پیشگیری از رماتیسم در طب سنتی

پیشگیری از رماتیسم در طب سنتی
پیشگیری از رماتیسم در طب سنتی

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، در بيماري آرتريت، بيشتر مفاصل‌‌ انگشتان و كف دست‌، مچ‌ دست‌، آرنج‌ دست، پا، مچ‌ پا و گاهي اوقات مهره‌هاي گردني درگير مي‌شوند. اين بيماري در سال‌هاي اخير بسيار شايع شده و افراد زيادي از آن رنج مي‌برند اما تنها با عمل به چند توصيه ساده مي‌توانيد از شر اين بيماري راحت شويد و از بروز آن جلوگيري كنيد.


 

روماتیسم مفصلی یک بیماری سیستمیک و مزمن است که باعث تخریب غضروف و ایجاد ضایعات استخوانی می‌شود.
اين بيماري معمولا در سنين 3تا 5سالگي بروز مي‌كند و در زنان شايع‌تر است. رماتيسم به‌صورت قرينه‌ است، يعني اگر يك زانو يا دست درگير باشد، به‌احتمال زياد طرف مقابل نيز درگير مي‌شود. اين بيماري شروع آهسته يا ناگهاني دارد و با علائم درد، تورم، گرمي، محدوديت حركت و خشكي صبحگاهي مفاصل همراه است. درد مفاصل با استراحت و بي‌حركتي تشديد شده و به مرور زمان طي روز و با كار‌كردن و فعاليت آرام تسكين پيدا مي‌كند. التهاب مفصل به مرور زمان باعث تخريب غضروف مفصلي و ساييدگي استخوان و به‌دنبال آن تغيير شكل مفصل مي‌شود.


 

در بيماري آرتريت، بيشتر مفاصل‌‌ انگشتان و كف دست‌، مچ‌ دست‌، آرنج‌ دست، پا، مچ‌ پا و گاهي اوقات مهره‌هاي گردني درگير مي‌شوند. اين بيماري در سال‌هاي اخير بسيار شايع شده و افراد زيادي از آن رنج مي‌برند اما تنها با عمل به چند توصيه ساده مي‌توانيد از شر اين بيماري راحت شويد و از بروز آن جلوگيري كنيد.

پیشگیری از رماتیسم در طب سنتی


 


طب سنتي اين پيشنهادها را مي‌دهد:

هر روز نيم مشت جعفري را در نيم ليتر آب بجوشانيد و تا گرم است آب آن را بخوريد.
هر 2ساعت به 2ساعت مقداري عسل را روي يك پارچه تميز ماليده و روي موضع بيماري بگذاريد، همچنين صبح ناشتا 2قاشق سوپ‌خوري عسل بخوريد.


 

زياد حمام و استخر (جكوزي) برويد. حمام درماني با آب گرم تاثير ارزشمندي براي رفع روماتيسم دارد.
به‌مدت 15روز، هر روز صبح ناشتا آب ليموترش تازه را با كمي آب مخلوط كرده، بخوريد و تا ظهر چيز ديگري ميل نكنيد.
2يا 3عدد سيب را با پوست به 4قسمت تقسيم كرده و در يك ليتر آب به‌مدت 15دقيقه بجوشانيد، بعد كمي عصاره شيرين‌بيان را به آن اضافه كنيد، سپس آب آن را صاف كرده و بنوشيد.

كمي سير كوبيده را با روغن زيتون مخلوط كرده و به موضع درد بماليد و ماساژ دهيد، پس از يك ساعت بشوييد و اين كار را در روز 4بار تكرار كنيد.

هر روز تخم‌كرفس را مثل چاي دم كرده و آبش را بنوشيد.
به مدت 21روز، هر روز كرفس را خرد كرده، بجوشانيد و آب جوشانده آن را بنوشيد تا روماتيسم به‌صورت كلي ريشه كن شود.
تره فرنگي تازه را دوبار بجوشانيد و هر بار آبش را دور بريزيد و خود آن را بخوريد.
هر روز 2ليوان آب انگور بخوريد، يك ليوان بين صبحانه و ناهار و يك ليوان بين ناهار و شام.


 

درد روماتيسم از رطوبت: اگر درد روماتيسم در اثر رطوبت باشد، براي درمان آن و تسكين درد بايد از عسل، مرباي بالنگ، زنجبيل، روغن زيتون، سوپ هويج و جعفري و خورشت كرفس زياد استفاده كنيد.

درد روماتيسم از حرارت بدن: اگر درد روماتيسم در اثر حرارت بدن باشد، براي برطرف كردن حرارت خون و برقراري تعادل خون، شربت آبليمو يا سكنجبين را با آب انار مخلوط كرده و بنوشيد.

درد روماتيسم از تنبلي كبد يا كليه: اگر درد روماتيسم به‌علت تنبلي كبد يا كليه باشد، بايد از بعضي خوراكي‌ها مثل پرتقال، نارنگي، آب انار، سيب درختي با پوست، انجير، موز، هويج فرنگي، چغندر، آب ترب، شلغم، آش آبغوره و عدس بيشتر استفاده كنيد.

درد روماتيسم كهنه و مزمن: اگر مبتلا به روماتيسم كهنه و مزمن هستيد بايد هميشه خود را گرم نگه داريد و از خوراكي‌هايي چون ليمو، انگور، گوجه فرنگي، مرباي به و بالنگ بيشتر استفاده كنيد و براي درمان آن پرهاي گل محمدي را با كمي عسل مخلوط كرده و صبح و ظهر و شب به اندازه يك‌عدد نخود از اين خمير را ميل كنيد.


 


پرشین وی /221

من ۱۵سال رماتیسم کسی هست ک درمان رماتیسم رو بدونه بهم بگید ممنون

مطلب خوبی بود بسسسسسیار ممنون

با تشکر از شما مطالب ارزندهای بود فقط یک سوال چگونه نوع روماتیسم را باید تشخیص داد

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین:
یک بررسی جدید نشان می‌دهد که زردچوبه و مکمل‌های غذایی آن ممکن است به پیشگیری و درمان برخی بیماری‌های استخوانی کمک کنند.

به گزارش یونایتدپرس یک بررسی بر روی حیوانات که نتایج آن در شماره نوامبر “نشریه آرتریت و روماتیسم” به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که زردچوبه و مکمل‌های غذایی حاوی آن ممکن است از آرتریت روماتوئید و پوکی استخوان پیشگیری کند.

ریشه زردچوبه در طب سنتی آسیا برای قرن‌ها به عنوان درمانی برای التهاب مفاصل یا آرتریت کاربرد داشته است. داروهای ضدالتهابی نوین که برای درمان آرتریت به کار می‌روند، عوارض جانبی بسیاری دارند، بنابراین پزشکان و پژوهشگران به دنبال شیوه‌های درمانی جایگزین برای این بیماری بوده‌اند.

امروزه مکمل‌های غذایی حاوی زردچوبه با کورکومین (curcumin) ،ماده شیمیایی که رنگ زرد زردچوبه ناشی از آن است ،در بازار موجود است. تصور می‌شود این ماده نیز دارای خواص ضدالتهابی باشد.

پیشگیری از رماتیسم در طب سنتی

دکتر ژانت ال فانک از کالج پزشکی دانشگاه آریزونا یکی از پژوهشگران در تحقیق فوق در این باره گفت:” هدف ما از بررسی داروهای گیاهی به خصوص این است که بین خواص مفید گیاهان دارویی سنتی و اثرات زیانبار آنها افتراق دهیم. به این ترتیب امیدواریم نه تنها شیوه‌‌های طب سنتی را درک کنیم و به آزمون بگذاریم، بلکه استفاده آنها را نیز پیشرفت دهیم و اصلاح کنیم”

دکتر فانک با دکتر باربارا ان. تیمرمن، رئیس مرکزپژوهش طب گیاهی آریزونا- برای بررسی بهتر اثرات مواد شبه کورکومینی در زردچوبه عصاره‌هایی با میزان استاندارد تهیه کردند. سپس تاثیربخشی آنها را بر روی موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به آرتریت روماتوئید آزمایش کردند. نتیجه آن بود که این مواد واقعا علائم التهاب مفصل را کاهش می‌دهند.

دکتر فانک معتقد است که نتایج مشابهی در انسان‌ها نیز مورد انتظار است، اما باید با آزمون‌های بالینی ثابت شود.

فانک گفت اگر معلوم شود که چنین اثری در انسان‌ها نیز رخ می‌دهد، احتمالا روزی 1.5 گرم مواد شبه‌کورکومینی باید مصرف شود، که حدود 1 برابر میزان مصرف روزانه زردچوبه یک فرد متوسط هندی است. بنابراین تنها راه  برای تامین این مقدار مواد شبه‌کورکومینی از راه مکمل‌های غذایی است.

به گفته فانک احتمالا سایر مواد موجود در زردچویه به جز کورمورین هم دارای خواص ضدالتهابی هستند و این مواد همراه هم با کورمورین التهاب را مهار می‌کنند.

همشهری آنلاین:
تصاویری با وقوع حواث و رخدادهای مختلف، در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که گاه واقعی نیست. یک نمونه آن مربوط به سیل اخیر در شیراز است.

همشهری آنلاین:
این ویدئو را حتما ببینید – در مواجهه با سیل و فردی که نیاز به کمک دارد چطور باید عمل کرد؟

همشهری آنلاین:
برای سفر زمینی به جزیره قشم باید خودرو سواری شخصی را در لندینگ کرافت قرار داد و هزینه‌ای حدود ۷۵ هزار تومان برای آن در نظر گرفت.

همشهری آنلاین:
عادل فردوسی‌پور به مانند گروه قابل توجهی از اهالی ورزش و چهره‌های مشهور در محل سیل‌زدگان شمال کشور حضور یافت.

همشهری آنلاین:
شیرینی قیطونی که غلتونک هم یده می‌شود، بسیار خوش عطر و خوشمزه و ترد بوده و برای پذیرایی مراسم‌ها و نیز عید نوروز مناسب است.

همشهری آنلاین:
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا روز چهارشنبه ۷ فروردین، خبر داد.

همشهری آنلاین:
سازمان هواشناسی اعلام کرد، در ۴۸ ساعت آینده شاهد شدت بارش‌ها در مناطق جنوب و جنوب غرب کشور خواهیم بود به گونه‌ای که میزان بارش در این مناطق به حدود ۴۰۰ میلی‌متر می‌رسد.

همشهری آنلاین:
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در نوروز ۹۷، استان‌های شمالی بیشترین آتش‌سوزی را داشتند، توصیه‌های لازم را برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها اعلام کرد.

همشهری آنلاین:
رئیس‌جمهور آمریکا در اولین اظهارنظر خود پس از مشخص شدن گزارش مولر گفت: با گزارش مولر از اتهامات تبرئه شدم، اما علیه کسانی که درباره ارتباط تیم انتخاباتی وی با روسیه پرونده‌سازی کردند، اعاده حیثیت می‌کند.

همشهری آنلاین:
رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اظهارات رئیس‌جمهور این کشور درباره تبرئه شدنش در پرونده روسیه را اشتباه توصیف کرد.

همشهری آنلاین:
رهبران حزب دمکرات در کنگره آمریکا روز یکشنبه با زیر سوال بردن نتیجه‌گیری وزارت دادگستری این کشور مبنی بر تبرئه دونالد ترامپ از اتهام‌های مطرح شده در پرونده روسیه، خواستار انتشار علنی گزارش رابرت مولر بازرس ویژه این پرونده شدند.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

© 218 HamshahriOnline, All rights reserved

پیشگیری از رماتیسم در طب سنتی
پیشگیری از رماتیسم در طب سنتی
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *