چسب جلوگیری بارداری

چسب جلوگیری بارداری
چسب جلوگیری بارداری

 به مدت سه هفته باید هر هفته این چسبها را عوض نمود و یک چسب جدید بکار برد، یک هفته هم نباید از چسب استفاده نمود . بنابراین درطی یک ماه ، فقط سه هفته باید از چسب استفاده کرد . چسب های ضد بارداری عمل خود را با آزاد کردن تدریجی ترکیبی از هورمونهای استروژن و پروژسترون از طریق پوست انجام می دهند .این هورمونها با جلوگیری از رها شدن تخمک از تخمدانها وغلیظ کردن ترشحات رحم باعث جلوگیری از بارداری می شوند . درصورت مصرف صحیح این چسبها ، تا حدود 99 در صد درجلوگیری از بارداری موثر هستند . اما خانمهای چاقی که وزن آنهابیشتر از 9 کیلوگرم می باشد ، تاثیر این چسبها کمتر می باشد ( حدود 92 درصد ).

نحوه استفاده از چسبهای ضد بارداری

در طی 5 روز اول قاعدگی می توانید استفاده از چسب های ضد بارداری را شروع نمایید . در همان روزی از هفته که چسب را می چسبانید باید در هفته آینده آن را عوض نمایید (مثلا شنبه تا شنبه). قسمتی از پوست که می خواهید چسب را روی آن بچسبانید باید تمیز و خشک باشد . برای جلوگیری از تحریک پوست ، هر بار که می خواهید چسب را بچسبانید باید در جای دیگری آن را بچسبانید . هیچگاه چسب را روی پستانها نچسبانید . سعی کنید چسب را در محلهایی از پوست بچسبانید که بر اثر پوشیدن لباسهای تنگ دچار مالش وسایش نشود.

در صورت کنده شدن اتفاقی چسب

اگر از هنگامی که چسب کنده شده است ، بیشتر از 24 ساعت نمی گذرد، می توان آن را دوباره چسباند ویا از یک چسب نو استفاده نمود . اما اگراز زمان کنده شدن چسب ، بیش از 24 ساعت می گذرد ، باید در آن ماه از روش دیگری برای جلوگیری از حاملگی استفاده نمود .چسب جلوگیری بارداری

عوارض جانبی چسب های ضد بارداری

بعضی ازخانمها ممکن است دچار عوارض جانبی زیر شوند :* تحریک یا قرمز شدن پوست در محل چسباندن چسب* خونریزیهای نظم* مشکلاتی در استفاده از لنزهای تماس چشمی* بالا رفتن فشار خون* تهوع* سردرد* حساس شدن پستانها* تغییرات خلق و خوی* درد های شکمی

تاثیر داروها برروی اثر ضد بارداری چسبها

مصرف داروهای آنتی بیوتیک ، داروهای ضد تشنج ، داروهای ضد میگرن و ضد سل می توانند باعث کاهش تاثیر چسبهای ضد بارداری شوند.

مزایای استفاده از چسبهای ضد بارداری

مزایای چسبهای ضد بارداری عبارتنداز:* استفاده از آنها آسان می باشد* در هرماه به مدت سه هفته استفاده می شوند* تاثیری در فعالیت جنسی ندارند

معایب استفاده از چسبهای ضد بارداری

معایب چسبهای ضد بارداری عبارتند از:* از انتقال بیماریهای مقاربتی مثل ایدز جلوگیری نمی کند* خطر وقوع سکته قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد* نیاز به نسخه پزشک دارد

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– هر چند اجتناب و پرهیز از برقراری رابطه ی جنسی، تنها روش صد در صد قطعی در پیشگیری از بارداری است، اما متدهای دیگری هم وجود دارد که در صورت استفاده و اجرای درست می تواند تقریبا همین نتیجه را بدهد.

به گزارش نبض ما، دکتر ویدا یوسفیان،جراح و متخصص زنان، زایمان، نازایی، مناسب‌ ترین روش های پیشگیری از بارداری را معرفی کرده است.

چسب جلوگیری بارداری

اسفنج ضد بارداری یکی دیگر از پیشگیری از بارداری اشباع شده از اسپرم کش بوده و وارد واژن می شود و مقابل دهانه ی رحم قرار می گیرد.

یک حلقه ی نایلونی به انتهای اسفنج چسبیده است که خارج کردن آن را بسیار راحت می‌ کند. اسفنج مانع ورود اسپرم به رحم می شود.

استفاده از این روش پیشگیری از بارداری بسیار ساده تر از دیافراگم و کلاهک رحم است. اسفنج را می توانید ۲۴ ساعت قبل از رابطه ی جنسی وارد واژن کنید. دست ها را با آب و صابون بشویید و اسفنج را هم با آب تمیز، مرطوب کنید. اسفنج را کمی فشار دهید تا اسپرم کش آن فعال شود، سپس طرفین آن را تا کنید جوری که باریک و بلند بشود. با استفاده از انگشت تان، اسفنج را تا آخرین جایی که ممکن است در واژن بلغزانید. اسفنج بعد از ورد، باز شده و دهانه ی رحم را می پوشاند.

حداقل شش ساعت بعد از رابطه ی جنسی اسفنج را خارج کنید و نگذارید بیشتر از ۳۰ ساعت باقی بماند. برای بیرون آوردن اسفنج، دست ها را با آب و صابون بشویید، یک انگشت را داخل واژن کرده و حلقه را بگیرید و اسفنج را بیرون بکشید. اسفنج یکبار مصرف است.

به گزارش نبض ما، درصد اطمینان این روش پیشگیری از بارداری برای زنانی که سابقه ی بارداری ندارند، ۸۸ درصد و برای زنانی که سابقه ی بارداری دارند، ۷۶ درصد است.

تاثیر فوری، عدم نیاز به پزشک جهت جاانداختن، حس نشدن توسط زن و مرد و امکان استفاده در دوران شیردهی از امتیازات این روش پیشگیری از بارداری است. عدم مراقبت در برابر بیماری های آمیزشی، سخت بودن جا انداختن آن، احتمال بروز حساسیت واژینال، لزوم استفاده از آب و احتمال خشک کردن واژن از معایب این شیوه است.

یکی دیگر از روشهای پیشگیری از بارداری حلقه واژینال است که یک حلقه ی کوچک و قابل انعطاف است که حاوی هورمون های مشابه قرص و چسب ضدبارداری است؛ یعنی استروژن و پروژستین. هورمون های موجود در حلقه واژینال، مانع حرکت تخمک ها از تخمدان ها شده و ترشحات رحمی را غلیظ می کنند.

دست ها را با آب و صابون بشویید، حلقه را با فشار طرفین آن وارد واژن کنید. نگران جایگیری دقیق آن نباشید، حلقه واژینال به مدت سه هفته در جای خود می ماند. بعد از سه هفته، با قلاب کردن انگشت تان حلقه را بیرون بکشید. سپس یک هفته بدون حلقه باشید که این معمولا همزمان با شروع قاعدگی تان خواهد بود. بعد از دقیقا یک هفته، یک حلقه ی جدید وارد واژن کنید.

به گزارش نبض ما، درصد اطمینان این روش پیشگیری از بارداری ، ۹۱ درصد است.

برخی از زنان دچار این عوارض می شوند اما تدریجا بدن شان سازگاری پیدا خواهد کرد. از عوارض جانبی متداول این روش پیشگیری از بارداری می توان خونریزی بین دو قاعدگی، حساس شدن سینه ها، تهوع و استفراغ، تغییر میل جنسی و حساسیت واژن را برد.

از عوارض بسیار نادر استفاده از حلقه واژینال هم می توان لخته شدن خون، حمله قلبی، سکته مغزی، افزایش فشار خون، تومورهای کبدی، سنگ صفرا و زردشدن پوست یا چشم را برد.

کاهش گرفتگی های قاعدگی، کاهش درد و ناراحتی های قاعدگی و کم هزینه بودن آن از امتیازات این روش پیشگیری از بارداری هستند. عدم محافظت در برابر بیماری های آمیزشی و عوارض جانبی هم از معایب این شیوه هستند.

چسب ضدبارداری نیز یک روش هورمونی برای پیشگیری از بارداری است. این چسب، نازک و بژرنگ است، مانند باند زخم و حاوی همان هورمون هایی است که در قرص های ضدبارداری وجود دارد.

این چسب روی پوست بکار رفته و یک هفته در جای خود می ماند و کاربرد بسیار راحتی هم دارد. می توانید این چسب را روی باسن، شکم، بالای بازو و یا کمرتان بچسبانید. در قسمتی که می خواهید این چسب را بکار ببرید و اطراف آن، از کرِم و لوسیون و استفاده نکنید. این چسب تا سه هفته، هر هفته باید تعویض شود و یک هفته هم از چسب استفاده نکنید.

به گزارش نبض ما، چسب ضدبارداری حاوی استروژن و پروژستین است که با حبس تخمک ها در تخمدان ها و غلیظ کردن ترشحات رحم، مانع بارداری می شود.

برخی از خانم ها ممکن است بدن شان دچار عوارضی بشود اما معمولا به مرور زمان سازگاری پیدا می کنند. عوارض جانبی رایج ناشی از استفاده از این چسب ها شامل، خونریزی بین دو قاعدگی، حساس شدن سینه ها، تهوع و استفراغ، تغییر میل جنسی و حساسیت پوستی می شود.

این چسب ها ندرتا منجر به عوارض جدی می شوند اما برخی از این عوارض شامل لخته شدن خون، حمله ی قلبی، سکته ی مغزی، افزایش فشار خون، تومورهای کبدی، سنگ صفرا و زرد شدن پوست یا چشم است. فراموش نکنید که بروز این مشکلات بسیار نادر هستند.

به گزارش نبض ما، درصد اطمینان این شیوه پیشگیری از بارداری ، ۹۱ درصد است. کاهش گرفتگی های قاعدگی، کاهش درد و ناراحتی های قاعدگی، نیاز به استفاده تنها یک بار در هفته و کم هزینه بودن آن از امتیازات استفاده از چسب ضدبارداری است.

عدم حافظت در برابر بیماری های آمیزشی، عوارض جانبی و نیاز به ویزیت و تجویز پزشک هم از معایب این شیوه پیشگیری از بارداری است.

تزریق هورمونی به دپوپروورا می تواند تا سه ماه از بارداری جلوگیری کند. پزشک، هر ۱۲ هفته آمپول دپوپروورا را به کفل یا بازو تزریق می کند. هورمون موجود در واکسن ضدبارداری یعنی پروژستین در بدن فعال شده و مانع بارداری می شود. این دارو جلوی حرکت تخمک ها از تخمدان ها را گرفته و ترشحات رحمی را غلیظ تر می کند. به گزارش نبض ما، درصد اطمینان این شیوه پیشگیری از بارداری ، ۹۴ درصد است.

بعضی از زنان دچار عوارض جانبی می شوند اما به مرور زمان بدن شان سازگاری پیدا خواهد کرد. از عوارض متداول این شیوه پیشگیری از بارداری می توان خونریزی نظم، حساس شدن سینه ها، تغییر اشتها یا افزایش وزن، افسردگی، ریزش مو یا افزایش موی صورت و بدن، سردرد، تهوع، تغییر میل جنسی و حساسیت واژن را برد.

از امتیازات این شیوه نیاز به تزریق فقط هر ۱۲ هفته، استروژن نداشتن و کم هزینه بودن و اثرگذاری است. به گزارش نبض ما، عدم مراقبت در برابر بیماری های آمیزشی و عوارض جانبی نیز از معایب این روش است.

یکی دیگر از روش های پیشگیری از بارداری ، ایپملنت ضدبارداری حاوی همان هورمونی است که در واکسن ضدبارداری وجود دارد. ایمپلانون و نکسپلانون، برندهای این ایمپلنت هستند. هورمون پروژستین موجود در ایمپلنت، در بدن فعال شده و اجازه ی حرکت تخمک ها را از تخمدان ها نمی دهد.

این ایمپلنت کوچک است؛ وسیله‌ ای به اندازه یک چوب کبریت که زیر پوست بالای بازو نصب می شود. پزشک، این قسمت را بازوی تان را بی حس کرده و ایمپلنت را جاگذاری می کند. بعد از چهار هفته یا هر زمانی قبل از این مدت که بخواهید، پزشک می تواند ایمپلنت را خارج کند.

دوام طولانی، خیلی موثر بودن و امکان استفاده در دوران شیردهی از مزایای این شیوه پیشگیری از بارداری است. عدم مراقبت در برابر بیماری های آمیزشی، هزینه بردار بودن در صورت نداشتن پوشش بیمه ای، خونریزی های نظم در ۶ تا ۱۲ ماه اول و احتمال طولانی کردن قاعدگی هم از معایب این روش است.

به گزارش نبض ما، درصد اطمینان این شیوه پیشگیری از بارداری ، ۹۹.۹۵ درصد است.

آی یو دی یک ابزار کوچک و T شکل است که توسط پزشک، در رحم جاگذاری می شود و تا چند سال می تواند از بارداری جلوگیری کند. پاراگارد یک نوع آی یو دی است که دارای مس بوده و می توان تا ده سال آن را نگه داشت. سه نوع آی یو دی هورمونی وجود دارد. میرنا تا ۵ سال و اسکایلا و لیلتا تا ۳ سال موثر هستند. تمام انواع آی یو دی، بینهایت موثرند.

هم آی یو دی مسی و هم آی یو دی هورمونی با جلوگیری از پیوند اسپرم و تخمک از بارداری پیشگیری می کنند. درصد اطمینان این روش پیشگیری از بارداری ، ۹۹ درصد است.

با دوام بودن، کاهش گرفتگی های قاعدگی و کاهش خونریزی های شدید قاعدگی از مزایای این شیوه است. عدم محافظت در برابر بیماری های آمیزشی، نیاز به ویزیت پزشک و هزینه بردار بودن آن، احتمال درد خفیف هنگام وارد کردن وسیله، لکه بینی بین قاعدگی ها در سه تا ماه اول، بی نظمی قاعدگی در سه تا ش ماه اول (با میرنا یا اسکایلا)، خونریزی های بیشتر و گرفتگی های شدیدتر قاعدگی (با پاراگارد) و امکان لغزیدن از جای خود هم از معایب استفاده از آی یو دی است.

دیافراگم به اندازه ی سایر شیوه های کنترل بارداری مورد استفاده نیست. دیافراگم از جنس نوعی لاستیک نازک درست شده است که در اطراف آن یک حلقه فنری و قابل انعطاف وجود دارد، این وسیله قبل از شروع رابطه، وارد واژن شده و روی دهانه ی رحم قرار می گیرد. وقتی دیافراگم سر جای خودش قرار می گیرد، دهانه ی رحم مسدود شده و اسپرم نمی تواند خودش را به تخمک برساند.

وارد کردن دیافراگم به راحتی استفاده از کاندوم نیست اما با تمرین می توان در این کار به مهارت رسید. ابتدا دست های تان را با آب و صابون بشویید، حدود یک قاشق از اسپرم کش را داخل کاپ آن بریزید.چسب جلوگیری بارداری

در یک وضعیت راحت قرار بگیرید و با یک دست، لب‌های اندام تناسلی را از هم باز کنید و با دست دیگر لبه های دیافراگم را به هم فشرده کنید و تا بزنید، برای اینکه محکم تر گرفته شود می توانید انگشت نشانه را در مرکز دیافراگم تا شده قرار دهید. دیافراگم را تا جایی که ممکن است به سمت بالا و انتهای واژن فشار دهید. مطمئن شوید که گردنه رحم را مسدود کرده اید و لب های دیافراگم را پشت استخوان عانه قرار دهید.

نباید زودتر از شش ساعت بعد از رابطه اقدام به درآوردن کلاهک کنید، اگر از آخرین رابطه تان بیشتر از شش ساعت گذشته باشد، باید اسپرم کش بیشتری وارد واژن کنید. دیافراگم را بیشتر از ۲۴ ساعت باقی نگذارید. برای خارج کردن دیافراگم، دست ها را با آب و صابون بشویید، یک انگشت را وارد واژن کرده و لبه دیافراگم را محکم بگیرید، آن را به پایین و بیرون بکشید و خارج کنید، آن را با آب گرم و صابون شستشو دهید تا از عفونت جلوگیری شود.

به گزارش نبض ما، درصد اطمینان این روش پیشگیری از بارداری ، ۸۸ درصد است. از مزایای این روش می توان ارزانقیمت بودن، امکان استفاده در دوران شیردهی، تاثیر فوری و برگشت پذیری، حس نشدن توسط مرد و قابل استفاده ی مجدد بودن آن را برد. عدم مراقبت در برابر بیماری های آمیزشی، نیاز به پزشک جهت جا انداختن وسیله، عدم امکان استفاده در دوره ی قاعدگی، قراردادن آن سخت است، لزوم استفاده قبل از هر بار رابطه ی جنسی و عوارض جانبی اسپرم کش از معایب این شیوه هستند.

کلاهک رحم، کوچک تر از دیافراگم است و روی دهانه ی رحم نصب می شود. کلاهک رحم مانند دیافراگم همراه با اسپرم کش استفاده می شود، ورودی رحم را مسدود کرده و مانع ورود اسپرم و جفت شدن آن با تخمک می شود.

ابتدا دست ها را با آب و صابون بشویید، یک چهارم قاشق اسپرم کش را در کلاهک ریخته و نصف قاشق اسپرم کش هم در ناحیه ی تا خورده ی کلاهک بین لبه و قسمت برآمده ی آن قرار دهید. در یک وضعیت راحت قرار بگیرید و مانند استفاده از دیافراگم بعد از گرفتن لبه های کلاهک و فشردن آن، کلاهک را از قسمت برآمده ی آن وارد واژن کنید، مطمئن شوید که گردنه ی رحم کاملا مسدود شده باشد.

کلاهک رحم باید حداقل شش ساعت بعد از رابطه داخل واژن بماند و اگر بیشتر از شش ساعت گذشته باشد و بخواهید مجددا رابطه جنسی برقرار کنید باید اسپرم کش بیشتری وارد واژن کنید. بیشتر از ۴۸ ساعت، کلاهک را باقی نگذارید. برای درآوردن کلاهک، دست ها را با آب و صابون بشویید و در حالت چمباتمه یا اسکوات قرار بگیرید، نوار مخصوص خارج کردن کلاهک را بگیرید و با حرکت چرخشی آن را خارج کنید. می توانید با انگشت تان، بخش برآمده ی کلاهک را فشار دهید تا مکِش آن را از بین ببرید و کلاهک را بیرون بکشید. کلاهک را با آب گرم و صابون شستشو دهید.

درصد اطمینان این روش پیشگیری از بارداری ، ۸۸ درصد است. ارزانقیمت بودن، امکان باقی ماندن آن تا ۴۸ ساعت، حس نشدن آن توسط مرد و زن و امکان استفاده از آن در دوران شیردهی از مزایای این شیوه پیشگیری از بارداری است.عدم محافظت دربرابر بیماری های آمیزشی، نیازبه به پزشک برای جا انداختن وسیله، عدم امکان استفاده در دوره ی قاعدگی، قرار دادن آن سخت است، لزوم استفاده قبل از هر بار رابطه و احتمال بروز عوارض جانبی به دلیل استفاده از اسپرم کش هم از معایب این روش است.

اسپرم کش ها مواد شیمیایی هستند که با نابودی اسپرم، مانع بارور شدن تخمک می شوند. اسپرم کش در انواع مختلفی مانند فوم، کِرِم، ژل و یا نوارهای واژنی. اسپرم کش ها باید قبل از آمیزش، عمیقا وارد واژن شوند. اسپرم کش، گردنه ی رحم را مسدود کرده و جلوی حرکت اسپرم و رسیدن به تخمک را می گیرد. معمولا از اسپرم کش ها همراه با سایر متدهای پیشگیری از بارداری استفاده می شود و نه به تنهایی.

 درصد اطمینان این روش پیشگیری از بارداری ، ۷۲ درصد است. امتیاز این روش این است که هزینه ی کمی دارد، کاربرش ساده است، مرد می تواند قبل از شروع رابطه ی جنسی به عنوان پیش نوازی آن را وارد واژن زن کند، در همه ی داروخانه ها در دسترس است و طی دوران شیردهی هم می توان از این روش استفاده کرد.معایب این روش نیز عدم محافظت در برابر بیماری های آمیزشی، احتمال بهم ریختگی محیط، احتمال ایجاد حساسیت در آلت تناسلی مرد یا واژن و درصد اطمینان پایین در صورت کاربرد تنها است.

بستن لوله ها یا توبکتومی یک شیوه ی موقت پیشگیری از بارداری برای زنانی است که مطمئن هستند در آینده قصد بارداری ندارند. بستن لوله ها یک فرایند جراحی است که لوله های رحم، بسته شده یا بریده می شوند تا تخمک ها وارد ناحیه ای که امکان تماس با اسپرم وجود دارد نشوند.

درصد اطمینان این روش پیشگیری از بارداری ، ۱۰۰ درصد است. بسیار موثر بودن و موقتی بودن آن از مزایای این روش است. عدم مراقبت در برابر بیماری های آمیزشی، نیاز به عمل جراحی، احتمال برگشت ناپذیر بودن و هزینه بردار بودن هم از معایب این شیوه است.

دنبال راهی برای بهبود کیفیت رابطه ی جنسی و مطمئن بودن این رابطه هستید؟ کاندوم زنانه، وسیله ‌ای پلاستیکی و کیسه مانند است که قبل از شروع رابطه، در داخل واژن قرار گرفته و باعث تحریک جنسی هم می‌ شود. کاندوم زنانه، حلقه‌ های انعطاف پذیری در هر دوسر دارد که می ‌تواند حین رابطه، تحریک پذیری کلیتوریس را بیشتر کند.

کاندوم زنانه را می تواند از ۸ ساعت پیش از شروع رابطه وارد واژن کرد، کاربرد ساده ای دارد و مرد می تواند به عنوان پیش نوازی این کاندوم را در جایش قرار دهد. قبل از وارد کردن این کاندوم، ابتدا نرم کننده یا اسپرم کش را به قسمت بیرونی سر‌ِ بسته‌ ی آن بزنید. دو سر حلقه را در سر‌‌ِ بسته ی آن بگیرید و مانند تامپون وارد واژن کنید. حلقه ی درونی را تا جایی که ممکن است به جلو فشار دهید تا به گردنه ی رحم برسد.

حلقه ی بیرونی باید حدود دو سانتیمتر بیرون از واژن آویزان باشد، در واقع حلقه ی بیرونی، کاندوم را در واژن نگه می‌ دارد و اسپرم نمی تواند وارد کانال واژن شود.

اگر احساس کردید کاندوم حرکت می‌ کند نگران نشوید چون طبیعی است. اگر آلت مرد بین کاندوم و واژن قرار گرفت و یا اگر حلقه ی بیرونی، وارد واژن شد باید حتما رابطه را متوقف کنید. بعد از انزال، دو طرف حلقه ی بیرونی را فشار دهید تا منی از آن بیرون نریزد و سپس به آرامی کاندوم ر ا از واژن خارج کنید و دور بیندازید.

به گزارش نبض ما، درصد اطمینان این شیوه پیشگیری از بارداری ، ۷۹ درصد است. محافظت در برابر بیماری های آمیزشی، کاربرد ساده و راحت، ارزانقیمت بودن، و تحریک کلیتوریس امتیازات استفاده از کاندوم زنانه است. موثر نبودن به اندازه ی سایر متدهای پیشگیری، احتمال ایجاد حساسیت در واژن و بخش بیرونی اندام تناسلی زن و آلت تناسلی مرد، کاهش حس تماس حین رابطه و احتمال ایجاد سر و صدا حین رابطه از معایب این روش است.

چند دلیل ساده کاهش میل جنسی زنان

بهترین مواد غذایی برای تقویت قوای جنسی مردان

روش های تشخیص هرپس تناسلی یا HSV

علائم و شکل ظاهری تبخال تناسلی در زنان و مردان

روش درمان کم تحرکی اسپرم در مردان

علت کمردرد و درد مفاصل بعد از انزال

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام . اگر از روش جلوگیری طبیعی و اسفنج ضد بارداری به طور همزمان استفاده شود درصد اطمینان چه میزان افزایش می یابد و آیا اسفنج ضد بارداری در ایران هست یا نه؟

سلاموقتتون بخیرمن و همسرم تمایلی به استفاده از کاندوم نداریمو من طی سه ماهه گذشته دوبار از قرص لونورژسترول برای جلوگیری استفاده کردممیخاستم بدونم اگه به صورت طبیعی پیش گیری کنم ممکنه ناخواسته باردار بشم؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره ۳۷/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

حتما شما هم زوج‌هایی را می‌شناسید که تمایلی به بچه‌دارشدن نداشتند و از روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده می‌کردند اما باز هم زن باردار شد. به‌نظر شما علت آن چیست؟ شاید تعجب کنید اما مشکل اصلی بسیاری از زوج‌های جوان و حتی زن‌و‌شوهرهایی صاحب چند فرزند، نداشتن اطلاعات کافی در مورد روش‌های صحیح پیشگیری از بارداری است. پدرومادر شدن، زیباترین حس دنیاست اما اگر زوجی بدون آمادگی لازم بچه‌دار شوند، این هدیه‌‌ی الهی برای آنها مانند کابوس خواهد بود. در گذشته، جلوگیری از بارداری صرفا در استفاده از قرص‌های ضدبارداری خلاصه می‌شد اما در حال‌ حاضر، روش‌های متنوعی برای این کار وجود دارد. ما در مطالب زیر، مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم. می‌توانید آنها را با هم مقایسه کنید و ببینید که کدام روش برای شما مناسب‌تر است.چسب جلوگیری بارداری

هنگامی‌که بحث پیشگیری از بارداری به‌میان می‌آید، خانم‌ها نسبت به گذشته گزینه‌های بیشتری پیش‌رو دارند اما وجود گزینه‌های بیشتر به این معناست که باید نکات بیشتری را مدنظر قرار دهند. اما روشِ مناسبِ پیشگیری از بارداری را چگونه می‌توان تشخیص داد؟

اولین و مهم‌ترین گام آن است که گزینه‌های موجود را با پزشک‌تان بررسی کنید. سارا نیومن، پزشک و استادیار گروه زنان و زایمان و بیماری‌های زنان در دانشگاه سانفرانسیسکو، می‌گوید شما باید چگونگی تأثیر هر کدام از روش‌های پیشگیری از بارداری را بر سلامت‌تان بدانید. عواملی مانند فشار خون بالا، عادت به سیگارکشیدن و سابقه‌ی سرطان سینه همگی روی انتخاب شما تأثیر می‌گذارند.

اما قبل از مراجعه به پزشک، به فهرست زیر که شامل مزایا و معایب هرکدام از روش‌های پیشگیری از بارداری است، نگاهی بیندازید:

همان‌طور که می‌دانید کاندوم‌ها اصلی‌ترین و پرکاربردترین روش پیشگیری از بارداری به‌شمار می روند، چون تنها گزینه‌ای هستند که نه‌تنها از بارداری بلکه از بیماری‌ها و عفونت‌های مقاربتی نیز پیشگیری می‌کنند. اگر احتمال می‌دهید که همسرتان به یک بیماری مقاربتی مبتلا باشد، حتما از کاندوم استفاده کنید. امروزه کاندوم‌ها در دو نوع مردانه و زنانه وجود دارند؛ هرچند کاندوم‌های مردانه بسیار متداول‌تر هستند. به همراه روش‌های سدی مانند کاندوم می‌توان از یک ژل، کرم یا فوم اسپرم‌کش استفاده کرد اما اسپرم‌کش به‌تنهایی فقط در ۷۲ درصد از موارد از بارداری جلوگیری می‌کند.

مزایای کاندوم: کاندوم‌ها ارزان‌قیمت هستند و بهترین محافظت را در برابر بیماری‌های مقاربتی و HIV فراهم می‌کنند. کاندوم‌های زنانه باعث می‌شوند که خانم‌ها روی رابطه‌ی جنسی کنترل بیشتری داشته باشند چون می‌توانند خودشان، آن را درون بدن‌شان قرار دهند.

معایب کاندوم: کاندوم‌های مردانه فقط حدود ۸۲ درصد و کاندوم‌های زنانه حدود ۷۹ درصد در پیشگیری از بارداری مؤثر‌ هستند. به دلیل نرخ شکست بالای کاندوم‌ها، دکتر نیومن پیشنهاد می‌کند که در کنار کاندوم از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری نیز استفاده کنید. برخی از خانم ها نیز شکایت دارند که قراردادن کاندوم‌های زنانه دشوار است و صداهای خنده‌داری ایجاد می‌کنند.

اینها روش‌های سدی برای پیشگیری از بارداری هستند. دیافراگم یک کلاهک انعطاف‌پذیر است که خانم‌ها در واژن‌شان قرار می‌دهند. دیافراگم مانع ورود اسپرم به داخل رحم می‌شود و باید به همراه اسپرم‌کش استفاده شود. دیافراگم در اندازه‌های مختلفی وجود دارد و اندازه‌ی مناسب شما باید توسط پزشک‌تان تعیین شود. همچنین پزشک‌تان باید هر یک یا دو سال یک‌بار، دیافراگم را بررسی کند تا مطمئن شود که هیچ سوراخی در آن ایجاد نشده است. اگر وزن‌تان به‌تازگی بالا یا پایین رفته است، به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کند که آیا اندازه‌‌‌‌‌‌‌ی دیافراگم‌تان هنوز هم مناسب شماست یا خیر. اسفنج ضدبارداری، یک فوم نرم است که با اسپرم‌کش پوشیده شده است. این وسیله شبیه دونات به‌نظر می رسد و وقتی داخل واژن قرار می‌گیرد، دهانه‌ی رحم را می‌پوشاند.

مزایا: شما می‌توانید دیافراگم را درست قبل از رابطه‌ی جنسی یا تا ۲۴ ساعت قبل از آن، درون واژن‌تان قرار دهید. برخی از مشکلات پزشکی مانند سابقه‌ی سرطان سینه باعث می‌شوند که استفاده از داروهای هورمونی برای پیشگیری از بارداری خطرناک باشد. در چنین شرایطی، دیافراگم یک گزینه‌ی عالی برای جلوگیری از بارداری است. شما برای تهیه‌ی اسفنج‌های ضدبارداری به نسخه‌ی پزشک نیاز ندارید، آنها کوچک هستند و روی هورمون‌های شما تأثیر نمی‌گذارند.

معایب: برای به حداکثر رساندن اثربخشی، دیافراگم باید به همراه اسپرم‌کش استفاده شود و تا ۶ ساعت پس از رابطه‌ی جنسی در داخل واژن باقی بماند. این ممکن است خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری را افزایش دهد، اما ادرار بعد از رابطه‌ی جنسی می‌تواند به جلوگیری از عفونت کمک کند. اگر در معرض ابتلا به عفونت HIV هستید، اینها گزینه‌های مناسبی برای شما نیستند، چون اسپرم‌کش خطر انتقال HIV را افزایش می‌دهد. دکتر نیومن می‌گوید دیافراگم فقط ۸۸ درصد در پیشگیری از بارداری مؤثر است و اسفنج نیز مناسبِ خانم‌هایی است که تا به حال بچه‌دار نشده‌اند.

قرص‌های ضدبارداری متنوعی برای خانم‌ها وجود دارد؛ از جمله قرص‌هایی که فقط حاوی پروژسترون (پروژستین) هستند یا قرص‌های ترکیبی که شامل استروژن و پروژسترون هستند.

مزایا: خوشبختانه اگر قرص‌های ضدبارداری را به‌طور منظم و سروقت مصرف کنید، میزان شکست این روش فقط ۱ درصد است. قرص‌های ضدبارداری ترکیبی می‌توانند درد شکم را در دوران قاعدگی کاهش دهند، پریودها را سبک‌تر کنند و علائم سندروم پیش از قاعدگی را کمتر کنند. این قرص‌ها ممکن است به جلوگیری از بیماری التهابی لگن، عفونت‌ها، سرطان آندومتر و سرطان تخمدان نیز کمک کنند. قرص‌های حاوی پروژسترون برای خانم‌های شیرده ایدئال هستند، چون بر تولید شیر تأثیر نمی‌گذارند. همچنین برای خانم‌هایی که سابقه‌ی لخته‌شدن خون یا بیماری فشار خون کنترل‌نشده دارند، گزینه‌ی مطمئن‌تری هستند. هر دو نوع این قرص‌ها به تنظیم دوره‌های قاعدگی شما کمک می‌کنند و حتی می‌توانید از آنها برای کنترل تعداد پریودهایی که در یک سال دارید، استفاده کنید.

معایب: نرخ شکست این روش پیشگیری از بارداری ۸ درصد است. دلیلش این است که ممکن است برخی از دوزهای آن را فراموش کنید و نتوانید آن را به‌طور منظم مصرف کنید. اگر از قرص‌های شیردهی (فقط حاوی پروژسترون) استفاده می‌کنید، حتما باید آن را هر روز در یک ساعت مشخص مصرف کنید. قرص‌های ضدبارداری می‌توانند باعث لکه‌بینی، حساسیت سینه‌ها، تهوع و کاهش میل جنسی شوند. قرص‌های ترکیبی ممکن است باعث ایجاد لخته‌های خون در پاها شوند و خطر سکته‌ی مغزی را در خانم‌های سیگاری افزایش دهند.

چسب و حلقه، هر دو جزء روش‌های هورمونی پیشگیری از بارداری محسوب می‌شوند و مانند قرص‌های ضدبارداری استروژن و پروژسترون دارند. چسب یک تکه‌ی کوچک پلاستیکی است که روی شکم، باسن، بازو یا بالاتنه‌ی شما می‌چسبد و باید به‌صورت هفتگی عوض شود. حلقه یک وسیله‌ی کوچک انعطاف‌پذیر است که در ۵ روز اول قاعدگی در داخل واژن قرار می‌دهید و ۳ هفته در آنجا باقی می‌ماند. سپس در پایان هفته‌ی سوم آن را خارج می‌کنید و یک هفته‌ی بعد، دوباره یک حلقه‌ی نو درون واژن می‌گذارید.

مزایا: نیومن می‌گوید چسب و حلقه‌ی ضدبارداری، تمام مزایای قرص‌های ترکیبی را دارند و فقط استفاده از آنها راحت‌تر است. همچنین می‌توانید برای به تأخیرانداختن دوره‌ی پریودتان، به‌طور مداوم از آنها استفاده کنید (تا زمانی‌که از حلقه و چسب استفاده کنید، دوره‌ی پریودتان شروع نمی‌شود). آنها مانند قرص‌ها ۹۲ درصد در پیشگیری از بارداری مؤثرند و با استفاده‌ی دقیق طبق دستورالعمل، می‌توانند مؤثرتر نیز باشند.

معایب: چسب ضدبارداری می‌تواند در برخی از خانم‌ها باعث بروز واکنش‌های پوستی شود. چسب و حلقه مانند قرص‌های ضدبارداری می‌توانند باعث لکه‌بینی، سردرد، نفخ و حساسیت سینه‌ها شوند. اگر مستعد لخته‌شدن خون هستید یا فشار خون بالای کنترل‌نشده یا میگرن را دارید، نباید از این دو روش استفاده کنید. حلقه‌ی ضدبارداری ممکن است به تحریک یا ترشحات واژینال نیز منجر شود.

تزریق آمپول پروژسترون در بازوی خانم‌ها، به‌مدت ۳ ماه از بارداری آنها جلوگیری خواهد کرد. این آمپول مانع تخمک‌گذاری می‌شود و همچنین با افزایش غلظت مخاط دهانه‌ی رحم، حرکت اسپرم را دشوار می‌سازد.

مزایای آمپول ضدبارداری: هنگامی‌که این تزریق را فردی آموزش‌دیده به‌درستی انجام دهد، احتمال بارداری کمتر از ۱ درصد است و لازم نیست که شما هر روز، هر هفته یا هر ماه در مورد پیشگیری از بارداری فکر کنید. به گفته‌ی انجمن متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، این آمپول ممکن است خطر ابتلا به سرطان رحم را کاهش دهد و در مقابل بیماری التهابی لگن از شما محافظت کند.

معایب آمپول ضدبارداری: نیومن می‌گوید که شما برای تزریق این آمپول باید به پزشک مراجعه کنید و این آمپول‌ها معمولا باعث خونریزی نظم‌تری نسبت به قرص‌، چسب یا حلقه می‌شوند، به‌خصوص در طول ۳ تا ۶ ماه اول. همچنین استفاده‌ی طولانی‌مدت از آنها می‌تواند تراکم استخوان شما را کاهش دهد، بنابراین شما پس از ۵ سال استفاده‌ی بدون وقفه از این روش ضدبارداری، باید آزمایش تراکم استخوان انجام دهید. با این حال، این کاهش در تراکم استخوان برگشت‌پذیر است و پس از قطع این داروی هورمونی، تراکم استخوان به حالت قبل برمی‌گردد. اگر قصد دارید در آینده باردار شوید، در صورت استفاده از این آمپول‌ها باید از قبل بره‌ریزی کنید. چون بعد از قطع این آمپول‌ها چیزی بین ۳ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد تا تخمک‌گذاری‌تان دوباره آغاز شود.

آی.یو.دی یا دستگاه داخل رحمی، وسیله‌‌ای T شکل است که پزشک آن را داخل رحم شما قرار می‌دهد. در حال حاضر ۲ نوع آی.یو.دی وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید: آی.یو.دی‌های مسی یا آی.یو.دی‌هایی که هورمون پروژسترون دارند.

مزایای آی.یو.دی: آی.یو.دی، یک وسیله‌ی پیشگیری از بارداری مؤثر است و کمتر از ۱ درصد از خانم‌ها علی‌رغم استفاده از آن باردار می‌شوند. این وسیله از بیرون مشخص نیست و مجبور نیستید به همراه آن از اسپرم‌کش استفاده کنید. آی.یو.دی‌های مسی می‌توانند تا ۱۲ سال و آی.یو.دی‌های دارای پروژسترون می‌توانند تا ۵ سال درون مهبل باقی بمانند. از آی.یو.دی مسی می‌توان برای جلوگیری اورژانسی از بارداری نیز استفاده کرد. برای این منظور باید در عرض ۵ روز از رابطه‌‌ی جنسی محافظت‌نشده، درون مهبل قرار داده شود. مزیت دیگر آی.یو.دی، پیشگیری از بارداری در طولانی‌مدت اما برگشت‌پذیر است و شما می‌توانید پس از بیرون آوردن آن باردار شوید.

معایب آی.یو.دی: آی.یو.دی‌ها می‌توانند باعث افزایش دردهای شکمی شوند. نیومن می‌گوید که اگر در زمان گذاشتن آی.یو.دی یک عفونت مقاربتی داشته باشید، خطر ابتلای شما به بیماری التهابی لگن افزایش می‌یابد.

کپسول کاشتنی، میله‌ی پلاستیکی تقریبا کوچکی به اندازه‌ی یک چوب کبریت است که پزشک آن را زیر پوست بازوی شما قرار داده می‌دهد. این کپسول کوچک که پروژسترون دارد، یک روش طولانی‌مدت پیشگیری از بارداری به‌حساب می‌آید و می‌تواند تا ۳ سال از بارداری جلوگیری کند.

مزایا: این کپسول‌های کاشتنی برای ۳ سال کامل از بارداری جلوگیری می‌کنند، بنابراین نیازی نیست که در این مدت نگران پیشگیری از بارداری باشید. این روش نیز کاملا پنهان و تشخیص‌ناپذیر است و به اندازه‌ی آی.یو.دی مؤثر است. کمتر از ۱ درصد از خانم‌ها علی‌رغم استفاده از این روش باردار می‌شوند. اگر قصد بارداری دارید، می‌توانید بعد از بیرون‌آوردن این کپسول برای بارداری اقدام کنید.

معایب: نیومن می‌گوید بیشتر زنان در طول سال اول کاشت این کپسول‌ها دچار خونریزی نظم می‌شوند و حتی ممکن است عادت ماهیانه‌ی برخی از آنها در این مدت قطع شود. اگر مشکل شما خونریزی نظم است، پزشک‌تان می‌تواند برای مقابله با آن برای شما استروژن تجویز کند.

از چرخه‌ی ماهیانه‌تان کاملا آگاهید؟ فقط کافی است در طول روزهایی که قابلیت باروری دارید، از یک روش سدی پیشگیری از بارداری (مانند کاندوم) استفاده کنید. پیشگیری از بارداری به این روش از طریق دنبال‌کردن چرخه‌ی قاعدگی‌تان روی تقویم، مشاهده‌ی ترشحات دهانه‌ی رحم و اندازه‌گیری درجه‌ی حرارت بدن‌تان امکان‌پذیر است.

مزایا: با این روش طبیعی پیشگیری از بارداری می‌توانید داروهای نسخه‌ای، دستگاه‌ها و مصرف هورمون را فراموش کنید.چسب جلوگیری بارداری

معایب: شما باید به‌دقت بر چرخه‌ی قاعدگی‌تان نظارت داشته باشید. نیومن می‌گوید با توجه دقیق هنوز هم احتمال خطا در این روش زیاد است، چون خانم‌ها می‌توانند در هر چرخه در روزهای مختلفی تخمک‌گذاری کنند. از آنجا که اسپرم‌ها می‌توانند تا ۶ روز پس از رابطه‌ی جنسی فعال بمانند، شما باید از ۶ روز قبل از تخمک‌گذاری‌تان از یک روش سدی استفاده کنید. نرخ شکست در استفاده از روش ترکیبی بررسی دمای بدن، مشاهده‌ی ترشحات دهانه‌ی رحم و دنبال‌کردن چرخه‌ی قاعدگی از روی تقویم، بالا و حدود ۲۵ درصد است.

پرهیز دوره‌ای یکی از روش‌های طبیعی پیشگیری از بارداری است که در آن زوجین در طول روزهایی که احتمال باروری زن وجود دارد، از رابطه‌ی جنسی پرهیز می‌کنند. احتمال شکست این روش بسیار پایین است. نیومن می‌گوید که برخی از مردم ترجیح می‌دهند به‌جای سایر روش‌های پیشگیری از پرهیز دوره‌ای استفاده کنند.

مزایا: خودداری از رابطه‌ی جنسی، تنها روش کاملا مطمئن برای پیشگیری از بارداری است.

معایب: خودداری از رابطه‌ی جنسی قطعا برای همه امکان‌پذیر نیست و کار دشواری است. نیومن می‌گوید: «همه‌ی ما انسان هستیم و میل جنسی داریم.» اگر برای پیشگیری از بارداری فقط از پرهیز دوره‌ای استفاده می‌کنید، همیشه برای محکم‌کاری یک وسیله‌ی پیشگیری پشتیبان مانند کاندوم در دسترس داشته باشید.

به‌عنوان یک خانم از به‌دوش‌گرفتن تمام مسئولیت‌های پیشگیری از بارداری خسته شده‌اید؟ اگر فرزند دارید و دیگر قصد فرزندآوری ندارید، می‌توانید شوهرتان را نزد پزشک بفرستید. وازکتومی روشی ساده است. پزشک از طریق برشی کوچک، لوله‌های حمل‌کننده‌ی اسپرم مرد را می‌بندد و مانع خروج آنها از بدن مرد می‌شود.

مزایای وازکتومی: وازکتومی تقریبا ۱۰۰ درصد در پیشگیری از بارداری مؤثر است. از هر ۱۰۰۰ مرد، تنها در ۱ مورد از آنها لوله‌های بسته‌شده مجددا رشد می‌کنند و به‌هم وصل می‌شوند. این روش دائمی پیشگیری از بارداری، ریسک بسیار کمی دارد، دوره‌ی نقاهت آن فقط چند روز است و هیچ تأثیری روی عملکرد جنسی مرد نمی‌گذارد.

معایب وازکتومی: شما تا ۳ ماه پس از وازکتومی باید از یک روش پیشگیری پشتیبان مانند کاندوم استفاده کنید تا مطمئن شوید تمام اسپرم‌هایی که قبلا ساخته شده‌اند، به‌طور کامل دفع می‌شوند. به یاد داشته باشید که وازکتومی ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد و یک روش دائمی است. بنابراین قبل از انجام وازکتومی باید مطمئن شوید که دیگر بچه نمی‌خواهید. اگرچه این جراحی می‌تواند در برخی از موارد برگشت داده شود اما هزینه‌ی آن بسیار بالاست و تضمینی برای موفقیت‌ آن نیست.

روش‌های دائمی پیشگیری از بارداری فقط مختص آقایان نیست. بستن لوله‌های رحمی که به عقیم‌سازی زنان نیز معروف است، یک روش دائمی پیشگیری از بارداری برای خانم‌هاست. این روش شامل بستن لوله‌های فالوپ برای جلوگیری از بارورشدن تخمک‌های زن و وقوع بارداری است.

مزایا: عقیم‌سازی زنان روشی مطمئن برای پیشگیری از بارداری است و سطوح هورمونی خانم‌ها را تغییر نمی‌دهد. این روش تقریبا ۱۰۰ درصد مؤثر است و خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در سال‌های بعد کاهش می‌دهد.

معایب: مایو کلینیک می‌گوید این جراحی با بیهوشی انجام می‌شود و به‌عنوان یک جراحی، ریسک‌های مخصوص به خودش را دارد: واکنش به داروی مسکن، آسیب به مثانه یا روده و درد لگن بعد از جراحی. این روش پیشگیری از بارداری، دائمی است، بنابراین قبل از انجام آن باید مطمئن شوید که دیگر فرزند نمی‌خواهید. برگشت عقیم‌سازی زنان مانند وازکتومی مردان، پرهزینه است و تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد.

(function(a){function c(){try{return ===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return <=g.indexOf('category-')

تربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز كرد

7تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ” + now.getMonth() + ” + now.getDate() + ” + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ” + now.getMonth() + ” + now.getDate() + ” + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

جالب و مفید. ممنون از متن خوبتون

ممنون از توجه شما.

ممنون از مطالب مفیدتون

فراوان از شما.

خيلي ممنون

متشکرم فرناز عزیز.

سلامت زنان

جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ خوراکی سالم

علت تکرر ادرار در زنان؛ تشخیص و درمان خانگی تکرر ادرار در زنان

رژیم لاغری در دوران شیردهی و نکاتی که باید بدانید

علائم عفونت واژن؛ علت، انواع و درمان عفونت واژن

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

آخرین مطالب

علت درد فک و همه چیز درباره عوامل، راه‌های پیشگیری و درمان آن

ریلکسیشن؛ تکنیک‌ها و روش‌هایی برای آرامش روح و جسم

آموکسی سیلین؛ نحوه مصرف،‌ عوارض و تداخل دارویی

درمان سریع جوش صورت با ۸ روش خانگی مؤثر


علائم اولیه سرطان سینه چیست؟

ترین های جهان

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

پردرآمدترین شغل های جهان؛‌ ۲۰ شغل با بیشترین درآمد در دنیا


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

چسب جلوگیری بارداری
چسب جلوگیری بارداری
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *