همایش گیاهان دارویی طلای سبز

خواص دارویی و گیاهی

اولین همایش ملی طلای سبز

اولین همایش ملی طلای سبز در تاریخ ۶ دی ۱۳۹۱ تا ۸ دی ۱۳۹۱ توسط گروه رسایش رویداد در شهر تهران برگزار گردید.

با توجه به اهمیت صنعت گیاهان دارویی و جایگاه خاص و پتانسیل‌های ارزشمند موجود در آن اولین همایش ملی «طلای‌سبز» با یاری دست‌اندکاران، صاحبنظران و مسئولین صنعت گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، مکمل‌های غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، طب سنتی و صنایع وابسته در روزهای ۶، ۷ و ۸ دی‌ماه ۱۳۹۱ در مرکز بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد.

اهداف همایش:

ارائه راهکارهای نوین بازرگانی و افزایش فروش گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، مکمل‌های غذایی، طب سنتی، صنایع وابسته و ..افزایش تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، مکمل‌های غذایی، طب سنتی، صنایع وابسته و ..نوآوری در تولید محصولات راهبردینظام کیفی و تولید محصولات با کیفیت و کشت موفقانتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهیافزایش بحث صادرات و ارتباط تولید کنندگان با مصرف کنندگان خارجیایجاد ارتباط بین تولید کنند‌گان گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، مکمل‌های غذایی، طب سنتی، صنایع وابسته و .. با مخاطبین و بازار اصلی هدف این صنعتایجاد راهکار نوین در بسته بندی و توزیع محصولاتمعرفی محصولات جدید شرکت های معتبر گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، مکمل‌های غذایی، طب سنتی، صنایع وابسته و ..جذب و ارائه مقالات علمی در حوزه‌های گیاهان دارویی، داروهای گیاهی، مکمل‌های غذایی، طب سنتی، صنایع وابسته و ..

محورهای همایش:

گیاهان دارویی (تاریخچه، چالش­های موجود در کشور)ارائه راهکارهایی، جهت هماهنگ سازی نیازهای صنعت و کشت گیاهان داروییبررسی راهبردهای نوین توسعه اقتصادی و صادرات گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و مکمل­های غذاییبررسی فناوری­ و دستاوردهای گیاهان دارویی و مکمل­های غذایی در کشورهای پیشروارائه راهکارهای نوین بسته بندی و تاثیر اشکال جدید داروهای گیاهی برای جذب مخاطبین بیشترمکمل‌های غذایی( جایگاه، ضرورت و کاربرد)ارتقاء استفاده از داروهای گیاهی در جامعه پزشکیجایگاه طب سنتی در کشوربررسی میانبرهای اخذ Patent (حق ثبت اختراع) و ضمانت­های اجرایی موجود حمایتی از مولدین داروهای گیاهیراه­کارهای توسعه صادرات در صنعت گیاهان دارویی و بررسی چالش­های موجود در این خصوصموقعیت و جایگاه گیاهان دارویی در طب جدیدکاربرد گیاهان دارویی در فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی

پایگاه سیمپوزیا، یکی از مجموعه وب سایتهای سیویلیکا می باشد که به اطلاع رسانی کنفرانسهای کشور می پردازد. در این سایت کلیه فراخوانهای کنفرانسهای معتبر علمی کشور را می توانید مشاهده نمایید.

کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© – Symposia

افزایش تولید داروهای با منشا گیاهی و توان کشور در وارد شدن به بازار تجارت جهانی به دلیل پتانسیل بالقوه کاشت گیاهان دارویی بر کسی پوشیده نیست، تنوع گونه‌های دارویی ارزشمند، گیاهان دارای ارزش اقتصادی بالا و تنوع اقلیمی برای تولید انواع گونه‌های گیاهان دارویی از پتانسیل‌های مهم موجود جهت توسعه صنایع مرتبط با داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی به شمار می‌رود. بهره‌مندی از این پتانسیل‌ها و ترویج، توسعه و نهادینه نمودن مصرف فرآورده‌های طبیعی چالش‌های متعددی را در مسیر توسعه صنعت داروهای گیاهی پیش روی خود دارد که با شناخت دقیق این چالش‌ها و رفع آنها می‌توان به سمت توسعه این صنعت در کشور حرکت نمود و زمینه صادرات و ورود به بازارهای جدید را فراهم نمود. برپایی گردهمایی‌ها و همایش‌های تخصصی عرصه مناسبی برای شناخت چالش‌ها و انتقال دانش و تجربه و هم‌افزایی دستاوردهای نوین در این زمینه  به شمار می‌رود. همایش طلای سبز با تأکید بر داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی یکی از نمونه‌های موفق در حوزه پژوهش و آموزش به شمار می‌رود که با حمایت سازمان غذا و دارو به صورت سالانه در 5 دوره برگزار گردیده است. اکنون دبیرخانه دائمی این همایش در نظر دارد با بهره‌مندی از دستاوردهای ادوار گذشته، ششمین همایش طلای سبز را با حمایت مسئولین سازمان غذا و دارو،‌دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی ریاست جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاونت غذا و دارو استان اصفهان، انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی، انجمن علمی طب سنتی ایران و هم‌زمان با نمایشگاه اصفهان فارما در شهر اصفهان به عنوان «مهد گیاهان دارویی» برگزار نماید.

در قسمت محورهای همایش:

محورهای همایش (بخش مقالات علمی):
1.       اقتصاد و فرآورده‌های طبیعی: چالش‌ها و فرصت‌ها 
2.       نقش فرآورده‌های طبیعی در کنترل و درمان بیماری‌ها
3.       استانداردهای کشت و تولید فرآورده‌های طبیعی
4.       مطالعات تطبیقی: تولید و مصرف فرآورده‌های طبیعی در ایران و سایر کشورها
5.       چالش‌ها و استراتژی‌های موجود در مصرف فرآورده‌های طبیعی
6.       جایگاه اخلاق پزشکی در حوزه آموزش و پژوهش تولید فرآورده‌های طبیعی
 
 
محورهای همایش (بخش کلان):
1.      فرآورده‌های طبیعی، سرمایه‌گذاری، اقتصاد و بازرگانی
2.      مقایسه شاخص‌های کمی و کیفی تولیدات داخلی با بازارهای جهانی
3.      نقش رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی در ارتقای آگاهی‌های عمومی 
4.      به‌کارگیری روش‌های مؤثر کنترلی و تضمین کیفیت مواد اولیه
5.      بررسی راهکارهای ارتباط صنعت و دانشگاه در به‌کارگیری توان متقابل
6.       بازاریابی داخلی و خارجی داروهای طبیعی و ایرانی (راهکارها و چالش‌ها)
7.       ساختارهای پیشنهادی در ایجاد داروخانه‌های طبیعی و سنتی
8.       تولید دانش‌محور فرمولاسیون‌های جدید
9.   اقتصاد دانش بنیان در عرصه فراورده های طبیعی

حضور 65 شرکت فعال در نمایشگاه بین اللملی اصفهان فارما

حضور اعضای هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در مراسم افتتاحیه

حضور دکتر طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم افتتاحیه

مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما

تقدیر از دکتر سلیمان افشارپور استاد پیشکسوت گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی

بازدید گسترده از نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما و ششمین همایش طلای سبز

برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی همزمان با نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما و ششمین همایش طلای سبز

حضور نشریات حوزه سلامت به ویژه استان اصفهان در نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما

پوشش زنده توسط شبکه بین المللی خبر

دومين همايش ملي طلاي سبز



جمعه

ویژه ها:

ششمین همایش طلای سبز با هدف بررسی جایگاه داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی در ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش فرصت های صادراتی برگزار می‌گردد.

ششمین همایش طلای سبز با هدف بررسی جایگاه داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی در ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش فرصت های صادراتی برگزار می‌گردد.

علاقمندان می‌توانند چکیده و اصل مقالات خود را حول محورهای زیر تا تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۳۹۶ به دبیرخانه دائمی همایش ارسال نمایند.




جمعه

ویژه ها:

اولین همایش ملی طلای سبز از ۶ تا ۸ دی ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

اولین همایش ملی طلای سبز از ۶ تا ۸ دی ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.
به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از ستاد خبری همایش ملی طلای سبز،این همایش با همکاری صاحبنظران و مسئولان صنعت داروهای گیاهی، گیاهان دارویی، طب سنتی، محصولات آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های گیاهی و صنایع وابسته در مرکز بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد.

این همایش ۳روزه شامل اجرای پنل های تخصصی، برپایی کارگاه های آموزشی و تخصصی، تقدیر از پیشکسوتان و صاحبنظران صنایع گیاهان دارویی و داروهای گیاهی با مجوز و حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو)، ستاد توسعه و فناوری ریاست جمهوری، شبکه ملی گیاهان دارویی،تولیدکنندگان برتر ،اساتید و صاحبنظران صنایع مرتبط برگزار می‌شود.

این همایش با برپایی نمایشگاه عظیم جانبی در روز جمعه ۸ دی ماه میزبان حضور عموم علاقمندان خواهد بود.


1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *