چگونگی درمان عفونت قارچی واژن

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

عفونت های قارچی واژن یکی از شایع ترین بیماریهایی است که در زنان دیده میشود.علت عفونت قارچی واژن یک قارچ است که به تعداد کم در واژن زندگی میکنند.یک عفونت قارچی واژن،که به کاندیدیاسیس واژینال نیز شناخته میشود،میتواند زمانی که تعداد زیادی سلولهای این قارچ در واژن رشد کنند،گسترش یابد.اگرچه علائم میتواند از اذیت شدن تا غیرقابل تحمل بودن فرق داشته باشد،اکثر عفونت های قارچی واژن به آسانی میتوانند درمان شوند.تمام کاری که باید انجام دهید این است که مراقب علائم آن باشید که ممکن است شامل درد،خارش واژن،قسمت های پوستی تحریک شده و سوزش باشد.البته از روش های استفاده از دارو و درمان خانگی عفونت واژن که در این مقاله به آن توضیح داده شده هم می توانید استفاده کنید.

۱)علائم را بررسی کنید.

تعدادی علائم فیزیکی وجود دارند که میتوانند نشانه ی عفونت قارچی واژن باشند.شایع ترین علائم شامل:

۲)علت های احتمالی را در نظر بگیرید.

چگونگی درمان عفونت قارچی واژن

اگر در تشخیص مبتلا بودن یا نبودن به یک عفونت قارچی واژن مشکل دارید،پس بعضی از شایع ترین علل بروز عفونت قارچی واژن را در نظر بگیرید:

۳)یک تست pH خانگی خریداری کنید.

مانند تست های بارداری،تست هایی وجود دارند که میتوانند مخص کنند در واژنتان چه اتفاقی در حال رخ دادن است.ph طبیعی واژن تقریبا ۴ است که کمی اسیدی است.دستورات همراه با تست را دنبال کنید.

۴)تشخیص را با پزشکتان تائید کنید.

اگر تا بحال هیچگاه عفونت قارچی واژن نداشته اید یا راجع به تشخیص تان مطمئن نیستید،باید با پزشک یا پرستار در مطب متخصص زنان قرار ملاقات بگذارید.پزشک یا پرستارتان یک معاینه ی کوتاه واژن انجام خواهد داد و سپس با استفاده از یک وسیله مانند گوش پنبه،از ترشحات واژنتان نمونه برداری می کند تا عفونت قارچی واژن را تشخیص دهد.این کار wet mount یده میشود.پزشکتان ممکن است برای رد کردن سایر علل علائمتان،دستور آزمایشات اضافه ای بدهد.

۱)در خود درمانی احتیاط کنید.

به یاد داشته باشید که شما باید فقط در صورتی یک عفونت قارچی واژن را درمان کنید که به تشخیص تان مطمئن باشید.اما این را در ذهن داشته باشید که بسیاری از زنانی که قبلا نیز عفونت قارچی واژن داشته اند،همچنان در تشخیص این عفونت اشتباه می کنند.حتی اگر ذره ای به تشخیص تان شک دارد،به پزشک مراجعه کنید.

۲)یک تجویز با درمان داروی خوراکی بگیرید.

پزشکتان ممکن است یک ورق قرص ضد قارچ فلوکونازول(Diflucan) تک دُز خوراکی برایتان تجویز کند.میتوان انتظار داشت که در ۲۴-۱۲ ساعت اول نتیجه بگیرید.

۳)از درمان موضعی استفاده کنید.

این شایع ترین شکل درمان است.درمانهای موضعی هم بدون نسخه و هم با نسخه موجود هستند.این درمان ها شامل کرم های ضد قارچ،پماد و شیاف هستند که داخل واژن استفاده میشوند.کرم ها و پمادهای بدون نسخه در داروخانه ها موجود هستند.اگر در انتخاب آنها مشکل دارید،میتوانید از داروساز بخواهید تا کمکتان کند.

۴)دوره ی درمان را کامل کنید.

زمانی که علائمتان از بین رفت استفاده از این داروها را متوقف نکنید.تا زمانی که دستور داده شده است،طبق دستورالعمل آنها را مصرف کنید.

۵)بدانید که درمان وابسته به عفونت است.

درحالیکه عفونت قارچی واژن خفیف باید طی چند روز از بین برود،درمان عفونت های قوی تر به طور موثر،میتواند طول بکشد.پزشکتان میتواند داروهایی برایتان تجویز کند که تا۲ هفته از آنها استفاده کنید.

۱)زغال اخته ۱۰۰% خالص بنوشید.

زغال اخته میتواند هردو عفونت قارچی واژن و عفونت مجاری ادرار را درمان و از آنها پیشگیری کند.حتما آب زغال اخته خالص بخرید زیرا قند موجود در آب زغال اخته فقط مشکلتتان را بدتر خواهد کرد.

۲)ماست ساده بخورید یا از آن استفاده کنید.

ماست بخورید یا از آن در ناحیه ی واژینال استفاده کنید.همچنین میتوانید ماست را با استفاده از یک سرنگ بدون سوزن یا با قرار دادن ماست در یک اپلیکاتور تامپون پلاستیکی و سپس فریز کردن آنها،ماست را درون واژنتان وارد کنید.به این دلیل که ماست حاوی باکتریهای مفیدی است که میتوانند تعداد باکتریهای مفید داخل واژن را افزایش دهند.

۳)از پروبیوتیک استفاده کنید.

همچنین میتوانید از مکمل های خوردنی حاوی lactobacillus acidophilus استفاده کنید که معمولا به عنوان پروبیوتیک شناخته میشوند.میتوانید این مکمل ها را از داروخانه ها تهیه کنید.بعضی زنان از شیاف های پروبیوتیک نیز برای کمک به درمان عفونت قارچی واژن استفاده می کنند اگرچه شواهد برای تاثیرگذاری این شیاف ها نظم است و نیاز به تحقیقات دارد.

۴)استفاده ی قند و کافئین تان را کاهش دهید.

قند درون شکلات،آبنبات و حتی آبمیوه میتواند باعث بالا رفتن قند خون شود که رشد قارچ ها را افزایش میدهد.کافئین نیز میتواند اثرات قند را با افزایش سرعت بالا رفتن قند خون بدتر کند.

۵)مراقب لباس هایی که میپوشید باشید.

چگونگی درمان عفونت قارچی واژن

از پوشیدن شلوارهای تنگ خودداری کنید و شورت های نخی بپوشید تا به واژنتان اجازه دهید هوا بخورد و خنک بماند.قارچ ها در محیط گرم و مربوط رشد می کنند پس مطمئن شوید لباس هایتان خشک هستند و هوا در آنها جریان دارد تا از رشد قارچ ها در واژن تان جلوگیری کنید.

۶)از قرص های Alka Seltzer استفاده کنید.

اگرچه این قرص ها برای درمان دل درد،گیجی پس از مستی و خارش بدن به فروش میروند،نه برای عفونت های قارچی،اسید سیتریکِ درونِ آنها میتواند مراحل اولیه ی عفونت قارچی واژن را درمان کند.

۷)از سرکه ی سیب استفاده کنید.

سرکه ی سیب زمانی که با آب تازه رقیق شود و با آن دوش گرفته شود،میتواند عفونت قارچی را راحتتر و حتی درمان کند. میتوانید از این مخلوط روزی ۱ یا ۲ بار برای دوش گرفتن استفاده کنید.همچنین میتوانید با استفاده از یک پنبه ی توپی،واژنتان را با آن آغشته کنید.اینکار التهاب را کاهش میدهد و شما را از خارش رهایی میدهد.

۸)از روغن نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل میتواند درمانی عالی برای عفونت قارچی واژن باشد.اگر به طور منظم و حداقل روزی ۲ بار اطراف واژن مالیده شود،میتواند قارچ ها را از بین ببرد و به طور کامل شما را از عفونت رهایی دهد.

۹)از سیر استفاده کنید.

سیر درمان موثر دیگری برای درمان عفونت قارچی واژن است.یک حبه سیر را به ۲ قسمت ببرید و در طول شب آن را درون واژنتان قرار دهید.برای چند شب این کار را تکرار کنید تا نتیجه را ببینید.اگرچه،باید مواظب باشید زیرا سیر ممکن است باعث کمی سوزش در واژنتان شود و بوی بد همیشگی آن میتواند شما را اذیت کند.

مطالبتون عالی بودسپاسگزارم

منظورتون از بوی همیشگی چی بوده قسمتی که درباره ی گذاشتن سیر گفتین

سیر بوی بدی همیشه داشته

خیلی کامل و عالی بود.ممنوپ

عالی بود. سپاس
از عوامل ابتلا ب قارچ ها استفاده از پد هم هست.بعضی خانما ب برخی مارک ها حساسیت دارند.مثلا نوع مشبک و دستمال توالت ها

mersi ali va kamrl bof

مطالب بسیار جامع و کامل بود، متشکرم

بسیار عالی بود ممنون.

سیر رو روی سطح استفاده کردم و حس کردم دچار حریق شده ام،،، برای لحظاتی سوختم تا ب اب دسترسی پیدا کردم واثر سیر رو شستم،
ممنون از اطلاعات خوبتون

بهتر از این نمیشه
ااااااافریییین👏👏👏

عالی و کافی بود .بسییییار کمکم کرد مطالبتون.ممنونم👍👌🌹

عالی بود ممنون

عالی عالی بود ممنون به سوزش لحظه ایش می
ارزید

سیر رو استفاده کردین؟؟

ali bud..mrc

من یک بار درمان رو انجام دادم اما دوباره برگشته توروخدا اگر جواب گرفتید بگید

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

بیماری مزمن کلیوی، زمانی بروز می کند که کلیه ها آسیب دیده و نمی توانند همانند گذشته خون را پاکسازی

قاعدگی، به خونریزی ماهانه زنان اشاره دارد. وقتی یک خانم دچار قاعدگی می شود، پوشش داخلی رحم می ریزد و

شقاق مقعدی یا فیشر مقعدی، یک پارگی کوچک در بافت نازک و مرطوبی است که مقعد را می پوشاند. فیشر

عفونت مفصلی باکتریایی، می تواند موجب بروز فرم شدید و البته مخرب آرتریت شود که عموما آرتریت سپتیک می

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *