پماد جهت درمان تبخال تناسلی

خواص دارویی و گیاهی

پماد جهت درمان تبخال تناسلی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

ویژگی خانواده متزلزل

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

پماد جهت درمان تبخال تناسلی


سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

زگیل تناسلی – درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

آسیکلوویر خود ویروس هرپس را درمان نمی کند و از سرایت ویروس به شخصی دیگر و بروز دوباره ی آن در آینده جلوگیری نمی کند. این پماد فقط علائم را کاهش می دهد. همچنین برای نتیجه گیری بهتر برای این دارو باید نکاتی را رعایت کرد که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

بروشور اطلاعات بیمار را که می توانید از داروسازتان تهیه کنید، مطالعه کنید. اگر هرگونه سوالی دارید با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

آسیکلوویر را در مواجهه با اولین نشانه ی بیماری (مانند مور مور، سوزش، قرمزی) استفاده کنید. دست های خود را با آب و صابون قبل و بعد از استفاده از این دارو بشویید. نواحی آسیب دیده را قبل از بکار بردن دارو تمیز و خشک کنید. دارو را در محل آسیب دیده استعمال کنید و به آرامی بمالید. دارو را معمولا پنج بار در روز (هر 3 تا 4 ساعت) به مدت چهار روز برای تبخال ها یا مواردی که پزشکتان دستور داده است استفاده کنید. به مقدار لازم پماد استفاده کنید تا تمام نواحی آسیب دیده (تبخال ها و مناطقی که سوزش، مور مور یا قرمزی دارند) را پوشش دهد.

این دارو را باید به گونه ای مصرف کنید که پزشک توصیه کرده است. تمامی اطلاعاتی را که به شما داده می شوند باید بخوانید. همچنین از موارد زیر پیروی کنید:پماد جهت درمان تبخال تناسلی

مطلب مرتبط: بهترین پماد برای درمان زگیل تناسلی

⛔ این دارو را فقط بر روی پوست اعمال کنید و بر روی چشم ها، بینی، داخل دهان یا درون واژن استفاده نکنید. اگر دارو به هر کدام از نواحی گفته شده رسید با مقدار زیادی آب آن ناحیه را بشویید.

مقدار مصرف دارو بستگی به وضعیت پزشکی، نوع بیماری و پاسخ به درمان دارد. این دارو را در دفعات و یا مدت طولانی تر از میزانی که تجویز شده مصرف نکنید. این دارو را به طور منظم استفاده کنید تا بیشترین استفاده را از آن ببرید. این دارو هنگامی به بهترین عملکرد خود می رسد که مقدار داروی جذب شده توسط پوست در مقداری معین باقی بماند. بنابراین این دارو را در فواصل زمانی مساوی مصرف کنید. جهت یادآوری بهتر، این دارو را در زمانی مشخص در هر روز استفاده کنید. برای جلوگیری از شسته شدن دارو پس از استعمال آن دوش نگیرید و به شنا و حمام نروید.

استفاده خود از پماد آسیکلوویر را با تمامی افرادی که در مراقبت از سلامتی شما نقش دارند در میان بگذارید. از جمله این افراد می توان به پزشکان، پرستاران، داروسازان و دندانپزشکان اشاره کرد. همچنین قبل از استفاده نکان زیر را در نظر بگیرید.

1- قبل از استفاده از داروها و محصولات دیگر بر روی پوستتان با پزشک خود مشورت کنید.

2- این دارو درمانی برای عفونت های هرپس نمی باشد. در صورت ابتلا با پزشک خود مشورت کنید.

3- در صورت ابتلا به هرپس تناسلی، پماد آسیکلوویر از انتشار آن جلوگیری نمی کند. هنگام داشتن درد یا دیگر علائم هرپس تناسلی باید از برقراری هر گونه ارتباط جنسی اجتناب شود. هرپس تناسلی در هنگامی که فرد هیچ گونه علائمی ندارد نیز می تواند انتقال یابد. بدون استفاده از کاندوم های لاتکس یا پلی اورتان هیچ گونه ارتباط جنسی نباید برقرار کرد. همچنین، باید با پزشک مشورت شود.

4- در صورت بارداری یا تمایل به باردار شدن، پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. باید در ارتباط با مزایا و خطرات استفاده از پماد آسیکلوویر در هنگام حاملگی با پزشک خود صحبت کنید.

5- در صورت شیردهی به نوزاد، پزشک خود را از این موضوع مطلع سازید. باید در ارتباط با هر گونه خطری که کودک را تهدید می کند با پزشک صحبت کنید.

⛔ حتما برای استفاده از دستکش استفاده کنید.

اگر این دارو را بر روی زگیل های هرپس تناسلی استفاده می کنید جهت اجتناب از انتشار عفونت از پوشش های مخصوص انگشت یا دستکش های لاستیکی استفاده کنید. از محصولات پوستی دیگر (مانند داروها، لوازم آرایشی بهداشتی، کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده های لب) استفاده نکنید مگر اینکه پزشکتان به شما توصیه کرده باشد.

همچنین، آن ناحیه را با پلاستیک یا باندهای ضد آب نپوشانید مگر اینکه پزشکتان به شما توصیه کرده باشد. تبخال ها (ناشی از هرپس) می توانند به آسانی منتشر شوند. پماد آسیکلوویر از انتشار هرپس جلوگیری نمی کند. هنگام بروز تبخال، تا زمانی که تبخال ها به صورت کامل التیام نیافته اند از تماس فیزیکی نزدیک (مانند بوسیدن) با دیگران خودداری کنید.

همچنین از لمس کردن تبخال ها اجتناب کنید و در صورت لمس کردن آن ها دستانتان را بشویید. اگر از آسیکلوویر جهت درمان هرپس تناسلی استفاده می کنید؛ این نکته مهم است که از اصول تماس جنسی ایمن برای کاهش خطر مبتلا کردن شریکتان به هرپس پیروی کنید؛ حتی اگر هیچ گونه علائمی وجود نداشته باشد. همواره از یک کاندوم از جنس لاتکس یا پلی اورتان استفاده کنید. هنگامی که علائم را دارید یا مبتلا به تبخال شده اید، با شریکتان تماس جنسی نداشته باشید. اگر پس از خاتمه یافتن درمان، وضعیت شما ادامه یافته یا بدتر شد پزشکتان را از این موضوع مطلع سازید.

تمامی داروها می توانند سبب ایجاد عوارض جانبی شوند. با این حال، افراد بسیاری عوارض جانبی نداشته و یا تنها عوارض جانبی خفیفی را تجربه می کنند. در صورتی که هر کدام از عوارض جانبی زیر و یا عارضه جانبی آزار دهنده و پایداری را تجربه کردید با پزشک خود تماس بگیرید. این عوارص عبارتند ار:

این موارد تمامی عوارضی جانبی را که می توانند بروز دهند شامل نمی شوند. در صورتی که سوالی در ارتباط با عوارض جانبی دارید با پزشک خود تماس بگیرید. جهت دریافت توصیه پزشکی درباره عوارض جانبی با پزشک خود تماس بگیرید.

در ضمن در نظر داشته باشید با اینکه این مورد می تواند نادر باشد، اما برخی افراد می توانند با مصرف یک دارو عوارض جانبی بسیار بد و گاهی اوقات کشنده ای را داشته باشند. در صورت داشتن هر کدام از علائم یا نشانه های زیر که می توانند با یک عارضه جانبی بسیار بد در ارتباط باشند فورا با پزشک خود تماس گرفته و یا امداد پزشکی دریافت کنید. نشانه های واکنش های حساسیتی مانند:

خیر. دارو های خود را به دیگران نداده و از داروهای دیگران استفاده نکنید. لیستی از تمامی دارو های مصرفی تان از جمله تجویزی، محصولات طبیعی، ویتامین ها و دارو های بدون نسخه با خود به همراه داشته باشید. این لیست را به پزشک خود نشان دهید. قبل از استفاده از یک داروی جدید از جمله تجویزی، محصولات طبیعی، ویتامین ها و دارو های بدون نسخه با پزشک خود مشورت کنید.

برخی داروها می توانند بروشورهای اطلاعاتی دیگری نیز داشته باشند. این بروشورها را با داروساز خود بررسی کنید. در صورتی که هر گونه سوالی در ارتباط با پماد آسیکلوویر دارید، لطفا با پزشک، پرستار، داروساز یا افراد متخصص سلامتی خود مشورت کنید.

در صورتی که تصور می کنید مقداری بیش از حد مجاز دارو (اور دوز) مصرف کرده اید با بیمارستان تماس گرفته و یا فورا به دنبال مراقبت پزشکی باشید. آماده باشید تا زمان، مقدار و نوع داروی مصرف شده خود را برای افراد مربوطه توضیح دهید.

مطلب مرتبط: خطرات هرپس تناسلی و دهانی برای نوزاد در بارداری و زایمان

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی ،مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

پست قبلی

با علائم هر کدام از بیماری های مقاربتی آشنا شوید.

پست بعدی

تفاوت هرپس نوع ۱ و ۲ (دهانی و تناسلی)

انواع روش های درمان زگیل تناسلی + (علائم زگیل تناسلی)

پاپیلومای انسانی (HPV) و سوالات رایج آن

۸ اقدام لازم برای مراقبت از پوست پس از انجام کرایو تراپی

جوش های واژن + علت ها و راه های درمان آن

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی بیماریهای کلیه و مجاری ادراری و عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

پماد جهت درمان تبخال تناسلی

دانه های قرمز جوش مانند روی پوست دستگاه تناسلی همراه با خارش

۱۴ روش موثر در درمان خانگی زگیل تناسلی

آیا زگیل تناسلی خارش دارد؟

کرایوتراپی بهترین راه درمان زگیل تناسلی

خوش آمدید

بازگشت پسورد

رمز عبور برای شما می شود !

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *