عوارض قرص ld برای جلوگیری از قاعدگی

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که با “حافظ شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه “دیوان غربی شرقی دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

عوارض قرص ld برای جلوگیری از قاعدگی

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار ی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب می ند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده آن موضوع است.

(c) 26-219 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض قرص ld برای جلوگیری از قاعدگی

زغال فعال نوع متخلخلی از زغال با سطح بسیار بزرگی است که با بسیاری از سموم واکنش می دهد. زغال فعال در ابتدا به عنوان درمانی در برابر

سندرم کلیپل ترنونه چیست؟ در مورد عوارض این بیماری چه اطلاعاتی دارید؟ این سندرم شرایطی نادر و منحصر به فرد است که بر رشد رگ های خونی، باف

در مورد کیست کلیه چه می دانید؟ افرادی که به این نوع کیست ها مبتلا هستند، در خطر چه عوارض و مشکلاتی هستند. کیست کلیه (کیست های کلیوی)

سوم مارچ برابر با ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۷، روز جهانی شنوایی با شعار «شنوایی خود را ارزیابی کنید» است. به مناسبت این روز، در سراسر دنیا بره هایی برای

لیپوماتیک یکی از جدیدترین، پیشرفته ترین و ایمن ترین روش های لیپوساکشن در کره ی جنوبی است و همچنین می توان یک روش جدید و نوین برشمرد که

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

قرص LD را از روز ۵ تا ۷ دوره خود شروع می کنید. در حالت عادی بعد از مصرف ۲۱ قرص، مصرف قطع شده و به دنبال آن خونریزی شروع می شود و تا زمانی که می خواهید خونریزی به تعویق بیافتد ادامه می دهید، زمانی که مصرف را قطع کنید طی یک تا دو روز خونریزی در شما شروع خواهد شد.

اگر در روزهای ابتدایی دوره قاعدگی هستید، با یک قرص شروع کنید و اگر لکه بینی پیدا کردید دو قرص مصرف کنید تا لکه بینی تمام شود، پس از پایان لکه بینی دوباره یک قرص تا زمانی که می خواهید خونریزی رخ ندهد.
اگر در روزهای پایانی دوره قاعدگی هستید، چون امکان لکه بینی بالاتر می شود بهتر است از اول روزی ۲ قرص مصرف کنید و پس از اتمام لکه بینی به روزی یک قرص کاهش دهید . تا زمانی که می خواهید خونریزی رخ ندهد ادامه دهید.

این دارو برای خانمهای مجرد مشکلی را ایجاد نمی کند.

برای به تاخیر انداختن قاعدگی میتوان از قرصهای ال دی، اچ دی،تری فازیک،دزوسپتیو و استفاده کرد که البته با توجه به عوارض آن و وضعیت فعلی خود می بایست نوع قرص را انتخاب کنید مثلا تری فازیک نسبت به ال دی و اچ دی عوارض کمتری دارد ولی باعث افزایش لکه بینی بین قاعدگی میشود و برای کسانیکه دچار مشکل لکه بینی هستند توصیه نمیشود.

بسیاری از زنان، از داشتن دوره قاعدگی ماهانه احساس رضایت میکنند و حتی با پیش بینی زمان پریود، از نظر داشتن یک بدن سالم احساس اطمینان می کنند. اما برای عده ای دیگر، خونریزی ماهیانه یک اتفاق دردناک و ناتوان‌کننده است که میتواند بر فعالیتهای روزمره شان اثر منفی بگذارد.
خانم‌هایی که قاعدگیهای سنگین، طولانی، فراوان یا دردناک دارند و یا نشانه ها و علائم پیش از قاعدگی مانند درد سینه‌ها، نفخ و بی‌حوصلگی آنها را آزار میدهد، تمایل دارند که تناوب دوره های خونریزی ماهیانه را کاهش دهند.

عوارض قرص ld برای جلوگیری از قاعدگی

همچنین خانم‌های مبتلا به ناتوانی فیزیکی و ذهنی، اندومتریوز یا سایر مشکلات پزشکی از قبیل کم خونی، آسم، صرع که با قاعدگی وضع آنها بدتر می شود، از تاخیر انداختن و کاهش دفعات خونریزی سود میبرند.
عده‌ای دیگر هم تمایل دارند که در عروسیها، جشنها، مسافرتها،تعطیلات یا فصول امتحانات قاعدگی خود را به تاخیر اندازند. در زنان ورزشکار، خدمه پرواز و برخی مشاغل دیگر هم تاخیر یا توقف قاعدگی یک انتخاب مقبول است. البته همه پزشکان با این کار موافق نیستند و این مسئله هنوز مورد بحث است.

رایج ترین روشی که برای تاخیر انداختن قاعدگی وجود دارد، استفاده از قرص‌های ضدبارداری خوراکی است که حاوی ۲۱ قرص فعال حاوی استروژن و پروژسترون و به دنبال آن ۷ قرص بی اثر یا دارونما هستند.
در صورت استفاده عادی از این قرص‌ها، در طول هفته‌ای که از قرص‌های دارونما استفاده میشود، خونریزی اتفاق میافتد ولی خوردن طولانی‌تر قرص‌های فعال، قاعدگی را به تاخیر میاندازد. به عنوان مثال اگر قرص‌های فعال، ۶ یا ۹ یا ۱۲ روز، خورده شوند و به دنبال آن از قرص‌های دارونما استفاده شود، خونریزی به ترتیب ۷ یا ۱۰ یا ۱۳ روز به تاخیر میافتد. مصرف پشت سر هم قرصهای فعال باعث توقف کلی قاعدگی میگردد.
البته در مورد این سوِال که حذف دائم قاعدگی خطری در بردارد یا خیر، هنوز اطلاعات و تجربیات کافی برای پاسخ به این سوِال وجود ندارد ولی با این وجود، هنوز هیچ نتیجه بدی از قطع دائمی قاعدگی شناخته نشده است. هرچند تحقیقات زیادی لازم است تا این مسئله بررسی شود که آیا مصرف سالانه هورمونهای اضافی در درازمدت اثر سوئی بر سلامت فرد می‌گذارد یا خیر.

مطالعات محدودی نشان داده اند که آثار جانبی داروهای ضدبارداری خوراکی از قبیل درد سینه ها، سردرد، تغییرات رفتاری، آکنه، تغییرات وزن و تورم و ایجاد نقاط تیره در صورت، در برخی از افرادی که از این روش استفاده میکنند، دیده میشود. بسیاری از زنانی که این روش را برای اولین بار شروع کرده اند در طول ۳-۴ ماه اول، دچار خونریزیهایی بین دورههای قاعدگی میشوند.

البته خونریزی قابل انتظار است اما در طول زمان باید کاهش یابد و اگر باقی بماند یا شدید و آزاردهنده شود باید به پزشک مراجعه شود. در صورت فراموش کردن خوردن یکی از قرص‌ها یا مبتلا شدن به اسهال و استفراغ هم، احتمال خونریزیهای غیرقابل پیش‌بینی زیاد میشود.

در این زمانها باید از یکی دیگر از روش‌های ضد بارداری نیز استفاده شود، زیرا احتمال کاهش آثار قرص زیاد است. به هر حال در صورت شک یا داشتن نشانه های حاملگی از قبیل درد سینه ها، خستگی فراوان و کوفتگی صبحگاهی، یک تست حاملگی یا مراجعه به پزشک توصیه می‌شود. همچنین در صورت مشاهده علائمی نظیر درد شدید شکم، درد سینه، خلط خونی، تنگی تنفس، سردرد شدید وناگهانی، کاهش بینایی یا تاری دید ودرد شدید پا به دنبال مصرف داروهای ضدبارداری خوراکی، به پزشک خود مراجعه کنید.

در صورت تمایل به استفاده از هر یک از این روش‌ها جهت تاخیر قاعدگی، مهم نیست که در چه سنی باشید؛ بسیاری از دختران نوجوان که قاعدگیهای دردناک، نظم و زیاد دارند میتوانند از این قرص‌ها سود ببرند. تحقیقات نشان داده است که کاهش قاعدگی در تعداد غیبت‌های دانش‌آموزان، شرکت آنها در ورزش‌های گروهی وارتقاء سطح زندگی آنان تاثیر مثبت دارد. اگر شما قادر به استفاده از قرصهای ضدبارداری هستید و تمایل دارید که دفعات خونریزیهای خود را کاهش دهید .
میتوانید به روش ذکر شده از این قرص‌ها استفاده کنید. پزشک شما را در مورد چگونگی مصرف این قرص‌ها، دقیق‌تر راهنمایی میکند ولی به‌طورکلی بدانید که مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی در زنان مبتلا به پرفشاری خون، دارای سابقه سکته مغزی، سابقه بیماری‌های کبدی، سابقه خانوادگی لخته شدن خون و یا سرطان پستان یا رحم ممنوعیت دارد.در مورد کسانی که بالای ۳۵ سال سن دارند و به صورت دائمی از سیگار استفاده میکنند هم احتیاط لازم است. مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی در شرایط فوق میتواند بر شدت عوارض جانبی بیفزاید.


ms

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *