میزان مصرف مکمل hmb

خواص دارویی و گیاهی

میزان مصرف مکمل hmb
میزان مصرف مکمل hmb

نحوه و میزان مصرف مکمل بدنسازی HMB

   مکمل بدنسازی اچ بی ام ، این محصول در بسیاری از موارد ترکیب با محصولات دیگر و به خصوص با پودر کراتین تولید می‌شوند. این محصول می‌تواند در حین تمرین بدن شما را در حالت آنابولیک نگه دارد. این محصول در هر نوع و هر برند و شکلی که تولید وتوزیع می‌شود باید حتما دارای شماره ثبت اختراع 5,348,979 باشد. تمامی این محصولات باید دارای این شماره باشند.       مکمل بدنسازی HMB در بدن به مقدار بسیار کمی توسط متابولیسم اسید آمینه شاخه ای ، ال لوسین، تولید شده و تنها مصرف بسیار زیاد ال لوسین می تواند تاثیرات اچ بی ام  را در بدن جایگزین کند . 

 

ابتدا همیشه دقت داشته باشید که ترکیب این مکمل به همراه یک نوشیدنی خیلی بهتر و خوشمزه تر میشود . میزان مصرف این مکمل که توصیه شده است 3 گرم در روز می باشد که هر کدام باید در 3 وعده ی جدا مصرف شود. تحقیقات بیانگر این است که می‌توانید اچ ام بی را به اندازه  38 میلی‌گرم به ازای هر یک کیلو گرم از وزن بدن استفاده کنید. شما میتوانید علاوه بر اینکه این مکمل را به همراه یک نوشیدنی مصرف کنید می‌توانید از کراتین هم در کنار این مکمل که به شکل نوشیدنی در آورده اید استفاده کنید. تصور کنید که بدن شما بعد از ورزش بتواند فرایند کاتابولیک را متوقف سازد ور این صورت شما می توانید از تجزیه ماهیچه هایی که در حال تحلیل هستند ، از تحلیلشان جلو گیری کنید. کپسول را قورت داده و  بعد از آن مقدار بسیار زیادی آب مصرف کنید  و یا هر نوشیدنی ورزشی دیگری که می‌توانید همراه آن بنوشید این را بدانید که این مکمل را همراه مایعاتی چون شیر و الکل اصلا نباید مصرف کنید زیرا خیلی خطرناک است. 

 

میزان مصرف مکمل hmb

 

 

      مصرف میزان 5 تا کپسول برای ورزشکارانی که خیلی سنگین کار می‌کنند مناسب است.  ✵ در روز هایی رهم که تمرین دارید 3 تا کپسول 1 ساعت قبل از تمرین و در ادامه 2 کپسول بلافاصله بعد از تمرین استفاده نمائید .  ✵ در روز هایی هم که تمرین ندارید 3 تا کپسول نیم ساعت قبل از صبحانه و 2 تا کپسول نیم ساعت قبل از نهار مصرف شود .

 

✵ بیشتر از اندازه گفته شده مصرف نشود .✵ برای کودکان زیر 12 سال اصلا توصیه نمی شود و خطر ناک است  . ✵ غیر قابل استفاده برای خانم های باردار ، شیر ده و بیماران .  ✵ در جای خشک و خنک که دمای بیش از 25 درجه(دمای اتاق) نباید نگه داشته شود . ✵ در فریزر هم نگهداری نشود .

 

نحوه و میزان مصرف مکمل بدنسازی HMB از جمله زمانبندی مصرف و بهترین شکل این مکمل مثل قرص یا پودر .

۱۰ مانع عضله سازی (قسمت 1)

عوارض حبس کردن نفس در تمرینات بدنسازی

بهترین تمرین برای سیکس پک (قسمت4)

۵ اشتباه بزرگ در بدنسازی (قسمت1)

تفاوت بادی بیلدینگ و فیزیک کلاسیک

بهترین تمرین برای سیکس پک (قسمت3)

سلام . این نوشته خیلی مفید بود من واقعا نمیدونستم چجوری باید از این مکمل استفاده کنم .

مکمل بدنسازی HMB

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

کد امنیتی *
In order to pass the CAPTCHA please enable JavaScript

تهران ، شریعتی ، خیابان دولت

ما را دنبال کنید:

در این مقاله قصد داریم در مورد ورزش بدنسازی و مکمل های این رشته کمی به طور تخصصی صحبت کنیم و مکمل HMB  یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین مکمل ها در رشته پرورش اندام را بیشتر بشناسیم و با خواص مزایا و نحوه مصرف مکمل HMB و زمان درست مصرف این مکمل آشنا شویم .

همه ی ما این روزها خوب می دانیم ، که ورزش کردن و انجام دادن فعالیت‌های بدنسازی و رفتن به باشگاه چقدر مهم و ضروری شده است ، از طرفی  نوع زندگی ماشینی و فعالیت انسانهای مدرن امروزی ، نیاز به انجام تمرینات بدنسازی و ورزشی را ، روز به روز بیشتر نمایان میکند . با توجه به اینکه ، اکثر بیماریهای قرن حاضر ، حاصل کم تحرکی و  عدم فعالیت ورزشی است و این مسئله مهم باعث میشود که همه ی ما بیشتر به فکر ورزش کردن و رفتن به باشگاه های ورزشی باشیم.

 اما از دیدگاه دیگر ، انجام ورزش با برنامه‌ریزی و علم چگونگی ورزش کردن و همراه آن داشتن علم تغذیه هر ورزشی،  ما را مجبور و ملزم به مطالعه و تحقیق می کند، تا با داشتن اطلاعات و علم کافی از درجا زدن و اشتباه کردن پرهیز کنیم و در مسیر درست پیشرفت قرار بگیریم و این امکان را برای خود فراهم کنیم که بیشترین استفاده ، راندمان و بهره را از زمان ورزش کردن داشته باشیم  . ‌پس از اگر اهل ورزش کردن هستید و یا تصمیم به انجام ورزش مخصوصاً بدنسازی و پرورش اندام را دارید حتماً این مقاله را مطالعه کنید .

یکی از نکات مهم در مورد رشته بدنسازی و پرورش اندام که خیلی از ورزشکاران این رشته از آن غافل هستند و کمتر به آن توجه میکنند و معمولا طبق توصیه های شنیداری و بدون مطالعه و تحقیق انجام میدهند، علم تغذیه این رشته  و مخصوصا استفاده از مکمل هاست، اکثر بدنسازان بیشتر تمرکز خود را روی نحوه تمرینات و تکنیکهای مورد استفاده می گذارند ولی اگر یک بدنساز بخواهد به تمام پتانسیل ها و قابلیت‌های بدن خویش دست پیدا کند، حتماً باید علم تغذیه این ورزش و نحوه استفاده درست و اصولی از مکمل های مختلف را خوب فرا گیرد و از آن نهایت استفاده را ببرد.میزان مصرف مکمل hmb

و به قول آرنولد شوارتزنگر یکی از اسطوره های رشته بدنسازی و پرورش اندام : ” مواد غذایی عضلاتتان را با دقت بالا انتخاب کنید و خوب مشخصات آن را شناسایی کنید و کاملا ترکیبات و ساختار مکمل ها و مواد غذایی را بشناسید و زمان مصرف آن را طبق دستور استفاده کنید ” این یکی از اصول مهم بدنسازی و ورزش است، که عمل کردن به آن میتواند مسیر موفقیت و پیشرفت را در رشته بدنسازی و پرورش اندام و هر رشته ی ورزشی دیگری بهبود و سرعت ببخشد .

 

 

مکمل HMB چیست ؟ و چه مشخصاتی دارد؟ 

 

HMB مخفف هیدروکسی متیل بوتیریک اسید است، که توسط انستیتو نیوس در دانشگاه ایالت آیووا ایالات متحده کشف شد و از آغاز قرن بیست و یکم به عنوان یک مکمل غذایی جایگزین و مورد استفاده قرار گرفت.

 مکمل HMB برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ به طور رسمی و با اخذ مجوز بهداشت و استفاده در مواد غذایی ایالات متحده وارد بازار شد و یکی از اولین محصولاتی بود که به طور مستقل و البته به صورت ترکیب با کراتین عرضه شد .

مکمل HMB نوعی آمینو اسید لوسین محسوب میشود، که در طول روز به طور طبیعی حدود ۰٫۲ – ۰٫۴ گرم در بدن انسان با عمل سنتز ( سنتز یعنی ترکیب یا تجزیه ی مواد برای تولید ماده یا مواد جدید ) تولید میشود و با تحقیقاتی که محققین در سالهای اخیر مخصوصا در بیست سال گذشته، در رشته بدنسازی و پرورش اندام انجام شده با مصرف به مقدار ۱ گرم تا ۳ گرم در طول روز بیشترین مزایا و اثر بخشی را در بدن بدنسازان به عنوان اسید آمینه می گذارد که این مقدار باید ترجیحا در سه وعده مصرف شود . حلال این مکمل آب است و در -۸۰ درجه سانتیگراد نقطه انجماد و +۸۸ درجه سانتیگراد به نقطه جوش میرسد .

 باید دانست که مکمل HMB به طور طبیعی بر اساس مقدار پروتئینی که یک فرد در طول روز در رژیم غذایی استفاده میکند تامین میشود ، که این عمل با ترکیب با آنزیم های موجود در بدن انسان صورت میگیرد و جالب است که بدانید مکمل HMB  در طبیعت هم به طور طبیعی موجود است، البته به مقدار خیلی ناچیزی در میوه آواکادو ، گل کلم ، گریپ فروت ، یونجه و گربه ماهی  بصورت غنی شده و ترکیب متابولیتی از لوسین ، که این موضوع نشانگر مهم بودن و اهمیت مکمل HMB   در چرخه طبیعت میتواند باشد .

 

فواید و مزایای عمومی و تخصصی مصرف مکمل HMB

در مورد فواید عمومی مکمل HMB باید توجه داشت،  که ساخت این مکمل متنوع و ترکیبات متفاوتی دارد و با توجه به ترکیبات ساخت آن خواص و فواید قابل توجهی مخصوصا بر روی عضلات و ماهیچه ها دارد .

این مکمل نقش مهمی در عضله سازی ایفا میکند، مکمل HMB  با ترکیبی که در ساخت سنتز پروتئین انجام میدهد، باعث سرعت بخشیدن و افزایش رشد ماهیچه میشود که در ادامه به صورت نیمه تخصصی به این موضوع در رشته بدنسازی  و پرورش اندام می پردازیم .

این مکمل از طرف دیگر، در علم پزشکی و در درمان بیماری هایی که قلب و عروق خونی دچار مشکل هستند نیز مورد استفاده قرار میگیرد و در مقابله با کلسترول بالا و فشار خون بالا نیز اثر بخش است و همچنین از دیگر فواید مکمل HMB ، با ترکیب آرژینین یا گلوتامین در بهبود بیماران ایدز است و بیمارانی که مشکل ضعف و کاهش وزن دارند ، با مصرف این مکمل درمان قابل توجهی را تجربه کرده اند .

HMB

همانطور که اشاره شد، باید دانست که مکمل HMB  انواع مختلفی دارد و بر اساس ترکیباتی که در هنگام ساخت آن انجام میشود، نحوه استفاده و مصرف و در واقع مصرف کننده خود را مشخص میکند و این نکته بسیار حایز اهمیت است که در انتخاب و اعتماد به محل تهیه مکمل HMB باید حتما مورد توجه و بررسی قرار گیرد و از استفاده خودسرانه و توصیه های شنیداری جدا خودداری شود .

مکمل HMB  مخصوص بدنسازان همانطور که اشاره شد خواص و فواید قابل توجهی مخصوصا بر روی عضلات و ماهیچه ها دارد و نقش مهمی در عضله سازی ایفا میکند مکمل HMB  باعث سرعت بخشیدن و افزایش رشد ماهیچه میشود و از دیگر مزایا و فواید مکمل HMB در رشته بدنسازی این است که باعث افزایش چربی یا نفوذ آب در عضلات نمی شود، این محصول برای افراد ورزشکاری طراحی شده است که در حال انجام تمرینات فشرده و پرفشار هستند و یا در هنگام آماده سازی برای مسابقات بدنسازی قرار دارند و مکمل HMB اگر طبق روش اصولی و به مقدار مشخص و دقیق مورد استفاده قرار بگیرد مصرف طولانی مدت آن نیز امکان پذیر خواهد بود .

 

 

از مقدار تجزیه ماهیچه ها مخصوصا بعد از تمرینات سنگین جلوگیری میکند و با این کار ، رشد ماهیچه ها را تسریع می بخشد و اثر این دو عمل  باعث افزایش حجم ماهیچه ها ، جلوگیری از کاتابولیسم ( شکسته شدن پروتئین ) ماهیچه ها ، افزایش VO2 ( جذب اکسیژن توسط ماهیچه ) و بالا بردن استقامت عضلات و ماهیچه میگردد .

یک قابلیت و ویژگی دیگر مکمل های HMB  در پرورش اندام ، کاهش فرآیند و روند پروتولیز ( حذف پروتئین‌ها و تجزیه بافت ماهیچه ها) بعد از فعالیت های شدید فیزیکی است . و همچنین استفاده از این مکمل به بدن کمک میکند که فرآیند ریکاوری و بازسازی تمامی اندام یک ورزشکار را به همراه کاهش قابل توجه تجزیه ماهیچه ها و کاهش پروتئین را به همراه داشته باشد . این عملکرد مکمل های HMB  باعث میشود که بدن زمان بیشتری را در حالت تحریک رشد عضله (آنابولیک) بگذراند و منجر به افزایش قابل توجه رشد عضلات گردد .

 

بهترین زمان و مقدار مصرف مکمل HMB

 

مکمل HMB به صورت قرص ، کپسول و پودر ارائه و به فروش میرسد  و معمولا با کراتین ترکیب شده و مصرف میشود و با توجه به عملکرد بیوسنتز پروتئین عضلانی که پیشتر توضیح داده شد بهترین زمان برای مصرف مکمل HMB 15-30 قبل از شروع تمرینات است و بهترین نتیجه در مدت زمان بین ۹ تا ۱۲ هفته طبق تجربیات بدنسازان حرفه ای که از این مکمل استفاده کرده اند گزارش شده است  و همچنین در مورد نحوه مصرف باید به توضیحات بسته بندی نیز توجه داشت و همانطور که قبلا توضیح داد شد مکمل HMB بر اساس ترکیبات موجود در هر کپسول قدرت و تاثیر متفاوتی دارد .

جدیدا ورزشکاران حرفه ای در حین تمرینات ورزشی و با ترکیب با نوشیدنی های دیگر نیز از این مکمل استفاده میکنند که البته مقدار و نحوه مصرف باید حتما در این روش با مشاوره مربی انجام و از دوز مشخص شده نباید بیشتر استفاده گردد همچنین توجه به جنسیت ، سن ، تناسب اندام و نحوه تمرین فرد استفاده کننده بسیار مهم و ضروری است .

نتیجه اینکه هر مکملی منجمله مکمل HMB می تواند به ایمنی و قدرت و استقامت و بهبود عملکرد عضلات بدن انسان و ورزشکاران رشته بدنسازی و دیگر رشته های ورزشی کمک کند ، به شرطی که سه اصل مهم شناخت و نحوه مصرف ، زمان مصرف و محل خرید مورد اطمینان را مد نظر داشته باشیم و از مصرف خودسرانه و بدون اطلاعات کافی و برنامه ریزی شده پرهیز تا بالاترین راندمان ، خاصیت و اثر بخشی را تجربه کنیم .

انسولین چیست

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

 ×  هفت  =  fifty six .hide-if-no-js{display:none!important}

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سه  ×  7  =  .hide-if-no-js{display:none!important}

میزان مصرف مکمل hmb

نسل آهن مگ – سایت بدنسازی نسل آهن مرجع اخبار و مقالات بدنسازی و تناسب اندام، کاهش وزن، افزایش وزن، برنامه تمرینی، برنامه غذاییو تغذیه، اخبار بدنسازی، مسابقات بدنسازی

آخرین مطالب تغذیه تناسب اندام علم تمرین مکمل ها

بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن و چربی سوزی

بهترین نوع مکمل کراتین چیست

راهنمای خرید تی آر ایکس TRX

بهترین غذاها برای وعده صبحانه بدنسازان

تکنیک تمرینی تکرار تا حد ناتوانی

اخبار بدنسازی

قهرمانی تیم ملی بدنسازی در مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ چین

نفرات دعوت شده به تیم های ملی پرورش اندام، بادی کلاسیک و…

نتایج مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام، بادی کلاسیک و…

مشترک خبرنامه ما شوید

قدرت گرفته از

اگر بدنسازی کار می‌کنید و یا اینکه یک مربی ورزشی هستید، هر روز می‌توانید با جدیدترین مقالات تناسب اندام از معتبر ترین منابع بدنسازی علم خود را افزایش دهید و خود را به چالش بکشید!

بروزترین مقالات بدنسازی را در نسل آهن دنبال کنید.

هرکجا که هستید، همیشه مقالات سایت را در تلفن همراه هوشمند خود داشته باشید.

دریافت اپلیکیشن اندروید نسل آهن در مایکت:

   

فعالیت‌های دیگر ما را نیز دنبال کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

 ×  هفت  =  fifty six .hide-if-no-js{display:none!important}

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

سه  ×  7  =  .hide-if-no-js{display:none!important}

خرید دستگاه بدنسازی ایرانی ساخت آسمان فیتنس SKY FITNESS بالاترین کیفیت از تجهیزات بدنسازی خارجی

اچ ام بی HMB یا بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات  محصول تجزیه شیمیایی آمینواسید لوسین است

که به طور طبیعی در کبد تولید می شود .

پژوهش ها نشان می دهد که این ماده با کاهش تجزیه پروتئین سلول و فراهم آوردن پیش سازهای سنتز کلسترول غشای سلولمیزان مصرف مکمل hmb

موجب حفظ و بهبود توده عضلانی می شود.

 

اثرات این ماده را می توان به موارد ذیل  نسبت داد:

گزارش شده است که مکمل اچ ام بی موجب کاهش تجزیه پروتئین می شود و از این طریق افزایش اندازه عضله

و افزایش قدرت،کاهش چربی و کاهش تخریب عضلانی ناشی از تمرین را در پی خواهد داشت.

 

عوارض مکمل hmb، به نظر می رسد که مصرف این مکمل با شرایط بالا اثرات جانبی به همراه نداشته باشد .

نتایج مطالعات انجام شده برروی انسان نشان داده است که مصرف ۱/۵ تا ۳ گرم در روز به مدت چند هفته هیچ گونه اثر مخربی بر بدن ندارد.

 

طریقه مصرف مکمل hmb ، گزارش شده است که مصرف روزانه ۱/۵ تا ۳ گرم از این مکمل در بدنسازی به مدت ۳ تا ۸ هفته بهبود معنادار توده عضلانی و قدرت را به دنبال خواهد داشت.

برخی مطالعات نشان داده اند که این مکمل سرعت رشد عضلانی را تا ۳ برابر افزایش می دهد .

نیسن و همکاران  با بازنگری مطالعات انجام گرفته ثابت کردند مصرف مکمل های کراتین

و ام اچ بی به همراه تمرین مقاومتی موجب افزایش قدرت و توده ی بدون چربی می شود.

آلون و سایر محققان دانشگاه واشنگتن در سال ۲۰۰۲ اقدام به مرور تحقیقات انجام گرفته در خصوص اچ ام بی نمودند.

نتایج مطالعه حاکی از آن بود که این مکمل نقش مهمی در کاهش تخریب پروتئین های بدن و بهبود بازیافت سلول های آسیب دیده ایفا می کند .

این امر برای تمام افرادی که در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

جان ام از دانشگاه علوم پزشکی واشنگتن در بازنگری مقالات معتبر منتشر شده در خصوص این مکمل نتیجه گرفته

مصرف اچ ام بی در افراد تمرین نکرده اثرات مثبتی دارد  ولی تاثیر آن در ورزشکاران نیاز به بررسی دارد.

تحقیقات زیادی وجود دارد که از اظهارات بالا حمایت می کنند ولی باید گفت که در بسیاری از تحقیقاتی که از مصرف اچ ام بی حمایت می کنند

برروی افرادی انجام گرفته است که تا قبل از انجام تحقیق سابقه تمرین ورزشی نداشته اند.

تعمیم این نتایج در افراد تمرین کرده باید با احتیاط انجام شود

زیرا تمرین به طور طبیعی  سازگارهایی از قبیل تجزیه پروتئین(البته در تمرین مقاومتی) را بدنبال دارد.

اخیرا در مرور تحقیقات انجام شده در موردمصرف اچ ام بی اعلام شده است

که اثرات کلی این مکمل در ترکیب با تمرین مقاومتی موجب بهبود در اندازه عضله و قدرت می شود.

اچ ام بی معمولا به مقدار ۳ گرم در روز مصرف می شود ،پیشنهاد می شود

این مقدار در سه نوبت مصرف شود ( برای مثال هنگام بیدار شدن از خواب،همراه با ناهار و در موقع خواب).

مصرف مقادیر بالاتر تاثیرات بیشتری را نشان نداده است .

 

قیمت مکمل hmb را می توانید از داروخانه های سراسر کشور جویا شوید .

بهتر است برای خرید مکمل hmb از داروخانه ها اقدام نمایید زیرا هم دوز آن تضمین شده است

و هم اینکه زیر نظر وزارت بهداشت وارد شده است .

این فرهنگ باید گسترش یابد که خرید مکمل، از مرجع رسمی آن باید صورت گیرد نه افراد متفرقه .

 

وهمچنین میتوانید به پیج اینستاگرام مراجعه کرده و با خریداران این محصول اشنا شوید.

روی کلمه (asemanfitness1)کلیک کنید.

میزان مصرف مکمل hmb

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت


Current ye@r *


Leave this field empty

کرج – ملارد – به سمت صفادشت

روبروی دهکده باران – بلوار شهید امینی راد

خیابان ۴ غربی پلاک ۳

گروه ورزشی آسمان فیتنس

دامنه ی دوز مصرفی روزانه ۱-۳ گرم برای هدف کاهش تحلیل توده عضلانی در طول زمان می باشد بدین منظور گفته شده است که ۲۰ برابر قویتر از لوسین برای این هدف می باشد.
برای هدف سنتز پروتئین عضلانی، HMB و لوسین نسبتا معادل است HMB برای القاء سنتز پروتئین عضلانی توصیه نمی شود زیرا لوسین احتمالا مؤثرتر و ارزان تر نیز می باشد.
مکمل سازی HMB قبل از یک جلسه تمرین نیاز به استفاده از یک اسید آزاد HMB به جای یک نمک کلسیم دارد و محدوده دوز بالا را نیز حفظ می کند. برای این هدف خاص، HMB باید ۳۰-۴۵ دقیقه قبل از تمرین مصرف شود.
منبع: examine.com
ترجمه توسط یک فیزیولوژیست ورزش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

میزان مصرف مکمل hmb

مجتبی حسنی سنگانی

فیزیولوژیست ورزشی

فارغ التحصیل دانشگاه تهران

شماره تماس:

09330544059

ایمیل:

mhss596@yahoo.com

تمامی حقوق برای فیت هلث محفوظ می باشد. استفاده از مطالب سایت باعث خوشحالی ماست. در موقوع انتشار مطالب لطفا به سایت ما لینک دهید.

۱۳۹۷-۰۴-۲۷
مکمل‌های ورزشی

۱

زمان، نحوه و میزان مصرف انواع مکمل‌های غذایی و ورزشی بدنسازی و فینتس را بصورت کامل توضیح داده‌ایم. زمان و نحوه مصرف مکمل های پروتئین وی، ترکیبی، کازیئن، کراتین، گلوتامین، HMB، BCAA، ال کارنتین، آمینو، چربی سوزها وکربوهیدرات ها و پاراهورمون ها. البته این زمان و میزان بصورت کلی گفته …

آدرس: تهران – جردن- بلوار نلسون ماندلا – بالاتر از پل میرداماد – انتهای بن بست قبادیان شرقی – پ 18
کد پستی: 1478647453
همراه: 09366766336میزان مصرف مکمل hmb

ثابت: 88195237

دوست عزیز اگر راهنمایی میخوای برای دریافت برنامه ورزشی و بدنسازی میتونی

0

0


سلام کاربر میهمان


ورود و عضویت

میزان مصرف مکمل hmb

مکمل اچ ام بی HMB)) یکی از مکمل‌های قوی و تأیید شده‌ای است که به‌خاطر محتویاتی که دارد عملکرد بدنسازان را بهبود بخشیده و با رقابت کمی، پشت سر مکمل کراتین قرار دارد.

قبول دارید که بعضی از مکمل‌ها حکم برگه برنده را برای بدنسازان دارند و با وارد شدنشان همه دنیا را به وجد می‌آورند؟ بدون شک اچ ام بی یکی از همین مکمل‌های شگفت‌انگیزی است که مرز دست یافتنی‌ها را جابه‌جا کرد.

در این مطلب می‌خواهیم از صفر تا صد مکمل اچ ام بی را بررسی کنیم و ببینیم چرا ورزشکاران علاقه زیادی به این مکمل دارند و دقیقاً چه کاربردها و فوایدی دارد؟

اول بهتر است ببینیم اسم عجیب و غریب این مکمل از کجا آمده است! اسم این مکمل مخفف بتا-هیدروکسی بتا-متیل بوتیریک بوده و «متابولیت آمینو اسید لوسین» است. بنابراین ساده‌ترین تعریفی که می‌توانیم داشته باشیم این است که مولکول اچ ام بی به‌دست آمده از تحقیقات دانشمندان و متخصصان روی لوسین است.

محققان دریافتند که لوسین تأثیر مثبتی روی سنتز پروتئین، سطح گلوکز خون و ریکاوری عضلات دارد، اما دقیقاً علت این همه اثر مثبت برایشان مشخص نبود. همچنین فرضیه‌ای که ارائه دادند این بود که احتمالاً این همه فایده نتیجه تولید واسطه‌ای در هنگام سنتز لوسین است. همین فرضیه بود که باعث کشف مکمل قدرتمند اچ ام بی شد!

علت اصلی‌ای که علاقه‌مندان به ورزش به سراغ مکمل اچ ام بی می‌روند، افزایش رشد عضلانی، استقامت، سرعت ریکاوری، افزایش قدرت و کاهش عضله‌سوزی است.

در این بخش می‌خواهیم با فواید مصرف مکمل اچ ام بی آشنا شویم و ببینیم که آیا همه این ادعا‌ها حقیقی بوده و اچ ام بی می‌تواند همه آن‌ها را برآورده کند؟

عضلات از پروتئین ساخته شده‌اند و به همین خاطر است که از نظر فیزیولوژی سنتز پروتئین (تولید پروتئین) یکی از پیش‌نیازهای عضله‌سازی به حساب می‌آید.

مکمل اچ ام بی هم همان‌طورکه در بالا گفتیم مدعی افزایش سنتز پروتئین در بدن شده و در نتیجه باعث می‌شود تا عضله‌سازی‌تان سرعت بگیرد. برطبق مطالعه‌ای که در همین مورد انجام شد، مکمل اچ ام بی سطح سنتز پروتئین را افزایش داده بود، اما به گرد پای لوسین هم نمی‌توانست برسد؛ بنابراین تأثیر فوق‌العاده‌ای روی عضله‌سازی نخواهد داشت.

در نتیجه با توجه به مجموعه مطالعاتی که در این مورد صورت گرفته، عضله‌ساز بودنِ مکمل اچ ام بی رد می‌شود.

مقاله منتخب: (برترین مکمل‌ها برای چربی‌سوزی و عضله‌سازی فوق‌العاده)

به‌طور کلی دو دسته استقامت داریم:

۱٫ استقامت هوازی

۲٫ استقامت بی‌هوازی

تنها تفاوت این دو دسته در بود و نبود اکسیژن است. در اینجا بهتر است که تعریف کوتاهی از هوازی و بی‌هوازی داشته باشیم.

وقتی‌‌که فعالیت با شدت پایین انجام می‌دهید، مثلاً راه می‌روید و قدم می‌زنید، بدنتان از پس اکسیژن مورد نیاز عضلاتتان برآمده و به همین خاطر به این ورزش هوازی می‌گویند.

اما زمانی‌که شدت ورزش را بالا برده و با سرعت می‌دوید یا با سرعت زیاد وزنه‌های سنگین می‌زنید، دیگر بدن شما از پس اکسیژن مورد نیاز عضلاتتان برنیامده و در نتیجه تمرینتان بی‌هوازی خواهد بود.

اما مطالعات انجام گرفته در مورد استقامت بی هوازی این موضوع را رد کرده و نشان می دهد که تأثیر اچ ام بی آنچنان هم خاص نبوده و اثرش برای یک دونده با اثر یک دارونما (اسمارتیز!) برابری می کند.

هرچقدر ریکاوری‌تان در ورزش بهتر باشد، دفعات بیشتری می‌توانید گروه‌های عضلانی‌تان را تمرین داده و در نتیجه به مرور زمان عضله‌سازی بیشتری خواهید داشت.

اصل عضله‌سازی شما در بیرون از باشگاه اتفاق می‌افتد؛ به همین خاطر ریکاوری و تغذیه‌تان بعد از تمرین اهمیت بسیار زیادی دارد. همین که پروتئین زیادی مصرف کنید و در طول روز خواب کافی داشته باشید، خودش باعث عضله‌سازی خواهد شد.

متأسفانه فقط دو تحقیق در این مورد وجود دارد که یکی این موضوع را تأیید کرده و دیگری آن را رد می‌کند. به همین خاطر در این مورد قضاوت نمی‌کنیم تا در آینده مطالعات بیشتری انجام بگیرد.

در ظاهر قدرت بدنی اسم جذاب و هیجان‌انگیزی است، اما آیا با معنی اصلی این کلمه آشنایی دارید؟ به معنای ساده، قدرت بدنی میزان کار و فعالیتی است که یک فرد می‌تواند در مدت زمان مشخص انجام دهد؛ مثلاً حرکت جلو بازو و خم‌کردنِ بازو را تصور کنید. نیرویی که با انقباض عضلات تولید می‌شود باید به مقاومت داخلی (ساییدگی) و خارجی (گرانش) غلبه کند تا بتوانید بازویتان را خم کنید.

حال اگر میزان نیروی لازم برای خم‌کردنِ بازویتان را محاسبه کنید، میزان قدرت بدنی‌تان برای انجام حرکت جلوبازو به‌دست خواهد آمد. مکمل اچ ام بی مدعی این است که می‌تواند قدرت بدنی‌تان را بعد از مصرف افزایش دهد؛ اما متأسفانه باید این ادعا را رد کنیم؛ زیرا مکمل اچ ام بی تأثیر خاصی روی افزایش قدرت بدنی نداشته و کمکی نمی‌تواند بکند.

احتمالاً تا به اینجای مقاله حسابی از مکمل اچ ام بی اسطوره‌ای ناامید شدید، ولی پیشنهاد می‌کنیم زود قضاوت نکنید، برایتان خبرهای خوبی داریم. تأثیر و فایده اصلی مکمل اچ ام بی جلوگیری از عضله‌سوزی است!

این مکمل به قدری در حفاظت از عضلات قوی و حرفه‌ای عمل می‌کند که حتی در هنگام روزه‌داری و با شکم خالی هم می‌توانید ورزش کنید و خیالتان از بابت عضلات راحت باشد.

در اصل مکمل اچ ام بی میزان تجزیه پروتئینی در بدن را کند کرده و باعث می‌شود تا زمانی‌که با شکم خالی می‌خواهید به چربی‌سوزی برسید، بازهم نگران سوختنِ عضلات در کنار چربی‌هایتان نباشید.

قیمت این محصول بستگی به برند و نوعی دارد که خریداری می‌کنید، ولی محدوده قیمتی این مکمل حدوداً ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان است.

مقاله مرتبط: (شگردهای تشخیص مکمل اصل از تقلبی)

بهتر است این مکمل را بعد از وعده‌های غذایی یا قبل از تمرین میل کنید، زیرا جذب آن بعد از وعده‌های غذایی کندتر شده و مدت زمان بیشتری در دسترس عضلاتتان خواهد بود.

مقاله مرتبط: (برای بهترین نتیجه، مکمل بدنسازی را چه زمانی مصرف کنم؟)

حالا که قدرت حفاظت از عضلات توسط اچ ام بی تأیید شد، برای این‌که بتوانید عضلات خود را گارانتی کرده و عضله‌سوزی را تا حد قابل توجهی کاهش دهید، باید روزانه ۱ تا ۳ گرم مکمل اچ ام بی مصرف کنید.

اگر مکمل شما به شکل کپسول یا قرص است مصرف روزانه برای هر ورزشکار ۴ یا ۵ کپسول است که در روزهای تمرین ۳ عدد کپسول ۶۰ دقیقه قبل از تمرین و در ادامه ۲ عدد بلافاصله بعد از تمرین میل کنید. در روزهای دیگر نیز ۳ عدد کپسول ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه و ۲ عدد ۳۰ دقیقه قبل از نهار میل کنید.

نکته مهم: دقت داشته باشید که کپسول یا قرص‌ها را با مقدار زیادی آب میل کنید.میزان مصرف مکمل hmb

در این مطلب به معرفی و بررسی مکمل اچ ام بی پرداختیم و از فوایدِ تأثیر، نحوه و میزان مصرف و هزینه آن گفتیم. از فواید مکمل اچ ام بی می‌توان به ریکاوری سریع‌تر، افزایش توان بدن، افزایش استقامت بی‌هوازی و از همه مهم‌تر کاهش عضله‌سوزی می‌توان نام برد.

اگر هنوز در انتخاب مکمل تردید دارید پیشنهاد می‌کنیم که از مشاوره رایگان کارشناسان فیتامین استفاده کنید.

شاید شما هم به دنبال راهکارهایی برای عضله‌سازی باشید؛ پیشنهاد می‌کنیم که به مواد غذایی اعتماد کنید (اصول اولیه عضله‌سازی برای داشتن اندامی جذاب). اینکه تخم‌مرغ به‌عنوان یک ماده غذاییِ …

امروزه بسیاری از افراد دنبال راهی برای داشتن شکم شش تکه هستند؛ به نظر شما چه مواردی سد راه این هدف است؟

شما هم از وجود چربی دور کمر رنج می …

سؤال‌های زیادی در مورد ترکیب مکمل ها وجود دارد که شاید بارها به ذهن هر ورزشکاری خطور کرده باشد. این‌که اگر مکمل‌ها را با هم ترکیب کنیم چه اتفاقی می‎افتد؟ …

تا حالا به احتمال کمبود روی در بدنتان فکر کرده‌اید؟ همه ما در طول روز از طریق رژیم غذایی‌مان عناصر بسیار زیادی دریافت می‌کنیم که شاید نگران کمبود بعضی از …

بحث‌ها و نظرات مختلف و متفاوتی در مورد مقدار پروتئین مصرفی بعد از تمرینات ورزشی وجود دارد؛ بهترین کار این است که میزان بهینه مصرف پروتئین بعد از تمرین را …

تا حالا فکرش را کرده‌اید که یک روزی بخواهید با مایعات وزن کم کنید؟ رژیم دمنوش تحقق این تخیل است! قبول داریم که خیلی عجیب است، ولی بله شما با …

آیا بعد از تمرین هوازی و یا تمرین قدرتی باید میان‌وعده بخوریم؟ بدون شک، همیشه بعد از اینکه کلاس فیتنس یا ایروبیک تمام می‌شود و به رختکن می‌روید، عده‌ای را …

پروتئین وی درسال‌های اخیر به‌عنوان یک مکمل سالم و مفید محبوبیت بسیاری در بین بدنسازان و ورزشکاران ایرانی پیدا کرده است.

دیگر تمامی مطالعات، عضله‌ساز بودنِ پروتئین وی را تأیید کرده‌اند …

حق دارید که نسبت به کلمه لاغری و کاهش وزن آلرژی داشته باشید، اما باید این موضوع را بپذیرید که تا وقتی خودسرانه و بدونِ برنامه، دنبال کاهش وزن فوری و تناسب اندام …

میزان و کیفیت تمرینتان در باشگاه  در داشتن یک تمرین موفق موثر است. اما کاریی که بعد از ورزش می کنید نیز به همان اندازه  مهم است.

این روزها مصرف پروتئین …

غذای پیش از مسابقه چیست؟
غذای پیش از مسابقه، کالری، مواد مغذی و مایعاتی که یک ورزشکار هنگام مسابقه به آن نیاز دارد، تامین می کند. غذای پیش از مسابقه باید …

برای اینکه از ورزش‌های قدرتی و هوازی بهترین نتیجه را بگیرید، باید حواستان به تغذیه قبل و بعد از ورزش باشد. شاید شنیده‌اید که ورزش، پادشاه و تغذیه ملکه آن …

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

021-22863760


025-32143

info@Fitamin.ir

© کليه حقوق محتوای اين سایت متعلق به فیتامین ( بخش ورزشی دکترکرمانی ) می‌باشد

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!

(39 رای)
Loading…

HMB یا بتاهیدروکسی بتامتیل بوتیرات لوسین. این محصول متابولیت آمینواسید ضروری لوسین می‌باشد. اچ ام بی در بدن ما از پروتئین مصرف شده توسط رژیم غذایی تامین می‌شود و به مقدار ناچیزی در غذاهایی مانند گربه ماهی، گریپ فروت و یونجه یافت می‌شود.

شرکت Metabolic Technologies این محصول را در بنیاد تحقیقات دانشگاه سراسری آیوا به ثبت رسانده است. MTI تمام تولید کنندگان و فروشندگان این محصول را ملزم کرده است تا برای استفاده از HMB در محصولات غذایی مجوز تهیه کنند. MTI در سال ۱۹۹۰ توسط استیون نیسن، دامپزشک و ناجی ابومرد پزشک عمومی تاسیس شد. تحقیقات آن‌ها منجر به کشف HMB و تاثیرات آن بر روی سلامتی و عملکرد بدن گردید. HMB برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ از طریق EAS وارد بازار گردید و یکی از اولین محصولاتی بود که EAS آن را به صورت مستقل و ترکیب با کراتین (بتاژ) عرضه کرد. در این زمان، Twin Lab نیز با معرفی محصول KIC Fuel به عنوان گزینه‌ای بهتر، EAS را به چالش کشید.

 

میزان مصرف مکمل hmb

مزایای :HMB

مکمل‌های HMB فرایند پروتولیز را کاهش می‌دهند که فرایند طبیعی تجزیه بافت ماهیچه می‌باشد که بعد از فعالیت‌های شدید فیزیکی نظیر تمرین رخ می‌دهد. استفاده از HMB به بدن کمک می‌کند که فرایند بازسازی را با کاهش تجزیه ماهیچه و کاهش پروتئین بعد از ورزش تسریع بخشند. این بدین معناست که بدن شما مدت بیشتری در حالت آنابولیک قرار می‌گیرد و منجر به افزایش رشد ماهیچه می‌گردد. این زمینه در استفاده از محصولات جدید نظیر نوشیدنی‌های بین تمرین محبوب می باشند. با این حال من تاکنون HMB را در هیچ یک از این محصولات مشاهده نکردم و به عنوان یکی از سردمداران این رده محسوب می شود.

شواهد استفاده از :HMB

این یکی از محصولاتی است که تحقیقات بسیاری بر روی انجام گرفته است. در اینجا من به برخی از این بررسی‌ها اشاره می‌کنم:

تامسون، واتسون و رولندز: تاثیرات نه هفته استفاده از مکمل بتاهیدروکسی بتامتیل بوتیرات بر روی قدرت و ساختار بدن برای استقامات.

در این ۹ هفته، به همراه گروه دارونما، اچ ام بی میزان حجم ماهیچه‌ها را افزایش و حجم چربی را کاهش داد و در نتیجه منجر به افزایش قدرت بدنی گردید.

رولندز و تامسون ۲۰۰۹٫ اثرات مکمل بتاهیدروکسی بتامتیل بوتیرات در طی تمرینات استقامت بر روی قدرت، ترکیب بدنی و صدمه به ماهیچه ها در مردان جوان: متا آنالیز.

این متا آنالیز (فرایند یا تکنیک ترکیب نتایج تحقیقات با استفاده از روش های آماری متنوع) برای بررسی اثرات HMB بر روی مردان جوانی که در برنامه‌های استقامت شرکت می‌کنند انجام گرفت. داده‌ها به گروه‌های آموزش دیده و آموزش ندیده تقسیم شدند. محققان به این نتیجه رسیدند که مکمل HMB منجر به افزایش قدرت مردانی که در ورزشهای وزنی شرکت می‌کنند می‌گردد اما مزایای HMB بر روی ورزشکاران آموزش دیده کمتر می‌باشد.

ویلسون، جی ام ویلسون و مانین، ۲۰۰۸٫ اثرات بتاهیدروکسی بتامتیل بوتیرات (HMB) بر روی عملکرد ورزش و تناسب بدن در سطوح مختلف سنی، جنسی و تجارب ورزشی. این مقاله جزئیات مطالعات HMB و متغیرهایی که بر روی نتایج این مطالعات تاثیر داشته اند را بررسی می‌کند. این مقاله همچنین مطالعات کنونی در مورد چگونگی عملکرد HMB را نیز بررسی می‌کند. این مقاله بدین نتیجه می رسد که نه تنها داده‌های کلینیکی بلکه داده‌های مکانیکی نیز وجود دارند که حاکی از تاثیرات HMB بر روی افزایش حجم ماهیچه و قدرت می‌باشند.

لامبولی، رویر، دیون، ۲۰۰۷٫ اثرات HMB بر روی عملکرد هوازی ترکیب بدن در دانش آموزان کالج. مطالعه با استفاده از دارونما بر روی دانش آموزان کالج. مکمل HMB به طور چشمگیری میزان مصرف انرژی را افزایش داد.

در تحقیقات برای تهیه این راهنما، به دلیل وجود مطالعات فراوان شگفت زده شدم.

میزان مصرف مکمل‌های :HMB

در حین انتخاب یک محصول اچ ام بی، همواره به شماره ثبت اختراع ۵,۳۴۸,۹۷۹ توجه نمایید. تمام محصولات تائید شده HMB باید این شماره را داشته باشند. اچ ام بی به عنوان محصول مستقل به صورت قرص، کپسول، و پودر ارائه می‌شود. 

این محصول در ترکیب با محصولات دیگر و به خصوص با پودر کراتین عرضه می‌شود.

میزان مصرف توصیه شده روزانه ۳ گرم می‌باشد که به سه وعده تقسیم می‌گردد. تحقیقات نشان داده‌اند که می‌توانید آن را به صورت ۳۸ میلی‌گرم به ازای دو پوند وزن بدن استفاده کنید. من یک نوشیدنی دلخواه را برای ترکیب با این محصول توصیه می‌کنم و شما حتی می‌توانید به این نوشیدنی کراتین نیز اضافه کنید تا به نتایج بهتری دست یابید.

همانطور که پیشتر گفته شد، این محصول می‌تواند در حین تمرین بدن شما را در حالت آنابولیک نگه دارد. تصور کنید که بدن شما بعد از ورزش بتواند فرایند کاتابولیک را متوقف سازد و در این صورت شما می‌توانید از تجزیه ماهیچه ها جلوگیری نمایید.

طبق معمول به منظور کسب اطلاعات بیشتر به برچسب محصول رجوع نمایید.

تالیف و ترجمه فروشگاه تن ورز

لطفا در صورت کپی این مقاله، نام و آدرس فروشگاه تن ورز را به عنوان منبع ذکر نمایید.


مصرف HMB رو با BCAA توصیه میکنید؟

سلام. دوست گرامی مصرف همزمان HMB به همراه BCAA در زمان کات و کاهش درصد چربی بسیار مفید بوده و از قرار گرفتن عضلات در حالت کاتابولیک جلوگیری می‌کند.

با سپاس از شما،

تا دقایقی دیگر، تعدادی کتاب رایگان به ایمیل شما ارسال خواهد شد…

بررسی مکمل‌های بدنسازی و تجهیزات ورزشی

ارائه برنامه تمرین بدنسازی و رژیم غذایی با همکاری بهترین مربیان ایران و جهان

(در حال حاضر هیچ مکملی توسط سایت به فروش نمی‌رسد، هم‌چنین تن ورز هیچ نماینده‌ای در سطح کشور ندارد)

شماره تماس : 02188837001

شماره تماس : 02188832007

ایمیل : info@tanvarz.ir

شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 9 الی 5 بعد از ظهر
پنج‌شنبه‌ها، از ساعت 9 الی 2 بعد از ظهر

(به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل)

درباره ما

تماس با ما

استخدام در تن ورز

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به تن ورز است.

: mysqli_query() [function.mysqli-query]: (HY000/1194): Table ‘wp_statistics_useronline’ is marked as crashed and should be repaired in /home/tanvarz/domains/tanvarz.ir/public_html/academy/wp-includes/wp-db.php on line 1924

Warning: mysqli_query() [function.mysqli-query]: (HY000/1194): Table ‘wp_statistics_useronline’ is marked as crashed and should be repaired in /home/tanvarz/domains/tanvarz.ir/public_html/academy/wp-includes/wp-db.php on line 1924

میزان مصرف مکمل hmb
میزان مصرف مکمل hmb
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *