کمبود ویتامین دی در کودکان چه عوارضی دارد

کمبود ویتامین دی در کودکان چه عوارضی دارد
کمبود ویتامین دی در کودکان چه عوارضی دارد

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ویتامین D برای سلامت استخوان و تعدادی دیگر از اندام‌های بدن مانند ماهیچه‌ها، دندان‌ها و حتی تقویت سیستم ایمنی بدن، اهمیت بسیار زیادی دارد. اما مشکلی که وجود دارد این است که ویتامین دی به سختی از منابع غذایی معمولی به دست می‌آید و تامین اندازه مورد نیاز بدن، تنها از طریق مصرف منابع ویتامین D امکان پذیر نیست و باید از فرآورده‌هایی مثل شیر یا غلاتی که با این ویتامین غنی شده‌اند، استفاده نمود. اگر بدن شما این ویتامین را به مقدار کافی دریافت نکند، با طیف وسیعی از مشکلات سلامتی ناشی از کمبود ویتامین دی مواجه خواهد شد که برخی از آن‌ها را در این مقاله ذکر کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید تا با عوارض کمبود ویتامین D و راه‌های درمان آن آشنا شوید.کمبود ویتامین دی در کودکان چه عوارضی دارد

ماهیچه‌ها برای داشتن عملکرد درست، به مقادیر معینی از ویتامین D نیاز دارند. کمبود ویتامین D می‌تواند منتهی به دردناک و ضعیف شدن ماهیچه‌ها شود. این همان حسی است که اغلب، زمانی آن را تجربه می‌کنید که به عفونتی ویروسی مانند آنفولانزا دچار شده‌اید. شدت این درد از نسبتا ملایم تا شدید متغیر است و اگر کمبود ویتامین دی جبران نشود، در طول زمان بدتر می‌شود.

سردرد و سرگیجه به‌عنوان یکی از علائم فشار خون بالا رایج است و معمولا کسانی که کمبود ویتامین D دارند، از فشار خون بالا شکایت می‌کنند. فشار خون بالا، یکی از «قاتلان خاموش» نامیده می‌شود، زیرا با وجود اینکه عامل خطری برای سکته قلبی و مغزی است، ولی در برخی افراد هیچ علائم هشداردهنده‌ای وجود ندارد و آنها متوجه بالا بودن فشار خون خود نمی‌شوند. اگر سردرد و سرگیجه دارید و گمان می‌کنید که شاید فشار خون‌تان بالا باشد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر متوجه شده‌اید که به طور مکرر به عفونت ادراری یا مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا دچار می‌شوید، این احتمال وجود دارد که سیستم ایمنی بدن شما به اندازه‌ی کافی قوی نباشد. یکی از دلایل ضعف سیستم ایمنی بدن کمبود ویتامین D است که در سلول‌های سیستم ایمنی، در غلظت بالا یافت می‌شود و برای عملکرد مناسب آنها ضروری است. در مطالعه‌ای مشخص شد که احتمال مبتلا شدن به سرماخوردگی یا آنفولانزا در کودکانی که ویتامین D به میزان زیاد در سیستم ایمنی بدن آنها وجود دارد، کمتر است.

اگر وضعیت پزشکی خاصی مانند بیماری سلیاک یا بیماری التهاب روده (IBD) در مورد شما تشخیص داده شده است، یا اگر مشکلاتی مانند سوزش معده یا یبوست دارید، ویتامین D می‌تواند موجب کاهش سرعت عبور مواد غذایی در بدن شما شود. همچنین به خاطر داشته باشید که میان بیماری های گوارشی مانند سلیاک و سایر مشکلات سلامت، رابطه‌ای قطعی وجود دارد.

یکی از علایم کمبود ویتامین دی عرق کردن است. اگر متوجه شده‌اید که بیش از حد عرق می‌کنید، و هیچ دلیل واضحی مانند تب، هوای گرم یا تمرین ورزشی شدید، برای آن وجود ندارد، این مسئله را نیز باید با پزشک خود در میان بگذارید. هنوز مشخص نشده است که چرا کمبود ویتامین D منجر به این مشکلات می‌شود، ولی با این حال، این مسئله در تحقیقات پزشکی، تثبیت شده و قطعی است.

یکی دیگر از علائم کمبود ویتامین D، افسردگی است. از علائم افسردگی می‌توان به وجود احساس ناراحتی، بی‌ارزش بودن یا صرفا افسردگی ساده اشاره کرد. اما خبر خوب این است که با جبران کمبود ویتامین دی در بیشتر موارد این مشکلات از میان می‌روند و می‌توانید دوباره به زندگی عادی بازگردید.

بین کمبود ویتامین D و ریزش مو ارتباطی قوی وجود دارد. اگر سطوح ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما برای مدت زیادی کمتر از حد معمول باشد، مواد غذایی حیاتی مورد نیاز برای طی شدن یک چرخه طبیعی رشد به فولیکول‌های مو نمی‌رسد. کمبود این مواد غذایی باعث می‌شود موهای شما شکننده و حساس شوند یا دچار ریزش شوند، چرا که بدن شما توانایی کامل کردن چرخه‌ی رشد موها را ندارد.

ویتامین دی یکی از مواد مغذی است که روی رشد مو تاثیر می‌گذارد. اما در کنار آن ویتامین C و بیوتین هم نقش مهمی در تغذیه مو دارند و باعث می‌شوند مو قوت خود را حفظ کند و ریزش موها کاهش یابد. به طور خلاصه،‌ نگه داشتن سطح این ویتامین‌ها در اندازه‌ی طبیعی خود، یکی از بهترین راه‌های مبارزه با ریزش مو بنا به دلایل تغذیه‌ای است.

اگر تردید دارید که شاید دچار کمبود ویتامین دی باشید، این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید. با یک آزمایش خون ساده متوجه خواهید شد که آیا کمبود ویتامین D موجب مشکلات شما شده است یا خیر. خبر خوب این است که با تغییراتی ساده‌ در سبک زندگی، می‌توانید سطح این ویتامین خود را بالا ببرید، از جمله:

اگر می‌خواهید با عوارض کمبود ویتامین D به شکل تصویری آشنا شوید، می‌توانید ویدیوی زیر را ببینید.

به طور خلاصه، کمبود ویتامین D یکی از شایع‌ترین موارد کمبود ویتامین است که می‌تواند عواقبی جدی برای سلامتی داشته باشد. خبر خوب این است که داشتن رژیم غذایی غنی از این ویتامین، و چند بار در هفته قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اغلب می‌تواند به بازیابی سطح این ویتامین کمک کند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

فارغ‌التحصیل رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی و عاشق ترجمه و نوشتن هستم.

من خودم بخاطر کمبود این ویتامین دچار مشکلات زیادی شدم بعد از چند آزمایش متوجه شدم دچار پیش دیابت، کبدچرب، رماتیسم و آرتروز مهره های ۴و۵ شده ام، گویا ویتامین دی همانند یک دیواره محکم در مقابل بیماریهاست که با کمبود آن، انواع بیماریها به بدن حمله میکنند ، توصیه من به دوستان و همکاران این بوده و هست که حتما در آزمایشات خود بخصوص در فصل زمستان آزمایش ویتامین دی گنجانده شود، ممنون

خیلی ممنون از بیان تجربیات و نظرات مفیدتون. کاملا درسته این ویتامین، اهمیت زیادی برای بدن داره.

با سلام من چهار ساله ریزش مو دارم و نمیتونستم دلیلش رو پیدا کنم . که در نهایت در ازمایش تون معلوم شد ک ویتامین دی کم دارم و الان ک در حال بهبود هستم موهام به حالت عادی برگشته خیلیم خوب مرسی مقاله خوبی بود

عالی بود با توجه به اینکه دیابت دارم لطفا تاثیر ان روی این بیماری بیان کنید.

عالی و بی نظیر

کمبود ویتامین دی در کودکان چه عوارضی دارد

خیلی ممنون. خوشحالیم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته.

خیلی هم بدرد ام خورد ممنونم ازتون .

من به شخصه تشکر میکنم. امیدوارم که هیچ کس مریض نشه و برای شما نیز ارزوی موفقعیت میکنم.

خواص خوراکی ها

قهوه گانودرما؛ با خواص و عوارض جانبی آن آشنا شوید


قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

خواص گزنه؛ ۱۶ خاصیت گیاه گزنه که سرشار از ویتامین D است

خواص سیاه دانه و عوارض جانبی آن برای سلامتی

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

آخرین مطالب

معرفی کتاب روی ماه خداوند را ببوس نوشته مصطفی مستور

انواع بازی فکری و مزایای آنها برای تقویت ذهن و روابط اجتماعی

چطور در شرایط بد اقتصادی، هزینه‌های سازمان را کاهش دهیم؟

طرز تهیه شیر بادام خانگی و ۷ فایده اساسی آن برای سلامتی

۶ گام برای بهبود فرایندهای کسب و کار و افزایش رضایت مشتری

ترین های جهان

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

قهرمانان شطرنج جهان؛ با ۱۰ نابغه شطرنج دنیا آشنا شوید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

ویتامین D ماده ای مغذی می باشد، که نقش مهمی در هموستاز کلسیم و سلامت استخوان ها به عهده دارد. کمبود ویتامین D در نوزادان و کودکان سبب بروز نرمی استخوان و کاهش مقدار کلسیم می شود. کمبود ویتامین D در کودکان و نوزادان در فرم های شدید می تواند بروز تتانی (تتانی به انقباض غیر ارادی ماهیچه ها اشاره دارد) و تشنج را به همراه داشته باشد. کمبود ویتامین D در کودکان در جمعیت هایی شایع است که به مشکل سوء تغذیه دچارند. برای آگاهی بیشتر مقاله ۹ راه برای دریافت روزانه ویتامین D را مطالعه کنید. کمبود ویتامین D در کودکان در فرم های نه چندان شدید در ابتدا علائم بالینی ظاهر نمی کند، اما می دانیم کمبود ویتامین D در کودکان حتی اگر به بروز نرمی استخوان منجر نشود، عوارضی مانند کاهش تراکم استخوان را به همراه خواهد داشت. ویتامین D پیش ساز هورمونی می باشد که بعد از مجاورت با اشعه فرابنفش در پوست ساخته می شود. این پیش ساز هورمونی در کبد و کلیه ها متابولیزه شده و به فرم فعال تبدیل می شود. (25 OH D) فرم فعال ویتامین D در بدن می باشد. اندازه گیری (25 OH D) شاخص خوبی از وضعیت ویتامین D در کودکان فراهم می سازد. در صورت عدم مصرف مکمل ویتامین D در نوزادان و کودکان، کمتر از 10% ویتامین D مورد نیاز از طریق غذا تامین می شود.

شما همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد ویتامین ها به مقاله های در مورد ویتامین E بیشتر بدانیم، نقش انواع ویتامین ها در بدن، نشانه هایی از کمبود ویتامین در پوست و درباره ویتامین K بیشتر بدانیم که توسط سایت رسانه دکتر سلامت تهیه شده است، مراجعه کنید.

به طور کلی باید عنوان کرد، استاندارد دقیقی برای تعریف میزان نرمال ویتامین D در کودکان در دست نمی باشد، اما با توجه به تحقیقاتی که انجام شده استاندارد های زیر در تعریف میزان نرمال ویتامین D در کودکان مشخص گردیده است:

علت کمبود ویتامین D در کودکان و فاکتور های خطر مربوط به آن عبارت است از:کمبود ویتامین دی در کودکان چه عوارضی دارد

برخی فاکتورهای پریناتال نیز در کمبود ویتامین D در نوزادان دخالت دارد. علت کمبود ویتامین D در نوزادان عبارت است از:

علائم کمبود ویتامین D در کودکان و نوزادان عبارت است از:

مقدار مصرف مکمل ویتامین D در کودکان:

مقدار مصرف مکمل ویتامین D در کودکان 1 تا 18 سال معادل 600 واحد برابر با 15 میکروگرم به طور روزانه می باشد. مقدار ویتامین D در نوزادان شیرخوار معادل 400 واحد در روز می باشد. برای بهینه سازی مقدار ویتامین D در نوزادان توصیه می شود، خانم های باردار از مقدار کافی ویتامین D بدن خود در این دوران مطلع باشند. در خانم های باردار و خانم های شیرده مصرف روزانه 600 واحد ویتامین D توصیه می گردد. همچنین توصیه می شود، انجام غربالگری ویتامین D در کودکانی که فاقد رشد مناسب بوده و یا دچار تاخیر حرکتی هستند، انجام شود. انجام غربالگری ویتامین D در نوزادانی که سابقه نارس بودن داشته اند نیز توصیه می گردد.

نکته مهم:

رسانه دکتر سلامت

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

سندرم نفروتیک در کودکان، وضعیتی است که موجب ترشح مقدار زیاد پروتئین از کلیه ها به ادرار می شود که…

قاعدگی نامنظم، به عدم وقوع قاعدگی یا وقوع 6 تا 8 قاعدگی در سال اطلاق می گردد. عدم وقوع قاعدگی…

عفونت ادراری کودکان، عفونتی است که کلیه ها و مجاری ادراری شامل مثانه، کلیه ها و پیشابراه را درگیر می…

سلیاک در کودکان، بیماری است که موجب علائم گوناگونی می شود که اغلب دستگاه گوارش را درگیر کرده و موجب…

گوگل ادز چیست و چگونه کار می کند؟

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یا گوگل ادوردز سیستم تبلیغات آنلاین طراحی شده توسط کمپانی گوگل است. در این روش تبلیغاتی آگهی شما در هنگام استفاده­ی مخاطبانتان از شبکه نمایش گوگل و یا موتور جستجوی گوگل، نمایش داده می شود. همان طور که پیشتر گفتیم، ساختار تبلیغاتی گوگل روشی است آسان و کاربردی. در این روش تبلیغاتی، شما هزینه ای بابت نمایش آگهی تان پرداخت نمی کنید و تنها زمانی از حساب کاربری شما هزینه ای کسر می گردد که، مشتری بر روی آگهی شما کلیک کرده و وارد وب سایتتان شود. در این سیستم تبلیغاتی، فاکتورهای مهم و مختلفی اثرگذارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره ای مختصر خواهیم داشت.

تبلیغات کلیکی در گوگل ادز به دو نوع اصلی طبقه بندی می‌شوند، حالت اول زمانی است که فردی در موتور جستجوی گوگل، یکی از کلمات کلیدی انتخابی شما را جستجو کند. در این حالت گوگل ادز بر اساس فاکتورهای مختلفی و پس از رتبه بندی جایگاه آگهی شما، اقدام به نمایش آن به مخاطب می کند. این روش محاسبه چه در رتبه بندی نمایش و چه در هزینه ای که بابت هر کلیک مخاطب بر روی آگهی شما توسط گوگل از حسابتان کسر می گردد، بسیار منصفانه، رقابتی و قابل مدیریت است.

در حالت دوم آگهی شما در شبکه نمایش گوگل (شامل اپلیکیشن‌ها و وب سایت های بی شمار طرف قرارداد با این کمپانی)، نمایش داده می شود. اساسا هنگامی که شما از سیستم تبلیغات گوگل ادز استفاده می کنید، می توان گفت چیزی در حدود ۹۰ درصد از کل کاربران اینترنت را پوشش داده اید. گوگل ادوردز ساختاری بسیار هوشمندانه و دقیق در نمایش آگهی ها به مشتریان و مخاطبان خدمات و محصولات شما دارد. هنگام تبلیغ در گوگل، آگهی ها تنها به افرادی نمایش داده می شوند که حقیقتا به آن نیاز دارند و یا علاقه مندی خود را به آنها در عملکردهای پیشین­شان در محیط وب، به اثبات رسانده اند.کمبود ویتامین دی در کودکان چه عوارضی دارد

چند نکته در رابطه با عملکرد گوگل ادوردز

گوگل دارای عظیم ترین بانک اطلاعاتی سلائق و رفتار شناسی مخاطبان شما است. این موضوع با توجه به میلیاردها جستجوی روزانه کاربران در این وب سایت، امری دور از ذهن نیست. سیستم تبلیغات گوگل ادوردز با آنالیز و بررسی دقیق عملکرد کاربران وب، بهترین و مرتبط ترین پیشنهاد تبلیغاتی را به آنها ارائه می دهد. در گوگل ادوردز دیگر خبری از آگهی های مزاحم، بی ارتباط و غیر موثر نیست. روش کار گوگل ادوردز بسیار ساده است و با محاسبه­ی چند فاکتور اصلی از وب سایت شما و کلمات کلیدی انتخابی تان، فعالیت می کند.

در صورتی که به این سیستم آشنایی داشته باشید و یا اینکه از خدمات مشاوره­ی حرفه ای بهره مند گردید، کار با گوگل ادوردز بسیار کاربردی و آسان خواهد بود. شما در این سیستم به صورت رایگان می توانید اکانت گوگل ادز خود را تعریف کنید و تنها هزینه­­ی کلیک ها بر روی آگهی تان را پرداخت خواهید کرد. هزینه­ی کلیک برمبنای هر کلمه کلیدی در اصطلاح ( CPC ) نامیده می شود؛ و مهمترین فاکتور در تعیین تعرفه تبلیغات در گوگل ادز است. هزینه CPC در کلمات و کسب و کارهای مختلف، متفاوت بوده و ارتباط مستقیمی با میزان محبوبیت و رقابت بر روی کلمه کلیدی انتخابی شما دارد.

گوگل ادز برای اینکه بتواند کارایی و محبوبیت سرویس خود را در میان مخاطبان حفظ کند، اهمیت ویژه ای به کیفیت وب سایت شما و همچنین ارتباط کلمات کلیدی انتخابی تان با نوع فعالیت وب سایت می دهد. در این سیستم تبلیغاتی، مخاطبان اهمیت ویژه ای دارند و گوگل هرگز حاضر نیست تبلیغاتی نامرتبط و یا بی کیفیت را به آنها نمایش دهد. این موضوع به قدری در سیستم تبلیغات گوگل ادوردز اهمیت دارد که هر چقدر امتیاز کیفیت آگهی شما که در اصطلاح به آن ( Quality Score ) می گویند بالاتر باشد، هزینه­ی کمتری بابت هر کلیک پرداخت خواهید کرد؛ البته همان طور که گفتیم ارتباط مستقیمی با پیشنهادات رقبای شما و اساسا میزان رقابت پذیری کلمه کلیدی انتخابی تان نیز دارد. در سیستم تبلیغات گوگل ادوردز شما تنها بابت ورود مشتری به وب سایت تان هزینه پرداخت می کنید و تبلیغ شما بر مبنای انتخاب کلماتی است که توسط مشتریان و مخاطبان محصولات و خدمات شما، جستجو شده است. این بدان معنا است که شما دقیقا و تنها برای جامعه­­ی هدفتان تبلیغ می کنید، آن هم دقیقا در زمانی که آنها در موقعیت خرید محصولات و یا خدمات شما قرار دارند.

یکی از مهمترین ویژگی های سیستم تبلیغات گوگل ادز همین اهمیت ویژه ای است که برای کیفیت آگهی و از همه مهمتر، مخاطبان سرویس‌های خود قائل است. در این سیستم تبلیغاتی آزادی عملکرد شما و همچنین فضای خصوصی مخاطبان و مشتریان‌تان، بسیار با اهمیت است. به هر میزان که شما بر روی کیفیت و استانداردهای طراحی وب سایت خود کار کنید، گوگل نیز در نقطه مقابل، به کاهش هزینه های تبلیغاتی تان، به این ارتقاء ارج می نهد. مخاطبان شما در این سیستم تبلیغاتی با نهایت احترام و آزادی عملکرد، با آگهی شما مواجه شده و در نتیجه با تجربه ای خوشایند و آمادگی کامل، برای خریداری محصولات و یا خدماتتان، وارد وب سایت شما می گردند.

سیستم تبلیغات گوگل و در اصطلاح گوگل ادز ، از بدو ورود تا به امروز محبوب ترین، موثرترین و پرمخاطب ترین نوع تبلیغات آنلاین بوده است. پلان های متفاوت تبلیغاتی در گوگل ادز موجب شده است، هر تولید کننده و یا ارائه دهنده خدماتی بتواند، با هر میزان بودجه، ساختاری موثر و کاربردی و البته اختصاصی برای کسب و کار خود تعریف کند. استفاده از این سرویس حتی می تواند وضعیت رنکینگ وب سایت شما را نیز در بلند مدت، ارتقاء دهد.

ما در آژانس تبلیغاتی جی ادز سال‌هاست تلاش داشته ایم تا به کسب و کارهای ایرانی، خدماتی ارائه دهیم تا بتوانند با حداقل بودجه، از موثرترین روش تبلیغات آنلاین بهره ببرند. مشاورین ما در جی ادز با آنالیز دقیق کسب و کار و نیازهای شما و البته میزان بودجه ای که برای تبلیغات خود اختصاص داده اید، تبلیغات شما را ایجاد و بهینه سازی می‌کنیم. برای کسب اطلاعات با نحوه تبلیغ در صفحه اول گوگل با خط ویژه ۶۶۵۶۵۰۰۰ تماس حاصل نمایید.

 

اختصاصی سایت نیک صالحی

دختر کیم کارداشیان و دخترخاله اش پنلوپه دیسیک در جشن تولد خواننده و ستاره معروف نوجوان جوجو سیوا شرکت کردند.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

کمبود ویتامین دی در کودکان چه عوارضی دارد
کمبود ویتامین دی در کودکان چه عوارضی دارد
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *