نقاشی با موضوع پیشگیری از رفتارهای پرخطر

نقاشی با موضوع پیشگیری از رفتارهای پرخطر
نقاشی با موضوع پیشگیری از رفتارهای پرخطر


نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در قالب ۳۰۰ قطعه عکس ، پوستر ، نقاشی، کاریکاتور و کتاب به مدت سه روز دایر شد.



به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان ، دبیر کانون جوانان شهرستان سیریک گفت: باتوجه به اهداف وبرنامه های معاونت محترم پژوهش وآموزش سازمان جوانان در پیشگیری از اعتیاد و ارتقای آگاهی از عوامل تاثیرگذار بر آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، پیشگیری اولیه، اطلاعرسانی در مورد مصرف و مضرات مواد مخدر ، آگاه‌سازی در زمینه انواع مواد مخدر و روش‌های پیشگیری از آن برگزار شد.نقاشی با موضوع پیشگیری از رفتارهای پرخطر

مهرداداحمدی ادامه داد : با توجه به اهمیت پیشگیری از اعتیاد در جامعه به ویژه در جوانان و دانش‌آموزان لزوم آگاهی بخشی به آنان در زمینه خطرات استفاده از مواد مخدر نقشی تاثیر گذار خواهد داشت.

احمدی اضافه کرد:آشنایی با آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان ، والدین و فرزندان از خطرات موجود این پدیده شوم از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی اظهارداشت: اعتیاد یک بیماری اصلی و مزمن است که ناهنجاری های اجتماعی بسیاری را به همراه دارد و لازمه مقابله با این پدیده شوم فرهنگ سازی مناسب و اصولی و آگاه سازی خانواده هاست.

دبیر کانون جوانان سیریک بیان کرد: جوانان، آینده‌سازان و سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند درهمین راستا  هلال احمر هم بعنوان یکی از متولیان حوزه جوانان نقش بسزایی در امر پیشگیری دارد .

مجله “ماه نو” ویژه هفدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی منتشر شد

چهل و هفتمین شماره مجله ماه مهربان در سایت طاقچه منتشر شد

گزارش//حال خوش تابستانه در اردوگاه مهر

پوسترها و بنرهای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ۹۸

پوستر المپیاد جوانه

انتشار کتاب گزارش عملکرد، فعالیت ها و دستاوردهای ملی و استانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در سال ۱۳۹۵

چنانچه مایلید اخبار سایت سازمان جوانان هلال احمر را از طریق پست ‌الکترونیک خود دریافت کنید، می‌توانید عضو خبرنامه شوید.

به ما در ماه نو بپیوندید

به ما در اینستاگرام ملحق شوید

به ما در آپارات ملحق شوید

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر محفوظ می باشد



امروزه شيوع رفتارهاي پرخطر بخصوص در نوجوانان و جوانان به يکي از مهمترين و گسترده ترين دل نگرانيهاي جوامع بشري تبديل شده و عليرغم فعاليتهاي سه دهه گذشته رفتارهاي مخاطره آميز در سطح جهان داراي رشد تصاعدي بوده است. هزينه پزشکي و مراقبتي آن رو به افزايش است. حال آنکه پيشگيري تنها راه مقابله است. تغيير رفتارهاي بهداشتي مردم مستلزم اطلاع و آگاهي آنهاست. در اين ميان مربيان بهداشتي ميتوانند سهم بسيار مهمي در ارتقا آگاهي سايرين در جهت کنترل و پيشگيري ازرفتارهاي پرخطر در مدرسه،خانواده و جامعه داشته باشند. لذا ميزان آگاهي و آموزش مستمر آنها حايز اهميت است. در اين راستا پژوهش فوق با هدف تعيين تاثير برنامه آموزش پيشگيري از رفتارهاي پر خطر بر آگاهي و نگرش مربيان بهداشت مدارس ابتدايي خرم آباد انجام گرفت.مواد و روش: پژوهش فوق Semi-Experimental است. کليه مربيان بهداشت مدارس نمونه هاي ما بودند. ابزار گرد آوري داده ها پرسشنامه چند قسمتي شامل مشخصه هاي فردي و سوالات آگاهي و نگرش بود. ابزار مداخله در اين پژوهش برنامه آموزش پيشگيري از رفتارهاي پر خطر بود که بصورت کارگاه در دو جلسه برگزار شد.يکماه بعد با انجام آزمون دوم، نمونه ها و ارزيابي شدند.از طيف ليکرت براي تعيين آگاهي و نگرش استفاده شد. اطلاعات در دو مرحله جمع آوري شد. جهت تجزيه و تحليل داده ها از آزمون هاي تي مستقل ،تي زوج و اناليز واريانس استفاده شد.نتايج: %7.78 نمونه ها قبل از آموزش رفتارهاي پر خطر را مي شناختند، و تنها 4.3% توانستند رفتار پر خطر را تعريف درست نمايند. منابع اطلاعات اکثريت نمونه ها در مورد رفتارهاي پرخطر متنوع و از راديو و تلويزيون و کتب و نشريات کسب نموده بودند. آزمون آماري t زوج بين ميانگين نمره هاي قبل و بعد از آموزش وآزمون آماري ويلکاکسون در نگرش قبل و بعد اختلاف معنا داري(p=0.0001) نشان داد.بحث: نتايج نشان داد که برنامه آموزش بهداشت طراحي شده در ارتقا سطح آگاهي وتغيير يا ايجاد نگرش مثبت درافراد مورد مطالعه موثر بوده است. لذابا توجه به مسووليت مهم مربيان در تامين و حفظ سلامت کودکان و جامعه، افزايش آگاهي و آموزش مستمر آنها، گنجاندن مطالب آموزشي در خصوص کنترل و پيشگيري از رفتارهاي پرخطر در مواد درسي و … در مدرسه ضروري بنظر مي رسد.

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

نقاشی با موضوع پیشگیری از رفتارهای پرخطر

تلفن و دورنگار: 44265001 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

“آیا کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند یکسانند؟”

سوره زمر آیه۹

 

در دین اسلام فراموشی خود در طول فراموشی خدا قرار گرفته است « و مانند کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا به خاطر ان فراموشی ، نفس شان ( خودشان) را از یادشان برد ، ایشان همانا فاسقانند »( آیه 19 سوره حشر) . در تفسیر آیه 105 سوره مائده علامه طباطبایی سخنان بسیار فراوانی دارد ، ایشان با تمسک به روایات متعدد در این زمینه اشاره دارند که یکی از بهترین و مطمئن ترین راه شناخت خدا ، شناخت خود است : « خودشناس ترین شما ، خداشناس ترین شماست . کسی که خود را شناخت ، خدا را شناخت »( حضرت علی علیه السلام ) .نقاشی با موضوع پیشگیری از رفتارهای پرخطر

با توجه به موارد فوق دستیابی به خود آگاهی و خود شناسی کلیدی طلایی در رسیدن به معرفت حقیقی است و مسائلی که در این زمینه ما را به شناخت می رسانند ارزشمند هستند .💎🎀

 

 

به فرزندتان نزدیک شوید : جوانانی که با والدین خود احساس نزدیکی می کنند، کمتر از سایرین به مواد اعتیاد آور روی می آورند.حتمًا زمانی را به فرزند خود اختصاص دهید. به طور منظم و هفتگی با او برنامه ریزی کنید و به کارهای مختلف بپردازید. برای صحبت کردن، بعد از شام و قبل خواب و یا روزهای تعطیل بسیار مناسب است. جلسات خانوادگی برگزار کنید. در این جلسات کلیه قوانین و مسائل خانواده، مورد بحث و تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. دراین جلسه هر کس فرصت صحبت کردن خواهد داشت. واهمه نداشته باشید. از فرزند خود بپرسید که کجا می رود؟ با چه کسی می رود؟ آن جا چه می کند؟ سعی کنید در ساعات غذاخوردن، همه خانواده را دور هم جمع کنید، فواید این امر را به مرور زمان درک خواهید کرد.در صورتیکه فرزندتان به منزل دوستش رفت، ازحضور والدین وی در منزل مطمئن شوید و به حضور خواهر و برادر بزرگتر و یا پدر بزرگ و مادربزرگ اکتفا نکنید. دوستان فرزندتان را بشناسید و با والدین آن ها ارتباط برقرار سازید.وقتی یک دوست صمیمی به فرزند شما مواد مخدر تعارف کند، ممکن است او این مواد را مصرف کند. نه گفتن به یک دوست کاری دشوار است. بله حتی یک دوست صمیمی نیز ممکن است فرزند شما را گمراهکند. احتمال مصرف مواد مخدر به دنبال تعاریف افراد ناشناس و غریبه در مقایسه با تعارف یک دوست صمیمی بسیار کمتر است. بهترین روش پیشگیری از این مسئله، این است که با فرزند خود به طور آزمایشی چنین موقعیتی را تمرین کنید تا در برخورد واقعی با تعارف مواد، پاسخهای مناسب را ارائه دهد.

 

موضع خود را مشخص کنیدهمواره نظر خود را درباره سیگار، داروهای اعتیادآور و مواد مخدر به زبان بیاورید و دیدگاه خود را نسبت به مصرف کنندگان این مواد ابراز کنید. تصور نکنید که فرزند شما از دیدگاه شما نسبت به موضوع اعتیاد و معتاد با خبر است. اگر نظر شما در این موارد برای فرزندانتان روشن و واضح نباشد این امکان وجود دارد که او به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کند. اگر فرزندتان به شما گفت که یکبار این مواد را آزمایش کرده، به او بگویید:

من این کار شما را فراموش کردم

 

و اگر می خواهید مواد مصرف نکند، به وی بگویید: اگر تو مواد مخدرمصرف کنی، دل مرا می شکنی.مطمئن باشید فرزند شما هرگاه در معرض تعارف مصرف مواد مخدر قرار بگیرد قبل از هر چیز از خود خواهد پرسید : با انجام این عمل پدر و مادرم در مورد من چگونه فکر خواهند کرد؟

مرزها را مشخص کنیددر خانواده، قوانین مشخص وضع نمایید و برای سرپیچی از آن ها تنبیهات خاصی در نظر بگیرید و سپس آن را به طور محکم و جدی به مرحله اجرا درآورید.تنبیهات خود را به شکلی خفیف اعمال کنید و از تنیبه به شکل سخت بپرهیزید. رفت و آمد در شب را از یک ساعت مقرر به بعد قدغن کنید(مگر در مواقع لزوم و با اجازه شما). اگر فرزندتان به منزل دوستش رفته است با تلفن او را کنترل کنید و یا با والدین حاضر در آن منزل گفتگو نمایید. سعی کنید هنگام رفت و آمد فرزندتان از مدرسه به منزل و یا از منزل به مدرسه با او همراه باشید. به حس ششم خود توجه کنید، هر گاه در درون خود احساس کردید که مشکل خاصی وجود دارد، حتما آن را جدی بگیرید و بلافاصله موضوع را پیگیری کنید.

واقعیت ها را منتقل کنیدمهمترین عوامل پیشگیری از اعتیاد زندان، نیروی انتظامی و سازمانهای مسئول نیستند، بلکه شما والدین هستید. به طور میانگین نوجوانانی که والدینشان آنان را ازخطرات و عوارض مواد مخدر آگاه ساخته اند، پنجاه درصد کمتر از سایرین به مصرف مواد گوناگون روی می آورند. این را نیز بدانید که جوانان و نوجوانان بسیار علاقه مندند تا والدین آنها درباره مواد مخدر اطلاعات علمی مفیدی را در اختیارشان قرار دهند.

1-خودآگاه و هشیار زیستن : انسان سالم پیوسته خودآگاه است . در مکاتب گشتالتی و روان کاوی و بسیاری مکاتب دیگر معتقدندانسان بهنجار خودآگاه و هوشیار است و نسبت به تمام حالات درونی و رفتاری خودآگاه است .

2-شناخت واقعیت و پذیرش آن : انسان سالم با جهان درون و جهان برون خود ارتباطی مبتنی بر واقعیت و پذیرش آن دارد . پیامبر اکرم (ص) می فرماید : خدایا اشیاء را آن گونه که هستند

به ما بنمایان . انسانهای سالم مصداق این آیه اند : انسان سالم جهان را با عقل خویش می شناسد نه با هوای نفس خود .

3-در حال زیستن : انسان هوشیار سالم اوقات خود رادر حال می گذراند . او در همه حال در حال زندگی می کند . انسانهای ناسالم درحال نفس می کشند ولی یا درگذشته زندگی می کنند یا درآینده که این موضوع در کلیه مکاتب روان درمانی مورد تاکید است . در قران آمده است یا ایها الذین آمنو، آمنو : یعنی اینکه پیوسته در حال باشید و به گذشته و ایمانی که درگذشته داشته اید اکتفا نکنید .

4- پویا و متکامل زیستن : انسان سالم در نظر اسلام انسانی پویاست . انسانی که امروزش با دیروزش مساوی است انسانی مغبون است .

5- در جمع زیستن : انسان سالمی که واقعیت ها را می شناسد در جمع زندگی می کند . او فرد است و فردیت او مسؤل و متعهد است  لذا جمع نه مسؤلیت را از وی ساقط می کند و نه تعهد او را زایل می کند ولی با این حال او در جمع زندگی می کند . پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : تجمع رحمت است و تنهایی عذاب و نیز می فرماید : دست خدا بر جماعت است .

6- با خدا زیستن و تواب بودن : انسان هوشیار و آگاه و پویا به طرف عالی ترین کمال هستی و عالی ترین حقیقت وجود یعنی حق و در واقع خداوند در حرکت است . او هر گامی را که در جهت تکامل بر می دارد قدمی است که او را به حقیقت نزدیک می سازد . او با ذکر خویش ارتباطی قلبی و عقلی با خدا پیدا می کند . انسان سالم هرگاه که از مسیر حق منحرف می شود بلافاصله بازگشت کرده ( توبه می نماید ) و متکی به عالی ترین مرتبه هستی می شود . 

تفکر تساوی گونه و قطعیت گرایی در سلامت روانی و تکرار جرم :

دیدگاههای شناخت گرایی در روانشناسی ، سلامت روانی یا عدم سلامت روانی را مربوط به نحوه دریافت و تفسیر ما از جهان و به طور اخص محیط پیرامون مان می دانند .آنچه از محیط پیرامون خود در می یابیم و در ذهن ما منعکس می شود هر اندازه نزدیک به واقعیت باشد ما در روابطمان با محیط اطراف ، دیگران ، به حوادث و وقایع منطقی تر و به سلامت روانی نزدیکتریم ، در غیر این صورت در معرض انواع آسیب های روانی – اجتماعی قرار می گیریم .

مقدمه:

در ادیان الهی به ویژه اسلام به موضوع آگاهی و شناخت از خود اهمیت زیادی داده شده است . یکی از راههای پیشگیری از گناه و یا انجام توبه ، خود مشاهده گری یا شناخت خود است . قرآن در این زمینه مؤمنان را به رجوع به خودشان تشویق می کند : « ای مؤمنان شما را باد به رعایت نفس خودتان . (آیه 105 سوره مائده ) .

شخصیت بهنجار و سلامت روانی نوجوان  از نظر اسلام:

شخصیت بهنجار از نظر اسلام ، شخصیتی است که جسم و روح در آن متعادل باشند و نیازهای هر کدام ارضا شوند . انسانی که دارای شخصیت بهنجار است به جسم و سلامت و نیرومندی آن اهمیت می دهد و نیازهای آن را در حدودی که شرع مقدس روا می دارد برآورده می سازد و همزمان با آن به خدا ایمان می آورد . از نظر اسلام فردی که پیرو هوی نفس خودش باشد فردی نابهنجار است و نیز کسی که خواسته های جسمانی خود را سرکوب و مقهور کند و رهبانیت افراطی و ریاضت شدید دارد و تنها به ارضا نیازهای معنوی می پردازد شخصی نابهنجار است زیرا این گونه گرایشهای افراطی و تفریطی با فطرت انسان مخالف هستند به همین دلیل هیچ کدام از این دو گرایش به شکل گیری و تحقق ماهیت حقیقی انسان نمی انجامد .

درس دست یافتن به آب و ناندرس زیستن کنار این و آن

درس مهردرس قهردرس آشنا شدندرس با سرشک غم ز هم جدا شدن

در کنار این معلمان و درس‌ها، در کنار نمره‌های صفر و نمره‌ های بیستیک معلم بزرگ نیزدر تمام لحظه ها ، تمام عمردر کلاس هست و در کلاس نیستنام اوست: مرگ

و آنچه را که درس می‌دهد”زندگی” است.

#فریدون مشیری

نقاشی با موضوع پیشگیری از رفتارهای پرخطر

Powered By
 

BLOGFA.COM

نقاشی با موضوع پیشگیری از رفتارهای پرخطر
نقاشی با موضوع پیشگیری از رفتارهای پرخطر
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *