پیشگیری از سردرد میگرنی

پیشگیری از سردرد میگرنی
پیشگیری از سردرد میگرنی


URL: http://tumj.tums.ac.ir/article-1-962-fa.html

نشانی: بلوار کشاورز، خیابان قدس، خیابان ایتالیا، پلاک ۴۹، طبقه هفتم، مجله دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تلفکس  ۳-۴۲۹۱۰۷۰۲

پیشگیری از سردرد میگرنی

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Tehran University Medical Journal TUMS Publications


URL: http://jssu.ssu.ac.ir/article-1-2356-fa.html

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی پ‍ژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

پیشگیری از سردرد میگرنی

© 2019 All Rights Reserved | SSU_Journals

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

کرمان، ابتدای محور هفت باغ علوی ، پردیس دانشگاه علوم پزشکی 


کد پستی :7616913555


تلفن :31325700-034


 

چاپ

کسانی که از سردردهای مداوم موسوم به سردردهای میگرنی رنج می برند، به زودی به گروه تازه‌ای از داروها برای کاهش دردهای‌شان دسترسی خواهند داشت.

پژوهشگران مجله نیو انگلند در دو پژوهش جدید نشان داده اند دو دارو که در شبکه های مغزی بیماری دردناک میگرن دخالت دارند، می توانند دفعات بروز حملات میگرن را بدون ایجاد عوارض جنبی کاهش دهند.

«پیتر گادزبی» نویسنده یکی از پژوهشها و استاد نورولوژی در کینگز کالج می گوید «این داروها نخستین داروهای معالجه میگرن هستند که محل بیماری را نشانه می گیرند. داروهای کنونی پیشگیری میگرن ، شامل موادی برای درمان فشار خون بالا، صرع و افسردگی هستند.

گادزبی افزود: ما به بیماران اختیار انتخاب میان داروهای بتا بلوکر که در آنها احساس خستگی ایجاد می کند و یا داروهای ضد افسردگی که آنها را خواب آلود می کند و موجب افزایش وزنشان می شود، می دهیم.پیشگیری از سردرد میگرنی

در داروهای جدید از آنتی بادی های (پادتن) مخصوصی استفاده می کنیم که یک پرده مخصوص بر روی مغز می کشد و درد را تنظیم می کند.هدف این داروها آن است که آن است که جلوی شدت عوارض میگرن شامل سردرد ،تهوع و حساسیت به نور و صدا را بگیرد.

این آزمایش در مرکز جفرسون در فیلادلفیا انجام گرفته است. در این آزمایش به هفتصد بیمار، به صورت ماهانه یا فصلی، پادتن «فرمانزماب» تزریق می شد.

این گروه همگی تقریباً روزانه دچار حمله میگرن می شدند. پس از تزریق دارو ،شمار حملات مداوم میگرن کاهش یافت و در بعضی آنها به کلی قطع شد.

مقدمه: فرضيه هاي متعددي براي فيزيوپاتولوژي سردردهاي ميگرني مطرح گرديده که يکي از آنها اختلال سيستم اتونوم مي باشد. از آنجايي که بيشتر محلات سردرد ميگرني همراه در نواحي چشم مي باشد، در اين مطالعه اثر تيمولول موضعي بر توقف گيرنده هاي بتا آدرنرژيک و درمان و پيشگيري ميگرن بررسي شده است.روشها: در يک کارآزمايي باليني، 43 بيمار 7) مرد و 36 زن( که سر درد ميگرني داشتند قطره چشمي تيمولول مالئات (%50) را روزي دو بار استفاده کردند. بيماران هر هفته به مدت يک ماه و سپس در پايان هفته هشتم و دوازدهم از شروع درمان ويزيت و پيگيري شدند و در هر بار پيگيري دفعات حملات سر درد، و مدت هر حمله ثبت شدند. همچنين با يک مقياس ذهني، هر بيمار شدت سر درد را اندازه مي گرفت.يافته ها: بيماران بين 14 تا 54 سال داشتند )ميانگين سني 34.2 سال(. ميانگين طول دوران ابتلا به ميگرن 9.5 سال بود و به طور متوسط 13.1 حمله در يک ماه داشتند که پس از درمان به 3.4 حمله سردرد در ماه کاهش يافت. ميانگين طول هر حمله سر درد قبل از درمان 16.4 ساعت و پس از درمان 2.1 ساعت بود (p<0.0001). شدت و زمان حملات نيز پس از 12 هفته کاهش يافت. هيچ کدام از بيماران عوارض دارويي را گزارش نکردند.نتيجه گيري: قطره چشمي تيمول مالئات يک درمان موثر و بدون عارضه در درمان و پيشگيري سردردهاي ميگرني است که به راحتي مي توان از آن استفاده کرد.

پیشگیری از سردرد میگرنی

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و دورنگار: 44265001 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط


URL: http://zums.ac.ir/journal/article-1-59-fa.html

سابقه و هدف: در چند دهه اخیر شیوع میگرن رو به افزایش بوده و انجام تحقیقات در زمینه داروهای مورد مصرف در پیشگیری از حملات میگرن ضروری به نظر می رسد. این تحقیق به منظور مقایسه تاثیر دو داروی سیپروهپتادین و فنی توئین در تعداد، مدت و شدت حملات میگرن بر روی اطفال 5 تا 15 ساله مراجعه کننده به کلینیک تخصصی اعصاب، در سال 1382 در شهر کرد صورت گرفت.مواد و روش ها: در این کارآزمایی بالینی تعداد 119 نفر که میگرن آن ها با استفاده از معیارهای تشخیصی جامعه بین المللی سردرد، تشخیص داده شده بود، وارد مطالعه شدند. مطالعه در سه گروه و در سه فاز 45 روزه انجام شد. در 45 روز اول و سوم همه بیماران دارونما مصرف می کردند. در 45 روز دوم، گروه اول سیپروهپتادین (3/0 میلی گرم بر کیلو گرم در روز)، گروه دوم فنی توئین (4/0 میلی گرم بر کیلو گرم در روز) و گروه سوم دارونما دریافت کردند. بیماران در طول تحقیق در هنگام حمله میگرن مجاز به مصرف استامینوفن کدئین بودند. شدت درد با توجه به پرسش نامه MIDAS از درجه 1 تا 10 توسط بیماران مشخص می شد. نتایج به وسیله آزمون های آماری کروسکال والیس و من ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: تعداد، مدت و شدت حملات در فاز دوم در هر دو گروه دارویی نسبت به فاز اول کاهش یافت (.(P<0.05 تعداد حملات در فاز سوم در گروه مصرف کننده سیپروهپتادین نسبت به فاز اول کاهش یافت ((P<0.05، ولی در مورد فنی توئین این تفاوت معنی دار نبود. تاثیر سیپروهپتادین بر تعداد، مدت و شدت حملات در فاز دوم مطالعه در مقایسه با فنی توئین بیشتر بود (.(P<0.05نتیجه گیری و توصیه ها: به نظر می رسد مصرف سیپروهپتادین نسبت به فنی توئین در بیماران میگرنی منطقی تر است، بنابراین مصرف آن در اطفال میگرنی توصیه می شود.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان می باشد.پیشگیری از سردرد میگرنی

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | ZUMS Journal

پیشگیری از سردرد میگرنی
پیشگیری از سردرد میگرنی
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *