم در میلی لیتر باشد، ممکن است درمان های خوراکی معمولی کافی نباشد و نیاز به درمان با دوز بالا یا درمان تزریقی باشد. پس در هر شرایطی بهتر است ابتدا آزمایش خون انجام گیرد و سپس بر اساس نتیجه مصرف ویتامین خوراکی یا تزریقی شروع گردد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

کپسول ویتامین d برای پوست صورت

وبسایت

فارسی شده توسط همیار وردپرس

ویتامین D یا کلسیفرول یکی از انواع ویتامین های محلول در چربی است که به حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان در بزرگسالی را کاهش می دهد.

نکته ای که بهتر است بدانید این است که ویتامین D در واقع یک نوع هورمون است نه ویتامین. بدن نمی تواند ویتامین ها را بسازد اما ویتامین دی در بدن ساخته می شود.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با خواص ویتامین d برای سلامتی مردان و زنان، بارداری، کودکان، بدنسازی و پوست و مو بیشتر آشنا شوید؛

یکی از شناخته شده ترین کاربرد های ویتامین D در درمان اگزما و پسوریازیس می باشد. برای درمان این بیماری ها از کرم موضعی ویتامین D یا مکمل های ویتامین D استفاده می شود.

ویتامین D3 دارای خواص ضد التهابی قوی است و برای درمان آفتاب سوختگی مفید می باشد.کپسول ویتامین d برای پوست صورت

ویتامین D دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از پیری زودرس جلوگیری کرده و برای رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت مفید می باشد.

مطالعات نشان داده که ویتامین D باعث تقویت فولیکول های مو شده و به پیشگیری و درمان ریزش مو کمک می کند.

ویتامین D با تقویت فولیکول های موی سر و درمان ریزش مو به افزایش رشد مو کمک می کند.

ویتامین D دارای خواص ضد التهابی است و خطر ابتلا به بیماری های آلرژیک از جمله آسم، درماتیت آتوپیک و اگزما را در نوزادان و کودکان کاهش می دهد.

ویتامین D خطر ابتلا به انواع سرطان ب ویژه سرطان پروستات در مردان را کاهش می دهد.

ویتامین D باعث تقویت فولیکول های موی سر در آقایان شده و احتمال طاسی را در آن ها کاهش می دهد.

مقادیر کافی ویتامین D در دوران بارداری خطر ابتلا به پره اکلامپسی در زنان باردار را کاهش داده و احتمال زایمان زودرس را از بین می برد.

ویتامین D از ابتلای زنان باردار به دیابت بارداری و واژینوز باکتریایی پیشگیری می کند.

تحقیقات جدید نشان داده که ویتامین D می تواند به درمان نازایی در زنان کمک کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف منابع غذایی ویتامین D باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

مطالعات متعدد نشان داده که مقادیر بالای ویتامین D خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد؛ در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که ویتامین D به اندازه ی کافی دریافت می کنند، احتمال کمبود انسولین و عدم تحمل گلوکز کاهش پیدا می کند.

در یک مطالعه مشخص شده که نوزادانی که 2000 واحد بین المللی ویتامین D در روز دریافت کرده اند، احتمال ابتلا به دیابت نوع 1 تا 32 سالگی در آن ها کاهش پیدا کرده است.

تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای ویتامین D باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی از جمله ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان داده که مصرف مقدار کافی ویتامین D باعث افزایش ترشح سروتونین شده و به درمان افسردگی بالینی، افسردگ فصلی و بی خوابی کمک می کند.

استفاده از منابع غذایی و مکمل های ویتامین D یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی بدن بدنسازان و افزایش عضله سازی در تمرینات بدنسازی می باشد.

ویتامین D نقش مهمی در حفظ سطح کلسیم و فسفر که دو عامل مهم برای حفظ سلامت استخوان ها هستند، دارد؛ ویتامین D جذب کلسیم از روده ها را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به راشیتیسم در کودکان و پوکی استخوان در بزرگسالان را کاهش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که کودکانی که به مدت 4 ماه روزانه تا 1200 واحد بین المللی ویتامین D دریافت کرده اند، خطر ابتلا به آنفولانزای نوع A یا آنفلونزای خوکی در آن ها تا 40 درصد کاهش پیدا می کند.

برخی مطالعات نشان داده اند که ویتامین D خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد؛ در واقع ویتامین D مرگ سلول های سرطانی یا آپوپتوز را افزایش داده و از متاستاز یا تکثیر سلول های سرطانی در بدن پیشگیری می کند.

تحقیقات در سال 2008 نشان داده که ویتامین D خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

مصرف بیش از حد ویتامین D می تواند منجر به کلسیفیکاسیون استخوان ها و سخت شدن رگ های خونی، کلیه ها، ریه و قلب شود. شایع ترین علائم زیاده روی در مصرف ویتامین D شامل سردرد، حالت تهوع، کاهش اشتها، خشکی دهان، استفراغ، یبوست و اسهال می شود.

پنج نوع ویتامین D وجود دارد؛ ویتامین D1، ویتامین D2 و ویتامین D3، ویتامین D4 و ویتامین D5 که از همه ی این ها ویتامین های D2 و D3 مهم تر هستند.

ویتامین D2 یا ارگو کلیسفرول بیشتر توسط گیاهان تولید شده و بدن انسان نمی تواند آن را بسازد.

ویتامین D3 یا کوله کلسیفرول که به مقادیر زیادی در اثر تابش نور خورشید بر روی پوست بدن انسان تولید می شود، همچین منابع غذایی حاوی ویتامین D3 هم در طبیعت وجود دارند.

مقدار نیاز روزانه افراد به ویتامین D به سن شما بستگی دارد. مصرف ویتامین D را می توان به دو روش اندازه گیری کرد: میکروگرم و واحد بین المللی (IU).

یک میکروگرم ویتامین D برابر با 40 IU ویتامین D است.

زنان باردار یا شیرده : 600 IU یا 15 میکروگرم

بیشترین مقداری که بدن می تواند دریافت ویتامین D را تحمل کند تا 4000 IU در روز می باشد و مصرف مقادیر بالاتر تا 10000 IU می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

بهترین و ارزان ترین منبع طبیعی ویتامین D نور خورشید می باشد.

قارچ مرغ چوب، غلات، شیر سویا، سبزیجات و میوه های تازه به ویژه آب پرتقال طبیعی حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین D هستند.

منابع : medicalnewstoday – everydayhealth – healthline – stylecraze

فال حافظ

سلامت و پزشکی
سبک زندگی
گیاهخواری
اطلاعات دارویی
خواص ها
مد و فشنکپسول ویتامین d برای پوست صورت

سرگرمی
چهره ها
عکس های جالب و دیدنی
اشعار زیبا
آهنگ
ویدیو کلیپ
آهنگ تولدت مبارک

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

بیشتر متخصصان پوست معتقدند باید برای شادابی و سلامت پوست، مو و ناخن ها از انواع ویتامین ها استفاده کنیم. ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر می توانند به پوست شما درخشندگی و جوانی را بدهند.

از میان تمام خبرهای مربوط به جامعه زیبایی، ممکن است در مورد قدرت ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی دیگری باشد تا به پوست یک درخشندگی و جوانی بدهد.

این مزایا، نه تنها بر روی کرم و لوسیون های که بر روی پوست شما قرار داده شده اند، متمرکز است، بلکه ویتامین ها و مواد معدنی در همه اشکال، نقش اساسی را در چهره سالم برای شما ایفا می کنند .

تحقیقات جدید بسیار مهمی وجود دارند که نشان دهنده قدرت بالای آنتی اکسیدان ها هستند و در برخی از مواد غذایی خاص، رژیم غذایی مناسب می تواند به سالم نگه داشتن پوست شما کمک کند، نه تنها سالم تر، بلکه کمک میکند تا سال ها جوان تر از سنتان به نظر برسید.

کپسول ویتامین d برای پوست صورت

چنانچه در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک خواهیم گفت ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد غذایی در متن زیر، پوست شما را تغذیه می کنند، چه شما آن ها را به شکل مکمل مصرف کنید، یا آن ها را مستقیماً به پوست خود بمالید. 

ویتامین های C، E، A، K و B می توانند به بهبود سلامت پوست کمک کنند.

از جمله مهم ترین کشفیات جدید، قدرت این ویتامین ها برای مقابله با اثرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.ویتامین C ، می تواند از عواقب ناشی از قرار گیری طولانی مدت در برابر خورشید جلوگیری کند که می تواند منجر به سرطان پوست شود.

ویتامین E طبیعی 400 میلی گرم در روز به کاهش صدمات خورشیدی، چروک ها و بهبود بافت پوست اشاره می کند. 

افرادی که ویتامین C و E را در دراز مدت مصرف می کنند، سوختگی خود را از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش کاهش می دهند.علاوه بر این، محققان کاهش آسیب DNA درون سلول های پوست را مشاهده کردند و منجر به این شد که آنتی اکسیدان های این ویتامین ها به محافظت در برابر آسیب DNA کمک کنند.

ویتامین C و E به کاهش آسیب ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند، یک محصول جانبی مضر از نور خورشید، دود و آلودگی.رادیکال های آزاد، کلاژن و الاستین را از بین می برند، فیبرهایی که از ساختار پوست محافظت می کنند و باعث چین و چروک و دیگر علائم پیری می شوند.

وقتی این دو ویتامین با یک لوسیون ترکیب شوند، می توانند شدیداً در برابر آسیب های آفتاب محافظت کنند. 

این، به این معنی نیست که شما می توانید این ویتامین ها را با کف صابون و یا لوسیون خود مخلوط کنید و سپس در برابر نور خورشید، ایمن شوید. ارتباط بین برنزه کردن و سرطان پوست، غیرقابل انکار و خطرناک است.

(همیشه از ضد آفتاب با SPF حداقل 25 ساعت استفاده کنید و نوردهی آفتاب خود را بین 10 صبح تا 3 بعد از ظهر محدود کنید) اما ممکن است بتوانید به پوست خود کمک کنید، تا سالم و انعطاف پذیر باشد.

برای اطمینان از اینکه رژیم غذایی شما شامل ویتامین C است، خوردن مرکبات و سبزیجات غنی از ویتامین c, مانند فلفل دلمه ای، گل کلم، و سبزیجات پر شاخ و برگ را ادامه دهید این غذاها می توانند جایگزین از دست دادن ویتامین از طریق پوست شوند.

با توجه به نظریه ی آکادمی پوست آمریکا می توانید ویتامین C را نیز به 500 تا 1000 میلی گرم هر روز مصرف کنید. همچنین می توانید یک کرم موضعی ویتامین C را نیز امتحان کنید، تا تولید کلاژن را افزایش دهید، درست همان طور که بدن شما طبیعتاً زمانی که جوان هستید، به طور طبیعی عمل می کند.

ترفند اینجا استفاده از یک فرمول حاوی شکل اسید آسکروبیک از ویتامین C است و تنها موردی است که می تواند به لایه های پوست نفوذ کرده و کار را انجام دهد. 

شما می توانید ویتامین E را در روغن های گیاهی، آجیل، بذر، زیتون، اسفناج و مارچوبه پیدا کنید اما به سختی می توان از غذا چیزهای زیادی گرفت، بنابراین بسیاری از مردم مکمل مصرف می کنند.

با این حال آگاه باشید که مقادیر زیاد ویتامین E می تواند مضر باشد.به گفته آکادمی پوست آمریکا، ویتامین E می تواند پوست خشک و سخت را تسکین دهد.

اگر میزان ویتامین A شما بالا است، بیشتر خوردنش هیچ کار خاصی برای پوستتان نمی کند. به این ترتیب، اگر آن سطوح حتی کمی پایین تر از حد نرمال قرار بگیرند، احتمالاً برخی علایم مرتبط با پوست از جمله پوست خشک و پوسته پوسته را خواهید دید.

این امر، به این دلیل است که ویتامین A برای ترمیم و نگهداری بافت پوست لازم است بدون آن، متوجه تفاوتش خواهید شد.میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین A هستند و ویتامین A نوعی ویتامین است که یک تفاوت واقعی در پوست شما ایجاد می کند.

مطالعات پزشکی یک تفاوت بزرگ بین این ویتامین و کاهش خطوط و چین، کنترل آکنه، و برخی از پسوریازیس با کرم های حاوی این ماده مغذی را دریافت کردند. پزشکان دریافتند که غذاهایی که در بتا کاروتن به شکل ویتامین A – ظاهر می شوند – به نظر می رسد که خطر پسوریازیس را کاهش می دهند.

درمان تجویزی برای آکنه به نام رتین – A از ویتامین A مشتق شده است و به عنوان درمان های ضد پیری به کار می روند.

وقتی نوبت به پوست می رسد، مهم ترین ویتامین B است که یک ماده مغذی است که پایه پوست، ناخن و مو را تشکیل می دهد.بدون مقادیر کافی، ممکن است به درماتیت (یک واکنش پوستی) و یا حتی گاهی از ریزش مو پایان دهید حتی یک کمبود خفیف هم موجب بروز علائم می شود.

بسیاری از مردم بدون اینکه حتی تلاش کنند، به اندازه کافی بیوتین به دست می آورند. در بسیاری از غذاها از جمله موز، تخم مرغ، بلغور جو دو سر، و برنج یافت می شود، به علاوه بدن شما نیز برخی از مواد غذایی را به تنهایی تولید می کند اما اخیراً توجه بیشتری به تدارکات موضوعی حاوی ویتامین های B مبذول شده است.

این کرم ها می توانند به پوست شما کمک کنند تا یک درخشندگی سالم به شما بدهند، در حالی که سلول های مرطوب کننده و تن کلی رو به افزایش هستند.

نیاسین، یک ویتامین خاص B به پوست کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کند، بنابراین کرم های حاوی این ماده مغذی می توانند به رنگ پوست شما کمک کنند، تا به اندازه شش سال جوان تر به نظر برسید.

نیاسین همچنین خواص ضد التهابی دارد، تا پوست خشک و تحریک پذیر را تسکین دهد که در غلظت های بالاتر هم چنین می تواند به عنوان یک عامل روشن برای حتی از تن کردن صدای پوست کار کند.

به عنوان ماده مغذی که برای کمک به لخته شدن خون مسئول است، ویتامین K برای پوست شما خیلی کار نمی کند. اما مطالعات ارائه شده نشان داد که ویتامین K برای کاهش گودی و نیز کبودی های زیر چشم به خوبی کار می کند.

درمان های پوستی با ویتامین K بعد از عمل لیزر باعث کاهش میزان کبودی می شود. وقتی با ویتامین A در یک کرم ترکیب می شوند، ویتامین K در درمان این کبودی ها و گودی ها قوی تر می شود.

کاربرد موضعی یک ژل حاوی ویتامین K و ویتامین های A، C و E در کاهش حلقه های زیر چشمی در حالی که چین و چروک را نیز کاهش می دهند، موثر بوده است.

 

کپسول ویتامین d برای پوست صورت

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

کپسول ویتامین ای مزایای زیادی برای حفظ زیبایی و سلامت پوست داره که در این قسمت به تعدادی از این مزایا و روش استفاده از این کپسول اشاره کرده ایم!

ویتامین ای یکی از انواع ویتامین های ضروری و لازمه که برای حفظ سلامت و زیبایی پوست، مو، لب و ناخن ها مورد نیازه و در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی وجود داره! ویتامین ای سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی مختلفه و به همین دلیله که فواید شگفت انگیزی برای پوست داره. در واقع از کپسول ویتامین ای می تونید به طور مستقیم روی پوستتون استفاده کنید و درخشش فوق العاده ای برای پوستتون ایجاد کنید. اما روش استفاده از کپسول ویتامین ای روی پوست چه جوریه؟ در این قسمت با ما همراه باشید و با مزایا  روش استفاده از کپسول ویتامین E بیشتر آشنا بشید!

 

ویتامین ای دارای اثر جادویی برای پوسته که در ادامه به چند دلیل مهم برای استفاده از کپسول ویتامین ای برای پوست اشاره می کنیم:

 

کپسول ویتامین d برای پوست صورت

این ویتامین سرشار از آلفا توکوفرول (alpha-tocopherol) است. این یک آنتی اکسیدان قوی است و از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 

این ویتامین تاثیر زیادی در درمان جوش و زخم به جا مونده از جوش و آکنه داره. یک مطالعه علمی در این زمینه نشون داده که افرادی که جوش و اکنه زیادی در پوستشون دارن غلظت ویتامین E در خونشون خیلی پایینه!

 

 

ویتامین  ای نمیتونه به تنهایی از پوست در برابر اشعه UV ماافظت کنه بلکه باید با سایر ویتامین ها مثل ویتامین سی ترکیب بشه و از این طریق از پوست در برابر این اشعه های مضر محافظت کنه.

 

این ویتامین حاوی توکوفرول (tocopherols) و توکوتیرینول (tocotrienols) که باعث مرطوب، درخشان و هیدراته نگه داشتن پوست میشن! 

 

خواص ضد التهابی موجود در این ویتامین کمک می کنه تا روند بازسازی پوست بیشتر بشه و سطح پوست رو از سلول های مرده پاک میکنه و از این طریق فرصت جایگزین شدن سلول های سالم برای پوست فراهم میشه. علاوه بر از پوست در برابر آسیب های محیطی هم مراقبت میکنه.

نشانه‌های کمبود ویتامین (اینفوگرافیک)

 

امروزه بیشتر محصولات مراقبت از پوست از جمله ضد آفتاب ها، سرم ها، کرم های ضد پیری و …. حاوی مقادیر خوبی از ویتامین E هستند اما میشه از کپسول این ویتامین مستقیما بر روی پوست هم استفاده کرد و از مزایا و فواید اون برای زیبایی و سلامت پوست بهره مند شد. با چند روش استفاده از ویتامین ای روی پوست بیشتر آشنا بشید!

 

 

 

برای درست کردن این ماسک طبیعی به 2 قاشق روغن ویتامین ای، 2 قاشق ماست، 1 قاشق آب لیمو، گلاب و پد پنبه ای نیاز دارید. روغن درون 2 تا 3 کپسول ویتامین ای رو خارج کنید و بعد تمام مواد مورد نیاز برای درست کردن ماسک رو با همدیگه مخلوط کنید. 

صورتتون رو با گلاب و پد پنبه ای تمیز کنید و این ماسک رو به تمام قسمت های صورت و گردن بمالید. اجازه بدید ماسک روی صورت خشک بشه و بعد اونو با آب سرد بشورید.  از این ماسک طبیعی 2 بار در هفته استفاده کنید.

این ماسک نه تنها ظاهر چین و چروک پوست و چروک های پنجه کلاغی در اطراف چشم رو کمتر میکنه بلکه باعث میشه تا پوستی روشن تر و شفاف تر هم داشته باشید. ویتامین ای و ماست تمام ناخالصی ها رو از سطح پوست پاک می کنن و کمک می کنند تا پوستی انعطاف پذیرتر داشته باشید. ترکیب این ویتامین با آب لیمو نیز تاثیر زیادی در روشن شدن رنگ پوست داره. همچنین این ماسک باعث مرطوب نگه داشتن پوست میشه و تمام لکه های پوستی رو تا حد امکان کمرنگ و ناپدید میکنه.

 

برای استفاده از این روش ساده فقط به 2 تا 3 کپسول ویتامین ای نیاز دارید. روغن درون این کپسول رو خارج کنید و اون رو مستقیما روی پوست و قسمتهایی که دچار جوش و آکنه شده بمالید. اجازه بدید این روغن شب تا صبح روی پوستتون بمونه و صبح روز بعد پوستتون رو بشورید.

بهتره این کار رو هرشب و به طور منظم تکرار کنید تا شاهد تاثیرات اون باشید. این ویتامین سرشار از آنتی اکسیدانه و برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست خیلی مفیده و باعث میشه صورتتون زیبا و بدون عیب و نقص بشه. 

درمان مشکلات پوستی، با روغن های طبیعی و معطر

 

 

برای از بین تیرگی اطراف چشم هم می تونید از روغن کپسول ویتامین ای استفاده کنید. روغن 2 تا 3 کپسول رو خارج کنید و این روغن رو به آرومی روی قسمت های تیره اطراف چشم ماساژ بدید. بهتره این کار رو شب ها انجام بدید تا روغن مدت زمان بیشتری روی پوست بمونه. این کار رو به طور منظم 2 تا 3 هفته انجام بدید و تاثیر اونو ببینید.ویتامین ای تاثیر زیادی در از بین بردن حلقه های تیره در اطراف چشم داره و باعث تعمیر و بازسازی کلاژن در پوست میشه. علاوه بر این برای کاهش خستگی چهره هم خیلی مناسبه.

 

برای درست کردن این ماسک صورت طبیعی به 2 کپسول ویتامین ای، 2 قاشق عسل و 2 قاشق شیر نیاز دارید. تمام مواد رو در یک کاسه مناسب مخلوط کنید و روی پوست صورت و گردن قرار بدید و صبر کنید تا ماسک روی پوست خشک بشه. بعد از گذشت 30 دقیقه پوستتون رو با آب گرم بشورید. بهتره از این ماسک 3 بار در هفته استفاده کنید.

شیر باعث تغذیه پوست میشه و عسل در حفظ رطوبت مورد نیاز پوست موثره. ویتامین e هم در تغذیه و ترمیم سولول های پوستی نقش داره.

 

ممنون که با زیبامون دات کام همراه بودید!



 

ویتامین D را «ویتامین خورشیدی» نیز می‌نامند. چرا؟ چون زمانی که ما در معرض نور خورشید قرار می‌گیریم این  ویتامین در پوست مان سنتز می‌شود.

 

کپسول ویتامین d برای پوست صورت

دلایل زیادی وجود دارد که باعث کمبود ویتامین D می‌شود مثل ماندن در منزل یا استفاده‌ی بیش از حد از کرم‌های ضد آفتاب.

 

متأسفانه روز به روز کمبود این ویتامین شایع‌تر می‌شود چون بیشتر مردم آپارتمان نشین شده‌اند و کمتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند. طبق بررسی‌ها حدود 80 درصد مردم فرانسه با کمبود این ویتامین مواجه هستند.

 

نتایج مطالعات زیادی نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض خورشید و جذب ویتامین D از ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند ام اس (MS) پیشگیری می‌کند.

همچنین باید بدانید که میزان ویتامین D موجود در خون روی ابتلا به بیماری‌های زمستانی مانند آنفلوانزا تأثیر می‌گذارد. اما در فصل زمستان مشکل دیگری نیز به وجود می‌آید و آن هم خشکی پوست است. سۆال اینجاست آیا این خشکی پوست فقط مربوط به سرما می‌شود و یا کمبود ویتامین D هم در آن نقش دارد؟

 

محققان برای پاسخ دادن به این سۆال میزان ویتامین D و همچنین وضعیت پوست 61 داوطلب را مورد بررسی قرار دادند.

 

محققان بعد از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند افرادی که میزان ویتامین D خونشان کمتر است پوست خشک‌تری دارند.

از آنجایی که در فصل زمستان نور خورشید کمتر می‌شود احتمال کمبود ویتامین D

و خشکی پوست نیز بیشتر می‌شود. برای همین محققان توصیه می‌کنند در فصل سرما مردم به فکر میزان ویتامین D بدنشان باشند


محققان برای اطمینان هر چه بیشتر میزان ویتامین D این افراد را از طریق پوستشان بالا بردند و بعد از 3 هفته مشاهده کردند وضعیت پوست این افراد بهتر شده و پوستشان نرم‌تر و لطیف‌تر شده است.


 

در نهایت محققان به این نتیجه رسیدند رابطه‌ی مهمی بین سلامت پوست و میزان ویتامین D وجود دارد. از آنجایی که در فصل زمستان نور خورشید کمتر می‌شود احتمال کمبود ویتامین D و خشکی پوست نیز بیشتر می‌شود. برای همین محققان توصیه می‌کنند در فصل سرما مردم به فکر میزان ویتامین D بدنشان باشند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

 

ویتامین D و تأثیر آن در پیشگیری از آنفولانزا

ویتامین D؛ ویتامین طول عمر

ویتامین D خواص ضدالتهابی دارد

گلچینی از فواید ویتامین D

تأثیر ویتامین D در مقابله با افسردگی یائسگی

بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین D

برای جذب بهتر مکمل ویتامین D چه کنیم؟

عوارض مصرف زیاد ویتامین D

افرادی که به مکمل ویتامین D نیاز دارند

ویتامین D را در زمستان فراموش نکنید

به ویتامین D اهمیت بیشتری بدهیم

نیاز کودکان به ویتامین D

شیشه؛ مانعی برای جذب ویتامین D

کپسول ویتامین d برای پوست صورت
کپسول ویتامین d برای پوست صورت
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *