چند نوع بیمه درمانی داریم

خواص دارویی و گیاهی

چند نوع بیمه درمانی داریم
چند نوع بیمه درمانی داریم



خساراتی که بیماری‌های مختلف به انسان می‌زنند هم شامل خسارات اقتصادی و هم جسمانی است. نوع بیماری و مشکل بودن روند درمان بعضی بیماری‌ها باعث شده است که هزینه درمان نیز متعاقباً افزایش یابد به طوری که افرادی نتوانند هزینه‌های درمان را پرداخت کنند. این در حالی است که بر اساس حقوق انسانی، هر فرد باید به خدمات پزشکی دسترسی داشته باشد تا بتواند نسبت به بازیابی سلامت خود اقدام کند. به همین دلایل یکی از بیمه‌هایی که شکل گرفت، بیمه درمان بود تا به بیمه‌گزار در پرداخت هزینه‌های درمانی کمک کند. در ایران نیز . انواع بیمه های درمانی وجود دارد که جمعیتی زیادی را تحت پوشش قرار می‌دهند. در این مطلب قصد داریم انواع بیمه های درمانی در ایران را توضیح دهیم و بگوییم چه خدماتی را ارایه می‌کنند.

مطلب مرتبط: بیمه درمان تکمیلی را بیشتر بشناسیم

در ایران سه نوع بیمه درمان وجود دارد که بیشتر شناخته‌شده هستند و از آن‌ها به عنوان بیمه درمان پایه نام می‌برند. یعنی بیمه اصلی درمانی بیمه‌گزار محسوب می‌شوند و اگر بیمه‌گزار بخواهد بیمه درمان تکمیلی دریافت کند باید یکی از این بیمه‌نامه‌ها را از قبل داشته باشد. این سه نوع بیمه درمان شامل بیمه درمان تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و بیمه درمانی نیروهای مسلح است اما انواع بیمه های درمانی در ایران به این سه نوع ختم نمی‌شود و افراد می‌توانند جهت استفاده هرچه بیشتر از امکانات پزشکی و پرداخت هزینه‌های کمتر درمانی می‌توانند بیمه درمان تکمیلی را به صورت انفرادی و یا گروهی تهیه کنند و یا همچنین با خرید بیمه عمر و دریافت پوشش‌های امراض خاص و هزینه‌های پزشکی از مزایای این بیمه‌نامه نیز استفاده کنند.

چند نوع بیمه درمانی داریم

مطلب مرتبط: نگاهی به 15 سال تجربه بیمه تکمیلی کارآفرین

 

هر یک از این سه بیمه درمانی که به عنوان بیمه درمان پایه عنوان کردیم خدماتی مخصوص به خود را ارایه می‌کنند و از سوی سازمان خاصی ارایه می‌شوند. حمایت‌های بیمه‌ای آنان نیز اگرچه مشابه به یکدیگر است اما در جزییات با یکدیگر اختلاف دارند. در ادامه مطلب این بیمه‌ها را توضیح می‌دهیم.

بیمه تامین اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای و یکی از انواع بیمه های درمانی در ایران است که بخش بزرگی از کارگران و در واقع کارکنان محیط‌های کاری از این بیمه استفاده می‌کنند. افرادی که تحت پوشش این بیمه هستند می‌توانند برای خود و افراد تحت سرپرستی خود، بیمه درمان نیز درخواست کنند. سازمان تامین اجتماعی با صدور دفترچه درمان تامین اجتماعی برای بیمه‌شده و افراد تحت تکفل وی، به آن‌ها امکان استفاده از خدمات درمانی را ارایه می‌دهد. همه افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند اما مهم‌ترین بیمه‌ای که در تامین اجتماعی وجود دارد بیمه اجباری است که بر اساس قوانین کار به وجود آمده است و مطابق آن‌همه افرادی که در یک محیط کاری مانند کارگاه، کارخانه، شرکت و… مشغول به فعالیت هستند باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند. در بیمه اجباری حق بیمه پرداختی 30% از حقوق فرد است که تنها 7% آن از حقوق بیمه‌شده پرداخت می‌شود و 23% باقیمانده را کارفرما باید پرداخت کند. حق بیمه‌های پرداختی برای بیمه‌شدگان اختیاری بستگی به شغل آن‌ها دارد و ممکن است بخشی از آن را دولت بپردازد و ممکن است همه حق بیمه پرداختی به عهده متقاضی باشد. اگر شما هم دفترچه بیمه درمان تامین اجتماعی را دارید دیگر نیازی نیست جهت انجام مراحل صدور، تمدید و تعویض دفترچه خود به کارگزاری‌های بیمه مراجعه کنید بلکه می‌توانید همه اینم مراحل را به صورت آنلاین و از طریق بیمیتو انجام دهید و دفترچه خود را در محل کار و یا منزل خود دریافت کنید.

کسانی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند می‌توانند درخواست دفترچه بیمه درمان تامین اجتماعی برای خود و اعضای خانواده خود داشته باشند.

مطلب مرتبط: بیمه درمان تامین اجتماعی چیست؟

در سال 1335 قانونی در راستای حمایت از نیروهای کادر ارتش و ژاندارمری در مقابل حوادث ناشی از خدمت به تصویب رسید که از اولین قوانین بیمه‌ای نیروهای مسلح محسوب می‌شد. نیروهای مسلح، به نیروهای نظامی و انتظامی گفته می‌شود که وظیفه حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور را به عهده دارند و اکنون نیروهای مسلح شامل سه نیروی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی می‌شود. تمامی کارکنان این سازمان‌ها و افراد تحت سرپرستی آن‌ها می‌توانند از بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح استفاده کنند و در صورتی که نیاز به استفاده از امکانات پزشکی داشته باشند با مراجعه به بیمارستان‌های نظامی مخصوص این ارگان‌ها و یا دیگر مراکز درمانی می‌توانند به صورت رایگان و یا با هزینه‌های اندک نسبت به درمان خود اقدام کنند.

از سوی سازمان نیروهای مسلح تنها به کارکنان این نیروها و افراد خانواده آن‌ها ارایه می‌شود.

مطلب مرتبط: هزینه کمتر، خدمات بیشتر با بیمه درمان گروهی

سازمان بیمه خدمات درمانی به دنبال تصویب قانون بیمه همگانی در سال 1373 تأسیس شد و با تمرکز بر ارایه خدمات پزشکی به صورت همگانی آغاز به کار کرد. پس یکی دیگر از بیمه‌های درمانی پایه، بیمه خدمات است که کارمندان دولت و بیمه‌شدگان اختیاری را تحت پوشش قرار می‌دهد و مطابق آن بیمه‌شدگان در صورت مراجعه به مراکز پزشکی و درمانی، بخشی از هزینه‌های آن را می‌پردازند و باقی هزینه‌ها توسط بیمه خدمات درمانی پرداخت خواهد شد. همچنین این سازمان طرف قرارداد با همه مراکز درمانی دولتی و برخی مراکز درمانی و پزشکی خصوصی است.

بیمه خدمات درمانی برای استفاده کارمندان دولت و افراد تحت پوشش آن‌ها است. همچننی دیگر افراد به صورت اختیاری نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

از انواع بیمه های درمانی در ایران می‌توان به بیمه‌هایی اشاره کرد که علاوه بر بیمه‌های درمانی پایه در اختیار افراد قرار می‌گیرند. این بیمه‌ها را بیمه تکمیلی می‌نامند. افراد متقاضی دریافت بیمه تکمیلی می‌توانند مانند خرید بیمه بدنه و یا خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی و دیگر بیمه‌های اقتصادی، بیمه درمان تکمیلی را نیز از شرکت‌های بیمه خریداری کنند. بیمه درمان تکمیلی دارای سقف پرداخت است که این سقف پرداختی با توافق بیمه‌گزار و در زمان خرید بیمه‌نامه انجام می‌شود و مطابق آن هزینه‌های درمانی مازاد و بیشتر از سقف تعهدات بیمه های درمانی پایه را پرداخت می‌کند. بیمه درمان تکمیلی همانند دیگر انواع بیمه های درمانی در ایران معتبر است و در انواع مختلفی مانند بیمه درمان تکمیلی گروهی، بیمه درمان انفرادی و بیمه درمان خانواده ارایه می‌شود.

چنانچه هزینه‌های درمانی بیشتر از سقف تعهدات بیمه درمان پایه شود، بیمه درمان تکمیلی این مقدار اضافه را پرداخت می‌کند.

مطلب مرتبط: آنچه باید بخوانید تا بدانید بیمه تکمیلی چیست

به طور معمول افرادی که بیمه درمانی دریافت کرده‌اند تحت پوشش بیمه‌های درمانی پایه مانند بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و یا نیروهای مسلح هستند اما مواقعی هم هست که ممکن است هزینه درمان بسیار بیشتر از حد پرداخت این بیمه‌ها باشد در این مواقع فرد بیمه‌شده مازاد هزینه‌ها را باید به صورت آزاد پرداخت کند. برای این منظور افراد می‌توانند بیمه درمان تکمیلی یا بیمه عمر خریداری کنند. بیمه درمان تکمیلی متعهد می‌شود که هزینه‌های مازاد درمانی را تا سقف تعهدات خود پرداخت کند و بیمه عمر با پوشش‌های امراض خاص و هزینه‌های پزشکی نیز در متعهد می‌شود که در صورت بستری شدن بیمه‌گزار در بیمارستان به علت سوانح هزینه‌های آن را پرداخت کند و یا در صورت ابتلای وی به یکی از امراض سکته مغزی، سکته قلبی، سرطان و یا انجام اعمال پیوند اعضا اصلی بدن و قلب باز، به وی خسارت پرداخت می‌کند. همه این‌ها راه‌هایی است که افراد می‌توانند در راستای استفاده هرچه بیشتر از امکانات پزشکی با هزینه‌های کمتر استفاده کنند.

انواع بیمه های درمانی در ایران شامل بیمه درمان تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی، بیمه درمانی نیروهای مسلح، بیمه درمان تکمیلی است. 

مطلب مرتبط: نگاهی به ویژگی‌های ممتاز بیمه تکمیلی انفرادی SOS

بیمه‌های درمانی معمولاً از سوی شرکتی که بیمه‌شده را تحت پوشش قرار می‌دهد ارایه می‌شود اما بیمه‌های درمان تکمیلی از طریق دیگر همه شرکت‌های بیمه قابل ارایه است. بیمیتو که به متقاضیان بیمه در دریافت اطلاعات مربوط به انواع بیمه‌نامه کمک می‌کند این امکان را برای افراد ایجاد کرده است تا بتوانند خرید آنلاین بیمه درمان تکمیلی، بیمه شخص ثالث، بیمه مسافرتی و دیگر بیمه‌نامه‌ها را انجام دهند. همچنین بیمیتو برای اینکه بیمه‌گزار بتواند بهترین بیمه مورد نیاز خود را خریداری کند، امکان مقایسه را در اختیار بیمه‌گزار قرار داده است که هر کس می‌تواند به کمک این امکان شرایط و قیمت بیمه مورد نظر خود را در بین شرکت‌های بیمه مقایسه کند و مناسب‌ترین بیمه را تهیه کند. با کمک استعلام آنلاین مانند استعلام آنلاین بیمه عمر می‌توانید قبل از خرید از آخرین نرخ بیمه‌ها مطلع شوید و یا جدول بیمه عمر تهیه کنید و به این طریق بتوانید هزینه‌ای که برای خرید بیمه‌نامه در نظر گرفته‌ای را مدیریت کنید. بیمیتو به شما در پیدا کردن و خرید بهترین بیمه کمک خواهد کرد کافی است آنلاین شوید و از امکانات ارایه شده استفاده کنید.

 

بیمه‌ها چند نوع مختلف دارند که کاربردهای آن‌ها هم کاملا با هم فرق می‌کند. ما قصد داریم انواع بیمه را به زبان ساده و در یک دقیقه برای شما توضیح بدهیم.

به طور کلی سه دسته بیمه داریم: بیمه اشخاص، بیمه اموال و بیمه مسئولیت.

بیمه اشخاص همان طوری که از اسمش پیداست ، بیمه‌ای است مربوط به جان و سلامتی اشخاص.

بیمه اشخاص شامل 3 نوع بیمه‌ می‌شود: بیمه عمر, بیمه حادثه و بیمه درمان (بیمه تکمیلی)

در بیمه اموال، اموال و دارایی‌های افراد بیمه‌ می‌شود.

چند نوع بیمه درمانی داریم

بیمه اموال شامل 4 نوع بیمه است:

یکی دیگر از انواع بیمه بیمه مسئولیت است. در این بیمه مسئولیت افراد در برابر موضوعات مختلف بیمه‌ می‌شود.

بیمه مسئولیت 4 دسته کلی دارد:

به جز این 3 دسته اصلی که گفتیم، یک سری بیمه‌های خاص دیگری هم وجود دارد که به درد آدم‌های کمتری‌ می‌خورد اما به هر حال لازم است. بیمه‌‌هایی مثل:

ما همه این بیمه‌ها را همراه با شرایط و پوشش‌های آن‌ها در مطالب بعدی به شکلی کاملا ساده توضیح خواهیم داد.

پس همچنان با ما باشید.

دسته بندی خوب بود ، توضیحات مختصر مفید

سپاس از شما که مطالعه فرمودید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

راه های ارتباطی

منوی سایت

مجوزهای دسترسی

شبکه‌های اجتماعی

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

25 پاسخ

در کشور ما بیمه های درمان به این صورت وجود ندارند؛

اصولا بیمه های درمانی،باید بصورت گروهی ارائه شوند.

و بیمه های اینچنین برای کارکنان شرکت ها توسط شرکت های بیمه ارائه میشود.

یک زمانی بیمه دانا،بیمه درمان خانواده ارائه میداد،میتوانید بپرسید.

حتی بیمه های تکمیلی هم بصورت گروهی صادر.میشوند.

بیمه سلامت هرگز پولی نخواهد شد چون مغایر با سیاست های بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت هست، و همچنین اگر پولی شود،باید بیمه های درمان خانواده راه بیافتد وگرنه مشاغل آزاد با مشکل مواجه میشوند.

ضمنا بیمه سلامت خدمات بسیارارزان بستری در مراکز دولتی ارائه میدهد و همچنین خدمات سرپایی در مراکز دولتی و درمانگاه های دولتی با نرخ بسیار کمی ارائه میشود؛

شما میتونید بیمه تکمیلی انفرادی در کنار بیمه سلامت تهیه کنید

اگر قصد شما بازنشستگی و آتیه هم باشه،برخی شرکت ها نظیر.پاسارگاد و پارسیان،همراه با بیمه عمرشون،نوعی بیمه تکمیلی هم ارائه میدهند

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

چند نوع بیمه درمانی داریم

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

بیمه سلامت را بصورت رایگان ثبت نام کنید.

در صورت تمایل بیمه درمان تکمیل انفرادی را هم از بیمه کمک رسان میتوانید تهیه کنید.

تهیه یک بیمه عمر و تشکیل سرمایه خوب نیز میتواند موارد فوق را تکمیل و آسایش کامل برای شما هموطن عزیر به همراه داشته باشد.

موفق و پیروز باشید.

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

با سلام و احترام

پیشنهاد من به شما خرید یک بیمه نامه عمر و بازنشستگیه به همراه یک دفترچه رایگان خدمات درمانی.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید با من تماس بگیرید. 

پایدار باشید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

با سلام ،

جهت اطلاع بیشتر به این سوال رجوع فرمائید:

آیا شرکتی هست که بیمه درمان تکمیلی انفرادی انجام دهد

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

سلام و درود،

ضمن تشکر از همکاران گرامی برای پاسخ‌های ارائه شده، خواهشمند است به این مهم توجه فرمایید:

با مطالعه فراوان میان طرح‌های بیمه درمان تکمیلی، و بدون هیج تعلق خاطری به یک برند خاص بیمه‌ای، طرح ذیل را خدمت حضورتان معرفی می‌نمایم.

برای خانواده‌هایی که در هیچ گروه شغلی قرار نداشته و خواهان دریافت پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی می‌باشند، پیشنهاد ما، طرح بیمه درمان خانواده ملت است.

مزیت این طرح نسبت Sos، عدم نیاز به انجام آزمایشات در ابتدای قرارداد برای تمامی افراد، حق بیمه بسیار پایین، امکان انتخاب سقف تعهدات بیمه از میان 4 طرح و امکان تقسیط حق بیمه می‌باشد.

خدمت عزیزان یادآور می‌شوم، نقش بیمه سلامت با بیمه درمان تکمیلی و انواع بیمه‌های زندگی، همانگونه که از نامشان پیداست، متفاوت است!

بیمه سلامت به عنوان بیمه‌گر پایه، بیمه تکمیلی به عنوان مکمّل خدمات بیمه سلامت، و بیمه عمر و تشکیل سرمایه نیز به عنوان تکمیل پوشش‌های بیماری خاص، و ارائه پوشش‌های فوت و حادثه و همچنین تشکیل صندوق پس‌انداز، هر یک به خودی خود تعریف و اهمیت جداگانه‌ای دارند و نمی‌توان یکی را جایگزین دیگری نمود!

جهت دریافت توضیحات تکمیلی، با ما تماس بگیرید.

ضمناً، نمایندگان محترم شرکت‌های بیمه، به دلیل عدم همکاری با شرکت‌های بیمه متعدد، می‌توانند از کمک ما بهره‌مند شوند.

آسمانی باشد

چند نوع بیمه درمانی داریم

عرفان جهانی

شرکت کارگزاری رسمی بیمه تأمین آتیه آریا

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

بیمه انفرادی برای خانواده‌ها با 10% تخفیف ویژه

میزان فرانشیز

موارد تحت پوشش

حق بیمه برای افراد 61تا 70سال 50% افزایش و برای افراد 71 تا 80 سال 100% افزایش خواهد یافت.

سرپرست می‌بایست افراد تحت تکفل خود را طبق شناسنامه تحت پوشش قرار دهد.

طرح 2 برای خانواده های حداقل 2 نفره قابل ارائه می‌باشد.

غرامت بستری حداکثر معادل 10% هزینه های انجام شده،تا سقف بستری هرشب3.000.000ریال با افزایش حق بیمه ماهانه100.000ریال قابل پرداخت است.

دوره انتظار زایمان 9ماه و دوره انتظار امراض خاص(بند 1 و 2) 3ماه و دوره انتظار برای افرادی که به صورت پیوسته تحت پوشش بوده اند حذف می‌گردد .

صدور قرارداد درمان منوط به خرید پوشش حوادث می باشد .

برای دیدن مراکز طرف قرارداد به سایت www.iranassistance.com  مراجعه نمایید . به بیمه گذاران محترم کارت SOS  داده می شود .

حوادث انفرادی

سقف تعهدات

حق بیمه یک‌سال برای هر نفر تا سن 75سال با احتساب 9% مالیات بر ارزش افزوده

پوشش حوادث انفرادی برای خانواده‌ها (خرید این پوشش برای کل افراد خانواده)

100.000.000

160.000      ریال

200.000.000

320.000      ریال

خواهشمند است قبل از افزایش قیمت ها سریعاً ثبت نام کنید .

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

1 پاسخ

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

بیمه عمر دارای شرایط و مزایای بیمه ای متفاوتی است. از جمله اهداف بیمه عمر این است که افراد جامعه دارای یک تامین در آینده نزدیک باشند. این تامین موجب دور شدن انواع نگرانی ها و کاهش سطح استرس در جامعه برای هر یک از افراد خواهد شد. پرداخت حق بیمه عمر با شیوه های متفاوت موجب می شود تا دامنه وسیعی از شرایط مختلف بیمه ای وجود داشته باشد. کارکرد دیگر بیمه عمر این است که پول های خرد در سطح جامعه جمع آوری شده و در اختیار نهاد سرمایه گذار قرار می گیرد و می تواند موتور مولد اقتصاد باشد.

 

در نوعی از تقسیم بندی بیمه عمر به این شکل به بیمه نامه می نگرند که پوشش اصلی آن بیمه عمر یا بیمه زندگی چیست. اصولا بیمه عمر و مستمری دو نوع ریسک کلی را در زندگی افراد پوشش میدهد که شامل موارد زیر است:

حال که با این خطرات آشنا شدیم بهتر است که انواع بیمه عمر بر اساس این نوع نگاه را برشماریم . برای پوشش دادن به این ریسکها، اصولا سه نوع بیمه عمر وجود دارد

بیمه عمرو سرمایه گذاری یا بیمه زندگی که بیشتر در سطح جامعه از آن می شنویم قراردادی است که به موجب آن شرکت بیمه متعهد میشود تا در صورت فوت ویا حیات شخص بیمه شده مبلغی را به صورت یکجا یا مستمری به استفاده کننده از سرمایه بیمه نامه بپردازد. خطر فوت در بیمه های عمر، به هر علت شامل فوت ناشی از انواع بیماریها و یا حوادث بوده و فقط فوتهای ناشی ازجنگ و یا خودکشی را به صورت استثناء در نظر گرفته و تنها تحت ضوابط مشخصی تحت پوشش قرار میدهد.

چند نوع بیمه درمانی داریم

نکته اینکه بیمه های عمر به خودی خود زیر مجموعه بیمه های اشخاص هستند. بیمه های اشخاص دو زیر مجموعه مهم دیگر شامل بیمه حوادثو بیمه درماننیز دارند . این سه رشته هرکدام برحسب نیازهای بیمه ای افراد به آنها معرفی می شوند.

اما نوعی دیگر از تقسیم بندی بیمه های عمر یا بیمه زندگی آن است که بر اساس ماهیت خود بیمه عمر و یا از دیدگاه فنی آنها را تقسیم بندی نماییم. بر این اساس ممکن است نوع ریسک هایی که این بیمه های زندگی پوشش می دهند دارای هم پوشانی هایی باشد، اما از آنجا که جان انسان ها را نمی توان قیمت گذاری نمود تمامی انواع بیمه های عمر می توانند کاربرد های وسیعی داشته باشند. در زیر این نوع تقسیم بندی بیمه های زندگی را شرح می دهیم.

انواع بیمه های عمر

• بیمه عمر زمانی 

• بیمه تمام عمر

• بیمه عمر تأمین آینده فرزندان( مستمری وراث)

• بیمه عمر مانده بدهكار

• بیمه عمر و پس انداز ( بیمه زندگی مختلط)

 

بیمه‌ عمر زمانی ( بیمه عمر ساده زمانی)

بیشترین کاربرد این نوع بیمه نامه ها در سازمان های بزرگ است. این سازمان ها با خریداری این نوع بیمه نامه، افراد خود را در مورد شرایطی که ممکن است این افراد در اثر فوت زودرس برای سازمان و خانواده خود هزینه هایی در بر داشته باشند بیمه می نمایند. در عمل بسیاری از این نوع پوشش های بیمه ای تحت عنوان بیمه عمر گروهی برای سازمان ها صادر می شوند.

 بیمه‌ عمر در صورت‌ فوت‌ و یا به‌ اصطلاح‌ دیگر بیمه‌ عمر ساده‌ زمانی‌، نوعی‌ از بیمه‌ های اشخاص‌ است‌كه‌ در آن پوشش‌ بیمه‌ای‌ برای‌ مدت‌ معینی‌ ارائه‌ می‌شود.  سرمایه‌ بیمه‌ در صورت‌ فوت‌ بیمه‌ شده‌ در طول مدت ‌اعتبار بیمه نامه قابل‌ پرداخت‌ است‌ و در صورتی‌كه‌ بیمه‌ شده‌ تا پایان‌ قرارداد در قید حیات ‌باشد وجهی ‌بابت‌ تعهدات‌ بیمه‌گر به‌ بیمه‌گذار پرداخت‌ نخواهد شد. این‌ گونه‌ بیمه‌نامه‌ها برای‌ مدت های‌ كمتر از یك‌سال‌ و تا چندین‌ سال‌ صادر می‌شود.

بیمه تمام عمر

در این نوع بیمه ،‌شركت بیمه متعهد میشود در صورت فوت بیمه شده در هر زمان سرمایه مندرج در بیمه نامه را به استفاده كنندگان یا وراث قانونی بپردازد، مدت این بیمه نامه نامحدود بوده و بیمه گر ( شرکت بیمه پاسارگاد) در ازاء دریافت حق بیمه، بطور مادام العمر متعهد میشود كه هر زمان و به هر علت بیمه شده فوت نماید به تعهدات خود مبنی بر پرداخت سرمایه فوت به ذی نفعان بیمه نامه عمل نماید.

این نکته حائز اهمیت است که در عمل این نوع بیمه نامه در کشور عزیزمان توسط شرکت های بیمه ای ارائه نمی شود.

بیمه تأمین آتیه وراث (آینده کودکان)

این نوع از انواع بیمه عمر نیز در کشور عزیز ما الزاما با این نام ارائه نمی شود. بطور مثال شرکت بیمه پاسارگاد در عمل با ارائه بیمه نامه عمر و تامین آتیه این نوع پوشش را در اختیار افراد جامعه قرار داده است. این بیمه مخصوص افرادی است كه دارای فرزندان صغیر می‌باشند و نگران وضعیت معیشتی آنان پس از فوت خود هستند. به موجب این بیمه‌نامه، بیمه گر متعهد می‌شود پس از فوت شخص بیمه‌شده، مبلغ معینی مستمری ماهانه به فرزندان وی پرداخت كند. این مستمری تا زمانی كه كوچكترین فرزند او به سن 18 سالگی برسد و یا طبق مفاد قرارداد بیمه، پرداخت می‌شود.

نکته حائز اهمیت آنکه هم اکنون بیمه نامه های عمری که تحت عنوان بیمه نامه مستمری توسط شرکت های بیمه ای ارائه می شوند دارای مجوز های قانونی از سوی بیمه مرکزی نیستند و می بایست در خصوص انتخاب آنها با تعهد در خصوص پرداخت مستمری کمال دقت را داشت.

بیمه عمر مانده بدهكار

در این نوع از بیمه عمر ، سرمایه بیمه نامه با گذشت زمان كاهش می یابد. این بیمه نامه یک بیمه نامه مدرن محسوب می شود و از سوی موسسات مالی و اعتباری برای افراد دریافت کننده اعتبار الزامی شده اند. این بیمه عمر امروزه كاربرد زیادی دارد زیرا بسیاری از بانكها و موسسات اعتباری به افراد متقاضی، وام و تسهیلات مالی پرداخت می كنند و چنانچه این افراد فوت نمایند، در بسیاری از موارد خانواده آنها قادر به باز پرداخت اقساط وام نخواهند بود و ممكن است بانك یا موسسه وام دهنده از وثیقه ارائه شده نسبت به طلب خود استفاده نماید و خانواده وام گیرنده تحت فشار قرار خواهد گرفت. مشخص است که این رخداد علاوه بر ابعاد فردی دارای ابعاد اجتماعی فراوانی نیز هست .  برای حل این مشكل فرد وام گیرنده میتواند با پرداخت حق بیمه ای ناچیز این بیمه را تهیه و چنانچه در طول مدت بازپرداخت اقساط وام فوت نماید مانده اقساط وام توسط شركت بیمه به بانك پرداخت خواهد شد و خانواده این افراد با مشكل بازپرداخت اقساط باقیمانده روبرو نخواهند بود. این نوع بیمه بصورت گروهی نیز قابل ارائه بوده و موسسات مالی می توانند كلیه وام گیرندگان خود را تحت پوشش قرار داده تا از مزایای این بیمه نامه استفاده كنند.

بیمه عمر و پس انداز ( بیمه زندگی مختلط)

این نوع بیمه در واقع كامل ترین نوع بیمه های عمر در جهان است. چرا كه در این بیمه عمر چنانچه بیمه شده در خلال مدت بیمه فوت نماید در صورتی كه حق بیمه ها كامل پرداخت شده باشد سرمایه مندرج در بیمه نامه به اضافه ارزش اندوخته بیمه نامه ( ذخیره ریاضی ) و سرمایه ای كه از محل مشاركت در منافع ایجاد شده به استفاده كنندگان یا وراث قانونی پرداخت می گردد و چنانچه بیمه شده تا پایان مدت بیمه نامه در قید حیات باشد، سرمایه حیات بیمه نامه شامل ذخیره ریاضی بعلاوه سرمایه ایجاد شده از محل مشاركت در منافع به بیمه شده پرداخت خواهد شد. در واقع در این نوع از بیمه چه بیمه شده در طول مدت بیمه فوت نماید و یا تا پایان مدت بیمه در قید حیات باشد شركت بیمه متعهد به بازپرداخت سرمایه بیمه نامه به استفاده كنندگان بیمه نامه خواهد بود.

در همین راستا شرکت بیمه پاسارگاد کاملترین و بهترین بیمه عمر را به نام بیمه نامه عمر و تامین آتیه ارائه نموده است . جهت آشنایی شرایط و مزایای این بیمه نامه به منوی اصلی، بخش مزایای بیمه عمر مراجعه فرمایید.  

 

 

چند نوع بیمه درمانی داریم

وب سایت تخصصی در مورد بیمه عمر و انواع دیگر خدمات شرکت بیمه پاسارگاد

ممکن است برخي از اين افراد داراي بيمه درمان تکميلي نيز باشند.

ما مطمئنيم با وجود پرداخت حق بيمه به دو بيمه گر فوق باز هم بخش اعظمي از هزينه هاي درماني را نيز خودشان پرداخت مي کنند علتش فقط و فقط عدم اطلاع کارکنان از شرايط، تعهدات و نحوه استفاده از بيمه هاي درمان است و هيچ ربطي به رِندي و زِرنگي شرکتهاي بيمه ندارد، چون بيمه شدگان قاعده بازي را بلد نيستند ، هميشه بازنده بازي پرداخت حق بيمه و دريافت خسارت درماني هستند ، قرار نيست شما قاعده بازي را ياد بگيريد چرا که ما بعنوان نماينده شما و در کنار شما ، آرامش بهنگام بيماري را به سازمان شما به ارمغان مياوريم .

مهم نيست بيمه درمان شما نزد کدام شرکت بيمه باشد!!

مهم اين است که درصورت بروز خسارت بدون دردسر غرامت بگيريد!

فقط اشاره به چند خدمت اين کارگزاري از دهها خدمتي که در بيمه هاي درمان تکميلي گروهي ارائه ميشوند

چند نوع بیمه درمانی داریم

اگر با تغيير شرکت بيمه ميتوان به رضايتمندي در دريافت خدمات بيمه درمان تکميلي رسيد ،  

چرا اغلب سازمانها هر سال شرکت بيمه خود را عوض مي کنند وباز به رضايتمندي نمي رسند!
تعويض شرکت بيمه در بيمه درمان تکميلي به مثابه خورده شدن مهره شما در بازي مارو پله و برگشت به نقطه شروع خواهد بود

آيا مشکلاتي همچون موارد ذيل را در بيمه نامه درمان تکميلي سازمان خود بررسي مي کنيد؟

اين مشاوره هيچ الزامي براي تهيه بيمه نامه خود از اين کارگزاري ايجاد نخواهد کرد.

دانشجوي عزيز كارت بيمه خود را از

سايت پرتال بيمه دريافت نماييد



خساراتی که بیماری‌های مختلف به انسان می‌زنند هم شامل خسارات اقتصادی و هم جسمانی است. نوع بیماری و مشکل بودن روند درمان بعضی بیماری‌ها باعث شده است که هزینه درمان نیز متعاقباً افزایش یابد به طوری که افرادی نتوانند هزینه‌های درمان را پرداخت کنند. این در حالی است که بر اساس حقوق انسانی، هر فرد باید به خدمات پزشکی دسترسی داشته باشد تا بتواند نسبت به بازیابی سلامت خود اقدام کند. به همین دلایل یکی از بیمه‌هایی که شکل گرفت، بیمه درمان بود تا به بیمه‌گزار در پرداخت هزینه‌های درمانی کمک کند. در ایران نیز . انواع بیمه های درمانی وجود دارد که جمعیتی زیادی را تحت پوشش قرار می‌دهند. در این مطلب قصد داریم انواع بیمه های درمانی در ایران را توضیح دهیم و بگوییم چه خدماتی را ارایه می‌کنند.

مطلب مرتبط: بیمه درمان تکمیلی را بیشتر بشناسیم

در ایران سه نوع بیمه درمان وجود دارد که بیشتر شناخته‌شده هستند و از آن‌ها به عنوان بیمه درمان پایه نام می‌برند. یعنی بیمه اصلی درمانی بیمه‌گزار محسوب می‌شوند و اگر بیمه‌گزار بخواهد بیمه درمان تکمیلی دریافت کند باید یکی از این بیمه‌نامه‌ها را از قبل داشته باشد. این سه نوع بیمه درمان شامل بیمه درمان تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و بیمه درمانی نیروهای مسلح است اما انواع بیمه های درمانی در ایران به این سه نوع ختم نمی‌شود و افراد می‌توانند جهت استفاده هرچه بیشتر از امکانات پزشکی و پرداخت هزینه‌های کمتر درمانی می‌توانند بیمه درمان تکمیلی را به صورت انفرادی و یا گروهی تهیه کنند و یا همچنین با خرید بیمه عمر و دریافت پوشش‌های امراض خاص و هزینه‌های پزشکی از مزایای این بیمه‌نامه نیز استفاده کنند.

چند نوع بیمه درمانی داریم

مطلب مرتبط: نگاهی به 15 سال تجربه بیمه تکمیلی کارآفرین

 

هر یک از این سه بیمه درمانی که به عنوان بیمه درمان پایه عنوان کردیم خدماتی مخصوص به خود را ارایه می‌کنند و از سوی سازمان خاصی ارایه می‌شوند. حمایت‌های بیمه‌ای آنان نیز اگرچه مشابه به یکدیگر است اما در جزییات با یکدیگر اختلاف دارند. در ادامه مطلب این بیمه‌ها را توضیح می‌دهیم.

بیمه تامین اجتماعی بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای و یکی از انواع بیمه های درمانی در ایران است که بخش بزرگی از کارگران و در واقع کارکنان محیط‌های کاری از این بیمه استفاده می‌کنند. افرادی که تحت پوشش این بیمه هستند می‌توانند برای خود و افراد تحت سرپرستی خود، بیمه درمان نیز درخواست کنند. سازمان تامین اجتماعی با صدور دفترچه درمان تامین اجتماعی برای بیمه‌شده و افراد تحت تکفل وی، به آن‌ها امکان استفاده از خدمات درمانی را ارایه می‌دهد. همه افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند اما مهم‌ترین بیمه‌ای که در تامین اجتماعی وجود دارد بیمه اجباری است که بر اساس قوانین کار به وجود آمده است و مطابق آن‌همه افرادی که در یک محیط کاری مانند کارگاه، کارخانه، شرکت و… مشغول به فعالیت هستند باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند. در بیمه اجباری حق بیمه پرداختی 30% از حقوق فرد است که تنها 7% آن از حقوق بیمه‌شده پرداخت می‌شود و 23% باقیمانده را کارفرما باید پرداخت کند. حق بیمه‌های پرداختی برای بیمه‌شدگان اختیاری بستگی به شغل آن‌ها دارد و ممکن است بخشی از آن را دولت بپردازد و ممکن است همه حق بیمه پرداختی به عهده متقاضی باشد. اگر شما هم دفترچه بیمه درمان تامین اجتماعی را دارید دیگر نیازی نیست جهت انجام مراحل صدور، تمدید و تعویض دفترچه خود به کارگزاری‌های بیمه مراجعه کنید بلکه می‌توانید همه اینم مراحل را به صورت آنلاین و از طریق بیمیتو انجام دهید و دفترچه خود را در محل کار و یا منزل خود دریافت کنید.

کسانی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند می‌توانند درخواست دفترچه بیمه درمان تامین اجتماعی برای خود و اعضای خانواده خود داشته باشند.

مطلب مرتبط: بیمه درمان تامین اجتماعی چیست؟

در سال 1335 قانونی در راستای حمایت از نیروهای کادر ارتش و ژاندارمری در مقابل حوادث ناشی از خدمت به تصویب رسید که از اولین قوانین بیمه‌ای نیروهای مسلح محسوب می‌شد. نیروهای مسلح، به نیروهای نظامی و انتظامی گفته می‌شود که وظیفه حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور را به عهده دارند و اکنون نیروهای مسلح شامل سه نیروی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی می‌شود. تمامی کارکنان این سازمان‌ها و افراد تحت سرپرستی آن‌ها می‌توانند از بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح استفاده کنند و در صورتی که نیاز به استفاده از امکانات پزشکی داشته باشند با مراجعه به بیمارستان‌های نظامی مخصوص این ارگان‌ها و یا دیگر مراکز درمانی می‌توانند به صورت رایگان و یا با هزینه‌های اندک نسبت به درمان خود اقدام کنند.

از سوی سازمان نیروهای مسلح تنها به کارکنان این نیروها و افراد خانواده آن‌ها ارایه می‌شود.

مطلب مرتبط: هزینه کمتر، خدمات بیشتر با بیمه درمان گروهی

سازمان بیمه خدمات درمانی به دنبال تصویب قانون بیمه همگانی در سال 1373 تأسیس شد و با تمرکز بر ارایه خدمات پزشکی به صورت همگانی آغاز به کار کرد. پس یکی دیگر از بیمه‌های درمانی پایه، بیمه خدمات است که کارمندان دولت و بیمه‌شدگان اختیاری را تحت پوشش قرار می‌دهد و مطابق آن بیمه‌شدگان در صورت مراجعه به مراکز پزشکی و درمانی، بخشی از هزینه‌های آن را می‌پردازند و باقی هزینه‌ها توسط بیمه خدمات درمانی پرداخت خواهد شد. همچنین این سازمان طرف قرارداد با همه مراکز درمانی دولتی و برخی مراکز درمانی و پزشکی خصوصی است.

بیمه خدمات درمانی برای استفاده کارمندان دولت و افراد تحت پوشش آن‌ها است. همچننی دیگر افراد به صورت اختیاری نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

از انواع بیمه های درمانی در ایران می‌توان به بیمه‌هایی اشاره کرد که علاوه بر بیمه‌های درمانی پایه در اختیار افراد قرار می‌گیرند. این بیمه‌ها را بیمه تکمیلی می‌نامند. افراد متقاضی دریافت بیمه تکمیلی می‌توانند مانند خرید بیمه بدنه و یا خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی و دیگر بیمه‌های اقتصادی، بیمه درمان تکمیلی را نیز از شرکت‌های بیمه خریداری کنند. بیمه درمان تکمیلی دارای سقف پرداخت است که این سقف پرداختی با توافق بیمه‌گزار و در زمان خرید بیمه‌نامه انجام می‌شود و مطابق آن هزینه‌های درمانی مازاد و بیشتر از سقف تعهدات بیمه های درمانی پایه را پرداخت می‌کند. بیمه درمان تکمیلی همانند دیگر انواع بیمه های درمانی در ایران معتبر است و در انواع مختلفی مانند بیمه درمان تکمیلی گروهی، بیمه درمان انفرادی و بیمه درمان خانواده ارایه می‌شود.

چنانچه هزینه‌های درمانی بیشتر از سقف تعهدات بیمه درمان پایه شود، بیمه درمان تکمیلی این مقدار اضافه را پرداخت می‌کند.

مطلب مرتبط: آنچه باید بخوانید تا بدانید بیمه تکمیلی چیست

به طور معمول افرادی که بیمه درمانی دریافت کرده‌اند تحت پوشش بیمه‌های درمانی پایه مانند بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و یا نیروهای مسلح هستند اما مواقعی هم هست که ممکن است هزینه درمان بسیار بیشتر از حد پرداخت این بیمه‌ها باشد در این مواقع فرد بیمه‌شده مازاد هزینه‌ها را باید به صورت آزاد پرداخت کند. برای این منظور افراد می‌توانند بیمه درمان تکمیلی یا بیمه عمر خریداری کنند. بیمه درمان تکمیلی متعهد می‌شود که هزینه‌های مازاد درمانی را تا سقف تعهدات خود پرداخت کند و بیمه عمر با پوشش‌های امراض خاص و هزینه‌های پزشکی نیز در متعهد می‌شود که در صورت بستری شدن بیمه‌گزار در بیمارستان به علت سوانح هزینه‌های آن را پرداخت کند و یا در صورت ابتلای وی به یکی از امراض سکته مغزی، سکته قلبی، سرطان و یا انجام اعمال پیوند اعضا اصلی بدن و قلب باز، به وی خسارت پرداخت می‌کند. همه این‌ها راه‌هایی است که افراد می‌توانند در راستای استفاده هرچه بیشتر از امکانات پزشکی با هزینه‌های کمتر استفاده کنند.

انواع بیمه های درمانی در ایران شامل بیمه درمان تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی، بیمه درمانی نیروهای مسلح، بیمه درمان تکمیلی است. 

مطلب مرتبط: نگاهی به ویژگی‌های ممتاز بیمه تکمیلی انفرادی SOS

بیمه‌های درمانی معمولاً از سوی شرکتی که بیمه‌شده را تحت پوشش قرار می‌دهد ارایه می‌شود اما بیمه‌های درمان تکمیلی از طریق دیگر همه شرکت‌های بیمه قابل ارایه است. بیمیتو که به متقاضیان بیمه در دریافت اطلاعات مربوط به انواع بیمه‌نامه کمک می‌کند این امکان را برای افراد ایجاد کرده است تا بتوانند خرید آنلاین بیمه درمان تکمیلی، بیمه شخص ثالث، بیمه مسافرتی و دیگر بیمه‌نامه‌ها را انجام دهند. همچنین بیمیتو برای اینکه بیمه‌گزار بتواند بهترین بیمه مورد نیاز خود را خریداری کند، امکان مقایسه را در اختیار بیمه‌گزار قرار داده است که هر کس می‌تواند به کمک این امکان شرایط و قیمت بیمه مورد نظر خود را در بین شرکت‌های بیمه مقایسه کند و مناسب‌ترین بیمه را تهیه کند. با کمک استعلام آنلاین مانند استعلام آنلاین بیمه عمر می‌توانید قبل از خرید از آخرین نرخ بیمه‌ها مطلع شوید و یا جدول بیمه عمر تهیه کنید و به این طریق بتوانید هزینه‌ای که برای خرید بیمه‌نامه در نظر گرفته‌ای را مدیریت کنید. بیمیتو به شما در پیدا کردن و خرید بهترین بیمه کمک خواهد کرد کافی است آنلاین شوید و از امکانات ارایه شده استفاده کنید.

 

خوش آمدید , وارد شوید

رمز برای شما ایمیل شد

مجله بیمه – خرید آنلاین انواع بیمه از بیمه بازار

چند نوع بیمه درمانی داریم

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث راننده محور؛ مهم ترین تغییرات بیمه ثالث ۹۸

بهترین زمان تمدید بیمه شخص ثالث که جریمه نشویم

کوپن بیمه ثالث حذف شد

بیمه بدنه ۲۰۶؛ محاسبه قیمت و خرید اینترنتی

چگونه می توان خسارت بیمه بدنه در تصادف را دریافت کرد؟

چگونه تخفیف بیمه بدنه را انتقال بدهیم؟

بهترین راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو

بیمه عمر بهتر است یا بیمه تامین اجتماعی؟ مزایا و معایب هرکدام را بشناسید.

مقایسه بیمه عمر پاسارگاد و ایران

شرایط و جزئیات بیمه عمر پاسارگاد

۸ نکته که قبل از استعلام بیمه عمر باید بدانید!

اقدامات ایمنی لازم جهت جلوگیری از آتش‌سوزی در منازل!

نکاتی که قبل از خرید بیمه آتش سوزی باید بدانید

اولین خسارت بیمه آتش سوزی یا فرست لاس

خودتان بهتر می‌دانید بیمه‌های تأمین‌اجتماعی، خدمات‌درمانی، سلامت و … فقط به درد سرماخوردگی می‌خورند و بس، آن‌هم تا درصدی!!! واقعاً با این هزینه‌های گزاف درمانی باید چه‌کار کرد؟ فرض کنید یکی از عزیزان‌تان خدای‌ناکرده دچار حادثه شد و یا به دلیل بیماری، نیاز به جراحی و تحت درمان قرار گرفتن داشت، هزینه درمان به حدی است که دیگر بیمه‌های پایه‌ای جواب‌گو نیست، حتماً می‌دانید بیمه‌های پایه، مثل تأمین‌اجتماعی و سلامت و … تا حدود ۳۰ درصد از هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند.  در این شرایط بهترین راه داشتن بیمه تکمیل درمانیست؛ که از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد، بیمه تکمیل درمانی معمولاً به‌صورت گروهی و از طرف شرکت‌ها انجام می‌شود. در ادامه به توضیح اجمالی شرایط بیمه‌های تکمیل درمان دانا، ایران و آسماری می‌پردازیم تا بتوانید انتخابی مناسب با شرایطتان داشته باشید.

در بیمه‌ درمان تکمیلی،  بیمه‌گر تعهد می‌کند تمامی هزینه‌های بخش‌درمانی و بیمارستانی طبق شرایط قرارداد را پرداخت کند. بیمه‌گر هزینه‌های بخش جراحی، زایمان، انواع آزمایش‌های پزشکی، هزینه دارو، دندان‌پزشکی، دندان مصنوعی، پانسمان، مخارج پزشکی، ویزیت پزشک و… را پرداخت می‌کند.

جدول هزینه‌هایی که توسط بیمه تکمیل درمان، پرداخت می‌شود

بیمه تکمیلی شرکت بیمه دانا که قدمت بالایی دارد و تمرکز خود را بیش‌تر روی بیمه‌های درمان گذاشته، فقط به‌صورت گروهی ارائه می‌شود. گروه‌ها حداقل باید ۵۰ نفر باشند. نکته مثبت این بیمه این است که تقریباً با ۹۵% مراکز درمانی طرف قرارداد است و این کار را برای متقاضیان راحت می‌کند. طرف قرارداد بودن از این‌جهت مهم است که با معرفی‌نامه‌ای که شرکت به شما می‌دهد، دیگر نیاز نیست برای دریافت مبلغ به شرکت بیمه مراجعه کنید؛ و مراکزی که طرف قرارداد بیمه هستند، از همان اول، مبلغ را از شما نمی‌گیرند. و این‌یکی از نکات مثبت بیمه داناست.

به ۲ صورت می‌توان از این خدمات استفاده کرد، اول این‌که از شرکت بیمه، معرفی‌نامه جهت استفاده از بیمارستان را دریافت کنید. معرفی‌نامه‌ای که شرکت به شما می‌دهد، دیگر نیاز نیست برای دریافت مبلغ به شرکت بیمه مراجعه کنید و مراکزی که طرف قرارداد بیمه هستند از همان اول، مبلغ را از شما نمی‌گیرند.

دوم این‌که: شما به‌عنوان بیمه‌شده در استفاده از بیمارستان‌های غیر طرف قرارداد نیز آزاد هستید و پس از پرداخت هزینه‌ها و البته تحویل اسناد به سازمان بیمه‌گر اولیه، مدارک و چک بیمه‌گر اولیه را به بیمه دانا تحویل و مازاد هزینه‌ها را دریافت کنید.

کارت طلایی برای رعایت حال بیمه‌شدگان و جلوگیری از استرس‌هایی که در مواقع بیماری پیش می‌آید، طراحی‌شده است. تا در این شرایط بیمه‌شدگان، فقط به فکر سلامت و بهبودی حال خود و عزیزانشان باشند. مشتریان می‌توانند با ارائه این کارت به مراکز طرف قرارداد، بدون محدودیت سقف تعهد و یا پرداخت فرانشیز از خدمات بستری بهره‌مند شوند.

از دیگر مزایای بیمه دانا، سرویس آنکال ۲۴ ساعته پزشکان است. پزشکان مورد تائید بیمه دانا در کل کشور آماده پاسخ‌گوئی و ارائه مشاوره‌های درمانی موردنیاز، متناسب با نیاز بیمار از طریق تلفن‌های اعلامی بر روی پرتال این شرکت بوده و در طول ساعات شبانه‌روز و در مواقع لزوم، هماهنگی‌های لازم را با مراکز درمانی طرف قرارداد، جهت بستری بیمه‌شدگان  فراهم می‌کند.

در بیمه تکمیلی شرکت بیمه ایران، افراد شاغل دریک سازمان و خانواده آن‌ها به‌صورت گروهی (حداقل ۵۰ نفر ) تحت پوشش قرار می‌گیرند تا در صورت بستری شدن دربیمارستان و یا انجام جراحی، هزینه درمانشان تا مبلغ معین پرداخت شود. بیمه ایران با توجه به قدیمی‌بودن و البته حسن شهرت همیشه از گزینه‌های مناسب برای انتخاب است. بهتر است بدانید، بیمه درمان ایران به سه حالت ارائه می‌گردد. الف) بیمه درمان افراد ب) بیمه افرادی که می‌خواهند از ایران به خارج بروند ج) بیمه درمان افرادی که از خارج  کشور به ایران می‌آیند.

در ابتدا باید درخواست خود را ثبت کنید، بعد از آن شرکت، اقدام به عقد قرارداد با نرخ و شرایط مورد شما می‌نماید.

نرخ حق بیمه با توجه به سن و تعداد مورد بیمه، تعیین می‌شود. برای مثال؛ قرارداد برای تعداد زیر ۱۰۰۰ نفر ۲ نوع است، نوع اول: برای افراد با سن بین ۶۰ تا ۷۰ سال که به‌حق بیمه ۵۰درصد اضافه می‌شود. برای افراد بالای ۷۰ سال، ۱۰۰ درصد حق افزایش می‌یابد. نوع دوم: قراردادهای بالای ۱۰۰۰ نفر، همه افراد، یک حق‌بیمه دارند.

اول، اگر بستری در بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه ایران باشد، با معرفی‌نامه که در تمامی بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه ایران صادر می‌شود، سهم بیمه ایران پرداخت می‌شود؛ یعنی لازم نیست شما ابتدا پول را پرداخت کنید و بعد از بیمه ایران بگیرید. بیمار لازم است سهم بیمه‌گر اول یا فرانشیز را بپردازد. دوم، اگر بستری در بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه ایران نبود؛ کلیه هزینه‌ها، فاکتورها و آزمایش‌ها، تحویل بیمه ایران می‌شود و بعد از بررسی‌های لازم هزینه درمان به‌حساب بیمار واریز می‌شود.

بیمه‌های درمان شرکت بیمه آسماری در عرصه صنعت بیمه، به‌ویژه در بیمه‌های درمانی توانسته جایگاه مناسبی در حوزه بیمه‌های اشخاص کسب کند. بیمه آسماری، بیمه تکمیل درمانی راه به صورت انفرادی نیز ارائه می‌دهد.

شرکت بیمه آسماری برای اولین بار در صنعت بیمه توانسته است طرح سلامت زندگی را علاوه بر ارائه خدمات درمانـی برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ ، برای شرکت‌های کوچک (حداقل ۱۵ نفر با احتساب اعضای درجه‌یک خانواده) ارائه دهد.

کلیه خانواده‌هایی که فاقد هرگونه بیمه‌نامه پایه هستند، می‌توانند با تکمیل پرسش‌نامه توسط سرپرست خـانواده، با انتخاب طرح‌های متفاوت، مازاد هزینه درمان اقدام به خرید بیمه‌نامه نمایند. بیمه مازاد، هزینه درمان، کلیه هزینه‌های بستری در بیمارستان را شامل جراحی ، بستری عمومی و زایمان را تحت پوشش قرار  می‌دهد.

به‌عنوان مثال :

بیمه‌شدگانی که طرح ۵ میلیون تومان مازاد بر ۵ میلیون تومان را خریداری نموده‌اند، اگر هزینه بستری یا جراحی آن‌ها بیشتر از ۵ میلیون تومان شود بیمه‌گر، متعهد به پرداخت مازاد هزینه‌ها تا سقف ۵ میلیـــون تومان هست. به‌عنوان ‌مثال؛ اگر هزینه بیمارستانی بیمه‌شده ۹ میلیون تومان شود؛ شرکت بیمه‌گر، متعهد پرداخت ۴ میلیون تومان مابه‌التفاوت هست.

چند نوع بیمه درمانی داریم

مدت انتظار برای پوشش زایمان، ۹ ماه و برای سایر بیماری‌های که در زیر آمده ۳ ماه است؟؟

فتق، لوزه، گواتر، انواع سل، امراض قلبی عروقی (به استثناء سکته و عوارض ناشی از آن) بیماری دیابت (به استثناء موارد اورژانس که منجر به بستری بیماری در سی سی یو و آی سی یو می‌شود) صرع، پروستات، دیسک ستون فقرات، پولیپ، سینوزیت مزمن، کیست تخمدان، هیستروکتومی، سیتوسل، رکتوسل، نارسایی مزمن کلیه، سنگ کلیه، کاتاراکت، بیماری‌های نئوپلاستیک، ماسیتوئیدکتومی، سرطان، انحراف بینی (یا تأیید پزشک بیمه‌گر).

شرکت کمک‌رسان ایران با اتکا به شبکه گسترده خدمات‌رسانی خود و داشتن ۳۷ شعبه و ۲۰۰۰  مرکز درمانی طرف قرارداد در سراسر ایران، توانسته شریک مورد اعتمادی، به‌عنوان سهام‌دار عمده برای بیمه آسماری باشد.

بهتر است قبل از خرید هر نوع بیمه‌نامه‌ای از مشاوره فردی متخصص بهره بگیرید. بیمه‌بازار به منظور کمک به مشتریان برای انتخاب بهتر، سعی دارد اطلاعات جامعی در مورد بیمه تکمیل درمان شرکت‌های مختلف در اختیارتان قرار دهد.

خرید بیمه شخص ثالث از تمامی شرکت های بیمه

صدور آنلاین دفترچه بیمه تامین اجتماعی در کمترین زمان

محاسبه بیمه عمر ایران، پاسارگاد، پارسیان، دانا و …

استعلام قیمت بیمه بدنه

مطلب قبلی

بیمه عمر ما بخریم یا نه؟

مطلب بعدی

پوشش میخ‌کشی در بیمه بدنه

هزینه های پاراکلینیکی در بیمه تکمیلی چیست؟

چگونه هزینه بیمه تکمیلی را دریافت کنیم؟

خدمت جدید بیمه‌بازار؛ بیمه تکمیلی برای گروه‌های زیر ۵۰ نفر

بهترین بیمه درمان را چگونه بخریم؟

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

باعرض سلام وخسته نباشید من بیمه سلامت هستم لطفا راهنمایی جهت بیمه تکمیلی باتشکر

پستهای اخیر

بیمه عمر بهتر است یا بیمه تامین اجتماعی؟ مزایا و معایب هرکدام را بشناسید.

پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها

شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی- ثبت نام اینترنتی

ارزانترین بیمه مسافرتی را کدام شرکت‌ ارائه می دهد؟

مبلغ عیدی در سال ۹۸ چقدر است؟

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

هزینه های پاراکلینیکی در بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه بدنه ۲۰۶؛ محاسبه قیمت و خرید اینترنتی

خرید بیمه تکمیلی زیر ۵۰ نفر در پنل فروش سازمانی بیمه بازار

بیمه شخص ثالث راننده محور؛ مهم ترین تغییرات بیمه ثالث ۹۸

بیمتو اینترنتی خریداری کن

چگونه اینشورتک‌ها صنعت بیمه را دگرگون کردند؟

طرح ترافیک تهران ۹۸؛ جزئیات و نحوه خرید طرح ترافیک

مقایسه بیمه عمر پاسارگاد و ایران

چگونه هزینه بیمه تکمیلی را دریافت کنیم؟

چگونه می توان خسارت بیمه بدنه در تصادف را دریافت کرد؟

بهترین زمان تمدید بیمه شخص ثالث که جریمه نشویم

شرایط و جزئیات بیمه عمر پاسارگاد

۸ نکته که قبل از استعلام بیمه عمر باید بدانید!

بیمه بیکاری ۹۸ و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید:

برای اطلاع از آخرین خبرها و تخفیف‌های بیمه‌بازار ایمیل خود را وارد کنید

بیمه‌بازار، اولین فروشگاه آنلاین برای خرید اینترنتی بیمه است. بیمه بازار با ایجاد فضایی برای مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین، تمامی مراحل فرایند تهیه بیمه‌نامه را فراهم کرده است. این سایت امکان مقایسه و خرید آنلاین از شرکت‌های بیمه تحت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از جمله «ایران»، «آسیا»، «البرز»، «پارسیان»، «پاسارگاد»، «رازی»، «دانا»، «کارآفرین»، «نوین» را برای مشتریان ایجاد نموده است. در بیمه‌بازار با ارائه شاخص‌هایی که از عملکرد شرکت‌های بیمه استخراج شده است، امکان انتخاب مطمئن مشتریان را فراهم می‌سازد.

خوش آمدید , وارد شوید

رمز برای شما ایمیل شد

یكی از انواع‌ پوشش‌های بیمه ‌ای، بیمه تکمیلی درمان است‌. باتوجه‌ به‌ اینكه‌ انسان همواره‌ در معرض‌ خطر انواع‌ مختلف‌ بیماری‌‌ها بوده‌ و هست‌، ناچار برای بهبودی و معالجه‌ متقبل‌ هزینه‌‌های سنگین‌ پزشكی، دارو و عمل‌های جراحی و نیز مخارج‌ بیمارستان‌ می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به مطالب مورد نظر، بر روی باکس دلخواه کلیک کنید.

شرایط بیمه تکمیلی گروهی برای گروه‌های کمتر از 50 نفر

شرایط سنی بیمه تکمیلی درمان

چند نوع بیمه درمانی داریم

پوشش بیمه تکمیلی درمان خارج از کشور

فسخ بیمه‌نامه بیمه تکمیلی درمان

نحوه تسویه حق بیمه در موارد فسخ بیمه تکمیلی درمان

مهلت پرداخت خسارت بیمه تکمیلی درمان

تعاریف و اصطلاحات عمومی

تعاریف و اصطلاحات تخصصی بیمه تکمیلی درمان

هزینه‌های درمانی قابل پرداخت در بیمه تکمیلی درمان

شرایط عمومی بیمه تکمیلی درمان

فرانشیز بیمه تکمیلی درمان

استثنائات

موارد استثنایی که با پرداخت حق بیمه اضافی قابل بیمه شدن می‌باشد

به‌ منظور کمک به‌ مردم‌ در چنین‌ مواردی، شركت‌های بیمه‌ طرح‌های مختلف بیمه تکمیلی درمان را ارائه‌ می‌كنند. همچنین‌ در اغلب‌ كشورها كاركنان‌ دولت‌ و یا واحد‌های صنعتی و تولیدی از طرح‌های ‌بیمه‌های درمانی جمعی استفاده‌ می‌كنند.

در حال‌ حاضر بیمه‌ درمانی یكی از رشته‌های مهم‌ بیمه‌ در كشورهای جهان‌ شمرده‌ می‌شود. این‌ نوع‌ بیمه‌ در ایران‌ به‌ صورت‌ گروهی و انفرادی عرضه‌ می‌گردد.

باتوجه به پیشرفت روش‌های نوین درمانی، افزایش هزینه‌های پزشکی و تقاضای روز افزون جهت افزایش پوشش و تنوع خدمات بیمه مازاد درمان به ویژه در بخش هزینه‌های درمان سرپایی، شورای عالی بیمه ضمن بازنگری آیین نامه‌های شماره 43 «شرایط عمومی بیمه گروهی مازاد درمان» و 44 «تعرفه بیمه گروهی مازاد درمان» مصوب شورای عالی بیمه و اصلاحات بعدی آن و به منظور دستیابی به اهداف زیر:

تحت عنوان «شرایط عمومی بیمه‌های درمان»، به این شرح تصویب نمود.

اساس قرارداد: این بیمه‌نامه براساس قانون بیمه مصوب اردیبهشت ماه سال 1316 و به پیشنهاد کتبی بیمه‌گذار تنظیم شده و مورد توافق طرفین است.

آن قسمت از پیشنهادات بیمه‌گذار که مورد قبول بیمه‌گر نیست و هم‌ زمان یا قبل از صدور بیمه‌نامه به ‌صورت ‌کتبی به بیمه‌گذار اعلام شده است، جزء تعهدات بیمه‌گر محسوب نمی‌‌شود.

اصطلاحات بیمه تکمیلی درمان

اصطلاحات زیر صرف‌ نظر از هر معنی و مفهوم دیگری كه ممكن است داشته باشند در این شرایط عمومی با تعریف مقابل آن به كار رفته است:

بیمه‌گر: شركت بیمه‌‌ای است كه مشخصات آن در ‌بیمه‌نامه درج شده است و در ازای دریافت ‌حق‌‌بیمه، متعهد به جبران خسارت هزینه‌های بیمارستانی، جراحی ناشی از بیماری و حوادث و سایر هزینه‌های تحت پوشش، طبق شرایط مندرج در این بیمه‌نامه می‌باشد.

بیمه‌گر پایه: سازمان‌هایی مانند سازمان بیمه خدمات درمانی، سازمان تأمین اجتماعی و … که طبق قانون بیمه درمان همگانی، موظف به ارائه خدمات درمان پایه‌اند.

بیمه‌گذار: شخصی است که مشخصات وی در این بیمه‌نامه ذکر شده و متعهد به پرداخت حق‌‌بیمه است.

موضوع بیمه: جبران بخشی از هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و سایر پوشش‌های اضافی درمانی بیمه‌شدگان است که در تعهد بیمه‌گر پایه (سازمان بیمه خدمات درمانی، سازمان تأمین اجتماعی و …) نیست و طی این بیمه‌نامه در تعهد بیمه‌گر قرار گرفته است.

فرانشیز: بخشی از هر خسارت است كه به عهده ‌بیمه‌گذار است و میزان آن در ‌بیمه‌نامه مشخص می‌گردد.

مدت اعتبار ‌بیمه‌‌نامه: مدت بیمه‌نامه یک ‌سال تمام شمسی است، و شروع و پایان مدت اعتبار ‌بیمه‌نامه به ترتیبی خواهد بود كه در شرایط ‌بیمه‌نامه درج می‌گردد.

گروه بیمه‌‌شدگان: کارکنان رسمی، پیمانی یا قراردادی بیمه‌گذار که با ارائه رضایت‌‌نامه مبنی ‌بر موافقت با پوشش بیمه‌ای به اتفاق کلیه اعضای خانواده‌‌شان از‌طرف بیمه‌گذار به ‌‌عنوان بیمه‌شده معرفی شده‌اند و حداقل 50‌ درصد آنان باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

ارائه پوشش بیمه درمان به سایر گروه‌‌‌ها (از قبیل اصناف، اتحادیه‌‌‌ها و انجمن‌ها) با شرایط زیر مجاز است:

اعضای خانواده: شامل همسر، فرزندان، پدر، مادر و افراد تحت تکفل بیمه‌‌شدگان است.

حادثه: هر واقعه ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه‌شده اتفاق افتاده و منجر به جرح، نقص عضو، ازکار افتادگی و یا فوت بیمه‌شده گردد.

بیماری: هرگونه تغییر در سامتی بیمه‌گذار و نقص و اختلال در عمل‌های طبیعی اعضا مختلف بدن که توسط یک پزشک تشخیص و تأیید شده باشد.

حق‌‌بیمه: مبلغی است كه در ‌بیمه‌نامه مشخص شده و ‌بیمه‌گذار موظف است آن را هنگام صدور ‌بیمه‌نامه یا به ترتیبی كه در ‌بیمه‌نامه مشخص می‌شود به ‌بیمه‌گر پرداخت نماید.

دوره انتظار: مدت زمانی است که در طول آن بیمه‌گر تعهدی به جبران خسارت ندارد.

هزینه های بیمه تکمیلی درمان

هزینه‌های درمانی قابل پرداخت موضوع این آیین‌‌نامه عبارت است از:

عمل‌های جراحی Day Care به جراحی‌هایی اطلاق می‌شود که مدت زمان مورد نیاز برای مراقبت‌‌های بعد از عمل در مراکز درمانی، کمتر از یک روز باشد.

چند نوع بیمه درمانی داریم

موارد زیر در صورتی که در قرارداد یا شرایط بیمه‌نامه درج شده باشند، قابل پوشش دهی می‌باشد:

سقف تعهد بیمه‌گر در این پوشش نباید از بالاترین هزینه توافق‌ شده با بیمارستان‌‌های طرف قرارداد بیمه‌گر تجاوز کند.

جبران هزینه‌های مربوط به سونوگرافی، سونو غربالگری، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، انواع آنژیوگرافی (بجز چشم و قلب)، هزینه‌های پزشکی هسته‌ای، سی تی آنژیوگرافی، پنتاکم، فوندسکوپی، کانفواسکن، انتروپیون، پاکیمتری و تمام تست‌های بینایی سنجی، ICG، IOL master ، HRT، انواع آندوسکوبی با یا بدون بیهوشی.

پوشش پاراکلینیکی بیمه تکمیلی درمان

جبران هزینه‌های مربوط به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی (اسپیرومتری)، نوارعضله (EMG)، نوارعصب (NCV)، نوارمغز (EEG)، نوار مثانه (سیستومتری یا سیستوگرام)، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، آنژیوگرافی چشم، هولترمانیتورینگ قلب، تست خواب دانستیومتری، تمپانومتری، بادی باکس، تیلت پلتیسموگرافی، ارگواسپیرو متری، رینو ماتومتری، برونکوگرافی و تست متاکولین (PFT) جبران هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌ شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی.

چنانچه هزینه‌های دندان‌ پزشکی صرفا محدود به خدمات کشیدن، جرم‌گیری، بروساژ، ترمیم، پرکردن، درمان ریشه و روکش شود.

ارائه پوشش هزینه‌های درمانی به ‌جز مواردی که در این آیین‌نامه ذکر شده است، مجاز نمی‌باشد؛ مگر آنکه قبلا توافق بیمه مرکزی در مورد نوع پوشش و حدود تعهدات کسب شده باشد.

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی درمان

تمام این پوشش‌ها تا سقف مجاز مشخص شده در بیمه‌نامه قابل تأمین می‌باشد.

انجام تمام عمل‌های فهرست زیر در مطب غیر مجاز می‌باشد:

عمل های غیر مجاز در مطب

این اصل از شروط اصلی و اساسی تنظیم قرارداد بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار است؛ در هنگام خرید بیمه‌نامه، اطلاعات مختلفی توسط بیمه‌گذار به شرکت بیمه ارائه می‌شود، دقت و صداقت در ارائه این اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است.

اصل حسن نیت، هم باید از سوی بیمه‌گر و هم از سوی بیمه‌گذار رعایت شود.

بیمه‌گذار باید در هنگام عقد قرارداد بیمه، و همچنین در زمان اجرای آن، کلیه اطلاعاتی که در ارزیابی خطر مورد بیمه مؤثر هستند را در اختیار شرکت بیمه‌گر بگذارد، خواه بیمه‌گر این اطلاعات را در فرم پیشنهاد بیمه‌نامه خواسته باشد و یا نخواسته باشد. درصورتی‌ که بیمه‌گذار عمداً از بیان مطلبی که موضوع خطر را تغییر دهد خودداری کند و یا اظهار خلاف واقع نماید، حتی اگر مطلب کتمان‌شده یا خلاف واقع اظهارشده هیچ‌ تأثیری در وقوع حادثه نداشته باشد، قرارداد بیمه از تاریخ انعقاد، باطل و بلااثر خواهد بود. در این صورت وجوه پرداختی ‌بیمه‌گذار به وی مسترد نخواهد شد.

بیمه‌گر موظف است در قرارداد بیمه کلیه تعهدات خود را به طور واضح و مشخص بیان کند و مواردی را که در پرداخت خسارت مؤثر است به اطلاع بیمه‌گذار برساند.

در صورت عدم رعایت این اصل از سوی هر یک از طرفین، طرف مقابل می‌تواند بیمه را باطل اعلام کند.

در بیمه تکمیلی جبران هزینه موارد زیر جزو تعهدات بیمه‌گر نمی‌باشد:

شرایط بیمه تکمیلی گروهی

شرکت بیمه موظف است در صدور بیمه‌نامه درمان خانواده و در مواردی که تعداد افراد تحت پوشش در یک گروه کمتر از 50 نفر باشد، این ضوابط را رعایت کند:

شرایط سنی بیمه تکمیلی درمان

در صورتی که بیمه‌شدگان به‌ دلیل عدم‌ امکان درمان در داخل کشور با تشخیص پزشک معالج بیمه‌شده و با تأیید بیمه‌گر به خارج اعزام ‌گردند، و یا هنگام سفر به خارج از کشور به‌ دلیل فوریت‏‌های پزشکی نیاز به تشخیص و معالجه پیدا ‏کنند، صورت‌ حساب هزینه‌های پزشکی و بیمارستانی آنان باید مورد تأیید سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور مربوطه باشد، در این حالت هزینه‌های مورد تعهد بیمه‌گر مندرج در قرارداد تا سقف تعیین شده در بیمه‌نامه پرداخت خواهد شد؛ در صورت عدم دستیابی هریک از موارد فوق، هزینه‌های انجام‌ شده با‌ توجه به بالاترین تعرفه مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه‌گر محاسبه و پرداخت می‌شود.

میزان خسارت براساس نرخ ارز اعلام ‌شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمان ترخیص از بیمارستان محاسبه خواهد شد.

در مواردی شرکت بیمه‌گر می‌تواند بیمه‌نامه را فسخ کند، در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم:

در مواردی نیز فرد بیمه‌گذار می‌تواند بیمه‌نامه را فسخ کند، که شامل موارد زیر می‌باشد:

در صورتی كه شرکت بیمه بنا به دلایل دیگری متقاضی فسخ بیمه ‌نامه باشد، لازم است تا حق‌‌بیمه مدت اعتبار بیمه ‌نامه را محاسبه کند و باقیمانده حق‌‌بیمه را به فرد پرداخت كند.

در صورت فسخ قرارداد بیمه از‌ طرف بیمه‌گر، حق‌‌بیمه تا زمان فسخ به ‌صورت روز شمار محاسبه می‌شود.

در صورت فسخ از ‌طرف بیمه‌گذار، حق‌‌بیمه تا زمان فسخ بر اساس حق‌‌بیمه هر ماه محاسبه می‌شود (کسر ماه یک ماه تمام منظور خواهد شد)؛ بنابراین در صورتی‌ که تا زمان فسخ بیمه‌نامه، مجموع خسارت پرداختی و حق‌‌بیمه معوق نسبت به حق‌‌بیمه پرداختی، بیشتر از 70 ‌درصد باشد، بیمه‌گذار متعهد است مانده حق‌‌بیمه سالیانه را تا میزانی که نسبت پرداخت به 70‌ درصد برسد، به بیمه‌گر پرداخت کند.

بیمه‌گر موظف است، حداکثر ظرف مدت پانزده روز کاری پس از تاریخ دریافت اسناد و مدارکی که بتواند به‌ وسیله آنها میزان خسارت وارد شده و حدود تعهد خود را تشخیص دهد، خسارات را پرداخت کند.

هرگونه پیشنهاد و اظهار بیمه‌گذار و بیمه‌گر در رابطه با این بیمه‌نامه باید به‌ صورت کتبی به آخرین نشانی اعلام‌ شده طرفین قرارداد، ارسال شود.

برای مطالعه بیشتر درمورد بیمه تکمیلی درمان و شرایط آن می‌توانید به هر یک از لینک های زیر مراجعه نمایید:

بهترین بیمه تکمیلی را چگونه انتخاب کنیم؟ بررسی عوامل مؤثر بر انتخاب بیمه تکمیلی

 

بیمه سرطان | پرداخت هزینه‌های درمان سرطان

 

بیمه تولد ، بیمه جبران هزینه های نازایی و ناباروری

 

اگر به دنبال پوشش زایمان در بیمه تکمیلی هستید، بخوانید!

 

سلام بنده ازطرف بسیج شیرازبیمه تکمیلی شدم الان کارت بدستم نرسیده تهران هستم واحتیاج به بستری دربیمارستان رادارم کجامراجعه کنم لطفاراهنمایی کنید

سلام وقت شما بخیر اگر مراحل بیمه شما کامل شده باشه با ارائه کد ملی می‌تونین به یکی از مراکز طرف قرارداد مراجعه کنین و از امکانات بیمه تکمیلیتون استفاده کنین.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

راه های ارتباطی

منوی سایت

مجوزهای دسترسی

شبکه‌های اجتماعی



در هنگام بیماری پس از نگرانی سلامتی، اولین فکری که به ذهن انسان می‌رسد هزینه‌های درمان است که شاید از توان مالی بعضی از افراد خارج باشد. با پیشرفت روش‌های درمان مختلفی که امروزه باب شده، هزینه‌های درمانی نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. اصولاً افرادی که در مراکز دولتی و خصوصی مشغول کار هستند و افراد تحت تکفل آن‌ها برای پرداخت مخارج درمانی تحت پوشش یکی از بیمه‌های درمانی پایه مانند بیمه تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و … قرار می‌گیرند. این بیمه‌ها دارای مراکز درمانی مخصوص به خود هستند که به صورت رایگان افراد را درمان می‌کنند. همچنین مراکز درمانی دولتی نیز طرف قرارداد این بیمه‌ها هستند؛ اما همان‌طور که می‌دانید ازدحام جمعیت در مراکز دولتی و بیمه‌ای بسیار زیاد است و به همین علت اکثر ما ترجیح می‌دهیم مراکز خصوصی را برای درمان انتخاب کنیم که البته با قیمت‌های گزاف هم روبرو می‌شویم. پس چاره چیست؟ هزینه‌های درمان را چگونه پرداخت کنیم؟ خصوصاً هنگام دچار شدن به بیماری‌های سخت که هزینه‌ها چند برابر می‌شود. به خاطر وجود این مشکلات در اوایل دهه 70 بیمه تکمیلی به وجود آمد. این بیمه بخش اعظمی از هزینه‌های درمان در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های خصوصی را که بیمه‌های پایه پرداخت نمی‌کنند بر عهده می‌گیرد. در این مطلب سعی داریم اطلاعات بیشتری در مورد پوشش‌ها، هزینه و شرایط بیمه درمان تکمیلی انفرادی در اختیار شما بگذاریم.

مطلب مرتبط: بیمه درمان تکمیلی را بیشتر بشناسیم

همان‌طور که از نام بیمه درمان تکمیلی پیداست این بیمه تکمیل کننده بیمه‌های پایه است و پوشش اندک بیمه‌های پایه را کامل می‌کند. برای تهیه بیمه‌های درمان تکمیلی به طور معمول باید دارای بیمه پایه باشید، البته بعضی از شرکت های بیمه نیز بدون بیمه پایه، بیمه تکمیلی را ارائه می دهند. با دارا بودن بیمه تکمیلی می‌توانید با خیالی آسوده به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کنید و نگران هزینه درمان نباشید ولی به خاطر داشته باشید پیش از مراجعه به این مراکز از طرف قرارداد بودن مرکز مورد نظر با بیمه تکمیلی اطمینان پیدا کنید و در صورتی که آن مرکز طرف قرارداد بیمه درمان تکمیلی نبود باید معرفی نامه تهیه کنید. بیمه درمان تکمیلی با توجه به پوشش و سقف تعهد مورد انتخاب شما هزینه درمان را پرداخت می‌کند.

چند نوع بیمه درمانی داریم

مطلب مرتبط: آنچه باید بخوانید تا بدانید بیمه تکمیلی چیست

کارفرمایان برای افزایش سطح رضایت کارمندان، آن‌ها را تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار می‌دهند. ولی این بیمه به صورت گروهی و در گروه‌های 50 نفره عرضه می‌شود. شرط خریداری بیمه درمان تکمیلی برای کارمندان این است که بیمه پایه افراد از یک کارگاه رد شود. افراد تحت تکفل آن‌ها نیز می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند. مشکلی که این بیمه داشت این بود که افراد دارای مشاغل آزاد نمی‌توانستند این بیمه را به صورت انفرادی یا در گروه‌هایی با تعداد افراد کمترخریداری کنند. برای رفع این مشکل بیمه درمان تکمیلی انفرادی طراحی شد. برای تهیه این بیمه شرطی بابت تعداد افراد و تحت پوشش بیمه یک کارگاه بودن اهمیتی ندارد. البته قیمت بیمه درمان تکمیلی انفرادی از بیمه گروهی بیشتر است. پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی انفرادی کامل است و در بعضی از شرکت‌هایز لزومی به داشتن بیمه پایه نیست.

بیمه درمان تکمیلی انفرادی پوشش‌های متفاوتی دارد. این پوشش‌ها به دو دسته پوشش‌های عمومی و اختیاری تقسیم می‌شوند. البته در شرکت‌های مختلف بیمه‌ای تفاوت دارند. پوشش‌های عمومی به صورت پیش‌فرض روی تمام بیمه‌های درمان تکمیلی موجود هستند ولی پوشش‌های انتخابی را افراد می‌توانند بسته به شرایط و نظر خودشان انتخاب کنند. موارد زیر پوشش‌هایی است که شرکت‌های مختلف برای بیمه درمان تکمیلی ارائه می‌دهند:

. پرداخت هزینه اعمال جراحی و بستری، شیمی درمانی، آنژیوگرافی و سنگ شکن

. پرداخت هزینه زایمان طبیعی و سزارین

. پرداخت هزینه سونوگرافی، رادیولوژی، آندوسکوپی، اسکن، تست ورزش، نوار مثانه، شنوایی، بینایی، آنژیوگرافی چشم، ماموگرافی، تست آلرژی، MRI، PFT، EMG، NCV، EEG

. پرداخت هزینه جراحی عیوب چشم

. پرداخت هزینه انواع خدمات آزمایشگاهی (به غیر از چکاپ)

. پرداخت هزینه اعمال جراحی مغز و اعصاب، نخاع، سرطان، قلب و پیوند اعضا

. پرداخت هزینه خدمات اورژانس و آمبولانس غیر از بستری

. پرداخت هزینه اعمال جراحی سرپایی

. پرداخت هزینه همراه بیمار برای افراد کمتر از 7 سال و بیشتر از 70 سال

. پرداخت هزینه دندانپزشکی (به جز دندان مصنوعی، ارتودنسی، جراحی لثه و ایمپلنت)

. پرداخت هزینه نازایی شامل میکرواینجکشن، ITSC، IUI، ZIFT، GIFT و IVF

. پرداخت هزینه خرید سمعک و عینک

. پرداخت هزینه مشکلات و بیماری‌های جنین و تست غربالگری

. پرداخت هزینه تهیه پروتز

. بلایای طبیعی

شرکت‌های مختلف برای عرضه بیمه درمان تکمیلی طرح‌های مختلفی را عرضه می‌کنند که معمولاً دارای سقف تعهدات مختلف هستند و می‌توانند دارای پوشش‌های مختلف باشند. با انتخاب سقف تعهد بالاتر هنگام استفاده از بیمه خود می‌توانید در صورت نیاز مبلغ خسارت بیشتری دریافت کنید.

اصولاً افراد با سن بالاتر دارای خطر بیشتری نسبت به بقیه افراد هستند. به همین دلیل بیمه‌های درمانی در بازه سنی مشخصی صادر می‌شوند. بیمه درمان تکمیلی انفرادی برای افراد بین 0 الی 70 سال قابل خریداری است و افراد بالای 70 سال قادر به خرید این بیمه نیستند. البته در بعضی از بیمه‌ها برای سنین بیشتر از 50 سال درصدی به حق بیمه اضافه می‌شود.

محاسبه حق بیمه درمان تکمیلی انفرادی به عواملی مانند حق بیمه پایه، طرح انتخابی، سقف پوشش‌ها و رده بندی سنی فرد بستگی دارد. حق بیمه پایه طبق گروهی که افراد بر اساس سن رده بندی شده‌اند و با در نظر گرفتن حداقل پوشش‌ها مشخص می‌شود. هر چه سن فرد بیشتر باشد حق بیمه پایه نیز بیشتر می‌شود. مورد دیگر تأثیرگذار بر نرخ حق بیمه طرح‌های انتخابی است که بر اساس سقف تعهد پرداختی پوشش‌هایی که پیش‌تر گفتیم دسته‌بندی می‌شوند. هر چه سقف تعهدات پرداختی بیشتر باشد مبلغ حق بیمه نیز بیشتر خواهد شد. در جداول زیر نرخ حق بیمه درمان تکمیلی دو شرکت بیمه متفاوت با طرح‌های مختلف و پوشش زایمان مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سقف تعهد این پوشش در طرح‌های مختلف بیمه ملت به صورت زیر است:

. در طرح 1 تا سقف 15،000،000 ریال پرداخت می‌شود.

. در طرح 2 تا سقف 20،000،000 ریال پرداخت می‌شود.

. در طرح 3 تا سقف 30،000،000 ریال پرداخت می‌شود.

. در طرح VIP تا سقف 50،000،000 ریال پرداخت می‌شود.

در بیمه سامان شرایط کمی متفاوت است. شما می‌توانید هرکدام از طرح‌ها را با ارائه پوشش‌های کامل خریداری کنید و تفاوت تنها در مبلغ سقف تعهد پرداختی بیمه است؛ یعنی در ازای انتخاب طرح هزینه‌های زایمان نباید مبلغ بیشتری پرداخت کنید. سقف تعهد این پوشش در طرح‌های مختلف بیمه سامان به صورت زیر است:

. در طرح اقتصادی تا سقف 15،000،000 ریال پرداخت می‌شود.

. در طرح منتخب تا سقف 20،000،000 ریال پرداخت می‌شود.

. در طرح ویژه تا سقف 30،000،000 ریال پرداخت می‌شود.

. در طرح جامع تا سقف 50،000،000 ریال پرداخت می‌شود.

چند نوع بیمه درمانی داریم

. در طرح ممتاز تا سقف 50،000،000 ریال پرداخت می‌شود.

دوره انتظار برای جلوگیری از سوءنیت برخی از افراد سودجو است که با علم به اینکه دچار بیماری هستند یا اینکه به زودی از خدمات درمانی استفاده خواهند کرد، قصد سوء استفاده از خدمات بیمه دارند. این دوره زمانی چند ماهه از جاری شدن بیمه شروع می‌شود که ممکن است در انواع بیمه‌ها متفاوت باشد. بیمه‌گزار در این دوره مجاز به استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی نیست و پس از طی کردن این زمان می‌تواند هزینه‌های درمانی خود را از بیمه‌گر دریافت کند. دوره انتظار برای بارداری معادل 9 ماه است. پس افرادی که قصد استفاده این بیمه در هنگام زایمان دارند باید پیش از بارداری اقدام به خرید بیمه کنند. البته استثنایی وجود دارد که طبق آن افرادی که پیش از این دارای بیمه درمان تکمیلی انفرادی حتی از شرکت‌های دیگر بودند ملزوم به گذراندن دوره انتظار نیستند و می‌توانند پس از خرید از خدمات بیمه درمان تکمیلی انفرادی استفاده کنند.

مطلب مرتبط: شرایط بیمه درمان تکمیلی برای زایمان

شرایط خاصی برای تمامی بیمه‌ها وجود دارد که جزو استثناها است و در صورت بروز هر گونه مشکل تحت این شرایط شرکت بیمه مسئولیتی در قبال پرداخت خسارت آن‌ها بر عهده نمی‌گیرد. در بیمه درمان تکمیلی انفرادی نیز این استثناها وجود دارند که شامل موارد زیر می‌باشند:

. اعمال جراحی زیبایی (مگر اینکه به علت حادثه‌ای در مدت بیمه‌نامه باشد.)

. نقص‌های مادرزادی (مگر به تشخیص پزشک)

. سقط جنین (مگر با تشخیص پزشک)

. صدمات ناشی از ارتکاب جرم

. ترک اعتیاد

. خودکشی

. صدمات ناشی از حوادث طبیعی

. صدمات ناشی از جنگ و شورش

. صدمات ناشی از فعالیت‌های هسته‌ای

. پرداخت هزینه اتاق خصوصی (مگر به تشخیص پزشک)

. هزینه همراه بیمار بین 7-70 سال (مگر به تشخیص پزشک)

. زایمان برای فرزند چهارم به بعد

. جراحی فک (مگر به علت وجود تومور یا حادثه)

. هزینه‌های معلولیت ذهنی

. جنون

. جراحی لثه، ایمپلنت و ارتودنسی

. لوازم بهداشتی و آرایشی دارای جنبه دارویی

. هزینه‌های پزشکی فاقد تعرفه از طرف وزارت بهداشت

مطلب مرتبط: شناخت فوری مهم‌ترین انواع بیمه‌های درمانی در ایران

شما می‌توانید این بیمه را به صورت بیمه درمان تکمیلی گروهی یا انفرادی تهیه کنید و می‌توانید به سادگی در مواقعی که به بیماری یا سانحه‌ای دچار شدید و به خدمات درمانی نیاز داشتید از بیمه درمان تکمیلی خود استفاده کنید و خیالتان از بابت هزینه‌ها آسوده باشد چرا که شرکت بیمه قسمت زیادی از این مبلغ را پرداخت می‌کند.

شما می‌توانید استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه درمان تکمیلی را از وب‌سایت بیمیتو انجام دهید. علاوه بر این بیمیتو امکان خرید آنلاین انواع بیمه‌ها از قبیل بیمه خودرو شامل بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و بیمه موتورسیکلت و همچنین بیمه‌های دیگر مانند بیمه آتش‌سوزی، زلزله، عمر، مسئولیت پزشکان و مسافرتی برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید صدور، تعویض و تمدید دفترچه بیمه تأمین اجتماعی خود را هم به‌سادگی از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن بیمیتو انجام دهید.

ممکن است برخي از اين افراد داراي بيمه درمان تکميلي نيز باشند.

ما مطمئنيم با وجود پرداخت حق بيمه به دو بيمه گر فوق باز هم بخش اعظمي از هزينه هاي درماني را نيز خودشان پرداخت مي کنند علتش فقط و فقط عدم اطلاع کارکنان از شرايط، تعهدات و نحوه استفاده از بيمه هاي درمان است و هيچ ربطي به رِندي و زِرنگي شرکتهاي بيمه ندارد، چون بيمه شدگان قاعده بازي را بلد نيستند ، هميشه بازنده بازي پرداخت حق بيمه و دريافت خسارت درماني هستند ، قرار نيست شما قاعده بازي را ياد بگيريد چرا که ما بعنوان نماينده شما و در کنار شما ، آرامش بهنگام بيماري را به سازمان شما به ارمغان مياوريم .

مهم نيست بيمه درمان شما نزد کدام شرکت بيمه باشد!!

مهم اين است که درصورت بروز خسارت بدون دردسر غرامت بگيريد!

فقط اشاره به چند خدمت اين کارگزاري از دهها خدمتي که در بيمه هاي درمان تکميلي گروهي ارائه ميشوند

چند نوع بیمه درمانی داریم

اگر با تغيير شرکت بيمه ميتوان به رضايتمندي در دريافت خدمات بيمه درمان تکميلي رسيد ،  

چرا اغلب سازمانها هر سال شرکت بيمه خود را عوض مي کنند وباز به رضايتمندي نمي رسند!
تعويض شرکت بيمه در بيمه درمان تکميلي به مثابه خورده شدن مهره شما در بازي مارو پله و برگشت به نقطه شروع خواهد بود

آيا مشکلاتي همچون موارد ذيل را در بيمه نامه درمان تکميلي سازمان خود بررسي مي کنيد؟

اين مشاوره هيچ الزامي براي تهيه بيمه نامه خود از اين کارگزاري ايجاد نخواهد کرد.

دانشجوي عزيز كارت بيمه خود را از

سايت پرتال بيمه دريافت نماييد

چند نوع بیمه درمانی داریم
چند نوع بیمه درمانی داریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *